Fórum >> Típusok >> 159

beeep1462019-10-08 16:56:11 // 118909
Sziasztok!

Tudom, hogy elég ritkán van szó a topicban a 2,2 JTS-ről, de kíváncsi lennék a véleményetekre erről a listáról:


Múlt héten olvastuk ki, egy fél napig volt a műszerfalon a sárga jel. Másnap visszajött a jel egy fél napra, a felső 2 sor hibát írta be újra. 4 napja nincs hibajel.
A nyíregyházi Alfa szalonban az alsó 2 sornál a gyertyákra gyanakodnak, az még nálam nem volt cserélve. A felső 2 sor még véleményes.. Szerettem volna idén vezérlést cserélni, mert 80k-nál volt, most 2x annyi van benne, és elvileg a vezérlés cserénél ennek a hibának is utána lehetne menni ha már szét van szedve.
Jó felé kapisgálunk? (így látatlanban...) :-D
Köszönöm.
Csabi2019-10-07 19:07:56 // 118907
Anyós ülésre ült, nem piszkáltuk, nem hosszú útra mentünk. Zavart, hogy nem tudtam észérvet felhozni a 159 mellett...:)
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-07 18:40:45 // 118906
XD Na ezért nem megyek én olyan helyre :-) Még átállítanák az ülésemet.. no no never XD
PBali2019-10-07 18:29:35 // 118905
Röviden: de. :-) Én 195 cm vagyok és cca. 100kg. Nem fekszem az ülésben, de azért meg van döntve. A Ti ülés elsőre picit szűk volt (az első úton hazafelé), de miután megszoktam, kimondottan kényelmes. És a hajam sem ér bele a tetőkárpitba szerencsére. :-) De tény, az Alfa eleve “szűkösebb”, mint a konkurencia. Kollégám most adta el a 159-esét, ő is 190 cm feletti, ráadásul 130kg...ha ő elfért, más is el fog!😃
Atesz1592019-10-07 18:22:36 // 118904
195 cm vagyok és 95 kg.Nekem kényelmes,mivel az ülés jól állítható,nem kell elfeküdnöm benne.Ha szűk helyen állok és az ajtót nem lehet kinyitni rendesen,akkor azért hajtogatni kell magam beszálláskor.A tetőablak nekem nem zavar be.Viszont ha kényelmesen akarok ülni,mögém senki nem fér be.
RomeoOne2019-10-07 18:13:31 // 118903
Mondjuk ez egy kissé hátradöntött üléssel nem orvosolható?
Már ha valaki bevállalja, hogy potenciális gyilkos lesz és a kényelem meg az érzés kedvéért nem úgy ül, ahogy a vezetéstechnikai tréningen tanították :DDD
Csabi2019-10-07 17:56:12 // 118902
Hát, egyszer ült az enyémben egy 197cm-es barátom, és elsőre megjegyezte, hogy soha nem fog venni 159-et. Először nem értettem, hogy miért mondja közvetlen a beülés után, amikor ránéztem már értettem...:) A feje elérte a tetőkárpitot :D
sas-1592019-10-07 17:54:16 // 118901
190/90 - nel teljesen tökéletesen elfértem 10 évig.
Tetőablak viszont ne legyen.
RomeoOne2019-10-07 17:38:58 // 118900
A 159 mennyire kényelmes egy nagyobb embernek sofőrként? Én jól érzem magam a pilótafülke feelingben, el is férek, de az én méreteimmel ez nem is csoda. Viszont szokták tőlem kérdezni ismerősök, akiknek tetszik, hogy mennyire lehet benne elférni?
És igazából nem tudom, hogy 190 centi felett meg mondjuk bő 100 kilósan vajon nem túl szűk-e?
Erhard, meg a hasonló méretű emberek mondjanak már pár szót erről, légyszi.
pettinke2019-10-07 16:56:18 // 118899
igazából ha szétszeded a bajuszkapcsoló szárát, amiben a lámpa kapcsolója van, akkor javítható, emlékeim szerint valamelyik gigavékony drót nem bírja a kiképzést. kis darab drót, kis forrasztás, és vissza lehet rakni a régit.
vermi902019-10-07 15:36:58 // 118898
Atyaúristen...
Köszönöm Wasco...
Wasco2019-10-07 14:53:39 // 118897
Nekem is volt ilyen, a tompítottat nem lehetett lekapcsolni. A kormánykapcsoló cseréje oldotta meg csak. Sajnos elég gyakori probléma. 15e volt használtan, azt beszereltem és megoldódott. Nem egyszerű a cseréje. Légzsák ki, kormány le, kormánykapcsoló kicserél, kormány és légzsák vissza. A legvégén kalibrálni kell Multiecuscannel, ha nincs kalibrálva hibát fog jelezni.
vermi902019-10-07 14:01:37 // 118896
Sziasztok!

Érdekes hibát produkál az autóm a pénteki esős idő után. Automatikusan felkapcsolja a tompított lámpákat amint gyújtást adok. Lekapcsolni nem tudom sehogyan csak ha a kocsit is leállítom nyilván. Viszont ha az indexet egy nagyon picit felfele húzom egy pontban lekapcsolja a lámpákat...
Totál nem értem beázás? kontakt hiba? nyest?
Kérlek ajánljatok jó autóvillamosságist is Budapesten mert sajnos ilyen ismerősöm nincs.

Előre is köszi!
Liquid2019-10-05 21:40:43 // 118895
akkor okés, a gyárit ne erőltessük szerintem se :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-05 20:41:44 // 118894
Úgy tudom már nézte Manky, láttam én is. Nem egy szép program, de hengerfej problémát csak annyira okoz amennyire a gyári. Más kérdés, hogy nekem a gyári nagyon nem tetszik, de ez egy egyéni vélemény. :-)
Liquid2019-10-05 20:10:50 // 118893
ez is jogos, megnézetném Manky-val...
pettinke2019-10-05 18:57:09 // 118892
akkumulátor saruk, testkábel bekötés, ezeket kellene nagyon átnézni első körben.
második körben az akkut kéne ellenőrizni cellazárlatra, meg a generátort töltésre.

de ha ez mind magadtól nem jutott eszedbe, akkor lehet jobban jársz egy autovillamossági szerelővel.
Vasi7772019-10-05 17:44:25 // 118891
Helló!

Lassan egy hónapja vagyok Alfa tulaj és hát sajnos utolért a technika ördöge. Hallottatok vagy láttatok hasonlót:

Nem mindig jön elő, útközben egyszercsak elmegy a rádió ( navis egység) 1 másodpercre,mintha nem lenne jel elsötétül a kijelzője a kocsi kihagy, majd visszatér az élet és megy minden tovább minha mi sem történt volna,még hibakód sincs. Valamikor többször előfordul valamikor nem csinálja 1-2 napig. Előfordult,hogy egymás után többször elment ( 2-3-szor ) és a sebességmutató ugrált,félreálltam kulcs ki-be indít és minden rendbe. Sajnos a rádió nem a legjobb sokszor nem vesz adást és a cd-tárat sem olvassa be,csak újraindítás után. Ötlet?
Norbert1592019-10-04 20:02:36 // 118890
Szia. Elsősorban a jó kapcsoltok kialakítása az elsődleges cél, de hosszú távon egy összefogot komplett szervíz szolgáltatásra kiterjedő csomag.Természetesen egy kártyával egyedi logóval fűszerezett baráti kör, melyre GT kartársunkat kértem fel hogy a kivitelezésben és elkészítésben legyen partnerünk. Persze nem csak a mátrai betyárok hanem mindenkit szeretettel várunk. Találkozók szervezése és felfonulás a mátrában minnél nagyobb létszámmal.
Giuntini2019-10-04 18:45:07 // 118889
A tegnapi nap valóban kaotikus volt. Reggel tréler, le az Alfát Csörihez (szeretek náluk időzni, mindig családias a hangulat), majd vissza Budapestre. Október 1-én lejárz a vizsga. Gyorsan levizsgáztattam a szokott helyemen Szigetszentmiklóson. Mikor jöttem ki, fel akartam küldeni az ablakot, hát persze hogy megadja magát a kapcsoló. Telefon Phom-éknak, van15 ezer. Keresztül a városon, dugó és egyebek. Ott ki is cseréltem, ablak fel. Irány vissza Balaton. Tempomat 170. Szóval nem semmi volt.
Giuntini2019-10-04 17:18:51 // 118888
Már lejöttem vele Balatonra végig pályán semmi nem volt. Remélem nem is lesz!
Csabi2019-10-04 17:11:02 // 118887
Ha használod akkor hamar kiderül, merre lesz az irány.
Giuntini2019-10-04 16:57:26 // 118886
Nem! Viszont itt nincs vízfogyás. Akkor teljesen más volt! Most a vízszint emelkedett. Én is először ideges lettem, de ez most tényleg gyári új.
Csabi2019-10-04 16:47:53 // 118885
Alapvetően nincs vele baj, ha lenne akkor előjött volna az enyémen, és sok más hibamentes cartás 2,4-én is. A hűtővízre figyelni kell, de ez általánosságban elmondható a 159-re, de más márkákra is...
Sajnos, a tiéd egy sok mindent megélt autó. Amiket leírtál, te tudod a legjobban , hogy minek a tünetei, de őszintén kívánom, hogy ne az legyen!
Egyébként az autón lévő program soha nem lett változtatva?
Giuntini2019-10-04 16:32:35 // 118884
Igen, igazad van Csabi, de Csöri egyből ezt a vonalat kezdte vizslatni. Nem a vízpumpát, azt mondta, a legritkább esetben fordul el.
Valami nagyon el van cseszve a 2,4 hűtésénél. Nagyon érzékeny.
alfa155gyuri2019-10-04 13:46:38 // 118883
Golfnál már találkoztam ilyennel de ott nem anyagában fáradt el ott elrakódott mindenféle retekkel.
Liquid2019-10-04 13:16:02 // 118882
Ez egy szervíz "kedvezménykártyája" lenne kb.? :)
Vagy annál több a cél? Mi a koncepció, mennyi a tagdíj, mit kap a tag azért cserébe ésatöbbi...
Norbert1592019-10-04 12:33:42 // 118881
Egy kérdéssel fordulok Alfás kartársaimhoz. 😀
Mit szólnátok egy Klub tagsághoz Gyöngyösi székhelyű alapítással. Első sorban kapcsolat építés, szervízelés természetesen tagoknak munkadíj és anyag kedvezményekkel, műszaki vizsgáztatás, autó kozmetika, karosszéria javítás, fényezés és egyéb szolgáltatás.
Mit szóltok? 😉 Alfa Klub Heves Megye - Gyöngyös -
Haddel2019-10-04 12:29:05 // 118880
Az igen! Nem gyenge! Örülök ,hogy megoldódott!
Csabi2019-10-04 11:12:09 // 118879
Hát, Emil sajnálom, hogy megint a frászt hozza rád az autó.
Viszont azt gondolom, hogy az a vékony ujjnyi cső esetleges eldugulásától, még nem szabadna felmenjen a vízhőfok 90°fölé, és a fűtésnek sem szabadna elmenni, mert attól még a fő ágakban, a hűtő felé, keringenie kell a víznek. A vékony cső egy légtelenítési funkciót, és egy vízcserét biztosít a kiegyenlítő tartályban, talán még mást is...de ennek hiányában , szerintem nem szabadna jelentkeznie a hűtési problémáknak...persze tévedhetek is...
RomeoOne2019-10-04 10:05:47 // 118878
Remélhetőleg akkor más szövődménye nem lesz a dolognak.
Giuntini2019-10-04 10:03:10 // 118877
Ja és nagy köszönet Csörinek! Olyan praxisa van, hogy a legelképzelhetetlenebb hibákra is gondol, mielőtt nekiáll bontani.
Giuntini2019-10-04 09:59:58 // 118876
Sokáig nem írtam, ennek oka volt! Elmesélem autóm legújabb kalamajkáját, szerintem tanulságos.
Szeptember közepén vettem észre, hogy a kieg,enlítő tartályban a tetejéig, a zárókupakig van a hűtővíz. Már előtte észrevettem, hogy kicsit magasabban van mint ahogy fel lett töltve, de nem foglalkoztam vele. Felmentem autópályán Budapestre, ugyanúgy állt. A csövek keményebbek voltak a szokásosnál. Tudjátok, az enyémben vadiúj hengerfej van.
Aztán Budapesten elment a fűtés, és elkezdett 90 fok (?) fölé menni a mutató. A ventillátor max fokozaton járt, a hűtő csont hideg volt. Shadinnal beszéltem, vártam egy kicsit, óvatosan megnyitottam a zárókupakot, nem gőzölgött, csak a víz elkezdett jönni, mintha a csapot megnyitottam volna. Előtte észrevettem, hogy a csövek teljesen puhák voltak. Az alsó cső jéghideg. Először termosztátra gondoltam, de Zolival arra a következtetésre jutottunk, hogy elforog a vízpumpa. Beszéltem Csörivel, első kérdése, hogy a kiegyenlítő tartály visszatérő csövénél látszik a víz keringése. Mondtam, semmi. Ő is azt mondta, lehetséges hogy elforog a vízpumpa. Autó leáll ismét, tegnap vittem le trélerrel Csörihez. Egyből nézte a kiegyenlítő tartályt, nem jött a víz bele, szinte vadonatúj gyári, másfél vagy két éve cseréltem, még a hf csere előtt. Lehúzta a csövet, tökéletesen jött a víz. Visszatette és semmi. Álmomban nem hittem volna, hogy a visszatérő csonk teljesen elzáródott. Nem lehetett bedugni egy vékony csavarhúzót, nem lehetett átlátni. Valószínűleg anyagában záródott el, elképzelhető a hőhatástól. De akkor milyen szar anyagból készül. Csöri feltett egy másikat, mentünk vagy 20-30 km próbakört, és rendben működött.
Ismét egy tanulság! A legelképzelhetetlenebb hibák bekövetkezhetnek. Általában rideggé válik ez a csonk és eltörik, nálam az új gyári tartály anyagában összezáródott, eltömődött.
156er2019-10-03 23:31:49 // 118875
Soha sem láttam.... :)
tirex2019-10-03 08:28:23 // 118873
Köszönöm, hétvégén megoldjuk.
droberto2019-10-03 00:13:59 // 118872
Most lassabban melegszik mint nyáron.
Nekem vannak 11-13l-es 15-20 km városi etapjaim. Igaz ti kerékkel, de zsírúj befecsikkel.
Teljesen normális.
A másik véglet a főutas 5,1-5,3 kiskerékkel.
yani🍀2019-10-02 21:22:25 // 118871
Van 2.0. 1.9 nincs.
156er2019-10-02 20:27:30 // 118870
Szia.
Szerintem azért nem esett szó a 2.0-ról, mert nincs Brerából 2.0!?
Legalábbis én még nem láttam..... bár ez nem sokat jelent! :D
Vittorio1592019-10-02 18:43:57 // 118869
Ja tudom h más a kkk es a garrett, csak én a garrettesre a 210 lovasra is 2félét találtam
Erhard 242 (Pure Energy)2019-10-02 18:43:11 // 118868
új olaja van az 1.75TBi-nek és van 5L-es meg 2L-es is :DDD
Zolibácsi2019-10-02 18:34:26 // 118867
Más az olajzo vezeteke a kkk Nak és a garettnek. Érdemes venni hozzá újat, bár oda lehet hajtogatni a régit is
Vittorio1592019-10-02 18:30:46 // 118866
2.4 210 lovason Garrett turbóval mért van 2 féle olajzó vezeték.
Most akarom a kkk-t ledobni es Garettet felrakni de 2-t félét találtam.

Valaki vágja?
mtibi832019-10-02 16:14:59 // 118865
Hát az a probléma, hogy rövid távot járok, viszonylag hideg motorral. A korrekciók hidegen kB. 0 és 1,4 között változik hengerenként. A többire még nem néztem rá. Csak azért furcsa, mert a csúcsok cseréje előtt max 7,5 - 8 liter volt a fogyasztás. De már arra is gondolok, mi van, hogy ha a műszerfal ír hülyeséget, úgyhogy most tankolásos tesztet fogok majd csinálni, aztán kiderül.
Tocke2019-10-02 15:20:12 // 118864
Köszönöm, elviszem megnézetni a futóművét, úgy is műszakis lesz. Csak jobb lett volna, ha van valami kiindulási alapom a problémával kapcsolatban, mert úgy is találgatás lesz a vége. Magyarul kicseréltetnek mindent.
KovacsK852019-10-02 14:37:12 // 118863
A jelenséget egyszer tapasztaltam én is, azonban a pontos okát nem tudom. Azóta (3hete) viszont nem jött elő soha.
ZoliNix2019-10-02 13:33:48 // 118862
A fogyasztáshoz hozzászólva, a nyári csak rövid városi nekem 8,5- 8,7 a comp. szerint.
droberto2019-10-02 13:04:36 // 118861
Ez relatív. Sok rövid, hidegatapos városi fogyasztásnak még nem is sok.

A korrekciók mennyik hidegen?
Kért/kapott üa. mennyiség?
Kért/kapott levegő?
Max turbó nyomás?

... stb.

Miért eszik sokat az autóm? => fotel szerelés...
:(
mtibi832019-10-01 21:58:49 // 118860
Sziasztok.
Ismét befecskendező témában lenne kérdésem.
Mint már korábban írtam, mind a 4 db befecskendező cserélve lett felújítottra. A 4-es hengert nem tudtam bekódolni, rendeltem még egy csúcsot, kicseréltem, most már jó. A korrekciók is elég tűrhetőek az előző állapothoz képest. Már csak egyetlen problémám van, mégpedig a fogyasztás. Jelenleg 10 - 11 litert eszik a kicsike, ami szerintem nem túl normális. Mire kéne még ránéznem?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak