Mint Te is írod az adalékok használata hit kérdése.
Aki objektív indokok, tapasztalatok alapján nem "hisz" az még nem okvetlenül beszél "baromságokat".
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Piritu - 1.000.0002016-12-29 22:27:19 // 29552
Liquid2016-12-29 22:16:44 // 29551
Mit fizetnek a marketingért? :D
Csabo222016-12-29 17:08:35 // 29550
Majd ha a Protec adalék miatt bekakil a kocsim, jelezni fogom, rendben? Én hiszek benne, más is rajtam kivül (pl műhelyek is használják), és van aki nem. Ettől függetlenül nem kéne baromságokat beszélned tüv szabványokról meg 0 korrekcióról, meg prémium löttyről...
konigla2016-12-28 18:57:00 // 29549
Az utolsó mondatokat elég rossz embernek mondtad ;-)
Piritu - 1.000.0002016-12-28 18:42:37 // 29548
Ha komolyabb, ha nem, felesleges.
Egy jól menő üzletágról van szó, ami megfelelő marketinggel sok pénzt keres.
Eddig egyetlen autómban sem volt adalék. A volt 159-em 200e km után gyakorlatilag nulla korrekcióval dolgozik. Mit is javíthatna a befecskendező rendszeren bármilyen adalék?
Gondolom azt is tudod, hogy a TÜV tanúsítvány semmit sem jelent. Bármit tanúsítanak...
Egy jól menő üzletágról van szó, ami megfelelő marketinggel sok pénzt keres.
Eddig egyetlen autómban sem volt adalék. A volt 159-em 200e km után gyakorlatilag nulla korrekcióval dolgozik. Mit is javíthatna a befecskendező rendszeren bármilyen adalék?
Gondolom azt is tudod, hogy a TÜV tanúsítvány semmit sem jelent. Bármit tanúsítanak...
konigla2016-12-28 18:23:39 // 29547
https://www.bluechemgroup.com/en/fabrication/patents-and-certificates
Azért ez a spurinál komolyabbnak tűnik...
"TÜV (Association for Technical Inspection) –
Quality, effectiveness and compatibility
Product development requires both proven effectiveness and optimized compatibility in the area of application. As one of the first companies in Germany to do so, our products have been tested and are certified by accredited testing facilities. Since 1998 our products are tested for effectiveness under testing procedures that have been especially developed for our products. Since 2011 our products are tested according to DIN regulations to fulfill the strict requirements of the automobile industry.
But our quality requirement claims more. In addition to the evidence of effectiveness provided by TÜV, we own approved compatibility tests for a big range of our products.
Examples of currently certified products:
Oil System Cleaner
Engine Flush
Fuel System Cleaner
Fuel Line Cleaner
Common Rail Highpressure Dieselsystem Clean & Protect
Nano Engine Protect & Seal
Nano-Car-Glass Versieglung"
Azért ez a spurinál komolyabbnak tűnik...
"TÜV (Association for Technical Inspection) –
Quality, effectiveness and compatibility
Product development requires both proven effectiveness and optimized compatibility in the area of application. As one of the first companies in Germany to do so, our products have been tested and are certified by accredited testing facilities. Since 1998 our products are tested for effectiveness under testing procedures that have been especially developed for our products. Since 2011 our products are tested according to DIN regulations to fulfill the strict requirements of the automobile industry.
But our quality requirement claims more. In addition to the evidence of effectiveness provided by TÜV, we own approved compatibility tests for a big range of our products.
Examples of currently certified products:
Oil System Cleaner
Engine Flush
Fuel System Cleaner
Fuel Line Cleaner
Common Rail Highpressure Dieselsystem Clean & Protect
Nano Engine Protect & Seal
Nano-Car-Glass Versieglung"
Piritu - 1.000.0002016-12-28 16:08:52 // 29546
Volt régebben itt az Amorén egy Cartárs, aki az adalékok által hazavágott befecskendezők javításából élt. Mondjuk akkor a Spuri volt a sláger...
