Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

pe-Ti2009-01-14 18:26:22 // 10152
Üdv!
Szerintem nem nagy ügy a termó csere én megcsináltam otthon az akksit ki kell venni úgy már egész jól hozzá lehet férni, emlékeim szerint 3 csavar fogja (13-as dugókulcs)+ pár vízcső lebont, fagyálló leenged (alsó vízcsőnél), jeladó csati lehúz és már kint is van!
Én nem ragaszkodtam a gyári (Paraflu) fagyállóhoz Agip Antifreeze Spezial ment bele abból is a "piros" mert az "alubarát"!

A gyári termó: Behr-Italia.
Jó szerelést!
Selmak2009-01-14 13:16:50 // 10151
Erhard, nem a Behr a gyári?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-14 10:49:01 // 10150
otthon felejtős a csere...
gyári húzós és nem jobb mint az utángyártott...
paraflu11 a hűtőfolyadék ...
147jtd2009-01-14 10:46:21 // 10149
ugy nez ki nalam is beutott a krakk:-))
80 nal nyitva marad a termosztatom.
kerdesem az elnne, otthon cserelheto-e?
es mi a gyari vagy attol jobbnak a markaja?
illetve a hutofolyadel minosegszama?es ki gyart alfa szabvanynak megfelelo folyadekot?

thx.
Kovi2009-01-14 10:10:11 // 10148
Értem köszönöm!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-14 09:57:52 // 10147
ha porlasztó akkor sokat enne és mindig nagyon füstölne...a box miatt füstöl :)
Kovi2009-01-14 09:41:36 // 10146
Sziasztok.

Van a kocsimmal egy kis gond.
Most hogy beköszöntött a jó hideg tél reggelente teherautót megszégyenitő füstöt ereget a gép ami páráskékesszürke!
Mi lehet a gond? Persze útána egésznap nem csinálja! Autópályás közlekedés napi 80km.
Vann benne Novitec!!
Ha valaki segitene mivel kéne kezdeni.
Porlasztó csúcs?
Izzitó gyertya?
Vagy hidegindító?
bobbybratyo2009-01-13 22:57:02 // 10145
Az nem lehet hogy beázott valami ,mert megmostam a verdát és másnap reggel kezdte el a hibát jelezni. Meg valami elkezdett cincogni a motor felől ,de azt nem tudom hogy mi csinálja :- OOO
Selmak2009-01-13 11:46:38 // 10144
De csak némi kézügyesség és megfelelő szerszám kell hozzá.
bobbybratyo2009-01-13 11:11:20 // 10143
Köszi az infót : )))
Akkor 1 sima mezei szerelő ki sem tudja cserélni ??
András bácsi2009-01-13 10:53:40 // 10142
Valóban, ha jobban átgondolom. :)
Selmak2009-01-13 10:40:42 // 10141
JTDnél a porlasztócsúcsnak ha jól láttam leszorító idoma van nem menete.
András bácsi2009-01-13 10:38:31 // 10140
Ja: vigyem szombaton a kulcsot hozzá? :)
András bácsi2009-01-13 10:36:44 // 10139
Ahogy hallom, igencsak hajlamos a nagynyomású gépezetekben berohadni az izzitó és a porlasztó. 4-ből kettővel jön a menet is. (ergo könnyen kijön, csak hogyan vissza)
De még mindig jobb, mint a merga-motor: ott négyből négy jön menettel együtt.
Selmak2009-01-13 10:32:27 // 10138
Nem kell kiütni.Ha valamelyik barom betépte berakáskor akkor tényleg beletörthet, egyébbként meg csak azért szar mert kicsi a hely és kulcslyuksebészettel felér a művelet.
bobbybratyo2009-01-13 10:16:36 // 10137
????????? MIÉRT, ILYEN NEHÉZ KICSERÉLNI 1 GYERTYÁT ??
Ferke2009-01-13 08:44:58 // 10136
Ezt hogy érted? Ilyen nehezen jön ki az izzítógyertya?? Nekem is behalt 1, de eddig nem annyira foglalkoztatott, mert meleg a garázs.:)
András bácsi2009-01-13 08:35:55 // 10135
Inkább az lesz a gond, hogy kiszedi a menetet, vagy beletörik. :(
bobbybratyo2009-01-13 08:11:00 // 10134
Hát az baj : (((
Te is jártál már így ?? Ha kicserélem a gyertyákat akkor megszűnik a hiba jelzés ,vagy ki kell ütni belőle ??
Selmak2009-01-13 08:04:12 // 10133
Igen behalt 1 vagy több ízzítógyertya. 3-4K körül darabja.
bobbybratyo2009-01-13 07:58:09 // 10132
Üdv nektek dieseles cartársak !
Segítsetek már nekem .Ma reggel indítás után elkezdett villogni az izzitást vissza jelző lámpa :- OO Ilyenkor mi van ??? Gyertya csere vagy mi ??
Mennyibe kerül 1 garnitúra izzító gyertya ,mostanában ?
Ha tud valaki segíteni megköszöném : )))
Selmak2009-01-10 16:47:18 // 10131
Nem arról van szó hogy feltölti a kisnyomású a rendszert hanem a CR magasnyomásúnak kell feltermelnie a nyomást, mert amikor leállítod a nyomástalanítja a CR rendszert.
Attie2009-01-10 16:05:36 // 10130
Mindig a lámpák kialvása után indítok. Ennyi idő csak elég, hogy felépüljön a nyomás. Vagy hidegben ez ilyen sokáig tart?
Nem emlékszem, hogy tavaly nehezebben indult volna. Bár most hidegebb van.
Selmak2009-01-10 15:59:26 // 10129
CR elengedi a nyomást mihelyt leállítod, kell neki némi idő hogy feltermelje a magasnyomású, mert addig nem indítja az injectorokat.
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-10 15:32:22 // 10128
Az 5-6 tekerést én is sokallom, nekem 3-ra legkésőbb beindul. De lehet felveszem a beindulás hangját. Lehet, hogy ez ilyen dízel dolog, hogy nem minden hengerben gyullad be egyből a cucc, vagy csak túl hamar engedtem vissza a kulcsot és még hezitált, hogy beinduljon e egyáltalán. Nem tudom. Fémes hangja?. Inkább kőkemény traktorhang :-)
A melegítés nálam annyi, hogy mielőtt nyitom a kaput beindítom. Ez kb fél perc, aztán kigurulok, becsukom a kaput, majd a földutunkon 1-esben megteszek 200m-t. Utánna amennyire lehet 2000 körül tartom a fordulatot. Kicsit fölötte elváltom, és gurulgatok. HIdegen nagyon vigyázok a motorra, dízel is, turbó is ez a halála szegénynek :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-10 12:55:37 // 10127
nekem pöccre indul kb kettőt teker az önindító és már röffen is :DDD persze járatom alapjáraton amíg lekaparom a jeget elég fémes hangja van kb 20mp-ig amíg az olajat rendesen fel nem kapja
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-10 12:20:39 // 10126
Igazából az az egyenetlen beindulás zavart, az valahol természetes, hogy nyögősebben tekeri be a jól áthült blokkot.
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-10 12:17:56 // 10125
Igen, nagyköbcentisben benzinesem lenne nekem is, ebben egyetértünk, remélem megtehetem egyszer, de első a lakáshitel...Dolgozom az ügyön :-) De azokat nem értem akik 20 millákért vesznek TDI bodegákat. Akkor már valami odaillő motort kéne. A dízel alsó közép, középkategóriában jó szerintem, de ott nagyon. Egy 1.6, 1.8 akármi helyett simán jobb az 1.9-2.0 dízel sok szempontból, a 2l akármi helyett meg a 2.2-2.5 dízel. De innen föntebb...nincs értelme. Mint ahogy szerintem 1.8-tól lefelé se sok.
Persze elviselném, ha jobban szaggatna alattam az Alfám, de perpill. nem ér számomra milliókat a dolog, pedig csábító néha végiglapozgatni a hasznaltauto.hu-t :-))
Attie2009-01-10 11:19:52 // 10124
Nekem is egyszer már soká aludt el az izzító lámpa. Ha több mint egy napig áll az autó, akkor akár 5-6 fordulat is kell a beröffenéshez.
Attie2009-01-10 11:18:21 // 10123
Értsd akkor a kijelentéseimet olyan kis fosszargyenge csotrogányokra amit én hajtok.

Alap állásban persze, hogy észszerűbb választás a dízel, ha 2 liter környékén nézelődünk.
De a feltevésem az volt, ha ingyen lenne az üzemanyag. :) Akkor senki sem akarna kis köbcentis autóval járni. Értsd 2500 alatt.
És persze lehetne venni 3-4-5 literes dízelt is, de én akkor már inkább hallgatnám útközben a V6 vagy V8 benzies hangot :)
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-10 10:18:57 // 10122
Most ebben a kutyab.szó hidegben volt olyan először, hogy az izzítás lámpa később aludt el, mint a többi bootoláskor felvillanó lámpa. De olyan rusnyán is indult be, hogy ihaj. Az önindító is kicsit nehezebben tekerte meg, nomeg kellett vagy 3-t fordulnia.Aztán rettentő egyenetlenül kapta el, vagy 2-3 ütemet összevissza reszketett a motor. Aztán már járt rendesen, eleinte picit emelt fordulaton (épp 1000 alatt). Ez így normális ha ennyire hideg van? Biztos jól áthült, mert tegnap kivételesen pihent a vas.
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-10 10:08:36 // 10121
Nem volt sose 180 lóerős autóm, főleg V6-om. Amennyit ilyeneket vezettem, nem sok tapasztalatot gyűjthettem terhelésérzékenység és zaj terén, de így visszagondolva azok tényleg nem voltak röviden áttételezve, főleg a kretén amcsi ótómatások.
Értsd akkor a kijelentéseimet olyan kis fosszargyenge csotrogányokra amit én hajtok.
kru2009-01-10 07:49:02 // 10120
Na nekem általában ott van, ahol neked a második képen, kicsit lejjebb talán, de minimálisan. Nyáron onnan el sem mozdul, kivéve, ha brutálisan izmozok vele, akkor felkúszik 90-ig majdnem, de aztán idővel visszaáll. Legalábbis ez volt régen.

Ellenben most olyan, hogy ha izmozok, akkor áll be a második képre, viszont terheletlenül, menetszélnél motorfékkel gurulva, izomból fűtve lemegy az első kép szerint vagy még alá is még. Kb. félútra.

Mindegy, kiméretem majd, illetve megvárom, mit produkál, ha a nappali hőmérséklet felszalad 6-7 fok körülre.
Adrián2009-01-10 00:52:58 // 10119
mielött nekiszaladnál a fél autó kicserélésének!:)))) Szerintem dobass rá műszert amivel menet közben tudod figyelni a hőm. változást ott minden kiderül!
Nekem kb 1 éve lett cserélve bemérve! Anno ott olyan jelenségek voltak hogy terhelt motornál sem ment föl igazán az ideálisra aztán ha pl jött 1 körforgó és elvettem a gázt szabájosan esett lefelé a mutató!
Itt tanyázott : talán 1 picit ment feljebb (hál istennek rövid ideig)
pedig itt kéne: talán 1 leheletnyit a 90hez közelebb( műszerrel ez kb 87fok körül van emlékeim szerint! a kép Ps mert nem volt raktáron;)
Ez utóbbit tartja pályán városban de ha hagyom nagyobb hidegben pöfögni visszamegy a köztes vonalig is akár!
Ja és mindez 2.4mjtd nél! Nálam 23 foknál még nem igen lett magasbbra állítva a belső hőm. és jó meleget csinál! Az ülés f. megy non-stop!;)
Wickey2009-01-09 22:38:20 // 10118
olyan még nem volt. 1200-at már hazudott, de sürgősen ezer körülire beszéli le magát. :-)
Piritu - 1.000.0002009-01-09 22:33:13 // 10117
Nekem az tecc, amikor tankolás után közli, hogy még 3000 km-t mehetek :-))
Piritu - 1.000.0002009-01-09 22:28:03 // 10116
Ja, az a 6,3 a comp szerint 5,1!
:-)))))
Piritu - 1.000.0002009-01-09 22:27:16 // 10115
A szaxervíz nem említett fűtőpatront, csak a radiátort. Majd a legközelebb megkérdezem őket. (Lehet hogy holnap megyek)
Nekem szigorúan országúton az 1,9 most picivel hat alatt volt. A fedéltezi stabilan nagységrenddel kevesebbet mutat. 130-140 autópálya klímával stabilan 6,3.
A TS kijelzője is ilyen volt. Furcsamód a 147-es TS-é decire pontos volt. Ott fél mpenként váltott a pill fogyasztás kijelzése is.
Wickey2009-01-09 22:27:05 // 10114
nekem elég pontos így hat liter környékén. A múltkori 5,6-ot pl. egészen eltalálta, asszem még talán felfele is hazudott, 5,8at prognosztizált.
kru2009-01-09 22:22:28 // 10113
Viszont minden tankolás után röhögök egy nagyot, hogy ki volt az a drótostót, aki ezt a nyesedék fedélzeti kompot összerakta. Az említett 7.18-as átlagfogyimat a kompi 5.3-nak írja.
Azt ne mondjátok, h nehéz pontosra megcsinálni, mert mondjuk a 30-40% tévedés messze áll a tűrésküszöbtől, másrészt jha meg tényleg, akkor meg minek rakták bele.
Ejj de mindegy, ez is már ezerszer volt téma...
kru2009-01-09 22:21:25 // 10112
De van 2 fűtőpatron a vízkörben, az ePer is írja, a biztije is ott van valahol a tűzfalon, nemrég volt itt is téma.
Mondjuk nekem 2.4, az lehet, h más, de nem tudom na. Ez nem az állófűtés meg ilyesmi, ez valami kiegészítő fűtés vagy vattafakk... de most tényleg bizonytalan vagyok.

Egyszóval én nem rohanok most termót cserélni, úgy döntöttem.

Ez a mostani fogyim, téli vegyesüzem város+pálya 7.18 egész kedves.
Piritu - 1.000.0002009-01-09 22:20:36 // 10111
Ezért nem hasonlítanám az 1,9 mjtet a 2,0 TS-el sem olvetlenül össze. Ló alapján partiban vannak, de a menetteljesítmények mások (8,2 sec vs 9,4).
Piritu - 1.000.0002009-01-09 22:18:44 // 10110
Légy nyugodt én is nevettem a gázolajat tankolókon. Nem véletlen volt három TS-em, 360 000 km-t mentem velük. Aztán átálltam a sötét oldalra és kiderült, hogy nem rossz kompromisszum. Most 105 000-nél tartok és nem bántam meg.
Bár a visszakettőbepadlógázhétezerig hang/fíling néha hiányzik.

Más, szerintem a V6 és a mjet motor nem ugyan az a kategória. Rohadtul becsapós tud lenni, ha az egyik jobban gyorsul, akár csak érzésre is.
Piritu - 1.000.0002009-01-09 22:12:57 // 10109
A gyári cucc egy elektromos fűtőradiátor az utastér szellőző rendszerében van. A fűtőradiűtor műanyag háza is más és csak az utastérbe belépő levegőt fűti. Tuti, mert be akartam szereltetni és utána nézettem a szaxervízzel - qrva sokba lett volna a házcsere miatt....
Fogyasztásban is van különbség a kocsik között - miért az most mindegy - a kevesebbet fogyasztó hidegebb lehet.
Wickey2009-01-09 22:11:27 // 10108
najó, akkor íme a 3.0 V6 vs unijet jtd tapasztalataim:

a dízel szar. :-P

mindent össze lehet hasonlítani mindennel, kérdés hogy érdemes-e :-)))
Wickey2009-01-09 22:10:10 // 10107
franctuggya. Nekem mondjuk kajázik is rendesen a gépállat, nagyon hímestojás lábbal tudok csak 6 liter alatti fogyit csinálni, továbbá érdemes azzal is tisztában lenni, hogy ha Vácról megyek be BP-re, akkor hendikepes az összehasonlítás, mert a +11 fokos garázsból állok ki, meleget már Vác határában bőven lök, viszont utána a 2/A teljes hosszában (m0-m3-ig) melegszik fel arra a 82 fokra... azt viszont tartja városban is.

Hazafele meg Hungi - M3 kivezető M0 és M2, valahol kábé ezen a részen melegszik be 82-re. Utána ezt tartja, 80as 2/A tempónál is.

ja, fűtőellenállataim nincsenek.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-09 22:09:42 // 10106
meg a turbót is pucoljátok ki...
Piritu - 1.000.0002009-01-09 22:09:02 // 10105
1,6 TS vs mjet tapasztalataim:
"-utazótempón csendesebb, mint egy hasonló teljesítményű benzines"
Általában 130-140 közötti utazóval megyek autópályán (németeknél 150-160) itt a benzines motorhangja egyértelműen hallatszik a szélzaj és a gördülési zaj mellett. A dízel hangja elveszik a gumi hangj ammögött. Főleg akkor feltűnő, ha visszaülök egy benzinesbe.

"-kevésbé terhelés érzékeny, mint egy hasonló teljesítményű benzines"
Normál tempó mellett a kormosnak mindegy, hogy hányan ülnek a kocsiban, a benzinesnek négy emberrel már egy kicsit feljebb kell emelni a fordulatszámát, ha azonos menetdinamikát akarok. Gyakorlatban a füstösnek mindegy hányan ülnek benne 1500-2000-tól használható, nem kell "tolni" neki. Szerintem...

A két kocsi összehasonlítását azért tartom reálisnak, mert a TS-em csippelve volt, kb azt a gyorsulást tudta, mint a mjetem (manapség "csak" 150 lovasak...) és avége is valahol ott volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-09 22:07:30 // 10104
ha nem jó a turbó azt nem jelzi ki hibának a computer szerintem a turbónyomás szenzor rossz az tönkre is szokott menni...az egr szelep mögött van pucoljátok meg...
kru2009-01-09 22:03:36 // 10103
Titok nincs, de akkor mire fel ez a nagy különbözőség? Miért van wciknek odaszögezve 82 dokra, pedig ő is jár a 2/A-n, stb.
Nem értem. Mindegy, biztos az van, amit mondasz. Mert ha lekapcsolom a fűtést teljesen, akkor nem hül vissza annyira.

Én még arra gondoltam, hogy vannak azok a fűtőellenállások a körben, azok az elején bekapcsolnak, az segít, hogy ne hüljön vissza a víz, ellenben azok kikapcsolnak valami függvényében és közben én meg fűtök ezerrel, akkor visszahül a cucc.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak