Piritu - 1.000.0002013-11-09 20:13:59 // 43470
Ez se görgőzéses módszer: klatty
Boticselli2013-11-09 20:12:36 // 43469
Hello mindenkinek!
Megosztom a mai élményem, hogy hogy állt le a kis alfim, hátha segít a jövőben valakinek és nem jár úgy, mint én.
Gurulok haza, és megjelent a kijelzőn (ott ahol a hópihe is szokott amikor hideg van) egy akku jel. Le is fényképeztem, hogy majd rákérdezek itt, hogy mi lehet ez :D aztán gurultam tovább, elkezdett villogni a rádió fénye, majd kialudt, elment a klíma is, a turbó sem töltött úgy ahogy kellett volna. Aztán jött az első hiba üzenet: NO ABS, majd a következő: NO AIRBAGS, majd nem sokkal később megálltak a mutatók abban az állásban, ahol abban a pillanatban voltak. A fényszóró erőssége is kb helyzetjelző erősségűre csökkent. Ez egyébként esőben és sötétben nem a legjobb :D Szóval nekem az akku jel kivillanása után kb 20 km-t bírt az autó majd megállt. Remélem csak az ékszíj lazult le és azért nem töltött a generátor.. mellékelek egy kis videót a megállt mutatókról:)
megállt mutatók
Megosztom a mai élményem, hogy hogy állt le a kis alfim, hátha segít a jövőben valakinek és nem jár úgy, mint én.
Gurulok haza, és megjelent a kijelzőn (ott ahol a hópihe is szokott amikor hideg van) egy akku jel. Le is fényképeztem, hogy majd rákérdezek itt, hogy mi lehet ez :D aztán gurultam tovább, elkezdett villogni a rádió fénye, majd kialudt, elment a klíma is, a turbó sem töltött úgy ahogy kellett volna. Aztán jött az első hiba üzenet: NO ABS, majd a következő: NO AIRBAGS, majd nem sokkal később megálltak a mutatók abban az állásban, ahol abban a pillanatban voltak. A fényszóró erőssége is kb helyzetjelző erősségűre csökkent. Ez egyébként esőben és sötétben nem a legjobb :D Szóval nekem az akku jel kivillanása után kb 20 km-t bírt az autó majd megállt. Remélem csak az ékszíj lazult le és azért nem töltött a generátor.. mellékelek egy kis videót a megállt mutatókról:)
megállt mutatók
Piritu - 1.000.0002013-11-09 20:05:57 // 43468
Jó duma :-DDD
Nem nézheted meg, de nem görgőzök. Titok lengi körül, mert tuti jobb, mint a görgőzés. Pörög a bolt.
A végeredménynek ugyan annak kell lennie: kör alakú felni. Az anyagot vissza kell hajlítani oda, ahol volt a kereket ért ütés előtt. Vagy hidegen, vagy melegen. Tökmindegy, hogy mindezt görgővel teszik vagy bármivel.
(Aztán a zárt ajtók mögött akár a görgők is pöröghetnek.)
Nem nézheted meg, de nem görgőzök. Titok lengi körül, mert tuti jobb, mint a görgőzés. Pörög a bolt.
A végeredménynek ugyan annak kell lennie: kör alakú felni. Az anyagot vissza kell hajlítani oda, ahol volt a kereket ért ütés előtt. Vagy hidegen, vagy melegen. Tökmindegy, hogy mindezt görgővel teszik vagy bármivel.
(Aztán a zárt ajtók mögött akár a görgők is pöröghetnek.)
Dömpi (il dottore)2013-11-09 20:01:23 // 43467
Most a 19-esfelniken 170 felett éreztem, hogy ráz a kocsi.
De volt, hogy a központosító gyűrű volt a ludas, akkor már 80 km/h felett éreztem.
Igazából attól függ mekkora a deformálódás. Ha kicsi is meg kicsi is a felni (pl. 16-os), akkor nem nagyon fogod megérezni, csak nagy sebességnél. Ha nagyobb a deformálódás, vagy nem nagy ugyan, de nagy a felni, akkor azt már alacsonyabb sebességen észreveszed.
A nagy 19-es felninek tökéletesnek kell lennie, mert minden tökéletlenséget kiad a kasznira.
De volt, hogy a központosító gyűrű volt a ludas, akkor már 80 km/h felett éreztem.
Igazából attól függ mekkora a deformálódás. Ha kicsi is meg kicsi is a felni (pl. 16-os), akkor nem nagyon fogod megérezni, csak nagy sebességnél. Ha nagyobb a deformálódás, vagy nem nagy ugyan, de nagy a felni, akkor azt már alacsonyabb sebességen észreveszed.
A nagy 19-es felninek tökéletesnek kell lennie, mert minden tökéletlenséget kiad a kasznira.
Dömpi (il dottore)2013-11-09 19:57:19 // 43466
Nem feltétlenül görgőzni kell ha üt a felni. Van Kecskeméten gy fószer, aki senkit nem enged be a műhelyébe. Valami titokzatos módzserrel hozza helyre a felnijeit, de nem görgőzéssel. Az enyémeket mindig oda viszi a gumisom javíttatni, de ő sem ismeri a technikát (őt sem engedik be).
Alfonis2013-11-09 19:55:59 // 43465
és ha egy felni üt, azaz tojásos lett azt mikor érzed menet közben?
Alfonis2013-11-09 19:53:32 // 43464
215/60 R16 nál alig csal. 100 nál 97
205/55 R16 nál már jó 10 et . 100nál 90 :P
205/55 R16 nál már jó 10 et . 100nál 90 :P
Boticselli2013-11-09 19:52:17 // 43463
nekem is az volt, az görgőzni kell.. Nekem 6.000 Ft volt a 16-os..
Dömpi (il dottore)2013-11-09 19:45:53 // 43462
Ha egy felni üt, akkor azt súlyokkal nem lehet kiszedni, mert deformálódott a felni.
Dömpi (il dottore)2013-11-09 19:43:16 // 43461
a télim 16-os acélfelni és van rajta díszdárcsa
szasza(SW)2013-11-09 19:31:48 // 43460
Üdv urak!
Lusta vagyok keresgélni, meg talán így gyorsabb:)
159-hez van magyar nyelvű Európa navi cd?Főnököm kért meg,hogy érdeklődjem meg neki:)
Lusta vagyok keresgélni, meg talán így gyorsabb:)
159-hez van magyar nyelvű Európa navi cd?Főnököm kért meg,hogy érdeklődjem meg neki:)
Shadin2013-11-09 19:30:22 // 43459
Vagy kopottabb a gumi?
Shadin2013-11-09 19:29:27 // 43458
Meggyőztetek Pirituval együtt :-)
GTPeti2013-11-09 19:25:48 // 43457
Ezt magyarázom. NEM ugyanaz és NEM kell görgőzni mindkét esetben.
A kiegyensúlyozatlanság a tömeg inhomogén eloszlása a felni+abroncs kombóban. (Lehet csak a felnit is nézni, de annak úgy nem sok értelme van.) Ezt kompenzálják a felragasztott súlyokkal.
A kiegyensúlyozatlanság a tömeg inhomogén eloszlása a felni+abroncs kombóban. (Lehet csak a felnit is nézni, de annak úgy nem sok értelme van.) Ezt kompenzálják a felragasztott súlyokkal.
Csabi2013-11-09 19:23:49 // 43456
Érdekes, nekem 90-92-öt mutat 100nál, biztos azért, mert régebbi konstrukció! :)
Shadin2013-11-09 19:21:07 // 43455
215/?/16-nál 94 a100
Szabolcs 1592013-11-09 19:13:37 // 43452
16 zsir uj dunlop winter sport téli
Szabolcs 1592013-11-09 19:11:00 // 43451
16 sal csal 10et 17sel csak 5 öt
Shadin2013-11-09 19:09:59 // 43450
97-et mutat 100 gps-nél
Shadin2013-11-09 19:09:00 // 43448
A 17-es kerekek vannak rajta? Nekem azok minimálisat csalnak. Tehát 220-nál 4000giri.
Csabi2013-11-09 19:07:13 // 43447
17-es kerékkel minimum 10et csal az óra! :)
Shadin2013-11-09 19:06:18 // 43446
Ez esetben én kérek elnézést :-D Jobban belegondolva ez megmagyarázza a gumi és a felni összeforgatásának értelmét.
Szabolcs 1592013-11-09 19:05:28 // 43445
olajcsere plusz az öszes szüröm és tünetmentes a gépen le is kopogom ennek örülök
Piritu - 1.000.0002013-11-09 18:58:54 // 43444
Nem. Görgőzni csak a tojás alakút kell/lehet. Utána újra kör alakú lesz.
A másikat hozzák helyre a súlyok, amit a gumiszerelés után a kiegyensúlyozó gépen rátesznek.
A másikat hozzák helyre a súlyok, amit a gumiszerelés után a kiegyensúlyozó gépen rátesznek.
Szabolcs 1592013-11-09 18:57:18 // 43443
Shadin2013-11-09 18:45:59 // 43442
Mármint hogy mindkét esetben lehet görgőzni...
Shadin2013-11-09 18:43:44 // 43441
Nyilván nem kötözködni akarok, de ez is rossz, meg az is. Görgőzni kell mindkettőt, nem?
GTPeti2013-11-09 18:17:37 // 43440
Megpróbálom jobban leírni, hogyan értettem:
üt: a formával van gond (tojás)
kiegyensúlyozatlan: a tömegeloszlás nem tökéletes (pontszimmetrikus 0-360°-ban)
A javaslat az volt, hogy ezeket a kifejezéseket használjuk, hogy egyértelműen definiáljuk, mire gondolunk. (A köznyelv a kiegyensúlyozatlanságra is azt mondja, hogy "üt".)
üt: a formával van gond (tojás)
kiegyensúlyozatlan: a tömegeloszlás nem tökéletes (pontszimmetrikus 0-360°-ban)
A javaslat az volt, hogy ezeket a kifejezéseket használjuk, hogy egyértelműen definiáljuk, mire gondolunk. (A köznyelv a kiegyensúlyozatlanságra is azt mondja, hogy "üt".)
Piritu - 1.000.0002013-11-09 17:59:08 // 43439
Nekem mindig szól a gumis, hogy 30-50 km után menjek vissza, mert után kell húzni újra a nyomatékkulccsal. Mióta van itthon nyomatékkulcs én csinálom.
Csabi2013-11-09 17:02:14 // 43438
uh, pedig az nem kis távolság...
imi1562013-11-09 16:53:40 // 43437
Cimborámnak múltkor valahol a központosító gyűrűk nélkül tették fel az első kerekeket.
Utána meg fogalmuk sem volt,hogy mitől ráz olyan irgalmatlanul az autó:-S!
Utána meg fogalmuk sem volt,hogy mitől ráz olyan irgalmatlanul az autó:-S!
'''''2013-11-09 16:48:30 // 43436
Nekem ma fordítva tették fel az egyik gumit.Mikor nyomatékkulcsal körbement a srác,akkor vette észre.Gyorsan megfordították és nem győztek elnézést kérni.
Shadin2013-11-09 16:47:13 // 43435
Így jöttem haza Hajdúszoboszlóról, majd frászt kaptam. Nem volt nálam kerék kulcs, oldalirányú rugdosásra nem reagált negatívan. Már féltengelyt akartam cserélni fejben...
Shadin2013-11-09 16:45:11 // 43434
Miután a gyanús felni javítva lett :-) Akkor ugyanarról beszélünk. Az ólmozás nem a felni hibáit hivatott javítani.
Csabi2013-11-09 16:26:08 // 43433
Az még a jobbik eset, ha nagyon meghúzzák...
Én a héten jártam úgy,h lámpánál való elindulásnál egy halk kattanást hallottam a bal első kerék felől, minden alkalommal. Hazaérve, gondoltam megnézem a kerékcsavarokat hátha....bedugtam az ujjam a csavarhoz, ez lötyög, másik négy szintén..f@sza. 3teljes fordulatot tudtam húzni három csavaron,a többi jobban fogott egy kicsit.
A gumis a bal elsőt, valszeg csak a légkulccsal húzta meg, a nyomatékkulcsos ráhúzást már elfelejtette ennél a keréknél....két hétig mentem így...
Eddig soha nem ellenőriztem, a kerékcsavarokat, de ezután ez változni fog, amit javaslok Nektek is! :)
Én a héten jártam úgy,h lámpánál való elindulásnál egy halk kattanást hallottam a bal első kerék felől, minden alkalommal. Hazaérve, gondoltam megnézem a kerékcsavarokat hátha....bedugtam az ujjam a csavarhoz, ez lötyög, másik négy szintén..f@sza. 3teljes fordulatot tudtam húzni három csavaron,a többi jobban fogott egy kicsit.
A gumis a bal elsőt, valszeg csak a légkulccsal húzta meg, a nyomatékkulcsos ráhúzást már elfelejtette ennél a keréknél....két hétig mentem így...
Eddig soha nem ellenőriztem, a kerékcsavarokat, de ezután ez változni fog, amit javaslok Nektek is! :)
.......................2013-11-09 16:22:16 // 43432
"Tehát akkor nem az a korrekt megoldás, hogy ha üt/tojás/kiegyensúlyozatlan a felni akkor kigörgőzzük,"
de ez igy korrekt ,de meg kell nézni a gumit is,hogy fut összeszerelve
de ez igy korrekt ,de meg kell nézni a gumit is,hogy fut összeszerelve
Shadin2013-11-09 16:09:31 // 43431
Tehát akkor nem az a korrekt megoldás, hogy ha üt/tojás/kiegyensúlyozatlan a felni akkor kigörgőzzük, majd rátesszük a gumit és azt centrírozzuk súly segítségével?
Kollégám autója 110 és 120 között berázott, két futóműves mondta, hogy a kerekek tök jók attól nem rázhat. Elküldtem a Sárgagumi-hoz Csepelre, szétszerelték a kerekeket, görgőzték az egyik hátsót felnit, majd összeszerelték a kerekeket, centrírozták, és a berázás elmúlt.
Kollégám autója 110 és 120 között berázott, két futóműves mondta, hogy a kerekek tök jók attól nem rázhat. Elküldtem a Sárgagumi-hoz Csepelre, szétszerelték a kerekeket, görgőzték az egyik hátsót felnit, majd összeszerelték a kerekeket, centrírozták, és a berázás elmúlt.
Alfonis2013-11-09 16:08:51 // 43430
jó nekem nem ráz de ez elv alapján nem is kell görgőztetnem. Gond letudva :D
.......................2013-11-09 16:03:59 // 43429
vagy sokáig jártál tolyás felnin és belekopott a gumiba a felni körtöl eltérö ütése,
sajna ezzel is számolni kell
üt a felni ,sokat egyböl görgöztetik hisz az igy nem jó,aztán meg rá a régi gumi ,
és nocsak még mindig ráz,
sajna tapasztalat
sajna ezzel is számolni kell
üt a felni ,sokat egyböl görgöztetik hisz az igy nem jó,aztán meg rá a régi gumi ,
és nocsak még mindig ráz,
sajna tapasztalat
Shadin2013-11-09 16:00:57 // 43428
Ha felni kiegyensúlyozatlan az üt. Ha a gumi az az gyártási ill. kopási hiba.
.......................2013-11-09 15:39:58 // 43427
én nem tudom ti hol jártok,de én soha nem akadtam fel a 245/25 r19 gumival
söt még a mito van Sem ,pedg annak vagy 70 mm a hasmagassága
söt még a mito van Sem ,pedg annak vagy 70 mm a hasmagassága
GTPeti2013-11-09 15:16:43 // 43426
Javaslat: Szerintem beszéljünk ütésről és kiegyensúlyozatlanságról.
Alfonis2013-11-09 15:16:20 // 43425
én már nemvágom mivan :D de nem érzek semmit a kocsiban :P ezekből a szakikból meg elegem van. Marsoba úgy húzzák meg a kerekeket h nem lehet leszedni... itt meg súlyozgatnak össze vissza aztán nemmondanak semmit. Csak mondták volna h ezt már görgőzni kell. :O vagy vmit...
Shadin2013-11-09 15:10:24 // 43424
Tehát. Ha a felni üt, azt görgőzni kell. Ha a jó felnire feltett gumi "üt", akkor össze kell forgatni és súlyozni kell.
Alfonis2013-11-09 14:50:37 // 43423
akkor a felni üt a súly rendben :P
Kérdés, h mikor kell görgőzni? hibahatáron belül vagy kívül van-e? (gondolom annyira nem vészes mert akkor mondta volna, h görgőzni kell)
Meg h mitől üt? :D mert én nem padkáztam az tuti. Akkor ez már ilyen volt de eddig még egyszer sem mondták ...
Kérdés, h mikor kell görgőzni? hibahatáron belül vagy kívül van-e? (gondolom annyira nem vészes mert akkor mondta volna, h görgőzni kell)
Meg h mitől üt? :D mert én nem padkáztam az tuti. Akkor ez már ilyen volt de eddig még egyszer sem mondták ...
GTPeti2013-11-09 14:11:09 // 43422
Ha egy felni üt (értsd tojás), akkor görgőzni kell.
Ha egy felni (vagyis inkább) kerék kiegyensúlyozatlan, azon lehet súlyokkal segíteni.
Ez a kettő nem ugyanaz. Súlyokkal sosem fogod tudni megszüntetni a "körtől való eltérést". Még akkor sem, ha a centírozógép azt mondja, hogy a súlyeloszlást tekintve rendben van.
Ha egy felni (vagyis inkább) kerék kiegyensúlyozatlan, azon lehet súlyokkal segíteni.
Ez a kettő nem ugyanaz. Súlyokkal sosem fogod tudni megszüntetni a "körtől való eltérést". Még akkor sem, ha a centírozógép azt mondja, hogy a súlyeloszlást tekintve rendben van.
Alfonis2013-11-09 14:05:42 // 43421
egy kérdés. Egyik felni üt. de súlyokkal kiszedték . Ez mikor baj? mikor kell görgőzni stb stb...nemvok képben :P
Online tag
2
Vendég2
672