Fórum >> Típusok >> MiTo

GEORGE2009-09-16 09:29:55 // 4243
Kivi lennék, hogy hogyan működik.......kár, hogy nem a Garminnal, vagy az IGO-val dugták össze a fejüke a beépítés terén.......
Somez2009-09-16 09:20:23 // 4242
Pont tegnap kaptam a TomTomtól sajtóközleményt, hogy a Fiattal és a Magneti Marellivel közösen bemutatták az új Blue&Me-t, amiben már a TomTom navija van. Tutira ezt láttuk azon a MiTo képen.

Itt a kicsit hosszú közlemény:

A TomTom a mai napon felfedte a Fiat Group Automobiles-szal közösen fejlesztett, új Blue&Me-TomTom integrált navigációval ellátott infotainment, szórakoztatóinformációs megoldásának részleteit.
A Blue&Me – TomTom jóvoltából a Fiat felhasználók a TomTom legújabb hordozható navigáció terén nyújtott, díjnyertes technológiai vívmányaihoz juthatnak hozzá a Fiat Group Automobiles által gyártott gépkocsi modellekbe építve.

„A közös fejlesztés eme példája a gépjárműbe integrált navigációs megoldások legjavát nyújtja a felhasználók számára, ezáltal is javítva a közlekedésbiztonságot, csökkentve a negatív környezeti hatásokat és a gépjárművezetőket érő stresszhatásokat,” mondta Giles Shrimpton, a TomTom Automotive részlegének ügyvezető igazgatója. „Az a tény, hogy a készüléken a TomTom embléma jelenik meg, jól példázza a navigáció terén elért kiemelkedő teljesítményünket egy olyan iparágban, ahol a gyártók csak nagyon ritkán engednek más márkákat hasonló módón megjelenni a gépjárművekben.”

A Magneti Marelli együttműködésével és támogatásával létrejött integráció, ami zökkenőmentesen működik együtt a Blue&Me szórakoztatóinformációs rendszerrel, ideális kiegészítője a műszerfalnak és még többet nyújt a hagyományos navigációs megoldásoknál. A készülék végeredményképp olyan egyedi tulajdonságokat egyesít, amelyek a navigációs élményt hivatottak egyszerűbbé, biztonságosabbá, hatékonyabbá és még élvezetesebbé tenni.

Kormányra szerelt távirányító, ami anélkül is lehetővé teszi a készülék irányítását, hogy közben levennénk kezünket a kormányról

Telefonos kihangosító, így a Blue&Me segítségével használhatjuk mobiltelefonunkat úgy, hogy közben a telefonbeszélgetést a gépkocsi hangszóróin keresztül hallgathatjuk.

eco:Drive Információ, ami azonnali, valós idejű információt ad a vezetési stílusunkról és tanácsokat ad, illetve a fogyasztás optimalizálásával segít, hogy minél kisebb legyen a gépkocsi használat okozta káros környezeti hatás

Üzemanyag figyelmeztetés, ami elvezet a legközelebbi üzemanyag-töltőállomáshoz, amennyiben a Blue&Me rendszer észleli, hogy kevés az üzemanyag a tankban.

Továbbfejlesztett utazási információk nézet, ami az utazással kapcsolatos minden nemű információról átlátható képet ad, beleértve az átlagsebességet, a fogyasztást és megtett kilométert mennyiséget.

Egyedire tervezett beállítások, ami magába foglalja a bejelentkezési képet, az „Érdekes Pontokat”, ikonokat és menüket is. A különleges „Érdekes Pont” gyűjtemény megmutatja még azokat a benzinkutakat is, amelyek földgázt is árusítanak.

A TomTom olyan egyedi technológiáit, mint az IQ Routes™, ami napszaknak megfelelően, mindig az adott időszakra jellemző leggyorsabb útvonalat biztosítja.*

A készülék a Magneti Marelli által fejlesztett műszerfal dokkoló segítségével csatlakozik a gépkocsihoz, ami egyben a biztonság és a stílusos megjelenés garanciája is, és amiből a készülék bármikor egyszerűen kivehető és akár más gépkocsikba is áthelyezhető.

