Fórum >> Típusok >> Spider

Rohodi Mihály2009-11-05 21:16:35 // 1238
Nagyon jól ismerem: Ez volt az első Spider az országban, a Fiat Magyarország tesztautója volt. Régi kollégám vette meg használtan (Olman Zsolt), mikor még együtt alfáztunk réges régen a Boldizsárban, tőle meg a legjobb barátom. Meg hát egyébként is sokat láttam, sk szereltem ki grafit fényezéshez a középkonzol elemeit, én raktam rá a Zender sárvédőt...+ ebből a színből is talán ha van az országban :-)
Piritu - 1.000.0002009-11-05 21:09:42 // 1237
Nekem is innen jött az ötlet, hogy jó a szúnyogháló, csak nekem finomabb szerkezetű van :-)
KGBMAN2009-11-05 21:09:12 // 1236
Na akkor utána kell járnom, hogy ezt milyen modul végzi és illeszthető-e az enyémhez :DDDDD
KGBMAN2009-11-05 21:08:09 // 1235
Al alja ennek sem gyári :) Szúnyogháló :)
KGBMAN2009-11-05 21:06:11 // 1234
Az alsó hálója már cserélt :) A gyári olyan sűrű, mint ami a fejtámla mögötti elemen van.
Piritu - 1.000.0002009-11-05 21:01:55 // 1233
Talált, ennyiből felismerted a kocsit? :-))
Rohodi Mihály2009-11-05 20:57:26 // 1232
erre válaszoltam a gtv topicban :-) '99-től gyári,de lehet, hogy csak a 3 literesben... nem emlékszem.
Rohodi Mihály2009-11-05 20:55:20 // 1231
:-)))) ezt is én raktam be, ez gyári háló: 2.0 TS, FHB-093, ebben az autóban volt ez előtt a nem gyári, "nem" szélfogó háló.
KGBMAN2009-11-05 20:52:26 // 1230
Jahh hogy a belső!!! Az igen, az tényleg gyanús, néztem én is.
Az automata 2cm ablaklehúzás amikor nyitod az ajtót gyári vagy Te tetetted bele??
Piritu - 1.000.0002009-11-05 20:52:00 // 1229
ilyen képem van:
Rohodi Mihály2009-11-05 20:47:42 // 1228
Hát, az előző vasam '97-es volt, a mostani újabb, és a tető "vászon" anyaga egyforma volt, csak a belső színes kárpit különbözik: a tető szövet belső része mintha gumírozott lenne - egyébként a tetőjavító kisöreg mondta, hogy pont ez a különbség a Spider, meg a Barchetta tető anyaga között: a Spideré gumírozott vászon, a Barchettáé műanyag. Egyébként sok német cabrio is ugyanezt a vásznat használja...
KGBMAN2009-11-05 20:45:36 // 1227
Az eredeti nem így néz ki. Majd csinálok képet róla.
Piritu - 1.000.0002009-11-05 20:43:39 // 1226
szerintem az enyém se gumis
Piritu - 1.000.0002009-11-05 20:42:52 // 1225
Ha jól nézem a képeken itt csavarok fogják a két részt, lehet hogy állítható a dőlésszög is.
KGBMAN2009-11-05 20:40:54 // 1224
Nekem nem gumis a tető anyaga (96-os). Erős vászon, de gyanús, hogy műszálas.
Rohodi Mihály2009-11-05 20:35:50 // 1222
Ez tényleg tuti, és még jól is néz ki :-))
Piritu - 1.000.0002009-11-05 20:28:28 // 1221
Alfás fürdőlepedő a fejtámlákra, ez tuti megoldás volt
Rohodi Mihály2009-11-05 20:17:46 // 1220
Egy barátomnak volt ilyen, nem gyári hálója, ez sajnos nem sok mindenre jó, mert a dőlésszöge nem stimmel: a gyári teteje az ülés fejtámlája felé hajlik, ez nem. Így pont nem hajtja el a menetszelet. Ha nem gyárit találtok, szerintem erre érdemes figyelni. A gyárinál is megfigyelhető, ha menet közben hátrafelé mozdítod, akkor a levegő, ami addig nem jött be az utastérbe, elkezd örvényleni bent. Talán így látni a különbséget, az első majdnem függőlegesen áll,a gyári előre dől:


Az előző Spiderem hátsó ablakát én is cseréltettem, kiszereltem, és Budapesten a Baross utcában csinálta 10ezer Forintért ha jól emlékszem Katona Kálmán nevű iparos, tuti lett nagyon (bár ez már volt vagy 4 éve). Egyébként tetőket is újít fel, tök ugyanazokat az anyagokat használja, amit a gyár is, van anyagmintája is, több színben. Barchettára csináltattunk nála komplett tetőt is, bár az nem ilyen gumis anyag, mint a Spideré, az is jól sikerült. Remélem él még az öreg, mogorva volt, de nagyon ügyes.
Piritu - 1.000.0002009-11-05 19:02:09 // 1218
Tényleg nem nagy ügy, nekem a kollégák pikk-pakk meghajlították, meghegesztették.
Igaz van még rajta tökéletesíteni való, mint említettem kicsit (kb 1 centit) széles lett és hozzáér az a két műanyag izé, ami a tetőnyitáskor felnyílik. Majd a télen korrigálom.

Nem értem miért kerül újonnan 55e Ft-ba, pontosabban 170-180 ójróba.(Németeknél van cég, aki ilyeneket gyárt, de minden kabrióhoz)
KGBMAN2009-11-05 18:59:44 // 1217
Amúgy éppen azért nem keresgéltem még, mert ha belelendülök akkor elveszek a részletekben és azt veszem észre, hogy este 9van, de még reggeli sem volt, annyira elmerültem benne :D
KGBMAN2009-11-05 18:57:35 // 1216
Még nem cseréltem, de most kormánnyal együtt szeretném egy 3küllősre cserélni.
A tető készítéssel várok, van már elképzelésem rá :)

Amúgy tegnap este mintegy másfél óra alatt lerajzoltam és beméreteztem a szélfogót, de még kell valami épkézláb verziót csináljak belőle, hogy érthető legyen, aztán képekkel együtt csinálok belőle PDF-et és teszem fel. Kell hozzá 20as cső, AVI hegesztő, csőhajlító gép, szúnyogháló és még pár apróság. Aki csövek megmunkálásával foglalkozik annak ez ujjgyakorlat.
Piritu - 1.000.0002009-11-05 18:39:10 // 1215
Majd a hosszú téli estéken kibogarászom, csak gondoltam hátha túl vagy már ezen is, mint az ablakon :-)

Jut eszembe légzsákot cseréltél már? Az enyémbe bele van írva egy matricán, hogy 2008 decembere után ki kell cserélni.
White Lady2009-11-04 22:11:24 // 1214
Jó rendben! Meggyőztél!!! Ha megjött a cucc, írj és összefutunk valahol.
KGBMAN2009-11-04 21:52:32 // 1213
Na igen. De majd megnézed, kigondolod, ember meg megcsinálja.
Azért kíváncsi vagyok mit fogsz hozzá szólni :)
White Lady2009-11-04 21:50:22 // 1212
Nagyon köszi, megnézem majd. Tudom, hogy nagyon sokat számít, gondolkozom én is hogy kéne, de még nem láttam olyat ami tetszik is.
KGBMAN2009-11-04 19:25:45 // 1211
Szerintem megtalálod abban a service manualban aminek a linkjét nemrég (valahol a 77300-as hsz) postoltam a GTV topicban. Abban Spider is van
Piritu - 1.000.0002009-11-04 19:24:06 // 1210
Szerencsére az én tetőm mechanikus, mondjuk eleve ilyet is kerestem.
Amikor kiszedtem az ablakot benézegettem a ponyva alá, meglepően jó (tiszta) viszonyokat láttam. A fóliát meg így 11 évesen eleve leírtam a veszteséglistára, csak reménykedtem, hogy még egy évet kibír.
Mondjuk engem az érdekelne, hogy azt a rengeteg csuklót/tengelyt kell-e kenni és ha igen hol és mivel és milyen gyakran?
KGBMAN2009-11-04 19:16:50 // 1209
Még nem most, de már elkezdtem érdeklődni, körüljárni a témát.
Egyébként ami szokott előfordulni:
A spanolószálak a z oldalablakok mögötti ív alján elszakadhatnak, ilyenkor ott lifeg a vászon, szelet kap a kocsi. Mezei fekete, vékony nylon cipőfűzővel pótolható, mivel ugyanaz az anyag. Észre nem venni. Nálam már mind2 oldala cserélt.
Az is megeshet, hogy a tető fét keresztbordája közt összecsukott állapotban a vászon ahogy összeér dörzsölődik és kifényesedik. Ennek az elhárításán még dolgozom, nem tudom mi okozza.
Az ablakon már ugye én személy szerint átestem.
Most 2 dolog érdekel:
1: Hogyan lehet az első kapcsok feszítésén állítani, mert ahogy nézem és érzem idővel picit megereszkedik és bár fénycsík nincs, víz nem jön be, de kicsit zajos, Ha belekapaszkodok középen a fogónál, akkor jelentősen halkul.
2: Az enyém elektromos (azaz műszakilag nézve elektrohidraulikus) tető van. Bár gond nélkül nyílik és csukódik, de meg szeretném tudni, hogy a hidraulika tartályában mennyi az olaj, mennyinek kell benne lenni és hogyan lehet tölteni ha hiányzik. Szivárgást nem látok sehol, csak néha olyan hajgja van, mint egy szervónak amiben kevés az olaj és levegővel keverve "szürcsöli". Akinek ilyen tető van az tapasztalhatja, hogy gyújtásra felkeményedik a tető hidraulikája, ugyanis gyújtásra lép működésbe. Nálam hosszabb állás után ilyenkor hallható ez a szürcsölés.
Piritu - 1.000.0002009-11-04 19:02:41 // 1208
komplett új tetőt csináltatsz?
KGBMAN2009-11-04 17:53:05 // 1207
Tudom, ezért csináltatom majd azzal, aki az ablakot is csinálja. :)
én választom meg a színt és az anyagot, persze csak azt ami jó is. De akár bőrözve is lehetne kérni, csak az sem olcsó
Piritu - 1.000.0002009-11-04 17:10:23 // 1206
Emberek, mindenki vigyázzon a vászontetőre, a bóti ára 680e Ft!
(Csak megnéztük kíváncsiságból az árát)
KGBMAN2009-11-04 12:34:24 // 1205
Eljöhettek, megnézheted, lekapjuk a tetőt és meglátod még ilyen hidegben is fűtés mellett lehet vele menni :)
Amúgy az enyémnek a kerete most lesz szépen bevonva bőrrel, díszöltésekkel. Azt hiszem a végeredmény már tetszeni fog neked is :)
White Lady2009-11-04 12:20:25 // 1204
jó, köszi akkor kérek azt is.
A szélfogó bizti nagyon jó, és vennék is csak az a baj, hogy nem tetszik. De szívesen megnézem a Tied. köszi
KGBMAN2009-11-04 12:10:16 // 1203
OK. Impregnáló is van hozzá, ha gondolod. Az utoljára 2000HUF volt, szintén Liqui Moly.
A szélfogót pedig ígértem párodnak, hogy ki lehet próbálni, mennyivel másabb feeling. Ma este le is méretezem, aztán ha van rá megfelelő szaki, le is tudjátok gyártatni.
White Lady2009-11-04 12:06:49 // 1202
szia, én is szeretnék kérni egyet. :) köszi
KGBMAN2009-11-04 11:49:58 // 1201
Megvan a keresett vászontetőre való tisztító szer a Liqui Moly-tól.
500ml-es kiszerelésben 4200 lenne, de van rá kedvezményem és így 3500HUF az ára.
Jövőhéten pénteken lesz átvehető, összesen 6db érkezik egyelőre a forgalmazóhoz. Akinek kell az szóljon, aztán a magaméval és ribipeti cartárséval együtt az övét is el tudom hozni, amit aztán nálam átvehet vagy postán elküldöm.
KGBMAN2009-11-04 11:25:37 // 1200
Elhoztam a szélfogót, ma este fogok papírt, cerkát, mérőszalagot, tolómérőt és olyan méretvételt csinálok fotókkal, hogy csak na :)))) Aztán aki akar, az majd alkot.
Ez még ma megcsinálom, mert holnap viszik a cuccot, bebőröztetem a csöveket rajta.
KGBMAN2009-11-03 14:23:47 // 1199
5 után hívj fel mobilomon (kint van a lapomon) és megbeszéljük a részleteket. Több variáció is van, csak azért. :)
Piritu - 1.000.0002009-11-03 14:08:58 // 1198
Élnék a lehetőséggel, kedden vinném is, csak hova?
KGBMAN2009-11-03 13:43:04 // 1197
piritu, ribipeti:

Nos megvan.. Az anyagár nem kevés, de még így is jóval kevesebb a gyárinál. Az "ablak" javítása anyagárral, munkadíjjal (gépi és kézi varrás), vízhatlanra tömítve 25 papír. Ha személyesen juttatjátok el hozzám a cuccot és aztán így is veszitek át, akkor posta nincs. Ha postán kell küldjem akkor erre jön a postaköltség (elsőbbségi biztosított stb, nem szeretném ha a holminak lába kélne, nem bízom a postában).
Több darabnál próbálhatok alkudni egy keveset, de mivel tudom, hogy mennyire macerás meló (az enyém a szemem előtt készült) így nem sokat fog engedni az ember.
KGBMAN2009-11-02 20:32:31 // 1196
Elsőbbségi postával max elküldöd az asszony címére, onnan eljut hozzám bajor királyi postakocsin :)
Utána meg same way vissza :)
Elvégre is segítsünk egymásnak ahol tudunk, nemde?
Jahh amúgy 120x50cm-es darab kell, abban van lauf is a szabáshoz.
Piritu - 1.000.0002009-11-02 20:24:58 // 1195
Királyság lenne, ha tudsz árat, írdd meg az oldalamra, aztán majd valahogy csak eljut a fővárosba a cucc :-)
KGBMAN2009-11-02 20:23:18 // 1194
Nos... Megkérdeztem, a héten ad árat a vállalásra, de előbb megkérdezi az aktuális anyagárat.
Azt mondja a neve ponyvás berkekben "lágy plexi", 0.7mm vastag UV, hő- és vegyszerálló, ami annyit jelent hogy nem keményedik ki sem az UV sugaraktól, sem a nappali-éjszakai hőingadozástól és a tisztítószerektől sem. De csak ebben a méretben bírja a nagy szögű hajlítgatást, ami pl a mi esetünkben fellép (180°).
Piszit homályosabb mint a gyári, nem annyira üvegszerű, picit kékesebb, de nem észrevehető, csak egymás mellett. Amúgy meg nagyon baba, észre nem venni a cserét. Max a pénztárcádon látszik meg, hogy nem a gyárit tetted bele, hanem ezt. :)
KGBMAN2009-11-02 20:06:10 // 1193
Many THX. Szóval a fémen van a patent.. Ajajj.. ezt kicsit nehezebben fogom tudni kivitelezni, de megoldom :)
Piritu - 1.000.0002009-11-02 20:03:08 // 1192
Na lefényképeztem.
1-es kép: ahol a patent van, ott van egy függőleges vas tartó
2-es kép: ezen a ponton van a patent a tartó belső oldaál
3-as kép: így néz ki belűlről
A szalag át van dugva a vászon és a vas között, majd hátulról előre felé van felpatentolva, tehát nem a patent feszül, hanem a tartó körül a szalag.
Piritu - 1.000.0002009-11-02 19:53:41 // 1191
Na jah, én is kaptam téli gummákat a Pókkal, de a gumi kukás volt, a felnit meg homokszórattam, lefestettem. Most pihen, majd kiderül jövőre, hogy veszek-e egyáltalán rá gumit. Nem hiszem hogy megyek vele télen, arra ott az olajkályha :-)
(bár ma kocsikáztam volna egyet...)
Számomra a fedélzeti comp az ami a pillanatnyi fogyasztást, a még megtehető utat, az átlagsebességet meg ilyen csupa érdekes infót ad meg (legalábbis a 156 katalógusát így tudom értelmezni)
KGBMAN2009-11-02 19:46:26 // 1190
Igen.. Tényleg oldalt tépőzár. Nagy pofátlanság lenne, ha megkérnélek, hogy fotózd le nekem a patent másik felének a helyét? Az enyémben (1995/12) még varrva volt, de akkor megcsinálom patentosra. Csak látnom kéne hová csatlakozik, hol az ellendarab.
KGBMAN2009-11-02 19:44:04 // 1189
Az a fura, hogy ha második kocsinak használja vki, akkor nem nagyon tesz rá téligumit. Nekem is csak azért kell, hogy legyen rajta. Nálam hobbi, mert ha kell menni vhova akkor asszony bajorja a nyerő, abba befér a horgászcucc is, meg sok egyéb. Ezt nyáron vesszük elő örömautózásra. Télen csak akkor veszem elő ha nem tudok máshogy eljutni vhova, mivel "asszony" 40km-re lakik.
Ebben az esetben viszont amint jó az idő dobom fel rá a nyári gumit a nyári 17-es felnivel. Nem várok vele április végéig.
Ha pedig csak nyáron használom akkor télire garázs, ponyva, stb és nem kell a téligumi. Nemde?
Fedélzeti a Tiédben is van.. Az vezérli a motort meg minden mást. Ezért mondom, hogy anélkül nem megy a kocsi. Szal ez nem extra, hanem a szükséges velejáró.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak