Gábor(figi75)2007-05-23 19:36:46 // 18429
Na jólvan,de te megszállott vagy,és van hozzá,minden!
prooF_752007-05-23 19:32:54 // 18428
Meg egyáltalán tud-e szerelni, meg vannak-e hozzá az eszközei?:D
Gábor(figi75)2007-05-23 19:30:01 // 18427
Ha jót akar a barátod ezt felejcse el!
Kezdő autónak és most ne sorlojuk ide ki min tanult vezetni az nem ugyanaz.
Szóval ne vegyen 75 Alfát vegyen valami Fiat-ot,mondjuk 145-146,vagy 1 kisebb 33-ast!
Azt üsse szét,még könnyen talál cuccot bontanak annyit mint a nyüves 33-ast,de 75 vashoz nehezebben talál "jó" alkatrész és nagy odafigyelést igényel,mivel speciális sok szempontból,mi már értékeljük "transaxle" :-)
Kezdő autónak és most ne sorlojuk ide ki min tanult vezetni az nem ugyanaz.
Szóval ne vegyen 75 Alfát vegyen valami Fiat-ot,mondjuk 145-146,vagy 1 kisebb 33-ast!
Azt üsse szét,még könnyen talál cuccot bontanak annyit mint a nyüves 33-ast,de 75 vashoz nehezebben talál "jó" alkatrész és nagy odafigyelést igényel,mivel speciális sok szempontból,mi már értékeljük "transaxle" :-)
[k i z z o]2007-05-23 17:57:28 // 18426
500 -a van.
Inkább a kérdések a köv.:
Mennyire szeret szerelni - ami nem légszűrőcseréből áll:) Van e helye szerelni?
Mennyire van tartalék a zsebében?
Mennyire torelálja a környezete, hogy mindig szerel:) És a maradék pénze is a kocsira megy:)
Inkább a kérdések a köv.:
Mennyire szeret szerelni - ami nem légszűrőcseréből áll:) Van e helye szerelni?
Mennyire van tartalék a zsebében?
Mennyire torelálja a környezete, hogy mindig szerel:) És a maradék pénze is a kocsira megy:)
Atesz19872007-05-23 16:32:24 // 18425
Max 500, de sztem annyi pénze sem lesz, majd meglátja még hogy alakul. Már sokmindenről volt szó, annak függvényében, hogy éppen mennyi pénzre számított. A 155 volt a favorit, de a 146 Ti, meg a 145 is szóbakerült nála... Most szólt, hogy talán még is csak olcsóbb járgányt akar, mert azért azt fenn is kell tartani... Most legutóljára azt mondtam neki, hogy 33, 1.4 boxer. Az is megy úgy, mint az enyém, olcsó, és ha most nincs is pénze, lehet 1-2 év alatt le tudja cserélni egy nagyobbra, erősebbre, addigra szerez egy kis rutint is...
Attie2007-05-23 16:03:34 // 18424
Na ja, de minek kellett az elejét elbaxni? :(
Robi2007-05-23 16:02:27 // 18423
Ez egy elcsúfított 75-ös. Motorját tekintve 2.5-ösnek megfelelő lökettel, és 3.0-nak megfelelő furattal.
Attie2007-05-23 15:54:40 // 18421
Nem jó tanuló autónak? Viccelsz?
Én 90 2.4 TD-n tanultam vezetni :))))
No, amúgy lehet hogy télleg jobban jár, ha valami elsőkerekessel kezd. Nem kéne tovább apasztani az így is kevés számú 75-ök számát :)
Én 90 2.4 TD-n tanultam vezetni :))))
No, amúgy lehet hogy télleg jobban jár, ha valami elsőkerekessel kezd. Nem kéne tovább apasztani az így is kevés számú 75-ök számát :)
Robi2007-05-23 15:53:12 // 18420
Jahh, és nem kár érte... ;)
Azmo2007-05-23 15:53:03 // 18419
nos, igen, friss jogsival asszem elobb pordul meg egy hatsokerekhajtasos autoval, mint egy elsokerekes verdaval.....
Robi2007-05-23 15:51:15 // 18418
Szerintem friss jogsival nem túl jó választás a 75. Hátsókerekes, nyűgös a váltója, stb. Szerintem "tanulóautónak" mondjuk egy TS 145-ös ideális. Nem megy vészesen szarul, könnyen kezelhető, és még jól is néz ki.
Saughassy2007-05-23 15:49:44 // 18417
Jó a szerkója, csak ne menjen mágnes közelébe. :D
Attie2007-05-23 15:45:52 // 18416
Igen, pl felbőszült láncinges embereknek sziszafijjuzol :))
Saughassy2007-05-23 15:35:31 // 18415
Raadasul a 8v elegge kinyirhatatlan es nem nehez komplett motorokat megszerezni occsoert.
Saughassy2007-05-23 15:34:53 // 18414
Na a biztonsagosabb elsokerekesben en nem feltetlen hinnek, ha van minimalis onuralma es tehetsege, akkor meg fog tanulni vele kozlekedni es utana mar csak felni fog az elsokerekesekben. Nem sokat segit szerintem ha elsoson szerez rutint es utana valt. De ez teljesen szubjektiv. :)
TS tokeletes kompromisszum, nem annyira orrnehez mint a V6, viszont kelloen rovidre attetelezett ahhoz, hogy hasonloan jol menjen.
TS tokeletes kompromisszum, nem annyira orrnehez mint a V6, viszont kelloen rovidre attetelezett ahhoz, hogy hasonloan jol menjen.
Saughassy2007-05-23 15:31:19 // 18413
En imadom a V6ot, de koztudottan perverz vagyok. :)
prooF_752007-05-23 15:29:37 // 18412
Az előzőekben leírtakhoz még annyit, hogy a kiválasztáson nagyon sok múlik. Nézhet egy olyat amiben mondjuk még csak 150e km van, és már kezd szétesni mert nem volt rendesen karban tartva. De ha lát egyet amiben 250e van, attól még az lehet egy nagyon egyben lévő, hibátlan darab. Főleg a dízelekre érvényes ez, hogy meghálálják a törődést. V6-ot tényleg ne vegyen, mert az első tempósabb kanyart valamelyik árokban/fán/oszlopon fogja végezni. A TS azért jó, mert azt még pont jól megfogja a speer nagy gáznál is.
De mondjuk kezdő autónak én inkább egy 33-mast választanék, az mégiscsak könnyebb, könnyebb vele váltani meg persze első kerekes..
De mondjuk kezdő autónak én inkább egy 33-mast választanék, az mégiscsak könnyebb, könnyebb vele váltani meg persze első kerekes..
Attie2007-05-23 15:26:01 // 18411
"V6 felejtos"
Ezt fogadjunk, hogy a Milano megvétele előtt is tudtad, de azért csak nem alszik a kis ördög :))))
Ezt fogadjunk, hogy a Milano megvétele előtt is tudtad, de azért csak nem alszik a kis ördög :))))
Saughassy2007-05-23 15:18:51 // 18410
1. Mennyi penze van ra?
2. Biztos kevés, vegyen biciklit. :D
3. Ha van megbizhato treleres es szerviz a kozelben, akkor belevaghat, egyebkent go to 2
4. Ha meg mindig nem adja fel es van penze, akkor szerintem nem erdemes koztes megoldasokkal szenvedni, nezzen egy TSt. Semmivel sincs tobb szopas vele mint a kisebb motorosokkal, tobbet sem igazan fog enni, viszont a legjobb motor ebbe a kasztniba. V6 felejtos. :), dizel igeny szerint, de sporolni nem igazan fog vele.
2. Biztos kevés, vegyen biciklit. :D
3. Ha van megbizhato treleres es szerviz a kozelben, akkor belevaghat, egyebkent go to 2
4. Ha meg mindig nem adja fel es van penze, akkor szerintem nem erdemes koztes megoldasokkal szenvedni, nezzen egy TSt. Semmivel sincs tobb szopas vele mint a kisebb motorosokkal, tobbet sem igazan fog enni, viszont a legjobb motor ebbe a kasztniba. V6 felejtos. :), dizel igeny szerint, de sporolni nem igazan fog vele.
Atesz19872007-05-23 15:02:59 // 18409
Üdv Cartársak!!!
Egyik haverom autóvásárláson töri a fejét (első ótó, friss jogsi), és kiváncsi lennék a 75-el kapcsolatos tapasztalatokra. Milyen motorral érdemes, venni, ilyesmi?
Egyik haverom autóvásárláson töri a fejét (első ótó, friss jogsi), és kiváncsi lennék a 75-el kapcsolatos tapasztalatokra. Milyen motorral érdemes, venni, ilyesmi?
Saughassy2007-05-23 12:00:47 // 18408
Sziszafiu mintha felszaladt volna egy szem a rucidon! Meg kellene latogatni a kovacsot ;)
NaTo2007-05-23 11:44:03 // 18407
Ali, én úgy tudtam, hogy Schindler... :)
Ali762007-05-23 11:30:21 // 18406
Aki ott volt a Yetro-n az személyesen is találkozhatott Kinizsi Pál ükükükük unokájával:
Kinizsi Alival:))))
Kinizsi Alival:))))
NaTo2007-05-23 10:59:12 // 18405
hhahahahahahahahahahaha!
HHHHHHaaaaaAli! :))))))))))))))))))))))))
HHHHHHaaaaaAli! :))))))))))))))))))))))))
Wickey2007-05-23 10:45:57 // 18404
Hmm... Ez korrekt kép.
Ezzel a képpel fogok fenyegetni mindenkit ezentúl :-))))
Ezzel a képpel fogok fenyegetni mindenkit ezentúl :-))))
Gábor(figi75)2007-05-22 21:43:32 // 18402
Ez a kép nagyon komoly! :-)
Ali762007-05-22 21:42:13 // 18401
Saughassy2007-05-22 21:31:09 // 18400
Te total hulye vagy!
Vodor takony kell mindenhova, nem poly szilent, cuppogjanak csak benne a stabrudak meg a dedion kozponti rogzitesek. Az a kiraly mikor felmeter kesessel koveti a hatso futomu az autot es a kormanyon is kettot csavarhatsz mire felrelottyen a kasztni. Majd jol szethullik a rozsdakupacod, vegyel inkabb százötvenötöt, ott kezdodik az igazi Alfa. Vagy dízel Spidert. America torzio... eszed tokja, menjel inkabb Daciat szerelni,abban legalabb ott az uborkasuveg, amit meg te sem tudsz elbaszni.
Vodor takony kell mindenhova, nem poly szilent, cuppogjanak csak benne a stabrudak meg a dedion kozponti rogzitesek. Az a kiraly mikor felmeter kesessel koveti a hatso futomu az autot es a kormanyon is kettot csavarhatsz mire felrelottyen a kasztni. Majd jol szethullik a rozsdakupacod, vegyel inkabb százötvenötöt, ott kezdodik az igazi Alfa. Vagy dízel Spidert. America torzio... eszed tokja, menjel inkabb Daciat szerelni,abban legalabb ott az uborkasuveg, amit meg te sem tudsz elbaszni.
Ali762007-05-22 20:25:05 // 18399
minél keményebb a verda, annál jobb! nem kell szilent sehova, csapágy kell mindenhova!
nekem most se rugózik az öreg alfetta, és még bent sincsenek az america torziók, de én fogyasztómobilnak használom lerázza a felesleget:)) A kasztni meg bírja, mer alfa, mer kiráj és kész:)
nekem most se rugózik az öreg alfetta, és még bent sincsenek az america torziók, de én fogyasztómobilnak használom lerázza a felesleget:)) A kasztni meg bírja, mer alfa, mer kiráj és kész:)
Robi2007-05-22 20:00:51 // 18398
"Amúgy a túl keményre tekert kóni gátlók is szétverik a kasznit ! Mondjuk ezt másodkézből tudom nem én tapasztaltam!"
Alátámasztom neked első kézből. :D
Alátámasztom neked első kézből. :D
ALFA75td2007-05-22 18:08:21 // 18397
Az álmom nekem csak anyi,hogy egyszer kicserélem és utána el is felejtem,hogy létezik lyan,hogy szilent.Na ez az álom egy jó darabig álom marad:-(
[k i z z o]2007-05-22 18:01:42 // 18396
A szilent keményitésének egyetlen oka a kanyarstabilitás stb. növelése. Ez ott lép be
amikor van egy kurva jó motor, egy igen jó gumi, egy jó pilóta, mindez egy normális
uton - nem macskakő - azrán valami még kellhet a sok dolog mellett a kaszni
stabilitását növelendő: pl. Poly, de inkább alu szilentek v. G -szemek a jó futómű
részeként.
Ez a szilent téma olyan mint amikor a srácok sirnak, hogy a direktszűrő semmit nem
hozott a konyhára a széria motoron és átbaszták:) Még rosszabb ha érzi a lóerőt:)
Amint irtam, a stabilitáson hoz egy okosan módositott futóművel, de a komfortot irtja.
Minek utcára? Keményebb szilentre a 75-ben akkor érdemes váltani, ha a tuti, nem
bontott szilentekkel - ja nem Impergom - összerakott futómű nem bizonyul elég
"stabilnak".
Álmom egy lenge nyári estén Poly szilentekkel végigszaladni hazánk jó utjain.
Az a baj ez az álmom már megvalósult:( Jöhetne egy jobb.
amikor van egy kurva jó motor, egy igen jó gumi, egy jó pilóta, mindez egy normális
uton - nem macskakő - azrán valami még kellhet a sok dolog mellett a kaszni
stabilitását növelendő: pl. Poly, de inkább alu szilentek v. G -szemek a jó futómű
részeként.
Ez a szilent téma olyan mint amikor a srácok sirnak, hogy a direktszűrő semmit nem
hozott a konyhára a széria motoron és átbaszták:) Még rosszabb ha érzi a lóerőt:)
Amint irtam, a stabilitáson hoz egy okosan módositott futóművel, de a komfortot irtja.
Minek utcára? Keményebb szilentre a 75-ben akkor érdemes váltani, ha a tuti, nem
bontott szilentekkel - ja nem Impergom - összerakott futómű nem bizonyul elég
"stabilnak".
Álmom egy lenge nyári estén Poly szilentekkel végigszaladni hazánk jó utjain.
Az a baj ez az álmom már megvalósult:( Jöhetne egy jobb.
Saughassy2007-05-22 08:44:44 // 18395
Hat a tul kemenyre csavart az biztos. A szilent deformacioja pedig eleg egyertelmu, hiszen te is azt mondod, hogy versenypalyara van ertelme. Akkor ezek szerint megis van kulonbseg a kemenyebb es a puhabb szilentek kozott, mas kerdes, hogy ront e a komforton es ha igen, ront e annyit mint amennyivel javul tole az uttartas es a kezelhetoseg. Na ez az erosen szubjektiv resze a dolognak. :)
Nezd meg az SZ, RZ felso lengokar kitamasztojat es a sima 75et es rajossz, hogy a gyart is foglalkoztatta ez a problema. :)
Nezd meg az SZ, RZ felso lengokar kitamasztojat es a sima 75et es rajossz, hogy a gyart is foglalkoztatta ez a problema. :)
Gábor(figi75)2007-05-22 07:14:11 // 18394
Stílus,az maga az autó vazze! :-)
Látom az igazi topicklakók most is itt vannak és figyelnek csak nem köszönnek be,igaz alfazsolti? :-)
Látom az igazi topicklakók most is itt vannak és figyelnek csak nem köszönnek be,igaz alfazsolti? :-)
Tocsa2007-05-22 00:05:45 // 18393
Na igen de nem a versenypályára kell hanem közútra ! JA és ha jó a szilent akkor nem értem azt a deformácció dolgot! Én is jáccottam a gondolattal de elvetettem mert inkább cserélgetem a gyári szar szilenteket mint hegesztgetem a kasznit!!
Amúgy a túl keményre tekert kóni gátlók is szétverik a kasznit ! Mondjuk ezt másodkézből tudom nem én tapasztaltam!
Amúgy a túl keményre tekert kóni gátlók is szétverik a kasznit ! Mondjuk ezt másodkézből tudom nem én tapasztaltam!
Tocsa2007-05-22 00:00:49 // 18392
Na igen de ez stílusosabb! :)))
Amúgy a hátsó motortartót én is kivágtam a csába, nem kellett kivenni a motort hozzá!:-))
Na jó a második esetnél már kint volt a motor!:-)
Amúgy a hátsó motortartót én is kivágtam a csába, nem kellett kivenni a motort hozzá!:-))
Na jó a második esetnél már kint volt a motor!:-)
Gábor(figi75)2007-05-21 23:14:44 // 18391
A hátsó motortartóbak ua.
Gábor(figi75)2007-05-21 21:52:05 // 18390
A f@szt kell kipréselni,ki kell vágni a gumit késsel és fűrészlappal bevágod 1 helyen majd aláfeszítessz és kintvan,ennyi!!!
Az újjat lehűtöd,és szépen belekocogtatod! :-)
Az újjat lehűtöd,és szépen belekocogtatod! :-)
Tocsa2007-05-21 18:36:47 // 18389
Kurva egyszerű nem is hinnétek és még a váltót sem kell levenni miatta!!!!
Én már cseréltem és nem is egy szer!!! Csak ki kell préselni és kész az újjat meg be !
Lásd a gyári célszerszámot !!! Na valami hasonlót kell fabrikálni!
Én menetesszárat meg krovaszemeket használtam!
Én már cseréltem és nem is egy szer!!! Csak ki kell préselni és kész az újjat meg be !
Lásd a gyári célszerszámot !!! Na valami hasonlót kell fabrikálni!
Én menetesszárat meg krovaszemeket használtam!
Saughassy2007-05-21 18:33:57 // 18388
Egyfelől, másfelől pedig a deformációjának köszönhetően változik a futóműgeometria és a tapadás. Brühühü, az élet kegyetlen. :)
Tocsa2007-05-21 18:15:42 // 18387
Mármint házba akarom mondani! Persze a kemény szilent sose megy tönkre !
Tönkre megy helyette a kaszni meg ami törni tud főleg pesten egy-két macskaköves zötyögés után! Tehát a szilent veszi vel az apróbb rezgéseket és óvja a fémalkatrészeket!!!!!
Tönkre megy helyette a kaszni meg ami törni tud főleg pesten egy-két macskaköves zötyögés után! Tehát a szilent veszi vel az apróbb rezgéseket és óvja a fémalkatrészeket!!!!!
Tocsa2007-05-21 18:13:05 // 18386
Ja a kis undok rohadós mi?
Amúgy a gyári szilentek is müanyag házga vannak öntve! :)
Amúgy a gyári szilentek is müanyag házga vannak öntve! :)
[k i z z o]2007-05-21 17:06:46 // 18385
Ja + sima acél persely:) Kis rohadós:)
[k i z z o]2007-05-21 17:06:10 // 18384
A csatolt oldalon amik vannak az nem poly.
A poly sokkal zsirossabb megmunkalas utan, ez meg inkább "szilaj" olyan mintha valami üvegszáll keverék lenne, nem szép a forgácsa, kibaszott kemény lehet. Rugalmatlan.
kizzo
A poly sokkal zsirossabb megmunkalas utan, ez meg inkább "szilaj" olyan mintha valami üvegszáll keverék lenne, nem szép a forgácsa, kibaszott kemény lehet. Rugalmatlan.
kizzo
Hari2007-05-21 07:25:00 // 18383
Igen kintről elég borsos áron lehet beszerezni - már tapasztaltam - azért probálom az ithoni lehetőségeket felkutatni. ( hátha olcsobban meguszható )
Hari2007-05-21 07:19:58 // 18382
Na azért én mégis találtam.
EZ valahol ott a nagyfalú környékén van. Nem ismerem, de az a bizonyos zöld szinű szilent amiről szó volt, ha jól hiszem.
(Igaz,hogy nagyon Ladában utazík a srác, de szerintem bármihez meg lehet csinálni.)
Egyébként van itt még nagyon sok érdekes alkatrész..
:-))))
EZ valahol ott a nagyfalú környékén van. Nem ismerem, de az a bizonyos zöld szinű szilent amiről szó volt, ha jól hiszem.
(Igaz,hogy nagyon Ladában utazík a srác, de szerintem bármihez meg lehet csinálni.)
Egyébként van itt még nagyon sok érdekes alkatrész..
:-))))
[k i z z o]2007-05-20 23:34:49 // 18381
Szerintem nincs, legalábbis a magyar ipart ismerve nincs:)
Aki forgalmazza az az IAP az usaban, angliaban az alfaholics esetleg, A superpro is csinál alfához.
Magyar megfelelö? Ezeknek még az anyaga sem ismert:) Legalábbis ami komolyabb.
Annak idején zsiguliba donomitből csináltunk, jól birja de semmi rugalmassága sincs.
Mo -ra azthiszem valami racing cég:) Mitshu v. Subaru cuccokat forgalmazó hozza be. Nagyon drágák.
Fontos, hogy ezek tartósak, de ugyanakkor rugalmassak is minimálisan.
Amint mondtam, jól gondold meg:) A gyári jó minőségű szilent utcára jobb.
Aki forgalmazza az az IAP az usaban, angliaban az alfaholics esetleg, A superpro is csinál alfához.
Magyar megfelelö? Ezeknek még az anyaga sem ismert:) Legalábbis ami komolyabb.
Annak idején zsiguliba donomitből csináltunk, jól birja de semmi rugalmassága sincs.
Mo -ra azthiszem valami racing cég:) Mitshu v. Subaru cuccokat forgalmazó hozza be. Nagyon drágák.
Fontos, hogy ezek tartósak, de ugyanakkor rugalmassak is minimálisan.
Amint mondtam, jól gondold meg:) A gyári jó minőségű szilent utcára jobb.
[k i z z o]2007-05-20 23:34:02 // 18380
Szerintem nincs, legalábbis a magyar ipart ismerve nincs:)
Aki forgalmazza az az IAP az usaban, angliaban az alfaholics esetleg, A superpro is csinál alfához.
Magyar megfelelö? Ezeknek még az anyaga sem ismert:) Legalábbis ami komolyabb.
Annak idején zsiguliba donomitből csináltunk, jól birja de semmi rugalmassága sincs.
Mo -ra azthiszem valami racing cég:) Mitshu v. Subaru cuccokat forgalmazó hozza be. Nagyon drágák.
Fontos, hogy ezek tartósak, de ugyanakkor rugalmassak is minimálisan.
Amint mondtam, jól gondold meg:) A gyári jó minőségű szilent utcára jobb.
Aki forgalmazza az az IAP az usaban, angliaban az alfaholics esetleg, A superpro is csinál alfához.
Magyar megfelelö? Ezeknek még az anyaga sem ismert:) Legalábbis ami komolyabb.
Annak idején zsiguliba donomitből csináltunk, jól birja de semmi rugalmassága sincs.
Mo -ra azthiszem valami racing cég:) Mitshu v. Subaru cuccokat forgalmazó hozza be. Nagyon drágák.
Fontos, hogy ezek tartósak, de ugyanakkor rugalmassak is minimálisan.
Amint mondtam, jól gondold meg:) A gyári jó minőségű szilent utcára jobb.