Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Direkt légszűrőkről
Kau2010-04-13 08:11:49 // 2525
Inkább "szárazon" használd!
GT Ɨ|ѯ2010-04-13 07:42:30 // 2524
ha tönkre akarod tenni...:-(
de a WD40-re rá is van írva. mire használ6ó...
de a WD40-re rá is van írva. mire használ6ó...
Buksi2010-04-13 03:49:27 // 2523
Sztem ne fújd be! Van hozzá külön olajozó spray! ;-))
KGBMAN2010-04-13 00:15:23 // 2522
Ennek így eléggé sufnituning szaga van. Nem véletlen hozzá az az olaj. Szvsz ha már valaki direktszűrőt akar használni, akkor tudja viselni a vele járó nyűgöket is. De ez csak az én véleményem.
osee_selespeed2010-04-12 23:24:11 // 2521
Persze, erről én is tudok, de havertől kaptam kölcsönbe a szűrőt és nem is szerelem be, csak néha kis örömautózásra :) Nem látom értelmét megvenni a hozzá való nem olcsó olajat, de nem szeretném "szárazon" használni.
KGBMAN2010-04-12 22:55:50 // 2520
Tudtommal van arra rendes direktszűrő olaj. WD40 másra való.
osee_selespeed2010-04-12 22:32:41 // 2519
Hali! Az érdekelne, hogy szerintetek befújhatom WD-40-el a direktszűrőt, vagy szétrágja az anyagát?
KGBMAN2010-03-26 14:41:26 // 2517
Most hogy látom miből áll a CDA és az ára is olyan 70db ezres, ennek meg 10 és méretben koppra ugyanaz kívülről (sanszos hogy a bele is, tuti vmi másolat, de annak profi) max tényleg bele kell rakni egy green filtert vagy hasonlót és olyan 20-ból van egy CDA-val azonos minőségű karbonboxos szűrőm. A különbözetet meg inkább másra költöm. Pl nagy fék :)
KGBMAN2010-03-26 10:54:47 // 2515
Este kiderül mi van benne... :) Majd fotóval dokumentálom :)
A BMC CDA működése így néz ki:
Maximum majd ehhez alakítom ezt a modellt is.
A BMC CDA működése így néz ki:
Maximum majd ehhez alakítom ezt a modellt is.
KGBMAN2010-03-26 09:16:58 // 2514
Azért ennyi, mert le lett árazva, mondván vigyék a ...ába
MYSKHA2010-03-25 21:23:56 // 2513
Lehet gagyi benne a szűrő,de ha belemókol az ember valamit még jó is lehet....
KGBMAN2010-03-25 21:16:20 // 2512
Holnap megkeresem a Robit. Mondjon vmit..
MYSKHA2010-03-25 21:06:33 // 2511
én itt láttam... de semmi érdekes..Csak feltünt ,hogy 10 ért lehet megéri valakinek egy probát...
KGBMAN2010-03-25 20:57:35 // 2510
Van erről vmi infó vhol?
MYSKHA2010-03-25 20:47:05 // 2509
Ledarálja a felszivott falevelet.. :-D
GT Ɨ|ѯ2010-03-25 19:56:05 // 2508
KGBMAN2010-03-25 19:30:42 // 2506
Nahh erről gyűjtök holnap némi infót a Robitól... :)
GT Ɨ|ѯ2010-03-25 19:27:45 // 2505
rézfán-fütyülő:-))
Buksi2010-03-25 19:25:03 // 2504
Hűti a légszűrőt! :-DDDD
Gyozi1552010-03-25 19:24:24 // 2503
az a kis "pörgettyű" mire való??
GT Ɨ|ѯ2010-03-20 18:06:18 // 2501
WarbiRunner (Gyuri)2010-03-16 18:27:32 // 2499
Nem is akarok meggyőzni én senkit semmiről :-)
Sőt, ha valaki autót tuningol, és tényleg ésszel teszi, előbb utóbb oda jut, hogy össze kéne hangolni a szívó és kipufogó oldalt. Ekkor kerül jó esetben képbe a direktszűrő, de csak mint az átépítés egy eleme.
Nagyon nehéz igazán jól eltalálni a szívó és kipufogó oldal jó összhangját, legalábbis karbis motornál az volt. A dobok cserélgetésével keményen változott a motor karakterisztika, és ugyanígy különböző alakú, méretű szívócsövekkel másként reagált a gázra, másként pörgött fel stb. Sőt, próbáltam nagyobb nyitású veztengelyt, de kb semmit nem ért, mert nem volt megfelelően nagy kompresszióm hozzá. Pörgött, mint a búgócsiga, de nem ment jól. A legjobb konfigurációban ment az 1.3-mas motorral, rövid 5-ös váltóval, hengerenként külön szívócsatornával, direktszűrővel a Wartburg valós 170km/h felett! Sajnáltam is kirakni azt a motort, de tény, hogy olajevő lett. Plusz 0Ft-ba bizniszeltem egy 1.6 mocit, amivel mindent lehetett előröl kezdeni, azóta is várja, hogy időm legyen összehangolni. Mondanom sem kell, nem megy 170-et a nagyobb mocival, és többet kajál jóval. Persze dürhőn gyorsul (Wareszhoz képest) 100-ig, de nincs úgy kitalálva, mint a kis 1.3-mas volt. Ha lesz időm, elkezdem a kísérletezést, mert érződik a lehetőség a szerkezetben. Ha ismét megtalálnám a jó beállítást, 9-en belülre hozám a 100-as sprintet az ördögszekérrel :-)
Sőt, ha valaki autót tuningol, és tényleg ésszel teszi, előbb utóbb oda jut, hogy össze kéne hangolni a szívó és kipufogó oldalt. Ekkor kerül jó esetben képbe a direktszűrő, de csak mint az átépítés egy eleme.
Nagyon nehéz igazán jól eltalálni a szívó és kipufogó oldal jó összhangját, legalábbis karbis motornál az volt. A dobok cserélgetésével keményen változott a motor karakterisztika, és ugyanígy különböző alakú, méretű szívócsövekkel másként reagált a gázra, másként pörgött fel stb. Sőt, próbáltam nagyobb nyitású veztengelyt, de kb semmit nem ért, mert nem volt megfelelően nagy kompresszióm hozzá. Pörgött, mint a búgócsiga, de nem ment jól. A legjobb konfigurációban ment az 1.3-mas motorral, rövid 5-ös váltóval, hengerenként külön szívócsatornával, direktszűrővel a Wartburg valós 170km/h felett! Sajnáltam is kirakni azt a motort, de tény, hogy olajevő lett. Plusz 0Ft-ba bizniszeltem egy 1.6 mocit, amivel mindent lehetett előröl kezdeni, azóta is várja, hogy időm legyen összehangolni. Mondanom sem kell, nem megy 170-et a nagyobb mocival, és többet kajál jóval. Persze dürhőn gyorsul (Wareszhoz képest) 100-ig, de nincs úgy kitalálva, mint a kis 1.3-mas volt. Ha lesz időm, elkezdem a kísérletezést, mert érződik a lehetőség a szerkezetben. Ha ismét megtalálnám a jó beállítást, 9-en belülre hozám a 100-as sprintet az ördögszekérrel :-)
Kau2010-03-16 18:19:26 // 2498
Az előbbihez még annyit. Ez a direktszűrő felhelyezés eleve olyan sorsra volt ítélve, amit te is írtál. A motor mögött helyezkedik el, közel a motorhoz. Erre még rácsukod a motorháztetőt és tényleg esélye sincs hűvös levegőt szívni. Ezt el kellett volna vezetni, de hozzátettem, hogy nem minden autótípusnál érhető el vele javulás és én sem tennék mindenbe. Wartburgba pedig végképp nem ;)
Kau2010-03-16 18:11:38 // 2496
Még jó, hogy mindenki másként látja. Én is személy szerint jobban örülnék egy olyan autónak, amin még nem volt direktszűrő. Aztán az elsők között lenne, hogy teszek bele, ha pozitívumot érhetek el vele. Egy 156-osba vagy Spiderbe (TS motorokról írok), nem biztos, hogy tennék. De minimum sportbetétet igen.
Csak az aggasztana az előző tulajnál, hogy nem tudom mennyire figyelt oda a részletekre. Nem lenne jó, ha tisztítás után az első 100 km-en 4ml olajozóanyag kerülne az LMM-re, ki tudja mennyi időként cserélt olajat a motorban, stb.
Tehát nem a szűrő zavarna, hanem az autó előélete.
Csak az aggasztana az előző tulajnál, hogy nem tudom mennyire figyelt oda a részletekre. Nem lenne jó, ha tisztítás után az első 100 km-en 4ml olajozóanyag kerülne az LMM-re, ki tudja mennyi időként cserélt olajat a motorban, stb.
Tehát nem a szűrő zavarna, hanem az autó előélete.
GT Ɨ|ѯ2010-03-16 18:04:23 // 2495
WarbiRunner (Gyuri)2010-03-16 17:58:49 // 2494
Háát ha már feltetted a kérdést, olyan autót sose vennék meg, amin tudom, hogy direkt szűrőt használtak. Legyen az bármilyen gondosan karbantartva. Saját káromon én már megtapasztaltam a káros hatását. A szívóhang eszméletlen volt, és nálam a karburátoron volt közvetlenül, vagyis durván lecsökkent a szívási ellenállás. Ahogy a cikk is írja, jelentősen csökkent a fogyasztás, és 4-2-1 rendszerrel és szívócső átalakítással együtt komoly hatást értem el. 3-5e km-enként mostam átlagban, márkás olajzókészlettel olajoztam lelkiismeretesen. Ennek ellenére szépen elkezdte enni a gép az olajat. HObbi autóra hagyján, de napi használatú autóra kár feltenni, főleg, hogy önmagában a hangon kívül túl sokmindent nem csinál.
Persze lehet, hogy a 6 évvel ezelőtti szűrők rosszabbak voltak, mint a mostaniak, de valójában kétlem, hogy ezen múlik...
Ezentúl nagyon is tapasztaltam, hogy meleg levegőt szív a motor. Nyáron, felforrósodott motortérrel akkorákat torpant, alig bírt nyitni a 2-es torok. Aztán ahogy elkapta, ment elég komolyan. Amikor viszont hosszú csövön kivezettem a kerékdob elé a szűrőt, teljesen bepunnyadt az autó. Nem ment, fogyasztott, melegedett. Pedig nem szívószálon vezettem el.
Én alternatív megoldásként most a Wartburgra dupla fekvő CV karbit tervezek, ami kap egy dürhő nagy papírszűrőt. valami régi Mergáét, ami ovális alakú. Két lemez közé kerül be (a'la lada nyitott szűrőház), így direktszűrő is lesz és papírszűrő is.
Persze lehet, hogy a 6 évvel ezelőtti szűrők rosszabbak voltak, mint a mostaniak, de valójában kétlem, hogy ezen múlik...
Ezentúl nagyon is tapasztaltam, hogy meleg levegőt szív a motor. Nyáron, felforrósodott motortérrel akkorákat torpant, alig bírt nyitni a 2-es torok. Aztán ahogy elkapta, ment elég komolyan. Amikor viszont hosszú csövön kivezettem a kerékdob elé a szűrőt, teljesen bepunnyadt az autó. Nem ment, fogyasztott, melegedett. Pedig nem szívószálon vezettem el.
Én alternatív megoldásként most a Wartburgra dupla fekvő CV karbit tervezek, ami kap egy dürhő nagy papírszűrőt. valami régi Mergáét, ami ovális alakú. Két lemez közé kerül be (a'la lada nyitott szűrőház), így direktszűrő is lesz és papírszűrő is.
Kau2010-03-16 17:52:27 // 2492
Kicsit kicsi lenne levegőszűrőnek :)
Buksi2010-03-16 17:37:13 // 2491
Pici motornak pici szűrő! :-DD
MYSKHA2010-03-16 17:28:43 // 2490
És ez egy Turbóshoz még használ is.. :-) Ha nagy leszek lesz egy Túrós Alfám! :)
GT Ɨ|ѯ2010-03-16 17:14:40 // 2489
GT Ɨ|ѯ2010-03-16 08:02:47 // 2488
Lassan a Brera-ba is tehetsz!:-DD
MYSKHA2010-03-15 10:10:42 // 2487
Miért van aki beletankolja a fritőzböl leengedett olajat a dízelverdákba.. Gondolom azse tünteti fel eladáskor... :-)
Selmak2010-03-14 20:04:30 // 2486
Ez ami veretes patkányság.
Kau2010-03-14 20:02:43 // 2485
Amúgy nagyon kevesen árulják direktszűrővel. Visszaalakítják és mehet a piacra, mint anyuci megkímélt autója...
Kau2010-03-14 20:01:09 // 2484
Nem akarom eladni, de inkább egy kereskedésben álló "átlag" 146-ost vennél meg vagy egy olyat, ami karban van tartva, mégha direktszűrős is az autó? Pl. az enyém?
Selmak2010-03-14 19:58:10 // 2483
Csak a direkt szűrős tulaj legyen szíves eladáskor ezt a tényt feltüntetni.
Kau2010-03-14 19:50:25 // 2482
Mindig is voltak ilyen tudományos írások. Én 65 ezer km óta használok direktszűrőt. Néha pörgetem a motort maximumon is, tehát nem egy nyugdíjjas hölgy módjára bánok vele. Eddig még nem volt gond. Olajat cserélek 15 ezrenként, tehát, ha be is kerül bizonyos por mennyiség, azt meg kell, hogy fogja az olaj, mindenféle egyéb kopás nélkül.
Senkinek se kötelező direktszűrőt használni. Ha valaki rizsázik, hogy kopik a motor, az maradjon a papírnál...
Senkinek se kötelező direktszűrőt használni. Ha valaki rizsázik, hogy kopik a motor, az maradjon a papírnál...
[k i z z o]2010-03-14 18:41:36 // 2481
De ugye márkákat nem irnak.
Buksi2010-03-14 18:04:22 // 2479
Hm... ez nagyon érdekes! :-)
ystuc2010-03-14 10:50:57 // 2477