RomeoOne2017-09-04 19:33:57 // 98705
Én úgy vettem az autót, hogy az első fékek már cserélve voltak nem sokkal azelőtt. Nem tudom, hogy mit raktak oda, de nincs vele gondom. Hátsókat júliusban cserélte Csöri, gyári betétek, Jurid tárcsák. Azokkal sincs semmi baj.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-04 19:29:25 // 98704
nekem pl a gyári lett kukás aztán utána a Zimmermann is élt pár ezer km-et :((( Aztán sport tárcsát kapott, a fékbetét Ate ... egyébként sajnos tényleg elég fos az alkatrészek minősége mostanság bár az ATE, TRW, Ferodo, Jurid még mindig jók... a cégesünkre pl TRW kombót vettem már benne lakik lassan 40e km nem csikorog, nem ráz ...a gyári tárcsa TRW egyébként vagy Ferodo....
Haddel2017-09-04 18:50:21 // 98703
Szerintem az új fékek anyagminőségével van baj. Nálam is ráz ,meg dübörög a fék ha nyomok egy satut. De az új cégesautóinknál is ez a helyzet ,a tranzitban alig van 40k kilométer ,de ráz a fék ,mint a barom. A movanoban meg csikorog ,mint állat .
Én legközelebb ,ha a fék elkopna ,kipróbálom az EBC-t.
Én legközelebb ,ha a fék elkopna ,kipróbálom az EBC-t.
Csabi2017-09-04 18:08:36 // 98702
Volt széria, amikor pont a gyári tárcsa hullámosodott be ...nem szentírás szerintem...viszont a brembo tárcsákkal tényleg vigyázni kell, és az is nagyon igaz, hogy a szerelők pont leszarják, h milyen felületre teszik fel az újat....
Tisztelet a kivételnek,mert pont cseréltettem most tárcsát-betétet...és a szerelő srác kb 20-20percet csiszolta kézzel, csiszolópapírral az agyat, oldalanként, hogy patent legyen a felület( mindez AR szervizben)...gondoltam is magamban "le a kalappal"... Amúgy TI nagy fék esetében a gyári betét ferodo, a tárcsán nem láttam, de ATE-re tippelek...
Tisztelet a kivételnek,mert pont cseréltettem most tárcsát-betétet...és a szerelő srác kb 20-20percet csiszolta kézzel, csiszolópapírral az agyat, oldalanként, hogy patent legyen a felület( mindez AR szervizben)...gondoltam is magamban "le a kalappal"... Amúgy TI nagy fék esetében a gyári betét ferodo, a tárcsán nem láttam, de ATE-re tippelek...
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-04 17:44:40 // 98701
A városi átlaga ilyen, inkább 11-11.5. Az sem igaz, hogy nem való erre, egy kultúráltabb varosba simán való. Nyilván nem napi városozós autónak. De az automata miatt kényelmes araszolni, könnyű vele közlekedni, kifejezetten stresszmentes. A többlet fogyasztásért nagyon megadja a többlet kényelmet. Bp-n én is azt éreztem, hogy oda nem való, sok az idegbeteg :-( Oda Niva való vadráccsal...
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-04 17:38:03 // 98700
Ezért nem cseréltünk tárcsát, csak betétet legutóbb . A szerelő is ezt mondta, a gyári tárcsát használjam ki teljesen, mert a gyári szerelésű alkatrészek sokkal jobbak mint aztán bármi amit a helyére teszünk. Pedig gyári féktárcsát vittem neki és mégis :-)
Egyébként ez egyezik a saját tapasztalatommal is.
Egyébként ez egyezik a saját tapasztalatommal is.
pettinke2017-09-04 16:44:19 // 98699
általában 3 okra szokták visszavezetni a rázást:
- a nem tisztított kerékagyon ferdén felülő tárcsa
- a kilágyult tárcsa meghullámosodik
- a tárcsa anyagával nem összeférős betét (vagy valami kosz) helyenként ráég a tárcsára, és valójában nem a tárcsa üt, hanem a felületen kialakult különböző tapadású részek.
az általános vélemény egyébként az, hogy addig szokott jó lenni a fék, amíg a gyári setup van, utána meg b.szhassuk :-)
- a nem tisztított kerékagyon ferdén felülő tárcsa
- a kilágyult tárcsa meghullámosodik
- a tárcsa anyagával nem összeférős betét (vagy valami kosz) helyenként ráég a tárcsára, és valójában nem a tárcsa üt, hanem a felületen kialakult különböző tapadású részek.
az általános vélemény egyébként az, hogy addig szokott jó lenni a fék, amíg a gyári setup van, utána meg b.szhassuk :-)
detox202017-09-04 14:51:04 // 98698
Köszi a tippet, de nem hiszem hogy ez lenne a baj mert kb 1 -2 hétig jó és müködik rendesen, aztán pedig mintha elmelegedne és eldeformálódna, aztán el kezd rázni pedig nem vagyok az a csutka satu fékezgetős mert elég megfontoltan vezetek.
szóval nem vagyok biztos benne hogy ez lehet e a baj de azért köszi....
szóval nem vagyok biztos benne hogy ez lehet e a baj de azért köszi....
Tomi Stark2017-09-04 14:30:45 // 98697
Szerintem csak annyi a gond, hogy a tárcsa csere alakalmával nincs rendesen megtisztítva a kerékagy felfekvési felülete.
Már egy pár autón cseréltem tárcsát, és mindig a tisztítás tartott a legtovább. A szerelők általában kerék le, konzol le, tárcsa le... új tárcsa vissza + a többi és már készen is vannak.
Ráadásul féktárcsát garanciában visszavinni szintén macera.
De az is lehet hogy rosszul gondolom...
Már egy pár autón cseréltem tárcsát, és mindig a tisztítás tartott a legtovább. A szerelők általában kerék le, konzol le, tárcsa le... új tárcsa vissza + a többi és már készen is vannak.
Ráadásul féktárcsát garanciában visszavinni szintén macera.
De az is lehet hogy rosszul gondolom...
redbulz2017-09-04 14:07:53 // 98696
Sajnos ennyire nem vagyok jó, én pusztán átnyálaztam az alkatrész webáruházat és többet is találtam amihez "az alábbi típusokhoz használható" listában szerepel az enyém is, innen a kérdés. Ettől még persze lehet, hogy nagyon nem jó egyik sem.
Smith2017-09-04 14:04:29 // 98695
Hol találtál cikkszámot gyári kormányműre? Én még az eperben sem leletem.
Szabister2017-09-04 13:58:17 // 98694
Köszönöm az infót mindenkinek. Esetleg egy képet tudsz mutatni így hogy néz ki a kocsi? :) 2 gumit eleve vennem kellene már a kopásjelzőnél járok. Az elsők meg kb olyan 40%-os pirellik akkor azt meg eladnám.
Tocke2017-09-04 13:58:09 // 98693
Lehet kontakt vagy relé hiba is, a legegyszerűbb egy multiméterrel kimérni a gyertyákat.
detox202017-09-04 13:55:57 // 98692
Sziasztok! 159 2.4 jtd-vel járok közel 1 éve, Tudna nekem valaki olyanban segíteni hogy fél éve szenvedek az első féktárcsákkal, a 4-dik szettet veszem hozzá. először vmi gagyi volt aztán Trw, Ate és most megint vmi b betüs, állitolag szerelő azt mondta vmi brembo másolat de mind 1-2 hétig birja és elkezd rázni mint állat mikor fékezek vele. Kormányt is rázza meg érzem is. Nem tudom járt már igy valaki? Szerelő azt is mondja minden más a legnagyobb rendben a fékkel elvileg. Már teljesen tanácstalan vagyok. HA valaki tud valamit esetleg mi lehet a bünös légyszi irjon!
Köszi
Köszi
Morfiusz Cédula2017-09-04 13:52:44 // 98691
Én sokat járok az M3-on és szoktam látni 159-eeket. Igaz, valóban nem sokat.
Egyébként egyetértek veled, 80-90%-ban én is autópálya+főúton használom, ott az igazi. Nemrég Budapesten kellett hazaaroaszolnom valahonnan, 4km-es táv volt, majd' 1 óra alatt tettem meg és 25 L/100KM volt a fogyi arra a szakaszra. Extrém lezárásos dugó volt, de átlagosan így is bőven 10 feletti fogyasztások jönnek ki nekem a városi szakaszokra.
Egyébként egyetértek veled, 80-90%-ban én is autópálya+főúton használom, ott az igazi. Nemrég Budapesten kellett hazaaroaszolnom valahonnan, 4km-es táv volt, majd' 1 óra alatt tettem meg és 25 L/100KM volt a fogyi arra a szakaszra. Extrém lezárásos dugó volt, de átlagosan így is bőven 10 feletti fogyasztások jönnek ki nekem a városi szakaszokra.
Tocke2017-09-04 13:52:39 // 98690
Nekem is 215/60/R16 van fent, érezni a plussz 1 centit. A 16-ról 17-re váltás sztem nem fog akkorát hozzáadni optikailag, mint egy 18"-as. Rengeteget örlődöm én is egy nagyobb felni vásárlásán főleg úgy, hogy lassan csereérettek az abroncsok. De ezek a kíváló magyar utak mindíg visszaráznak a valóságba :-(
Liquid2017-09-04 13:47:19 // 98689
Én aztat nemtudom, de az enyémeket lemértem szobamérlegen, illetve összegyűjtöttünk anno pár adatot:
225/55R17: 24,5kg Hankkok téli zsírúj, gyári 17-es sokküllős felnin
215/55R16: 18.7kg (Pityukoma, súlyok nélkül, kukára kopva)
225/50R17: 22,3kg (Shadin, súlyokkal, nem néztem mennyi, ~60%-os)
235/40R19: 22,6kg kopott Conty SC5 19-es TI felni
245/40R19: 23kg zsírúj Uniroyal RainSport3 19-es TI felni
225/55R17: 24,5kg Hankkok téli zsírúj, gyári 17-es sokküllős felnin
215/55R16: 18.7kg (Pityukoma, súlyok nélkül, kukára kopva)
225/50R17: 22,3kg (Shadin, súlyokkal, nem néztem mennyi, ~60%-os)
235/40R19: 22,6kg kopott Conty SC5 19-es TI felni
245/40R19: 23kg zsírúj Uniroyal RainSport3 19-es TI felni
cscs2017-09-04 13:27:31 // 98688
Más ezzel kapcsolatos bejegyzést nem találtam, szóval itt kérdezem meg:
ha elszállna az izzítógyertya, akkor ez a hibaüzenet ("PRE-HEAT PLUGS ARE NOT AVAILABLE") a világító ikonnal minden indítás után megjelenne, nem?
Nekem csak egy alkalommal jelent meg reggel, aztán fél perc után eltűnt, és azóta többször indítottam, és semmi.
OBDII olvasó (telefonos appal) 0 hibakódot mutat.
Mi lehet a gond?
ha elszállna az izzítógyertya, akkor ez a hibaüzenet ("PRE-HEAT PLUGS ARE NOT AVAILABLE") a világító ikonnal minden indítás után megjelenne, nem?
Nekem csak egy alkalommal jelent meg reggel, aztán fél perc után eltűnt, és azóta többször indítottam, és semmi.
OBDII olvasó (telefonos appal) 0 hibakódot mutat.
Mi lehet a gond?
RomeoOne2017-09-04 13:16:29 // 98687
Kicsit ballonos lesz a 16-os kerék, de a felniszett mellé még drágább gumik is kellenek. 215/60R16 olcsóbb méret, mint a 225/50R17. És az előbbi még magasabb is, kisebb az esélye, hogy leér.
csAR2017-09-04 13:13:00 // 98686
Mindkettö 14000 gramm.
Még régen Szosza barátod linkelt egy oldalt,ahol gyári
felnik tömege meg volt adva.Onnan az info.
Még régen Szosza barátod linkelt egy oldalt,ahol gyári
felnik tömege meg volt adva.Onnan az info.
Szabister2017-09-04 13:06:36 // 98685
Még esetleg egy 17-es kereken gondolkoztam. És akkor talán az arány is megmaradna. Mert ha 16-on elkezdem növelni az átmérőt (/számot) már lehet túl hülyén fog kinézni.
Liquid2017-09-04 13:06:28 // 98684
Bő 1 centivel kisebb átmérőben mint a "javasolt alapméret", ha nincs ültetve akkor ez ennyi :)
Szabister2017-09-04 13:01:30 // 98683
215/55 R16 van rajta ezzel vettem a téli szetten is ez a méret van.
redbulz2017-09-04 12:50:01 // 98682
Nézegettem kicsit ezt az alkatrészes oldalt, létezik, hogy egy új kormánymű egy százas alatt megvan? :O Ha ez így van, az a jövőre való tekintettel megnyugtató lehet, de valamiért nekem ennek többszöröse rémlett.
Liquid2017-09-04 12:44:00 // 98681
milyen gumiméretet használsz?
RomeoOne2017-09-04 12:43:48 // 98680
Milyen gumi van rajta?
215/60R16-ot tegyél rá, ha nem akarsz nagyobb kereket, azzal már nem szabad leérned sok helyen.
215/60R16-ot tegyél rá, ha nem akarsz nagyobb kereket, azzal már nem szabad leérned sok helyen.
Szabister2017-09-04 12:38:11 // 98679
Sziasztok! Bölcsőnél levő hasmagasságommal van némi problémám. Nagyon meg kell gondolni hova megyek le mert leér. Nyaraláskor is előfordult szűk úton hogy a padka lejeb volt az út síkjánál jó pár centivel és hallottam hogy leér. Nagyobb kerékkel tudnák rajta módosítani, de túl peremes gumit nem szeretnék hiába azzal néz ki jól. Borsodban azért vannak rossz minőségű utak amerre megfordulok. Jelenleg ahogy néztem 10cm-re van.
És egy kis beszámoló. Sikeresen teljesítettük az első hosszabb utunkat semmi probléma nem volt vele :) Kb 1700 km-t mentem vele. Útközben átléptük a 250 000. km-t is ami a kocsiban van. Fogyasztással is megvagyok elégedve .
És egy kis beszámoló. Sikeresen teljesítettük az első hosszabb utunkat semmi probléma nem volt vele :) Kb 1700 km-t mentem vele. Útközben átléptük a 250 000. km-t is ami a kocsiban van. Fogyasztással is megvagyok elégedve .
RomeoOne2017-09-04 12:03:35 // 98678
De a forgási ponttól távolabb kerülő tömeg miatt a tehetetlenségi nyomatéka mindig lehet nagyobb, így simán lehet, hogy az 1 kg. különbség ellenére a Ti kereket nehezebb megforgatni.
Liquid2017-09-04 11:43:01 // 98677
A nagyobb kerék nem feltétlenül nehezebb, a TI kerék bő 1 kilóval könnyebb mint a sok küllős 17-es.
RomeoOne2017-09-04 11:35:12 // 98676
Nem semmi. Nem fogja nagyon az autót az ekkora kerék?
Milyen gumik vannak egyébként fent? Ebben a méretben azért egy normális guminak már elég jó ára van.
Milyen gumik vannak egyébként fent? Ebben a méretben azért egy normális guminak már elég jó ára van.
tirex2017-09-04 11:00:45 // 98674
Túl ballonos a gumi a felnihez képest. Kicsinek néz ki a feni a gumi miatt. Majdnem eltaláltad, 245/30 r20 a nyárim. A nyomtávszélesítő külső oldalán ugyanolyan tehermentesítő perem van mint eredetigeg az agyon, tökéletesen fut. Mint egy sínautó, mondjuk annyit is rugózik!😄
antonov2017-09-04 10:28:27 // 98673
A zárhíd alatt van a szürcsögője, de szerintem simán befolyik légszűrőhűzba ha az elmerül.
RomeoOne2017-09-04 10:07:20 // 98672
Bizony, szép tisztán mentem. Ne mondják már, hogy kocsit mosni vittem az autót a pályára :D
Egyébként más kérdés: A 159 hol szívja be a levegőt? Csak így elméleti szinten vetődött fel bennem a kérdés, hogy milyen mély a vízbe lehetne belemenni vele, míg a motor is beleszürcsölne?
Egyébként más kérdés: A 159 hol szívja be a levegőt? Csak így elméleti szinten vetődött fel bennem a kérdés, hogy milyen mély a vízbe lehetne belemenni vele, míg a motor is beleszürcsölne?
ZoliNix2017-09-03 22:06:56 // 98671
Jó buli lehetett!
Remélem lemostad előtte. :)
Remélem lemostad előtte. :)
maseRomeo2017-09-03 21:24:45 // 98670
Örülök, hogy neked jó lett, így legalább látom, hogy milyen lehetett volna az enyémen :)
Sok balesetmenteset!!!
egy kicsi ültetést én azért terveztem volna, úgy még jobban néz ki, bár tudom, hogy úgy sok helyre beér vagy az alja, vagy az orra...
na nem baj, majd megtalálom én is az enyémre való felnit!!! :)
Sok balesetmenteset!!!
egy kicsi ültetést én azért terveztem volna, úgy még jobban néz ki, bár tudom, hogy úgy sok helyre beér vagy az alja, vagy az orra...
na nem baj, majd megtalálom én is az enyémre való felnit!!! :)
Smith2017-09-03 21:06:59 // 98669
Nem kerestem, pedig nemrég ki volt szedve. Ha találsz, publikáld, majd én is akarok :) Majd ha lesz fölös 100e-em egy olyanra ami tetszik :D
Haddel2017-09-03 20:51:59 // 98668
Hasznos nagyon egy ilyen tréning ,én is el akarok menni.
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-03 20:50:03 // 98667
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-03 20:45:43 // 98666
Liquid2017-09-03 20:40:57 // 98665
RomeoOne2017-09-03 20:37:49 // 98664
Nem mindig rántott ugyanakkorát. Szerintem a 4. volt a legjobb, amiről nem volt külső videó, csak a GoPro-s. Ott látszik, hogy teljesen ki kellett tekerni a kormányt és akkor lehetett csak összeszedni.
RomeoOne2017-09-03 20:36:27 // 98663
Sűrített levegővel megnyomják, mint a légpuska :)
Mondta a fazon, hogy 30 körül menjünk, mert a múltkor volt egy nő, aki 19-el ment rá, és akkor olyat ránt, hogy szétszakította az abroncsokat a kocsin.
Mondta a fazon, hogy 30 körül menjünk, mert a múltkor volt egy nő, aki 19-el ment rá, és akkor olyat ránt, hogy szétszakította az abroncsokat a kocsin.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-03 20:22:32 // 98662
az első amiben ilyet láttam :)
Haddel2017-09-03 19:57:23 // 98661
Másodjára már ügyesen megfogtad a rántópadnál.
antonov2017-09-03 19:47:56 // 98660
Hülye kérdés, de ezek hogy rántanak el?
Hardy2017-09-03 18:56:40 // 98659
Nálam is megmagyarázhatatlanul fogyott éppen hogy. Aztán kiforrta magát.
Hardy2017-09-03 18:53:20 // 98658
De ha behozol 4 ilyent akkor van egy garnitúra TI. :-)))
Liquid2017-09-03 18:41:59 // 98657
semmi baj nincs vele, csak nekem kicsi az átmérő
_Ata_2017-09-03 17:22:49 // 98656
Sziasztok!
Ma hazafele az M3-ason kaptam egy hibaüzenetet a menetstabilizátorról: VDC Not Available. Leállítottam, indításnál ugyan ez a hiba. Hol érdemes kezdeni a vizsgálódást? Akku-t nemrég vettem bele, de még nem vettem le a sarukat+vissza, sztem valami más baja van :(
Ma hazafele az M3-ason kaptam egy hibaüzenetet a menetstabilizátorról: VDC Not Available. Leállítottam, indításnál ugyan ez a hiba. Hol érdemes kezdeni a vizsgálódást? Akku-t nemrég vettem bele, de még nem vettem le a sarukat+vissza, sztem valami más baja van :(