Piritu - 1.000.0002016-12-28 16:06:36 // 29545
A belinkelt is Protec :-)
Piritu - 1.000.0002016-12-28 16:05:46 // 29544
Sose tettem üzemanyagon kívül mást a tankba.
Inkább minden 3-5. tankolás prémium gázolajjal.
Inkább minden 3-5. tankolás prémium gázolajjal.
Csabo222016-12-28 14:01:11 // 29543
Ciao
Ezt nem, de a Protec termékeket általában használom. olajcsere alkalmával a motortisztitót, évente 2-3szor dizel rendszer (vagy CR) tisztitót, és most már a váltó- és szervo olaj mellett a motorolajba is tettem nano motorvédőt. ajánlom bármelyik terméküket.
véleményem szerint célszerű az égési rendszer tisztitókat hosszabb utak alkalmával az üzemanyagba keverni.
Ezt nem, de a Protec termékeket általában használom. olajcsere alkalmával a motortisztitót, évente 2-3szor dizel rendszer (vagy CR) tisztitót, és most már a váltó- és szervo olaj mellett a motorolajba is tettem nano motorvédőt. ajánlom bármelyik terméküket.
véleményem szerint célszerű az égési rendszer tisztitókat hosszabb utak alkalmával az üzemanyagba keverni.
konigla2016-12-28 11:56:07 // 29542
http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=284&cat=555
Ez ér valamit szerintetek? Van aki használja?
Ez ér valamit szerintetek? Van aki használja?
atis_166jtd2016-12-19 21:04:47 // 29541
Én nemrég cseréltem asszonyén termosztátot, azóta ha eléri a 88 fokot nem akar visszahülni még városi araszolásnál sem. Viszont azt tudni illik hogy két fajta termosztát létezik. A gumitömítéses és ami fém a fémen tömít. A második elég nehezen melegszik ugyani csukott állapotban is át ereszt. Nem zár tökéletesen.
berobbantam2016-12-19 20:41:54 // 29540
Szia
Én letakartam az egész légbeömlőt a lökösön.Helyzet változatlan.Én arra jutottam a fütés húzza le ennyire.Ha nem 2000-es fordulat alatt használom akkor bemelegszik rendesen.
Én letakartam az egész légbeömlőt a lökösön.Helyzet változatlan.Én arra jutottam a fütés húzza le ennyire.Ha nem 2000-es fordulat alatt használom akkor bemelegszik rendesen.
sty2016-12-19 19:17:47 // 29539
Ma pl 0 fok volt itt
PistaFR2016-12-19 17:03:13 // 29538
Az meglehetősen fura. Az enyém ha megmozdul a mutató, már érezhetően fűt, pedig frisslevegőn van mindig a párásodás miatt. 80 felett egy picivel áll meg az enyém, ha tartósan 70 felett tudok menni, akkor a ventit le is vehetem teljesen, úgy pont jó "HI"-re tekerve. Mondjuk annyit hozzá kell még tennem a ssztorihoz, hogy komoly minuszokkal nem kellett még megküzdenie, talán -2 fok volt a leghidegebb eddig :)
Roll19832016-12-19 16:11:14 // 29537
Bekapcsolnám, de nincs benne. :D
sty2016-12-19 15:46:39 // 29536
Nekem az óra a 90 fok alatt áll 1-2mm-rel ha bemelegszik,azzal nincs gond.Csak sok idő kell hogy odáig feltornássza magát a mutató. Valamelyik nap mentünk Pestre a pályán kb Hatvan után érte el az üzemi hőfokot ami kb 25-30km-re van ,beértem Pestre és utána szépen esett visszafele a hófokmerő ,jb 15 perc városi kocsikázásnál már 60 fokra esett vissza és ezzel arányosan hűlt le az autóban a levegő is de hozzá teszem ha 90 fok környékén áll a mutató akkor is kell a kabát az utastérben
RomeoOne2016-12-19 15:27:27 // 29535
Szerintem az ülésfűtést már indítás után egyből be lehet kapcsolni nyugodtan. Az árammal megy, nem a radiátorról hozza a meleget.
Föckös2016-12-19 15:24:10 // 29534
énsem fűtök addig. Igaz az autó megvásárlása után 2nappal már benne is volt az ülésfűtés. Nem akarok megfázott derekat, petefészket prosztatát stb a családban.
Roll19832016-12-19 13:03:41 // 29533
Én addig nem fűtök, amíg nem melegszik be, addig meg élvezem a hideg bőrbelsőt. :D
Kirialfa2016-12-19 12:16:57 // 29532
Szia! Én sem biztos hogy a termosztátra fognám. Most már második tele használom, és nekem is feltűnt, hogy kettesnél magasabb belső venti állításnál képes visszafelé hűteni magát. Cseréltem sajna termosztátot, és ugyan az. Kiderült, ez a legtöbb dízelnél így van. Csak a mi autóinkban elég "analogos" óra van, mert folyamatosan változik, amire arra gondolsz hogy rossz, míg más márkáknál ez úgy néz ki, hogy 75-110 fokig áll a 90-es osztáson. Ismerősöm 1.9tdi-e 72 fokos volt gép szerint és 90 alatt egy-két millivel állt az autó mutatója...Nekem 88nál kapcsol a termosztát de a közelében sincs a 90-es osztásnak a mutatóm.
Kócosw2016-12-19 11:04:49 // 29531
bizony en is azt hittem rossz,es semmi baja nem volt,csak eleg nehezen melegszik be sajna..Lehet rakok kartonpapirt a hütö ele,mint anno a ladámnál :D
Föckös2016-12-19 09:01:44 // 29530
na azért ne essünk kétségbe, sanszos, h semmi baja a termosztátnak.
próbáld ki úgy csak egyszer, hogy nincs bekapcsolva a fűtés, meglepően hamarább melegszik majd be.
ilyen durva mínuszokban elég komoly a hőelvonása a fűtésnek.
ha alapjáraton fűtve visszahűl, akkor semmi baj a termosztátoddal
ha pályán visszahűl, akkor viszont nyitva maradt
próbáld ki úgy csak egyszer, hogy nincs bekapcsolva a fűtés, meglepően hamarább melegszik majd be.
ilyen durva mínuszokban elég komoly a hőelvonása a fűtésnek.
ha alapjáraton fűtve visszahűl, akkor semmi baj a termosztátoddal
ha pályán visszahűl, akkor viszont nyitva maradt
Wolf2016-12-19 03:41:15 // 29529
Alighanem eddig tartott a termosztát.
sty2016-12-18 21:24:50 // 29528
Srácok 1,9JTD,mitől lehet az hogy nehezen melegszik be a motor, alapjáraton kb negyed óra múlva sem változik a hőfok és hideg levegőt fúj,10-15km kocsikázás után a hófokmerőm meg sem mozdul.Legalább 30km-et kell mennem hogy elérje az üzemi hőfokot de ha beérek egy városba ismét visszahűl .Ha nagy nehezen eléri a közel 90 fokot akkor sem fúj olyan iszonyat meleget? 2 éve volt cserélve a termosztát de eddig minden jó volt
Renny2016-12-14 14:33:31 // 29527
Sziasztok!
Alfa 156-ról van szó, 1,9 JTD, most volt szervízben, tegnap hoztuk el, elveikben nem nyúltak a porlasztókhoz, csak a turbót pucolták még ki.
Tegnap arra lettünk figyelmesek, hogy miután elhoztuk, nem alszik ki a megszokott indítás utána a porlasztófej alakú lámpa.
Előzésnél illetve 2,5-ös fordulat felett vissza-vissza torpan(meg-meg hőköl) a kocsi.
Valami tipp hogy mitől lehet?
Alfa 156-ról van szó, 1,9 JTD, most volt szervízben, tegnap hoztuk el, elveikben nem nyúltak a porlasztókhoz, csak a turbót pucolták még ki.
Tegnap arra lettünk figyelmesek, hogy miután elhoztuk, nem alszik ki a megszokott indítás utána a porlasztófej alakú lámpa.
Előzésnél illetve 2,5-ös fordulat felett vissza-vissza torpan(meg-meg hőköl) a kocsi.
Valami tipp hogy mitől lehet?
Csabo222016-12-08 17:46:39 // 29526
Sziasztok
Haverom GT-nek a nagynyomású szivattyúja valószinűleg ereszti a gázolajat. kérdésem az lenne, hogy a szivattyú száma alapján megrendelt bosch felújitó készlettel próbált-e már vki szivattyút felújitani? Ezt a készletet találtam hirtelen, de még nem tudom mi a GT-ben levő szivattyú száma. nyilván annak tudatában rendelnénk meg a szettet.
Köszi
Haverom GT-nek a nagynyomású szivattyúja valószinűleg ereszti a gázolajat. kérdésem az lenne, hogy a szivattyú száma alapján megrendelt bosch felújitó készlettel próbált-e már vki szivattyút felújitani? Ezt a készletet találtam hirtelen, de még nem tudom mi a GT-ben levő szivattyú száma. nyilván annak tudatában rendelnénk meg a szettet.
Köszi
Willy2016-12-08 16:39:03 // 29525
Meg lesz mérve mindenképp.
Csak az a fura, hogy amíg hideg addig semmi hangja és melegen is csak terhelésen.
Csak az a fura, hogy amíg hideg addig semmi hangja és melegen is csak terhelésen.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-03 17:17:44 // 29524
Szia! Lehet injektor, ezt élőben kell hallani hozzá. Egy résolaj mérést megérne. Nem mindig informatív mérés CR dízelnél, de ha már kopog (és tényleg az injektor), akkor nem kicsi a baj.
Szeret begyógyulni, De azért nem lehetetlen kiszedni. Én szerelőre bíztam az első kiszedést. Mindenképp nagy tisztaságot kell tartani a szerelés közben. Onnantól, hogy lekötöttétek a nagynyomású csöveket, felejtős sűrített levegővel fújkálni és hasonlók...Ha van rá mód, a szabad csöveket, csatlakozókat le kell dugózni, ragasztani, vagy bárhogy megvédeni, hogy finom por juthasson bele.
Még összerakott állapotban tisztítsátok ki alaposan amit a környéken lehet.
A 105 lovasé cserélgetős, nem kell semmit programozni.
Szeret begyógyulni, De azért nem lehetetlen kiszedni. Én szerelőre bíztam az első kiszedést. Mindenképp nagy tisztaságot kell tartani a szerelés közben. Onnantól, hogy lekötöttétek a nagynyomású csöveket, felejtős sűrített levegővel fújkálni és hasonlók...Ha van rá mód, a szabad csöveket, csatlakozókat le kell dugózni, ragasztani, vagy bárhogy megvédeni, hogy finom por juthasson bele.
Még összerakott állapotban tisztítsátok ki alaposan amit a környéken lehet.
A 105 lovasé cserélgetős, nem kell semmit programozni.
0Balazs2016-12-03 16:33:52 // 29523
Szia, az volt! Köszi a tippet!
Willy2016-11-28 20:05:45 // 29522
Pár dolog érdekelne, hátha van valakinek ötlete-javaslata-stb...
Adott egy 1.9JTD 105 motoros járgány, és a következő a hibajelenség: Ahogy melegszik a motor kis fordulaton gyorsításkor kopogós hangot lehet hallani. De csak terhelésen és 1500-2000 fordulat környékén. Alapjáraton és üresben gázt adva szép hangja van, semmi fura hang.
Okozhatja ezt injektor? Mennyire szeretnek ezek begyógyulni a helyükre? Nagy macera kiszedni? És az ezekbe való injektort ha egy másikkal szeretnénk kipróbálni akkor fel kell programozni?
Esetleg valami ötlet még, hogy mi lehet?
Adott egy 1.9JTD 105 motoros járgány, és a következő a hibajelenség: Ahogy melegszik a motor kis fordulaton gyorsításkor kopogós hangot lehet hallani. De csak terhelésen és 1500-2000 fordulat környékén. Alapjáraton és üresben gázt adva szép hangja van, semmi fura hang.
Okozhatja ezt injektor? Mennyire szeretnek ezek begyógyulni a helyükre? Nagy macera kiszedni? És az ezekbe való injektort ha egy másikkal szeretnénk kipróbálni akkor fel kell programozni?
Esetleg valami ötlet még, hogy mi lehet?
MMárk912016-11-27 19:06:59 // 29521
azzal semmi gond nincs az aksi új és töltés is jó néztem a vízhőfokjeladó is jónak tűnik olyan mintha nehezen építené fel a nyomást vagy valami jeladó szarakodna.... ma néztem meg a gázolaj fűtő áramkör is jó.... nem tudom.
Coyote2016-11-27 18:46:12 // 29520
Meg nézted az akksit? Elő fordul, hogy nagy hidegben ledermed és ilyenkor nehezebben indul az autó. Esetleg érdemes lenne indítás elött is rá mérni az akksira ésbközben is. Ha gyenge az akksi akkor a csere megoldja a gondod ;-)
MMárk912016-11-27 18:40:06 // 29519
Sziasztok segítséget kérnék egy 156 1.9 jtd ( 85kw) ról lenne szó. Hideg indítási gondom van mikor a külső hőmérséklet 5 fok alá esik és az autó legalább 8 órát áll nehezen indul ( valamikor már ilyenkor is kétszer is kell indítózni) izzító gyertyák trafó cserélve jól is működik de nagyon sokat kell vele tekertetni. Valaki tudna valami tippet adni mi lehet tuti az üzemanyag körbe lesz valami de nem jövök rá valaki találkozott már hasonló esettel ??? ami nekem és ismerőseimnek is eszébe jutott mindent átnéztem de semmi nem értem.
0Balazs2016-11-27 09:14:14 // 29518
Köszi a tippet. Tud valaki Hatvan környékén egy értelmes és nem lehúzós szerelőt, aki látott már 147 1.9JTDm 16V-t?
k1vsol2016-11-25 14:56:16 // 29517
A mi nap arra lettem figyelmes, hogy hidegen a motorhang mellett elkezd egy kerepelő hang előjönni 1200 és 1700-1800as fordulat között. 156 1,9 JTD 116 lovas. De csak hidegen, és ezen a fordulaton, utána elhagyja és szép hangja van. Ajánlatos megnézetni vagy ez mindenkinél előszokott jönni?
Hardy2016-11-23 19:44:35 // 29516
A réztömítés éghetett ki ami a porlasztó alatt van.
0Balazs2016-11-23 19:22:04 // 29515
Sziasztok!
Ma ahogy hazaértem munkából, ritmusos puffogást hallottam a motortérből. Gyorsan megnéztem mi a franc már ez, és kiderült, hogy a porlasztóm mellett szelel a henger! Járt már így valaki? Sajnos nem látom, hogy a hengerfej repedt-e el vagy kisebb a baj, de eléggé be vagyok pánikolva.
Ma ahogy hazaértem munkából, ritmusos puffogást hallottam a motortérből. Gyorsan megnéztem mi a franc már ez, és kiderült, hogy a porlasztóm mellett szelel a henger! Járt már így valaki? Sajnos nem látom, hogy a hengerfej repedt-e el vagy kisebb a baj, de eléggé be vagyok pánikolva.
RomeoOne2016-11-23 18:31:54 // 29514
Igen, ez az alábbi cikkben is szerepel.
Ettől függetlenül biztosan nem jó ötlet néhány liter gázolajat körbe-körbe pumpálni egy közös nyomócsöves rendszerben, mert csúnyán felmelegedhet a gázolaj. A meleg gázolaj pedig - mint minden olaj - lényegesen rosszabbul keni az érzékeny gépelemeket, és sokkal hígabb is, mint a hideg. Ha több szerencsétlen körülmény egybeesik, egy kevéssé túltervezett rendszernek ennyi éppen elég lehet, hogy megadja magát.
Ettől függetlenül biztosan nem jó ötlet néhány liter gázolajat körbe-körbe pumpálni egy közös nyomócsöves rendszerben, mert csúnyán felmelegedhet a gázolaj. A meleg gázolaj pedig - mint minden olaj - lényegesen rosszabbul keni az érzékeny gépelemeket, és sokkal hígabb is, mint a hideg. Ha több szerencsétlen körülmény egybeesik, egy kevéssé túltervezett rendszernek ennyi éppen elég lehet, hogy megadja magát.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-23 17:54:25 // 29513
Szerintem ez a fő ok. Ha kevés gázolaj kering, hamarabb túlhevül. Több gázolaj, nagyobb hőkapacitás, stabilabb hőfok. A vízkicsapódós dolog az inkább spekuláció.
Piritu - 1.000.0002016-11-23 17:29:13 // 29512
Nekem még azt is mondták a szakik, hogy a meleg üzemanyag nem keni olyan jól a nagynyomású rendszert, és az nagyon nem tesz jót neki.
RomeoOne2016-11-23 12:35:40 // 29511
Igen, ezt a cikket olvastam anno, köszi!
forrasr2016-11-23 12:09:18 // 29510
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/11/felek_a_dizeltol/
RomeoOne2016-11-23 10:55:31 // 29509
Sziasztok!
Régebben olvastam valami olyasmit, hogy a diesel-eknél nem nagyon érdemes folyton kevés üzemanyaggal menni meg nagyon leszárítani a tankot, mert valami hőpufferként(?) szolgál az üzemanyag. Azt hiszem részben ahhoz van köze, hogy ne legyen víz a tankban, de ennél valamivel komplexebb dologról volt szó.
Valakinek beugrik így valami vagy tud erről linkelni cikket? Google-t próbáltam, de igazából így, hogy nem is tudom pontosan, hogy mit keresek, nem túl hatékony :D
Köszi.
Régebben olvastam valami olyasmit, hogy a diesel-eknél nem nagyon érdemes folyton kevés üzemanyaggal menni meg nagyon leszárítani a tankot, mert valami hőpufferként(?) szolgál az üzemanyag. Azt hiszem részben ahhoz van köze, hogy ne legyen víz a tankban, de ennél valamivel komplexebb dologról volt szó.
Valakinek beugrik így valami vagy tud erről linkelni cikket? Google-t próbáltam, de igazából így, hogy nem is tudom pontosan, hogy mit keresek, nem túl hatékony :D
Köszi.
rbalint882016-11-15 20:18:59 // 29508
köszi, holnap este nekifutok.
atis_166jtd2016-11-15 07:30:01 // 29507
Azt a ketőt főleg ami a turbótól megy a coolerig, meg ami felűl van a coolertől a szívócsonkig. A felsőt egyszerűbb, az alsót ha van takaród azt le kell venni.
rbalint882016-11-14 23:05:35 // 29506
átnézem én, csak írd le melyiket ;) mit tölt hova? :D ha rajz is van, még jobb! köszi!
amúgy gyanús volt a turbócső is, de alacsony az autó/nagy a fejem és nincs rendes emelőm sem (főleg nem kettő)
amúgy gyanús volt a turbócső is, de alacsony az autó/nagy a fejem és nincs rendes emelőm sem (főleg nem kettő)
Föckös2016-11-14 09:50:09 // 29505
huhh a 860 mbar boost az nem túl sok, 1000 a légköri...
atis_166jtd2016-11-14 07:32:58 // 29504
Nézd át alaposan a két töltőcsövet, valamelyik lukas lesz. Ne csak a szemeddel, tapogasd végig, alaposan mert nem mindíg látni.
rbalint882016-11-13 20:19:12 // 29503
Sziasztok!
156 1.9 JTD16V 140ló ma a következőt produkálta: egyenletes 90 körüli tempóval haladtam, amikor tartott gáz mellett elkezdett lassulni az autó. Visszavettem a gázból és azt tartva fel tudtam menni az emelkedőn 80 körüli tempóval. Utána próbáltam nagyobb gázt adni, amire nem volt válasz a szokásos menés, ellenben a turbónyomást nagyon hangosan szisszenve engedte el az autó, nem a szokásos "suhhh" hanggal. Ezzel párhuzamosan megjelent egy -nem fémes- kelepelős mellékhang is és abszolút nem épült a turbónyomás. Mivel MIL-t nem dobott az autó, a szemrevételezés után hazajöttünk vele. Egy komolyabb emelkedőn itthonról kb egy km-re bedobta a MIL-t is, amit kiolvasva a P1235 Boost Pressure Signal hibakód jött ki (3035rpm, 25270,7 mm3/i üzemanyagmennyiség, 1024,1 baros üzemanyagnyomás, 52,16% gázpedálállás és 870,6 mBar boost adatokkal). A MAP szenzort megtisztítottam, elég retkes volt. Emellett a vákuumszabályozót/VGT szelepet is a zárhídon megnéztem. A stekkerét lehúzva volt egy halk tehénbőgés (gondolom akkor engedte el a vákuumot), de azzal egyebet nem igazán tudtam kezdeni.
Ezektől az alapjárati kelepelés megszűnt, de a fordulat emelkedésével sokkal enyhébben ugyan, de visszatér és a levegőt sem a szokott hanggal engedi el továbbra sem.
Nemsokára megy Ferkéhez az autó egy elég komoly szerelésre, de ha addig ezzel a problémával dűlőre tudnék jutni otthon, akkor nem terhelném vele.
156 1.9 JTD16V 140ló ma a következőt produkálta: egyenletes 90 körüli tempóval haladtam, amikor tartott gáz mellett elkezdett lassulni az autó. Visszavettem a gázból és azt tartva fel tudtam menni az emelkedőn 80 körüli tempóval. Utána próbáltam nagyobb gázt adni, amire nem volt válasz a szokásos menés, ellenben a turbónyomást nagyon hangosan szisszenve engedte el az autó, nem a szokásos "suhhh" hanggal. Ezzel párhuzamosan megjelent egy -nem fémes- kelepelős mellékhang is és abszolút nem épült a turbónyomás. Mivel MIL-t nem dobott az autó, a szemrevételezés után hazajöttünk vele. Egy komolyabb emelkedőn itthonról kb egy km-re bedobta a MIL-t is, amit kiolvasva a P1235 Boost Pressure Signal hibakód jött ki (3035rpm, 25270,7 mm3/i üzemanyagmennyiség, 1024,1 baros üzemanyagnyomás, 52,16% gázpedálállás és 870,6 mBar boost adatokkal). A MAP szenzort megtisztítottam, elég retkes volt. Emellett a vákuumszabályozót/VGT szelepet is a zárhídon megnéztem. A stekkerét lehúzva volt egy halk tehénbőgés (gondolom akkor engedte el a vákuumot), de azzal egyebet nem igazán tudtam kezdeni.
Ezektől az alapjárati kelepelés megszűnt, de a fordulat emelkedésével sokkal enyhébben ugyan, de visszatér és a levegőt sem a szokott hanggal engedi el továbbra sem.
Nemsokára megy Ferkéhez az autó egy elég komoly szerelésre, de ha addig ezzel a problémával dűlőre tudnék jutni otthon, akkor nem terhelném vele.