Szevasz Charlie bácsi!
Óráért mikó gyüssz? :)))
Grando2007-07-22 20:07:39 // 30779
Charlie 1662007-07-22 20:03:06 // 30778
A tököm a sok klímamániásba :):):)
Uraim, kilóharmincnál hűt eleget a menetszél, minek ide klíma ?:):):)
Uraim, kilóharmincnál hűt eleget a menetszél, minek ide klíma ?:):):)
Smith2007-07-22 14:51:45 // 30777
igen, úgyhivják hogy szárító szűrő, az a dolga hogy kiszürje a rendszerben keletkezett nedvességet, 60.000 km-enként vagy 4 évenként ajánlott cserélni (állítólag)
Ezenkívül van egy nyomáskapcsoló is, a 166-ban egy 4 fokozatú kapcsoló van, a nyomástól függően ezek történhetnek:
2.5 bar: ez az alap nyomás, ha ez megvan akkor megengedi hogy bekapcsolódjon a kompresszor
15 bar: ennél a nyomásnál elindul a hűtő ventillátor
20 bar: beindul a második venti is
28 bar: ez már a plafon, ha ezt eléri akkor lekapcsolja a kompresszort, de úgy gondolom ezt nem kell hogy elérje 15-25 körül kell lennie annak érdekében hogy folyamatosan tudjon üzemelni.
Ezenkívül van egy nyomáskapcsoló is, a 166-ban egy 4 fokozatú kapcsoló van, a nyomástól függően ezek történhetnek:
2.5 bar: ez az alap nyomás, ha ez megvan akkor megengedi hogy bekapcsolódjon a kompresszor
15 bar: ennél a nyomásnál elindul a hűtő ventillátor
20 bar: beindul a második venti is
28 bar: ez már a plafon, ha ezt eléri akkor lekapcsolja a kompresszort, de úgy gondolom ezt nem kell hogy elérje 15-25 körül kell lennie annak érdekében hogy folyamatosan tudjon üzemelni.
botigta2007-07-22 14:15:08 // 30776
Eddig senki nem beszélt arról, hogy a rendszerben van egy kis szűrő, aminek a cseréjéhez le kell fejteni a gázt. Én, ha minden összejön, akkor ezt kicserélem, és majd jelzek.
botigta2007-07-22 14:01:15 // 30775
Elmondanám, hogy a 2003-as faceliftes 156 1,9JTD 16V-m nekem a legkisebb gázadásra is lekapcsolta a klimakompresszort, hát figyeljetek, egy katasztrófa. Városban megdöglöttünk a bűztől, meg a melegtől.
botigta2007-07-22 13:58:25 // 30774
Valóban ki hogy érzi. De tény, hogy nem véletlenül van a versenyautókban kivétel nélkül (persze a kormányváltós előttiek) előre a visszakapcs. Ez olyan, mintha a motorkerékpárokon forditva kéne tekerni a markolatot, ha gázt akarsz adni... Végül is meg lehet szokni :-)
Na jó részemről téma lezárva. Am iviszont idegesít, és tenni kell valamit, hogy önkényesen visszavált 1500-nál 3-ba, és nem enged 2300 alatt 4-et rakni. Hát milyen kéziváltás ez? Először szétnézek Fiat vonalon, van-e szoftverfrissítés, de jobb lenne, ha valaki át tudná programozni.
Na jó részemről téma lezárva. Am iviszont idegesít, és tenni kell valamit, hogy önkényesen visszavált 1500-nál 3-ba, és nem enged 2300 alatt 4-et rakni. Hát milyen kéziváltás ez? Először szétnézek Fiat vonalon, van-e szoftverfrissítés, de jobb lenne, ha valaki át tudná programozni.
Grando2007-07-22 13:58:14 // 30773
Ha egy klímához több évig hozzá sem nyúlnak, akkor az elxaródik. Ez nem hinném, hogy olasz- vagy akármilyen gyártmány-specifikus lenne. ;))
Satti2007-07-22 13:40:52 // 30771
Akkor lehet,hogy már nincs benne elég gáz,akkor szokott ilyet csinálni.
W.2007-07-22 13:39:05 // 30770
Nekem is műxik rendesen, bár tény hogy most amikor 47-48 fokot mért a vas, akkor kevéssé hűtött. Araszolgatásnál nem is hűt annyira.
András bácsi2007-07-22 13:31:31 // 30769
Nem kellene általanosítani. Nekem sincs vele bajom, le is kopogom. :)
Jata2007-07-22 12:42:34 // 30768
Szia mindenki! Tegnap este jöttünk meg a Balcsiról. Kenesén voltunk a Fruzsikámmal 3napot. Odafele és visszafele is tökéletes volt mint az autóm mint a klíma. 25re beállítottam benyomtam az AUTO gombot és kész. Nem fáztunk nem volt melegünk.
Egyébként innen is üdv a sötét 156SWnek kivel hazafele találkoztunk!
Ja meg a kis ezüst 145nek is!
Egyébként innen is üdv a sötét 156SWnek kivel hazafele találkoztunk!
Ja meg a kis ezüst 145nek is!
zentaierika2007-07-22 12:38:05 // 30767
Jó olvadozást mindenkinek! Úgy látszik ez a klíma olasz autó betegség. Mi is a klímával kűzdünk ( a Croma-nak sem működött rendesen). Valami van a kompresszorral a klímás szerint. mert gáz van benne.
Kilo166 (Droid#1)2007-07-22 12:25:56 // 30766
Minden irányból, csak merőleges legyen a hűtővel, mert az első mosásnál én is végigkurvaanyáztam a lamellaegyengetést.
Kilo166 (Droid#1)2007-07-22 12:23:56 // 30765
Ha nekem is a garázsban állna eladó táblával, akkor én se rinyálnék :-P
Smith2007-07-22 11:20:11 // 30764
A lökhárító eléggé útban van a hűtőmosásnál. Ti hogy csináljátok? Fentről? Vagy a ventillátor irányából? Jah és pontosan melyik a klíma kondenzátora?
Grando2007-07-22 11:00:53 // 30763
:DDD
Azért nem is nagyon nyüstölöm. Csak ha hosszabb etapot megyek, akkor is csak addig, amíg éppen lehűti az utasteret, aztán econ. ;)))
Inkább kihagynám a tüdőgyuszit nyáron (is)! :DD
Azért nem is nagyon nyüstölöm. Csak ha hosszabb etapot megyek, akkor is csak addig, amíg éppen lehűti az utasteret, aztán econ. ;)))
Inkább kihagynám a tüdőgyuszit nyáron (is)! :DD
Don Gombóc2007-07-22 10:56:39 // 30762
Na ezért nem szabad használni mert utánna ha kiszállsz,kapod a hősokkot. :)) Inkább kiszállás után hideg sörrel kell beállítani a hőháztartásodat.
Grando2007-07-22 10:11:01 // 30761
Nekem is jól üzemel, tegnap huzamosabb ideig nyomattam, már fáztam is... :DDD (Azért lekopogom!) :)))
Satti2007-07-22 09:52:38 // 30760
Nekem is jól műkődött a klíma ebben a nagy melegben is,semmi gond nem volt vele.
Csumez2007-07-22 09:38:42 // 30759
Nekem nincs vele baja! Be-be-be....
FRob2007-07-21 21:26:00 // 30758
a hőleadók koszossága első helyen áll abban hogy nem hűt
mosd ki a hűtőt, ha más nem erős vízsugárral csapról, valami szűkítős kertilocsolóval
már ez is nagoyn sokat segít
mosd ki a hűtőt, ha más nem erős vízsugárral csapról, valami szűkítős kertilocsolóval
már ez is nagoyn sokat segít
Smith2007-07-21 20:50:53 // 30757
Ja még annyi hogy most elkezdtem utána olvasgatni a klímának, és azért még ne dobd ki azt a kompresszort, mert millió oka lehet még annak hogy nem hűt rendesen.
Smith2007-07-21 20:49:21 // 30756
Tudod mi az érdekes, az hogy ameddig nem volt ez a trópusi meleg, mindenkinek OK volt, most meg akárkivel beszélek, mindenkinek van vele valami baja... én is asszem legkésőbb hétfőn lemosom a hűtőt. A párásodást meg az okozhatja hogy féligmeddig el van dugulva a vízkivezető cső, csak azt nem tudom azt hol kéne megtalálni...
Kilo166 (Droid#1)2007-07-21 20:12:37 // 30755
Elvileg a túlmelegedése okozhatja, hogy a védelem miatt kikapcsol. de a f*szom tele van, hogy nekem is nyűglődik most a klíma. Megy, csak nem hűti le eléggé a levegőt. Hétfőn megnézetem a gázt, de még holnap nagynyomásúval is meglövöm a hűtőt. Ha ezután se áll be, akkor megköszönhetjük a kompresszornak az eddigi együttműködést. Ha jól emlékszem 350.000 egy új. Na ez nem lesz kicserélve most.
Smith2007-07-21 17:26:06 // 30754
Na, ma délután hazafelé jövet 50 percen keresztül csinálta hogy kompresszor ki-be-ki-be-ki-be 2-3 mp-enként.... na ezt kéne megfixálni. A szagot megoldotta a tegnap esti klíma tisztítás, de ez a kompresszor ki-be dolog aggaszt... :( Mi a franc okozhatja???
gyurma2007-07-21 11:45:20 // 30753
Igen így van,nem szabad akkor spórolni ha nyomod neki!!!!
Charlie 1662007-07-21 08:34:07 // 30752
Hali,
Én a köovetkezőképpen látom:
Michelint elvből nem veszek mert az ugye francia..
Én a Dunlop-ra esküszöm, eddig 2 szet volt, A Sp Sport1 és a Sportmaxx is nagyon bevált.
A Bridgestone sem rossz, és szóba jöhet pl a Pirelli Pzero Rossos assimetrico is,szerintem ezek jók a dinamikus autózáshoz.
vannak olcsóbb használhatóük is, de ha ált.ban tempósan vezetsz, akkor jobb erre nem sajnálni a pénzt.
Én a köovetkezőképpen látom:
Michelint elvből nem veszek mert az ugye francia..
Én a Dunlop-ra esküszöm, eddig 2 szet volt, A Sp Sport1 és a Sportmaxx is nagyon bevált.
A Bridgestone sem rossz, és szóba jöhet pl a Pirelli Pzero Rossos assimetrico is,szerintem ezek jók a dinamikus autózáshoz.
vannak olcsóbb használhatóük is, de ha ált.ban tempósan vezetsz, akkor jobb erre nem sajnálni a pénzt.
FRob2007-07-20 23:09:43 // 30751
láttam egy klímatisztító dobzán , hogy úgy kell csinálni, belsőkeringetésre állítani a járgányt, majd a doboz folyamatosra állítani, és keringetni vagy 20 percig
kb 1-2 perc alatt kiürül a doboz tartalama és ügye szépen a belső keringetés miatt kitakarítja a klíma cuccait, utána meg szintén kell vagy 20 perc szellőztetés nyitott ajtókkal
na de persze klímások jobban tudhatják... :)
kb 1-2 perc alatt kiürül a doboz tartalama és ügye szépen a belső keringetés miatt kitakarítja a klíma cuccait, utána meg szintén kell vagy 20 perc szellőztetés nyitott ajtókkal
na de persze klímások jobban tudhatják... :)
FRob2007-07-20 23:07:24 // 30750
annyi kell még hozzá hogy a motorháztetőt kinyitva, a zárszerkezetet takaró müanyag elemet le kell venni, 4 csavar fogja
Smith2007-07-20 22:48:10 // 30749
Klímás tanácsa szerint:
- tisztító sprayt vásárolni
- új pollenszűrőt vásárolni
- pollenszűrőt kivenni
- a keretet ami tartja fent megfúrni, akkora furattal hogy a klímatisztító csője belemenjen
- keretet filter nélkül visszaszerelni
- csövecskét lukon bedugni, sprayt egy jó adaggal belepumpálni
- utána külső levegőre állítva leheőleg úgy hogy minden beömlőn nyomja a levegőt, háromnegyed fordulaton járatni a szellőzést kb. 20-30 percet
- kiszedni a csövet, új filter vissza, lukat ledugózni vagy fbssel vagy sziloplaszttal beragasztani
Végigcsináltam csak közben beesett egy meló és már nem volt időm elmenni egy körre kipróbálni hogy van-e még szaga. Majd holnap reggel úgyis menni kell vele, akkor kiderül.
- tisztító sprayt vásárolni
- új pollenszűrőt vásárolni
- pollenszűrőt kivenni
- a keretet ami tartja fent megfúrni, akkora furattal hogy a klímatisztító csője belemenjen
- keretet filter nélkül visszaszerelni
- csövecskét lukon bedugni, sprayt egy jó adaggal belepumpálni
- utána külső levegőre állítva leheőleg úgy hogy minden beömlőn nyomja a levegőt, háromnegyed fordulaton járatni a szellőzést kb. 20-30 percet
- kiszedni a csövet, új filter vissza, lukat ledugózni vagy fbssel vagy sziloplaszttal beragasztani
Végigcsináltam csak közben beesett egy meló és már nem volt időm elmenni egy körre kipróbálni hogy van-e még szaga. Majd holnap reggel úgyis menni kell vele, akkor kiderül.
Smith2007-07-20 16:23:21 // 30748
Na akkor rohanj el gyorsan klima tisztitó sprayt venni, mert én és 3 boltba mentem amire kaptam, állítólag már a nagykerek is kifogytak... este meg irom mit hogyan mert most még meló van.
Smith2007-07-20 16:22:05 // 30747
FRob: motorháztető kinyit, és telibe nyomni a hűtőt a nagynyomásúval, csak teljesen lamellákkal párhuzamosan? Ennyi?
FRob2007-07-20 16:14:16 // 30746
nekem is ekörüli volt, de ezt még azért nem érte el, csak 45 környékén játszadozott :)
FRob2007-07-20 16:13:09 // 30745
no ha megvan hogy hol kell kitisztítani, meg mit, akkor egy rövidke leírás jöhet, mert néna nekem is csinálja ezeket a produkciókat
FRob2007-07-20 16:12:24 // 30744
:))
vagy csak az alfások szeretik ha rendben van az oto :)
nu én is voltam klímásnál
megmérte a gázt és aszonta teljesen jó, utána meg sima folyóvizes mosást csinált a klímahűtőn, no aztán mintha javult volna( lehet hogy bebeszélte) na de hazaértem elő a nagynomásút és adtam a pofájának, komolyan mondom hogy érezhetően javult, még mindíg fogja az autót, de hírül se annyira mint előtte
esetleg érdemes lenne mindenkinek egy hűtőmosásra elmennie, csak arra vigyázzatok hogy nagynyomásúval csak szemből, különben a lamellákat utána lehet visszahajtogatni :)
vagy csak az alfások szeretik ha rendben van az oto :)
nu én is voltam klímásnál
megmérte a gázt és aszonta teljesen jó, utána meg sima folyóvizes mosást csinált a klímahűtőn, no aztán mintha javult volna( lehet hogy bebeszélte) na de hazaértem elő a nagynomásút és adtam a pofájának, komolyan mondom hogy érezhetően javult, még mindíg fogja az autót, de hírül se annyira mint előtte
esetleg érdemes lenne mindenkinek egy hűtőmosásra elmennie, csak arra vigyázzatok hogy nagynyomásúval csak szemből, különben a lamellákat utána lehet visszahajtogatni :)
Smith2007-07-20 14:15:45 // 30743
Voltam a klímásnál, hát mi áll a ház előtt??? Alfa 166 2.4 JTD :))))))))))) Tuti helyre jöttem!!! Párásodás az van, az ő kocsijában is, a szagot meg valszeg egy tisztítás megoldja, de ártani nem fog amúgy sem, elmagyarázta hogyan kell a tisztítást megcsinálni, úgyhogy este megteszem amit lehet. Aztán utána majd kiderül mi lesz az eredemény. Azt meg hogy leveszi a kompresszort meg visszarakja, az Ő autója is csinálja.... most vagy mindenkié bugos, vagy pedig ez gyárilag ilyen :/
Satti2007-07-20 13:24:20 // 30742
Nekem tegnap a napon 50 fokot mutatott itt a kűlső hőmérő.
W.2007-07-20 13:16:09 // 30741
Kilo166 (Droid#1)2007-07-20 13:02:11 // 30740
Annak nincs jelentősége, mindenhol ugyanaz a hőmérsékletű levegő jön. A párásodás meg szerintem ilyen mértékben nem normális.
András bácsi2007-07-20 10:22:05 // 30739
Nem tűnt még fel.
Grando2007-07-20 10:21:03 // 30738
Nálam is van egy ilyesmi magasabb frekvenciájú hang.
Don Gombóc2007-07-20 10:15:52 // 30737
Most mentem vagy 40 kilométert és hibátlanul működik, hűt mint állat, és furcsa is volt mert nemigen használom a beduin vérem miatt. :)) Viszont ha gyorsítok akkor a klíma üzemben van a klíma felől egy viszonylag erős hang, ami akkor szűnik meg ha visszaállok tartós síma sebességre. Egy teljesen homogén hang ez, mint a multijet dízel kerregő hangja. Az biztos hogy a klíma csinálja. Nállad is van hasonló? Vagy valakinél?
Grando2007-07-20 10:11:51 // 30736
Ez nálam is jelentkezik enyhén... :( Ahogy kikapcsolom a kompresszort, ilyen párás xart lehet érezni pár mp-ig (ez az idő 10 mp alatt van kb.). Nem lehet, hogy ez nooormáális?
Smith2007-07-20 09:53:45 // 30735
Ezt most olvastam:
"Egy 1 éves Toyota Yaris klímájával van a következő gondom: ha leállítom, akkor olyan, mintha gőzfürdőbe mennék. Feltételezem, hogy a kondenzvíz nem folyik ki és egyben visszajön az egész, amit addig kicsapott. Van ennek valami egyszerűen megtalálható/házilag tisztítható kijárata?"
Válasz:
"Hali!
Valahol a tűzfalon kell lennie egy gumicsőnek, ha szemben állsz, akkor a baloldalon keresd. Ha megvan akkor próbálj belepiszkálni valami dróttal.
Sok sikert! Ha nem megy akkor hívj!"
Nálam is lehet ez a gond? Amíg hűt addig semmi szag nincs, és nem párás. Amint kikapcsolom, érzem hogy párás mint atom, és asszem savanykás szagot érzek.
"Egy 1 éves Toyota Yaris klímájával van a következő gondom: ha leállítom, akkor olyan, mintha gőzfürdőbe mennék. Feltételezem, hogy a kondenzvíz nem folyik ki és egyben visszajön az egész, amit addig kicsapott. Van ennek valami egyszerűen megtalálható/házilag tisztítható kijárata?"
Válasz:
"Hali!
Valahol a tűzfalon kell lennie egy gumicsőnek, ha szemben állsz, akkor a baloldalon keresd. Ha megvan akkor próbálj belepiszkálni valami dróttal.
Sok sikert! Ha nem megy akkor hívj!"
Nálam is lehet ez a gond? Amíg hűt addig semmi szag nincs, és nem párás. Amint kikapcsolom, érzem hogy párás mint atom, és asszem savanykás szagot érzek.
András bácsi2007-07-20 09:42:40 // 30734
A klímás tudja. A gáz mennyisége és minősége ott van a zárhíd műanyagján kis táblicskun.
András bácsi2007-07-20 09:41:31 // 30733
Én félnék tőle. Tök más a működési elv, meg a nyomáviszonyok.
FRob2007-07-20 09:39:57 // 30732
szóval akkor irány a klímás, milyen gáz van ebbe?
olajat kell bele tölteni?
stb?
olajat kell bele tölteni?
stb?
FRob2007-07-20 09:38:39 // 30731
hát én vad vagyok és kegyetlen, kipróbálnám ugyan úgy ahogy a benyásoknál szokás
meg kellene mérni most milyen meleg és miylen páratartalom megy be a mociba, meg meg kellene mérni amikor 15-20°C a környezeti hőmérséklet, mert azt nagyon szereti
meg kellene mérni most milyen meleg és miylen páratartalom megy be a mociba, meg meg kellene mérni amikor 15-20°C a környezeti hőmérséklet, mert azt nagyon szereti
András bácsi2007-07-20 09:25:47 // 30730
Na de a dízelnél hová fecskendeznél vizet? Inkább a coolert kéne növelni, vagy arra spriccelni vizet.