A Blue & Me – TomTom 45 európai ország térképét nyújtja** és 2009 negyedik negyedévétől lesz kapható.

A felhasználók a készüléket rendszeresen frissíthetik a közös márkajelzéssel ellátott TomTom HOME asztali számítógép alkalmazás segítségével, ami így lehetőséget nyújt a legújabb térképek és tartalmak letöltésére is, beleértve a hangokat, a POI adatbázisokat, a megjeleníthető képeket és a különböző ikonokat is.

A Fiat Punto Evo lesz az első olyan modell, amely Blue&Me – TomTommal kapható, de a megoldás később további modellekben is elérhetővé válik majd.

A Blue&Me – TomTom megoldása a Fiat standján, a 2009-es IAA Frankfurti Autószalon hatos számú csarnokban, szeptember 17-től szeptember 27-ig tekinthető meg.

* A TomTom IQ Routes™ korábban mért sebességadatokra épül. A leggyorsabb útvonalat ez által kalkulálja ki felhasználói számára. A technológia minden útvonalra, a nap minden órájára vonatkozóan gyűjtött sebességadatokat használ legyen szó alsóbbrendű utakról, vagy forgalmas autópályákról. Az esetek 35%-ban az IQ Routes™ így mindig gyorsabb útvonalat javasol, ezáltal jelentős menetidőt, pénzt és üzemanyagot takarít meg.

** Törökország, Andorra, Ausztria, Belgium, Dánia, Spanyolország, Finnország, Franciaország, Németország, Gibraltár, Görögország, Írország, Olaszország, Liechtenstein, Luxemburg, Málta, Monaco, Hollandia, Norvégia, Portugália, San Marino, Svédország, Svájc, Egyesült Kriályság, Vatikánváros, Bulgária, Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Csehország, Szlovénia, Szlovákia, Magyarország, Horvátország, Oroszország.
Főbb összekötő útvonalak: Albánia, Bosznia-Hercegovina, Macedónia, Moldávia, Montenegró, Románia, Szerbia, Ukrajna, Belorusszia,
Somez2009-09-16 09:09:13 // 4241
Nem nekem kell átlépni rajtuk, hanem nektek kell befejezni ezt a gyerekes viselkedést. George a te hozzászólásaidat egy gombnyomással mind ki kéne törölni a fórumból, mert eddig csak offos vitatkozást olvastam a részedről.
Kazes☻2009-09-15 21:35:31 // 4240

Mielőtt megkérdeznéd, csak pontot tettem a végére. Nem érdekel tovább a téma.:)
GEORGE2009-09-15 21:33:17 // 4239
Sajnos vannak ilyen viták is. A fórumos élet velejárója.
Kérlek lépj át rajtuk, ha zavar.
THX :-)
Somez2009-09-15 21:24:09 // 4238
Olyan boldog lennék, ha végre lezárnátok ezt a vitát. Írjatok meg egymásnak privibe az offos nézeteltéréseitek, de komolyan!
GEORGE2009-09-15 21:17:36 // 4237
Nem azt írtam, hogy nekem szabad smilet írni neked meg nem.
Továbbra is azt vallom, ha érdemben nem tudsz hozzá szólni, akkor csak azért írni egy hszt felesleges.

Az OFF és az ON jelölés meg teljesen szabályos a fórumban!
Kazes☻2009-09-15 19:35:37 // 4236
Nézem koma! Akár 100 ilyen hsz.-em is lehet szvsz, amit amúgy neked akartam "buborékolni", de mégsem tettem, mert pont az ilyen jó kis okfejtésedet szerettem volna elkerülni, ami sajna nem sikerült.:)
Jaaaa, hogy a te szmájlid az mááás, az más. Megjegyzem. Amúgy meg használd nyugodtan a csevi gombot és akkor nem kell Off-olnod és On-olnod és így nem is olyan zavaró az ilyen hsz.-ed. :)

Ámen!

