Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

WarbiRunner (Gyuri)2009-03-25 19:45:21 // 10752
Már be is jelentkeztem egy alaposabb motortartó átnézésre a szerelőhöz.
GTPeti2009-03-25 19:27:12 // 10751
Ja, és hazai vonatkozása is van a dolognak. A vezérlőegység (a tetején látható), Szombathelyen készül.
GTPeti2009-03-25 19:23:51 // 10750
Ilyen van az OFF MB tesztautónkban:



OM651

2,2L, twinturbo, 204LE, 500Nm ("laposra" lekorlátozva)

Egy ilyesfomra intit én is elfogadnék. :)
Peti2009-03-25 15:56:59 // 10749
Akkor a motortartók környékén keresgélj a váltóval nem lehet baj.
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-25 15:52:16 // 10748
Felújított kettőstömegű van benne, és új kuplungszett. Nem hinném, hogy ott a baj.
Peti2009-03-25 15:47:07 // 10747
Aha nekünk a jobboldali váltótartó gumibak volt a bűnös de nem mozgott ennyire. Csak hátramenetbe nyekergett.
Szabályozták a lendkerekedet vagy új?
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-25 15:40:44 // 10746
És mi a hiba amúgy? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-25 15:39:25 // 10745
Na várj, felteszem a saját tárhelyemre, innen ha tud mp4-et lejátszani a böngésződ, akkor csak klikk ide
Peti2009-03-25 15:20:06 // 10744
Hova tetted fel mert megnézném mert az enyém is mozdul meg klattyog de én már tudom mi a hiba
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-25 14:55:11 // 10743
Na ne mááá :-)
Tettem fel az ftp-re a Warbi könyvtárba egy videót. Beindítás, leállítás. Hang nélkül jobb, mert nincs szinkronban a hang a képpel. Telefonos felvétel sajna. De látszik, hogy nagyot mozdul a motor. A valóságban ennél nagyobbnak tűnik.
Lehet hülyeség ilyen klattyanó hangokon parázni, de qvára zavar...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 14:18:53 // 10742
valamelyik léptető villa? :D
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-25 14:06:37 // 10741
Ha a gázt elveszem, majd lenyomom, akkor sokkal kevésbé klattyan, az lehet normális holtjáték miatt. Kifejezetten váltáskor csinálja. Egész délelőtt figyeltem, hogy mikor van a hang. A klattyanás a kuplung benyomás és váltókar mozdítás közben hallatszik. Kettesbe áthúzáskor figyeltem, hogy a kar mozdítással egyidőben zakkan valami, akkor is, ha a kuplung benyomva marad.
Ráadásul az indítások csak átmenetileg voltak olyan finomak, mostmár megint akkorát ugrik az egész műszerfal, hogy szinte leszakad. A motort is megnéztem indítás és leállás közben, hát szerintem félelmetes egy kicsit. Kézzel meg se birom mozdítani, ha meg beindítom, akkorát ugrik, hogy ihaj... Előre bebólint a motor egy nagyot, és rusnya hangja is van. Nem koppan, hanem olyan mindjárt szanaszét hullik a rázkódástól hang. Leálláskor ugyanez. Lehet mégis valamelyik bak lesz a hibás. Sajnos jól tudok elméleteket gyártani a vélt problémákhoz, így már a motortartó gyengülésre is megvannak a "bizonyítékaim", de a szerelő azt mondta, hogy rendben vannak. Amit megfigyeltem, hogy hidegen nem klattyant váltáskor (sűrűbb olaj a csillapítókban?). A balkanyarban nagyobb hajlam a hangoskodásra szintén gyanús. De hogy hogyan derül ki, hogy melyik taróbak lehet, ha egyáltalán az, arról fogalmam nincs. Mindet kicserélni meg luxus volna.
kru2009-03-25 07:52:46 // 10740
És neked is olyan, hogy csak alacsonyabb fordulaton klattyog?
Meg esetleg olyan, ha nem is váltasz, csak gurulsz mondjuk 2-ben 1500 körül és adsz gázt, akkor érzel egy kattanást, ha visszaveszed és megint adsz gázt, akkor megint kattan, de magasabb fordulaton nem produkálja ezt.
Érzetre nekem is váltó/kuplung/difi/jó ég tudja mi környékén lehet, nem motorbak és társai és nem féltengely.
Én mondjuk eddig a kettőstömegűre tippeltem, de te azt cserélted, ha jól rémlik...
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-24 20:58:32 // 10739
Nem, sőt jobb mint valaha. Nagyon finoman működik. Eddig hidegen karcos volt, most épp csak nehezebb mint melegen.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-24 20:53:42 // 10738
de nem szimetrikus és pár mm-rel szélesebb alul...nem recseg a váltó?
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-24 20:51:01 // 10737
Nem tudom, remélem nem. Gondolom ha mégis, akkor megcsúszik majd hamarosan...vagy mi van akkor? Rugó nincs benne, csak fordítva állnának a rovátkái.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-24 20:46:17 // 10736
Hülye kérdés :D "Te figyi a tárcsát nem fordítva rakták be?"
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-24 20:43:13 // 10735
Bal kanyarban a legrosszabb, de ha elhúzom a száját, akkor nem zakatol, csak visít a gumi, tolja a pofáját és kanyarodik. Ha visszalassítok, és kanyarban teszem vissza 2-be, kuplung ráengedéskor klattyog. De persze nem mindíg. Nem bírok rájönni....Aknám meg nincs, hogy megrángassam a féltengelyeket.
GTPeti2009-03-24 20:23:47 // 10734
(Ha ma nincs flame, akkor megyek is haza... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-24 20:13:06 // 10733
bal kanyarban? féltengelycsukló?
jah legalább pörgettük a topicot :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-24 20:11:06 // 10732
Huh...írtatok vagy két sort tegnap :-)

Klattyanás téma...
Nem valószínű, hogy a féltengely zakkan, kipróbáltam. Kettesben motorfék, gáz, motorfék többször is, majd ugyanez 3-ban, 4-ben. Csak épphogy valami kis klattyanás hallatszik, ami a difi normális holtjátéka. Pedig ez kiadná, ha féltengely. Próbáltam azt is, hogy tolatás, majd erős elindulás előre. Semmi. Ami váltáskor van, az olyan, mitha valami ide-oda bólintana egyet. Nem tudom mi, de érzésre még mindíg a kuplung vagy váltó körül sejtem. Ma lett egy olyan érzésem, hogy ha balkanyarban teszem kettesbe (mindegy, hogy fel, vagy vissza), azt utálja legjobban, olyankor jókorát zakatol. Minél fentebbi fordulaton váltok, annál kevésbé esélyes, hogy klattyan.
Blade2009-03-24 15:32:23 // 10731
Ne hümmögj én is ezt csinaltam, hamar vissza is vágytam, viszont a GT kárpótol..:) Kár hogy nem tudtad kiprobálni a 156GTA-t mert az ütött volna:)) A 159 3.2V6 Q4et semmelyik téren se hasonlitsd a 156GTA-hoz:)

Blade2009-03-24 15:21:14 // 10730
ehhe, gondoltam hogy ezen a ponton leakadsz:)))
GEORGE2009-03-23 22:52:49 // 10729
Az R5 kontra Tipot kihagytad :-))))

Azt hogy mit tud a verda majd megsasoljuk Aug 20.-án :-))))
Piritu - 1.000.0002009-03-23 22:48:07 // 10728
Érdekes volt az a mai este...

Jó néhány tucatnyi hozzászólásban eszmét cseréltünk a dejzeltuningról. Sok mindent megtudtam, pl. ha az ember nem a kocsihoz való cuccot használ kakukk lesz a Verda, hogy a boxnál jobb a remap, hogy a Ferrariba melyik box való...szóval csomó fontos dolgot.
Mint "boxos" viszont nem tudtam meg semmit a tuningtapasztalatokról.
Kinek mi VAN, mennyit jelent gyorsulásban, végsebességben, fogyasztásban, élettartamban, stb.

Ami még izgalmasabb volt, hogy engem se kérdeztetek ilyesmiről, igaz "csak" 1.000 km van mögöttem...
GEORGE2009-03-23 22:43:59 // 10727
:-))))
Adrián2009-03-23 22:43:23 // 10726
na uraim jó 8 holnap melódia, meg a tv paprikán Gordon Ramsay jóóó:))
Adrián2009-03-23 22:41:18 // 10725
vesz-elad;)nyugi nem hülyült meg!:))
GEORGE2009-03-23 22:39:32 // 10724
3.0-ból 2.0-ba??? hmmmmm
Adrián2009-03-23 22:37:22 // 10723
ez sajna most 1 darabig nem fog összejönni mert a haver lecserélte 2.0 ra!;)De nála ez gyorsan változik!
GEORGE2009-03-23 22:34:00 // 10722
Egyszerre kettőt nem tudok megülni, viszont valóban érdekelne egy teszt vezetési lehetőség az M6-on...de úgy hogy egy előfutó autó is megy :-)))
Adrián2009-03-23 22:32:40 // 10721
Elhiszem ;) de magadat ültesd a 3.0 is ?:)
GEORGE2009-03-23 22:30:04 // 10720
Az öcskös R5-vel nem volt gond...ment amíg egyszer egy versengés alkalmával eltalálta hátulról a Tipom. Ép a sarkát kapta el, mert a példa szerint a fék is jobb volt a Tipon :-)))
Szóval szembe felszaladt a padkára ami eltörte a balos lengőkart és ez által kicsit átalakult a bal eleje.
Sérülten adta el...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-23 22:27:10 // 10719
igent volt egy szép fehér körbe spoilerezve, sport váltóval, nagy peres gumikkal és havonta hengerfejes volt :)
GEORGE2009-03-23 22:25:48 // 10718
180 után nyúlott is rendesen......

Én nem 0-100-ra gyursultam, hanem 100-120-ról "katapultáltunk"....
GEORGE2009-03-23 22:21:36 // 10716
Azon már meg sem lepődöm, hogy neked volt egy haverod akinek pont volt egy R5 turboja .-)
Megadjam az öcsém telefonszámát, hogy tőle is meghallgasd amit most leírtam???

A R5 úgy ment, hogy elindult majd kb 3000 - 3300 környékén megjött a turbo nyomás.
no ekkor akkorát ment előre, hogy a gyengébbek elsápadtak az autóba.
Ez a nyomulás nem tartott sokáig mert hamar elfogyott a fokozat, a váltás után megint várni kellett a turbóra....eközben a Tipo folyamatosan gyorsult, mikor nem volt turbója az R5-nek a Tipo előre tört, majd mikor az R5 beindult lefaragta a hátrányát és így gyorsulgattunk fej-fej mellett....
ALFI1562009-03-23 22:21:09 // 10715

Jó éjszakát!
ALFI1562009-03-23 22:15:12 // 10714
Mondjuk ezekbe a hozzászólásokba benne van egymás húzása is.
ALFI1562009-03-23 22:13:58 // 10713
3.0 TDI gyorsulása 0-100-ra 7.3.Gyári végsebesség 247.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-23 22:13:42 // 10712
nem kamuzol? :P
a barátomnak volt R5 Alpine az nagyon kész volt :D
GEORGE2009-03-23 22:09:56 // 10711
Azért az a 4 kerék sokat megfog a pacikból, lásd 159 3,2 V6 az sem nyúlik nagyobbat mint a 2,4-es 156-os.

Megint más érzetre megmondani, hogy hogyan megy a gép, azt fej fej mellett kell kipróbálni.
Anno az öcsémnek volt egy Renault R5 Alpine verdája.
vezetve azt érezted, hogy ennek nincs ellenfele, de a Tipo 1.8 16V Abart verdámat még sem tudta lehagyni.
Együtt mentek se egyik nem volt előrébb se a másik....

Szóval ha elhiszed, hogy nem kamuzom akkor továbbra is azt tudom mondani, hogy jó sokáig együtt megy az A6 3.0 TDi vel a 2,4 Mjet.......
Ha 4 kerekes lenne a 156 akkor bizony sehol nem lennék...
Adrián2009-03-23 22:06:20 // 10710
Wickey >>Innen kezdődött 10536 hsz !::))))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-23 22:06:05 // 10709
itt mindenkinek félméteres :DDD CKM helyett ÖKM :P
Adrián2009-03-23 22:03:30 // 10708
Pedig papíron azért nem rossz valjuk be:233 LE / 4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 450 Nm / 1400 ford./perc mindez quattro hajtással meg ugye ott van az a fánya Sport fokozat is!én vezettem nem keveset engem meggyőzött jobbnak érzem a sajátomnál!;)
Piritu - 1.000.0002009-03-23 22:03:29 // 10707
Áá semmi különös, csak elmélkedünk :-)
Piritu - 1.000.0002009-03-23 22:01:18 // 10706
Tudom, csak ide régen tettem be fényképet :-)
Wickey2009-03-23 22:00:59 // 10705
anyám.

Mi parázs diskurzus keletkezett itt. Lusta vagyok visszaolvasni, szóval valaki mondja el, hogy na és most kinek hosszabb a fasza vagy százötven nyútonméterrel? :-PPP
ALFI1562009-03-23 22:00:20 // 10704
Igen emlékszek,hogy írtad.De úgy mentél már,hogy megbeszélted vele?Egymás mellé beállni azt go.
GEORGE2009-03-23 21:58:50 // 10703
Nem így gondoltam a részvételt.
A rajtvonalon gondoltam, hogy ott leszel :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak