Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Direkt légszűrőkről
Kazes☻2010-07-22 18:34:41 // 2675
Sajna ahol most vagyok nem tudom megnézni, mert ez a gép nem tudja. :(
GT Ɨ|ѯ2010-07-22 18:32:03 // 2674
Selmak2010-07-22 18:28:24 // 2673
Na próbáljuk meg így mert AA motor nem bírja
www.geree.hu/egyeb/saved/sportszurok.pdf
www.geree.hu/egyeb/saved/sportszurok.pdf
GT Ɨ|ѯ2010-07-22 18:23:19 // 2671
LMM-et nem kellett nekem sem cserélni:-)
sem a 46-nál, sem a Gtv-ben, de van 1 tartalék ( új ) Bosch ha befoschna:-))))
sem a 46-nál, sem a Gtv-ben, de van 1 tartalék ( új ) Bosch ha befoschna:-))))
Kazes☻2010-07-22 18:22:14 // 2670
Köszi, de így egyszer se! :)
404 Not Found
A kért oldal nem található.
Valószínűleg elgépelted az URL-t, de az is lehet, hogy mi szúrtunk el valamit.
404 Not Found
A kért oldal nem található.
Valószínűleg elgépelted az URL-t, de az is lehet, hogy mi szúrtunk el valamit.
Piritu - 1.000.0002010-07-22 18:19:31 // 2669
Megtaláltam:
Selmak 146 1,9 JTD
- gyári légszűrő, LMM nem volt még cserélve
- óra szerint 225000 km
- télen nagy hidegben (-15 alatt) hajlamos a hibát jelezni.
Liquid 156 2.0TS
- gyári légszűrő, LMM nem volt még cserélve (1x tisztítottam + hiba ki lett ütve)
- óra szerint 179000 km
- 144000 km-től van nálam
Wickey 156 1.9 8V JTD
- Gyári légszűrő 30ezrenként cserélve, LMM nem volt még cserélve, kétszer lett tisztítva, hibakód nem lett kiütve sosem, noha kipróbálnék egy új Bosch LMM-et, lehet dobna az életérzésen
- óra szerint 196.000 km
- 64.000 km-től van nálam
- MAP szenzor cserélve mittudomén úgy 180ezer körül.
mreni 145 1.4TS
-Simota direktszűrő 3ezrenként tisztítva.LMM kétszer volt cserélve 1 év alatt
Az autóba kb 200ezer km van
Piritu:
- 146 1,6 TS 196000-el adatam el eredeti LMM - 20.000 km-en volt benne sportszűrő
- 147 1,6 TS 127000-el aladva az eredeti LMM-el, gyári szűrő
- 156 1,6 TS 59000-el eladva az eredeti LMM-el, gyári szűrő
- 156 1,9mjet most 159000 van benne eredeti LMM, gyári szűrő, de plussz 15 LE
- Spider 2,0TS 139000 eredeti LMM, gyári szűrő
Tom12:
146 Ti /2.0 TS/ sportszűrővel 100e km-nél cserélve /aztán meghalt szegény :-//
156 2.0 TS ugyanúgy kb. 100e-nél cserélve, spotszűrővel, azóta gyári szűrő - tökéletes
223e km. körül
Selmak 146 1,9 JTD
- gyári légszűrő, LMM nem volt még cserélve
- óra szerint 225000 km
- télen nagy hidegben (-15 alatt) hajlamos a hibát jelezni.
Liquid 156 2.0TS
- gyári légszűrő, LMM nem volt még cserélve (1x tisztítottam + hiba ki lett ütve)
- óra szerint 179000 km
- 144000 km-től van nálam
Wickey 156 1.9 8V JTD
- Gyári légszűrő 30ezrenként cserélve, LMM nem volt még cserélve, kétszer lett tisztítva, hibakód nem lett kiütve sosem, noha kipróbálnék egy új Bosch LMM-et, lehet dobna az életérzésen
- óra szerint 196.000 km
- 64.000 km-től van nálam
- MAP szenzor cserélve mittudomén úgy 180ezer körül.
mreni 145 1.4TS
-Simota direktszűrő 3ezrenként tisztítva.LMM kétszer volt cserélve 1 év alatt
Az autóba kb 200ezer km van
Piritu:
- 146 1,6 TS 196000-el adatam el eredeti LMM - 20.000 km-en volt benne sportszűrő
- 147 1,6 TS 127000-el aladva az eredeti LMM-el, gyári szűrő
- 156 1,6 TS 59000-el eladva az eredeti LMM-el, gyári szűrő
- 156 1,9mjet most 159000 van benne eredeti LMM, gyári szűrő, de plussz 15 LE
- Spider 2,0TS 139000 eredeti LMM, gyári szűrő
Tom12:
146 Ti /2.0 TS/ sportszűrővel 100e km-nél cserélve /aztán meghalt szegény :-//
156 2.0 TS ugyanúgy kb. 100e-nél cserélve, spotszűrővel, azóta gyári szűrő - tökéletes
223e km. körül
GT Ɨ|ѯ2010-07-22 18:18:35 // 2668
akkor még ráérek vele..:-)))
még 22ezer km:-D
még 22ezer km:-D
Selmak2010-07-22 18:17:19 // 2667
Selmak2010-07-22 18:13:16 // 2666
Offos gépen kipróbáltam és szart nem ér.
Kau2010-07-22 17:46:35 // 2665
Én szerintem pedig túl sok infója van :)
Kau2010-07-22 17:45:42 // 2664
Kazes☻2010-07-22 17:43:49 // 2663
Nincs elég infója róla, ez egész biztos, mert akkor tudná, hogy már egy kis polírozás is tud segíteni. Az viszont elhiszem, hogy bosszantó ha így állít bizonyos dolgokat sziklaszilárdan. Változtassunk rajta!
Selmak, nézz utána rendesen légyszi és próbáld meg elfogadni az itt leírt tapasztalatokat. Okés?! :)
Selmak, nézz utána rendesen légyszi és próbáld meg elfogadni az itt leírt tapasztalatokat. Okés?! :)
Kau2010-07-22 17:39:14 // 2662
Én megértem, ha valaki az ellenkezőjét vallja. De ő soha ki se próbálná. Tönkreteszi a motort :) Azt írták.
Kazes☻2010-07-22 17:38:08 // 2661
Ez az ő véleménye, nyilván nem elég tájékozott. :)
Kau2010-07-22 17:36:40 // 2660
Selmak mióta írogatsz ebbe a topikba, még mindenkit le akartál beszélni a sportszűrőkről. Nincs ezzel gond, csak úgy állítod be ezeket a szűrőket, mintha ettől menne tönkre mindenkinek a motor. Holott te nem is használsz ilyeneket. Bárki kérdez valamit, te vagy az első, aki már löki is a tudományos fantasztikumot :)Legalább azoknak higyjél már, akik használnak, ne az interneten olvasott tudományvilágnak! Senki nem mondta, hogy turbós lesz a gép, de egy jó hasonlat, hogy mit lehet várni érzésre a sportszűrőtől. Mindenki maga dönti el, hogy berak-e ilyen szűrőt vagy sem.
BeeGee2010-07-22 17:36:14 // 2659
Nyomásnál már mindegy, de odáig is el kell jutnia valahogy. Itt van szerepe, ami jótékony.
Kau2010-07-22 17:29:00 // 2657
Bírom, hogy olyan ír faszságokat, aki még sose próbálta ki ezeket a szűrőket!
Selmak2010-07-22 17:19:16 // 2656
Hatásfoka nem lesz jobb mert a ECU figyeli a LMM értékeket és annak arányosan állítja be a keveréket, lehet minimálisan nő az áramlás és ennek megfelelően az ECU több kaját adagol és ettől picit frissebbnek érzed, de a feltöltött motorodnál ha felépült a turbónyomás már oly mindegy hogy mekkora a szívóoldali ellenállás.
BeeGee2010-07-22 17:02:58 // 2655
Ja, dyno pad azt sem mindig tudja kimutatni, ha egy gyártó a sportgombnak mondott kapcsolóval játszadozik - növeli a gázpedál érzékenységet. Pszeudó, mert nem lesz erősebb a kocsi, mégis élénkebben megy.
BeeGee2010-07-22 17:01:02 // 2654
Egyetértek Kauval, én is frissebbnek érzem az autót tőle. Hamarabb kapja a fordulatot (diesel, haha) mégis más érzés.
De csak ha belegondolsz, hogy mennyi ellenállást kell leküzdenie a motornak, bármi ami csökkenti az ellenállását az segíti a hatásfokát. (elég csak lekapcsolni a fogyasztókat)
De csak ha belegondolsz, hogy mennyi ellenállást kell leküzdenie a motornak, bármi ami csökkenti az ellenállását az segíti a hatásfokát. (elég csak lekapcsolni a fogyasztókat)
Selmak2010-07-22 16:42:57 // 2653
Baromság. Dynopad jó ha 1-3% igazol azt is csak fent. Mentálisan beszéled be magadnak hogy erősebb.
Kazes☻2010-07-22 16:42:31 // 2652
Mármint a papiros hátrányára, igaz? :)
Kau2010-07-22 16:38:06 // 2651
Elvileg ez is takarítható. De, ha nem bízol magadban, veszel egy BMC-t és az már olajozott, csak be kell rakni. Kb. 20 ezer km után meg eladod, elteszed, stb :)
Kb. 15 ezer Ft.
Kb. 15 ezer Ft.
Kau2010-07-22 16:36:17 // 2649
A papír és a sportbetét szűrő között kb. annyi különbséget érezni, mintha 4-en ülnétek a kocsiban és menne a klíma :)
Kazes☻2010-07-22 16:35:57 // 2648
És ez a sport szűrő olyan 'gondozásmentes', mint a normál, vagy hasonlóan macerás, mint a direkt? :)
Kau2010-07-22 16:34:25 // 2647
Ja és pl. a BMC sportbetétszűrő gyári ajánlása szerint 25 ezer km-enként kell takarítani. A direktet átlagos használatnál kb. 8000km.
Kau2010-07-22 16:32:19 // 2646
Gondolom az is cserélt már LMM-et, aki papírszűrőt használ. 1x én is cseréltem. Most 172 e van a kocsiban. Nem gondolom, hogy amúgy nem kellett volna, de a logikus gondolkozás szerint valóban nagyobb az esély, hogy gyorsabban koszolódjon. Mindenki maga dönti el, hogy mi mennyit ér. Van aki azt szereti, ha 20-25 ezrenként cseréli a papírszűrőt. Nincs ezzel gond, nem kell mindenkinek sportszűrő. Nekem 35-40 ezerrel ezelőtt volt cserélve LMM. Azóta még csak tisztítani sem kellett. Papírszűrőm meg vagy 6 éve nincs :))
BeeGee2010-07-22 16:26:14 // 2645
Sport betét a gyári légszűrőházba való, a direktszűrő meg külön házat igényel.
Nekem is van sportbetét (K&N) a Gt-ben egy ideje (mióta chippelték, kb 25K km) de semmi negatív változást nem érzek.
Nekem is van sportbetét (K&N) a Gt-ben egy ideje (mióta chippelték, kb 25K km) de semmi negatív változást nem érzek.
Béci Ɨ|ѯ2010-07-22 16:25:39 // 2644
Én meg össze vagyok zavarodva. :)
Kau2010-07-22 16:24:41 // 2643
A sportbetét a gyárival megegyező méretű és a gyári helyére kerül. Típus specifikusan lehet megvásárolni is. A direktszűrő, az univerzális és nyitott helyre kerül, nem a légszűrőházba. A szívóhangja sportosabb.
Piritu - 1.000.0002010-07-22 16:20:21 // 2642
A múltkor valamelyik topikban elkezdtük gyűjteni, hogy kinek volt problémája az LMM-el. Elég szoros összefüggés jött ki a sportlégszűrő használatával :-)
Nem biztos hogy a kopás a fő probléma...
Nem biztos hogy a kopás a fő probléma...
Kazes☻2010-07-22 16:16:26 // 2641
Mi a kettő közti különbség? Én erről teljesen le vagyok maradva. :)
Érdemes? Sok gond van vele? Vagy el van, mint a hagyományos?
Érdemes? Sok gond van vele? Vagy el van, mint a hagyományos?
Kau2010-07-22 16:04:47 // 2640
Látom megpróbálod még azokat is meggyőzni, akik évek óta használnak direkt ill. sportbetét szűrőt. Hajrá :))))) Biztos átporzik meg minden, de én 72 ezer km alatt még NEM tapasztaltam, hogy gyengült volna a kocsi. Biztosan kopik, mint egyébként is.
GT Ɨ|ѯ2010-07-21 19:44:04 // 2639
Direkt volt a 46-osomban végig, azt többet takarítottam, a Gtv meg ezt kapta, de hibátlan :-)
Üza adalékot is szokott kapni 2.3 havonta
UFF
Üza adalékot is szokott kapni 2.3 havonta
UFF
Selmak2010-07-21 19:33:41 // 2638
Ja persze a lótetűnél nagyobb dolgokat megfogja. XD. Viccet félretéve az olajnedves szűrőknél nem tudsz semmiből következtetni a telítettségre, ráadásul az átporzás akkor is bekövetkezhet ha szűrő szűrési tartománynál nagyobb méretű részecskéket szív be. Minimális a nyereség a kockázathoz képest, ennyi erővel üzemanyag adalékra is költhetsz az legalább nem árt (általában).
GT Ɨ|ѯ2010-07-21 18:48:26 // 2637
a szűrő tökéletesen funkcionál de a kialakított megoldás nem engedi át, de nem okoz problémát, nincs kosz a rendszerben:-)
Selmak2010-07-21 13:46:04 // 2636
Azon nem gondolkoztál el, hogy esetleg az olajfilm nem látta el a feladatát és nem fogta meg a koszt és ezért tiszta a szűrő? Olajnedves szűrő csak bizonyos méretet tud megfogni -ami hordozó rostok és az olajfilm + levegő páratartalom függvénye- a nagyobbat és a kisebbet átengedi. Míg papírfilter alul áteresztő azaz a csak filtrációs méretnél kisebbet engedi át a nagyobbat megfogja.
Selmak2010-07-21 13:42:32 // 2635
Mentális lóerők, a motorban meg valódi felerősödött kopás.
GT Ɨ|ѯ2010-07-21 10:28:09 // 2634
Olyasmi mint amikor nincs az orrod előtt 1 maszk mikor futsz.
Béci Ɨ|ѯ2010-07-21 10:07:24 // 2633
Egyébként érezhet a hatása? Jobban megy vagy vmi? Én is gondolkodom egy ilyenen, csak azért kérdem. :)
GT Ɨ|ѯ2010-07-21 10:04:50 // 2632
Megnéztem a BMC betétet 3K után, hibátlan, olajfilm rajta,nem kell tisztítani, meg is lepett..:-)
[k i z z o]2010-07-20 18:04:16 // 2631
Elsősorban nem kipufogótól lesz jobb, a gyári szett elég egy darabig.
GT Ɨ|ѯ2010-07-14 19:12:38 // 2630
.-osan!:-)
meg nem hozunk be cseresznyét Argentínából:-DD
meg nem hozunk be cseresznyét Argentínából:-DD
KGBMAN2010-07-14 09:07:53 // 2629
Ahogy dr. Torgyán mondá anno: A sas nem vadászik legyekre..
Így gondoltad?? :)))
Így gondoltad?? :)))
GT Ɨ|ѯ2010-07-14 08:09:24 // 2628
Muslicákkal ne foglalkozzál:-DDD
KGBMAN2010-07-13 11:16:34 // 2627
Ez pont egy Alfa Romeo 2000 GT Veloce :)
KGBMAN2010-07-13 11:15:45 // 2626
Én ezekkel nem is foglalkozom... Van néhány madár aki nem tudja felmérni a szitut és direkt, kirívóan provokál. Pl rizsrakéta 1.2 mami kályhacsöcsével és anyu vasalódeszkájával a csomagtartón. Nahh az ilyeneket szoktam szivatni. Megvárom míg felgangol 4-ig, addig fej-fej mellett megyek vele.. Aztán szúrok egy másodikat vagy harmadikat és otthagyom mint eb a sz.rát. Amúgy meg senki nem szokott cicázni, mert egyértelmű ki fog eljönni elsőnek a lámpától... Akkor is ha 2-0 motor van benne. De még svéd V6-ok sem nagyon ciciznek az emberrel.
Valahogy mindig csak azok a kis nyikhajok szorulnak okításra akik szutyoki szaft 1.0-val vagy Szívik 1.3-al próbálkoznak. A tákolt kipuff és a lematricázott hátsólámpa által gerjesztett többlet önbizalom kompenzálja a kis mocit... elméletben.. :DDDD De a gyakorlat mindig mást mutat :))
Tibi barátommal mentünk a múltkor az erősítőért fehérvárra meg vissza. Nem hitt a szemének hogy mennyi elmerokant erőszakol ki magának egy durva alázást a V6 és a 4 kipuff hangja ellenére. Mintha ott se lenne.. A végén már megjegyezte: "Ez mindennapos? Tényleg ennyi hülye van?"
Szóval én is az ilyen alkalom szülte eseteket szeretem.
Valahogy mindig csak azok a kis nyikhajok szorulnak okításra akik szutyoki szaft 1.0-val vagy Szívik 1.3-al próbálkoznak. A tákolt kipuff és a lematricázott hátsólámpa által gerjesztett többlet önbizalom kompenzálja a kis mocit... elméletben.. :DDDD De a gyakorlat mindig mást mutat :))
Tibi barátommal mentünk a múltkor az erősítőért fehérvárra meg vissza. Nem hitt a szemének hogy mennyi elmerokant erőszakol ki magának egy durva alázást a V6 és a 4 kipuff hangja ellenére. Mintha ott se lenne.. A végén már megjegyezte: "Ez mindennapos? Tényleg ennyi hülye van?"
Szóval én is az ilyen alkalom szülte eseteket szeretem.