Fórum >> Típusok >> 159

droberto2019-06-06 20:59:23 // 117090
18-tól indulnak nálatok az 50-60 m2-esek.
Ezt kb 90-100-ért tudod kiadni.
Azaz 6-7,5% kamat.
Szerintem kiadásra nem érdemes drágát venni.

A Magyar Állampapír Plusz pedig 5-6%.

Úgyhogy nem olyan nagy az a különbség. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-06 20:54:11 // 117089
Már most irreálisan túl vannak árazva. Egy évvel ezelőtt ebbe még bátran és jól be lehetett szállni, sőt volt egy jó lehetőségem, csak épp hitelből tudtam volna megoldani. Mire léptem, jött egy ember egy zacskó pénzzel és vitte. :-) Már most 30+M az, amit bele kell tenni rendes helyen, rendes minőségű lakásba. Pesten is albiztattunk pár évig, de nem tuti az sem, ha a ház műszaki állapota vacak. Beázás, csőtörés, gázszivárgás, kazán csere. Csak újszerűt, jó környéken. Az meg sok zsé :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-06 20:25:54 // 117088
nálunk jó biznyák pedig aki időben lépett elcsípte az új lakásokat 23-25 milláért pedig a szakadék panelek 21-től a felújított már 26... 150e-ért lehet kiadni az újakat hol van ehhez képest az államkötvény? Jah és jövőre lesz teljes Áfa a lakásokon ami 23-25 volt már most 26 jövőre 30.... szépen megy fel az ára
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-06 20:03:59 // 117087
A konzervatív megoldás egy biztos megoldás, az új állampapírokat érdemes számításba venni szerintem is :-)
A lakás buli már értelmét veszti lassan. Nincs olyan (itt Debrecenben) hogy 18M-s lakás. 20 alatt semmi sincs, panel sem. Mi albérleteztettünk Szoboszlón, szívás volt, harc a közművekkel, az albérlővel. Konkrétan volt hogy kés volt kikészítve az asztalra, úgy fogadtak. Úgy hogy egy évig normalisak voltak, időre fizettek. Nekem a tököm tele lett az alberlet kiadással.
Még épp lehet többet hoz, mint az állam kötvény, de nem sokkal, a rizikója pedig sokkal nagyobb.
droberto2019-06-06 19:45:39 // 117085
Na azért. Sajna nagyon drága lett. A bérleti díj alig emelkedett. 4-5%-os a kamat a bérleti díjból meg túró. + munka és reckir. Akkor még inkább egy 18M-ás lakás 120-ért kiadva. Vagy ha konzervatív vagy inkább az új államkötvény.
droberto2019-06-06 19:37:56 // 117084
"Az Erste-t is végigbogarásztam" - Ezek szerint a Privilégiumot nem nézted. :))) Ha gondolod segítek kötni neked.
Egy bank egy számlája tudott valódi 0-ás maradni: CIB mittoménmi (de csak a régi ügyfeleknek)
Mindegyik elvérzett.
Ők is azért mert anno elbaszták a hirdetményt és nem tudtak átb@szni az embereket a fizetős oldalra.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-06 19:33:54 // 117083
bocsi megnéztem már itt is 3-5 mihály bakker leragadtam a 1,5-nél :DDD komcsi garázsok a Stelvio be sem férne :DDD
droberto2019-06-06 19:30:47 // 117082
A törvény filózófiája a 10-es évek elején a bankszektor adóztatása volt. Az más kérdés, hogy a bankok ezt amúgy várható módon áthárították az ügyfeleikre.
Szóval az áthárítás nem kötelező, csak szokványos banki gyakorlat.
RomeoOne2019-06-06 19:30:14 // 117081
Bazze, ilyen olcsó Fehérvár? Én most kajtatom a garázsokat itt Pakson, semmi szar kis garázssori garázsokat 4 -4.5 között hirdetnek...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-06 19:26:03 // 117080
tegye a tököm, utálom a bankokat zsidrák lehúzós banda :DDD felesleges 5 millából vennék most inkább 2-3 garázst Szfváron havi 15-20e-ért ölik az emberek egymást érte alhangon is 3 garázsnál havi 45 rugót hoz, az több, mint fél milla/ év na ez már deal :DDD
RomeoOne2019-06-06 19:25:34 // 117079
Benyelik. Nyilván nekik azt ki kell fizetni, de valószínűleg máshol behozzák rajtad, vagy ha nem, hát ki tudják gazdálkodni, ha van egy maréknyi ügyfelük, akin vesztenek.
RomeoOne2019-06-06 19:24:18 // 117078
Én is alaposan körbenézegettem a számlákat, ezt a K&H-sat tavaly csináltam. Az Erste-t is végigbogarásztam, de nem volt annyival meggyőzőbb. Meg van egy régebbi számlám, ami még a bankadó előtti és az tényleg nullás volt mindenben. És ahogy cseszekedett a kormány a bankokkal, végül nem engedte nekik, hogy a régen nyitott számlákra díjakat terheljenek, így az nekem 0-s is maradt. A két számlát kombinálva meg kb. mindent kihozok nullásra vagy nagyon olcsóra.
RomeoOne2019-06-06 19:21:03 // 117077
Tedd be a bankba, és szólj ha van ilyen deal, majd megveszem én, cserébe még egy kis jutalékot is fizetek :P :DD
Shadin2019-06-06 19:20:24 // 117076
Nem gondolnám h az utalás jelentősen olcsóbb, bár nem mindegy mennyi pénz, de én pl automatából vettem fel, ami mindegyiknél olcsóbb. Jó, el kellett vele szórakoznom és "csak" 2 milla volt, de ez van.
Smith2019-06-06 19:19:20 // 117075
Ha veszel egy 5 milkáért egy autót, mit számít az a 30000?

Ersténél is ott a max 12.xxx Ft + 0,6%. Többi dolog, átutalás, ha van rá fix havi minimum 150.000 akkor tényleg 0 Ft. De érdekes, hogyan tudják elegendeni a törvényi előírt tranzakciós illetéket vagy mi a szöszt.
Shadin2019-06-06 19:18:26 // 117074
Ezt éreztem én is. Nagyon ideges volt az autó...
Reechyke2019-06-06 19:17:58 // 117073
Sziasztok, egy komoly problemäval fordulok a jelenlevö szakertökhöz.
Mit lehet csinälni, ha a soförüles mär annyira nyikorog, hogy tullepte az ingerküszöböm?
Köszi elöre is!
droberto2019-06-06 19:14:08 // 117072
Ne viccelj. A CTEK töltőnek pont ez a lényege. :)
droberto2019-06-06 19:13:01 // 117071
Na ez az. Erre akartam kilyukadni. Az AM felniknek mindig nagyobb az agyátmérője a jobb kompatibilitás miatt.
És látod ekkor meg már mindenképp kell az a központosító gyűrű ami jobb esetben fém és rendesen illesztve van (felnibe: átmeneti; agyon: laza).
Egy gyártott tárcsa ebben tud profibb lenni.
Smith2019-06-06 19:12:33 // 117070
Gyors kérdés, a pótkulcsot az autóban tartom (ne kérdezze senki, miért...), garázsban hagytam az autót, bezártam múlt hét közepén, és a kulcsot a kabátzsebbe tettem. Elutaztunk messzire másik járgánnyal, és a kabátot meg ottfelejtettem kulcsostól... Szóval készerpihi lett, feszegetni meg nem akartam. Ma kaptam vissza a kulcsot, néztem akkufesz rögtön, 11.7. Biztos ami fix, rátettem a C-TEK töltőt, azt rajtahagyhatom egész éjjel akár? Nem lesz gond?
droberto2019-06-06 19:04:20 // 117069
Okos lópöcs. Bekaphatják. 2 hétig udvaroltunk egymásnak azt nem lett semmi.

Nem figyelsz! És nem ismersz ezek szerint. Körbe jártam. :)

ERSTE Privilégium L.

Mondom. Nincs tranyó adó sem.

Itt minden ingyen van. Csak az éves kártyadíjat fizeted, 5000-ért, meg az SMS, pénzes.

Ezt ilyen rejtett csomagjuk a pénzügyi pupákoknak. :)

Jó az Netbankjuk és az appjuk is.
Ja, és az OTP után náluk is van már NFC fizetés.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-06 18:38:38 // 117068
egy átlagos számlacsomagnál millánként 10e a kivét díja .... 5 millára 190e az nagy deal :DDDDDDDDD inkább a párnámban tartom és ha szólnak, mint múltkor, hogy a csilliárdos féláron szabadulna gyorsba az autójától azaz a 2 milla piaci ár helyett 1 milláért ... na a bankkal egy a baj este 7kor szóltak most vigyem a zsét bankból ezt elég nehezen lehet megoldani :P
RomeoOne2019-06-06 18:38:15 // 117067
Nekem K&H-nál van okos plusz/kényelmi plusz számlacsomag. Annál is ingyenes egy csomó mniden, de a törvényből jövő tranzakciós illetéket mindenhol rárakják. és az 0,6%, ami a példánál maradva, 5 millánál még mindig 30000 forint pénztári vagy ATM kifizetésre.
RomeoOne2019-06-06 18:34:12 // 117066
Nem, nagyobb volt az agyátmérő, küldtek is hozzá korrekt központosító gyűrűket. Igaz, ebben az esetben lehet pogácsázni is integrált központosítóval is. De függ attól is, hogy mekkora a különbség, mert ha kicsi, akkor nagyon vékonyka lesz az anyag, ami a pogácsán van.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-06 18:32:19 // 117065
ennyi :))) mindenki kp-val jön...
RomeoOne2019-06-06 18:30:56 // 117064
Nem olyan bonyolult ez, nekem 5 milliót a jelenlegi számlacsomagom mellett 6000 Ft lenne. Egy nagyságrenddel olcsóbb és nem is kell szaladgálnom utána csak pár kattintás.
A párnahuzatban tartásnál meg nagyobb hülyeség nincs is :D
Beteszed most az 5 millát MÁP pluszba, kapsz rá egy év múlva kb. 190 ezret. Ennyitől buksz el, ha egy év alatt, ha a párnádban van a pénzed :)
droberto2019-06-06 18:26:40 // 117063
Erste Privilégium L. Mindenkinek lehet, ha van 150k havi jóváírás.
Full ingyenes. Eléggé titkos, fiókba beesve nyitni se tudod. De minden megoldható. 🙂
droberto2019-06-06 18:24:25 // 117062
Ha én autót akarok, akkor azt nem két nap alatt döntöm el, ergo a pénzt is van időm kiszedni.
Smith2019-06-06 18:22:43 // 117061
Egyik se olcsó, egyik se egyszerű. AZ a legjobb, ha hosszútávon mindig leveszed minden hónapban amit ingyen lehet, és betömöd a párnahuzatba :D
droberto2019-06-06 18:21:56 // 117060
Igen, alapvetően így van.
Viszont lehet erre több megoldás. Viszont ehhez látni kéne, meg pontosan felmérni.
Nálad az agyátmérő is stimmelt? Központosítani se kellet gyűrűvel.
RomeoOne2019-06-06 18:08:12 // 117059
Biztos hangulatos, de mondjuk 5M forintot mennyi idő alatt tudnál felvenni ATM-ből? Vagy mennyit kéne fizetned, ha a bankfiókban vennéd fel?
Az előbbi esetben szerintem legalább 10 nap lenne, de 300ezer felett ritkán adnak ki az ATM-ek. És mennyibe kerülne?
Ahogy nézegettem kondíciós listákat, a bankfióki pénztári kifizetés lenne vagy 50ezer. Gondolom ATM-ből sem lenne sokkal olcsóbb csak az még nagyobb szívás lenne.
Smith2019-06-06 17:46:12 // 117058
Mikor Erhardhoz mentem, az foglalót utaltam szilveszter napján, aztán vittem zacskóban a többit. A zacskó hangulatosabb, de azért nem biztos, hogy elmennék csak úgy, valaki vadidegenhez egy zacsi pénzzel, legalábbis nem egyedül. Szerintem erre nincs recept, úgyis látod milyen forma az eladó.
Smith2019-06-06 17:43:06 // 117057
Odamész, megírjátok a papírt, és mobilról átutalod a szeme előtt. Vagy kiveszed, és viszed zacsiban. Ha meg kereskedésben veszel, ott is lehet utalni.
De pl. a carnext-nél bemehetsz autót nézni, venni, papírozni, de fizetés kizárólag atutalással lehetséges.
RomeoOne2019-06-06 17:40:45 // 117056
Én amikor ezt vettem, kértem tőle egy számlaszámot és átutaltam.
Marseus2019-06-06 17:09:09 // 117055
nem pont idevágó téma:de ha kocsit vásároltok és mondjuk nem hetekig udvaroltok és fontolgatjátok (tehát nem vagytok hosszabb ideig kapcsolatban az eladóval) akkor,hogy oldjátok meg a kifizetést? Nyilván nem készpénzre gondoltam mert az nagyon drága ha ki kell vennem a számlámról.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-06 15:50:49 // 117054
Na ez is izgalmas, nekem a 146 jtd-n ugyanis penge éles lett a szélesebb nyomtávtól. Cserében csökkent a visszatérítő erő, kicsit modern autós túlszervózott feelingje lett. Kevésbé harcolós, kicsit alattomosabb, de nagyon gyors reakciójú, de talán az erőket kevésbé közvetítő hangolása lett. A saját határaimat könnyebben toltam túl a szélesebb futóművel, de aztán icipici belenyúlással, 200-as pulzussal mindig megoldódott :-DDD
A "botlábúság" inkább a futómű többi alkatrészén múlik szerintem. Egy rossz lengőkar, gátló, nagyon esetlenné tudja tenni. Ezeket kicseréled és juhú... :-DD
RomeoOne2019-06-06 15:42:50 // 117053
Egy más ET-jű felninél viszont a központosító teljes hosszára fekszik fel a kerék a középfuratában
RomeoOne2019-06-06 15:41:53 // 117052
Kiemelő tárcsa alatt a pogácsát érted, akkor az vele a bajom, ahogy írtam is, hogy rövidíti az agynak azt a kinyúló részt, ami a felnibe megy, ami függőleges irányú terhelést viseli. Nem tudom, ezt központosítónak hívják? Most ha ez mondjuk 2 cm hosszú és felraksz egy 10 mm-es pogácsát, akkor csak a fele marad, ami szerintem veszélyes lehet. Ha meg olyan pogácsát akarsz, amin rajta van ez a központosító, annak meg az a feltétele, hogy túl kell lógnia az eredetin, ez esetben több, mint 20 mm-el növelnie kéne a nyomtávot. Nem?
droberto2019-06-06 15:30:22 // 117051
A körösből a Breráé is csak 18-as. A 19-es, Prodrive gyártmány. Azt hiszem G-Mannak volt ilyen felnije.
Nem értem, hogy műszakilag milyen hátránya van a más ET-jű felnihez képest a kiemelő tárcsás megoldásnak. Olyat gyártasz abból amilyet akarsz. Akár még oda is csavarozhatod fixen az agyra. Lehet integrált a központosítója is.
Ugyanígy a mozgókúpos csavarral sincs semmi gond. Nekem volt a Tipón.
Viszont pont ezért is vettem Alfát, hogy ne kelljen már ilyen "hülyeségekkel" foglalkozzak.
Egyszerű, jó, szép és még viszonylag kompromisszummentes is.
Jorjie2019-06-06 14:55:34 // 117050
Na jó, de Shadin a komplett első futóművet kicserélte, naná, hogy jobb lett :-)))
Persze én is észreveszem a jó magyar utakat téli-nyári váltáskor (185 vs. 205) de pár kilométer alatt "átállok". De olyan hatalmas különbségeket nem érzek, nyilván aki a hétköznapokban Fittipaldit játszik, és mindig derékszögben fordul, annak minden számít, és érzi a különbséget. Nyilván nálam az is szerepet játszik, hogy szögegyszerű a futómű, és valamilyen szinten gyári a felni is (Fiat Stilo), nincs nyomtávszélesítő, se tehermentesítő, se semmi, csak fel van cuppantva a helyére.
RomeoOne2019-06-06 14:50:39 // 117049
A gyári felnik szépek, legszívesebben én is 10 küllős TI-t vagy a Brera 5 patkós 19-esét vettem volna, de azok ET 41-ek, én meg nem pogácsázok. Az pedig elsődleges szempont volt, hogy a kerekeket kicsit kintebb kell hozni a gyári pozíciónál.
Fél évig kerestem ezt a felnit. Olyat kellett találnom, ami 5x110-es, mert nem csak pogácsával, de mozgókúpos csavarral sem fogok mókolni, olyat, amitől elfér a féknyereg, ami ugye nem egyszerű feladat a Brembo-s 159-nél, és olyat, ami tetszik is és az ET száma is 35-32 körül van. Nagyon nem volt egyszerű.
Egy ír kereskedővel leveleztem sokat, az jófej volt. Mindig, ha megláttam valamit, ami tetszett, neki írtam, ő felvette a kapcsoaltot a gyártóval és visszajelzett, hogy mit mondtak rá, elfér-e a 159-es féknyerge. A mostani lett a befutó.
Általában igaz, hogy a gyári felnik jobb minőségűek, de ez azért van, mert sokan a gagyi utángyártottakat veszik, az olcsót. Az enyém egy kis olasz manufaktúra terméke (kupakján a felirat: Prodotto con goglio in Italia), minőségére nincs panaszom. Súlya hasonló, mint a gyárinak és sajnos csattantam már bele csúnya kátyúkba, de sosem lett baja. Mások olyanok után görgőzni viszik a felniket.
De pl. vegyünk egy kovácsolt, tényleg magnézium O.Z. felnit, könnyebb és az tényleg jobb, mint a gyári (ha a gyári magnézium lenne, könnyebb lenne szerintem). Csak hát annak darabja is belekerül 1000-1500 GBP-be...
RomeoOne2019-06-06 14:40:04 // 117048
Ez ugyanaz a kategória, mint a minek 500 lovas autó, 200 ló mindenre elég :) Határhelyzetben sem éreztem rosszabbnak a nem gyári felniket, persze lehet, hogy ha Nürburgring körrekordot akarnék menni, már az a leheletnyi különbség is számítana. De ha nem mutatkozik különbség az én felhasználási körülményeim között a gyári és a nem gyári között, akkor irreleváns az, hogy egy "virtuális jóság" miatt ragaszkodjak a gyárihoz. És ebben a futóműben van annyi, hogy a 9-es ET eltérés meg sem kottyan neki. Amikor megvettem számoltam vele, hogy a kerékcsapágyakat esetleg hamarabb megeszi, de eddig semmi jelét nem mutatja.
Giuntini2019-06-06 14:05:14 // 117047
Emlékezz vissza a mi kis velencei útunkra! Én is észrevettem, hogy mennyivel jobb a futómű a 145-ösön. Az előző felnikkel szélesebb volt a nyomtáv, és sokkal botlábúbban viselkedett.
Jorjie2019-06-06 13:56:25 // 117046
Nekem a 146-nál télen a gyári felni van fent, és nekem is eléggé bent van, a nyári Stilo felnik pedig szépen síkban vannak a bódéval, és klasszisokkal jobban néz ki. Kormányzásban nem nagyon veszem észre a különbséget, igaz, hogy nem is túl bonyolult a futómű :-)
Giuntini2019-06-06 13:55:32 // 117045
A téliek nekem is kisebb ET számú nem gyári felniken vannak. Igen optikailag talán érezhető a különbség, de szerintem a gyári felniknél szebb nincs. A másik dolog, Ofival a VTT-n beszéltünk a könnyűfém felnikről. A gyári és a nem gyári felni között óriási az árkülönbség. Ofi azt mondja, a gyáriak magnéziumból készülnek....
Shadin2019-06-06 13:28:11 // 117044
Azt amit nem érzel, de mások jobban tudják esetleg :-)
RomeoOne2019-06-06 12:58:36 // 117043
Így használom évek óta. Télen gyári, nyáron nem gyári. Ha érezném, hogy szarabb, akkor nem tetszene a dolog, de igazából nem érezni különbséget. Akkor meg mit is áldozok be? :)
Shadin2019-06-06 12:54:28 // 117042
Beáldozod a mérnökök által hangolt futómű geometriát egy legalábbis vitatható optikai előnyért azzal az indokkal, hogy úgysem érzed a különbséget? :-(
RomeoOne2019-06-06 12:47:05 // 117041
több minden igényt ki kell elégítsen

Igen, ezt úgy hívják, hogy kompromisszum. Viszont én tudom, hogy hogy használom az autóm és tudom, hogy nincs szükségem erre a kompromisszumra, ezért feltehetem a kisebb ET-s felnit. Attól, hogy a kerék egy centivel kintebb van a gyárinál, még nem lesz egy japán/német "tuningcsoda". Csak jobban néz ki tőle. Emlékszem amikor feltettem ezeket a kerekeket, mnidig megmelengette a szívemet, amikor ránéztem. Végre úgy néz ki, ahogy kompromisszumok nélkül ki kéne néznie. A mélyen ülő kerekek nem szépek. Sután néz ki tőlük az autó. Nem azt mondom, hogy gyárilag nem néz ki jól a 159, de az biztos, hogy kissé kintebb hozott kerekekkel jobban.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak