Norbert1592019-10-04 20:02:36 // 118890
Szia. Elsősorban a jó kapcsoltok kialakítása az elsődleges cél, de hosszú távon egy összefogot komplett szervíz szolgáltatásra kiterjedő csomag.Természetesen egy kártyával egyedi logóval fűszerezett baráti kör, melyre GT kartársunkat kértem fel hogy a kivitelezésben és elkészítésben legyen partnerünk. Persze nem csak a mátrai betyárok hanem mindenkit szeretettel várunk. Találkozók szervezése és felfonulás a mátrában minnél nagyobb létszámmal.
Giuntini2019-10-04 18:45:07 // 118889
A tegnapi nap valóban kaotikus volt. Reggel tréler, le az Alfát Csörihez (szeretek náluk időzni, mindig családias a hangulat), majd vissza Budapestre. Október 1-én lejárz a vizsga. Gyorsan levizsgáztattam a szokott helyemen Szigetszentmiklóson. Mikor jöttem ki, fel akartam küldeni az ablakot, hát persze hogy megadja magát a kapcsoló. Telefon Phom-éknak, van15 ezer. Keresztül a városon, dugó és egyebek. Ott ki is cseréltem, ablak fel. Irány vissza Balaton. Tempomat 170. Szóval nem semmi volt.
Giuntini2019-10-04 17:18:51 // 118888
Már lejöttem vele Balatonra végig pályán semmi nem volt. Remélem nem is lesz!
Csabi2019-10-04 17:11:02 // 118887
Ha használod akkor hamar kiderül, merre lesz az irány.
Giuntini2019-10-04 16:57:26 // 118886
Nem! Viszont itt nincs vízfogyás. Akkor teljesen más volt! Most a vízszint emelkedett. Én is először ideges lettem, de ez most tényleg gyári új.
Csabi2019-10-04 16:47:53 // 118885
Alapvetően nincs vele baj, ha lenne akkor előjött volna az enyémen, és sok más hibamentes cartás 2,4-én is. A hűtővízre figyelni kell, de ez általánosságban elmondható a 159-re, de más márkákra is...
Sajnos, a tiéd egy sok mindent megélt autó. Amiket leírtál, te tudod a legjobban , hogy minek a tünetei, de őszintén kívánom, hogy ne az legyen!
Egyébként az autón lévő program soha nem lett változtatva?
Sajnos, a tiéd egy sok mindent megélt autó. Amiket leírtál, te tudod a legjobban , hogy minek a tünetei, de őszintén kívánom, hogy ne az legyen!
Egyébként az autón lévő program soha nem lett változtatva?
Giuntini2019-10-04 16:32:35 // 118884
Igen, igazad van Csabi, de Csöri egyből ezt a vonalat kezdte vizslatni. Nem a vízpumpát, azt mondta, a legritkább esetben fordul el.
Valami nagyon el van cseszve a 2,4 hűtésénél. Nagyon érzékeny.
Valami nagyon el van cseszve a 2,4 hűtésénél. Nagyon érzékeny.
alfa155gyuri2019-10-04 13:46:38 // 118883
Golfnál már találkoztam ilyennel de ott nem anyagában fáradt el ott elrakódott mindenféle retekkel.
Liquid2019-10-04 13:16:02 // 118882
Ez egy szervíz "kedvezménykártyája" lenne kb.? :)
Vagy annál több a cél? Mi a koncepció, mennyi a tagdíj, mit kap a tag azért cserébe ésatöbbi...
Vagy annál több a cél? Mi a koncepció, mennyi a tagdíj, mit kap a tag azért cserébe ésatöbbi...
Norbert1592019-10-04 12:33:42 // 118881
Egy kérdéssel fordulok Alfás kartársaimhoz. 😀
Mit szólnátok egy Klub tagsághoz Gyöngyösi székhelyű alapítással. Első sorban kapcsolat építés, szervízelés természetesen tagoknak munkadíj és anyag kedvezményekkel, műszaki vizsgáztatás, autó kozmetika, karosszéria javítás, fényezés és egyéb szolgáltatás.
Mit szóltok? 😉 Alfa Klub Heves Megye - Gyöngyös -
Mit szólnátok egy Klub tagsághoz Gyöngyösi székhelyű alapítással. Első sorban kapcsolat építés, szervízelés természetesen tagoknak munkadíj és anyag kedvezményekkel, műszaki vizsgáztatás, autó kozmetika, karosszéria javítás, fényezés és egyéb szolgáltatás.
Mit szóltok? 😉 Alfa Klub Heves Megye - Gyöngyös -
Haddel2019-10-04 12:29:05 // 118880
Az igen! Nem gyenge! Örülök ,hogy megoldódott!
Csabi2019-10-04 11:12:09 // 118879
Hát, Emil sajnálom, hogy megint a frászt hozza rád az autó.
Viszont azt gondolom, hogy az a vékony ujjnyi cső esetleges eldugulásától, még nem szabadna felmenjen a vízhőfok 90°fölé, és a fűtésnek sem szabadna elmenni, mert attól még a fő ágakban, a hűtő felé, keringenie kell a víznek. A vékony cső egy légtelenítési funkciót, és egy vízcserét biztosít a kiegyenlítő tartályban, talán még mást is...de ennek hiányában , szerintem nem szabadna jelentkeznie a hűtési problémáknak...persze tévedhetek is...
Viszont azt gondolom, hogy az a vékony ujjnyi cső esetleges eldugulásától, még nem szabadna felmenjen a vízhőfok 90°fölé, és a fűtésnek sem szabadna elmenni, mert attól még a fő ágakban, a hűtő felé, keringenie kell a víznek. A vékony cső egy légtelenítési funkciót, és egy vízcserét biztosít a kiegyenlítő tartályban, talán még mást is...de ennek hiányában , szerintem nem szabadna jelentkeznie a hűtési problémáknak...persze tévedhetek is...
RomeoOne2019-10-04 10:05:47 // 118878
Remélhetőleg akkor más szövődménye nem lesz a dolognak.
Giuntini2019-10-04 10:03:10 // 118877
Ja és nagy köszönet Csörinek! Olyan praxisa van, hogy a legelképzelhetetlenebb hibákra is gondol, mielőtt nekiáll bontani.
Giuntini2019-10-04 09:59:58 // 118876
Sokáig nem írtam, ennek oka volt! Elmesélem autóm legújabb kalamajkáját, szerintem tanulságos.
Szeptember közepén vettem észre, hogy a kieg,enlítő tartályban a tetejéig, a zárókupakig van a hűtővíz. Már előtte észrevettem, hogy kicsit magasabban van mint ahogy fel lett töltve, de nem foglalkoztam vele. Felmentem autópályán Budapestre, ugyanúgy állt. A csövek keményebbek voltak a szokásosnál. Tudjátok, az enyémben vadiúj hengerfej van.
Aztán Budapesten elment a fűtés, és elkezdett 90 fok (?) fölé menni a mutató. A ventillátor max fokozaton járt, a hűtő csont hideg volt. Shadinnal beszéltem, vártam egy kicsit, óvatosan megnyitottam a zárókupakot, nem gőzölgött, csak a víz elkezdett jönni, mintha a csapot megnyitottam volna. Előtte észrevettem, hogy a csövek teljesen puhák voltak. Az alsó cső jéghideg. Először termosztátra gondoltam, de Zolival arra a következtetésre jutottunk, hogy elforog a vízpumpa. Beszéltem Csörivel, első kérdése, hogy a kiegyenlítő tartály visszatérő csövénél látszik a víz keringése. Mondtam, semmi. Ő is azt mondta, lehetséges hogy elforog a vízpumpa. Autó leáll ismét, tegnap vittem le trélerrel Csörihez. Egyből nézte a kiegyenlítő tartályt, nem jött a víz bele, szinte vadonatúj gyári, másfél vagy két éve cseréltem, még a hf csere előtt. Lehúzta a csövet, tökéletesen jött a víz. Visszatette és semmi. Álmomban nem hittem volna, hogy a visszatérő csonk teljesen elzáródott. Nem lehetett bedugni egy vékony csavarhúzót, nem lehetett átlátni. Valószínűleg anyagában záródott el, elképzelhető a hőhatástól. De akkor milyen szar anyagból készül. Csöri feltett egy másikat, mentünk vagy 20-30 km próbakört, és rendben működött.
Ismét egy tanulság! A legelképzelhetetlenebb hibák bekövetkezhetnek. Általában rideggé válik ez a csonk és eltörik, nálam az új gyári tartály anyagában összezáródott, eltömődött.
Szeptember közepén vettem észre, hogy a kieg,enlítő tartályban a tetejéig, a zárókupakig van a hűtővíz. Már előtte észrevettem, hogy kicsit magasabban van mint ahogy fel lett töltve, de nem foglalkoztam vele. Felmentem autópályán Budapestre, ugyanúgy állt. A csövek keményebbek voltak a szokásosnál. Tudjátok, az enyémben vadiúj hengerfej van.
Aztán Budapesten elment a fűtés, és elkezdett 90 fok (?) fölé menni a mutató. A ventillátor max fokozaton járt, a hűtő csont hideg volt. Shadinnal beszéltem, vártam egy kicsit, óvatosan megnyitottam a zárókupakot, nem gőzölgött, csak a víz elkezdett jönni, mintha a csapot megnyitottam volna. Előtte észrevettem, hogy a csövek teljesen puhák voltak. Az alsó cső jéghideg. Először termosztátra gondoltam, de Zolival arra a következtetésre jutottunk, hogy elforog a vízpumpa. Beszéltem Csörivel, első kérdése, hogy a kiegyenlítő tartály visszatérő csövénél látszik a víz keringése. Mondtam, semmi. Ő is azt mondta, lehetséges hogy elforog a vízpumpa. Autó leáll ismét, tegnap vittem le trélerrel Csörihez. Egyből nézte a kiegyenlítő tartályt, nem jött a víz bele, szinte vadonatúj gyári, másfél vagy két éve cseréltem, még a hf csere előtt. Lehúzta a csövet, tökéletesen jött a víz. Visszatette és semmi. Álmomban nem hittem volna, hogy a visszatérő csonk teljesen elzáródott. Nem lehetett bedugni egy vékony csavarhúzót, nem lehetett átlátni. Valószínűleg anyagában záródott el, elképzelhető a hőhatástól. De akkor milyen szar anyagból készül. Csöri feltett egy másikat, mentünk vagy 20-30 km próbakört, és rendben működött.
Ismét egy tanulság! A legelképzelhetetlenebb hibák bekövetkezhetnek. Általában rideggé válik ez a csonk és eltörik, nálam az új gyári tartály anyagában összezáródott, eltömődött.
156er2019-10-03 23:31:49 // 118875
Soha sem láttam.... :)
Shadin2019-10-03 18:47:18 // 118874
:-D
tirex2019-10-03 08:28:23 // 118873
Köszönöm, hétvégén megoldjuk.
droberto2019-10-03 00:13:59 // 118872
Most lassabban melegszik mint nyáron.
Nekem vannak 11-13l-es 15-20 km városi etapjaim. Igaz ti kerékkel, de zsírúj befecsikkel.
Teljesen normális.
A másik véglet a főutas 5,1-5,3 kiskerékkel.
Nekem vannak 11-13l-es 15-20 km városi etapjaim. Igaz ti kerékkel, de zsírúj befecsikkel.
Teljesen normális.
A másik véglet a főutas 5,1-5,3 kiskerékkel.
yani🍀2019-10-02 21:22:25 // 118871
Van 2.0. 1.9 nincs.
156er2019-10-02 20:27:30 // 118870
Szia.
Szerintem azért nem esett szó a 2.0-ról, mert nincs Brerából 2.0!?
Legalábbis én még nem láttam..... bár ez nem sokat jelent! :D
Szerintem azért nem esett szó a 2.0-ról, mert nincs Brerából 2.0!?
Legalábbis én még nem láttam..... bár ez nem sokat jelent! :D
Vittorio1592019-10-02 18:43:57 // 118869
Ja tudom h más a kkk es a garrett, csak én a garrettesre a 210 lovasra is 2félét találtam
Erhard 242 (Pure Energy)2019-10-02 18:43:11 // 118868
Zolibácsi2019-10-02 18:34:26 // 118867
Más az olajzo vezeteke a kkk Nak és a garettnek. Érdemes venni hozzá újat, bár oda lehet hajtogatni a régit is
Vittorio1592019-10-02 18:30:46 // 118866
2.4 210 lovason Garrett turbóval mért van 2 féle olajzó vezeték.
Most akarom a kkk-t ledobni es Garettet felrakni de 2-t félét találtam.
Valaki vágja?
Most akarom a kkk-t ledobni es Garettet felrakni de 2-t félét találtam.
Valaki vágja?
mtibi832019-10-02 16:14:59 // 118865
Hát az a probléma, hogy rövid távot járok, viszonylag hideg motorral. A korrekciók hidegen kB. 0 és 1,4 között változik hengerenként. A többire még nem néztem rá. Csak azért furcsa, mert a csúcsok cseréje előtt max 7,5 - 8 liter volt a fogyasztás. De már arra is gondolok, mi van, hogy ha a műszerfal ír hülyeséget, úgyhogy most tankolásos tesztet fogok majd csinálni, aztán kiderül.
Tocke2019-10-02 15:20:12 // 118864
Köszönöm, elviszem megnézetni a futóművét, úgy is műszakis lesz. Csak jobb lett volna, ha van valami kiindulási alapom a problémával kapcsolatban, mert úgy is találgatás lesz a vége. Magyarul kicseréltetnek mindent.
KovacsK852019-10-02 14:37:12 // 118863
A jelenséget egyszer tapasztaltam én is, azonban a pontos okát nem tudom. Azóta (3hete) viszont nem jött elő soha.
ZoliNix2019-10-02 13:33:48 // 118862
A fogyasztáshoz hozzászólva, a nyári csak rövid városi nekem 8,5- 8,7 a comp. szerint.
droberto2019-10-02 13:04:36 // 118861
Ez relatív. Sok rövid, hidegatapos városi fogyasztásnak még nem is sok.
A korrekciók mennyik hidegen?
Kért/kapott üa. mennyiség?
Kért/kapott levegő?
Max turbó nyomás?
... stb.
Miért eszik sokat az autóm? => fotel szerelés...
:(
A korrekciók mennyik hidegen?
Kért/kapott üa. mennyiség?
Kért/kapott levegő?
Max turbó nyomás?
... stb.
Miért eszik sokat az autóm? => fotel szerelés...
:(
mtibi832019-10-01 21:58:49 // 118860
Sziasztok.
Ismét befecskendező témában lenne kérdésem.
Mint már korábban írtam, mind a 4 db befecskendező cserélve lett felújítottra. A 4-es hengert nem tudtam bekódolni, rendeltem még egy csúcsot, kicseréltem, most már jó. A korrekciók is elég tűrhetőek az előző állapothoz képest. Már csak egyetlen problémám van, mégpedig a fogyasztás. Jelenleg 10 - 11 litert eszik a kicsike, ami szerintem nem túl normális. Mire kéne még ránéznem?
Ismét befecskendező témában lenne kérdésem.
Mint már korábban írtam, mind a 4 db befecskendező cserélve lett felújítottra. A 4-es hengert nem tudtam bekódolni, rendeltem még egy csúcsot, kicseréltem, most már jó. A korrekciók is elég tűrhetőek az előző állapothoz képest. Már csak egyetlen problémám van, mégpedig a fogyasztás. Jelenleg 10 - 11 litert eszik a kicsike, ami szerintem nem túl normális. Mire kéne még ránéznem?
Tocke2019-10-01 07:59:23 // 118859
Sziasztok, van tapasztalatotok olyan jelenséggel, hogy teljesen alátekert kormánynál, csak tolatáskor fémesen pattogó-recsegő hangot hallok. Talán a féltengely csukló? Köszi.
Trombozis2019-09-30 20:04:40 // 118858
Köszönöm! Haver is ezt mondta, nem tudom miért ugrottam át ezt a témát. Megnézem!
pettinke2019-09-30 11:42:59 // 118857
1750 TBi-nél már láttam ilyet, cserélni kell, nem olyan ritka hiba.
Zolibácsi2019-09-30 09:56:52 // 118855
Most hogy volt már 2.4 jtdm van 1.9 16v jtdm és van 2.0 jtdm, továbbá van 1.9 8v jtdm is a családban. Azt mondom, hogy legjobb a 2.0 utána 1.9 8v, aztán 1.9 16v és 2.4.
A 2.4 erejét és hangját nagyon nem pótolja semmi. De az alkatrészek 3x szorzóval mennek.
2.0 egy jó chippel tudja bőven azt amit a gyári 2.4.
És a 2.0 bírja a várost is. Ha keresnék dízelt akkor 2.0 lenne.
A 2.4 erejét és hangját nagyon nem pótolja semmi. De az alkatrészek 3x szorzóval mennek.
2.0 egy jó chippel tudja bőven azt amit a gyári 2.4.
És a 2.0 bírja a várost is. Ha keresnék dízelt akkor 2.0 lenne.
Liquid2019-09-30 08:10:08 // 118853
A 2.4-nek nem jó a marketingje, de annak van hangja és ereje.
Liquid2019-09-30 08:08:55 // 118852
A kérdés mindig az hogy miként és mennyit használod, illetve mennyire kell az erő?
Az 1.8TBI kivételével a benzines motorok a GM-től származnak. A V6 pl. Holden származék. Avval sincs egetrengető probléma, csak tudni kell, hogy a lánccsere nem, olcsó dolog.
A 2.2JTS-t nem ismerem, de ugyanúgy ára van a láncnak.
A dízelek között jó választás a 2.0, mert az a legújabb konstrukció, van benne erő, és jól fogyaszt. (Ha kellően meg van csippelve, akkor megközelíti a 2.4-eket).
Ha hobbiautónak szánod, akkor szerintem ne vegyél dízelt, ha belefér, és van eladó akkor 1.8 TBI.
Az 1.8TBI kivételével a benzines motorok a GM-től származnak. A V6 pl. Holden származék. Avval sincs egetrengető probléma, csak tudni kell, hogy a lánccsere nem, olcsó dolog.
A 2.2JTS-t nem ismerem, de ugyanúgy ára van a láncnak.
A dízelek között jó választás a 2.0, mert az a legújabb konstrukció, van benne erő, és jól fogyaszt. (Ha kellően meg van csippelve, akkor megközelíti a 2.4-eket).
Ha hobbiautónak szánod, akkor szerintem ne vegyél dízelt, ha belefér, és van eladó akkor 1.8 TBI.
mi.ron2019-09-30 00:02:00 // 118851
Sziasztok !
Brerat szeretnék venni a közeljövőben, de egyre több aggasztó hírt találok a 2.4 hengerfej repedésével kapcsolatban. Eredetileg 3.2 V6-ot szerettem volna a hangja miatt, de azért mégsem Busso, meg sok baja is van állítólag.
Brera fórumban még a 2.2 benzint javasolták, viszont nem esett szó a 2.0 JTD-ről. Az 1.9 híresen jó és megbízható, mi a helyzet a 2.0-val ?
Mennyire ajánlott mondjuk a 2.4 JTD-hez és a 2.2 JTS-hez képest ?
Válaszaitokat előre is nagyon köszönöm !
U.i.: ha valaki netán tudna eladósorban ismert hátterű Brerát (ismert helyről szinte bármilyen motorral), az ne tartsa magában :)
Üdv.: Roland
Brerat szeretnék venni a közeljövőben, de egyre több aggasztó hírt találok a 2.4 hengerfej repedésével kapcsolatban. Eredetileg 3.2 V6-ot szerettem volna a hangja miatt, de azért mégsem Busso, meg sok baja is van állítólag.
Brera fórumban még a 2.2 benzint javasolták, viszont nem esett szó a 2.0 JTD-ről. Az 1.9 híresen jó és megbízható, mi a helyzet a 2.0-val ?
Mennyire ajánlott mondjuk a 2.4 JTD-hez és a 2.2 JTS-hez képest ?
Válaszaitokat előre is nagyon köszönöm !
U.i.: ha valaki netán tudna eladósorban ismert hátterű Brerát (ismert helyről szinte bármilyen motorral), az ne tartsa magában :)
Üdv.: Roland
Jupiter1552019-09-29 22:10:14 // 118850
@ liusz és Liquid
Köszi!
Köszi!
Angelo Bianco2019-09-29 21:21:57 // 118849
!!!KERESEK!!!
1.9 Jtd 16v Berlinát megvételre egy nagyon jó barátom édesapjának.
Első Alfája lenne! Lehetőleg 2007-8-tól, ismert előélettel, 1.8M a keret.
Szolnok és környéke előnybe, de bármit meghallgatok!
Köszi előre is!
1.9 Jtd 16v Berlinát megvételre egy nagyon jó barátom édesapjának.
Első Alfája lenne! Lehetőleg 2007-8-tól, ismert előélettel, 1.8M a keret.
Szolnok és környéke előnybe, de bármit meghallgatok!
Köszi előre is!
Liquid2019-09-29 20:15:39 // 118848
TRW lengők kerültek az enyémbe. Az a gyári. 20e km-t tettem csak bele.
liusz2019-09-29 19:25:32 // 118847
Trw a gyári.Most ki gyártja azt nem tudom,de trw gravírozással is árulják.
tirex2019-09-29 19:02:21 // 118846
Üdv! Volt már valakinek “ fázisérzékelö szakadás’ hibakódja? szarul indul az autó néha csak padlógázzal. Vezérléscsere volt de ott rendben minden.
pettinke2019-09-29 13:55:23 // 118845
motortartó bakok rendben vannak?
Jupiter1552019-09-29 12:22:51 // 118844
Urak,
1.9 JTDm-hez elülső alsó lengőkarból TRW-t kell/érdemes venni?
Köszi a válaszokat!
1.9 JTDm-hez elülső alsó lengőkarból TRW-t kell/érdemes venni?
Köszi a válaszokat!
Trombozis2019-09-29 12:06:26 // 118843
Sziasztok srácok!
Olyat valaki tapasztalt már kuplung kinyomásakor és fékezés közben, hogy egy puffano/koppano hang hallatszik? Egyszerűen nem tudok rájönni, hogy mi lehet ez. Vadászom egy ideje, de "sajnos" egy út alatt kb 1-2x hallom, tapasztalom. Tudom nincs táv gyógyítás, de ez nem is erről szól.
Köszi az ötleteket!
Olyat valaki tapasztalt már kuplung kinyomásakor és fékezés közben, hogy egy puffano/koppano hang hallatszik? Egyszerűen nem tudok rájönni, hogy mi lehet ez. Vadászom egy ideje, de "sajnos" egy út alatt kb 1-2x hallom, tapasztalom. Tudom nincs táv gyógyítás, de ez nem is erről szól.
Köszi az ötleteket!
Tommaso 1592019-09-29 10:00:07 // 118842
Köszönöm!!!
Megoldódott a probléma, vasárnap ide vagy oda Vittorio bement a műhelybe és kiderült, hogy egy biztosíték okozta a leállást!
Ha valaki így jár akkor nem kell egyből trailer😉
Megoldódott a probléma, vasárnap ide vagy oda Vittorio bement a műhelybe és kiderült, hogy egy biztosíték okozta a leállást!
Ha valaki így jár akkor nem kell egyből trailer😉
Zolibácsi2019-09-29 08:05:04 // 118841
Akartam mondani ha Bp-n állt volna meg akkor tudok segíteni egy kiolvasassal. Mondjuk a gyújtás hiánya gond lett volna