Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Sporter2009-01-02 16:48:28 // 9852
Tudja vki h 60.000-nél mit kell cserélni 1.9 JTDm (150LE) motorban? Én nem találok semmi utalást a szervízfüzetemben, igaz az német :)
GEORGE2009-01-02 16:30:25 // 9851
Miért nem hiányzik?
Rallyzol?
Pedig igencsak fontos biztonsági berendezés.
Senkisem tudja megcsinálni azt amire ez az elektronika képes, ha megcsúszik a verda.
Cgo2009-01-02 15:41:31 // 9850
http://www.alfaworkshop.co.uk/about.shtml
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-02 14:40:56 // 9849
Kezd komoly elhatározássá válni, hogy veszek kódolvasót. Csak nem tudom milyen jó a jtd-hez .Bosch EDC15c5 elektronika, az sima obd?
Lehet ehhez egyáltalán kézi kiolvasót venni? A műhelyben a múltkor valami tápokat is dugdostak az akksiról és nem 16, hanem csak 3 lábú a csati...
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-02 08:49:28 // 9848
Akkor jó, az enyém elég jól követi hibajelenségben a tiédet ezt már megfigyeltem. Te kicserélsz valamit, fél év, egy év és hajszálra ugyanazt produkálja az enyém is. :-)
Mi az a workshop?
Selmak2009-01-01 22:57:32 // 9847
Tavaly nekem is produkált olyan jlenséget mint amit leírtál és hasonló körülmények között. Hideg, lassú városi poroszkálás majd huzatásra elmúlt és többet nem jött elő.
A workshop azt írja ha a hibajelzés eltünt akkor a hiba kompenzálva lett.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-01 21:18:05 // 9846
áh EGR hiba az a motor hibát jelez....de elgurulsz akár egy bosch szervízbe és kiolvassák a hibát..
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-01 21:15:25 // 9845
Akkor nincs nagy gáz.
Juteszembe az Egér szelep vezérlő szolenoidja tud ilyen hibajelzést produkálni?
Ugyanis az ő elhalálozását már várom egy ideje, sose volt normális szerintem a működése.
Asszem veszek egy obd kábelt, és rányomom ilyen esetben a laptopomra a traktort. :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-01 20:50:58 // 9844
áhh semmi jele csak alapjáratnál ott is csak néha...a fogyasztásom is nagyon jó most télen 6 alatt van...a vége nem tudom még mennyi eddig 212-vel mentem gps szerint...
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-01 20:45:37 // 9843
Huhh..nem irigyellek. Az akkor füstöl is gondolom...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-01 20:29:14 // 9842
az enyémben van 66e km és úgy néz ki valamelyik porlasztóm átereszt ...szóval lehet gyártási hiba vagy a fos kénezett magyar nyál...
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-01 20:16:02 // 9841
Merthogy kell még figyelni mégvalamire? Ha a km valós a motorban (145e), akkor azért nem illene még hogy baja legyen. A km meg minden egyéb jel szerint valós, bár ezt biztosra sose fogom megtudni.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-01 20:06:11 // 9840
hát sajnos ez mind nem elég de reméljük a legjobbakat :)
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-01 20:01:44 // 9839
ok, megnézem a csatit, köszi, remélem csak ennyi lesz ! De ne legyen már porlasztó... nagyon vigyázok az üzemanyag minőségre, sose tankolok szemetet, sűrűn cserélek gázolajszűrőt és adalékolok is.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-01 19:54:17 // 9838
porlasztó is lehet...de elmehetsz vele...fent a blokk hátulján van a főnyomó cső magasnyomású érzékelő csatija azt nézd meg lehet az avét...
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-01 19:50:52 // 9837
Újévi meglepetésként világított egy kicsit az injektorpiktogram a műszerfalon.
Csak a városban kocsikáztunk, és egyszer csak még nem meleg motornál kigyulladt. Leállítottam, újraindítottam, ottmaradt. Már a "bootoláskor" sem aludt el. Aztán 2km múlva eltűnt és nem jött vissza azóta (kb 10km) újraindításkor sem. El merjek így vele indulni holnap szerintetek vidékre? A motor amúgy normálisan működött, alapjárat is stabil. Huzatni nem próbáltam, mert minden tükörjég....szerintetek mi lehet??
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-01 19:00:20 // 9836
na akkor már 3ról tudok...
Wickey2009-01-01 18:53:45 // 9835
továbbá bmw:

"Just press DSC button (DSC light comes on) - Half way mode(also known as Sport Mode)

Press and hold for more than 3 seconds(DSC light comes on) - I hope you know how to handle your car well."
Wickey2009-01-01 18:50:26 // 9834
attól még húzókuplung marad, még ha eltekintünk a kéttömegű lendkeréktől is.
A gtv6 gyári kuplungja is húzó, 20 évig bírta. Igaz, most az életben nem lehet hozzá égen földön seholse kuplungtárcsáKAT találni hozzá (kéttárcsás :-PP)
Attie2009-01-01 18:14:15 // 9833
Meg is van.
Keretes rész.
Attie2009-01-01 18:12:00 // 9832
Én a 430-as Magnettinojára gondolok.
Ott úgy emlékszem, hogy mindent ki lehet kapcsolni.
Don Gombóc2009-01-01 17:49:23 // 9831
Szerintem meg ki kell cserélni a kettőstömegű szarokat sima lendkerékre és hagyományos kuplungra. Ez a húzó kuplung csak a lehúzás célját szolgálja.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-01 17:27:34 // 9830
azt hiszem a merciben ki lehet pl...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-01 17:27:01 // 9829
látod így hogy nincs :) de nekem nem is hiányzik :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-01 17:26:29 // 9828
jah max 1x kell cserélni aztán slussz :)
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-01 15:37:04 // 9827
A saját menetstabilizálómat sikerült tegnap kikapcsolni (nem az autóét ) :-DD

B.Ú.É.K. a munkagép szakosztálynak!!!! :-)
GEORGE2009-01-01 15:35:06 // 9826
valóban ki lehet benne kapcsolni?
Attie2009-01-01 15:32:40 // 9825
Ferrari? :)
Ja, az itt offtopic :D
GEORGE2009-01-01 15:09:33 // 9824
Melyik autókban lehet a menetstabilizátort kikapcsolni???
A kipörgés gátlót szinte mindegyik autóban ki és be lehet kapcsolni a menetstabilizátort nem, hacsak a biztosítékát ki nem veszed,
Ez egy olyan fontos biztonsági rendszer, hogy nem csinálják kikapcsolhatóra...
GEORGE2009-01-01 15:01:30 // 9823
Hogy hogy nincs??
2005-ös és nincs benne??
Hisz a 2003 faceliftől széria felszerelés még az 1,6 TS-ben is!
cseri2009-01-01 09:20:58 // 9822
BUÉK!
JETi2008-12-31 17:29:41 // 9821
Minden gázolajjal táplálkozó Alfa tulajának B.Ú.É.K.!!!! :D
WarbiRunner (Gyuri)2008-12-31 17:08:16 // 9820
A gyári kettőstőmegű cseredarabbal ennyi? 70 egész jól hangzik az eddigiekhez képest...mindenesetre maradok a gyári megoldásnál. Nekem nincs szerencsém, 150e-t kb ki fog bírni a kupplungszett kb. Csere után meg a lábam alatt bármennyit. Az viszont kérdés, hogy mennyit fog még futni a gép nálam. 60e-t még tuti beleteszek (2 év, 200e összkm), aztán meglátjuk, az még messze van.
kru2008-12-31 14:31:07 // 9819
el, backi, nehéz az eleje amúgy is, mint a dög, kevés a gyári fék...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 14:23:09 // 9818
nekem is furcsa volt hogy nincs benne de hát nincs benne....
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 14:20:29 // 9817
így van a gyári kettőstömegű 70 rugó nem olcsó no de nem is 2 kiló :)
Wickey2008-12-31 14:17:22 // 9816
ja. Csakhogy amíg a kéttömegű lendkerék és a hozzávaló gyári húzókuplung elmegy 200 ezer km-et, addig nem érdekel hogy van-e ez a kit, ugyanis mint mondtam egy ember egyszer kuplungoz autót, kétszer a legritkább esetben csak.
Én is megvettem 130-150k km-el, elmentem vele 50-60ezret, utána kuplungoztam. Az 200k km a gyári cuccokkal. Minden cserélve lett, tehát vélhetően további 200k km-et elmegy. Én meg 4 év és 150ezer km után el kívánom adni az autót. Ennyi. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 14:14:44 // 9815
így van ez a több rugós, rázkódáselnyelős, jólehúzós 4 kit :D
Wickey2008-12-31 14:14:31 // 9814
arról nem is beszélve hogy én jobban el tudok indulni asr nélkül mint azzal tekintve hogy tudom, mikor nem gáz ha elpörög mondjuk egy pöppet az ívbelső kerék miközben kanyarodok ki az ifa elé, továbbá ha már én sem tudok elindulni akkor az asr se fog tudni az fix.
Adrián2008-12-31 14:13:30 // 9813
ezüst lábszőnyeggel:DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 14:11:26 // 9811
figyi aki béna és nem tud elindulni ASR nélkül az maradjon otthome :DD
Wickey2008-12-31 14:11:15 // 9810
A valeo gyárt egy asszem 4-piece-kit-nek nevezett valamit, ami sima fém lendkerék, hagyományos kuplungtárcsa hagyományos szerkezettel és kinyomócsapággyal.
A tömör fém meg a legritkább esetben megy tönkre, az elv az az, hogy ha LEGKÖZELEBB kuplungozni kell az autót, akkor már ne kelljen a kéttömegűt cserélni, elég legyen jobb esetben csak a kuplungtárcsát rosszabb esetben pedig a tárcsa szerkezet csapágy triumvirátust.

Persze ha az a trend folytatódik, hogy elmegyek a következő kéttömegűmmel és kuplungommal további 200-250ezer km-et, akkor leszarom a dolgot ugyanis a következő kuplungozás nem nálam lesz, mivel közel félmillió kilométer után már biztos hogy nem nálam lesz az autó, hanem felpolírozva 170ezer km-re tekert órával fog díszelegni 10 évesen valami kereskedésben. :-) Vunderbaummal a kesztyűtartójában. :-))
Adrián2008-12-31 14:10:33 // 9809
ezt a nagy Bembot beledobhatták volna nem tom mit kell fillérbaszóskodni :)elférne rajta!
Adrián2008-12-31 14:06:11 // 9808
és meg is mondták a tulajoknak hogy nem ér vele elhagyni az országot hegyekbe menni pedig nem szabad főleg ahol hó van:DDD
Cgo2008-12-31 13:44:41 // 9807
na ezt a szosszenetet nem ertem. nalam valeo kupplung es valeo kettostomegu kerult az autoba es mindketto kulon kulon is csereszabatosnak tunt a gyarival. vagy nem?
Cgo2008-12-31 13:41:29 // 9806
az enyem is olasz :) viszont roman kivul italiaban vannak a dolomitok is...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 13:40:49 // 9805
no eperből sem derül ki mindegyikhez ugyan azt a vezérlőegységet hozza...
Piritu - 1.000.0002008-12-31 13:37:03 // 9804
A szaxervízben, amikor ezt a kérdést feszegettem azt mondták, hogy megmutatják a biztosítékját :-)
Piritu - 1.000.0002008-12-31 13:35:27 // 9803
Valószínűleg nem Magyarországra gyártották. A felszereltség országonként változó. Jó lenne ismerni a többi országok extralistáját is.

Én az enyémhez adott magyar prospektust nézem, eszerint:
- Bőr mindenhol feláras extra
- Ülésfűtés sem széria ( pl. a komfort csomagnak is része)
- Tempomat is rendelhető mindegyikhez, csak a Dist-ban alap
- A számlap pedig az autó színe és kárpitkód szerint van...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak