Fórum >> Típusok >> 159

droberto2019-06-19 20:40:19 // 117440
Azért van bőven forró pont.
Első kerékjárat belül felül, küszöb eleje, első sárvédő alja, hátsó kerékjárat egyes részei. Padlólemez hátsó része, hátsó vonószem, tanktöltő nyílás, kb. az összes ponthegesztés és még sorolhatnám.
Néhány fotó.
A KTL alapozás árnyoldala.
A segédalváz, hátsó híd és az egyéb acélelemekről már ne is beszéljünk.

A rohadás mértéke nagyban függ, hogy mennyire korrozív környezetben volt használva (autópályák, tengerparti utak) illetve a tárolás (pl. párás és vagy fűtött garázs).
A sok kavicsfelverődés szintén nagyon ront a helyzeten.
Az esetleges javítás pedig szintén negatív irányba viszi a dolgot 90%-ban.

Egyszóval, a rohadás, korrózió mértéke elég széles skálán tud mozogni.
Haddel2019-06-19 19:39:50 // 117439
Én pont most szívtam meg a kasztnissal. Nekem is elkezdett rozsdásodni a bal küszöb hátul,meg a csomagtérajtó. Mondjuk hülye voktam,már vagy 3 éve terveztem kiüregvédőzni,de mindig elcsúszott a dolog. Itt az eredménye. Én főleg Ausztriában használom az autót,télen itt sóznak ,mint az állat.
Én azt tanácsolom mindenkinek,ha megvesz egy autót,mindegy ,hogy 2 éves,vagy 9 ,azonnal üregvédőzze ki valami jó anyaggal,pl Mike Sanders Wax-al. Az alvázvédőt is át kell nézni,ha kell ,akkor kijavítani az esetleges leverődéseket,lesúrlódásokat.
De szerintem a 159 elég jól meg van csinálva alapból,látom itt a környezetemben a hasonló koru német autók már elég dúrván rohadnak.
Giuntini2019-06-19 18:22:13 // 117438
Érdekes ez a rohadás. A Fiat Mareám 15 évesen egyáltalán nem rohadt. A Két Cromámon viszont 5-6 évesen a hátsó szélvédő sarkánál ott volt a rozsda.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-19 18:01:37 // 117437
A 159-ből a legöregebbek 13 évesek. :-) Nem kéne rozsdásodniuk. A 146-tal hasonlítani nem is tudjuk még, azok azért 15 év fölött kezdtek bajosak lenni. A 159 alapvetően nem egy rohadós autó, és szerintem az Alfák úgy általában egész jók ebből a szempontból. Azt viszont gyanítom, hogy ha többeknél rohad a küszöb, akkor az nem csak sérülés miatt. Mitől lenne többeknek pont ugyanúgy sérült a küszöb? :-)
Inkább sejtem úgy, hogy bizony ott rohadási hajlama van, akár 5-10 évesen is, pláne egy osztrák eredetű autónak. Szóval nagyon érdemes azt a környéket átnézni, figyelni.
Shadin2019-06-19 17:59:24 // 117436
145 is maradt, Dóra Micra-ja ugrott, de egy hajszálon múlt csak ez a felállás :-)
Shadin2019-06-19 17:58:02 // 117435
Meghúzta a kereskedő a Stinger felnijét és ezt adta mellé ajándékba :-)
Shadin2019-06-19 17:56:55 // 117434
Ebben a kategóriában szerintem a legjobb választás. És nagyon nem gáz ám. Nekem spec. tetszik.
Shadin2019-06-19 17:55:45 // 117433
Szerintem is zsír! :-)
Shadin2019-06-19 17:55:23 // 117432
Ez egy KIA Stonic a Micra helyett.
Giuntini2019-06-19 17:39:12 // 117431
Azért a 159 más! A 146 alulról felfelé elkezdett rohadni. A 159-re inkább a sérülés miatti rohadás a jellemző.
Giuntini2019-06-19 17:37:32 // 117430
Ami azért gáz, hogy három évvel ezelőtt lecseréltem a haspáncél tartó füleket ami elöl fogja. Gyári természetesen. Egy év múlva már tiszta rozsda volt, úgy hogy garázsban áll az autó, télen ha sóznak már elő sem veszem.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-19 17:17:46 // 117429
Hosszútávon a rozsdával? Lehet, csak szívás :-) Tavaly lett megcsinálva a 146-om, és minden nyáron vissza kell vinnem az autót átnézni és újra üregvédőzni. Mármint ha nem vagyok hajlandó télre letenni. Idén is viszem, átnézzük, telefújjuk az üregeket. Ha bárhol bármekkora pötty rozsdát találunk, azt azonnal el kell pusztítani, különben egy szezon és lehet szabdalni újra. Az üregvédő megreped, bentről elindul a rohadás, mire kívül észreveszed már porrá foszlott az egész. Rozsdás autót nem vennék. Inkább legyen más betegsége.. :-)
Giuntini2019-06-19 17:10:45 // 117428
Alapvetően a 159 nem rozsdásodásra hajlamos autó. Ettől nem kell tartanod, hogy rozsda miatt ennyi pénz megy el. Vannak rozsdásodásra hajlamosabb pontjai, es ha ott sérülés érte, akkor gond lehet. Ami rozsdásodásra hajlamos a bölcső, mert újra hasznosított anyagból készül.
Mondom, nálam a bal küszöb hátsó részén azért jelent meg a rozsda, mert sérülés volt rajta. A jobb oldali ugyanott patika, mert nem volt sérült.
Ami még rozsdára hajlamos gócpont az sw hátsó ajtajának pereme.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-19 17:10:35 // 117427
Inkább kortünet. Ma láttam egy 10 éves Jetta-t és egy 6 éves C4-et javítás alatt. A Jetta küszöbje konkrétan elfogyott. A C4 középen a B oszlop alatt porladt meg. Após Jumpyja 4 évesen elkezdett rohadni a szélvédő körül és még pár helyen. Nem hiszem el, hogy ez nem szándékos a gyártó részéről. 10 év és legyen kuka az autó. Az Alfa híres volt a rohadási hajlamáról. Amikor ez konkrét piaci hátrányt jelentett, összekapták magukat, egyből 15-20 évet kibírtak az autók. Most éppen nem téma, a gyártók sunyiban leadtak a szerkezeti tartósságból (gondolom olcsóbb lemez, kevesebb vegyi kezelés). Majd megint indul a cikkezés, hogy ez rohad, az rohad, akkor majd javítanak rajta, elrontanak mást. Kizárt, hogy tartósra gyártsák, csak ennyi a lényeg, vegyél majd újat :-( Rozsda szempontból én most pont ezért a Mazdára tennék tétet. Ment a sok cikk róla, most ők várható hogy javítanak a tartósságon.
Gergely2019-06-19 16:05:43 // 117426
Meg is nézek párat itt az Üllői úton, csak a miheztartás végett. Igen, a bölcsőről is hallottam már... sajnos a megtekintett példány sem volt már 100-as.
De amitől inkább tartok az az, amit te is mondasz. Miszerint a rozsdával hosszú távon nem tudsz mit kezdeni. Először az egyik küszöb, aztán a másik, aztán egy sárvédő, aztán egy bölcső, satöbbi és az autó még 15 éves sem lesz, mire csak a rozsdára sikerül ellocsolni 4-5 kilót.
Szabister2019-06-19 15:31:26 // 117425
Azt csak személyesen tudod meg. 3misi környeken biztos kapsz jót. Akkor már Tbi. Bölcsőről még nem is beszéltünk de több cartárs megtudja erősíteni hogy sajnos az sem időtálló.
Gergely2019-06-19 15:18:52 // 117424
Szia! köszi az infót. Tehát akkor a 100 ezres különbség az, ami a legvalószínűbb a két kocsi között. De ezek szerint nem nagyon lesz esélyem rozsdamentes példányt találni, még a 10 évesek közt sem. Talán 3 millió környékén... :DD Viszont akkor rentkívül érdekelne, hogy mit mutat egy JTD, amit egymillióért vesztegetnek, 200 ezerrel az órában.
Szabister2019-06-19 15:04:50 // 117423
Ne akard megtudni :)
Giuntini2019-06-19 15:02:44 // 117422
Az igaz, de ott rohad a legtöbb. Nagyon sokon látom ott a rohadást. Azért megnézném, hogy egy TI küszöbspoiler alatt mi lehet.
Liquid2019-06-19 14:53:35 // 117421
A szarul javítás nem típushiba :)
Hiba az lenne, ha alapból rohadna mint a 156-oknál.
Szabister2019-06-19 14:43:30 // 117420
Most csináltatom a jobb oldali küszöböm elejét majd teszek fel képeket . Milyen amikor a dobbetét mögött tele van retyóval és az dolgozik az évek folyamán. Mikor megvettem szépen kilett takarítva de annak már akkor késő volt sajnos. Tavaly sikerült vennem színazonos sárvedőt az is csere lesz.
Szabister2019-06-19 14:39:38 // 117419
Hali :) Méter annyi van benne amennyit mutat. Én helyeztem forgalomba Magyarországon. Megvan a szervízkönyv végig vezetett +német márkaszervízes papír lepecsételve ahova hordták. Az egyiken 2014.06.11 dátumú akkor 180890km volt benne. Másik papír 2016.05.25. 231769km állással. Én pedig 2017 májusában vettem 247826km-el. Szal végig pályáztak vele németben. Visszatérve a hibára a korai példányoknál most fog kibukni hogy ez a baj. Egy cartársnak a kornyékemen fl-es van Szlovénból szintén megindult a küszöb hátulja. Érdemes üregvédőztetni mikor megveszi az ember és esetleg nem indult meg még benne a hajlam. Érdemes megnézni a hátsó kerékjárati ivek belső peremét ott is megszokott indulni. És jo párat tudok h csináltak ezzel a hibával. Lakatosok mesélnek nem muszaj hogy sok éves legyen. Elég egy enyhe sérülés. Van h 4 éves auton küszöböt cserélnek.
Giuntini2019-06-19 14:28:52 // 117418
Egyáltalán nem ritka! Típushiba. Az enyémen is előjött, a bal küszöb végén. Mikor vettem, nem vettem észre hogy a küszöb javítva volt, bal oldalt hiányzott a rücskös réteg. Gondolom szarul csinálták meg, én lecsiszoltam, gittréteget vittem fel, és lefestettem. Tudom, hogy előbb vagy utóbb meg kell csináltatnom. Egy 5 és fél éves autón nem lehetne rozsda, mégha Ausztriából van, csak akkor, ha a sérülést gané módon csinálják meg. Mikor megvettem nem is volt, rá két évre vettem észre az első hólyagocskát. A VTT-n az Ausztriából hazatelepült cartársnő autóján ugyanott gatyául le volt rohadva. Az ott egy rohadási gócpont.
RomeoOne2019-06-19 13:50:57 // 117417
Mondjuk 5 évig városoztatott autó kevesebb kilométerrel nem feltétlenül jobb, mnit 100ezerrel több autópályán. Sőt :D
A rozsda akkor simán lehet a téli latyaktól, beáll vele a garázsba, ahol még a hőmérséklet is viszonylag magas, tehát ideális a sóoldat számára, hogy egye a fémet.
Gergely2019-06-19 13:40:06 // 117416
A nagyon hitelesnek tűnő tulaj szerint az utóbbi 5 évben leginkább pesten használták csak. kb 50 ezret tettek bele, így van most benne 142 ezer. viszont állítólag garázsban tárolták, csak most már nincs hely a Giuliától :D
VKG231!!! (156+75)2019-06-19 13:34:21 // 117415
Na de várj, akkor neked nem elektromos a tető igaz?

Nekem az, szóval nem nagyon befolyásolom a mozgását :)))

Köszi azért, igen, ez kevésbé praktikus így... :)

Amúgy én is meg akarom csinálni már régóta, de most elvitte az időmet a 75, úgyhogy majd nekifutok ha hazamentem a pihenésből.
tirex2019-06-19 13:32:46 // 117414
Az én kocsim is törve volt, a jobb hátsó sárvédő le a küszöbig. Szépen meg van csinálva és nincs rajta semmi rohadás. Nem csak attól függ, ha sokat jártak vele télen a mocsokban meg a sózott utakon akkor könnyen előjöhet rajta a dágvány.
Gergely2019-06-19 13:15:54 // 117413
Mondjuk úgy, hogy minden jel arra utal.
szelod92019-06-19 12:25:21 // 117412
Felkerültek az új Pirellik az autóra. Ég és föld a különbség az előző Contihoz képest, nagyon tapadnak. Persze hozzátartozik, hogy a Conti már 5 éves volt és kopott. Eddig elégedett vagyok, az M6 elején a kanyarokban megtörtént a tesztelés 😁😁
RomeoOne2019-06-19 12:20:35 // 117411
Miért, a tiedben mi bizonyítja, hogy valós? Te tetted bele?
Zolibácsi2019-06-19 11:23:07 // 117410
de az :-) én varrattam rá újat, de mikor emelem a tetőt a másik kézzel egy picit rá kell segítenem, azaz meg lökni a közepét a tetőnek, hogy rendesen össze csukódjon.
VKG231!!! (156+75)2019-06-19 11:06:20 // 117409
Nem a gumiszalag kinyúlása a baj?
Én aszittem :)
Gergely2019-06-19 09:46:23 // 117408
Huhh ez valóban csúnya volt. Bocsi Szabister :) a kiszemelt példánynál azért ennyire nincs nagy para, de az ő autójában viszont kerek százezerrel mutat többet a métermérő, ami akár még több is lehet a valóságban.
Zolibácsi2019-06-19 09:39:27 // 117407
Hajtsd már össze rendesen azt a tetőt :-)) Hívjál fel és el magyarázom hogy kell, illetve mi a baj :-)
VKG231!!! (156+75)2019-06-19 08:31:40 // 117406
Hát azt gondolom, hogy egészségesebb, ha senki nem lát engem meztelenül :DDD és nem nekem :D

A kérdésedre a válasz tehát igen :D De így is az enyém volt vagy 100 méternyi partszakasz :D
RomeoOne2019-06-19 08:19:08 // 117405
Szégyellős voltál, így lőttek a nudinak? :P :DDD
VKG231!!! (156+75)2019-06-19 08:13:14 // 117404
Egyszer megmérem a Fagyit.
Habár tegnap olyan helyekre mentem vele itt Horvátországban, ahova a Suvok már nem jöttek :))) Így sikerült egy nagyon jó eldugott partszakaszt találni. Csak aztán jött egy Nissan pickup, ami szintén be mert kászálódni...

VKG231!!! (156+75)2019-06-19 08:02:21 // 117403
Csak a Michelin +1 szezont bír...
Zolibácsi2019-06-19 06:59:14 // 117402
145 helyett lett? És amúgy milyen ez a sárga csoda?
Roll19832019-06-19 00:08:28 // 117401
Sajnos láttunk már ilyet: Szabister blogja.
Liquid2019-06-18 23:48:25 // 117400
nem kéne..., valszeg érte ott valami sérülés
Gergely2019-06-18 23:18:14 // 117399
Sziasztok ismét.

Ma megnéztem egy 159SW-t vásárlási szándékkal és az lenne a kérdésem, hogy mennyire számít általánosnak, hogy egy 10 éves 150ezret(valós) sem futott példányon már rothadásnak indul a küszöb a hátsó kerék előtt?
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-18 21:19:12 // 117398
Tévedni csak pontosan.. :-))
RomeoOne2019-06-18 21:19:08 // 117397
Erről egy gimis sztori jut eszembe :D Padtársam tetszett az egyik csajnak, és annak a barátnője próbált kerítősködni. A barátnő kérdezgette, hogy tetszik-e neki a csaj, mire padtársam: Ja, nem lenne rossz, csak a testét meg a fejét kéne kicserélni.
A barátnő először elvigyorodott a vélt sikeren, majd a vigyor folyamatosan alakult át egy értetlen arckifejezésbe, aztán megkérdezte: Aha.... de akkor mi maradna?
:DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-18 21:11:43 // 117395
Tévedtem, 153mm-t mértek elöl a spojlernél.. szóval a Giulia mégsem :-)
Roll19832019-06-18 21:09:00 // 117394
Stinger épp nem volt raktáron? :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-18 21:06:45 // 117393
És ugye a Giulietta is ez a mérettartomány. Össz méretben alacsonyabb az is, de hasmagasságban ott se sok különbség lehet. A 165mm-t szinte minden autó hozza, pl a Giulia Veloce is (AO fórumos mérés alapján, nem tudom mi a hivatalos).
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-18 20:48:47 // 117392
A rövidítés szószerinti értelmezésében: sportcélú hasznonjármű. Illik rá, teherautó motorral veretem fel-alá és közben Sebastien Loeb-nek gondolom magam :-DDD
Szóval ja :-D
'''''2019-06-18 20:44:55 // 117391
Nekem csak a formája és a színe nem tetszik de egyébként rendben van! :-)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak