Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Ferke2006-10-23 10:07:24 // 1352
És cseréljétek az olajat 10e-nél! Naggyon meghálálja!!!:)))
Jah, ki volt Kaposon az a diesel, aki agyonvert minden benzinest? Asszittem seggreülök, mikor láttam! Brutális volt!:)
Ferke2006-10-23 10:06:23 // 1351
Ha a nívópálcán a 3/4 felett van kicsit a szint, akkor a check-nél 1 pöcök hiányzik. Ezt már kitapasztaltam.
Ez a jó, ha általában ezt mutatja. Ettől eltérhet reggel, hidegben, vagy ha lejtőn/emelkedőn állsz. Nekem van, mikor teljesen tele mutatja a check, és van, mikor 2 pöcök hiányzik.
De 95%-ban csak 1, és a nivópálca 3/4-nél kell, hogy álljon.
Olajról meg annyit: ezekhez a wrd van fejlesztve, inkább az kéne bele, mint a sima td-olaj.
kru2006-10-19 23:35:51 // 1350
robert, nekem 10e km alatt az indítás utáni check az olajszintnél leesett egy egységnyit. mikor olajat cseréltettem, akkor max előtt volt egy pöcökkel és kb. 8e km-rel később ez a max alatt már 2 pöcökkel járt.
de akkoriban nyomattam meg injektortisztítóval és akkor kellett pörgetni rendesen a tisztítás miatt :-)
azóta (kb. 10e) maradt a 2 pöcök. hidegen, meleg motorral indítva néha 1 pöcökkel van a max alatt.
nem tudom ez az egy pöcök mennyit jelent fél decit, 1 decit, 2 decit, gőzöm sincs. de lassan ledobatom az olajat, én a 10-12-es csere pártján állok, kíméljük a túrót címszóval. akkor megnézem a pálcát is.
a másik dolog, hogy te milyen olajat is használsz? illetve nem tudom isti mit használt.
mondjuk szerintem mindegy, hogy selenia wr diesel vagy turbo diesel, mert a hidegoldali viszkozitás tér el, a wr diesel jobb télen hideg motornak...
kru2006-10-19 23:27:23 // 1349
szerintem a pbox és társai félmegoldás: átverik a computert, behazudva más értékeket, mint amik a vlóságban az érzékelőktől jönnek, így tudom.
de ennek a technológiának megvan a korlátja, mivel továbbra is a gyári fuel/rpm stb. térkép az, ami üzemel. nem jelen igazán finomhangolást.
Bckk2006-10-19 22:32:02 // 1348
rogton tudtam hogy meggondold dizeles vagy Robert
Bckk2006-10-19 22:19:34 // 1347
amig nem veszik észre a szervizben, addig jo mert nem veszik el a garancia.
amugy meg sekit az also fordulatokban a motornak, hamarabb kezd el huzni és jobb lesz a fogyasztas.
de szemelyes tapasztalat nincsen
BF1562006-10-19 22:11:05 // 1346
Ja megy rendesen csak sokat kell váltogatni. Eleinte ez furcsa volt.
Ha nem sietek autópályán belövöm 100-ra a tempomatot és 3,6l mutat a fogyasztás mérő. :)
Szerintetek PBox mennyire megbízható dolog? Megnéztem a 90 pacijából 108-at csinál!! Nem károsodhat a motor vagy a turbo? Nagyon nem szeretnék kárt tenni a kocsiban! Mert sajnos nem az én tulajdonomat képezi.
Bckk2006-10-19 22:01:07 // 1345
olvastam. de akkor is ha lesz ra megveszem toletek
Bckk2006-10-19 22:00:34 // 1344
az a dog nagyon tud menni és városban is kis fordulaton huz mint az okor. nem lehet legyilkolni, hamarebb a 75os, ez kenyesebb
BF1562006-10-19 21:55:04 // 1343
90 pacis és hat sebességes mint a nagyok :)
Nem szeretném szét hajtani. Furcsa hogy 180-nál csak 3400-at forog.
BadBoy2006-10-19 21:45:32 // 1342
Már irtam, hogy nem drasztikus, meghajtásról van szó.
BadBoy2006-10-19 21:44:46 // 1341
A motorelőmelegités nagyon jó cucc, 5 perc állva mentetés után, már két csikkal a nulla pont felett van a mutató, és 3-4 kilaméter alatt optimumon van a viz. De mi is az autókat télen 5-10 percig mentetjük, indulás előtt. Hidegen soha nem indulunk.
Bckk2006-10-19 21:43:33 // 1340
futtatni?
hidegen ne hajtsd meg, utána meg nyugodtan.
nem igényel futtatást mint a régi autok, csak hidegen nem meghajtani, és fontos tudni, hogy egy igényesebb menet után hagyni alapjáraton berregni a motrot hogy a turbo kifujja magát, ne rekodjon le benne a nemtudmmi
BadBoy2006-10-19 21:43:03 // 1339
kb. 6-8 évre tervezünk, de ha becsap a mennykő, és mi fogjuk a pénzt nyomtatni otthol, akkor lehet 4 év múlva eladjuk.
Bckk2006-10-19 21:41:26 // 1338
ezt inkabb nem hallottam
Robert-jtd2006-10-19 21:41:16 // 1337
Én mindig reggel kicsit hagyom alapjáraton még nyáron is.De igy hidegebb reggeleken akaár 10percet is.És mire indulok már kicsit meleg is van az utastérben:))
Bckk2006-10-19 21:40:49 // 1336
majd 4ev mulva megveszem toletek :-) csak zsetta legyen rá
BadBoy2006-10-19 21:39:12 // 1335
Én is egy 1.3 JTDm-et használok hétköznap, de ez csak 70Le-s, és 5 sebességes. Nekem 140 magasságában pörög ennyit. Tartósan pedig 150-el mentem vele, egy 100 KM-es etapot, de nem volt vele semmi gond. Még melegedés sem.
Bckk2006-10-19 21:37:44 // 1334
nagyon sok mulik az olajon, az biztos.
fonokom igaz V6os motrokkal jár és nem volt neki jo bele a Shell.
a Selenia olajjal nem volt olajfogyasztas mig a Shell állando utanaontést igényelt.
motortipus válogatja a dolgot, ugytudom.
meg ha hidegen gyurod meg, fogyaszthat olajat.
lehet Robert te az a kocsitulaj vagy, aki hidegen ovja a verdát,meg persze jo kezekbol vetted
BadBoy2006-10-19 21:36:52 // 1333
Akkor pontosan ügyel arra, hogy amit beletankol, azt ki is égesse belőle. Igaza van, ő is ki akarja élvezni a 159-es adottságait.
Bckk2006-10-19 21:34:58 // 1332
tartania tudni kene de nem biztos hogy kis motornak jo az ekkora igenybevetel.
bár meleg motornak miert ne, és az adott motor mennyi pacival bir?
Kompressz úr2006-10-19 21:34:39 // 1331
Szokott, ha nála hagyom az autót, de azért arra vigyáz, hogy ki is fogyjon az az autóból :)))
Robert-jtd2006-10-19 21:32:51 // 1330
Én a max fordulat szám alatt egy ezer fordulattal szokok tartósan menni,az nem lehet káros még a motornak:))
BadBoy2006-10-19 21:30:57 // 1329
Nálunk sem. Pedig, ez a gesztus igazán szép lenne tőlük.
Milyen jó, hogy ilyen feleséged van. Tankol is az autóba neked????? :))))))
Kompressz úr2006-10-19 21:28:55 // 1328
Nem.
Mrs. Paulus fizetett :))))
Ez a tervszerű karbantartáson kívüli csere, ezt nem fizeti a Fiat Mo.
BF1562006-10-19 21:27:30 // 1327
Néhá nyomok neki, de akkor minimum 50 km-en keresztűl.
Mi az a fordulatszám amit tartósan elvisel a motor?
BadBoy2006-10-19 21:25:56 // 1326
Már javitottam a hibát.
BadBoy2006-10-19 21:25:29 // 1325
Na ezt jól megkérdeztem :))))
Ingyen volt, vagy fizetni kellett??? Igy a helyes. Mert a rendszeres csere, computer szerint ingyenes.
Morphin2006-10-19 21:25:22 // 1324
Kettőt fizet egyet kap??? :-)))
BadBoy2006-10-19 21:20:44 // 1323
Fizettél a cserérét, vagy fizetni kellett???
BadBoy2006-10-19 21:20:08 // 1322
Na de akkor, azt irja meg nekem valaki, hogy hogy is kellene befuttattni a motrot. Mindenki mást mond, de hol az igazság???
De hallottam már olyat is, hogy ezeket a motorokat már nem kell befuttatni.
Hogy is van ez?
BadBoy2006-10-19 21:17:53 // 1321
De ehhez az hozzá tartozik, hogy én nem a végsebességgel égetem a kipufogót, hanem egy 3500 fordulatig használom a motrot 2-3-ban, de ilyenkor 5 helyett hatodik megy. De azt mondták, hogy 4500-ig elkéne forogni. Ezt majd 10 ezer kilaméter után megnézem.
Kompressz úr2006-10-19 21:16:48 // 1320
147 1.9mJet és 156 1.9 mJet lényegi olajfogyasztás nélkül.
A 159ről nem tudok beszámolni, ma volt olajcserén 4600km-nél, de nem maradtam a szervízben, így fogalmam sincs, mennyi az annyi, de a computer szerint maxi volt az olajszint.
Robert-jtd2006-10-19 21:14:49 // 1318
Az nem semmi,és utána jól működött?oli fogyi nem volt?
BadBoy2006-10-19 21:11:12 // 1317
AZért, ha én vezetem, ne félj, rendesen ki van égetve a kipufogó, hetente egyszer. Csak ezt halkan kell mondanom :)))))
Lacza2006-10-19 21:07:52 // 1316
Sztem a bejáratással is vigyázni kell:)
Ha nem égeted ki megfelelően mindjárt az elején a kipufogót lusta lesz az autó:)
Én az offos pözsómmal mindjárt az első útján mentem 160-at:)
Robert-jtd2006-10-19 21:04:02 // 1315
Én is így lennék ezzel,ha null km-es kocsim lenne:)
BadBoy2006-10-19 20:59:49 // 1314
AZért nem akarjuk, a motrot hajtani, max 120, amig nem lesz 10 ezer kilaméter. Fusson be, és utána mehet a móka. Igy is hetente 1000 kilaméter teszünk meg, annyi különbséggel, hogy ami eddig 30 perc volt, most 45. Nagyon féltjük, az autót. :))
Robert-jtd2006-10-19 20:57:30 // 1313
Sz.tem az is fontos,hogy egy teljesen új motor,hogy van bejáratva.Az biztosan sokat számit a továbbiakban:)
BadBoy2006-10-19 20:52:48 // 1312
Tudom, hogy mennyi kilaméter van az autódban, és szerintem ez lenne a normális, hogy a motor nem eszi az olajat. DE sajnos a kedves autógyártók, már nem ilyen üzlepolitikával állnak neki a dolgoknak. A vékony olajakkal töltik meg az autókat, és az ember meg járhat vissza olajat vásárolni. A Isti által megadott olajfogyás engemet is megdöbbentett.
Robert-jtd2006-10-19 20:46:05 // 1311
Én 10w-40-es oilt használok,nem irom milyet mert ez nem a reklám helye.De nem tul drágát sem nem tul olcsót,közép ár.Az enyémben már van rendesen km,sz.tem ezt te jól tudod.És 15-ekm alatt sosem kell utántöltenem becs szó!-csak amit isti20v irt azon egy kicsit ledöbbentem:((Ezért is dobtam fel it ezt a témát:))
BadBoy2006-10-19 20:41:06 // 1310
Én a 159, és 1474 tapasztalatokat irom:
147
Egy pici olajfogyás volt, de a szerviz intervallum alatt nem kellett hozzáönteni. Pedig az is elég jól volt kergetve. 120-170 között.
159
A manuál szerint az első 1000KM alatt lehetséges 0,5L olajfogyás. Az autó kijelzőjén begyujtáskor megjelenik egy kijelző, ami az olaj mennyiséget jelzi. Ez alapján, és a nivópálca alapján még egy gram olaj sem fogyott, pedig már 4000KM van benne.
Robert-jtd2006-10-19 20:39:08 // 1309
Ha csak néha nyomsz neki padlót és nem hosszú km-en keresztül,akkor nagy kárt nem tehetsz a motorral.A JTD-M-JET motorokban elég nagy rezervát hagytak gyárilag,ezért is lehet ezeket a motortipusokat még egy kicsit a p.boxokkal még megvaditani:))
BadBoy2006-10-19 20:36:18 // 1308
Nem biztos, mert Bckk azt mondta, hogy az Alfa ennyit ad meg mint lehetséges olajfogyás. Pont kedden beszélgettünk róla.
BadBoy2006-10-19 20:35:02 // 1307
Nem tudom, lehet, hogy hülyeségeket irok, de ezt egy offos dizel autón észleltem, amit a hétköznapokon használok. Ez is FIAT dizel :)). Amig a teljesen ha jól mondom teljesen szintetikus olaj 0W-40, de nem biztos, hogy pontos a szám volt benne, addig 30 ezer km alatt 3 liter kellett hozzáöntenem. MOst már más olajat használok, sűrűbbet, és 20 ezer Km alatt 0,5 litert kellett hozzáöntenem. Lehet, hogy ebbe az esetben is az olaj lehet a ludas. Nem elég sűrű. Nekem ezt a szerelőm mondta, hogy az a baj, hogy ezek az olajak nem ezekhez az időjárási körülményekhez van kifejlesztve. Mediterrán körülmények között nagyon jó, de itt, nem elég.
A másik, biztos forrásból:
Audi A6 2.0 TDI 20 ezek KM alatt 17L olajat evett. Na itt a német technológia.
Ha hülyeséget irtam, a fent emlitett olajról, nyugodtan tessék megirni, mi volt a hülyeség.
BF1562006-10-19 20:28:20 // 1306
Azt szeretném kérdezni hogy a mJet-et mennyire lehet padlógázon használni? Napközben egy GrandePunto 1.3MJet-et használok és néha muszáj sietősre venni a figurát akkor nyomok egy padlót és 180-nal hasítok. :DDD Ekkor 3400-at forog a moci ezt a fordulatszámot tartósan kell tudnia kell tartania???
Robert-jtd2006-10-19 20:25:28 // 1305
A 20-ekm olicsere periódus sz.tem is sok,én 15-ekm ként cserelek oilt:)
Robert-jtd2006-10-19 20:08:21 // 1304
Kíváncsi volnék még egy két m-jet-es cartárs mit ir ez ügyben,hogy nekik milyen tapasztalataik vannak?
Wickey2006-10-19 19:53:47 // 1303
Én is mentem vele elég rendesen, ráadásul emlékeim szerint ebben az olajcserében egy Bp - Németo - Hollandia - Belgium - Németo - Bp (~3400km) valamint egy Bp - Németo - Bp (~3000km) túra is benne volt, mégpedig nem 120-al...
Tekergették az órámat előtte, most van benne 90.000 (64.000-el vettem), a valós érték véleményem szerint 140.000 körül lehet (kb. 110-120ezerrel vehettem).