Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Direkt légszűrőkről
KGBMAN2010-07-11 15:15:40 // 2575
Igen, tudom, erre írtam. :) A BNC 16 körül van, a K&N úgy 28-30 :))) És AO-en is dícsérik nagyon mindkettőt :)
GT Ɨ|ѯ2010-07-11 15:02:15 // 2574
..." Én inkább a gyári filterhez hasonlóan csinálni fogok egy karbondobot (súlycsökkenés is és optimalizált légáramlás) és egy K&N vagy BNC sportszűrőt teszek bele...."
KGBMAN2010-07-11 10:11:03 // 2573
Majd kiderül. A K&N is legalább olyan jó... Sőőőőőt...
KGBMAN2010-07-10 17:38:36 // 2571
Az olaj a dugattyú alatt van, a kosz meg felé kerül be...ugyebár... :)))
Kau2010-07-10 16:30:53 // 2570
De nekünk nem versenyautónk van. Én 70 e km-t mentem direktszűrővel 5 év alatt.
Nyilván én sem tudom, hogy mennyi kosz került be a motorba, de szerintem, ha valaki nem 20 ezer kilométerenként cserél olajat akkor talán nem kopik annyira. ;)
Nyilván én sem tudom, hogy mennyi kosz került be a motorba, de szerintem, ha valaki nem 20 ezer kilométerenként cserél olajat akkor talán nem kopik annyira. ;)
Poló2010-07-10 16:21:47 // 2569
Én a többiek tapasztalatát mondtam el, olvasgass kicsit a 156 topicban meg ebben is, hogy aki 156 TS-be betette, mindenki ezt tapasztalta. De van köztünk egy cartárs, aki elég komolyan foglalkozik autók tuningolásával, turbósításával, az egyik topicban ő is meg lett kérdezve, hogy mi a véleménye a direktszűrőről 156 TS esetén, azt válaszolta, hogy próbálták, mérték is padon az autót és lóerőcsökkenést tapasztaltak, a gép írta ki, nem csak érzésre lett másabb. Hogy miért csökkennek a lóerők száma? Állítása szerint a válasz abban van, hogy a TS motorok változó szívócső hosszal készültek (bizonyos évjárat után) és nem szereti, ha a szívócsövet lerövidítik.
Amúgy én nem fogok betenni semmi ilyesmit, jobb szeretem gyárinak az autót.
Amúgy én nem fogok betenni semmi ilyesmit, jobb szeretem gyárinak az autót.
Ferko2010-07-10 15:55:58 // 2568
KGBMAN2010-07-10 14:33:37 // 2567
Direkt szűrőnek akkor van értelme, ha hideget tud szívni. Ez a motortérben egyáltalán nem adott. A legtöbb sufnituner meg oda teszi, így bukik a hatásfok. Ezért van mondjuk a BMC-nek a CDA cucca, ami kívülről szívja a levegőt. Olvass utána, ha gondolod, nem akarok most belemenni gépészetileg, hogy miért kell minél hidegebb levegő a motornak...egy bizonyos mértékig, mert a túl hideg sem jó. Mindegy, aki akarja az kikeresi a google-n a témát.
Másrészt a versenyautónál nem fut annyit a moci, mint utcai autókban. Ha bekrepál a kopás miatt, hát cserélik. Azaz inkább még előtte. És a szűrőt is futamonként tisztítják, esetleg cserélik az egész szűrőt. Nekik ennyit megér az a kevéske plusz teljesítmény, hiszen ezredmásodperceken is sok múlik. Teljesen mások a szempontok a versenynél,mint utcai autónál.
Én inkább a gyári filterhez hasonlóan csinálni fogok egy karbondobot (súlycsökkenés is és optimalizált légáramlás) és egy K&N vagy BNC sportszűrőt teszek bele. Levegőt meg a külvilágból fog kapni - ahogy most is - okosan elvezetve, hogy víz ne érhesse a rendszert. Így egyrészt mindig hideg levegőt kap (motortérhez képest hidegebbet ugye), másrészt nem kell fosnom amiatt hogy a direkt szűrőn átjutott levegő hazaveri a mocit a portartalom miatt, mert éppen elkoszolódott a szűrő. Tegyük a kezünket a szívünkre.. Senki nem áll meg menetközben pucolni ha éppen elérte a kötelező kilométert a szűrő. És ha mégis, akkor sem garantálja semmi, hogy nincs elkoszolódva már egy tikkasztó poros pesti forgalom porában szmogjában eltöltött hét után, ami lehet hogy csak 200km.
Szóval a gyárihoz hasonló megoldással több levegő is jut a motorba, mint a gyárinál, de mégis védett ugyanúgy.. Mondjuk a GTV/Spider eleve olyan helyről szív, hogy ne motortéri levegőtt kapjon. :)
Direkt szűrőnél max a hanghatás komolyabb. Virtuális lóerők tengere szabadul fel :))))
Másrészt a versenyautónál nem fut annyit a moci, mint utcai autókban. Ha bekrepál a kopás miatt, hát cserélik. Azaz inkább még előtte. És a szűrőt is futamonként tisztítják, esetleg cserélik az egész szűrőt. Nekik ennyit megér az a kevéske plusz teljesítmény, hiszen ezredmásodperceken is sok múlik. Teljesen mások a szempontok a versenynél,mint utcai autónál.
Én inkább a gyári filterhez hasonlóan csinálni fogok egy karbondobot (súlycsökkenés is és optimalizált légáramlás) és egy K&N vagy BNC sportszűrőt teszek bele. Levegőt meg a külvilágból fog kapni - ahogy most is - okosan elvezetve, hogy víz ne érhesse a rendszert. Így egyrészt mindig hideg levegőt kap (motortérhez képest hidegebbet ugye), másrészt nem kell fosnom amiatt hogy a direkt szűrőn átjutott levegő hazaveri a mocit a portartalom miatt, mert éppen elkoszolódott a szűrő. Tegyük a kezünket a szívünkre.. Senki nem áll meg menetközben pucolni ha éppen elérte a kötelező kilométert a szűrő. És ha mégis, akkor sem garantálja semmi, hogy nincs elkoszolódva már egy tikkasztó poros pesti forgalom porában szmogjában eltöltött hét után, ami lehet hogy csak 200km.
Szóval a gyárihoz hasonló megoldással több levegő is jut a motorba, mint a gyárinál, de mégis védett ugyanúgy.. Mondjuk a GTV/Spider eleve olyan helyről szív, hogy ne motortéri levegőtt kapjon. :)
Direkt szűrőnél max a hanghatás komolyabb. Virtuális lóerők tengere szabadul fel :))))
Imyx2010-07-10 12:37:33 // 2566
Lehet azért, mert a link nem működik ;-).
Tény, hogy károsíthatjuk a motort vele. De hát, hülye az ember :)).
Tény, hogy károsíthatjuk a motort vele. De hát, hülye az ember :)).
Selmak2010-07-10 12:22:08 // 2565
Versenyautóban az 1-2 % motorteljesítmény növelésért simán beálldozák az élettartamot. Az olajnedves direktszűrőnél (ez érvényes a betétre is) nem veszed észre mikor porzik át, mert nincs előjele a telítődésnek, míg a papírnál már jóval átporzás előtt jelentős teljesítményveszteség van. Párás időben meg a olajfilm nem szűr rendesen mert kosz felületén megtapadó vízpára nem engedi az olajfilmen megtapadni.
Selmak2010-07-10 12:18:21 // 2564
Ha megváltozik a szívócsőhossz a dirketszűrővel akkor lehet teljesítmény vesztés.
Direktszűrő a hétköznapi autózásban.
Minden éven legalább 2szer belinkelem de úgy néz ki semmi értelme.
Direktszűrő a hétköznapi autózásban.
Minden éven legalább 2szer belinkelem de úgy néz ki semmi értelme.
Kovi2010-07-10 12:12:51 // 2563
Te miről beszélsz!!!!
A motornak sokkal könnyebb szívni a levegőt hidegebb levegő megy be a motorba pláne ha előröl rá vezeted a levegőt így jobb az égés tehát jobban is megy lehet többet fogyaszt bár ebben is vitatkoznék veled!!!!
Rakd be csak arra kell figyelni hogy mindig ápolt legyen mert a szaros szűrő valóban többlet fogyasztást jelent és mindig az adót szerrel kell tisztítani olajozni!!!!!!!!!
A motornak sokkal könnyebb szívni a levegőt hidegebb levegő megy be a motorba pláne ha előröl rá vezeted a levegőt így jobb az égés tehát jobban is megy lehet többet fogyaszt bár ebben is vitatkoznék veled!!!!
Rakd be csak arra kell figyelni hogy mindig ápolt legyen mert a szaros szűrő valóban többlet fogyasztást jelent és mindig az adót szerrel kell tisztítani olajozni!!!!!!!!!
Imyx2010-07-10 11:50:15 // 2562
Szerintem nincs teljesítmény vesztés. Versenyautókba se véletlenül rakják bele. A fogyasztás nem növekszik, csak akkor, ha nagyon padlózod, mert teccik a hangja ;-).
Azzurro2010-07-09 22:23:20 // 2561
Mennyivel fogyaszthat többet, a direkt szűrővel az autó???A teljesítményvesztés az mindenképpen fent áll?
Poló2010-04-30 16:04:50 // 2560
Számíthatsz egy kis teljesítmény vesztésre és egy kis fogyasztás növekedésre ;)
veteranviking2010-04-30 15:48:10 // 2559
Simán, csak az olajozással óvatosan, mert kinyírja a légtömegmérőt.
veteranviking2010-04-30 15:41:22 // 2558
Ja, motorokra:-)
Piritu - 1.000.0002010-04-30 15:23:38 // 2557
Egy kis olvasnivaló a témában...
Buksi2010-04-25 08:41:10 // 2555
Eddig senkinek nem zavart be! ;-))
Kareszka19842010-04-25 08:34:19 // 2554
csakhogy ne olvassam végig ezt a 542167891 hozzászólást... :P
2001-es, 1.6-os, 147-esem van...direkt légszürőt mindenféle következmény nélkül bebirok építeni? Nem zavar be a légtömegmérőnek?
2001-es, 1.6-os, 147-esem van...direkt légszürőt mindenféle következmény nélkül bebirok építeni? Nem zavar be a légtömegmérőnek?
Buksi2010-04-23 20:08:08 // 2552
Na látod, ilyen egyszerű! ;-))
Buksi2010-04-23 19:58:57 // 2550
Viselkedjél rendesen és akkor nem fogsz! :-DD
Süni2010-04-23 19:57:23 // 2549
Én is remélem hogy addig nem veszek össze az asszonnyal :DDD
Buksi2010-04-23 19:53:18 // 2548
:-DDDD
Remélem nekem is lesz sofőröm, ai majd vezet helyettem! ;-))))
Remélem nekem is lesz sofőröm, ai majd vezet helyettem! ;-))))
Süni2010-04-23 19:43:06 // 2547
:) Majd Komáromban meg tudod! :)
Ha oda adom az asszonynak a kocsi kulcsot! :DDD
Ha oda adom az asszonynak a kocsi kulcsot! :DDD
Buksi2010-04-23 19:34:01 // 2546
Most már ezt is tudom! :-D
Süni2010-04-23 19:19:07 // 2545
Én már meg szoktam! :)
Sőt élvezem is a hangját! :))
Sőt élvezem is a hangját! :))
Süni2010-04-23 19:17:57 // 2544
Fehér ember nem felejt! :DDD
GT Ɨ|ѯ2010-04-21 07:37:39 // 2543
Megszokod, megszokják:-DD
Buksi2010-04-21 03:43:28 // 2542
Persze, csak gondoltam beírom ide is hátha elfelejted! :-DDD
Süni2010-04-20 21:07:40 // 2541
Már megbeszéltük! :DDD
Süni2010-04-20 07:30:25 // 2539
Köszi! :)
Bár szerintem a burkolat miatt a szűrő egy kicsit hangosabb mint kéne! :/
Bár szerintem a burkolat miatt a szűrő egy kicsit hangosabb mint kéne! :/
Buksi2010-04-19 19:48:17 // 2536
Lehet, hogy a burkolat miatt hangosabb egy picit! :-)
Nem tudom, hogy jó-e, 72mm átmérőjű a csatlakozása! :-)
Nem tudom, hogy jó-e, 72mm átmérőjű a csatlakozása! :-)
Süni2010-04-19 19:42:01 // 2535
Én meg 4200Ft-ért vettem a burkoltat!
De mint ha egy picit hangos lenne.
Lehet a burkolat miatt van nagyobb hangja?
Az amit árulsz jó az enyémhez is?
De mint ha egy picit hangos lenne.
Lehet a burkolat miatt van nagyobb hangja?
Az amit árulsz jó az enyémhez is?
Buksi2010-04-19 18:24:40 // 2534
Süni2010-04-19 08:19:47 // 2533
A hangja is az! :)
Köszi! :)
Köszi! :)
GT Ɨ|ѯ2010-04-13 11:13:59 // 2530
KGBMAN2010-04-13 10:00:56 // 2528
Az is érdekes megnyilvánulás volt. Végülis majdnem az, csak lényegesen viszkózusabb. Tisztításhoz meg van aki a Würth-ös féktisztítót használja, mert akkora nyomás van benne hogy a koszt leborotválja a felületről. De mint mondtam nekem 8 :)
osee_selespeed2010-04-13 09:58:24 // 2527
Tuning boltba azt mondták a srácnak, akitől kaptam, hogy motorolajjal fújja be :))
KGBMAN2010-04-13 09:53:45 // 2526
Szárazon? Most nem azért, de sztem ha elugrik vele vmi rendesebb szervízbe, akkor ott valszeg lesz nekik ilyen olajuk és olcsóért megcsinálják. Ezen nem érdemes spórolni.