Csabi2017-01-16 11:39:05 //
90077
A feszszabályzó karakterisztikája ebben az intervallumban mozog min-max értékig, ami erősen hőmérsékletfüggő
Más kérdés, h szerintem is alulméretezett , mert ezt a generátor tudja közvetlenül a kivezetésein. Amíg eljut az akkuhoz a cirka~2m-es vezetéken már esik is a fesz egy kicsit, nem beszélve a rákapcsolt fogyasztókról...
Ha jól emlékszem az 1,9-be 120A míg a 2,4 ben 150A-es (ez biztos) generátor van....2,4ben nem is döglődnek annyira
Most ránéztem. 3 napja nem ment az autó, viszont fullra töltöttem csütörtökön az akksit. Most a c-tek piros karikát jelez. Pár próbálkozásra át-át billen a narancssárgára. Szóval valahol a majdnem lemerült és a lemerült között gondolkodik. Szóval gyanús, hogy nem a töltéshez lesz köze. Vagy az akksi kuka, vagy szívja valami.
ha alapjáraton mérted, nem gáz a 14.05 - de ha fordulaton méred, akkor sem. a 14.4 az a töltő feszültség maximuma, aminél följebb nem is szabad menni, mert tönkrevágod az akkut.
emGéza2017-01-16 11:15:18 //
90074
Attól is függ , hogy 14 vagy 14,4 V , hogy mennyire töltött az akku .
Ilyen hidegben az jó akku se 100%-os .
emGéza2017-01-16 11:11:56 //
90073
Én azt nem értem , hogy , hogy mértél 6 V-ot egy 12 V-os rendszeren ?
Mert a terheletlen akku 12,3 és 12,8 V között szokott lenni . Töltöttségtől függően .
Töltés nélkül , járó motornál is ennyi .
Ha 6 V van az akkuban az nem indít .
Vagy lehet nem is a feszültségét , hanem az áramerősségét mérted ?
De , így se jó ! Mert a 6 A meg kevés .
Ha már generátor. Nálam alapjáraton 13.98V. Fordulatot nem próbáltam, mert hidegen mértem rá. A 14V alapjáraton normális kellene hogy legyen nem? Vagy már alapjáraton 14.4-nek kellene lenni?
Épp készülök az autó elektromoshoz, hogy mérjen rá az akksimra. Full feltöltve sem virít zölden ellenőrző ablak, nem tudom ez jelent e valamit.
Bocs a 0 lemaradt.
14,05 V. Ez kevésnek tűnik az elméleti 14,4 V helyett, legalábbis az akkumlátor élettartama szempontjából mindenképpen.
mint villamosmérnök mondom, szerintem tök normális, hogy
a) megemeli a motor fordulatszámát picit, ha minden fogyasztót bekapcsolsz
b) 14.5-öt tölt a generátor.
melyiket és miért nem tartjátok jónak???
Én felújítottam (az önindítóval együtt), de nem változott semmi. Bár nem is volt baja (csak csapágyhang alergiás vagyok), csak ki volt repedve a szabadonfutó porvédője.
Előtte:


Utána:



A szf. márkája INA, a generátoros szerint a legjobb, ilyet is kapott. Csapágyból FAG-t vettem, szénkeféből Marellit. Az állórész és a ház le lett pucolva.
A fesszabályzót és a diódasort nem cseréltem, mert azt mondják, hogy az utángyártott kétes minőségű. Sajna a fesz marad 14,5.
A nagy baj az, hogy a 2007 után 150 helyett már csak 100 A-es generátorral szerelték az ötvenkilencet.
Hardy2017-01-16 10:01:38 //
90068
Én is most viszem felújíttatni mert néha mikor az összes létező fogyasztó rajta van kicsit megemeli el alapjáratot.
típushiba a denso generátor háza megreped ...hol tölt, hol nem aztán egyszer csak nem
Cia skacok!
Egy jó alfás megbízható szerelőre lenne szükségem!Heves megye és környéke ha lehetséges! Ha tudtok telefon számot stb akkor mehet privátban is :) Köszönöm előre is!!Szép napot!
ha töltés nincsen, akkor a generátorod halt meg, mert az adja a töltést. az akku csak felveszi. amúgy a 159-en típushiba a döglött generátor. irány a szerviz!
Csabi2017-01-15 20:34:18 //
90064
Vidd el egy autóvillamosságihoz, ha szerencséd van akkor kontakt problémával megúszod, az akksit kizárhatod
DKori2017-01-15 20:27:44 //
90063
Talán ez a kis ábra beszédesebb/érthetőbb, mint ha leírjuk :)
A képeden a baloldali az ábrán az "YT-BTM" a jobb oldali meg maga a Yatour az ábra bal oldalán... ;)

DKori2017-01-15 20:25:15 //
90062
Szia!
USB-n mp3-at meg (tudtommal) wma-t tud lejátszani...én úgy vettem észre, hogy a "változó bitsűrűségű" fájlokat annyira nem szeresse.
A kis doboz a "Bluetooth modul" hozzá, meg lehet venni e nélkül csak a fekete Yatour dobozt, vagyis úgy mondanám, hogy ez a kicsi egy pluszban megvásárolható dolog hozzá, így képes BT-s eszközzel is összepárosodni a cucc. ;) A Yatour (nagyobb) egységén a kis kábel ami a képed jobb oldalán belemegy, az a BT egység kábele (>>> tehát az a kábel valójában a kis feketéből jön át a nagyba) és az autó rádióhoz az egész a nagy fekete "tekerős/csavaros" csatin/kábelen keresztül kapcsolódik.
Na a fékmizériámról megszületett a blog:
http://alfaamore.hu/tagok/10632/autok/12479/blog
Ugyanakkor eltelt két nap, és újabb problémával küzdök.. Megjelent a kijelzőn az akksi piktogram pirosan... :(
Kézikönyv szerint nincs elég töltés. Rámértem, és valóban kb 6V töltést kap...

Mi lehet az oka? az akksi zsír új, egy hete került bele EXIDE. Ennyit bírt? vagy most megadta magát a generátor is?..
Engem nagyon szívat ez a kocsi, kevesebb mint egy hónap alatt vezérlés ugrott, szelepek, akksi, fékek, kézifék és még most sem jó...
Valakinek ötlete hogy hol keressem a hibát?
Köszönöm

Valaki kért havas képet!
yani🍀2017-01-15 20:01:18 //
90059
Nem motorburkolat kell, hanem a 4 gömbfej. Egy jó esztergályos 1 óra alatt megcsinálja.
Liquid2017-01-15 19:44:54 //
90058
így van, és a két említett cucchoz ráadásul ugyanaz az adapter kell: 1-es számú, zöld
Na, megnéztem, mind a 4 műanyag gömbfej le van törve, a négy gumiágy meg van, ezért lötyög az egész, de félek, hogy le fog esni az egész. Szerinted levegyem, vagy hagyjam a z rajta. Köszi a segítséget Yani! Ha van valakinek egy tbi motorburkolata, vevő vagyok rá!
Danijb2017-01-15 19:22:10 //
90056
Sziasztok!
Szeretném kérdezni, hogy a kisebbik fekete kapcsoló szerűség micsoda!
A usb lejátszó milyen formátumot játszik le?
Köszönöm

yani🍀2017-01-15 19:20:52 //
90055
Nincs csavar, csak 4 gumiágy van a burkolaton. Ebbe nyomódik bele a motoron található 4 "gömbfej". Ha valaki korábban levette a burkolatot könnyen lehet, hogy a gumi kijött a burkolatból. Ha így rakják vissza a gumi nem tud a helyére pattanni. Vedd le és ha így van, akkor a gumit illeszd bele a burkolatba, majd azt tedd vissza helyére. Jónak kell lennie.
A TBI. motorburkolaton nincs csavarnak helye mint a dieselekén!
Hardy2017-01-15 19:04:54 //
90053
Ha szembe állsz vele bal alsó sarka csavaros.

Ma feltöltöttem ablakmosóval a tartályt, majd utána letörölgettem a motort elfedő műanyag fedelet és azt tapasztaltam, hogy lötyög az egész, kézzel le lehet venni. Ez normális? Nem láttam viszont csavarnak a helyét ami rögzítené . Megnézné valaki, hogy ez ilyen, vagy valahol le van rögzítve? Köszi előre is!
Ahaaa:) Köszi, egyik nap rálesek :)
Csabi2017-01-15 17:19:56 //
90050
Üzemanyagcső ami a szűrőről a nagynyomású szivattyúra megy
Melyik csőre gondolsz? Van esetleg képed? :)
Na majd meglesem a tartályt :) Amúgy is tervben van a szervóolaj cseréje :)
Adok én :D De tudom hogy a háttérben meg fütyülget és birizgálja az agyam :D
Csabi2017-01-15 15:55:14 //
90046
Nálam volt ilyen. Az üa.szűrő utáni cső rezeg olyan finom frekvencián, h teljesen átadja azt a tűzfalra, és bent az utastérben meg megőrülsz a sípoló-zümmögő hangtól:) Nálam többnyire alapjáraton vagy kis teljesítményen csinálta..A megoldás az lett, hogy a csövet egy kicsit máshogy kell hajtani, mert alapból jóval hosszabb mint kellene lennie, így van benne egy hurok. Fogd meg az üa szürő utáni csövet ha érzed, hogy rezeg akkor próbáld meg addig igazgatni míg megszűnik...
Ami ugye nem minden esetben igaz :-(
A MES oldala szerint a Spideremen is lehetne csatlakozni a légzsákhoz, aztán csak az Examinerrel sikerült. Szóval csak iránymutató ami ott van...
emGéza2017-01-15 15:39:10 //
90044
Az én Drágám is ad valami sípolós hangot , még üresben is , gurulva , sebességtől
függetlenül .
Sőt , minden váltásnál csattan , még üresben is , álló helyzetbe is . Olyan mintha
nem emelne ki a kuplung . De , ez betudom a hidegnek !
Aggyá' hangot a rádióra ! Nekem bejött . :-D
Amikor én azt hittem vége a valtomnak. Igazából csak a szervoszivattyu tartályban a szűrő nem volt a helyén. És kellett egy új tartályt venni. Majd utana megint előjött a hang és mindig az volt hogy keves a szervo olaj. Utana Kiderült hogy az egyik alucső ami a szivattyúra viszi az olajat az ereszti a preselesnel az olajat. Kicsereltuk. Azóta hibamentes hangtalan.
Sziasztok!
Nemrégiben úgy tűnt, hogy a váltóm van tropára (sípoló hangok). Szerelőm megállapította, hogy semmi baja a váltónak. A sípoló hangot, amit én leginkább 5.ben hallottam, valójában minden sebességi fokozatban hallani. Az alfadoktor ismerősöm aki a váltóról is megállapította, hogy semmi baja, találkozott hasonló jelenséggel, ahol az üzemanyagszűrőre menő csövek adtak ki ilyen hangot. És jobban hallgatva a hangot tényleg olyan, mint amikor egy csőben, pl. radiátorban keringeti a folyadékot a keringető szivattyú. Találkozott már valaki itt közöttünk hasonló jelenséggel? Kikapcsolt klímánál, kikapcsolt rádiónál határozottan hallható.
Akkor te is pont úgy jártál, hogy TBi-t kerestél és dízelt vittél haza :-)
Engem Enká megmentett az autó nézegetős szörnyülködős túráktól. :-) Kellett hozzá egy hónap hogy leérjen, hogy milyen minőségű autót vettem tőle. Néha legszívesebben benne aludnék :-D
LaciR2017-01-15 11:04:43 //
90040
Egy kis tél tegnap reggel.

Tom852017-01-15 10:16:38 //
90039
Olvastam köszi! Bár nem vagyok perfekt angolos,de nekem úgy tűník,h az ABS és a Xenon kivételével minden modulhoz sima ELM interfészel lehet csatlakozni.
Smith2017-01-15 10:16:00 //
90038
Latom meg mindig hirdeti. Igazabol en megneztem es nem lattam rajta hibat, legszivesebben ki se szalltam volna belole. Furanak tartom hogy meg mindig nem vette meg senki. Lehet hogy mas latott rajta valamit amit en nem?
Amugy pont az az auto ami igy ahogy van, kib*szottul vonzza az irigy tekinteteket :)
Mondjuk nem az az arkategoria amiben az emberek tobbsege hasznlt Alfat akarna venni.
Zselé2017-01-15 10:10:08 //
90037
Ezt aláírom, én is most vagyok túl a vételen, jövő hét végén lesz meg az autó, ha minden jól megy.
Én csak 5-6 autót néztem meg, a kritérium annyi volt, hogy 2010-11 körüli diesel kombi. 2,3-3,8M között minden szóba jöhetett, pedig ez szerintem elég nagy szórás.
A pofám leszakadt, miket képesek árulni ennyi pénzért, pedig ez már nem zsebpénz... :(
Olvasd el a hivatalos MES oldalon a leírást is, akkor látnád, hogy mihez hogyan lehet csatlakozni.
xenont meg lehet oldani, utólagos mosóval, izzóval ha teljesen legálisan akarja az ember még magasság állítóval 50-70 rugesz, ez nem tartana vissza :)
Jó áron van, kint meg szinte semmi kínálat :(
Csabi2017-01-15 09:38:34 //
90034
Szóval ismered az eladót:), tényleg jónak néz ki...Xenont igazán kérhettek volna az extrák mellé...Ettől függetlenül vonz az autó...:)
nézeget kint a Gyulákat, a Veloce-t még nem lehet kapni de 40e euróért előrendelhető a jól felszerelt változat... a sima 2.0 már elérhető 10 millától sport felszereltséggel... lehetne már 2018-19...
a Józsi is jó állapotban lévő autókat árul, valós méterrel
Smith2017-01-15 08:41:21 //
90031
Azzal konkretan semmi, megnezve is makulatlannak lattam. Bar ebben az arszegmensben mar ez elvarhato szerintem. Szoval most azzal jarnek ha nem jon kepbe a masik TI a mar felsorolt 3 elonnyel: km, minusz 2 ev, elado.
Csabi2017-01-14 23:09:51 //
90030
A fehér SW TI vel mi volt a baj?
Smith2017-01-14 22:58:04 //
90029
Nem irigylem azt aki most akar 159-et talalni. 11 autot neztem meg. Ebbol 3 volt ami vallalhato. Plusz egy de az ugye korbe volt ledezve, cigis volt, es mar minden harombetus ki volt karmolva belole. A haromban szerepelt Pityukoma TBi-je, es ket masik T.I. amibol vegul az egyikre esett a valasztas. Nem kicsit nyomott a latban a km, az evjarat, es az elado szemelye :)
El sem akartam hinni meg a sajat szememnek se hogy miket arulnsk elado "kifogastalan" allapotu autokent. Gyalazatos a helyzet.
Kedves CarTársak!
Csak emlékeztetőül, annak aki úgy érzi...és tud időt szakítani:
Drága Barátunk, Pityukoma búcsúztatására 2017.01.19-én 12:45-kor kerül sor az Újköztemetőben (Rákoskeresztúri új köztemető).
Cím: 1108 Bp., Kozma utca 8-10.