granturismo2005-02-08 22:48:33 // 1321
'ccakát. Dőlök én is.
granturismo2005-02-08 22:47:57 // 1320
Ja és én a 145/6 1.7 adatát írtam. Mert a 33-nál kétféle vezérműtengely van. (132 ill 137LE s M8-as motor) ill 129LE-s M9-es motor. A teljesítménykülönbséget a másmilyen vezérműtengely adja.
Neked M8 lesz.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 22:44:33 // 1319
Köszi az infot, dzsalok aludni. Hello.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 22:43:04 // 1318
Ja jó. Már megijedtem. Na köszi.
granturismo2005-02-08 22:40:14 // 1317
Ez a gyári előírás szerint a kopáshatár.
A 8 szelepeseken egyforma (9mm) de azon sem mindegyiken.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 22:34:50 // 1316
Ne szivass!!!! Nem ugyanolyan??? ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
granturismo2005-02-08 22:32:51 // 1315
Ja 16 szellentős boxinál szívóbütyök 9,5 kipubütyök 9,4 mm alatt gázos.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 22:29:08 // 1314
Tudom mire gondolsz, de még bőven meg van az edzés (újszerü) :))
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 22:27:12 // 1313
Aha. Úgy gondolta, ehhez a szabályos alakhoz k*rva gyors forgás kell, de hiszek neked, viszont szerintem akkor is érdekesen néz ki.
granturismo2005-02-08 22:25:59 // 1312
Bontott tengelyek mentek bele? Mert sok olyan bontott tengely van ami nem 4mm kopott hanem 2-t mondjuk....
granturismo2005-02-08 22:24:02 // 1311
Táncol a tengely alatt ezért nem mindig ugyanott éri el a bütyök hanem egy körvonal mentén.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 22:21:53 // 1310
Remélem harap.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 22:21:13 // 1309
Ja. Ezek szerint gyorsan forog?
granturismo2005-02-08 22:21:01 // 1308
Mi az hogy reméled?:-)
granturismo2005-02-08 22:20:13 // 1307
Melyik részen? Ahol a veztengellyel találkozik?
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 22:16:01 // 1306
Na ne félj, kicseréltük mind a négyet, meg a 16 hidrotőkét. :)) Remélem.....
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 22:14:03 // 1305
Ja, és miért kopik szerinted a hidrotőke koncentrikus, szabályos kör alakba?
granturismo2005-02-08 22:13:56 // 1304
Lehet, hogy jobb ha az a valaki nem közelít csavarhúzóval a karbik felé.:-)
granturismo2005-02-08 22:12:38 // 1303
Hát ezaz képezeld, hogy ment volna "kopatlan" tengellyel. Veszettül be tudnak kopni a boxi tengelyek, még szerencse hogy úgy kopik hogy az íve megmarad így tulképp nem venni észre csak akkor ha nagyjavítás után használod. Érdekes mert ugyebár a vez tengelyek "normális" motorokon kockásra kopnak ott észrevehetőbb a kopás.
Scott2005-02-08 22:08:09 // 1302
Ahogy elnézem , emberünk amilyen szépen lepucolta , vehette volna a fáradságot, hogy a levágott benzincsövek "csonkjait" is leszedje :))
Úgy látszik bonyolult négy bilincset meglazítani, egyszerűbb ha levágjuk a csövet :))
granturismo2005-02-08 22:06:12 // 1301
permanant
olvass vissza az 553-as hozzászólásnál. Ott lapogattuk Andorkát a blokkantyú miatt.
Scott2005-02-08 22:02:29 // 1300
Hehe, ilyen 40-sek vannak az enyémben . Karbi power ! :))
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 22:02:01 // 1299
Tom', hogy kisebbet nyit, és nekem volt olyan bütyök, amelyik kb.3mm-et le volt kopva. De mégis úgy ment, hogy még (lsd.:aug.20). Nem értem én ezt.
granturismo2005-02-08 21:58:38 // 1298
Igen ront. Meg a boxinál amúgy is gázos a kopás.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 21:53:00 // 1297
Csak az oldalán láttam én is. Szerinted ront a kocsi teljesítményén a kopott vezérműtengely?
granturismo2005-02-08 21:51:00 // 1296
Szia.
Kb egy hónapja mutatott róla képet. Lepadlóztam tőle.
Azóta van valami haladás nála?
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 21:45:59 // 1295
Szia GT.! Láttad már Andorka felújított motorját? Szééééééééép.
granturismo2005-02-08 21:43:04 // 1294
andrew
Elaforg pld.
Van itten egy érdekesség: egy pár Weber IDF 40-es nagyon patent állapotban.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 21:36:20 // 1293
Mikor érkezik a boxeres brigád?
andrew0072005-02-08 17:21:01 // 1292
Néztem az árakat amiket írtál. Pesten melyik boltot ajánljátok ahol beszerezzem az olajszűrő, vezérműszíj,görgő stb.
andrew0072005-02-08 17:18:14 // 1291
Köszi nem kell mert csak ahol összedugod a két csatlakozót ott voltak az érinkezők elhajolva.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-08 17:15:21 // 1290
Lehet tudok hozni occsón gyújtáskapcsolót, de csak jövő hét utánra (esetleg esetleg jövő hétre)
andrew0072005-02-08 17:12:44 // 1289
köszi sikerült. Szerencsére csak kontakt hiba volt. Megcsináltuk és most újra száguld a kicsike.
pb_2005-02-08 14:40:37 // 1288
Sajnos ilyen képet prezentálni nem tudok, viszont volt már szerencsém kiszerelni. Le kell hozzá bontani a kormányoszlop borítását, széthúzni a csatlakozóját(műszerfal alatt lesz, 4 eres csati(2x2)), kicsavarni ami alulról tartja a kapcsolót, aztán övatosan kihúzni a tokból a kapcsolót(vigyázni a kábelre és a kormányzárra, nehogy a rugó elrepüljön). Nagy vonalakban ennyi, amikor kint van a kapcsoló, még lehet tovább bontani.
Wickey2005-02-08 14:01:42 // 1287
Konkrétan a Winkler volt, a 166 tesztben, aszt' ő is csak ökörködött (az open gombnál fogva akarta lecsukni az akármilyen rekeszt, vagy kesztyűtartót, naná hogy úgy nemmegy).
andrew0072005-02-08 13:12:50 // 1286
Valaki tud olyan képet ,hogy kell kiszedni a gyújtáskapcsolót?
granturismo2005-02-08 13:12:08 // 1285
"Még 1 dolog derűlt, hogy a támasztó g. csapágya MGM Radax volt, gondolom gyári beszerzésből származott."
Ez jó:-)
pb_2005-02-08 13:05:00 // 1284
Ez a haverom verdája. Az eset a következő volt: vezműszíj csere történt, ill. csak 1/2-ig, mert a görgők nem lettek cserélve(kezdeti próbálkozások), aztán a haverom épp hazafelé tartott, és a baloldali támasztó görgő úgy gondolta, hogy elég volt a normális működésből(beállt a csapágy) és ledobja a szíjat. A szerencse volt, hogy viszonylag kis sebességnél történt a dolog, így rögtön meg tudott állni, mikor meghallota a csörgést. Ezért "csak" a szelepek görbültek. A szelepek összegörbültek a törést és a bevágást már mi csináltuk. Sajnos másképpen nem lehett kiszedni, csak úgy, hogy flexel bevágtuk a sztányérokat, aztán visszatuszkoltuk őket, hogy ki lehessen szedni a rugókat, ezzel tönkre téve a szelepvezetőket is. Volt amelyik bírta, volt amelyik tört. A dugattyúk, hengerek +úszták. Még 1 dolog derűlt, hogy a támasztó g. csapágya MGM Radax volt, gondolom gyári beszerzésből származott.
Akkor a képeket törlöm.
granturismo2005-02-08 12:05:59 // 1283
pb kösz
mentettem.
Bár a téma elég szomorú. Átugrott a vezérlés?
Hát a szelepeket elnézve kíváncsi lettem volna azon az oldalon a dugattyútetőkre meg a hengerfalakra is.
Bravo 1.6 16V-n ugrott át a vezérlés legutóbb. De ott ben sérültek ennyire durván a szelepek csak a kipufogószelepek görbültek. Az olyan motor, hogy a szívószelepsor nem ér be a dugóig.
Egyébként brutalitárius rendszer ez az 1.7 16V motor.
granturismo2005-02-08 11:47:11 // 1282
Nézd Bálint. Ha valaki ennek nekiáll akkor vagy kell nyomatékkulcs vagy kell annyi, hogy már érzésre tudd, hogy mennyi az a 8-10N. A szerelő nem használ ehhez nyomatékkulcsot, mert már érzi hogy mennyi az annyi ugyanúgy minthogy ha ránéz egy csavarra akkor tudja hányas villáskulcs kell hozzá. Ha ez benned nincsen meg és nincs nyomatékkulcsod sem az nem baj, de akkor inkább hagyd ki szerintem mert pld. ha beleszakítasz egy csavart a blokkba (könnyen előfordul) azt kiszedni nagy szívás és nem is olcsó. Akkor jobban megéri egykét ezer ft-ért megcsináltatni valahol.
pb köszi
Rárepültem a témára.
Bálint332005-02-08 11:38:09 // 1281
Nyomatékkulcsom nincs. Azért kérdeztem mert ha kell hozzá akkor nem tudom magam megcsinálni. Tömítés és paszta ügyben is teljesen tudatlan vagyok. Hát akkor mi is kell ahoz hogy én kitakaríthassam azt a teknőt? Vagy ha ennyire béna vagyok, inkább neki se álljak ?
pb_2005-02-08 11:36:42 // 1280
gt
Feltettem még 1 pár csemegézni valót. Ha +nézegetted/letöltötted a képeket, légyszí szólj, mert törölném őket.
pb_2005-02-08 11:33:23 // 1279
Sztem nem kell nyomatékra meghúzni, ha jól emléxem 6-os csavarok tartják. Az elsőkhöz nagyon nehéz hozzáférni, nem is lehet őket rendesen meghúzni. Az összerakáskor használj pasztát is.
granturismo2005-02-08 11:31:54 // 1278
Nem, ez nem olyan mint a hengerfej. Szépen beteszed a csavarokat és 8-10N-al meghúzod. Azért ne egyból húzd rá, először kézzel mindet, utána finoman ráhúzod őket és utána jöhet a nyomaték. Tömítés csere, gondolom ezt tudod.
Bálint332005-02-08 11:21:18 // 1277
Tudna nekem abban valaki segíteni, hogy ha leveszem az olajteknőt, akkor amikor visszateszem akkor előre megadott nyomatéktábla szerint kell-e meghúzni a csavarokat nyomatékkulcsal? A múltkori olajcserénél ugyanis benyúltam a teknőbe és ujjnyi iszapréteg volt az alján.
granturismo2005-02-08 10:51:10 // 1276
Dehogyis, jöhet minden ami szerelős kép. Köszi.
pb_2005-02-08 10:49:50 // 1275
gt!
2 képet találtam még a váltóról, csak váltós kép érdekel?
granturismo2005-02-08 09:39:36 // 1274
Hát érdekes hogy vajon mitól száll el az összes tőke? Én csak arra gondolok, hogy valamikor valaki nem megfelelő kenőanyagot használt bele.
Viszont a tőkékkel pont ez a baj, hogy ha hibás (nem látja el a feladatát), nem egyenlíti ki a szelephézagot ezért csattog a vezérlés. Magyarul ez olyan mintha kalapáccsal folyamatosan ütnéd a szelepszárat és a v.tengelyt. Namost ezt 50ekm-en át.... csoda, hogy eddig bírta. Miután a hengerfej és a szelepek hőterhelése is nagyobb csattogó tőkékkel csak idő kérdése, hogy mikor szorul meg valamelyik szelep. Itt 55ekm kellett hozzá ami azért elég hosszú idő.
Számoljunk egy kicsit:
Hidrotőke garnitúra: 20eFt
Szíjfeszítő: (a 2db) 8eFt
Vez szíj: (a 2db) 4eFt
Olaj Selenia: 4l 8eFt
olajszűrő: 1eFt
Mondjuk a szerelő kérjen el: 15eFt.( Nem olcsó akkor)
Az 56eFt ugyebár
Ezt nevezem én korrekt árnak (és időben elvégezve)
Mivel a vez tengely is szétment erre jön:
Szerintem 30-ért egy db bontott tengelyt lehet venni. A hengerfej levétele + vez. tengely cseréje legyen egy tizes. Plusz kell egy szelep és egy szelepvezető (5eff) + annak a hengerfejnek szétszedése javítása síkolása akkor már gépműhelyben 20eFt. Kell pár tömítés (hengerfej, szívóoldali, szívócső, kipufogósor, szelepszárszimmering 5eFt
Ez a második rész 70eft.
Ezt fizetted ki azért mert később cseréltetted a tőkéket.
A kettő együtt 126 eft ez egy korrekt ár erre a munkára, de a 155 még belefér szerintem.
Egyszóval szerintem nem érdemes ilyen sokáig elhúzni a dolgot ha hamarabb kicseréltetted volna a tőkéket a vez. tengely cserét és a szelep/hengerfejjavítást megúsztad volna.
pb
Tökéletes nekem úgy is. És köszi.
pb_2005-02-08 08:48:19 // 1273
Ha a mechanikus rész ment szét, lehet még az is javítható. Vannak olyan szerelők, akik csak ezzel foglalkoznak.
andrew0072005-02-08 08:42:48 // 1272
Na ledöglök és remélem délután már okosabb leszek. Szasztok