Liquid2013-11-06 13:46:18 //
43180
a program itt tökmindegy, az erő és a váltó áttételezése a lényeges.
végeztem egy kis kutatást:
159 2.4 20V TI kerekekkel
159 1.9 16V
159 1.9 8V
156 1.9 16V
156 1.9 8V

Nekem is a 159es 1.9JTDm 8v-s,es siman megy 190-el,es az meg nem a vege. Semmi chip nincs benne,es DPF is megvan még.... :)
Shadin2013-11-06 13:09:44 //
43178
Ja. De majdnem mindegy. 156 1.9 8v 116LE könnyebb volt és jobban gyorsult de rövidebb volt a vége.
Ismerjük a gyorsulás és a végsebesség jelentését is. A beszélgetés a végsebesség firtatásánál indult, ahol fórumtárs írta, hogy 200, de még ment volna, illetve te is írtad, hogy 190, de hát még annyira ment volna. Én erre írtam, hogy kizárt, hogy hú de még ment volna, de a 200 is picit a hihetetlen kategóriába tartozik, mert az enyém is ezzel a motorral van szerelve, sokkal könnyebb, nincs dpf, ami fojtogatná az autót és épp, hogy megfutja óra szerint a 200-at.
Végsebessgénél számítana a 6-os váltó, de tapasztalatom szerint nem azért nem megyek én se gyorsabban mert leforog az ötödik sebesség, hanem elfogy az autó ereje, a 85kw itt már kevés a négyzetesen emelkedő légellenállás leküzdéséhez.
Szóval továbbra is hihetetlen a chippelés nélküli 190-200-at annyira túlfutó 250 kilóval nehezebb, dpf-es 1,9 8v-s repülő üzemmódban közlekedő 159.
De srácok, ha egy vw fórumra írjátok be természetesen mellétek állnék! De "itthoni" fórumon legyünk őszinték. :D
Shadin2013-11-06 13:06:00 //
43175
A 136 lovasom is megy 200-at gyári sw-vel.
vzolee2013-11-06 12:51:56 //
43174
Én elhiszem, hogy jobban kéne mennie, de az mégsem megy jobban. Persze, mint már írtam, lehet, hogy az a kocsi már egy öreg, leharcolt darab és azért lomhább ;)
hogy értsd:
blog1,
2,
3 (márha érdekel)
Jövőre elviszem az Arkangyalt, aztán megnézzük.
Más dolog a gyorsulás, és más a végsebesség.
Ráadásul a motor 1 dolog, de tutra más a váltó (és itt nem csak az 5 vs. 6 gangra gondolok), tutira más a turbó is, és más a kipuff rendszer is. A programról nem is beszélve. Biztosan nem ugyanaz a program van gyárilag sem írva a 156-osra, mint a 159-esre - annál is inkább, mert azért a két fejlesztés között eltelt néhány év, az informatika meg ugyebár jellemzően nem topog egy helyben.
SZVSZ a motor-ccm és a szelepek számának azonosságából meg némi súlykülömbözetből azért messzemenő következtetés nem vonható le.
Szerintem se megy el, azért írtam, hogy keresztbe lenyelem. :D Csak többen írták, hogy megfutja a 190-200 sőt még menne tovább is, és erre írtam, hogy hihetetlen lenne számomra ezzel a motorral.
ALFI1562013-11-06 12:36:20 //
43168
Egyértelmű,hogy nem megy el.Súly/lóerő aránya.Ráadásul az 56-ba 5-ös váltó van.Hosszabb fokozatok.Majdnem,hogy az 56 1.9 8V megy úgy mint az 59 16V.
felejtős...a 150 lovas sem biztos, hogy elmegy a két autó között van némi 200-250kg különbség, nekem volt mindegyik 156 1.9 8V, 16V, 159 150le, 170le meg a 200le szóval van tapasztalat
vzolee2013-11-06 12:21:09 //
43166
Volt
belőle 105, 110 és 115 Le is. Sógoromnak a 105-ös van és az érezhetően lomhább.
'''''2013-11-06 12:18:40 //
43165
Kaposon megmutathatták volna! :-)
Liquid2013-11-06 12:01:52 //
43164
hát az a fizika meghágása lenne :) mármint ha elmegy :D
próba.......próba.......próbaaaaaaa.... :D
Ha chippelés mentes 59-es 1.9 8v elmegy a szintén chippelés mentes 1.9 8v 56 mellett, akkor keresztbe lenyelem az autómat! :)
" Amúgy lazán ment volna tovább, csak akkortájt bajlódtam a féltengelyeimmel"
vzolee2013-11-06 10:36:17 //
43160
Az enyém nem volt programozva és a 116LE-s változat. 200 fölött én sem száguldoztam vele, óra szerint mutatott 200at a 205/55 R16-os kerekekkel (120-nál kb 10 km/h-t csal az óra gps szerint). Mostanában viszont a lavina miatt nem hiszem, hogy újra kipróbálom :)
Itt van egy teljesítménymérés az enyémről,még az előző tulaj csináltatta...
gyári alap és az átírás utáni adatok....

Amúgy tök jó lenne, ha a 2014-es VTT-re el tudnál jönni és kipróbálnád. Igazán kíváncsi lennék a véleményedre. (nincs ugyan 159-ed, de ez csakidő kérdése szerintem, amúgy meg bármilyen alfa jöhet)
Én még 200 felett nem jártam!
"Én mentem a saját 1.9 8V-mel, 19"-os felnikkel, 255/35-ös gumikon 190-et."
Szénné szerintem nincs, de tény, hogy jól megy.
Sajnos nem tudom - ezt már többször beszéltük itt - mert így vettem.
Ami tény, hogy a FES szerint egyszer volt programoszva. Namármost ez vagy egy olyaszországi (előző tulaj alatt) okosítás, vagy egy a behozatal utáni óravisszatekerés.
Pityukoma 1.9 16V-s 159-e a megvételkor egy "buta" belga volt, azaz 150 helyett 135 LE. Ő utána íratta vissza a "kivett" lovakat".
Januárban ment az enyémmel, és azt mondta, hogy érzésre úgy megy mit, ahogyan az övé ment a "belgásítva". Utána én is mentem az övével. Természetesen volt érzésre némi külömbség, de korántsem olyan egetverő.
Másik tapasztalat, hogy mikor mentünk a VTT-re, akkor Ildikóékkal mentünk Pestig együtt konvojban. Az övé is 8V, ráadásul a belga, 115 LE-s. Egy-egy kereszteződés/piros lámpa után láthatóan elmaradt mögöttem, korántsem gyorsult úgy mint az Arkangyal. Ezt 5 LE külömbség nem okozná, az tuti.
Mindezekből arra következtetek, hogy az enyém tényleg nem a gyári 120LE-s, hanem kicsivel több. Ha veszünk egy normális, nem túlzott okosítást, akkor az kb. 15%. Ezzel a feltételezéssel élve, és kiindulva abból, hogy kb. úgy megy mint egy 16V belga módban, akkor olyan 135-138 LE-re lehet felhúzva (120LE*1,15=138LE), a gyári 280 Nm pedig 320Nm körül lehet.
A valóságra én is kíváncsi lennék, de sajnálnék néhány tízezret kiadni azért, hogy padon ki legyen mérve, csak azért, hogy tudjam mennyi az annyi.
Úgyhogy maradok a feltételezések szintjén és élvezem a menetdinamikáját és minden percet amit együtt töltünk az aszfalton.
Én is így gondolom a a 200 felett száguldó 1.9 8v-s 159ekről. :)
Jó reggelt...ha valaki készül Svájcba vagy útba esik neki,van egy felesleges éves matricám. :)
Nálam fél liter az a "kicsi".
A
156-om 6,24-el zárta, a
Párduc 6,71-nél tart.
Javítani kellene az
Amore adatbázisát :-(
Szerintem semmi különös sincs a dologban. A gyári adatot MINDIG kell tudnia az autónak. Nem véletlen, hogy a max teljesítményhez tartozó fordulatszámon pörög általában a ilyenkor a motor. Megfelelő körülmények közt tovább is kipörög, DE nem minden esetben. (pl. 35 fokban sose akart a Párduc kipörögni, de 10 fokban igen. 5 ember + csomagokkal se, egyedül igen.)
A 156-omban 1,9 16V volt, az se nagyon akaródzott tovább pörögni a kókadó effektus miatt. Azzal sose sikerült a gyári adat fölé mennem.
Mondjuk tényleg hasonlatos a fogyihoz. Nekem eddig egyszer sikerült a Fekete-erdőig 6,0-át produkálni a körülmények szerencsés közrejátszása miatt. Mégse állítom, hogy ennyit fogyaszt, hanem 6,7-6,8-at, mert ezt normál esetben mindig tudja.
Yo reggelt!

GTPeti2013-11-05 23:23:47 //
43149
Dömpi, mint sok éve praktizáló 1.9 8V + Novitec tulaj, teljes meggyőződéssel állítom, hogy a te autódat valaki szénnéchippel(tet)te. ;)
Semekkorát! Én mentem a saját 1.9 8V-mel, 19"-os felnikkel, 255/35-ös gumikon 190-et. Amúgy lazán ment volna tovább, csak akkortájt bajlódtam a féltengelyeimmel (csere előtt álltunk) és így már beremegett a kocsi ennél a tempónál, úgyhogy nem toltam tovább. De még ment volna lazán.
Most, hogy féltengely téma pipálva, jövőre, ha lesz a 19-es felnimen új, gyári méretű gumi (235/40), akkor megnézem, hogy óra szerint hol a vége az enyémnek.
_ÁRPÁD_2013-11-05 22:32:23 //
43147
Ezt így gondolom én is:)
Liquid2013-11-05 22:20:40 //
43146
fura is lenne ha kevesebbet kérne, erősebb és nehezebb
Amúgy a 156-ba én is tankoltam bő 64l-t és még nem volt full üres szerintem
_ÁRPÁD_2013-11-05 22:16:32 //
43145
Hát akkor marha sokat csalnak a kutak .... mert én már raktam a 156ba 67,xx litert amikor imádkoztam h elguruljak a kútig :D
De akkor meg ha úgy van ahogy mondod, akkor meg pláne többet eszik a 159 2.0 ...legalábbis az enyém :(
Liquid2013-11-05 22:07:38 //
43144
a 156-é tudtommal 63l, a 159-é pedig 70l
_ÁRPÁD_2013-11-05 22:05:50 //
43143
A fogyi egy kicsit több a 2.0 mjetnek, legalábbis én amelyik szakaszon járok németbe az 56 (140lovas) 1.9-l simán kiértem Wangenba, de most viszont a 159 2.0 (170 paci) kicsit többet kért, rá kellett tankolnom :( Elméletileg ugyanakkora a két tank (ha jól tudom)
Liquid2013-11-05 21:57:43 //
43142
Csabi2013-11-05 21:55:51 //
43141
231 a gyári végsebesség, megjegyzem a 2.0-é 218
És nagyjából ezek is olyan értékek, mint a fogyasztási adatok...
Csabi2013-11-05 21:54:17 //
43140
Ezt kifejthetnéd, h miért... közel azonos az áttétel, vagy ugyanaz....a teljesítménybeli eltérést már leírtam, akkor mitől lenne ugyanaz a végsebesség...
Jóccakát, léptem!

(No para, tavalyi kép.)
Most néztem, a 2,4-nek 228 a gyári végsebesség adata. Valószínűleg nem szívesen pörög 4e fölé.
Liquid2013-11-05 21:43:55 //
43137
na kb. így gondolom én is :)
Egyszer mentem óra szerinti 220-szal (a 19-es kerekekkel gyakorlatilag nem csal)
Majd egyszer kipróbálom...
nyomatékban erösebb a 2,4
de végsebben nem
Ez többször is megvolt:
csak hely kérdése a dolog.
A 2,0-nak teljesen más a karakterisztikája. Mivel emberes turbót raktak rá, nincs a vége felé a kókadf@sz effektus. 3500-tól indul el igazán. Cserébe viszont van szép nagy turbólyuk alul.
Csabi2013-11-05 21:18:27 //
43133
Ne érts félre, de azért ez nehezen hihető! Enyhe lejtő nem volt benne, vagy egyéb segítő körülmény? :) 236-ot szerintem még egy húzott 2,4 is alig éri el...
És mint pl... KUL-on is kiderült, h óriási a különbség a 2.0 és a 2.4 ereje között.
1.9 16v. 150 le gps szerint gyári állapotba 220
2.0 gyári állapotban GPS 236. Majd leszabályozásig kipörög.