Coolby2013-06-10 12:07:26 // 36704
ohh, de akkor én lehet nem azt keresem, mert én vezetőoldal felől hallom :(
'''''2013-06-10 12:03:15 // 36703
Ha szemben állsz a kocsival a bal oldalon,elöl van.Fölülről férsz hozzá.Valami örvénylésgátló.Fekete műanyag kb 20x20-as doboz.
Pityukoma2013-06-10 12:03:06 // 36702
Coolby2013-06-10 11:44:53 // 36701
Komolyan? Mert ilyesmit írtak angol fórumon is, csak azt hittem, hogy náluk fordított kormányállás miatt ott van a légszűrő. Így nem tudom, hogy mi van bal oldalon, fejből nem emlékszem, de ezek szerint van valami levegődoboz?
Mit csináltál vele, bekented valamivel vagy lehet rögzíteni? Nincs esetleg egy olyan képed, amin ez látszik, hogy tudjam, hol keressem, vagy alánézek majd, akkor látni fogom? :)
Mit csináltál vele, bekented valamivel vagy lehet rögzíteni? Nincs esetleg egy olyan képed, amin ez látszik, hogy tudjam, hol keressem, vagy alánézek majd, akkor látni fogom? :)
Zsolt1552013-06-10 11:37:04 // 36700
A kerékválasztásnál szerintem a gyári méretet - amivel szerelték - válaszd, max. +1 méret felfelé.
Az ettől nagyobb eltérés a futómű alkatrészek (pl. gömbfej, kerékagycsapágy) idő előtti kopását, tönkremenetelét okozhatja. Valószínűleg a gumiabroncs sem fog egyenletesen kopni.
Az ettől nagyobb eltérés a futómű alkatrészek (pl. gömbfej, kerékagycsapágy) idő előtti kopását, tönkremenetelét okozhatja. Valószínűleg a gumiabroncs sem fog egyenletesen kopni.
Piritu - 1.000.0002013-06-10 11:36:36 // 36699
Nekem ugyan gy nyikorgott a bal oldalon lévő levegődoboz hátsó pöcke. Ez az a doboz, ami a szivócsőre megy. Hátul egy gumi izé van a felfogatásnál, és ahogy mozog ugyan olyan belül, mint a lengőkar.
Zsolt1552013-06-10 11:29:53 // 36698
A lengőkarban egy fordított gömbfej van (fejjel lefelé van beszerelve, a csuklórész van felül, menetes rész alul), aminek kiszakadt a gumija. Azzal, hogy belenyomtatok zsírt azzal csak időlegesen oldottátok meg a gondokat, mert az maximum a gumiharangban marad meg, míg a csuklónál sok nem lesz.
Ráadásul a zsírba jobban fog beletapadni a por, ami megint csak tovább ront a helyzeten. Illetve minden zsír víztaszító.
Ráadásul a zsírba jobban fog beletapadni a por, ami megint csak tovább ront a helyzeten. Illetve minden zsír víztaszító.
SKrisz2013-06-10 09:26:34 // 36697
Sziasztok,
Tudja valaki "fejből" hol van a szivargyújtók biztosítéka? Azt hiszem kiment a héten valamikor, mert sem a könyöklőben, sem a csomiban nem megy a töltés...
Tudja valaki "fejből" hol van a szivargyújtók biztosítéka? Azt hiszem kiment a héten valamikor, mert sem a könyöklőben, sem a csomiban nem megy a töltés...
Coolby2013-06-10 09:00:07 // 36696
jahh természetesen szerelőmnél soha, de soha nem produkálja, méga több napig nála van, akkor sem...
Coolby2013-06-10 08:56:40 // 36695
Sziasztok!
No, tegnap mentem egy hosszabbat a verdával. Szuperjól megy, szépen, egyenletesen, korom nélkül. Előzgettem szépen és nincs pamacs, szóval DPF kivel nekem most kevesebb lett a korom, ami közben a magas fordulaton visszavett teljesítménynek köszönhető :) Szuper.
Viszont a hajamat téptem, mert a nyikorgás megmaradt, szóval nem felső lengőkar volt, kezdek kiborulni, hogy nem tudom mi az. Találok topicot alfaowneren , ami ugyanezen jelenségről szól, de még nem nyálaztam végig, plusz angol technikai részletekkel sem vagyok elég jó ismeretben. Valaki esetleg érti, hogy mire jutnak a végén?
Ugye a jelenség az, hogy gyorsításkor nyikorog valami, mint valami gumi a gumin dolog. 2-3-4ben is hallani gyorsításkor, ahogy leveszem lábam gázról és sebességben vagy üresben gurulok abba marad, egyenletes sebességnél sem hallani... És melegben jelentkezik kb csak.
No, tegnap mentem egy hosszabbat a verdával. Szuperjól megy, szépen, egyenletesen, korom nélkül. Előzgettem szépen és nincs pamacs, szóval DPF kivel nekem most kevesebb lett a korom, ami közben a magas fordulaton visszavett teljesítménynek köszönhető :) Szuper.
Viszont a hajamat téptem, mert a nyikorgás megmaradt, szóval nem felső lengőkar volt, kezdek kiborulni, hogy nem tudom mi az. Találok topicot alfaowneren , ami ugyanezen jelenségről szól, de még nem nyálaztam végig, plusz angol technikai részletekkel sem vagyok elég jó ismeretben. Valaki esetleg érti, hogy mire jutnak a végén?
Ugye a jelenség az, hogy gyorsításkor nyikorog valami, mint valami gumi a gumin dolog. 2-3-4ben is hallani gyorsításkor, ahogy leveszem lábam gázról és sebességben vagy üresben gurulok abba marad, egyenletes sebességnél sem hallani... És melegben jelentkezik kb csak.
Shadin2013-06-10 08:40:52 // 36694
Akkor tudod miről beszélek :-)
Liquid2013-06-10 08:24:14 // 36693
az is komoly, a wareszhang még most is benne van a fülemben :)
Shadin2013-06-10 08:20:30 // 36692
Lényeg, hogy megoldottad. Nekem meg Luigi kihagyta a jobb első ajtóból a lemez és a merevítő közötti kátrány ragasztó izét ezért olyan volt a hangja becsukáskor mint egy Wartburgé. Kapott mosogatószivacsot :-)
Liquid2013-06-09 22:26:10 // 36691
na megjavítottam a kilépő fényt. Valami barom állat a múltban szépen elvágta és leszigetelte a vezetéket ami az izzóhoz ment, így nem volt rajta csatlakozó, mindegy kisakkoztam hogy tutira az lesz és szereltem rá bontható csatit meg a másikat az izzóra. Így most szépen működik. Sajna tartogat meglepetéseket ez az autó folyamatosan, pedig azt hittem már mindent láttam :)
Shadin2013-06-09 21:00:43 // 36690
Mióta le van szedve az egr nem ganyés az az izé szenzor a szívósoron :-) Egyébként környezettudatossági szempontok alapján én sem tudok 100%-ig azonosulni ezekkel a "kókányolásokkal", de tutti, hogy egy JÓ egr-rel is szarabbul menne az autó, mint nélküle. Francba hogy megint nem bírtam ki beleugázás nélkül :-(
Shadin2013-06-09 20:55:55 // 36689
17-esből van gyári patkós Alfa felni?
GTPeti2013-06-09 20:55:34 // 36688
A szívósor vásárlásról sem szabad ezesetben megfeledkezni. Ugye azt tömi tele korommal.
droberto2013-06-09 20:53:53 // 36687
A rugó az én autómon van, és kikérem magamnak... már nem is rozsdás. :)))
Épp kapja a Fertan-os kezelést
Épp kapja a Fertan-os kezelést
droberto2013-06-09 20:50:59 // 36686
Nem minden izzót figyel az elektronika.
Az ellenállás meg azért kell, hogy világítson normálisan és ne derengjen.
Az ellenállás meg azért kell, hogy világítson normálisan és ne derengjen.
droberto2013-06-09 20:49:05 // 36685
Nem értem, hogy miért nem lehet elfogadni, hogy az EGR szelep egy kopó alkatrész, ami 100-150k km után bármikor tönkremehet, okozva ezzel mindenféle gennyes hibát.
Kell bele venni egy új Pierburgot és utána használni.
Kell bele venni egy új Pierburgot és utána használni.
Alfonis2013-06-09 20:22:08 // 36684
persze,h alap. Ki mondta, h nem? :D
Horász2013-06-09 20:20:11 // 36683
Elkapom elöbb vagy utóbb :-D
GTPeti2013-06-09 20:11:49 // 36682
Az még jobb. :) (Nekem ilyenem lenne, akármennyire is gyönyörködtet a 18+.)
Dömpi (il dottore)2013-06-09 20:07:08 // 36681
nem R18, hanem R17!!! 225/50 R17
Piritu - 1.000.0002013-06-09 19:58:16 // 36680
Akkor más lesz :-(
Piritu - 1.000.0002013-06-09 19:57:14 // 36679
Pont emiatt jegyeztem meg csendben, amit.
Szerintem a gyári állapot a mérvadó, és nekem ennyit megér a környezetem védelme.
De ezt már átbeszéltük többször is itt a fórumon.
Szerintem a gyári állapot a mérvadó, és nekem ennyit megér a környezetem védelme.
De ezt már átbeszéltük többször is itt a fórumon.
Horász2013-06-09 19:55:22 // 36678
Igen. Bár hideg zsíroldó hijàn csak fèktisztítóval nyomattam ki meg komresszorral de könnyen mozgott a rudja.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-09 19:55:08 // 36677
olajba, gumiba....azt hittem aki autót üzemeltet ez alap
Alfonis2013-06-09 19:52:01 // 36676
EGR t dugózni kell! a kiírás meg olcsóbb mint egy új egr, a világító lámpa meg ingyen van. A maradék pénzt meg belelehet tenni olajba, gumiba bármibe. :D
Piritu - 1.000.0002013-06-09 19:50:22 // 36675
A mágnes belsejét is kipucoltátok? Könnyen mozog a rudacska?
(Bár, ha egyszer bejutott a korom, ott később is bejut.)
(Bár, ha egyszer bejutott a korom, ott később is bejut.)
dangerel2013-06-09 19:49:23 // 36674
Amint megoldást találok máris tudatom a fórummal.
dangerel2013-06-09 19:48:34 // 36673
Ok.
Akkor ha megoldható lenne küld el nekem az elérhetőséget és felveszem vele a kapcsolatot.
Szeretném ezt a gondot minél hamarabb rövidrezárni.
Akkor ha megoldható lenne küld el nekem az elérhetőséget és felveszem vele a kapcsolatot.
Szeretném ezt a gondot minél hamarabb rövidrezárni.
Horász2013-06-09 19:45:54 // 36672
Nàlam ugyanez a hiba:) az egr-t kitisztítottam de a helyzet vàltozatlan! Ha elöbb talàlnàl vègleges megoldàst akkor jelezd felèm.
Piritu - 1.000.0002013-06-09 19:44:33 // 36671
Igen, a fórumon ez a téma megy. De ha megnézed, néhány ember aktív a témában.
" Lehet hogy ok de a diagnózist eredeti ALFA diagnózison futtatták le és hiba meg nincs." - itt kezdődnek a bajok. Egy szoftver nem a világ. Sose fogja kiírni, hogy ezt, meg ezt cseréld ki, csak segíti a diagnosztikát. Nem véletlenül szakma az autószerelés, és nem véletlenül specializálódnak a szerelők bizonyos típusokra.
" ha nem az EGR a rossz , akkor micsoda?" - bármi. Távolról, ötletelve, tippelgetve NEM lehet diagnosztizálni. A 159 nem egy Trabant szintű autó, kicsit bonyolultabb annál. El kell vinni egy emberkéhez, aki ÉRT hozzá. Én pl. pont 105 km-re hordom. (Hozzád 110-re lenne az illető.)
" Lehet hogy ok de a diagnózist eredeti ALFA diagnózison futtatták le és hiba meg nincs." - itt kezdődnek a bajok. Egy szoftver nem a világ. Sose fogja kiírni, hogy ezt, meg ezt cseréld ki, csak segíti a diagnosztikát. Nem véletlenül szakma az autószerelés, és nem véletlenül specializálódnak a szerelők bizonyos típusokra.
" ha nem az EGR a rossz , akkor micsoda?" - bármi. Távolról, ötletelve, tippelgetve NEM lehet diagnosztizálni. A 159 nem egy Trabant szintű autó, kicsit bonyolultabb annál. El kell vinni egy emberkéhez, aki ÉRT hozzá. Én pl. pont 105 km-re hordom. (Hozzád 110-re lenne az illető.)
dangerel2013-06-09 19:36:09 // 36670
A kiírást itt a fórumon javasolták. Lehet hogy ok de a diagnózist eredeti ALFA diagnózison futtatták le és hiba meg nincs.
Bevallom nekem az a lényeg, hogy jó legyen. Mivel a cserével se biztos hogy jó lenne így próbálkozok másúton.
Érdeklődük tovább. de ha nem az EGR a rossz , akkor micsoda?
Kösz
Bevallom nekem az a lényeg, hogy jó legyen. Mivel a cserével se biztos hogy jó lenne így próbálkozok másúton.
Érdeklődük tovább. de ha nem az EGR a rossz , akkor micsoda?
Kösz
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-09 19:32:55 // 36669
egyébként osztom nagyjából 1x kell venni EGR-t de ha a káros hatását nézzük amit csinál akkor inkább nem kell, de ha valaki kiakasztja a szívósort, offolja a DPF-et akkor meg szinte tökmind1, hogy van vagy nincs a motor szempontjából ....lassan olyan ez az EGR mint a: Polsi Fiat drága kincs jó ha van de jobb ha nincs :P
Piritu - 1.000.0002013-06-09 19:29:40 // 36668
Eddig jó volt, a gyárból kikerülő autókon is jó. Olyan nincs, hogy a hibás alkatrész cseréjével nem lesz jó. (A 156-omon a csere után újabb százezren eddig jó volt.)
Persze, ha a felületes diagnózis miatt nem a hibás alkatrész lesz kicserélve maradhat a hiba.
Persze, ha a felületes diagnózis miatt nem a hibás alkatrész lesz kicserélve maradhat a hiba.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-09 19:27:47 // 36667
így van meg kell venni ezt mondom én is :)
'''''2013-06-09 19:26:18 // 36666
Öt patkós brera felni 80.000Ft-ért? 18-as? Én azt venném.Ennyiért még nem is láttam.
dangerel2013-06-09 19:25:02 // 36665
Helo.
Lehetséges hogy segítene, de ahogy már érdeklődtem,nem minden esetben segít.
Leteszteltük a szelepet és ki is tisztítottuk a szívótorokkal együtt és rendben van.
Bevallom, inkább kiírnám mert szerintem az új sem segítene nekem.
De köszönöm a tanácsot.
Lehetséges hogy segítene, de ahogy már érdeklődtem,nem minden esetben segít.
Leteszteltük a szelepet és ki is tisztítottuk a szívótorokkal együtt és rendben van.
Bevallom, inkább kiírnám mert szerintem az új sem segítene nekem.
De köszönöm a tanácsot.
Piritu - 1.000.0002013-06-09 19:21:30 // 36664
Tudom, hogy a topikban az egr/dpf páros az első számú közellenség, de csendben megjegyezném: Egy új egr beszerzése is megoldaná a problémádat a következő 1xx-ezer km-re, és nem kell itt-ott, így-úgy trükközni.
dangerel2013-06-09 19:14:59 // 36663
Sziasztok.
Ismer valakit , aki Komárom környékén képes az EGR hiba által generált hiba kiírására?
Ledugózom az EGR -t és szükséges kiírni a softwer-ből.
Köszönöm a segítséget.
Ismer valakit , aki Komárom környékén képes az EGR hiba által generált hiba kiírására?
Ledugózom az EGR -t és szükséges kiírni a softwer-ből.
Köszönöm a segítséget.
Piritu - 1.000.0002013-06-09 18:55:58 // 36662
A 18-ra szavazok. A magyar utakra inkább való, ha meg még jobban is megy vele a Vas, akkor számomra nem is lehet kérdés.
mizooo2013-06-09 17:04:17 // 36661
Hali, igen ebayen vettem és Can Bus-osnak írjál, de mint ahogyan már írták nem sok köze van a Can Bus-hoz, de mivel az ellenállás már gyárilag rajta van közel annyit fogyaszthat mint az izzószál, hogy a Comp ne lássa kiégettnek,
T10
Sofita 39 mm
Helyzetjelő T10
T10
Sofita 39 mm
Helyzetjelő T10
GTPeti2013-06-09 16:01:34 // 36660
Én tuti váltanék 225 R18-ra. Jobban fog menni a 8V és Mo-kompatibilisebb is. Egy szavazat a 2-esre. :)
Shadin2013-06-09 15:55:50 // 36659
Maradjon a 19"-es felni használt "prémium" gumival. Így jössz ki legolcsóbban.
Shadin2013-06-09 15:54:29 // 36658
Én Pityukoma véleményét osztom. 70-80%-os nem túl öreg gumikat veszek és kb. 2 évig elgurulok rajtuk. Legfeljebb vízen lassítok 160-ról 140-re profilmélységtől függően :-) Új 159-est vennél, vagy használtat kis kompromisszummal, mert jóval olcsóbb?
Dömpi (il dottore)2013-06-09 15:35:17 // 36657
Na szóval, úgy áll a helyzet, hogy van 3 variáció:
1) mivel a 19-es felnimen 255/35-ös méret van, amitől szabadulni akarok, 4 db gumit kellene rá vennem, 235/40-est. Ennek az ára Hankook gumival 210-220k között lenne.
2) lenne 80k-ért 5-patkós brera felni 4 db 80-ezerért. Ha ezeket megvenném, és felgumiznám 225/50-es mérettel, a mostani hasmagasságomból csak 4mm-t veszítenék és összköltségben (felni+gumi) szintén 210-220k között lennék. De ezzel a gumival jobb lenne a fogyasztásom, és nem kellene ötször meggoldolni, hogy milyen úton megyek. És ha el tudom adni a 19-es felniket valamikor, akkor valamennyi pénz visszajön a bevételi oldalon. Ha eltudom persze adni.
3) megveszem Liquid 235/40 R19-es használt PZero gumijait (2db), veszek hozzá 2 db új Hankook-ot és megúszom 150k-ból, de akkor marad a 19-es felnim.
Szerintetek?
1) mivel a 19-es felnimen 255/35-ös méret van, amitől szabadulni akarok, 4 db gumit kellene rá vennem, 235/40-est. Ennek az ára Hankook gumival 210-220k között lenne.
2) lenne 80k-ért 5-patkós brera felni 4 db 80-ezerért. Ha ezeket megvenném, és felgumiznám 225/50-es mérettel, a mostani hasmagasságomból csak 4mm-t veszítenék és összköltségben (felni+gumi) szintén 210-220k között lennék. De ezzel a gumival jobb lenne a fogyasztásom, és nem kellene ötször meggoldolni, hogy milyen úton megyek. És ha el tudom adni a 19-es felniket valamikor, akkor valamennyi pénz visszajön a bevételi oldalon. Ha eltudom persze adni.
3) megveszem Liquid 235/40 R19-es használt PZero gumijait (2db), veszek hozzá 2 db új Hankook-ot és megúszom 150k-ból, de akkor marad a 19-es felnim.
Szerintetek?
GTPeti2013-06-09 15:08:26 // 36656
Én a köv. futóműszervíz alkalmával biztos kezdenék valamit azzal a rozsda borította rugótányérral. (Azon túl, hogy kikenném a kpl. tornyot egy jófajta szerrel.)
Alfonis2013-06-09 15:06:28 // 36655
kösd le így. Leállnia nem szabad. Mikor időd van meg térj be egy Mukihoz aki kiírja aztán ennyi. A turbora hidegen figyelj majd mert nő a nyomás. Finomabban a gázpedállal mikor hideg 0,8 fölé nenagyon....