Süti1592019-06-14 22:38:36 //
117327
Terv a mai napra: reggel indulás, Cserkeszőlő->Budapest XIII->XIX, délután kisfiam ballagása.
És ami ebből lett: Cserkeszőlő->XIII a szokásos kényelmes utazás minden gond és probléma mentes. XIII->XIX kanyarodok ki a Hős utcából a Pongrác útra és derült égből villámcsapás nagy fémes roppanás. Gondoltam utolért a rugótörés, lehúzódtam egy utcába, megnéztem az autó bal eleje leült, megemeltem, a lengéscsillapító alsó rugótányér leszakadt. Elakadás jelző és 20 km/h hazagurultam.
Délutáni ballagás már a nagy fiam kocsijával.
Belegondoltam, hogy mennyire szerencsés vagyok, hogy ez nem a pályán jött 130 km/h :-) -nál.
Szokom a benzinest, fiam kocsija 145 QV.



Ez így van. 34 fokban iszonyatos hőterhelés van regen közben. Én mindig leveszem a tempót 120-ra regen közben pályán. Városban viszont nem tudsz mit csinálni.
Fordjee2019-06-14 21:17:07 //
117325
Nem kérdeztem, de írok neki akkor.
Köszi.
Csabi2019-06-14 21:01:43 //
117324
Persze ha hengerfejes akkor hirtelen képes felugrani. Viszont ha egyszerűen csak túlmelegszik, akkor jelentős terhelés kell, hogy 110fölé menjen, pont ahogy Haddel írja. 1,5tonna +emelkedő stb.
Ezért írom mindig, hogy egy regeneráció kánikulában az igazi kínzás a motornak...
Shadin2019-06-14 20:57:12 //
117323
😀
Csabi2019-06-14 20:56:44 //
117322
120-130foknál jelez.
Csabi2019-06-14 20:52:03 //
117321
Tavaly VTT-re menet
32°C-ban néztem, akkor is 96 fok körül stabilizálódott. Akkor már egy jelentős menetszél van, az segít.
:-)

Szerintem én is szerzek majd gyári szilentet bele, és soha többet semmilyen u. gy. alkatrész. . Nem lehet rosszul beszerelni, megnéztem.
Ha számítana, a hátsó nyekeregne, nem az első.
Shadin2019-06-14 20:28:03 //
117318
Shadin2019-06-14 20:25:09 //
117317
Nekem a PU szilentek csinálták ezt, fújkáltam teflonos lánc zsírral és egy darabig jó volt. Aztán kapott gyári cuccot, amit "rosszul" szereltem be, de azóta elment 39k-t és nem nyöszörög.
Mikor kiírja, akkor más sajnos annyi... Legalábbis a 2,4-nél. Egy pillanat alatt megindul 130 fok felé.
Haddel2019-06-14 17:42:15 //
117315
Amúgy jelez is az autó,ha vészesen túlmelegszik?
zoli9782019-06-14 16:35:16 //
117314
Ma meglett nézve a gázpedál, úgy néz ki szar benne a poti. Megoldás egész gázpedál csere? Illetve ha igen akkor automata kézi gázpedál megegyezik?
Fordjee2019-06-14 16:03:33 //
117312
Sziasztok!
Hűtővízcsövet hol lehet kapni? Nézegetem, de nem nagyon találok sehol egyelőre.
És nézted, hogy autópályán állandó terhelésnél, mondjuk 150-es tempónál milyen a vízhőmérséklet?
Csabi2019-06-14 13:35:25 //
117309
Ekkora terhelésnél simán túl tud melegedni. Valószínűleg nálad már ~110fok körül volt a víz, ami elvileg nem gond, csak ha feljebb megy...
Tegnap nézegettem 103-105 fokig simán felmegy egy kigyorsításnál, és 95fok alá alig akar hűlni.
demóval biztos nem megy.
minden, ami piros, csak a fizetős változatban érhető el.

Demó van. Egyszerűen nem tudok belépni a szervíz funkcióba, mert can dus hibát ír
Liquid2019-06-14 12:06:27 //
117306
milyen MES-ed van? DEMO-val úgy emlékszem nem lehet szervízt nullázni. A dízelnél, amúgy is 2 helyen kell nullázni.
A szilentek elhallgattak. Bármit csinálok 30 fok fölött nem szólalnak meg. Semmi pici nyösszenés. Mediterrán ribi.. majd épíek bele szilent fűtést :-)
Egyébként meg innentől anyag választás hiba, legközelebb már nem tennék bele Lemfördert, csak gyárit szalonból.
Szervusztok.
Olyan kérdésem lenne, hogy hogyan tudom a szervíz jelzéts kiütni az autó agyából.
A szeretett autóm elérte a 200 ezer km-ert és most arra kér, hogy cseréljek olajat.
Kb öt ezer km van az olajban.
Valaki?
MES-el próbáltam, de can bus hibát ír ki.
ELM327 olvasóm van.
Hibakódot tudok olvasni, de szervíz funkciót nem tudom elérni.
Sajnos a hőfokmérő emelkedése nem játék! Még 110 foknál is 90 fokon áll, aztán kezd szélvészgyorsan emelkedni.... Ne tedd hengerfejessé a motorodat!
Haddel2019-06-14 11:19:46 //
117302
Nemnem,vigyázok én😃 Az viszont jó volt most az úton nem jött semmi hibajelzés.Multkor kifele még írtam is,hogy légzsák,meg kulcs hibát is kiírt. De aztán feltöltöttem még az aksit ,biztosan alacsony volt az akkufeszültség. Műszakin kitörölék a légzsák hibajelzést,nem is jött vissza.
Hát igen, sokszor kiderül a végén, hogy valójában az olcsóbb opció a drágább :)
Amikor ismét megrepedt a felújított hengerfej, akkor nagyon sok pénz ment rá, "mert ez nem hengerfejes"! Csöri mondta ki a frankót! Hozzáállás! Én autózom hozzá 80 km-t, kivéve mikor a generátort kellett cserélni, mert nem akartam letrélerezni hozzá. Aztán kiderült, jobban jártam volna vele...
Haddel2019-06-14 08:59:51 //
117298
Már nem sokat fogja húznia Boci,vettem egy Vivarot hozzá😃
tirex2019-06-14 08:15:03 //
117297
Ekkora futóval agyonrakva csak idő kérdése mikor főzöd megna motort.
Haddel2019-06-14 02:37:39 //
117296
Én is nagyon régóta Dz-hez jártam.Anno még a Yugo-ban is Zoli cserélt kuplungot. Akkor még otthon a házánál dolgozott. A műhelyük meg itt van tulajdonképp nekem pár utcányira,de mégis inkább már Csörihez járok,70 km-re.Pl mikor kuplungozás után majdnem elhagytam a kerekemet,mert nem lett lebiztosítva a központi anya,az kicsit durva volt.Meg pl az olajfolyásokat harmadik nekifutásra sem sikerült megoldaniuk a szelepfedéltömitésnél,meg a vákumszivattyúnál. Érdekes ,Csörinek egyből ment.. Turbóhoz menő cső eltört,de nem szóltak róla ,megragasztották vmi szarral,persze nem tartott sokáig..
Berlingomat is ők hengerfejezték,abból is orrán-száján folyik az olaj azóta..,müanyag fülek letördelve légszűrőháznál..áá hagyjuk.
Haddel2019-06-14 02:14:21 //
117295
Olyat csinált a Boci ,mint még sosem. Láttam a vízhőfok mérőt megindulni a 90 fok fölé. Elég jól megrakott utánfutóval jöttem haza. Tele volt Osb-vel, Doka táblával,tuti volt másfél tonna az össztömege,vagy még több. És nagy emelkedőknél rá kellett adnom a fűtést,mert ment felfele a mutató. Holnap megnézem ,megy-e a ventillátor egyáltalán. A hűtőközeg maximum szinten áll a kiegyenlítő tartályban.

Liquid2019-06-13 23:53:13 //
117294
Ez egész jó megfogalmazás :) Mindenkinek mást jelent a kényelmes tempó. Kényelmes autópályázásra az is teljesen jó, bár nem oda való. Városba jó lenne, de oda meg túl nagy. Mondjuk ha kell egy sima szívó benzines nagy családi autó, arra alapvetően jó. Én hiányolnám belőle a bugit.
Gergely2019-06-13 22:49:07 //
117293
Lehet ezt úgy is nézni, hogy túl van kinézetezve a motorizáltságához képest ;)
Mindenesetre nem a belső sávot szeretném takarítani vele, pusztán csak egy kényelmes tempóval krúzolni.
Gergely2019-06-13 22:44:47 //
117292
Szia! Köszi az infót! :)
Giuntini-re rá kellett volna csörögnöd, hogy kell egy kis segítség :D Elküldte volna a francba is helyetted :D
'''''2019-06-13 21:31:34 //
117290
Nekem épp az Olaszokkal van bajom:
Vettünk egy 80M-es ablakgyártót egy Magyar cégtől de Olasz a gyártó.Gyártó bejött és összerakta a gépet majd két emberünket három nap alatt megpróbálták betanítani.Persze a megbeszélt idő egy hét volt.Olasz kolléga nem beszél más nyelvet így nekünk kellett tolmácsot szerezni.Persze ez is csak itt derült ki mert elvileg angolul is tudnia kéne.Ma este 7-kor utolsó próbánál elszállt valami elektronika.Még két órát szarakodott aztán feladta.Holnap már utazott volna vissza így most bukott a történet.Folytatásra kíváncsi leszek.
Folyamat ordít,srácaink már ki vannak.Ma már mutatták neki,hogy elverik.
Állítólag olyan bunkó volt a szálláson,hogy tegnap este majdnem kibaszták onnan.
Két pálinka és két sör után még elindult kocsival.Szerinte olyan papírja van amivel neki lehet.Engem is bekóstolt,hogy megveszi a spidert bármennyi is.Kicsit rezgett a léc nálam is már.
Ezt csak azért írtam,hogy nem csak nálunk vannak furcsa szervizek,szerelők.
Nem felvetés :-(
Tapasztaltam:
"Az előző Michelinek 30.888 km-t mentek.
A gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t."
szelod92019-06-13 18:51:22 //
117288
Érdekes felvetés ez a gyári beszállított vs utórendelt dolog. Szerencsére olyan szettet tudtam szerezni, ami gyári volt. Egy új Skoda Superb szett került hozzám kb 20km-t futott. Az ügyfél négyévszakosra cseréltette még átvétel előtt a gumikat. Mindig meg tudnak lepni az emberek :D
Azért storyzni én is tudnék...nemrég 5db ssanaggyyyooonnggg gyári cseredarabos befecsit adtam el márkaszervízbe. Eladáskor mondtam h a szivattyú is 10ből 9szer bajos, ledarálja magát és kinyírja az injektorokat...nem, nem ebben nincs fém reszelék ez jó nem lesz baj.
Aztán persze beütött a xar és most itt reklamál a köcsög fennhangon, meg ügyvéddel irat levelet.
Megnéztük a szivattyúját, tiszta kuka az egész....
Persze nem tudom, h az autó tulajnak mit adtak elő...lehet neki úgy adták be a dolgot, h mi átbaxtuk a szervízt...simán el tudom képzelni.
Szal nem minden fehér vagy fekete a mai világban...nem tudsz mindenkit boldoggá tenni mindig lesznek elégedetlen ügyfelek csak az a kérdés, h ki hibázott,annak kell viselni a felelősséget...
Ez csak egy szösszenet amúgy 10 éves alkatrészes tapasztalatomból....
Itt is volt rá példa hogy a "károsult" hatalmas hisztit dobott le. Aztán mindenkinek lejött a szövegéből hogy nem biztos hogy a szolgáltatóval volt gond. Főleg miután megtudtuk az ő verzióját is...
.. ez utóbbi hihetőbbnek tűnt.
Vannak emberek akiket senki sem lát szívesen, ilyenkor nem biztos hogy a többiek hibásak...
Ez így tényleg szarul hangzik, de én semmi ilyet nem tapasztaltam.
Lehet, hogy akkor a negatív dolgok jobban terjednek és nem olyan rossz a helyzet, de elég sokszor hallok azt velük kapcsolatban. Legutóbb ez rémlik nekem:
panasz1. Érdekes ami utána történt is :)
panasz2
Én is erősítem a szabályt. Nekem D.Z.-nél minden alkalommal tartva voltak a megbeszélt munkák és időpontok is. Mióta ott van a Dóri azóta telefonon is elérhetőek. Én csak azt tudom mondani, hogy teljesen jól működik a dolog.
Kazes☻2019-06-13 17:08:48 //
117281
Naugyehogyugye! Járt utat járatlanért...! :D
A Td-nek persze, hogy maradnia kell... különben meg is kövezünk! :P A többit meg kibírod akár fél lábon is! :D
Hogy én kövessek másokat? :-) Egyébként tök logikus lenne és gazdaságilag maximálisan indokolt kihozni egy 7 személyest 5 milla körül, használni 3 évig és 2.5m értékvesztésnél megszabadulni tőle. Természetesen a TD marad, szóval a 159 helyett jöhet szóba. Ha összeadom a megspórolt cégautóadót és éves szervizköltséget három évre, hirtelen kedvet kapok a dácsiázáshoz... úgyhogy egyelőre nem számolgatok. De (szigorúan saccra alapozva :-DD) az összegből 3 év múlva egy egész szép veterán Alfa kitelne. Azt a 30-40e km-t meg ki tényleg lehet bírni bármiben.
Kazes☻2019-06-13 16:29:49 //
117279
"Ne várd el hogy az utcáról be esel és máris mindenki kedves lesz veled." - ez nagyon gáz... szvsz! : /
Kazes☻2019-06-13 16:29:08 //
117278
No, akkor már megvan a minta, csak követned kell! :D