Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-02 12:08:40 // 10802
Diesel ribanc :D
- féltengelyek? nagyon ritka de az is azért száll el mert a gumiharang (belső) fel vagy (külső) le csúszik...
- kettőstömegű (van benne igazság:) bár ez sem olyan gyakori...
- kuplung kopik mint a radír mindenhol
- Egérke ritka
- LMM ritka
- turó+ beömlő cső szakad mint a Mari valaga ez igaz :D
- futomű fékek is Mari valaga :D
- porlasztó néha
- magasnyomású néha
Wickey2009-04-02 11:54:42 // 10801
Diesel cvaka.
Mer' mindegyik a parkolóálláson áll a szervízben oszt ahogy érkeznek be az alkatrészek, lapátolják beléjük az új féltengelyeket, kéttömegű lendkerekeket, kuplungokat, izzítógyertyákat, porlasztócsúcsokat, sikálják az EGeRet, cserélgetik a légtömegmérőket és ragasztgatják a turbócsöveket. Futóműről és fékekről nem is beszélve.

Összefoglaltam a lényeget? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-02 08:37:35 // 10799
no ez a topic sem pörög mert a diesel alfákkal semmi probléma mindegyik szépen el krattyog hiba nélkül :P
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-28 15:55:58 // 10798
Hát ezaz, hogy már én is a muatatóállás alapján tudom hol jár a fogyasztás. Nekem az első osztást kb 270-nél, a másodikat 480-nál, a harmadikat 650-nél szokta elérni ebben a tempóban ezen az útvonalon, és 750 körül jelez a tankolásra figyelmeztető lámpa.Ekkor még van benne azért, 50-53l-t szoktam tankolni, ennél üresebbre ritkán használom. Egy tank nekem tipikusan egy Debrecen-Bp-Db, és 300km itt városban, így jön ki a 6.6-7.2 fogyasztás széltől, lábtól, évszaktól függően.
Most már a mutató kimozdulásán látszott, hogy nem okés. 110-120km-nél szokott a 4/4- ből lejjebb kúszni, most már 80km-nél fittyedt lejjebb. Az osztás felén 150km-nél szokott lenni, most 110-nél már közelítette. Ja, és mindíg ugyanazon a kúton, ha lehet ugyanannál a kútfejnél tankolok. Úgyhogy tuti valami nem stimmel...
Selmak2009-03-28 15:22:52 // 10797
Üzemanyagszintmérő max saccográfnak jó, majd útnál derül ki hogy mennyi az annyi.

Az tudom ha nálam ha csúrig töltöm a tankot és a 3/4 kitart 450 km-t a fél 750t akkor nagyon 5 l közeli a fogyasztásom. Ha 1/4 ig megy le 1000km alatt akkor kib*szott jó mert az 5 liter alatti átlagot jelent. Ha 900-t nem megy el míg lefogy 3/4-ig akkor meg inkább 6 vagy felette.
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-28 15:02:43 // 10796
Fogyasztásnövekedést mi tud okozni? 512km-nél járok és a fél és háromnegyed osztás között libeg az üzemanyagmutatóm. Ez 8l fölöttit jelent, de mindenképp sokkal többet, mint eddig valaha. Valami nagyon nem okés a traktorral. Ereje van, nem füstöl, a hangja is normális, indításkor sincs semmilyen füst, hőfok 90-en, és zabál.
Selmak2009-03-27 11:41:41 // 10795
Főnökömnek volt a kedvenc szavajárása az olyan esetre amit többiek nem szívesen hallgattak. :D
Wickey2009-03-27 11:19:10 // 10794
dizel motorterével én amúgyse büszkélkedek, a V6 meg olyan tükörfényesre lesz polírozva, hogy csak át kell törölni nedves ronggyal oszt az lehozza a testnedveket. :-)

nesztekbakker V6 vízpumpa de aztán nem összerejszolni a monitort... :-)
Wickey2009-03-27 11:15:43 // 10793
majd most, úgyis service lesz, fék, futómű atomjaira, vezérlés csere vizpumpa csere, mindencsere, akkormegmár lebontom a tetejét is és átpucolom az egeret (mióta megvettem nem nyúltam hozzá) a turbócsövekről lerobbantom az olajsarat (szintén), tehát megpiszkálom a gyári állapotokat. :-))
Elég horror ahogy kinéz a motorterem, utálom a dizelt, minden tiszta redvás benne.
Wickey2009-03-27 11:14:03 // 10792
ígyvan, nekem is most jött el a 80k. Piriék 75k-nál cserélték, tavaly óta indításkor nyöszörgő hangja van a hosszbordásnak pár másodpercig, most lesz benne 160 (rádobtam egy ötöst az utolsó 15k-s periódusra) és nagyszerviz. Tegnap nézegettem az unixtrade.hu-t és nem lettem boldog :-))
Ferke2009-03-27 11:12:23 // 10791
Jé, Te is ezzel küzdesz? Én sem vettem még rá magam, hogy kicseréljem:)
Wickey2009-03-27 11:11:26 // 10790
...és menet közben ezeket bentről nem látod, kell követőautó.

Amúgy az azonnalra kell hogy induljon semmire nem garancia, az én közel 300ezret futott 8V JTD-m rossz izzitógyertyákkal (talánegyszervégre nem leszek lusta kicserélni) is hibátlanul indult mínusz 10-ben is, igaz, kiköpött egy kevés szürkés füstöt, míg felszaladt 1200-ig a fordulat, de visszaejtette azonnal ezer alá, és stabil és egyenletes volt a járása. Ennyit az izzitásról. :-)
GEORGE2009-03-26 21:04:02 // 10789
:-)))))))))))))))))))
GTPeti2009-03-26 20:59:55 // 10788
Vigyáznunk kell. Egy talin még véletlenül se nyissuk ki a cartárs előtt a motorházat, mert ott megy el helyben. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-26 20:52:37 // 10787
lehet a diesel ilyen kis tudatlan először? :DDD
GEORGE2009-03-26 20:42:48 // 10786
Nekem meg a haver berakta a lybra 2,4 JTD-be Bp-en, aztán Miskolcig semmi, vissza fele meg már jó volt.....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-26 20:29:06 // 10785
azt tudom hogy múltkor jött egy bácsi akinek nem volt jó a LMM-je berakta az újat és egyből jó lett minden...aztán lehet hogy másnál tanul..
GEORGE2009-03-26 20:26:25 // 10784
:-))) :-DD
GEORGE2009-03-26 20:25:42 // 10783
igen középértéket kap.
De ha beteszel egy jó LMM, azt egy idő után "észreveszi" és át áll a jó jelekre.
Nem tudom jó szavakkal leírni, de bizonyos értelemben "tanul" a vezérlő kompjuter....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-26 20:24:19 // 10782
nah ha nem érzékel LMM-őt középérték van neki megadva, hibás LMM-nél hibás adatokat kap lásd lefullad az autó, rángat, nincs alapjárat...stb
GTPeti2009-03-26 20:23:23 // 10781
Hát ha neked egy visszpunpa erotikus, akkó nemtomtovább. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-26 20:22:42 // 10780
ami hiba esetén be van neki égetve...középérték
GEORGE2009-03-26 20:20:58 // 10779
A hibás LMM-től milyen értéket néz?
Ha lehúzott csatlakozójú LMM mész akkor mit néz a compjuter?
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-26 20:17:30 // 10778
Akkor a 3-400km város rossz kuplunggal, óvatosban az ok :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-26 20:14:11 // 10777
szerintem nem tanul a computer ...mindig az adott értéket nézi a LMM-től
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-26 20:07:42 // 10775
akkor azok amatőrök voltak csak az órát tekerték
GEORGE2009-03-26 20:06:50 // 10774
Ez az óvatosság valóban jó megoldás.
onnan legalább tudja az ember, hogy mikor és mi került a gépbe.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-26 20:03:48 // 10773
cseréld hatvannál...
Selmak2009-03-26 20:02:55 // 10772
Vízpumpa egy erotikus kérdés a JTD-n. Nekem a cseredarab francia fos 50K alatt beállt mint a szeg.
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-26 19:57:23 // 10771
Vásárlás után mindentől függetlenül szíjat cserélnék így nagy baj nem lehet.
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-26 19:55:46 // 10770
Nekem többen is javasolták, hogy felezzem a periódust. 70-80-at azért ki kell bírnia.Az enyémen csak szíjcsere volt, és csak 120-nál lett ledobva a görgőszett is és a vízpuma is. Szóval kibírta a gyári ajánlás szerintit is, de a végefelé már kicsit izgultam. :-))
GEORGE2009-03-26 19:54:07 // 10769
A 156-ba olvass egy kicsit vissza, pont ez volt a téma.
A gyár 120-at ír, de nagyban függ a használattól is a csere esedékessége.
A 80 ezres cserére többen "rábólintottak"..
Piritu - 1.000.0002009-03-26 19:52:28 // 10768
Az óvatosabbak felezik a gyári ajánlást. Az enyémben most 116 van, még 4e van a cseréig.
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-26 19:51:52 // 10767
Létezik, hogy a kuplung visszafogott az autón? Most szembeszélben is kiköhintette a 180-at, sőt kicsit fölé is ment, majd később második próbára gyengébb szélben megvolt a 187 óra szerint. Téligumival. Már rég volt hogy ilyet tudott. A fogyasztás viszont irtózatosan sok, 7.5 tuti meg van. Jó... nyomogattam neki, 150 körül mentünk végig, sok padlógáz, 3 -szor 180 fölé tapostam az 500km alatt. De... kérdés:
A légtömegmérőt ugye a comp-nak tanulni kell? Ha huzamosabb ideig le van véve az akksi, akkor elfelejti a beállítást? Egy hetet tuti állt lekötött akksival. Ilyenkor újra tanul, vagy hogy van ez? Biztos, hogy be volt punnyadva a szervíz után, olyan 150km után kezdett visszatérni bele az élet, mostanra érzem megint, hogy a tejes fordulatszám tartományban olyan, mint volt. Persze lehet, hogy csak a sok városozás tett be neki.
GEORGE2009-03-26 19:48:03 // 10766
lehet.....
Azért egy 40ezer km motortéren látszódnia kell, hogy allig használt a verda...
Skodra2009-03-26 19:47:48 // 10765
Az jó sok,és mikor illik cserélni?
Skodra2009-03-26 19:47:02 // 10764
Augusztusban 5 éves lesz,lehet már ezért is lecserélhették a hűtővizet?
Piritu - 1.000.0002009-03-26 19:46:50 // 10763
A gyári ajánlás 120e.
Skodra2009-03-26 19:43:54 // 10762
Ha esetleg felülírják a programot TUNINGOLÁS(motoroptimaziálás) miatt akkor lehet elveszik a rögzített Km ,és egyéb adatok?
Skodra2009-03-26 19:40:08 // 10761
Mikor aktuális az első vezérlés csere dieseleknél?
Skodra2009-03-26 19:38:20 // 10760
156-ot mikor examinerre tettük, jóval töb kilométer volt a memoriában mint amit a Km óra mutatott,meg hogy hányszor forgatták leszabályzásig,megjegyezte a törölt ,és az aktuális hibakódokat is.
GEORGE2009-03-26 19:31:38 // 10759
Ránézésre nehéz megmondani a valós km-et...
Ha esetleg fehér vagy piros sziloplaszt nyomokat látsz akkor valószínű bontott volt, de az már komoly bontás...
A hűtőfolyadéknak rózsaszínünek kell lennie, ha gyári.
GEORGE2009-03-26 19:30:20 // 10758
Rosszul tudod, bizonyos modelleknél megörzi a valós kilométert, Szamosinál érdeklődj, hogy melyik verzióknál.

Nekem 66 ezer alatt nem sikerült letaposnom egy gumit a pedálokról....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-26 19:27:15 // 10757
nézd meg a vezérlés fedelét a csavaron látszik hogy hozzá nyúltak e ha igen akkor gyanús a km, a kuplungon a gumi 60e km-nél lefeslik, a multikormányon a gomb szintén az examiner csak azt jegyzi hányszor volt felül írva a komputer a valós km-et nem jegyzi...ha felül volt írva az is gyanús....
Skodra2009-03-26 19:10:22 // 10756
Köszi az infót!!! Esetleg valami gyanus ,kritikus jeleket a motoron ami magasabb futásteljesítményre utalhat??Amit már cserélhettek ha NEM 40Ekm van benne??Persze ha átesik a szemrevételezésen csak rákellene tenni examinerre,és ugy is kiderül a valós Km!A futóművet azt nagyjából ismerem!
GEORGE2009-03-26 19:00:37 // 10755
Az lenne a jó ha ugy mennél oda, hogy hideg lenne a moci.
Azonnalra kell, hogy induljon. Az izzitás ezeknél 1-2mp.
Bedugod a kulcsót és már indítsd is.
Semmi esetre sem szabad kékes füstöt látni indításnál a kipufogon távozni.
Viszont a fehér gőzölés nem össze keverendő a kék füstel.
Egy kevés fekete füst jöhet, de tényleg nagyon minimális csak, ha nincs az még jobb.
Mindjárt indítás után egyenletersnek kéne lenni a motor járássának.
Aztán menet közben szintén nem szabad kékes füstöt látni.
oda lépéskor nyomhat feketét, de idővel elhagyja és úgy gyorsul tovább.

Futómű egyébb dolgokat ugyan úgy kell átnézni mint egy benyásnál.
GEORGE2009-03-26 18:55:56 // 10754
:-.)))))
Csak kivi vagyok milyen, mert ha 8-at tudja akkor el kell, hogy verjen :-)
Skodra2009-03-26 18:41:28 // 10753
Sziasztok!

Lehet megnézem közelebről a 1.9 16V M 156-ot 140 Le,és az óra szerint 40EKm-es.
Mire figyeljek különösen ami ennél a motornál fontos,amiket átkell nézni vásárlás előtt???Jótanácsokat ,infókat kérek a DIESEL tulajoktól,szakiktól!!! Nem volt még dolgom diesel motorral!

Köszönöm!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak