Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2019-06-12 23:29:10 // 117240
Másfél tonnával is van bugi, csak erő kell hozzá, persze több int 140... bő 200 már megfelelő :)
Tudom milyen a "lendület alapú közlekedés", van egy 1.2-es Pandánk :)
na remélem soha nem kényszerülök olyanra a "fő" családinál. De mégegyszer mondom, városozni biztosan a legjobb, és azért lehet vele közlekedni, csak alul van motorizálva, főleg a kinézetéhez képest.
droberto2019-06-12 23:14:10 // 117239
Ha nagy gondod lenne, úgyis segítenének. 🙂
Az új autó is tud szívás lenni. Sőt.
Azt meg hordhatnàd Pestre.
droberto2019-06-12 23:11:36 // 117238
Keress egy szerelőt.
Tudom nem egyszerű.
droberto2019-06-12 23:09:28 // 117237
Ez így van.
Sajnos akkor sem lesz már olyan ha gyári alkatrészt veszel.
Uh. az állapotot veszünk, nem km. duma, ebből a szempontból egy üres frázis.
Ha következőnek vennék autót akkor azt vagy én hoznám be, vagy magyar lenne és max csak 60-80k-et futott lenne.
szelod92019-06-12 22:44:05 // 117236
Sziasztok! Használ valaki Pirelli Cinturato P7 típusú gumikat? 235/40 R19 méretben menne TI-re. Milyen tapasztalatok vannak róla?
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 21:06:56 // 117235
Tudom én, láthatod a blogjaimban is, az enyém kiváltképp szereti ha forrasztok valamit rajta. Akkor nyugton van utána :-) Lassan eljutottam oda a cseréljünk motort, kapjuk szét a váltót állapotról, hogy már nem szerelek autót. Forrasztani még forrasztok, egyszerűbb dolgokat megcsinálok, de amihez emelni kell azt én már nem. Se időm, se energiám, és a fontossági sorrendben is már nagyon hátul van. Ez van :-)
Vittorio1592019-06-12 20:53:11 // 117234
Elvileg ha leveszed, akkor lehet a legtutibban megoldani, de próbáld meg úgy a helyén hátha megoldódik.
Veszteni valód nincs vele 👍
Ja termosztátot is én magam cseréltem amikor elszállt az egyik műanyag csőcsonk...
Ez az Alfa néha ilyen DIY cuccos 😁
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 20:35:31 // 117233
Köszi, megpróbálom. :-) Akkor érzed a probléma lényegét is. Vagy idő kéne mindenre, vagy jó szakember aki elérhető emberi időtávlatban. Egyik se nincs :-)
Vittorio1592019-06-12 20:25:55 // 117232
Van a felső lengőkar első szilentjében egy csűszka azt kell megzsírozni.ennyi elvileg 😉
VKG231!!! (156+75)2019-06-12 20:04:19 // 117231
A Punto 100-nál, a 75 meg... fingom sincs, mindig elrúgom neki kettőben alászedett kormánnyal és vigyorgok :DD
Punto 1030 kg, a 75 1060 :D
Vittorio1592019-06-12 19:59:02 // 117230
Ja úgy...anyósoménál volt ilyen, ott a szilentekkel csinált valamit sógorom, megkérdezem és majd megírom.
Ja jó szerelőt sehol sem találni aki rá is ér olyan meg egyszerűen nem létezik 😂
Nekem is úgy kellett bekönyörögnöm magam egy egyébként fósvágenes de mindentszerelő ügyfelemhez, akinek hetente viszek turbót,befecsiket, dpfet tisztítok stb...
Odavittem a vasat és 3 hét múlva nézett rá. Aztán hengerfej felújítás 3.5-ik hetében untam meg a várakozást, kib. gépműhely nem volt gyors.
Mondtam nekik b..sszák meg. Vettem egy 156-ost, ami patent most.
Aztán a jidegi dulásos szopás ment, arra meg egy másik cartárs jött rá ami megoldódott úgy néz ki...szal képben kell lenni a dolgokkal ahhoz hogy megkapjad hosszútávon a luxus érzést...