L&P! :)
Tom122009-09-15 15:08:57 // 4235
...csak a fű száradt ki azóta...:-)
Tom122009-09-15 14:58:35 // 4234
Ahhoz képest még elég jó a cikk, biztos, hogy sokaknak felkelti az érdeklődését...

Szerintem ott valami elírás történt, nem tempósabb kanyarokban tolhatja az orrát, hanem, ha nagy sebességgel esik egy élesebb kanyarba kb. akkor, vagy csak ő érezte úgy...:-))
Somez2009-09-15 13:45:46 // 4233
Az alfás navi tapasztalatok javarészt a régi modellekre épülnek. Amíg egy 4 éves autó nem számít elavultnak, addig a benne lévő 4 éves navigáció már őskörinak számít :-)

Szóval reméljük a legjobbakat a MiTo navijáról.
Benőke2009-09-15 13:31:39 // 4232
Gyári navit nem láttam még működés közben egy autóban sem, de külön navít párat már igen és hát meglehetősen sok gyatra programmal találkoztam. Pölö a Mio amelyikben már nem IGo van hát az valami über brutál sz@r :o)
Ahhoz képest hogy a térképe egész jó volt.
Olyasmit olvastam hogy OFF ódikba vagy is inkább a Fosvágen konszernel tárgyal az IGo navi miatt. A végeredményt nem tudom mi lett vagy mi lesz.
Itt viszont sokan nem dicsérték agyon az alfa gyári naviját.
Somez2009-09-15 13:04:54 // 4231
Igazából jó navi szoftvert írni nem nagy kunszt. Sok cégnek van terméke, ami szép, jól olvasható térképet, egyértelmű kezelőfelületet tartalmaz. A gond ott szokott lenni, hogy nincs benne magyar nyelv, magyar menü és a térképe alig ismeri Magyarországot. Ebben az iGO nagyon jó, ha nem a legjobb. Ugyanakkor a mai világban nem sokba kerül egy autógyártónak olyan navit építeni a termékeibe, amit az olyan kis piacokon is jól lehet használni, mint a miénk. A BMW állítólag ebben jó, odafigyelnek rá, hogy korrektül működjön Magyarországon is a beépített navi. Egy prémium márkától ezt el is várja az ember, plusz nem baj, ha időnként adnak CD-n/DVD-n térképfrissítést is :-)
Benőke2009-09-15 12:54:19 // 4230
A sárga színt lehet nem kelett volna erőltetni az Alfánál :D
Vagy legalábbis ezt a fajta sárgát nem...
Benőke2009-09-15 12:51:57 // 4229
Mennyire verseny képes egy beépített gyári navi egy mondjuk IGo féle térképes rendszerrel? Nem használtam még gyárit de nem hiszem hogy pölö IGo-t tennének bele.
Inkább más fajtát, itthon sok jó van de ugye ez a favorit... :)
Benőke2009-09-15 12:47:45 // 4228
Igen van benne fikázás de hogy lehetne Alfa Teszt fikázás nélkül? :)
Somez2009-09-15 12:38:13 // 4227
Igen, egy kicsit nekem is érthetetlen a mondat. Nehezen hiszem el, hogy tempósabb kanyarnál nem tudsz elfordulni az autóval...

Viszont a fotók nagyon jók, mindegyik típus gyönyörűen néz ki rajtuk.

Az egyik képen műszerfalba épített navigáció is látható. Nem úgy volt, hogy a MiTo-hoz csak egy a műszerfal tetejére rögzített hagyományos navi jár? Persze akkor, ha kéred. Mert a beépített sokkal frankóbb szerintem.
GEORGE2009-09-15 11:32:09 // 4226
Tapadásának elvesztése előtt nagyon fürgén rakja az orrát a kocsi kanyarról kanyarra, de amint egy tempósabb kanyarban fordulnánk el, a kocsi tartja az egyenest, esze ágában sincs kanyarodni.

ezt nem értem...nekem olyannak tűnik, hogy tök jó a MiTo, de még is kéne valami fikázóst írni róla.....




A képeket tök jó úgy nézni, hogy nem rég voltam ott :-)))
Benőke2009-09-15 11:10:16 // 4224
Van ez így néha :D
GEORGE2009-09-15 11:06:44 // 4223
Ez a te álláspontod!
Az enyém meg az amit lentebb leírtam.
Ebben úgy látszik nem fog megegyezni a véleményünk.
GEORGE2009-09-15 11:03:19 // 4222
Teljes mértékben egyet értek veled!
Nagyon is jók ezek a kütyük gyakoroltaknak is!
Bár amikor ezt régebben beírtam nekem estek az "öreg" szakik, hogy ezek mind feleslegesek.....

Ettől függetlenül én csípem mikor bandukolok 110-120 környékén tempomattal az esőben és vízre futok, akkor nem tépi ki a kezemből a kormányt.
Leoldja a tempomatot és vadul villog a lámpa a műszerfalon és egyenesen megyünk tovább.
Aztán gyönyörűen jelzi a csúszós úttestet is, amikor a megszokott tempoval kanyarodsz és ha olyan részre ér akkor nem áll keresztbe, hanem egyből korlátozza a teljesítményt, és a villogó lámpa együttese adja tudtodra, hogy ez most itt sok volt. No persze haladunk tovább az íven, csak lelassulunk.

Persze mindentől nem véd meg, a fizikát sem lehet megkefélni vele, de még is csak jó, hogy besegít a bajban, ugyan is az ember nem képes olyan cselekedetekre amit az elektronika a bajban is teljes "lelki nyugalommal" lekezel.
Mondjuk ilyen esetekben sem árt ha arra kormányzunk amerre amúgy is kéne, tehát saját magunk is igyekszünk leküzdeni a baj és nem az ellenkezőjét cselekedni, mert ott már az isten se tud kisegíteni.....
Somez2009-09-15 11:01:56 // 4221
Ott a pont :-)))))
Benőke2009-09-15 10:56:45 // 4220
"túlnyomó többségben..."

Itt a lényeg : többségben. Ameddig nem kivétel nélkül mindegyikhez csak így írsz addig a kivételezés nem igazán mérvadó senkinek sem. Ezt abszolútte felesleges hsz szaporításnak tartom szintén h szóltál az ilyen hsz ért.
GEORGE2009-09-15 10:47:51 // 4219
Bizonyára nekem is van, de úgy érzem döntően túlnyomó többségben a témához aktívan szólok hozzá, és nem csak azt írom, hogy "hüümivanitt".....nem "esek" be bármelyik topicba és szórom tele fotókkal sem......
Benőke2009-09-15 10:47:26 // 4218
Hiába bárilyen tapasztalat jöhet bármi amire nem számítasz mert közúton azért hamarabb jön az ilyesmi mint egy verseny pályán.
Szóval határon jól jönnek ezek az elektrinikai marhaságok tapasztaltabbaknak is.
GEORGE2009-09-15 10:44:46 // 4217
Pedig az a divat, hogy minél nagyobb számokat mondjanak egymásnak a kávézóban :-(
Aztán soknak ebben ki is merül mert a nagy lovas autót, nem meri kiélvezni csak csordogál vele, bár a kávézóban másról mesél.
Benőke2009-09-15 10:44:09 // 4216
Azért ha a szivedre teszed a kezed akad neked is jópár felesleges hsz :D
Ha az egyik belefér akkor a másik fajta is...
GEORGE2009-09-15 10:41:43 // 4215
Sajnos nem minden sofőr tart önmérsékletet......
És ezért van teletömve mindenféle elektronikus kütyüvel....mondjuk ettől még el lehet dobni a verdát ha nem értő vezeti.
GEORGE2009-09-15 10:38:56 // 4214
Ha a ":-)"smile hsz-et nézzük akkor igen, de ha a "költői" hsz-ket nézzük akkor bizony nem öngól! :-)
TarP2009-09-15 10:35:35 // 4213
Helyes. Nem azér' kell a lójjerőhajhászás, hogy a kávézóban nagy számokat mondhassuk egymásnak.

Aki hasznlja is az ERŐT...az Luke Skywalker, a többiek csak zavart okoznak beene. :)
Benőke2009-09-15 10:33:12 // 4212
Ez azért öngól volt :D
GEORGE2009-09-15 10:31:42 // 4211
off

Nézd koma, nem az első ilyen hsz-d, hogy amikor megy egy téma akkor ahhoz konkrétumot nem írsz, csak jössz ész "észrevételezed", hogy "hüüümivanitt".....
Ezt sosem értettem, hogy mire jó????
Ha ez zavar téged, hogy szóvá tettem akkor elnézést kérek, de ettől még zavaró az ilyen hsz-ek tömege......

A smile sem teljesen jó, de mint a téma aktív réstevevőjétől, bocsánatosabb "bűn" mint az, hogy ide írod, hogy "hüümivanitt"....

Ámen.

on
Somez2009-09-15 10:27:11 // 4210
Azok a sofőrök nem is vesznek 100 ló feletti autót :-)
TarP2009-09-15 10:13:17 // 4209
Hali, szerintem meg nagyon jó összehasonlítás volt, hogy kb annyit tud egy mai, Euro5-ös 5 csillagos törésteszttel bíró 4 személyes kiasutó 1.4Túrós (nem kihegyezett), motorralmint pár évvel ezelőtt egy 2.0(ráadásul a piacon kapható egyik legütősebb!).

155Ló a MITO-t már rugalmasan jól mozgatja. 170-nel viszont már klimondottan sportos lesz! Ebbe a kicsi autóba állat lenne a 230-240 lovas 1.8TB, de lehet, hogy túl sok. Nem mindenkinek a reflexei és életvitele a NeedForSpeed. Én magam is látom, hogy igen gyakori az olyan sofőr az utakon, aki lassan dönt, de akkor legalább srosszul. No, nekik nem kell 240ló. Nekik elég a 70.
Kazes☻2009-09-12 22:02:01 // 4208
Bocseeesz, de szerintem meg ez a fölös és hsz szaporításra jó, hogy ebből vitát faragj. Mert a te szmájlid (csak úgy magában) az Okés, mi?! :)
GEORGE2009-09-12 21:50:47 // 4207
Szerintem feleslegesek az ilyen "költői" sóhajok...csak hsz szaporításra jó.
Kazes☻2009-09-12 21:49:30 // 4206
De én írtam, bár nem neked, csak úgy általában, amolyan költői sóhajként. :)
Bati2009-09-12 11:35:58 // 4204
hagyd öket ezt ök nem érthetik
de elég ha mi tudjuk
GEORGE2009-09-12 09:53:48 // 4203
Ámen :-)
GEORGE2009-09-12 09:53:11 // 4202
Ha nem írod, észre se veszem........
Somez2009-09-12 00:30:22 // 4201
Majd Teddy mindjárt rendet rak, aztán mehetnek a srácok máshova szocializálódni :-)
Kazes☻2009-09-11 19:33:56 // 4200
Huhhh, micsoda litániákat nyomattatok. .)))
mesa2009-09-11 17:00:26 // 4199
Figyi GEORGE!

Én ezt elhiszem neked, csak nem érdekel :))
Felőlem hadd menjen, aki akar. Nem izgat a téma:))

Csak olyan jó olvasni, ahogy lelkesen mindig be akarod bizonyítani :)))
Ez szép dolog, mert azt mutatja, hogy szereted, amid van!

ui: nem kell minden zrikát véresen komolyan venni ;-) Azok csak azért vannak, hogy mosolyt húzzunk a szánk szélére

PEACE
GEORGE2009-09-11 15:17:12 // 4198
OFF

Ne hagyjuk! Mert van! Élő dolog!
vagy azért hagyjuk mert azon 156-ok amiket avval szereltek elmennek melletted, akár hova huzatod ki a TS-t???
Akár hányszor próbálkozik pl egy honda vti mellettem mindig eszembe jutnak az írásaitok :-)))
" George, a benzinest ki lehet ám húzatni 7000-ig is"
Olyankor önkénytelenül is elmosolyodom, és hozzáteszem, magamban, látom izéé hallom,hogy lehet húzatni, de minek ha nem tud lenyomni???? :-)))

Nos, nem kell másodpercekig arra várni hogy meginduljon a 2,4 jtd 20V!!!!!
Ezt nem tudom miért írod, amikor nem igaz.
Látod erről beszélek, nem ültél, nem vezettél ilyen 156-ot, de azért "tudod".....az hogy én 90ezret mentem vele és úgy merek írni dolgokat azt "áthúzod" ez egy hülyeség címszóval.


Azért egy kicsit kárörvendő vagyok :-))))), hogy az új 1750TBi dieseles karakterisztikával készült, ha olyat veszel egyszer megtapasztalod, hogy mi dieselesek miről írunk :-))))
és milyen frankó mikor már a "pincéből" tól a verda előre :-))))

Persze kíváncsian várom az ömlengéseket is, főleg arra vagyok kíváncsi, hogyan magyarázzátok, hogy 5ezer pár száz után "lebólintva" hagyja abba a teljesítmény leadást a 1750TBi :-)))
Szóval nagyon várom már az első 1750TBi tulajokat :-)))
GEORGE2009-09-11 15:02:34 // 4197
Nem tudom mit gondoljak rólad.....

A legtöbb alkalommal nem "récsingelek", igaz kicsit magasabb sebességekkel haladok.
Ha valaki előz nem szorítom le!! Legtöbbször mindig segítem a többiket pl egyre sűrűbben alkalmazom pl a cipzár elvet!

De ha adódik "récsing" és olyan a szitu akkor élek vele, végül is ezért is Alfázom :-))
mesa2009-09-11 15:00:00 // 4196
OFF

Hagyjuk már ezt a dízel témát! Neked f.sza az, hogy másodperceket arra kell hogy várj, hogy hátba b.sszon az üléstámla, nekem meg nem. Ennyi.
Ízléseken feleslegen lovagolni

Idézek a mai TBi cikkből, TáDésoknak pont megfelel:
Az erő nagyon egyenletesen érkezik, padlógázra konstans gyorsulást kapunk. Talán éppen ez az egyenletes teljesítménygörbe az oka, hogy a gyorsulás alapján kisebbnek tűnik a ménes

Az érzékszerveink becsapósak. Mondok egy példát és ezzel le is zárom a benzin vs dízel témát -neked is igazad van meg nekem is, ahogy ezzel így van még pár százezer ember.

Szóval egy ismerősöm kipróbált egy 2.2 CRDi motort és utána vigyorgó képpel mesélte nekem, hogy "Kib.szottul megy"
Persze én nem hiszek az ilyen érzéki csalódásoknak, maikor egy idő után a hirtelen felgyülemlő nyomaték megérkezik és betapaszt az ülésbe 1 másodpercre feelingnek és megnéztem a kocsi katalógus adatát 0-100-nál az állt 12,4 mp!
Én pedig a 8,7 mp-es sprintem tudatában inkább csöndben maradtam és csak mosolyogtam. :)))
mesa2009-09-11 14:49:20 // 4195
Nem 150 lovas az Alfám :P :)))

Egyébként nem nagyon szoktam "récsingelni". Gyorsabban szoktam menni, de csak a világ végén, magamban és nem forgalomban. Szóval, engem hidegen hagy másik autójával való kergetőzés, ha erre utalsz. Ha valaki meg akar előzni, akkor még segítem is. Cserébe remélem, hogy mások is így gondolják
GEORGE2009-09-11 14:37:55 // 4194
A mostani MiTo-kat viszik, a tőlünk kevésbé eladósodott országokban, ergo külföldön nincs gond a MiTo vásárlással.

A QV MiTo meg nem a plusz 15 lóerőtől lesz ütős, hanem a futómű és egyéb más módosításoktól.

Ugye aki most megchippeli az 1,4 TB annak már elve több lesz a 170 lóerőtől......szóval erőben többet villat a QV-tól majd.....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak