Üdv cartársak!
Kérdésem:
adott az én '92-es 33-asom. A bal első futómű elkezdett nyikorogni... A toronycsapágynál lenyomásra eléggé kiemelkedik a középső "rudazat", így gondolom toronycsapágy error., ez miatt nyikorog... Kérdés: szerintetek elég lehet cserélni magát a toronycsapágyat vagy kompletten szilentestül, mindenestül cserés az egész???? (nem mindegy árban... By 6000 vagy 36000) Várom az 5leteket!
Sasamester2011-03-27 17:17:34 // 76421
Tiszi2011-03-26 09:23:05 // 76420
ÁdidiGaga (il hempescattore)2011-03-26 08:32:24 // 76419
Lehet, hogy minta alapján meg tudnám csinálni.
Csövet biztosan kapni, az a szelep sem lehet bonyolult, valszeg kapni olyat külön.
(nem autósboltban)
Mondjuk tegnap a garage-ban voltam ,megnézhettem volna az enyémen.
Bár mintha nem lenne azon szelep , karbison más lenne?
Csövet biztosan kapni, az a szelep sem lehet bonyolult, valszeg kapni olyat külön.
(nem autósboltban)
Mondjuk tegnap a garage-ban voltam ,megnézhettem volna az enyémen.
Bár mintha nem lenne azon szelep , karbison más lenne?
pb_2011-03-25 23:12:49 // 76417
Ahol a csonk vége van ott 13as, maga a cső 12es.
A kébelkorbács javítása genyó. Ha tisztességesen akarod kijavítani nem kevés munkát kell belefeccölni.
A kébelkorbács javítása genyó. Ha tisztességesen akarod kijavítani nem kevés munkát kell belefeccölni.
Hakuna2011-03-25 22:58:55 // 76416
Fölülről nem látok ilyet. Esetleg pontosabb helymeghatározás? Vagy majd a mesterek megmondják.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2011-03-25 22:19:17 // 76415
Üdv Híveim a Boxerben! ;-)
Mondanám a magamét a Vince P4-ének tűzesetével kapcsolatban, ugyanis nálam következett be a dolog :-(
"Zaftos részletekkel" később még szívesen szórakoztatlak Benneteket, először azonban
mutatnám, milyen alkatrészre lenne még szükség a rendbetételhez.
"KERESEM ÉLVE VAGY HALVA":
1
A képen látható cső a motor bal oldalán (H.fej vagy szívócsonk) hátrafelé álló vízszintes csöcsre megy rá, onnan kanyarodik felfelé. Úgy tudom vákuumcső, ami elvileg házilag is pótolható, de egyrészt a mérete kellene (a fele elégett), másrészt
van benne egy egyenirányító szelep.
2
Szervókormány tartálya. (kép nélkül) Elvileg jó még, de szivacsosra sült a külseje, elég ronda, ha lenne valakinek, pótolnám....
3
A leggázabb:
Két kábelkorbács érintett a témában:
Az egyik a motor jobb oldalán, a tűzfalnál - vicces módon - érkezik, több ágra bomlik, szinte mindegyik a motorelektronikával kapcsolatos - és szinte mindegyik megégett, pont az elágazási pontig kb. :-(
A másik a motor tetején-mögött a bal oldali általános fogyasztókat (lámpa, stb) látja el, legalábbis ezek bekötése látszik a motortérben. Pont ez a baj vele, hogy ha csak a látható részét nézzük, akkor is rendesen a vezetékszakaz kb. közepe kapta a tüzet.
A kábelekre javítási ötleteket is várunk. Alapvetően szakemberre bíznánk, csak szeretnénk a majdan alkalmazott technológia megfelelőségéről tájékozódni.
Fő kérdés, hogy az égett/ép részek határán alkalmazható-e valamilyen szakszerű toldás (akár csatlakozóval) vagy mindenképpen ki kell bontani a kérdéses kötegeket?
A válaszokat és az esetleges eladó cuccokat a tulaj nevében is előre köszönöm!
Mondanám a magamét a Vince P4-ének tűzesetével kapcsolatban, ugyanis nálam következett be a dolog :-(
"Zaftos részletekkel" később még szívesen szórakoztatlak Benneteket, először azonban
mutatnám, milyen alkatrészre lenne még szükség a rendbetételhez.
"KERESEM ÉLVE VAGY HALVA":
1
A képen látható cső a motor bal oldalán (H.fej vagy szívócsonk) hátrafelé álló vízszintes csöcsre megy rá, onnan kanyarodik felfelé. Úgy tudom vákuumcső, ami elvileg házilag is pótolható, de egyrészt a mérete kellene (a fele elégett), másrészt
van benne egy egyenirányító szelep.
2
Szervókormány tartálya. (kép nélkül) Elvileg jó még, de szivacsosra sült a külseje, elég ronda, ha lenne valakinek, pótolnám....
3
A leggázabb:
Két kábelkorbács érintett a témában:
Az egyik a motor jobb oldalán, a tűzfalnál - vicces módon - érkezik, több ágra bomlik, szinte mindegyik a motorelektronikával kapcsolatos - és szinte mindegyik megégett, pont az elágazási pontig kb. :-(
A másik a motor tetején-mögött a bal oldali általános fogyasztókat (lámpa, stb) látja el, legalábbis ezek bekötése látszik a motortérben. Pont ez a baj vele, hogy ha csak a látható részét nézzük, akkor is rendesen a vezetékszakaz kb. közepe kapta a tüzet.
A kábelekre javítási ötleteket is várunk. Alapvetően szakemberre bíznánk, csak szeretnénk a majdan alkalmazott technológia megfelelőségéről tájékozódni.
Fő kérdés, hogy az égett/ép részek határán alkalmazható-e valamilyen szakszerű toldás (akár csatlakozóval) vagy mindenképpen ki kell bontani a kérdéses kötegeket?
A válaszokat és az esetleges eladó cuccokat a tulaj nevében is előre köszönöm!
Hakuna2011-03-25 21:47:52 // 76414
S mi alól jöttél netelni ?:)
pb_2011-03-25 21:43:32 // 76413
Biztos napközben nem dógoztá Leget.))))
Whiteskull2011-03-25 21:37:46 // 76412
Pedig ott. :))
Most végeztem. :)))
Most végeztem. :)))
pb_2011-03-25 21:35:57 // 76411
Akkor az lassan cserés lesz.)
Hakuna2011-03-25 21:28:19 // 76410
Két évet ér el hamarosan. De csodás bronzszínű, és viszkóznak tűnik. És télen alig hozom ki.
Hakuna2011-03-25 21:11:10 // 76408
Szerintetek garázsban tartott boxernél, kb kétheti egy használat mellett mennyire fontos az olajcsere ha csak az idő telik, a kilométerek nem annyira? Fincsi Seleniát kapott, kár lenne érte 10e-nél, de lassan elég régi már.
pb_2011-03-25 21:10:38 // 76407
A telesport márcsak ilyen.))
Hakuna2011-03-25 21:05:55 // 76405
Ó, a második "kiforrott" twinspark technika :)
(előre fáj a gyertyacsere... no meg közel a 200e)
(előre fáj a gyertyacsere... no meg közel a 200e)
Hakuna2011-03-25 21:04:28 // 76404
Ja, okostelefonról a váltó alól :)
Hakuna2011-03-25 21:03:37 // 76403
Jól felmentek a 33-ak a használtautón, és alig van már belőlük. Néztétek mostanság?
pb_2011-03-25 21:02:38 // 76402
Nekem 1 is sok(k).DD
pb_2011-03-25 21:01:19 // 76401
Csak azt ne mondd, hogy a műhelyben.)))
Hakuna2011-03-25 20:52:49 // 76400
Sejtettem. :) Én is épp csak benéztem. Hálisten a gép is problémamentes, mióta két Alfám van öröm az élet :) Igaz a műszaki még most jön duplán...
Whiteskull2011-03-25 20:51:42 // 76399
Szép estét! :)))
Robotolok Vazze! :)))
Robotolok Vazze! :)))
pb_2011-03-25 20:50:31 // 76398
Kész van má mind, mint a matek lecke.D
Hakuna2011-03-25 20:15:19 // 76397
Pálinkás szép jóestét az uraknak!
pb_2011-03-25 12:47:52 // 76396
Mágusunk, biztos naon ráér filozófálgatni.DD
Whiteskull2011-03-25 12:16:27 // 76395
Ilyen okosságokat én is tudok mondani. :)))
Pl. este majd lenyugszik a nap. :)))
Pl. este majd lenyugszik a nap. :)))
Ferke2011-03-25 11:25:02 // 76394
Na ugye megmondtam:))
kesa2011-03-24 23:18:49 // 76393
Nagyon helyesen :). Én is leküldtem már egy-egy pohár bort, meg páleszt.
De szerintem benevezek még egy körre :).
De szerintem benevezek még egy körre :).
Whiteskull2011-03-24 22:37:14 // 76392
És már szomjas se vagyok annyira. :)))
De még egy fröccs azért lecsúszik. :))))
De még egy fröccs azért lecsúszik. :))))
Whiteskull2011-03-24 22:35:46 // 76391
Itt vagyok. :DDD
pb_2011-03-24 22:16:09 // 76390
Nem, nem, én teljesen L6árolódom az ilyenfajta tevékenységtől, Mágusunk szokott reggelente nyitni valamivel.DD
Te választottad.)
Te választottad.)
VinceP4 (Il capitano)2011-03-24 22:01:33 // 76389
Ez azt jelenti, hogy nem a kenyered javát etted meg, hanem a söröd javát ittad meg? :-)
Itt Szentesen hatalmas nagy szárazság van. Rosszabul élek mint 4 éve. :-(
Itt Szentesen hatalmas nagy szárazság van. Rosszabul élek mint 4 éve. :-(
pb_2011-03-24 21:39:58 // 76388
Csak vizuális szemléltetés zajlott.)))
Ferke2011-03-24 21:36:31 // 76387
Már megint csak az iszákolás:)) Fogadjunk, hogy mindjárt megjelenik a Zsolti is!:))))
pb_2011-03-24 21:29:52 // 76386
Már a felépülés útján van, ha jól tom.)
pb_2011-03-24 21:28:29 // 76385
LoneWolf332011-03-24 21:25:43 // 76384
Akkor tényleg szerencse, hogy nem lett nagyobb baj. Egy kalappal a helyreállításhoz !
VinceP4 (Il capitano)2011-03-24 21:19:21 // 76383
19 év alatt a motor egynéhányszor már meg lett mozgatva benne, azonban gondolom mindig sikerült ugyanazzal a 19 éves üza. csővel összerakni, ami eddig bírta...
LoneWolf332011-03-24 21:16:12 // 76382
Hogyan történt? Lehet tudni mi okozta?
VinceP4 (Il capitano)2011-03-24 21:09:24 // 76381
Azt nem is írtam, hogy az én tűzvörösöm meg kigyuladt. Tiszta égő.
Szerencsére az előzetes hibamegállapítás szerint nem lett nagy baj, sikerült hamar megfékezni.
Szerencsére az előzetes hibamegállapítás szerint nem lett nagy baj, sikerült hamar megfékezni.
LoneWolf332011-03-24 21:00:31 // 76380
Jó, maradjunk. (Az ötletek között ez az opció is szerepelt)
Ferke2011-03-24 20:55:21 // 76379
Maradjunk annyiban, hogy megette már a kenyere javát, és olyan vállas a hengerfal, mint pb_ mester!:)))
VinceP4 (Il capitano)2011-03-24 20:54:16 // 76378
Vagy bír? :-(
pb_2011-03-24 20:53:55 // 76377
De bír, vagy 1xűen xarult mértek.
VinceP4 (Il capitano)2011-03-24 20:51:59 // 76376
Én valami más hibát gyanítok inkább, ennyire nem bír szar lenni egy motor. Szerintem. Inkább tudok elképzelni valami emberi hülyeséget.
Ferke2011-03-24 20:48:35 // 76375
Szerintem lehet...láttam már 6-os értékeket, kb mind a 4 hengerben...
pb_2011-03-24 20:29:10 // 76374
Akkor az a motor qka.
LoneWolf332011-03-24 20:04:22 // 76373
Ha tényleg annyi, akkor valóban nem az igazi.
Ötletek:
Hengerfejtömítés, rosszul záró szelep(ek) a hengerfejben, kopott hengerfal, kopott vagy törött kompresszógyűrű(k)...
Veszteségméréssel elég jól behatárolható a nyomásvesztés helye.
Ötletek:
Hengerfejtömítés, rosszul záró szelep(ek) a hengerfejben, kopott hengerfal, kopott vagy törött kompresszógyűrű(k)...
Veszteségméréssel elég jól behatárolható a nyomásvesztés helye.
VinceP4 (Il capitano)2011-03-24 19:40:54 // 76372
Sziasztok!
Egyik kolegám 1.3-as 33-asába állítólag 4-6 között van a kompresszió. Az lehetséges? Szerintem ott valami nem kerek, annyira nem lehet szar. Ötletek?
Köszi.
Egyik kolegám 1.3-as 33-asába állítólag 4-6 között van a kompresszió. Az lehetséges? Szerintem ott valami nem kerek, annyira nem lehet szar. Ötletek?
Köszi.