Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2013-11-09 19:23:49 // 43456
Érdekes, nekem 90-92-öt mutat 100nál, biztos azért, mert régebbi konstrukció! :)
Shadin2013-11-09 19:21:07 // 43455
215/?/16-nál 94 a100
Shadin2013-11-09 19:20:29 // 43454
Igen
Csabi2013-11-09 19:13:52 // 43453
225/50 17-nél?
Szabolcs 1592013-11-09 19:13:37 // 43452
16 zsir uj dunlop winter sport téli
Szabolcs 1592013-11-09 19:11:00 // 43451
16 sal csal 10et 17sel csak 5 öt
Shadin2013-11-09 19:09:59 // 43450
97-et mutat 100 gps-nél
Shadin2013-11-09 19:09:26 // 43449
Gyors vagy!
Shadin2013-11-09 19:09:00 // 43448
A 17-es kerekek vannak rajta? Nekem azok minimálisat csalnak. Tehát 220-nál 4000giri.
Csabi2013-11-09 19:07:13 // 43447
17-es kerékkel minimum 10et csal az óra! :)
Shadin2013-11-09 19:06:18 // 43446
Ez esetben én kérek elnézést :-D Jobban belegondolva ez megmagyarázza a gumi és a felni összeforgatásának értelmét.
Szabolcs 1592013-11-09 19:05:28 // 43445
olajcsere plusz az öszes szüröm és tünetmentes a gépen le is kopogom ennek örülök
Piritu - 1.000.0002013-11-09 18:58:54 // 43444
Nem. Görgőzni csak a tojás alakút kell/lehet. Utána újra kör alakú lesz.
A másikat hozzák helyre a súlyok, amit a gumiszerelés után a kiegyensúlyozó gépen rátesznek.
Szabolcs 1592013-11-09 18:57:18 // 43443
EGY LAZA ESTE EZ ELÖBB
Shadin2013-11-09 18:45:59 // 43442
Mármint hogy mindkét esetben lehet görgőzni...
Shadin2013-11-09 18:43:44 // 43441
Nyilván nem kötözködni akarok, de ez is rossz, meg az is. Görgőzni kell mindkettőt, nem?
GTPeti2013-11-09 18:17:37 // 43440
Megpróbálom jobban leírni, hogyan értettem:

üt: a formával van gond (tojás)
kiegyensúlyozatlan: a tömegeloszlás nem tökéletes (pontszimmetrikus 0-360°-ban)

A javaslat az volt, hogy ezeket a kifejezéseket használjuk, hogy egyértelműen definiáljuk, mire gondolunk. (A köznyelv a kiegyensúlyozatlanságra is azt mondja, hogy "üt".)
Piritu - 1.000.0002013-11-09 17:59:08 // 43439
Nekem mindig szól a gumis, hogy 30-50 km után menjek vissza, mert után kell húzni újra a nyomatékkulccsal. Mióta van itthon nyomatékkulcs én csinálom.
Csabi2013-11-09 17:02:14 // 43438
uh, pedig az nem kis távolság...
imi1562013-11-09 16:53:40 // 43437
Cimborámnak múltkor valahol a központosító gyűrűk nélkül tették fel az első kerekeket.
Utána meg fogalmuk sem volt,hogy mitől ráz olyan irgalmatlanul az autó:-S!
'''''2013-11-09 16:48:30 // 43436
Nekem ma fordítva tették fel az egyik gumit.Mikor nyomatékkulcsal körbement a srác,akkor vette észre.Gyorsan megfordították és nem győztek elnézést kérni.
Shadin2013-11-09 16:47:13 // 43435
Így jöttem haza Hajdúszoboszlóról, majd frászt kaptam. Nem volt nálam kerék kulcs, oldalirányú rugdosásra nem reagált negatívan. Már féltengelyt akartam cserélni fejben...
Shadin2013-11-09 16:45:11 // 43434
Miután a gyanús felni javítva lett :-) Akkor ugyanarról beszélünk. Az ólmozás nem a felni hibáit hivatott javítani.
Csabi2013-11-09 16:26:08 // 43433
Az még a jobbik eset, ha nagyon meghúzzák...
Én a héten jártam úgy,h lámpánál való elindulásnál egy halk kattanást hallottam a bal első kerék felől, minden alkalommal. Hazaérve, gondoltam megnézem a kerékcsavarokat hátha....bedugtam az ujjam a csavarhoz, ez lötyög, másik négy szintén..f@sza. 3teljes fordulatot tudtam húzni három csavaron,a többi jobban fogott egy kicsit.
A gumis a bal elsőt, valszeg csak a légkulccsal húzta meg, a nyomatékkulcsos ráhúzást már elfelejtette ennél a keréknél....két hétig mentem így...
Eddig soha nem ellenőriztem, a kerékcsavarokat, de ezután ez változni fog, amit javaslok Nektek is! :)
.......................2013-11-09 16:22:16 // 43432
"Tehát akkor nem az a korrekt megoldás, hogy ha üt/tojás/kiegyensúlyozatlan a felni akkor kigörgőzzük,"

de ez igy korrekt ,de meg kell nézni a gumit is,hogy fut összeszerelve
Shadin2013-11-09 16:09:31 // 43431
Tehát akkor nem az a korrekt megoldás, hogy ha üt/tojás/kiegyensúlyozatlan a felni akkor kigörgőzzük, majd rátesszük a gumit és azt centrírozzuk súly segítségével?
Kollégám autója 110 és 120 között berázott, két futóműves mondta, hogy a kerekek tök jók attól nem rázhat. Elküldtem a Sárgagumi-hoz Csepelre, szétszerelték a kerekeket, görgőzték az egyik hátsót felnit, majd összeszerelték a kerekeket, centrírozták, és a berázás elmúlt.
Alfonis2013-11-09 16:08:51 // 43430
jó nekem nem ráz de ez elv alapján nem is kell görgőztetnem. Gond letudva :D
.......................2013-11-09 16:03:59 // 43429
vagy sokáig jártál tolyás felnin és belekopott a gumiba a felni körtöl eltérö ütése,
sajna ezzel is számolni kell
üt a felni ,sokat egyböl görgöztetik hisz az igy nem jó,aztán meg rá a régi gumi ,
és nocsak még mindig ráz,
sajna tapasztalat
Shadin2013-11-09 16:00:57 // 43428
Ha felni kiegyensúlyozatlan az üt. Ha a gumi az az gyártási ill. kopási hiba.
.......................2013-11-09 15:39:58 // 43427
én nem tudom ti hol jártok,de én soha nem akadtam fel a 245/25 r19 gumival
söt még a mito van Sem ,pedg annak vagy 70 mm a hasmagassága
GTPeti2013-11-09 15:16:43 // 43426
Javaslat: Szerintem beszéljünk ütésről és kiegyensúlyozatlanságról.
Alfonis2013-11-09 15:16:20 // 43425
én már nemvágom mivan :D de nem érzek semmit a kocsiban :P ezekből a szakikból meg elegem van. Marsoba úgy húzzák meg a kerekeket h nem lehet leszedni... itt meg súlyozgatnak össze vissza aztán nemmondanak semmit. Csak mondták volna h ezt már görgőzni kell. :O vagy vmit...
Shadin2013-11-09 15:10:24 // 43424
Tehát. Ha a felni üt, azt görgőzni kell. Ha a jó felnire feltett gumi "üt", akkor össze kell forgatni és súlyozni kell.
Alfonis2013-11-09 14:50:37 // 43423
akkor a felni üt a súly rendben :P
Kérdés, h mikor kell görgőzni? hibahatáron belül vagy kívül van-e? (gondolom annyira nem vészes mert akkor mondta volna, h görgőzni kell)
Meg h mitől üt? :D mert én nem padkáztam az tuti. Akkor ez már ilyen volt de eddig még egyszer sem mondták ...
GTPeti2013-11-09 14:11:09 // 43422
Ha egy felni üt (értsd tojás), akkor görgőzni kell.
Ha egy felni (vagyis inkább) kerék kiegyensúlyozatlan, azon lehet súlyokkal segíteni.
Ez a kettő nem ugyanaz. Súlyokkal sosem fogod tudni megszüntetni a "körtől való eltérést". Még akkor sem, ha a centírozógép azt mondja, hogy a súlyeloszlást tekintve rendben van.
Alfonis2013-11-09 14:05:42 // 43421
egy kérdés. Egyik felni üt. de súlyokkal kiszedték . Ez mikor baj? mikor kell görgőzni stb stb...nemvok képben :P
Alfonis2013-11-09 14:01:51 // 43420
én maradok a 16" os kerékméretnél. nem találom kicsinek vagyis a 205/55 r16 első téli garnitúrát mai fejjel már 215/60 r16 lenne mint a nyári. De mind1 télen nincs olyan nehéz terep úgysem mint nyáron. :P
Most voltam gumisnál. Jól megszívták a kerék leszedést. Marsoba cseréltettem utoljára... Minden OK volt míg a csapágycsere ideje eljött. Mentem várpalotára Csörihez, már ő mondta h ki volt az az állat aki ezt meghúzta. De lejött légkulccsal max on volt :S
Úgyh a bal hátsó kerék kivételével méteres erőkaros kulccsal lazították meg őket. Ugrált rajta a csávó... :S Már majdnem hozattak vmi kamionos légkulcsot vkitől. :D
Úgyh ha valaki megy MARSO ba győrben akkor kérje meg a szakikat, h ne a kamionos számokkal számoljon... :S majdnem 2 órát ott voltam.
Alfonis2013-11-09 13:51:17 // 43419
teszel rá dísztárcsát :D
GTPeti2013-11-09 12:00:28 // 43418
A 19-es alu és a 16-os acélfelni között azért még vannak egyéb alternatívák. ;)
Bár ha neked nagyon bejön a 19-es kerék, nincs vele gondod a magyar utakon és hajlandó vagy áldozni a gumikra, akkor nincs min filózni. :)
.......................2013-11-08 22:29:52 // 43417
ja ,úgy értettem hogy a gagyi KInai Nakanig is ennyire drága
nem is ajánlom,söt helyeslem ,hogy rendes családapa vagy ,és a család biztonsága a legfontosabb
Dömpi (il dottore)2013-11-08 22:14:58 // 43416
Jó, de mit csináljak, ha egyszer adott egy gyönyörű 8Jx19-es felnigarnitúra? A 16-os acélfelnivel azért csk ne járjak nyáron...az gáz egy 159 alatt!
Ruszi2013-11-08 22:00:22 // 43415
Most lakást kell,aztán természetesen egy Alfa...
GTPeti2013-11-08 21:56:31 // 43414
Igazad van!
(Bár én továbbra is kisebb átm. méretekben gondolkodnék.)
Dömpi (il dottore)2013-11-08 21:52:28 // 43413
A használt onnan jön, hogy szeptemberben ajánlottak egy garnitúra 235/40 ZR19 PZN szettet 150ezer forintért Ausztriából. Állítólag csak 2-3 ezer km-et futott. K*rva jó vétel lett volna, csak akkor éppen féltengelyeket meg lengőkert cseréltem, szóval nem volt lóvé rá. Mondtam a srácnak, ha elhozza az osztrákoktól és elteszi nekem, akkor, decemberben megyek érte és fizetem, de azt mondta, hogy így nem ruház be.
Most azon izgulok, hoyg meglegyen mire legközelebb megy ki.
Dömpi (il dottore)2013-11-08 21:47:43 // 43412
Ilyen gumimárkákban nem is gondolkodom! Lassan 3 gyerkőcöm lesz! Nem teszem kockára az életüket.
Dömpi (il dottore)2013-11-08 21:45:27 // 43411
A 225/40 átmérőben 8mm-rel (!) kisebb, mint a 234/40, ráadásul az nagyon trapázba feszül 8J-s felnin. A peremvédő pedig így nem tudja megvédeni a felni peremét egy esetleges padkázástól vagy hasonló affértól. A 225-ös 7,5 inches felnire való pl. Giu. Az én felnim 8Jx19!

Alternatíva lenne a 245/40, de az meg + 8mm, nem tudom elfér-e. Ugyanígy alternatíva a 245/35 de az meg -16mm és azzal ugyanolyan alacsony vagyok mint most a téli 225/55 16-tal. Pont ezért utálom a télimet.
Ráadásul a 159 szervója elég kicsi és hát nem a legerősebb konstrukció. Féltettem is a 255-ös gumitól. Véleményem szerint a 235-ös neki már a felső határ közelében mozog. Nem akarok megint szélesebb gumit a gyári méretnél.
GTPeti2013-11-08 21:40:52 // 43410
A Nankang nem 40e, hanem legalább 400e ha vizen is nyomod neki... :)
Volt belőle egy garnitúrám. Lehet vele közlekedni (van nála rosszabb), de nagyon észnél kell lenni vizes úton. A helyzeten picit javít a 159 (és 156) kiváló futóműve és kiszámíthatósága, de a probléma ettől még marad.
mizooo2013-11-08 21:35:24 // 43409
Na nem volt könnyű, remélem tudsz még venni egyszer.
Ruszi2013-11-08 21:34:20 // 43408
Alfa Eladva.
Dömpi (il dottore)2013-11-08 21:32:04 // 43407
De pont azt írtam, hogy a profilmélységem alig volt 3mm, hiszen a kopásjelzőn voltam már, és mégsem úszott fel!
SZVSZ azért a gumi profilkialakításának ehhez van némi köze. Persze az anyagának valszeg vajmi kevés. De a Michelin és a hasonló kategóriájú márkár sokéves tapasztalata, fejlesztései és kutatásai meglátszik a profilkialakításban, ami lehetővé teszi, hogy még egy ennyire kopott gumi se ússzon fel. Azért ez nem mondható el egy kínai sz@rról.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak