Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 20:21:45 // 117659
Dízelnél több a közhasznú infó, és nehezebb kárt tenni benne. :-)
A benzinesnél már sokkal nehezebb információt szerezni, mindenki félti amije van, nincs már nagy közösségi együtt tanulás. :-) A dízelnél is volna egy csomó olyan egymástól függő dolog, amire figyelni kéne, viszont a rendszer tolerálja, szóval senki nem foglalkozik vele. Ilyenek pl. a SOI táblák. A benzinesnél nem lehet vaktában hadonászni, egy rossz előgyújtással kárt lehet tenni a motorban. Az a baj, hogy túl sok térkép van már. Anno a 8v-nél azt a kb 10 map-et hamar meg lehetett érteni, és még így is komoly beletett munkaóra volt mire rendes remap lett belőle. A 2.4-nél is sok-sok óra úgy, hogy eleve tudom, hogy sok térkép beavatkozása és sok összefüggés örök titok marad. A damosban kb 3000 paraméter és map van :-)
Shadin2019-07-02 18:41:26 // 117658
És mindenki azt mondja, hogy a dízelt egyszerűbb írni.
Én néztem okosba jöttment írók szoftvereit TBi-re és nincs egyértelmű koncepció, mindenki érzésre irkál bele :-( Sokkal több a figyelendő kapcsolat, ezért inkább rámennek az evidensre, nem pedig a műszakilag végiggondoltra. Adunk egy kis tb nyomást egy kis előgyújtást egy kis dudort a pedáltérkép kikért nyomaték értékére. Érzésre jó lesz padon meg hullámos, meg 4k felett lekonyul durván stb. A Squadra pl. tudja hol a tökben van a lambda, tuti elrontja, mert csak ő tudta úgy megírni, hogy leszabályozásig kb. lineárisan emelkedik a teljesítménygörbe. Ott kell tb nyomás, üa. nyomás meg gyújtás módosítás, meg egy kis lambda hekkelés amit érezni a szagából :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 17:07:11 // 117657
Biztos ez a vevői igény :-) Gázpedál térképből is van már egy rakattal, alapvetően ez a bemenő paraméter. Ennyi nyomatékot kérsz. Aztán ezt limitálják a különböző limiterek. A nyomaték limiter még sima ügy, de pl ott a lambda limiter, amit meg meghatároz, hogy mennyi levegőt tud adni neki adott szituációban a turbó, amit meg meghatároz, hogy a geometria hol jár, mennyire van nyitva. Ahhoz, hogy minden összhangban legyen, mindenbe bele kell piszkálni. Alap példa, az egr off. 99%-ban csak kiírják és kész. Pedig az egr kikapcsolásával megváltozik az égés kezdete és hossza is, utána kell menni előtöltéssel. Érezhető a különbség. Elég komplex egy móka jól megírni, és tudom, hogy én is csak azt hiszem, hogy az enyém jó :-D Elméletben csináltam valamit, ami úgy tűnik, hogy működik, de soha nem járt tesztpadon, igazából semmit nem tudni róla. Csak azt, hogy nekem jobban tetszik így :-)
Shadin2019-07-02 16:57:44 // 117656
Egy patent a lemezbe mellette, nem alatta.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 16:38:46 // 117655
Én 2.5 éve nem tudom, hogy milyen fokozatban van a váltó :-) Még csak
ki sem írja, csak azt, hogy D.
Egyébként nyilván másnak is kell lennie a két konstrukciónak. Csak azt akartam ebből kihámozni, hogy a menés érzet szerintem a gázpedál hangolásában és a nyomatékgörbében van elrejtve 90%-ban. Plusz váltóáttételezés.
Macccy2019-07-02 16:24:00 // 117654
A szélvédő alsó sarkainál, az a rövid műanyag takaróelem (asszem ez szokott zörögni sokaknál) annak a külső éle a sárvédő lemez nyúlványa alatt vagy mellett kell legyen? Csak mert nekem mellette van szorosan és ledörzsizte a festéket kicsit.
Shadin2019-07-02 16:18:12 // 117653
Ja és a Squadra-nál ott 2750 környékén elforgatja a kuplungot :-(
Shadin2019-07-02 16:17:27 // 117652
Én is a 2750 környéki púpot akartam megölni. Direkt csinálják, de nem tudom miért :-(

Itt az egyik bűnös, a nyomatéklimiter:



Mi a franc oka van annak, hogy dromedárt csinálnak belőle, amire egyébként a pedáltérképpel is ráerősítenek. Ennek eredménye, hogy jól meglódul, majd kissé visszavesz és megint belódul :-(

Itt a csúcs a limiter miatt is a széria és a Squadra programján is, csak a Squadra lejjebb vette a pedálnál ezt a púpot és bár mérésnél látszik, mégis sokkal fokozatosabb, adagolhatóbb a telj. leadása.

Liquid2019-07-02 16:12:41 // 117651
Nem csak érzet, valóban más a két motor viselkedése. Az lehet hogy a Q4, hajtási vesztesége miatt, még kelletlenebb alul. Viszont a TBI tudja azt amit az 5 sebességes TS tudott: begurulni legnagyobb fokozatban a faluba, majd a végén felgyorsítani újra visszakapcsolás nélkül.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 15:55:50 // 117650
A dízel remapnál az is csak egy érzet :-) Valójában az esetek többségében nagyobb nyomaték van alul is mint gyárilag, csak nagyobb a púp is utána, ami tényleg picit feljebb tolódhat (2200 körülre). Ettől érződik úgy, hogy nem megy...nem megy...aaaztaqva.. :-)
Ez mániám, hogy ne legyen púpos a remap nyomatékgörbe. Inkább nem használom ki 2000 körül amit tudhatna, viszont fordulaton kisajtolom ami kifér. A hajtáslánc is megköszöni egyébként
Ha időre méred, tuti lassabb lesz így az autó, viszont vezetési érzetre egy pörgős, lelkesen húzó valamit kapsz, egészen olyat mint egy benzines.
A mostani programmal, automatával nekem ezzel nincs is bajom, kellemesen indul meg, és sose akar elfogyni érzettel húz, nagyon élvezhető a motor karaktere így. Az alul turbó-lyuk pedig az automata miatt nem létezik. Nem tökéletesen van megoldva ahogy a konverterrel "nyomaték sokszoroz" majd zár a hajtás (egy kis megszokást igényel), de az a dízeles üresség érzet a menés előtt tényleg nincs. Pláne, mert ha nincs meg a megfelelő kihajtási nyomaték a gázpedál kérésre, akkor visszavált, hogy meglegyen. Nincs olyan, hogy nem annyi nyomatékot tesz a lábad alá, amennyit a pedállal lekérsz. :-)
Shadin2019-07-02 15:42:40 // 117649
Ja melegben lekonyul a teljesítménygörbe és csak 218LE, hidegen megy felfelé 230-ig.

Ja nem is jó görbét tettem be az előbb, mert az "csak" a gyári max. 5750-es fordulat limiteres, ez pedig az erősebb és 6350 max. ford. limiteres:



Laposodik a telj. görbe teteje, majd megnézem hidegbe is :-)
Itt van 3% tb nyom. emelés is :-)
Liquid2019-07-02 15:42:13 // 117648
:D én is nagyon igyekeztem :)
Shadin2019-07-02 15:37:35 // 117647
2.0 nyomatékcsúcsa valahol 2750 körül volt, de szériában is 2000 felett valahol.

TBI pedig ilyen most:



Látszólag itt is magas a nyom. csúcs, de mégis megy 1500-tól jó kedéllyel
Shadin2019-07-02 15:33:57 // 117646
TBI szeret alulról indulni és simán lehet dízelesen vezetni, csak hát a fogyasztása így még annyira sem dízeles, mintha 2-3000 felett hajtanád.
Shadin2019-07-02 15:32:42 // 117645
Hó ott ha nem Q4-ed van megettelek volna!!! Annyira akartam :-) :-D
Shadin2019-07-02 15:31:57 // 117644
Azt cserélni kell a tágulásival és a turbó olaj etető csővel együtt és akkor örök élet meg egy nap.
Liquid2019-07-02 15:05:22 // 117643
A TBI tényleg könnyedebb, szerintem abból ered az érzet, hogy sokkal alacsonyabb fordulatról is van kedve megindulni. A csippelt dízelnek még magasabban van ez a pontja mint a gyárinak.
A 2.0-d tényleg jól ment, emlékszem mikor KUL-on meccseltünk :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-02 15:04:09 // 117642
jah itt meg a turbó visszatérő ág szóval 1:1....
Shadin2019-07-02 15:01:15 // 117641
Arra is volt már példa, de nem jellemző, csak akkor, ha eldurran az EGR hűtő fedél :-(
Shadin2019-07-02 14:59:54 // 117640
Nekem naggyon erős volt a "Shadin féle" programmal a 2.0, de soha nem volt az a könnyed pillangó mint a TBi. 80-160-on négyesben a tuningolt 2.0 rávert 1 mp-t a széria TBi-re, de ott a 218LE és a 420Nm nyomaték azért jelentős előny volt, vagy még jelentősebb kellett volna legyen, mint 1 mp.

TBi

2.0

Arról meg ne is beszéljünk mit tud a 242 pacis szoftverrel.
Leszedtem, mert sajnálom a pénzt kuplungra :-)
Viszont megpiszkáltam a gyárit, ami most nagyon szépen fut, erősebb nem lett, de fincsi :-)
Egyébként padon is meg kéne mérni, mert PerfExpert-tel a széria is 230 körül van owerboost üzemmódban.
liusz2019-07-02 14:54:51 // 117639
Ne idegeljetek, a 2.0Jtdm is szeret hengerfejes lenni?
Shadin2019-07-02 14:48:07 // 117638
Mondanám, hogy a Tibi nem lesz hengerfejes :-D
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 14:44:57 // 117637
Ez nálam is így szokott kezdődni. Repkednek a számok, és amikor szóba kerülnek az igényesebb, odafigyelősebb megoldások, azok felárasak, nem vállalja, nincs neki arra ideje. Egész hihetetlen. És akkor még a családom elő sem állt a sok "apró" ötlettel, amiket általában építés közben találnak ki. :-D
Idén meg az öntözőrendszert raktam össze végül magam, viszont amikor 33m kerítést és 70m2 térkövet kéne lerakni, akkor megáll a tudomány, ezt egyedül szabad időben nem igazán tudom összehozni. Sajna sokszor szembe jut mostanában a klasszikus.. :-DDD
Viszont legalább az autószerelő kérdés megoldódni látszik, amitől azért sok felhő eloszlott
Liquid2019-07-02 14:44:56 // 117636
Ha mindkettő gyári akkor nem kérdés, hogy a TBI jelentősen erősebb, agilisabb. Persze a JTDm-ből azért ki lehet hozni hasonlót...
Zolibácsi2019-07-02 14:07:27 // 117635
Inkább a sima 1.8 tbi és a 2.0 jtdm illetve mind a két esetben a sima egyszerű remap/chip közti különbséget keresném. Mind a két esetben 159. A 2.4 jtd ismerem. Inkább az lenne a kérdésem hogy ha választani kellene, akkor melyik lenne inkább a befutó?
Fordjee2019-07-02 13:46:47 // 117634
Megvolt a kárfelvétel, volt egy rublika, hogy kb. mennyi a kár, eleve nem tudom, honnan kellene tudnom, fingom nincs. Megkérdeztem a kárfelvevőt, azt mondta 280ezer lesz a szélvédőcsere. Annyi ezekbe a gyári. Egy picit azért túlzásnak tartom...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-02 13:12:35 // 117633
a gyári 2.4-hez képest nem vitatnám... még fogyasztásban sem sok a különbség... az megint más kérdés, ha DPF off, meg egy kis szoftver okosítás de akkor meg nézzük mondjuk a Stage 2 vagy 3hoz a 2.4-et és akkor már megint nincsenek pariban... almát az almával.....
Shadin2019-07-02 12:44:46 // 117632
Egy 2.4 Q4-hez képest a több bugit vitatnám.
A megbízhatóság ügyében nem én vagyok aki megmondja :-)
A teljesítmény nagyon relatív, ha pusztán számmisztikailag nézzük akkor nem nagy a különbség, ha össze kell hasonlítani az életben akkor almát a trolibusszal, ezért nem egyértelmű bármelyik előnye.
Haddel2019-07-02 12:29:55 // 117631
Ez igaz,nem nagyon van szakember.Kapuautomatikámat én is magam csináltam.Kihívtam egy szakit,mondott egy szép számot a kivitelezésre.Úgy ,hogy minden kábel falon kivül futott volna kabelcsatornában.Ja és egy hónapra vállalta volna. Mondtam nekem ennyiért úgy nem kell. Pont szabin voltam ,két napot rá áldoztam,mindent bevéstem,pár konzolt hegesztettem a kapun. Aztán mindent szépen le is festettem. Működik is hibátlanul a cucc😃
Lehet a küszöbnek is neki kéne állni ,és szarni mindenkire,szépen kilakatolni otthon😃
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 12:15:20 // 117630
Aha... ilyesmit sejtettem. :-) A hétvégén sikerült egy Kecskeméti kirándulás alkalmával dízellel, országúton is elérni a 9l-t.
Zolibácsi2019-07-02 10:57:23 // 117629
Melyiket tartod megbízhatóbbnak? És gazdaságosabbnak? Meg éri hogy a benzinesben egy kicsivel több a bugi? Gondolom teljesítményre nagy különbség nincsen, érzésre.
Párom Giuliettaja 2.0 jtdm nagyon el nyerte a tetszésemet a fenti szempontok alapján.
Liquid2019-07-02 10:45:13 // 117628
igen jól látod :)
Shadin2019-07-02 10:30:40 // 117627
Nekem a 2.0-hoz képes 3 lityó.
7.6 vs. 10.6 az átlagok a teljes tulajdonlás idejére nézve
Shadin2019-07-02 10:28:57 // 117626
Nekem konzekvensen 4 decit csal lefelé a comp.
Shadin2019-07-02 10:28:24 // 117625
Mert nyomod mint állat :-)
Liquid2019-07-02 09:46:09 // 117624
Olyan 9-10 között valahol.
Ma Bécsben vagyok, idefele komoly araszolással 10.8 lett, meglátjuk mit mutat visszafele.
A 2.4 8-8.5-et szokott kérni kifelé, és 7-8 között visszafelé.
Szóval eddig a 2.4 Q4-hez képest olyan 2l a különbség.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 09:37:48 // 117623
Ez mennyi lett volna a 2.4-nek? 9 körül?
Liquid2019-07-02 09:16:23 // 117622
nem tudom mit mutat, majd megnézem, de valami 11.xx-re emlékszem
Roll19832019-07-02 08:26:04 // 117621
És ehhez képest mit ír a computer? Nekem 9,7 az átlagom computer szerint, de még sose számoltam ki, hogy igaz-e.
Liquid2019-07-01 23:38:18 // 117620
Csak hogy mozogjon a topik:)
Az első fogyasztásom amit tankolással mérni tudtam: 11,04
Szabister2019-07-01 22:21:59 // 117619
Lakatolás

Itt a blogom a lakatolásról :) Nagyon szép munkát csináltak rajta.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-01 10:33:22 // 117618
A kasznist? Ezen kívül az autószerelőt, az épületlakatost, a kőművest, a burkolót, a terkövest, az ácsot és a festőt. Nincs. Tavaly épült a teraszunk, előtte a kocsibeálló, idén egy kerítés lenne a projekt. Eddig mindig az lett a végén, hogy én építettem meg, mert nem volt ésszerű határidőre mester.
Kellene egy tolókapu a beállóra. Kijött egy ember múlthéten, megszakértette, majd közölte, hogy csináljak ide és ide egy sávalapot, betonozzak bele egy szögvasat, aztán kerítsek egy lakatost, ő meg jön felszerelni a, automatikát. Csak néztem kerek szemekkel... szóval epítsem meg én, ő meg majd felszereli a motort?
Kasznist én még tudok itt a világ eldugott felén, de így sem egyszerű. Ha beleolvasol a TD blogba, azért lejön, hogy ott kellett lennem, konkrétan én szedtem szét és raktam össze az autót, mert az időigényes. És ugye annyi idő alatt sok biztosítós zsíros meló megvan. És Bp-ről kuldenek ide öreg autókat kaszni felújításra. És a sztorit még tudnám kerekíteni, sok minden nem is itt készül...
És akkor jönnének sorra a szakmák amik a munkámhoz kellenek.. és már részben kénytelen voltam én megtanulni.
kisityu2019-06-30 21:40:16 // 117617
Hali.
Csináltatsz egy ilyet kép1
kép2
savállóból és örök mint a nyomorúság.
Egyébként én sem találtam eperben cikkszámot.
Haddel2019-06-30 21:33:49 // 117616
A hétvégén írtam egy nagyon profi kasztnisnak,hogy csinálja már meg amit ezek a szarháziak összekókányoltak a Bocin. És bakker azt írta,kedve nagyon is lenne megcsinálni,de másfél!! ,azaz másfél évre le vannak kötve munkával!!
Durva,ki kéne tanulni a kasztnis szakmát😃
Sajnálom,keresnem kell más lehetőséget.
Macccy2019-06-30 21:16:27 // 117615
Atya ég! Én meg komolyan azt hittem valahogy ennek is elfogyasztotta a bölcső/lengőkarját a közúti futam és kicsit magábafordult. :( ) :0 Még a kerékív csipkézést is magyarázta volna és azt gondoltam fekete humorral oldod az ideget :)

Most hogy minden oké, nem tudom ilyet nem láttam. Viszont nekem is icipicit lökös szélén lepattogást találtam, de én ott ahol az első sárvédő lemez és a lökhárító együtt fut a lámpáig, na ott a felső alig látszó élén. Gondoltam hátha volt már fújva a műanyag, fenetudja, megeshet.
hpeti912019-06-30 20:37:51 // 117614
Sziasztok!
1.9 jtd 16V-re van valami tuti tipp főtengely hosszbordás szíjtárcsára ami nem adja fel 2 év után? INA már volt rajta, most Contitech mindkettő kb 15-20 ezer km-et bírt csendben, majd jött a csörömpölés.
btsabi2019-06-30 20:27:33 // 117613
Sziasztok!
2.0 motoru gepemben elfolyt a hutoviz.A motor hatso felen egy konyokon van egy legtelenito csavar,az tort bele.Itteni blogban megtalaltam masnal is ezt a hibat.Esetleg valaki tudna segiteni cikkszamban,beszerzesi forrasban?Meloban vagyok,nincs eper.
Shadin2019-06-30 19:42:03 // 117612
Le van szedve a lökhárító :-)
Macccy2019-06-30 13:17:30 // 117611
Az a kerék az úgy normális? :()
Süti1592019-06-30 13:15:40 // 117610
Elfogult vagyok, de a mai napig a legszebb szedán. Régebbi típusokból van szebb, de azokat már csak kiáltáson és múzeumban lehet látni. Újabbak nem érnek a nyomába.

A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak