RomeoOne2019-09-25 09:18:20 // 118809
Értelek, de a Giulia az igazi utódja a 75-nek, a ~25 év után visszatérő hátsókerekes, 50-50-es súlyeloszlású, jó mozgású sportos szedán. Ez nem a 156 helyébe tud lépni, hanem a 75-ébe. De szerintem egyszerre mindkettőébe. Nem kell persze ettől még eladni a 75-öt sem. De sztem ez tudni fogja azt nyújtani, már amennyire 25 év távlatából össze lehet hasonlítani két autót. Megveszed majd sperrdifivel, benzinesen, kikapcsolható elektronikával. Bár gondolom ez még nem rövid távú terv neked. 5 év vagy mennyiben gondolkozol?
VKG231!!! (156+75)2019-09-25 09:00:39 // 118808
Mondjuk hozzá kell tenni, hogy én full elmebeteg elvakult idióta seggfej alfás vagyok, és csak a 145 miatti csalódás okán mentem el anno lanciákat meg imprezákat nézdegélni :)))
VKG231!!! (156+75)2019-09-25 08:58:40 // 118807
A-aaa, a rendes autó típusplakettjén az szerepel, hogy Alfa-Lancia Industriale S.p.a. :))))
Egyébként meg egy kényelmes dízel pont kiegészíti a hétvégi megbolondulós 75-ösözést, 100 km-en belül az öreglány tökéletes partner, 100+-ra pedig ott van valami ami keveset fogyaszt és marhamód kényelmes. (Ezt csak a 75höz képest, nem egy Maybachhoz :)))
Nekem amúgy ez a 3 autó tökéletesen kiegészítik egymást, igazából a Puntot cserélném Barchettára vagy Spiderre, de idén összesen mentem vele 2000 km-t, így per pillanat nem létszükséglet (meg ugye a punesz 4üléses...), a 156 meg úgyis korosodik, lehet, hogy az evolúcióban lesz még egy jeti a julcsa meg a 156 közt (GTQ2-re gondoltam), de így, hogy ott van egy transaxle benzines alfa a garázsban, nem feltétlenül preferencia nekem az, hogy a giulia benzines legyen :)
Egyébként meg egy kényelmes dízel pont kiegészíti a hétvégi megbolondulós 75-ösözést, 100 km-en belül az öreglány tökéletes partner, 100+-ra pedig ott van valami ami keveset fogyaszt és marhamód kényelmes. (Ezt csak a 75höz képest, nem egy Maybachhoz :)))
Nekem amúgy ez a 3 autó tökéletesen kiegészítik egymást, igazából a Puntot cserélném Barchettára vagy Spiderre, de idén összesen mentem vele 2000 km-t, így per pillanat nem létszükséglet (meg ugye a punesz 4üléses...), a 156 meg úgyis korosodik, lehet, hogy az evolúcióban lesz még egy jeti a julcsa meg a 156 közt (GTQ2-re gondoltam), de így, hogy ott van egy transaxle benzines alfa a garázsban, nem feltétlenül preferencia nekem az, hogy a giulia benzines legyen :)
Lev2019-09-25 07:22:10 // 118806
Még mindig nem segített senki,hogy meggyőzhessen? Az én ajánlatom még áll novembertől. Tudom,hogy nem sürgeted a dolgot idén,de már nagyon kíváncsi vagyok,hogy mit szólnál egy tesztvezetés után:)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-24 23:04:34 // 118805
Csalódnál az E mergában. Pályára biztos jó, még halkabb, de az aztán unalom a négyzeten.
A 159 azért feszesen mozog nagyon, csak egyszerűen nem közvetíti a határait, így nem lehet érzésből menni vele. Tanulni kell szegényt, ez a hendikeppje, de azért súlyosat kanyarodik ha adottak a feltételek. Felismerhetően nem Merci :-) Szóval jól van az úgy ahogy van, én nem bántanám a 159-et. A futóműve dimenziókkal van az elődei fölött. Egy állomása a műszaki fejlődésnek. Egy állomás a Giulia - hoz.
Én is ültem a Júliában, álló helyben, és nekem nem volt ekkora flash. Az ülés pozíciója kényelmesebb mint a 159-é, de nem drasztikusan más. Jobb, ez tény. A műanyag halmaz belül nem győzött meg, anyaghasználatban a mostani autóm megasan jobb. Formára sincs olyan átütő, bár szépek az arányai. A hátsó ülések viccesen vékony valamik, az alap első ülések a fasorban sincsenek a Ti ülésekhez. Ezért minimum kéne a veloce pack. Tetszett az összhatás, de pl nekem nem jött álló helyben ennyire a kell érzés. Mozgásban meg még látni is alig láttam ilyet, nem hogy benne üljek :-)) Szóval lehet Giulia lesz a következő, de ahhoz mozgásban kell hogy meggyőzzön. Ha akkor azt érzem, hogy kell, akkor kell :-)
És latom, hogy lényegében mindenki ami próbálta, rákattant. Szóval vam esélye. Ha mégsem, akkor venni fogok egy A-ból B-be menő bármit, és maradok az öreg autóknál.
A 159 azért feszesen mozog nagyon, csak egyszerűen nem közvetíti a határait, így nem lehet érzésből menni vele. Tanulni kell szegényt, ez a hendikeppje, de azért súlyosat kanyarodik ha adottak a feltételek. Felismerhetően nem Merci :-) Szóval jól van az úgy ahogy van, én nem bántanám a 159-et. A futóműve dimenziókkal van az elődei fölött. Egy állomása a műszaki fejlődésnek. Egy állomás a Giulia - hoz.
Én is ültem a Júliában, álló helyben, és nekem nem volt ekkora flash. Az ülés pozíciója kényelmesebb mint a 159-é, de nem drasztikusan más. Jobb, ez tény. A műanyag halmaz belül nem győzött meg, anyaghasználatban a mostani autóm megasan jobb. Formára sincs olyan átütő, bár szépek az arányai. A hátsó ülések viccesen vékony valamik, az alap első ülések a fasorban sincsenek a Ti ülésekhez. Ezért minimum kéne a veloce pack. Tetszett az összhatás, de pl nekem nem jött álló helyben ennyire a kell érzés. Mozgásban meg még látni is alig láttam ilyet, nem hogy benne üljek :-)) Szóval lehet Giulia lesz a következő, de ahhoz mozgásban kell hogy meggyőzzön. Ha akkor azt érzem, hogy kell, akkor kell :-)
És latom, hogy lényegében mindenki ami próbálta, rákattant. Szóval vam esélye. Ha mégsem, akkor venni fogok egy A-ból B-be menő bármit, és maradok az öreg autóknál.
RomeoOne2019-09-24 22:31:18 // 118804
Már miért lenne mindegy? Ezután ez lenne a rendes autót :)
VKG231!!! (156+75)2019-09-24 22:02:09 // 118803
Csak ültem benne meg körbeszagoltam.
Hazaértem :)))
Nem kell másmilyen autó :)
Motor mindegy, hisz most is van ketyegő olajkályhám, mellette van rendes autóm is :))))
Hazaértem :)))
Nem kell másmilyen autó :)
Motor mindegy, hisz most is van ketyegő olajkályhám, mellette van rendes autóm is :))))
RomeoOne2019-09-24 21:56:24 // 118802
Na, mi volt a hétvégén? Vezettél egyet?
VKG231!!! (156+75)2019-09-24 21:43:53 // 118801
Nálam valahogy ha már krúzolás, akkor csakis E osztály feletti merga jönne szóba :)))
Én hétvégén beleszerettem a Giuliába, akár egy dízel manuális váltós is kell ha eljön az ideje. Nekem az kell amilyen az :)))
Én hétvégén beleszerettem a Giuliába, akár egy dízel manuális váltós is kell ha eljön az ideje. Nekem az kell amilyen az :)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-24 21:28:48 // 118800
A minőségről volt szó :-) A tankság nem Alfás szerintem sem. Bár néha nagyon kellemesen pihentető, mint ahogy vasárnap is az volt. A hangolása ilyen, nem a súlya a közvetlen baja. Na jó, orrnehéz mint az állat, ha csúszik, poros az út akkor oda a csoda amit a futómű tud. Ezt egy prémium autópályazabálónak epitették, ezért tökéletes a 2.4 motorral, automatával.
És azért komolyat megy, komolyat kanyarodik, hatalmasat fog a fék alatta, van tecnika alatta, csak nem egy olyan vidám idegbeteg játékszer, mint amilyennek egy Alfa kéne hogy legyen. Amúgy nagyon finom szerkezet és ezt szeretem benne. Semmi zörej, hang, rezgés morgás. Az első autóm amiben nem hallok hangokat XD Vagyis csak kellemeseket.
Egyet nem tud, kicsapni a biztit, hogy eldobd az agyad. Vicces, hogy az öreg 90 lovas tudja, ez meg kétszázsok lóval nem. Ettől egy jól megépített autó, sok apró otthon javítható szarsággal :-) Szeretem, de nem ilyen lesz a következő.
És azért komolyat megy, komolyat kanyarodik, hatalmasat fog a fék alatta, van tecnika alatta, csak nem egy olyan vidám idegbeteg játékszer, mint amilyennek egy Alfa kéne hogy legyen. Amúgy nagyon finom szerkezet és ezt szeretem benne. Semmi zörej, hang, rezgés morgás. Az első autóm amiben nem hallok hangokat XD Vagyis csak kellemeseket.
Egyet nem tud, kicsapni a biztit, hogy eldobd az agyad. Vicces, hogy az öreg 90 lovas tudja, ez meg kétszázsok lóval nem. Ettől egy jól megépített autó, sok apró otthon javítható szarsággal :-) Szeretem, de nem ilyen lesz a következő.
Kazes☻2019-09-24 21:20:14 // 118799
Mintha csak én mondtam volna! ...legalábbis az első sort. :)
VKG231!!! (156+75)2019-09-24 21:13:54 // 118798
Készséggel elhiszem, csak az a baj, hogy az alfa sose szólt a tankságról :))))
Ezt így 28 év alfában ülés után mondom, nem a 159 a pozitív példa, az lóg ki a sorból inkább. Aztán hogy kinek mi tetszik, az egyéni preferencia...
Amúgy az alfa mindig bizonyítani akar, mert a sok ostoba autósújságírónak folyton az a lényeg h miben rosszabb egy alfa egy másik autónál... :)
Ezt így 28 év alfában ülés után mondom, nem a 159 a pozitív példa, az lóg ki a sorból inkább. Aztán hogy kinek mi tetszik, az egyéni preferencia...
Amúgy az alfa mindig bizonyítani akar, mert a sok ostoba autósújságírónak folyton az a lényeg h miben rosszabb egy alfa egy másik autónál... :)
sas-1592019-09-24 21:04:32 // 118797
159 SW , 1,9 JTdm 16v 150 lóerős gépem volt közel 10 évig.
0 - tól 200 ezer km-t tettem bele.
Közel 10 milliós autó volt ez új korában.
Semmi extra hiba nem jött elő rajta.
Volt egy turbó csere, kb. 150 ezer Ft-ért. Na és?
Ha egr-t kellett cserélni/tisztítani. Na és?
Ezek nem lehetnek tételek ha valakinek ilyen szintű autója van.
Nagyon gondolkoztam hogy ráköltsek-e egy nemsokára esedékes kuplung/kettőstömegű cserére, szélvédőre, féktárcsára, apróságra 400-500 ezer Ft-ot és van egy újabb 5-10 évig pöpec autóm.
Mivel a dpf-el sosem volt gond, egyszer az is cserés lett volna 2-300 ezerért.
Elektronikai gondom nem volt sosem.
Végül lecseréltem egy benzines Julisra, ami a másik verzió volt.
Szarért-hugyért "beszámolták" a 159-et.
A hahu-n a sok behozott visszatekert budi letörte az árakat.
Aki nem engedheti meg a fenti 2-3-400 ezres költségeket, az ne vegyen ilyen autót, hiába kapja meg most az új ár 10-15%-áért.
Ha mégis megveszi, akkor pedig készüljön fel, hogy nem sokáig kapja az Alfa élményt. Illetve egyre inkább csak a szívás részét kapja.
Ezt már sok helyen sokan elmondták, de a 159-el kapcsolatban mindig elfelejtik, főleg a nem Alfások, hogy ez milyen komoly gép.
Nem a Ford Focus és társai kategória.
0 - tól 200 ezer km-t tettem bele.
Közel 10 milliós autó volt ez új korában.
Semmi extra hiba nem jött elő rajta.
Volt egy turbó csere, kb. 150 ezer Ft-ért. Na és?
Ha egr-t kellett cserélni/tisztítani. Na és?
Ezek nem lehetnek tételek ha valakinek ilyen szintű autója van.
Nagyon gondolkoztam hogy ráköltsek-e egy nemsokára esedékes kuplung/kettőstömegű cserére, szélvédőre, féktárcsára, apróságra 400-500 ezer Ft-ot és van egy újabb 5-10 évig pöpec autóm.
Mivel a dpf-el sosem volt gond, egyszer az is cserés lett volna 2-300 ezerért.
Elektronikai gondom nem volt sosem.
Végül lecseréltem egy benzines Julisra, ami a másik verzió volt.
Szarért-hugyért "beszámolták" a 159-et.
A hahu-n a sok behozott visszatekert budi letörte az árakat.
Aki nem engedheti meg a fenti 2-3-400 ezres költségeket, az ne vegyen ilyen autót, hiába kapja meg most az új ár 10-15%-áért.
Ha mégis megveszi, akkor pedig készüljön fel, hogy nem sokáig kapja az Alfa élményt. Illetve egyre inkább csak a szívás részét kapja.
Ezt már sok helyen sokan elmondták, de a 159-el kapcsolatban mindig elfelejtik, főleg a nem Alfások, hogy ez milyen komoly gép.
Nem a Ford Focus és társai kategória.
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-24 20:06:39 // 118796
A 159-nél egyébként felemás a dolog. Sok apróságon spóroltak, de a kaszni, futómű anyagain nem. A csatlakozók, vezetékek, funkcionális műanyagok, helyenként a csövek, rugók vacakabbak mint rég. Viszont sosem volt előtte Alfa így egyben. Sosem. volt előtte Alfa így hang és rezgés csillapítva. Sőt sosem volt Alfa ilyen egyszerűen szerelhető. Emiatt olyan a 159 amilyen. Egy masszív megbízható, jó prémium, tele apró f@sságokkal.De még inkább mint a konkurencia szopórollere. Olyan, hogy régi korok megbízhatósága, anyagminősége mai kornak megfelelő műszaki tartalommal nem. tudom létezik e. Sajnos attól tartok nem. A Giulia - ba hunyorítva belelátom ezt, mert ezzel az Alfa bizonyítani akart. Hátha tényleg már sok apró szarság se lesz, csak működik, mint mondjuk egy 146 :-)
Giuntini2019-09-24 19:46:23 // 118795
Az a hatalmas probléma, hogy minden gyári, eredeti alkatrész sokkal tartósabb, mint az utólag beépített gyári alkatrész.
Shadin2019-09-24 19:33:23 // 118794
Ez az FL utáni, van egy korábbi is amelyiknél a hátsó áthidalja a kardánalagutat és az elsőkön először fém plakett 195 jelzés van, majd ezt lespórolták
VKG231!!! (156+75)2019-09-24 19:03:50 // 118793
Oké, de azért mindennek van határa.
Max 14 éves autók ne morzsolódjanak már szét a kezünkben.
Max 14 éves autók ne morzsolódjanak már szét a kezünkben.
VKG231!!! (156+75)2019-09-24 19:02:47 // 118792
Azért ez agyrém...
A 146 meg az 55 mégiscsak egy fiattipó... ami meg egy nyolcvanas évekbeli abbbszolútnépautó, tucatverda volt.
Nem tudom, miért kell ezeken butítani olyan márkánál, aminek a respect talán az egyik legnagyobb baja...
A sok buta lózung a minőség javításáról annyira üresnek hangzik tizenév távlatából...
Oké, legalább a felső lengőkarokat tényleg nem zabálják az 59esek :D
A 146 meg az 55 mégiscsak egy fiattipó... ami meg egy nyolcvanas évekbeli abbbszolútnépautó, tucatverda volt.
Nem tudom, miért kell ezeken butítani olyan márkánál, aminek a respect talán az egyik legnagyobb baja...
A sok buta lózung a minőség javításáról annyira üresnek hangzik tizenév távlatából...
Oké, legalább a felső lengőkarokat tényleg nem zabálják az 59esek :D
RomeoOne2019-09-24 18:43:23 // 118791
Ezeket már nem örök életre tervezik, tudod jól :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-24 18:42:15 // 118790
A kontrasztot én is látom sajna. A 23 éves TD-ben jobb minőségű és jobb állapotú kábelek vannak, mint a 159-ben. MOst egy éve, hogy saját kezemmel szedtem szanaszét az öreget :-) Nekem lekopogom semmi komoly bajom a 159-cel, eddig semmi mást nem kellett vele csinálnom, csak pár havonta megforrasztani valamit rajta.
VKG231!!! (156+75)2019-09-24 17:29:48 // 118789
A fiatnál màr a faceliftes 156nál is észrevenni, hogy MINDENEN spóroltak, ropiként törő kábelek, tényleg reménytelen csatlakozások...
Érdekes, hogy fl előtt ez nekem annyira nem feltűnő, az fl utáni 56oknál pedig olyan állapotúak a kábelek-műanyagok, mint a mindössze 12 évvel öregebb 155ösömön voltak...
És azért az is sokatmondó, hogy én kárpitbontáskor az fl előtti 156osokból vadászom a patenteket, mert az újabbak ropiként törnek, a régiek meg... működnek. (A patentdepos csomagolt újat meg akkor veszem elő ha végképp nagy a baj, az is szar...)
Nem akarok ebbe belemenni, de meg lennék lepve, ha a Giuliákon nem spórolnának ugyanilyen módokon. Oké, bizakodjunk... de én a fiattól nem várok semmit.
(Másik: punto 1 vs punto2 elektronikai dolgok...?!?! Ismerősöm puntó2 1.9 jtdjén minden elromlott amiben valaha járt kóboráram... nekem meg semmi bajom a cabrioval...)
Érdekes, hogy fl előtt ez nekem annyira nem feltűnő, az fl utáni 56oknál pedig olyan állapotúak a kábelek-műanyagok, mint a mindössze 12 évvel öregebb 155ösömön voltak...
És azért az is sokatmondó, hogy én kárpitbontáskor az fl előtti 156osokból vadászom a patenteket, mert az újabbak ropiként törnek, a régiek meg... működnek. (A patentdepos csomagolt újat meg akkor veszem elő ha végképp nagy a baj, az is szar...)
Nem akarok ebbe belemenni, de meg lennék lepve, ha a Giuliákon nem spórolnának ugyanilyen módokon. Oké, bizakodjunk... de én a fiattól nem várok semmit.
(Másik: punto 1 vs punto2 elektronikai dolgok...?!?! Ismerősöm puntó2 1.9 jtdjén minden elromlott amiben valaha járt kóboráram... nekem meg semmi bajom a cabrioval...)
denil12019-09-24 16:51:12 // 118788
Köszönöm, közben megtaláltam én is.
Sajnos még csak nem is hasonlít arra ami nekem van :(
Sajnos még csak nem is hasonlít arra ami nekem van :(
denil12019-09-24 16:50:43 // 118787
Francba, már annyiszor gondolkodtam,h jelentkezem én is, hogy mutassak egy olyan Alfát amibe nem igazán lehet belekötni és lássák azok is akik szarolaszoznak,h lám-lám van igazán patent is.
Nálam max. a kartergáz visszavezetés miatti olajpárát látták volna,talán 1-2 helyen némi rozsdát és az új fényezés miatt a vastagabb réteget, bár 1mm akkor sem lett volna :)
Érdekes a kommenteket olvasni. A sötétség ezen a téren is nagy úr.
Nálam max. a kartergáz visszavezetés miatti olajpárát látták volna,talán 1-2 helyen némi rozsdát és az új fényezés miatt a vastagabb réteget, bár 1mm akkor sem lett volna :)
Érdekes a kommenteket olvasni. A sötétség ezen a téren is nagy úr.
droberto2019-09-24 14:25:41 // 118786
Ahogy néztem magyarországi. 50k km-el ezelőtt kapott új motorszámos motort.
Motor:
Érdekes, hogy miért kellett az alsó részt is cserélni, egyáltalán nem biztos, hogy a blokk nem bontott lett. Sőt.
Igen, sajnos az 5 hengeres - egyébként hírhedten kiváló és megbízható, ész veszejtően jó hangú - JTD-t a 159-ben sikerült megölniük az emissziókezelő berendezésekkel (szívósor, DPF, EGR) és a vezérlő szoftverekkel. Véleményem szerint az égéstérben és ez által a hosszú hengerfejben az említettek miatt túl nagy hőfeszültség ébred. Ennek következménye a gátak repedése.
Az egész kipufogó gáz menedzsment úgy lett kialakítva, hogy többé-kevésbé tudja teljesíteni az akkori E4-es kibocsájtási normákat. Valós üzemben, 130 felett is. Szemben a TDi motorrokkal és társaival. Ez jól látszik a szívórendszeri lerakódásoknál.
Másrészt pedig meg kell említeni a sok motor halálát okozó filléres alkatrészek gyengeségét, hiányát. Törnek a hűtővíz légtelenítő műanyag! csavarok, repednek a hűtővíz kiegyenlítő tartályok, nincs vízszint mérő szenzor.
Nem véletlenül hagyták a gyáriak veszni ezt a motort.
Olaj kicsapódás:
Az egész kartergáz és szívólevegő rendszer tömlő-csőcsonk illesztése kritikán aluli. Persze ez kb minden korszerű dízelnél így van pl. a turbó rá és elmenő csövénél. Megnézhetitek. Nem sok olyan új 10-20 km-t futott dízelt láttam, ahol ne lenne a tömlőcsatlakozásoknál olajos a cső/tömlő.
A csőcsonk nem farkasfogas, nincsenek tömítőélek, a gumi tömlő pedig veszít rugalmasságából, csökken a bilincs alatti falvastagsága. A gyári préselős bilincseken pedig nem lehet után húzni.
Illetve általánosságban elmondható, hogy 90%-ban nem teszik vissza az egyébként a kerület mentén tökéletesen egyenletes, és nagy szorítóerőt kifejtő gyári bilincset, hanem egyszerű erre a feladatra csak korlátozottan alkalmas mindenféle silány minőségű AWAB bilincseket használnak. Kiváltképpen igaz a hátul-középen a motor mögött nehezen hozzáférhető olajgőz lecsapató bödön csonkjaira.
Korrózió:
Érdekes megfigyelni, hogy magyarországi létére mennyire hasonlóan korródálódik, mint a nyugat-európaiak. A legkényesebb részek a karosszérián kívüli KTL bevonatok (segédalváz, hátsó híd) és a galván bevonatok (egyéb tartókonzolok-kengyelek).
A kocsiszekrényt és lemezburkolatokat tekintve, azok érzékenyek a kavicsokra. Könnyen sérülnek az alsó részek, kerékjáratok.
Nagyon ajánlott egy jó minőségű korrózió elleni üregvédő zsír és alvázvédő felhordás.
Egyéb:
A videó jó. A típushibák egy részét elmondták, megtalálták.
A haspáncélt viszont minimum le kellett volna venniük, mert így csomó mindent nem láttak / tudtak leellenőrizni.
A féknyereg a ti-nél gyárilag festett, nem utólag fújkálták.
Minden nagy teljesítményű, sportos futóművű, negatív kerék dőlésű a gumik belsejét koptatja.
Az 1.9-ebből a szempontból megbízhatóbb, de az igazán jó a 2.0 JTDm2 és a 1,75 TBi. Igaz ezeknek is van néhány típushibája, amire nagyon kell figyelni.
Személy szerint nem szeretem az ezüst autókat, de ez a Stromboli Grey nagyon menő.
Összegzés:
A 159 egy nagyon jó használt autó. De az igazi autósélményért cserébe sok törődést-odafigyelést igényel. Az alkatrészek ennyi idősen szinte bármelyike elromolhat. (De ez ugye kb az összes sportos vegy kényelmes prémiumra elmondható.) Ezek ára relatíve nem a legdrágábbak közt van (pl.: német vagy japán típusok), de sok minden van bennük és azokból is több kell mint egy „egyszerű autóba” (Astra, Focus, Octavis, Swift…stb). Aki ilyet birtokol, annak számítani kell arra, hogy tisztességesen, gyári állapotban fenntartani egy ilyen felszereltségű és teljesítményű autót átlagosan (évekre visszabontva) 350-500k Ft/év (kopó és egyéb alkatrészek, szervízek, gumiabroncsok, néhány extra felszerelés, autóápolás).
Lehet ez nem elfogadni, de abból vagy kibelezés vagy „szarolaszozás” fog kisülni.
Motor:
Érdekes, hogy miért kellett az alsó részt is cserélni, egyáltalán nem biztos, hogy a blokk nem bontott lett. Sőt.
Igen, sajnos az 5 hengeres - egyébként hírhedten kiváló és megbízható, ész veszejtően jó hangú - JTD-t a 159-ben sikerült megölniük az emissziókezelő berendezésekkel (szívósor, DPF, EGR) és a vezérlő szoftverekkel. Véleményem szerint az égéstérben és ez által a hosszú hengerfejben az említettek miatt túl nagy hőfeszültség ébred. Ennek következménye a gátak repedése.
Az egész kipufogó gáz menedzsment úgy lett kialakítva, hogy többé-kevésbé tudja teljesíteni az akkori E4-es kibocsájtási normákat. Valós üzemben, 130 felett is. Szemben a TDi motorrokkal és társaival. Ez jól látszik a szívórendszeri lerakódásoknál.
Másrészt pedig meg kell említeni a sok motor halálát okozó filléres alkatrészek gyengeségét, hiányát. Törnek a hűtővíz légtelenítő műanyag! csavarok, repednek a hűtővíz kiegyenlítő tartályok, nincs vízszint mérő szenzor.
Nem véletlenül hagyták a gyáriak veszni ezt a motort.
Olaj kicsapódás:
Az egész kartergáz és szívólevegő rendszer tömlő-csőcsonk illesztése kritikán aluli. Persze ez kb minden korszerű dízelnél így van pl. a turbó rá és elmenő csövénél. Megnézhetitek. Nem sok olyan új 10-20 km-t futott dízelt láttam, ahol ne lenne a tömlőcsatlakozásoknál olajos a cső/tömlő.
A csőcsonk nem farkasfogas, nincsenek tömítőélek, a gumi tömlő pedig veszít rugalmasságából, csökken a bilincs alatti falvastagsága. A gyári préselős bilincseken pedig nem lehet után húzni.
Illetve általánosságban elmondható, hogy 90%-ban nem teszik vissza az egyébként a kerület mentén tökéletesen egyenletes, és nagy szorítóerőt kifejtő gyári bilincset, hanem egyszerű erre a feladatra csak korlátozottan alkalmas mindenféle silány minőségű AWAB bilincseket használnak. Kiváltképpen igaz a hátul-középen a motor mögött nehezen hozzáférhető olajgőz lecsapató bödön csonkjaira.
Korrózió:
Érdekes megfigyelni, hogy magyarországi létére mennyire hasonlóan korródálódik, mint a nyugat-európaiak. A legkényesebb részek a karosszérián kívüli KTL bevonatok (segédalváz, hátsó híd) és a galván bevonatok (egyéb tartókonzolok-kengyelek).
A kocsiszekrényt és lemezburkolatokat tekintve, azok érzékenyek a kavicsokra. Könnyen sérülnek az alsó részek, kerékjáratok.
Nagyon ajánlott egy jó minőségű korrózió elleni üregvédő zsír és alvázvédő felhordás.
Egyéb:
A videó jó. A típushibák egy részét elmondták, megtalálták.
A haspáncélt viszont minimum le kellett volna venniük, mert így csomó mindent nem láttak / tudtak leellenőrizni.
A féknyereg a ti-nél gyárilag festett, nem utólag fújkálták.
Minden nagy teljesítményű, sportos futóművű, negatív kerék dőlésű a gumik belsejét koptatja.
Az 1.9-ebből a szempontból megbízhatóbb, de az igazán jó a 2.0 JTDm2 és a 1,75 TBi. Igaz ezeknek is van néhány típushibája, amire nagyon kell figyelni.
Személy szerint nem szeretem az ezüst autókat, de ez a Stromboli Grey nagyon menő.
Összegzés:
A 159 egy nagyon jó használt autó. De az igazi autósélményért cserébe sok törődést-odafigyelést igényel. Az alkatrészek ennyi idősen szinte bármelyike elromolhat. (De ez ugye kb az összes sportos vegy kényelmes prémiumra elmondható.) Ezek ára relatíve nem a legdrágábbak közt van (pl.: német vagy japán típusok), de sok minden van bennük és azokból is több kell mint egy „egyszerű autóba” (Astra, Focus, Octavis, Swift…stb). Aki ilyet birtokol, annak számítani kell arra, hogy tisztességesen, gyári állapotban fenntartani egy ilyen felszereltségű és teljesítményű autót átlagosan (évekre visszabontva) 350-500k Ft/év (kopó és egyéb alkatrészek, szervízek, gumiabroncsok, néhány extra felszerelés, autóápolás).
Lehet ez nem elfogadni, de abból vagy kibelezés vagy „szarolaszozás” fog kisülni.
Giuntini2019-09-24 11:31:54 // 118785
Most ebbe én nem szólok bele...
Zolibácsi2019-09-24 11:24:14 // 118784
Le maradtam.... Valaki hengerfejet mondott?
:-)))))))))))
:-)))))))))))
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-24 10:54:03 // 118783
Mit mondjak.. amúgy elég beleolvasni itt a fórumba, naná, hogy mindenki a hengerfej mumussal riogat.
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-24 10:46:22 // 118782
Haragszom is ezért.. lassan lesz egy hibátlan ám eladhatatlan autóm. Na de mindegy, ahogy a reptérről most is hazahozott, az bámulatos volt. Elég megviselten ültem be (20 óra út már mögöttem volt), de semmi erőfeszítésbe nem került hazajönni. Annyira jól esett ott ülni. Ilyenkor azért nagyon megmutatja magát, hogy miért jó ez a 2.4. Nincs idegesítő morgás, nincs erőlködés. 170-nel suhan csendben bárhonnan bárhova úgy, hogy nem tűnik gyorsnak se. Ha lassítani kell, utána csak egy nyomás a reset gombra, visszavált, felmorajlik, a mutató visszaáll a helyére és csendes megint minden. És ülök, pihenek, közben még a fülemben ott az a pár másodperc fenyegető harcias hang, amit csak úgy jelzésképpen megszólaltat, hogy tudjam, készen áll, ha kell. Kellett nekem ez az autó, hogy majd a következőből tudjam, hogy mi hiányzik XD
Roll19832019-09-24 10:39:46 // 118781
A cím alapján sokkal rosszabbat vártam. Mondjuk azt nem értem, hogy a csávó sok mindenre azt mondta, hogy "így van", tehát tudott róluk, akkor miért nem csináltatta meg?! Amúgy sincs jó híre a olasz autóknak, Youtube kommenteket öröm olvasni, sok dilettáns barom.
samu1262019-09-24 10:29:04 // 118780
Nekem csak az furcsa, hogy 10+ év alatt senki (se gyár se DIY) nem állt elő egy megoldással erre. Csak a tartály hőfokát vagy a folyadék mennyiségét (vagy egyszerre) kellene monitorozni és dobni egy hibaüzenetet ("Azonnal állj félre és le ha nem akarsz főtt motort") .
Legalább a Becsületesnepper bevédte az 1.9-et :D
Legalább a Becsületesnepper bevédte az 1.9-et :D
zsoltika2019-09-24 09:36:36 // 118779
Pont ez jutott eszembe nekem is, pedig már így is elég lent vannak...
Hetek óta fent van az enyém is hahu-n, 1,9-ért, és még egy kósza érdeklődő sem volt.
Tudom h nem a legolcsóbb, de itthoni járgány és ha probléma volt vele mindig mindent megkapott.
Ha így folytatjuk megmarad, mert 1 milláért nem fogom betolni valami kereskedésbe.
Hetek óta fent van az enyém is hahu-n, 1,9-ért, és még egy kósza érdeklődő sem volt.
Tudom h nem a legolcsóbb, de itthoni járgány és ha probléma volt vele mindig mindent megkapott.
Ha így folytatjuk megmarad, mert 1 milláért nem fogom betolni valami kereskedésbe.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-24 09:28:39 // 118778
jah és persze ez a duma, hogy hengerfejes lesz az összes, az enyém nem lett pedig írva volt és beleraktam 110e km-et, pár embernek az lett csak egyszer forrjon fel a víz és az lesz, mint minden más autó elég egy vízpumpa elforgás, egy hűtővíz elfolyás (műanyag csavar), egy termosztát letapadás stb... ennél vannak sokkal újabb és rettegettebb konstrukciók ne menjünk messze csak a ford ecobost motorjaira amik garantáltan kukásak 120e km-nél vagy a Peug, BMW, Mini Prince blokkjai....
RomeoOne2019-09-24 09:22:57 // 118777
Ja, hát itt gyári alkatrész + áfás óradíjas árakat mondanak szerintem.
Nem volt rossz állapotban, csak a nepper is elmondja, hogy így hengerfejes - úgy hengerfejes, meg többször elmondják, hogy inkább az 1.9-es motorral. Mondjuk a 2.0-t meg sem említik. A leÍrás szerint az Alfárium is óva int a 2.4-től. A végén is azt mondják, hogy igaz, hogy nem volt semmi nagyobb baja, de mégsem ajánlják. Ez mi? :D
Nem volt rossz állapotban, csak a nepper is elmondja, hogy így hengerfejes - úgy hengerfejes, meg többször elmondják, hogy inkább az 1.9-es motorral. Mondjuk a 2.0-t meg sem említik. A leÍrás szerint az Alfárium is óva int a 2.4-től. A végén is azt mondják, hogy igaz, hogy nem volt semmi nagyobb baja, de mégsem ajánlják. Ez mi? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-24 09:16:57 // 118776
260e a kuplungszett csere kinyomócsapággyal.... a szett nincs 1 kiló a munkadíj 160e? vagy a kézifékkötél cserével 40e az mi (a két kötél 10-12e)... kissé elrugaszkodott árak ...amúgy meg amennyi km van benne nem volt olyan rossz állapotban ...
RomeoOne2019-09-24 08:34:12 // 118775
Hát, ez sem fogja felfelé nyomni a 2.4 árait a hahu-n....
Pedig nem is volt különösebb baja.
Pedig nem is volt különösebb baja.
liusz2019-09-23 23:07:33 // 118773
Tavaly vettem egy svájci ültetett autót. Kell legyen egy papír ami az átépítést igazolja. A sviccerek erre figyelnek. Hivatalos fordítást kell intézni és beveszi a rendszer.
liusz2019-09-23 23:00:19 // 118772
Ha ilyenen gondolkodsz az üregvėdelmet javaslom. Engem sokkolt, amikor megláttam az első bubit a bal küszöb hátsó rėszėn a 2010-es járgámyomon 1 éve. Kitárgyaltuk itt és kiderúlt, hogy csak a bal oldal tesz ilyet és elég gyakori. Májusban már ropogott ha megrángattam.
Kimostam a küszöböket, egy hėt száradås majd befújkáltam. Volt benne homok bőven,bal hátulja miatt már lakatoshoz kell mennem. A többi az endoszkóp szerint teljesen ok. Első hátsó nyúlványok is kaptak kezelést. Elöl van kifolyása a küszöbnek , ami persze eltömődik, arra kell figyelni. Hátul nincs, de lehet hogy érdemes csinálni. Hát erre is figyelni kell.
Kimostam a küszöböket, egy hėt száradås majd befújkáltam. Volt benne homok bőven,bal hátulja miatt már lakatoshoz kell mennem. A többi az endoszkóp szerint teljesen ok. Első hátsó nyúlványok is kaptak kezelést. Elöl van kifolyása a küszöbnek , ami persze eltömődik, arra kell figyelni. Hátul nincs, de lehet hogy érdemes csinálni. Hát erre is figyelni kell.
Roll19832019-09-23 20:38:02 // 118771
Néha én is eljátszom a gondolattal, mert Novemberben lesz két éve nálam és eddig 17 ezer kilométer került bele. Ha jó idő van én általában motorozom, de egyszerűen nincs szívem megválni tőle.
Marseus2019-09-23 17:36:12 // 118770
Sziasztok!
A forgalmiba,hogy íratod be az eibachot?Mi kell hozzá? TÜV minősítő elég?
A forgalmiba,hogy íratod be az eibachot?Mi kell hozzá? TÜV minősítő elég?
yani🍀2019-09-23 14:26:04 // 118769
Olcsóbb :-)
yani🍀2019-09-23 14:25:24 // 118768
Ott áll a garázsban. Teljesen felesleges. Erre egy olcsónn GT is megteszi.
Liquid2019-09-23 14:21:23 // 118767
nocsak :) merre tovább?
yani🍀2019-09-23 14:16:53 // 118766
Eladó az autóm.
Ha érdekel esetleg valakit, keressen nyugodtan! :-)
Ha érdekel esetleg valakit, keressen nyugodtan! :-)
Shadin2019-09-23 14:03:27 // 118765
Az Eibach pro-kit megegyezik a gyári Ti-vel és már pirosan áruljak. Az nehogy már bukó legyen.
Liquid2019-09-23 14:01:51 // 118764
Elég annyi ám ezeknek a gyíkoknak, hogy más színű a rugó. Ha a gyári rugót lefested pirosra, biztos nem engedik át.
HerodPK2019-09-23 13:50:22 // 118763
Győr, de sajnos én se tudok többet csak annyi jött át a storyból hogy amit behozzatam autot a svajciak már leigazolták az eredetét annak a papirjai nállam vannak. De a vizsgán meg elbukott az ültetés miatt. Nekem is érthetetlen a dolog + az hogy annyira nem is tolják megfeszített tempóban mert 1 hónapja ott az autó. összeségében 2 de pott ugye a papirokra vártunk előbb :(
A kocsi papirjai meg freanciául vannak. Gondoltam a KPMesek értenek hozzá tudják mit kell nézni rajta én csak a szervízkönyvet fordítgattam lássam mit mikor cseréltek.
Valahogy ezt a felfüggesztéses dolgot alapnak vettem, ilyet nem vizsgaltam az auton mikor kijelentettem a vásárlási szándékomat..... :(
A kocsi papirjai meg freanciául vannak. Gondoltam a KPMesek értenek hozzá tudják mit kell nézni rajta én csak a szervízkönyvet fordítgattam lássam mit mikor cseréltek.
Valahogy ezt a felfüggesztéses dolgot alapnak vettem, ilyet nem vizsgaltam az auton mikor kijelentettem a vásárlási szándékomat..... :(
szelod92019-09-23 13:26:18 // 118762
Pontosan melyik NKH állomáson történt ez? Nekem az állítható futómű simán átment, bár be volt írva. Ha gyári ültetett futóműves, sima rugó akkor ez nem lehetne probléma. Viszont, ha például piros Eibach ültetés van alatta azzal nem fogják átengedni, ha nincs beírva.
Shadin2019-09-23 12:19:25 // 118761
Pl. 71805073 de nem nagyon kapni.
Roll19832019-09-23 12:15:49 // 118760
Én már láttam olyan Veloce-t, amit felokosítottak és még Race kapcsoló is volt benne és kikapcsolt minden elektronikát.