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 19:35:29 // 117229
Mindkét lengőkart cseréltettem nem gagyira (Lemförder). Egy évet sem bírtak ki és elkezdték újra. Nem nagyon, csak ritkán, de engem pont zavar. Elvileg garis lenne legalább az egyik, de lehet hogy hagyom a francba. Három jó szerelőt tudok itt. Az egyik, akiben legjobban bízok, nem bír rendet rakni, már egy lomtár a garázsa, nem szívesen állok be a 159-cel. Mellesleg kb 20 autó áll a háza előtt. A másik számlát nem tud adni, a harmadikhoz pedig több hónap bejutni. Az egésznek az értelmét nem látom már, mi lesz, ha komolyabb szervizre lesz szükség? Hónapokat várok? Nem filléreskedek, ráköltöm amit kell, de nagy könnyebbség lenne, ha egy darabig nem kellene szerelőknél időpontért pitizni. Sokan ülnek új autóba, nagyon megértem hogy miért... :-)
Vittorio1592019-06-12 19:23:47 // 117228
Azért egy felső lengőkar csere max 20 perc egy szerelőnek kávéval, cigivel együtt, de legyen fél óra ha sokat akarok mondani...nem hiszem, h ne tudná bárki kicserélni aki autószerelésből él.
Egyáltalán nem tipus specifikus dolog, abszolút nem igényel semmilyen márkaismeretet.
Én Debrecenben BMW-s szerelőt ismerek, de megbirkózik ezzel az tuti, ha gondolod adok hozzá elérhetőséget.
De ha nem akarsz komplett felaő lengőkart cserélni, a 2 db szilent pár ezer Ft összesen, azt is simán kicserélik benne.
Gergely2019-06-12 19:11:51 // 117227
Ment a klíma közben :))
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 18:42:59 // 117226
Nekem ez örök dilemma ezzel az autóval. Amit Ti végigcsináltatok az autóitokkal, egyszerűen nem tudnám kivitelezni. Sehogy, semmilyen formában.Annak még tizedét sem. Jelenleg 3 hónapja várok a szerelőre, hogy megnézze újra a felső lengőkar szilentjeimet. TUDOM hogy az nyekereg néha, de nem tudok addig eljutni hogy valaki pénzért megcsinálja jóra. Pitiáner problémái vannak az autómnak, és nincs ember aki megcsinálja. Jövő hónapban műszaki, ami úgy fog kinézni, hogy odaviszem és majd lesz valahogy. Nem tudom átnézetni sem, szerintem abszurd. És ezért hiába szeretem, hiába egy friss érzetű autó, bennem is pont az van, hogy amíg nincs baja és a következő tulaj sem élből szív vele, addig kellene kiszállni.. Megtenni ezt viszont nehezebb, annyira gyönyörű autó :-)
Vittorio1592019-06-12 18:27:15 // 117225
Ja azért nem kaphatod meg csakúgy azt a luxust amit az első tulajnak gyártottak.
Most őszintén ez az autó is ugyanúgy széthullik mint bármelyis másik.
Itt is több munkaórát fektettek abba, h melyik alkatrész mennyit bírjon, mint hogy tartós legyen. Kivétel nélkül így van ez az összes mai autómárkánál. A gyártó csakis 1 tulajnak gyárt autót, mert azon tud kaszálni.
1 dolog sántít az Alfánál.
Ha megunja az ember a szopást, akkor nem nagyon tud venni egy másik frissebb modellt, mer azok a gyökerek nem gyártottak autót 2011 és 2017(asszem ez a julis megjenése) között.
Míg bármelyik márkánál, bármilyen színű, felszereltségű, formájú, kivitelű, bármilyen motoros verzióbol van végtelen számú választék...
De hát ez ilyen, én motor generál után féltengelyezek majd, meg szívósor lapátot herélek...
Aztán meglátjuk mi lesz a következő(autómata váltó még sanszos) 😂
De az a piszok mázlija van a vasnak, h olyan mint egy rossz kurva, akkor is imádom neki tövig nyomni ha néha átbasz és sokat kér érte 🤪
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 18:22:49 // 117224
Ezt támogatom, a DPF jól működik ezekben, semmi gond nincs velük, és rengeteg kormot fog meg.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 18:20:47 // 117223
Kb annyit fog tudni biztosan, a TD nekem 130 fölött kezd egészségtelenül lomha lenni. :-) Ha előzni nem is fogsz nagyokat vele, de utazótempón csendesen suhan majd. Az 1.8 csak 1520kg (ha jól emlékszem). Nekem is fent volt a városi autó listán (az ugyanezzel a motorral szerelt OFF Cruze-al együtt). Bekapcsolt klímával is próbálj ki egyet azért :-DD
Gergely2019-06-12 18:15:48 // 117222
Én csak pár km-t vezettem, de nekem elegendőnek tűnt. Máshoz vagyunk szokva :)
Gergely2019-06-12 18:11:11 // 117221
A relatíve nagy tömeg miatt én sem számítok nagyon 8 liter alatti átlagra. De évi 12-15ezernél nem megyünk többet. Az ereje nekem elegendőnek tűnt városban, amikor kipróbáltam egyet. Persze jó lenne városon kívül is megnézni, de igazából annyi az elvárás, hogy ne legyen lomhább, mint a TD-m :)
Gergely2019-06-12 18:07:27 // 117220
Bugit nem keresek másfél tonnával. családi autó szerepben kellene tetszelegnie, elsősorban hosszabb utakon. Én vezettem egyet a minap, nem tűnt zavarba ejtően tohonyának. Igaz, csak városban próbáltam. De a TD-mel már amúgy is hozzászoktam, a lendület alapú közlekedéshez :)
Gergely2019-06-12 18:04:56 // 117219
Ez így még elég soványka érvelés.
zoli9782019-06-12 18:03:15 // 117218
Hát ezt látván lehet marad inkább, még nincs baja csak sokan azt mondják jobb ha nincs benne.
Giuntini2019-06-12 17:24:07 // 117217
Valószínűleg igazad van abban, hogy sohasem lesz olyan mint kis kilométeres korában. Az alkatrész cserélgetésnek is többféle fokozata van. Ha bontott vagy rossz minőségű utángyártottat teszel bele, akkor épül le. Én mindenből a legjobb minőségűt, és főleg gyáriakat raktam bele. Egy idő után eljön az alkatrészcserélgetések ideje. Két út van: vagy szabadulsz tőle, vagy megcsináltatod gyári állapotra. Én kijelentem, hogy az enyém műszakilag gyári állapotban van.
Az más kérdés, hogy a mai eszemmel nekiállnék annak amit csináltam? Biztos hogy nem! Az én autóm az eladhatatlan kategória, mert azt senki sem tudja, hogy mi lett benne cserélve. Shadin is hasonló cipőben jár, és Robi meg mindent magának csinált. Egyikünk se adná el, mert ilyet nem kapna egyikünk sem. Liquid jól döntött, mert érzi hogy most beindul a költéssorozat.
Igazából itt szép lehet, de okos nem az ember. Csak a veszteségeket lehet redukálni.
Az tény, hogy más márkáért nem tettem volna meg... Az Alfa nemcsak vásárláskor mellőzi a racionális döntést.
Vittorio1592019-06-12 17:07:37 // 117216


Egy kis ízelítő mi jön ki a kipufogón ha kiiktatod a dpf-et....én átgondolnám mindenki helyében és lehet a SZAKSZERŰ tisztítást választanám, ami után ugyanolyan jó lesz mint újkorában. (Legalábbis mi így csináljuk)
Jorjie2019-06-12 16:50:52 // 117215
Vezettem olyat, nem megy :-)
tdemeter2019-06-12 16:17:02 // 117214
Tudom, én is :)
zoli9782019-06-12 15:56:50 // 117213
Csak poénnak szántam a nem lesz baja szólást :D
tdemeter2019-06-12 15:53:58 // 117212
"És nem lesz baja" :) Láttunk már éjjeliőrt nappal meghalni
Zolibácsi2019-06-12 15:20:31 // 117211
"És nem lesz baja" :) láttunk már karón varjút
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 15:19:19 // 117210
Ugyanígy én azt mondom, hogy hiába gondoskodott róla a gazdája, egy bizonyos km felett elhasználódik mindene. Ez minden autónál eljön. Lehet a végtelenségig cserélgetni az alkatrészeit, sosem lesz már olyan mint kis km-es korában. Aztán egyszer felbukkan a rozsda és jön a hanyatlási szakasz vége. De lehet én vagyok szörnyű pesszimista :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 15:14:54 // 117209
Sokat fogyaszt, de megbízható. Reggelente látok egy 1.8 sw-t iskolajárat funkcióban. A 159-ek közül kb az a verzió az ami ezt hosszútávon tolerálja mindenféle nyűg nélkül. Könnyebb is sokkal mint az egyéb motoros változatok, azt meg hogy az ereje mennyire fáj, Neked kell eldönteni :-)
Liquid2019-06-12 15:09:22 // 117208
Nem tudom mi a kínálat, hogy mennyire reális a 1.5 misi. Sima szívó opelmotor, városi mozgásra jó lehet, de bugit ne keress benne, kicsit se. Nem sok ilyen fut, legalábbis én még nem láttam élőben :) Ha abszolut nem kell erő, de kell 159, és mindenképp benzin, akkor valszeg jobb választás mint a JTS-ek.
tdemeter2019-06-12 15:03:05 // 117207
Ne vegyél.
így jó?:)
Gergely2019-06-12 14:59:14 // 117206
Sziasztok!
1.8-as GM motoros 159 vásárlásán töröm a fejem.
1.5 millióba jó lenne, ha beférne.
Mi baj történhet?
Beszéljetek le :)
zoli9782019-06-12 14:10:54 // 117205
Én nem az a típus vagyok aki km-re vesz autót hiába van benne kevés ha egyszer magasról tett rá a gazdája, előbbre vagyok egy sok kilométeres de karbantartott autóval.
Eddig semmi hibája nem jött elő, elvileg ez is csak a meleg miatt jelentkezik, jobban belegondolva télen nem is volt vele probléma. A váltó után szeretném az egr és dpf-et kiiktatni, egy kis külső javítások rajta és talán kész is lesz és nem lesz baja 3 hónapig :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 14:05:06 // 117204
Váltóhiba nem igazán jellemző 200e km alatt. A valós km-t majd a hibák fogják elmesélni. Ha nem számít, az viszonylag jó hozzáállás egy 13 éves autónál ;-)
zoli9782019-06-12 13:42:53 // 117203
Nézték többen is mindenki azt mondta, hogy nem lett tekerve, de engem nem nagyon érdekel mennyi van benne ha ez 300-al lett volna akkor is megvettem volna
RomeoOne2019-06-12 13:37:06 // 117202
Szerintem úgy, hogy a futott km-ek számát szorozd meg 2-vel.
zoli9782019-06-12 13:32:41 // 117201
Hogy érted ezt az álmokat kergetni? Amúgy sikeresen megfordúltam a váltostól 380ezer a végösszeg szeleptömb csere + munkadíj + ha kell akkor 2x olaj csere. Július 8.-án csinálják meg 2-3 nap a javítási idő. De hazafele kaptam 2 hibakódot( mert hát mért is ne alapon) :D
P2012 és P2014 hibakód valami áramláskorlátozó szelep erre valakinek van ötlete?
Tom852019-06-12 12:34:18 // 117200
Egyébként mesélte a tréleres srác,h volt olyan Volvo amivel szalonból kijövet sikerült megtenni 20 km-t... Amúgy mondta,h ne aggódjak Audiból meg BMW-ből sokkal többet visz. :)
droberto2019-06-12 12:30:46 // 117199
:)))
13 év
Nagy, prémium, diesel, GT automatában a Nyugat-Európai utakon.
Nem értem.
Miért kell álmokat kergetni?
RomeoOne2019-06-12 11:59:14 // 117198
Hát gyorsan vissza is vitetném a szalonba, hogy kenjék a hajukra ezt a szart...
Smith2019-06-12 11:28:54 // 117197
Ez bármelyikkel, bármikor előfordulhat, akár a szalonból kigurulva hazafelé menet is. :(
Tom852019-06-12 11:11:09 // 117196
Mióta nálam van nem szidtam sose, de most kapott rendesen. Főleg, hogy 350 km-t kellett trélerezni pünkösd hétfő este. Már itt városon belül megpróbáltam vele eljutni szerelőhöz, de félúton megállt, úgyhogy onnan húzatás volt. Megírom mindenképpen, ha másnál is előfordul ilyen, akkor tudja mi lehet.
Fordjee2019-06-12 10:08:30 // 117195
Az azért durva, hogy menet közben megáll. És ilyenkor, hiába Alfa, én pl. teljesen elvesztem a bizalmam az autó iránt.
Majd írd meg, mi baja volt, kíváncsi vagyok.
Nodex2019-06-12 09:56:03 // 117194
Szintén, viszont ha egy pillanatra elveszem a gázt váltás előtt, akkor tükörsimán vált.
Liquid2019-06-12 09:31:23 // 117193
úgy kéne hogy legyen, különben nem menne így :)
Vittorio1592019-06-12 09:03:30 // 117192
Ehh nekem is rántogat néha néha most h mondjátok...de főleg csak meleg idöben.
Vittorio1592019-06-12 09:01:23 // 117191
És tuti nyitott állapotban van? 😄
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak