Látom, birkózószart ettél reggelire. :)
A 2.4 TD 90-esemet valóban lenyomtad, pont annyival, amennyivel rövidebb a váltód.
A 2.0 TS 75-ösöm ellen viszont még sosem álltál ki, avagy én nem álltam ki ellened, ez nézőpont kérdése. Ha kiviszem Kaposújlakra, akkor mehetünk egyet, hátha nyersz, vak tyúk is talál szemet. :P Viszont ha én nyerek, akkor meg kell vegyed tőlem, amikor eladod a dízeledet. :)))
Robi2007-10-03 16:25:14 // 20729
prooF_752007-10-03 11:54:44 // 20728
jajj hagyjad már, jöhetsz evodízellel is, az se lesz elég!:D
Gábor(figi75)2007-10-03 11:52:39 // 20727
"Csak az ellen megyek akivel merek!" :-)
NaTo2007-10-03 11:48:45 // 20726
SZóval V6 ellen még nem mentél? :)
hihijjjj
hihijjjj
Gábor(figi75)2007-10-03 10:07:56 // 20725
Tudom,hogy kiáll,mert nem 1 félős fajta!:-)
Gábor(figi75)2007-10-03 10:07:24 // 20724
Érzésem szerint bocsi,de te nem leszel ellenfél!:-)
VM dizelek ellen még nem veszítettem,de ebbe tartozik a 2.5 és a Fiat motoros 1.9 145/6 is,bocs!:-)
Mindíg gyorsulok és még sosem veszítettem,igaz V6 ellen nem mentem,Robit meg sorban elkapáltam eddig is! :DD. :-)))
Annyi előnyt adok mindenkinek,hogy full sütőolajjal megyek ki ellnetek,asszem így lessz fer!:-)))
VM dizelek ellen még nem veszítettem,de ebbe tartozik a 2.5 és a Fiat motoros 1.9 145/6 is,bocs!:-)
Mindíg gyorsulok és még sosem veszítettem,igaz V6 ellen nem mentem,Robit meg sorban elkapáltam eddig is! :DD. :-)))
Annyi előnyt adok mindenkinek,hogy full sütőolajjal megyek ki ellnetek,asszem így lessz fer!:-)))
NaTo2007-10-03 09:05:29 // 20723
Valamint a fogyasztásomat hogyan befolyásolja. Na jó: az autóm fogyasztását! :)
NaTo2007-10-03 09:04:33 // 20722
Köszi az infókat. :)
AKkor ezek szerint a kipuffom vagy jó lett, vagy rossz. De az egyik biztosan. :)
Mindenesetre lehet hogy a direktszűrő miatt, de egyáltalán nem tapasztaltam teljesítmény csökkenést, sőt. Egy dolog még aggaszt: mégpedig a lambdaszonda. Azt hallottam, hogy a szondának a működéséhez szoktak mögé egy kis folytást csinálni (pl. katalizátor), hogy a sűrűbb gázból tudjon mintát venni. Így egyes típusoknál a katalizátor eltávolítása után teljesítmény csökkenés is felléphet. Vajon a 75-nél hogyan módosít egy ilyen katalizátor kivétel?
AKkor ezek szerint a kipuffom vagy jó lett, vagy rossz. De az egyik biztosan. :)
Mindenesetre lehet hogy a direktszűrő miatt, de egyáltalán nem tapasztaltam teljesítmény csökkenést, sőt. Egy dolog még aggaszt: mégpedig a lambdaszonda. Azt hallottam, hogy a szondának a működéséhez szoktak mögé egy kis folytást csinálni (pl. katalizátor), hogy a sűrűbb gázból tudjon mintát venni. Így egyes típusoknál a katalizátor eltávolítása után teljesítmény csökkenés is felléphet. Vajon a 75-nél hogyan módosít egy ilyen katalizátor kivétel?
prooF_752007-10-03 08:56:52 // 20721
Nem azért hogy védjem, de mikor kihívtam tökölön, akkor ezeket hozta fel mentségére. Mondjuk lehet h ellened még így is kiállna, mert nincs félnivalója:P:DDD
Wickey2007-10-03 08:14:13 // 20720
Nyugi, szerintem már a lista elején szarul járnál :-)
Ryuk2007-10-02 23:56:05 // 20719
Ellenem jöhecc...ha összeraknám és el is jutnék odáig akkor is egy 3 hengeres kehes 82lovas Giulietta mocival versenyeznél...amiböl jópár ló eleve megdöglött....
Gábor(figi75)2007-10-02 23:11:17 // 20718
Na ne fárassz már,jön még Kopasz meg Marek V6-ja meg még hívjad DCS tuning vasakat ellenem,mit gondolsz mindenkit én sem tudok megenni!:-)))
Csak az ellen megyek akivel merek! :DD.. :-)))
Csak az ellen megyek akivel merek! :DD.. :-)))
Wickey2007-10-02 23:08:27 // 20717
Vele. Figi, ha ezek után nem jelensz meg... :-PPP
nincs kifogás. Emelkedő számsorrendben ellenfeleid a következők (zárójelben a tippelt jelenlegi teljesítmény):
Robi (~110LE)
Proof (~140LE)
én (~145LE, hosszúváltó)
Kopasssz és/vagy Marek, ha jön valamelyikük (~175LE)
Nekem az ablakmosóm nem jó, szóval nagy meccs lesz bázzeg, főleg szemerkélő esőben döghidegben :-P
nincs kifogás. Emelkedő számsorrendben ellenfeleid a következők (zárójelben a tippelt jelenlegi teljesítmény):
Robi (~110LE)
Proof (~140LE)
én (~145LE, hosszúváltó)
Kopasssz és/vagy Marek, ha jön valamelyikük (~175LE)
Nekem az ablakmosóm nem jó, szóval nagy meccs lesz bázzeg, főleg szemerkélő esőben döghidegben :-P
Wickey2007-10-02 23:01:28 // 20716
Nekem az is megy, kemény vagyok vazzeg :-)
Gábor(figi75)2007-10-02 22:52:07 // 20715
Jaj hadjad már Robi védelmét,kivagy te neki? :-))))
Nekem meg nem jó parklámpám,és fűtőventillátorom,akkor én kivel mérközek? :-)
Veled? :-))))
Nekem meg nem jó parklámpám,és fűtőventillátorom,akkor én kivel mérközek? :-)
Veled? :-))))
prooF_752007-10-02 22:31:22 // 20714
Haha, menjen csak a szájkarate:))) Robinak szar a kuplungja, meg nincs 2es szinkronja a 75-ösön. Viszont velem összemérheted tudásodat:)
Gábor(figi75)2007-10-02 22:20:54 // 20713
Akkor sejtésem GTV,Robi viszont TS,asszem meglesztek eszegetve reggelire a TááDéé nak nem vagytok ellenfelek! :DD. :-)))
krys2007-10-02 21:32:26 // 20712
Te meg bringával probálkozz burnout-olni :D
Wickey2007-10-02 18:46:47 // 20711
jólvan.Azzal megyünk. Próbálkozhatsz. :-P
[k i z z o]2007-10-02 18:41:26 // 20710
Igazából dob nem kell. Azok csak hangcsillapitásra szolgálnak.
A szelepek védelméről a jól méretezett leömlő gondoskodik.
Az, hogy milyen a jó kipuff. rendszer un. flow bencheken derül ki, az egész motor - hengerfej - gázsebességét tesztelve, magyarán X idő alatt mennyi keverék - viz - áramlik át rajta adott szivóoldaltól a hengerfejen - ebből mennyi pazarlódik el kipuff oldalon stb.. ebbe beleszól a szivóoldal, szelepek, járatok, pillangó AFM stb., plusz a kipufogó oldal által keltet turbulencia ami segiti a töltést - számitanak a szelepösszenyitások emelés - a kipufogójárat alakja, a leömlő a kipufogójárathoz való illeszkedése / meg kell akadályoznia az égéstermék hengerbe való visszajutását. Szoval 1 komoly szakma:)
A gázgyorsito dob nem más mint egy turbulenciát létrehozó henger, amely adott fordulaton szivja el a kipufogó gázt a rendszerből. De ha nincs fordulatra méretezve - lásd kisipari magyar cuccok xezerert - akkor a benzin levegő keveréket is kitépi a hengerből:)
Az én kipufogóm a hengerfejhez készült, leirás alapján, nem birtam kiszámolni miért olyan, amilyen de jó. Adottak voltak szivóoldali méretek, tengely stb. meg a kipufogó oldal méretei mind hfej mind csövek tekintetében. Pl. 38mm ID a leömlő, 45cmm hosszan, 3mm körkörös takarással a talp a hfejre körkörösen, utána ID 45 60cm hosszan 2az 1be, majd ID 58 végig. és bele 2 átfujó dob. Varratok mindenhol elcsiszolva, polirozva - nem indegy hol van hegesztve, hogy az ember beleférjen kis kezével - ugyanis adott fordulaton a kipuf. gáz a palást mentén jobban terjed, és egy COval agyonbeolvasztott rendszer nem a leg - optimálisabb.
Szóval sztem gázgyorsitot ne, de méretezett rendszer ha van szivóoldali modositás akkor mindenképp kell. Addig meg csak hangosabb lesz. Pl. a kat kivétele is érdekes, mert pl. kat autóknál lehet az összenyitást nagyobbra venni a gyárban mivel a kat folytó hatás jotékony a gázcserére, de ha a kat kijön akkor lehet ezzel az összenyitással már igen átöblit a motor ezert mondják sokan kat nélkül fordulaton jobban harap a gép, csak elfelejtik hogy lentebb meg szarabb lett, mivel kakaó a kipuffba menekül kis fordulaton.
Ezert irtam ha pl. 60-as rendszert aláraksz a bébinek akkor az előtte lévő csövezést is ki kell találni a hfejről nem beszélve, mivel pl. a 40-es csöveidből kiér a gáz a 60-ba azt leül lesegetni, elveszitia sebességét.
A szelepek védelméről a jól méretezett leömlő gondoskodik.
Az, hogy milyen a jó kipuff. rendszer un. flow bencheken derül ki, az egész motor - hengerfej - gázsebességét tesztelve, magyarán X idő alatt mennyi keverék - viz - áramlik át rajta adott szivóoldaltól a hengerfejen - ebből mennyi pazarlódik el kipuff oldalon stb.. ebbe beleszól a szivóoldal, szelepek, járatok, pillangó AFM stb., plusz a kipufogó oldal által keltet turbulencia ami segiti a töltést - számitanak a szelepösszenyitások emelés - a kipufogójárat alakja, a leömlő a kipufogójárathoz való illeszkedése / meg kell akadályoznia az égéstermék hengerbe való visszajutását. Szoval 1 komoly szakma:)
A gázgyorsito dob nem más mint egy turbulenciát létrehozó henger, amely adott fordulaton szivja el a kipufogó gázt a rendszerből. De ha nincs fordulatra méretezve - lásd kisipari magyar cuccok xezerert - akkor a benzin levegő keveréket is kitépi a hengerből:)
Az én kipufogóm a hengerfejhez készült, leirás alapján, nem birtam kiszámolni miért olyan, amilyen de jó. Adottak voltak szivóoldali méretek, tengely stb. meg a kipufogó oldal méretei mind hfej mind csövek tekintetében. Pl. 38mm ID a leömlő, 45cmm hosszan, 3mm körkörös takarással a talp a hfejre körkörösen, utána ID 45 60cm hosszan 2az 1be, majd ID 58 végig. és bele 2 átfujó dob. Varratok mindenhol elcsiszolva, polirozva - nem indegy hol van hegesztve, hogy az ember beleférjen kis kezével - ugyanis adott fordulaton a kipuf. gáz a palást mentén jobban terjed, és egy COval agyonbeolvasztott rendszer nem a leg - optimálisabb.
Szóval sztem gázgyorsitot ne, de méretezett rendszer ha van szivóoldali modositás akkor mindenképp kell. Addig meg csak hangosabb lesz. Pl. a kat kivétele is érdekes, mert pl. kat autóknál lehet az összenyitást nagyobbra venni a gyárban mivel a kat folytó hatás jotékony a gázcserére, de ha a kat kijön akkor lehet ezzel az összenyitással már igen átöblit a motor ezert mondják sokan kat nélkül fordulaton jobban harap a gép, csak elfelejtik hogy lentebb meg szarabb lett, mivel kakaó a kipuffba menekül kis fordulaton.
Ezert irtam ha pl. 60-as rendszert aláraksz a bébinek akkor az előtte lévő csövezést is ki kell találni a hfejről nem beszélve, mivel pl. a 40-es csöveidből kiér a gáz a 60-ba azt leül lesegetni, elveszitia sebességét.
Gábor(figi75)2007-10-02 18:31:36 // 20709
Nagyon ajánlom,hogy olyan hátulkaparóssal gyere amit ismét eltudok verni!:-))))
NaTo2007-10-02 16:54:21 // 20708
Még szerencse, hogy most lett kitakarítva a hűtő, és gyakorlatilag 85 fok fölé nem megy a vizem bárhogy hajtom. (asze így is kell ennek lennie) Na de ez nem maradhat akkor sem így. Pláne nálam. Szívtam már többször hűtési problémákkal...
NaTo2007-10-02 16:52:23 // 20707
Ja, hogy ne legyen teljes az örömöm, kontaktos a vízhőfok mérő órám... hideg párás időben nagyon szeret működni, aztán fogja magát és plaff. nem mér. :(
Robi2007-10-02 16:15:57 // 20706
Hát honnan tudnám? Messze van az még. Addig a ló is megszólalhat. :)
Neked könnyű, neked nem kell sokat válogatnod az autóid közül. :)))))
Neked könnyű, neked nem kell sokat válogatnod az autóid közül. :)))))
HátvédRomeo2007-10-02 12:44:03 // 20705
Én annyit tudok, hogy a dobokban lévő lamellák amik ugymond visszafognak a lovakon. Hangtompítók.
Pl.: Multkor beszakadt a hátsó dobomba a kipuff cső. Lafogott a hátsó dob, magyarul a hátsó dob kiesett a redszerből a kipufogásból, előtte megtörtént a kipufogás.
A vas érezhetően jobban ment, és rugalmasabb is volt. És a hangja se volt nagyobb sokkal. Igaz 3000 fölé nem pörgettem.
Pl.: Multkor beszakadt a hátsó dobomba a kipuff cső. Lafogott a hátsó dob, magyarul a hátsó dob kiesett a redszerből a kipufogásból, előtte megtörtént a kipufogás.
A vas érezhetően jobban ment, és rugalmasabb is volt. És a hangja se volt nagyobb sokkal. Igaz 3000 fölé nem pörgettem.
NaTo2007-10-02 11:14:42 // 20704
ja és valaki írhatna a gázgyorsító dobokról is. Jól hangzik... egészen misztikus.
NaTo2007-10-02 10:44:30 // 20703
Még annyit a 328 vs 75 gyorsuláshoz, hogy valszeg leharcolt bmw.ről volt szó, vagy a sofőr nem akart igazán gyorsulni. Mindegy.
Ami viszont jobban érdekel, az a kipuff... pl. számomra rejtéj, hogy a középdobnak a hangcsillapításon kívül milyen szerepe van még? És érdekelne valami leírás a torlógázokról, a kipuff.-ban lejátszódó dolgokról. Hogy hogyan is alakul nyomatékká a "folytás". :) Ez még nekem sötét. Valaki kapcsoljon villanyt! :)
Tényleg, a versenyre szánt 75-ösökön oldalt jött ki a kipuff. Azon volt folytás?
Ami viszont jobban érdekel, az a kipuff... pl. számomra rejtéj, hogy a középdobnak a hangcsillapításon kívül milyen szerepe van még? És érdekelne valami leírás a torlógázokról, a kipuff.-ban lejátszódó dolgokról. Hogy hogyan is alakul nyomatékká a "folytás". :) Ez még nekem sötét. Valaki kapcsoljon villanyt! :)
Tényleg, a versenyre szánt 75-ösökön oldalt jött ki a kipuff. Azon volt folytás?
pb_2007-10-01 23:48:39 // 20702
Ha érdekel, hogy mi különbség a mondjuk a 16 kat, ill 16v no kat között,akkor majd az erre leg+felelőbb topikban leírom.
[k i z z o]2007-10-01 23:47:57 // 20701
Persze, jobb lesz a gázterjedés. +a nem kat altalaban nem zöldre van optimalizálva.
HátvédRomeo2007-10-01 23:22:26 // 20700
Nem pénz, legális a dolog.
HátvédRomeo2007-10-01 23:21:47 // 20699
Gyorsulásban jobb kat nélkül, láttam Alfás paraméter lapokon. Az autóm adatlapján, van egy link az egyéb vége felé, igaz 33-as. :)) 0,5 sec 100-ra.
pb_2007-10-01 23:20:51 // 20698
Gondoltam.))) Nyilván mindent + lehet csinálni, csak ismerős, és +felelő mennyiségű pénz kérdése a dolog.)
HátvédRomeo2007-10-01 23:18:26 // 20697
Erről majd mesélek, de nem itt. :)))
pb_2007-10-01 23:16:15 // 20696
Visszafelé nem soroltat6od az autódat. Ha katos, akkor örök életében az is marad, viszont no katosból tudsz csináltatni katost, de itt sincs visszaút.
pb_2007-10-01 23:14:16 // 20695
A kat kivétele sem hoz sokat 1-3 ló körül hoz6. De pl menetteljesítménybe ez az egész szinte nem is érezhető. Inkább azért érzi erősebbnek az ember, főleg, ha van sportdob is, mert nagyobb lesz a hangja.
HátvédRomeo2007-10-01 23:07:07 // 20694
Át lehet soroltatni a zöldkártyánál a Nem KAT-os autók közé, mint nálam. Nem? Én így tudom. Igaz nálam a motor cserénél lett így bejegyeztetve.
[k i z z o]2007-10-01 23:03:17 // 20693
Szerintem mákod volt :)
60-as rendszer a leömlőtől ? Vagy csak csövezés? Ha a leömlőt nem bántottad akkor lehet csak ártasz vele. A lóerő többletet csak a kat kivétele hozza, de nem számottevő.
Kipuff járat, szelep, leömlő és igy megy sorba, persze szivó oldalon is kell igazitani hozzá, különben csak egy nagy lehelve üvöltő bálna lesz belőle, gázsebesség csökkenéssel.
A kat kivétele jó dolog, csak imerős kell zöldkártyán.
60-as rendszer a leömlőtől ? Vagy csak csövezés? Ha a leömlőt nem bántottad akkor lehet csak ártasz vele. A lóerő többletet csak a kat kivétele hozza, de nem számottevő.
Kipuff járat, szelep, leömlő és igy megy sorba, persze szivó oldalon is kell igazitani hozzá, különben csak egy nagy lehelve üvöltő bálna lesz belőle, gázsebesség csökkenéssel.
A kat kivétele jó dolog, csak imerős kell zöldkártyán.
HátvédRomeo2007-10-01 23:02:20 // 20692
Sziasztok!
Hát én azt a 6,6 sec-et azért megnézném 100-ra gyorsulva, 195 pacival a Bimmer 328-tól. Én olvastam szaklapban 7,7sec-et erre 328-ra.
Simán partiban van Vele 3.0 V6 America.
Nekem eredeti olasz nyelvű utolsó szériás 75-ös gyári reklám újságom van, amiben pont a V6 America és az 1.8 Turbo 75 van, összehasonlítva és műszaki csodák írva. Elég ritka ez manapság már sztem.
Íme:
Hát én azt a 6,6 sec-et azért megnézném 100-ra gyorsulva, 195 pacival a Bimmer 328-tól. Én olvastam szaklapban 7,7sec-et erre 328-ra.
Simán partiban van Vele 3.0 V6 America.
Nekem eredeti olasz nyelvű utolsó szériás 75-ös gyári reklám újságom van, amiben pont a V6 America és az 1.8 Turbo 75 van, összehasonlítva és műszaki csodák írva. Elég ritka ez manapság már sztem.
Íme:
prooF_752007-10-01 22:34:56 // 20691
Na azért egy átlag BMWs fejével gondolkodva nem hiszem hogy azért kapott 2-3 autót, mert látta hogy elmegy "az a vén Alfa", aztán elváltotta előbb a 2est vagy hasonló...ellenben a bömös gondolom nehezebb, a linken lévő is 1450 vagy mennyi kiló. Igaz 0-100-ra 6.6s-t írnak, de akkor is a súly-lóerő számít.
Gábor(figi75)2007-10-01 21:45:14 // 20690
Mivan te helyi basszájba? :-)))
Kaposra nehogymá netudd mivel jössz vazze? :-O
Kaposra nehogymá netudd mivel jössz vazze? :-O
Gábor(figi75)2007-10-01 21:43:42 // 20689
Te már bömöcsöket eszegetsz? :-O
Ha nem is vagy mindíg gyorsabb,driftben biztosan nyerőbb vagy! :-)))
Ha nem is vagy mindíg gyorsabb,driftben biztosan nyerőbb vagy! :-)))
Robi2007-10-01 21:29:55 // 20688
Én sose veszem komolyan ezeket a kakaskodásokat, szerintem messzemenő következtetéseket nem lehet belőle levonni. Magamból indulok ki. Amikor az America-val jártam minden nap, sokszor bekóstoltak. Gyakran reagáltam is rá, toltam egy-egy padlógázt, de a legritkább esetben álltam neki komolyan gyorsulni a próbálkozó ellen. Volt, hogy így is elmentem, volt, hogy a másik ment el. Aztán persze volt, hogy elgurult a gyógyszerem, néha jól esik megbizonyosodni arról, hogy tényleg én vagyok a "helyi basszájba", de azért ez nem volt mindennapos. Szóval lehet, hogy a BMW-s se vette elő mind a 195 lóerejét.
Robi2007-10-01 21:24:42 // 20687
Mentem már párszor haverom sorhatos E30 320i-jével, és tanúsíthatom, hogy rövid a váltója. Persze a 328 az még nem volt E30-ban, csak E36-tól kezdődött, de nem hinném, hogy sokat variáltak az áttételekkel.
Saughassy2007-10-01 21:21:39 // 20686
BMW szerintem meghosszabb attetellel bir, en egy egeszen uj 330ivel mentem egalt, igaz az automata volt. Lehet benazott, no meg valszeg nem volt meg az osszes lo.De neked se legyenek illuzioid, a tied sem lehet 100as, gondolom nem uj mar a motor. :) Ugyesebb voltal, orulhetsz :)
krys2007-10-01 21:06:16 // 20685
Wickey2007-10-01 20:58:35 // 20684
Ááá, a béemvések bénák.
NaTo2007-10-01 20:56:14 // 20683
ma este egy 328-as BMW kakaskodott velem a lámpánál. Egészen egyszerűen legyorsultam. Indulásnál együtt voltunk, aztán mikor ráhúztam a kettest, máris kezdtem tőle távolabb kerülni. A Váci út vége felé (kivezető 2/A M3-as) történt. Lámpától lámpáig (5-600m) olyan 2-3 kocsi hosszt vertem rá. Az szerintem sok. A 328-as bmw papiron 195 lovas. A 75-ös 3.0 V6 Alfa meg 185. Nos, az enyém most kapott egy 60-as kipuff rendszert + egy direkt szűrőt. A katalizátort kiiktattuk a rendszerből. A katalizátor nélküli 75-ös elvileg 195 LE. Na de akkor is kb. ugyanott vagyunk a BMW-vel. ELváltotta volna? nem hinném. Utána sem nagyon jött rám. Lemérem már vmelyik nap, hogy mit gyorsulok 100-ra. :)
A 75-öm 1260 kg. Vajon a bmw mennyi? Tuti nehezebb!
A 75-öm 1260 kg. Vajon a bmw mennyi? Tuti nehezebb!
Gábor(figi75)2007-10-01 15:46:11 // 20682
Ez nem csak olaszautós recept !:-(((
Robi2007-10-01 11:46:26 // 20681
Klíma? Esetleg izzítás? Ezek elvileg ugyan nem mennének gyújtás nélkül, de ki tudja, hátha valami jóképességű előző tulaj ügyeskedett már valamit.
Wickey2007-09-30 22:59:19 // 20680
Jja, és hogy ki ne hűljön, átkerget rajta konstans 110mA-t :-))))
Az fűti, és tartja szárazon a biztosítéktáblát! :-)
Ezt szeretem az öreg olasz autókban. Fogadjunk valami utólagos tákolás eredményeképpen keletkezett ez az anomália is.
Az fűti, és tartja szárazon a biztosítéktáblát! :-)
Ezt szeretem az öreg olasz autókban. Fogadjunk valami utólagos tákolás eredményeképpen keletkezett ez az anomália is.