Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

GTPeti2009-04-27 13:17:30 // 10952
Létezik amúgy dízel motorkerékpár is, pl. ez:



:PPPP
Wickey2009-04-27 13:17:08 // 10951
7.6?? Na... Azért csak ésszel. :-))

Lássuk.

Carfolio szerint a 2008 159 2.0 tádé 1540kg 170PS 0-100:9.0s
Szintén aszerint a 2002 156 1.9 jtd 1355kg 115PS 0-100 10.4s
A 159 katalógus szerint a 159 2.4mjet aut 1655kg (!) 200PS 0-100 8.5s
Legjobban a 3.2V6 (1660kg. összkerékkel) gyorsul, papirforma szerint 7,3 és az azért nem 170 hanem 260 lovas... A 170 lovas a magyar katalógusban nincsbenne, de a 150 lovas dejzelre hazudnak 9.5-öt, tehát reális a +20LE-vel a 9.0s a carfolio szerint.

Amit tehát tudunk ez alapján: már az 1.9-es 150 lovas Mjet 159-es is jobban megy picivel, mint az alap 156 dízel. Viszont szerintem eszik is, bő egy literrel többet alsó hangon. Carfolio és katalógus szerint is 1540 kiló, tehát olyan lehet, mint egy felbőszített gőzmozdony. A 20V automatával csak 200 lovasban van, az 8.5öt tud, mindamellett 1655 kiló, ami pont 300-al több, mint a 2002-es 156osom. A kréziváltós 210 lovas kéttizeddel jobb, 8.3, de emellett 20 kilóval könnyebb, 1635kg.

Fene tudja. Különben is pont a 0-100ra gyorsulás az ami PONT nem baszik semmit. Majd 2-3 év múlva kiderül. Akkor majd nézek egy 3-4 éves 159 20V aut-ot, és ha tetszik, olyan lesz, ha nem, megnézem: hátha addigra lesz valami a 169-esből. Az E60-E61 viszont továbbra is tetszik, azon meg sokat nem kell variálni: a legkisebbben is ugyanaz a blokk van mint a legnagyobban, egy 525-öst kevesebb az esélye hogy szétrúgnak, míg az 535 szvsz kerülendő.

Az már mondjuk tisztán látszik, hogy a 3.0V6Mjet-et baszhatjuk mind a 169ben mind a 159ben, noha pont pár héttel volt ezelőtt hír, hogy a VM Motori kifejlesztett egy V6-os dízel motort vagy motorcsaládot a GM-nek, de végül lemondtak róla, tehát van elvileg talonban egy kultúrált 2,9V6 250 lovas moci. Akár el is lehetne hozni. Persze az ikerturbós négyhengereseké a jövő sajna, pont ezért nem kellett a GM-nek sem.
GTPeti2009-04-27 13:12:06 // 10950
A 7,6 az má' nem olyan rossz... Csak a háromezressel ne várnának annyit... (Mikor lesz így nekünk elérhető árú használtautó?)
Wickey2009-04-27 12:53:23 // 10949
azt gondolom te is tudod, hogy normálesetben nehezen repül el az a hengerfej. Ha valaki meg debil, az bármit tönkre tud tenni. :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 12:25:12 // 10948
a 159SW már nem olyan dög nehéz egyébként meg ha a 2.0 dízel 159-en faragtak hogy 170 lóval 7,6 alatt legyen 100on akkor gondolom a nagyon is faragnak még...525 meg az 530 nekem nem kéne főleg amennyiért egy jól felszereltet mérnek...majd 3 év múlva jöhet a 159...
Selmak2009-04-27 12:12:34 // 10947
Szereted az elrepülő hengerfejet hogy propelleres kályhát akarsz?
Wickey2009-04-27 12:08:05 // 10946
Ígyvan. Ettől függetlenül se kéne 20V, akármilyen király. Nincs értelmes autó, amibe belekívánnám. A 156-ot kinőttem, meg sok értelme nem volna kicserélni súlyos pénzekért egy 20V 156-ra most, amikor az én 8V-m semmit nem ér, a rendes 20V-kért pedig komoly pénzeket kérnek. Pláne, hogy az enyémben új a kuplung, a komplett futómű és a fék továbbá nagyszervizen van túl. Ezt az 500k-t senki nem fizeti meg nekem az árában. Ami köviként szóba jöhet, az egy heavily optioned 159 SW 20V automatával. Az meg dögnehéz. Ólombunker meg nemkő' vagy ha igen, legyen hátsókerekes, tehát E61 525d vagy 530d. Arról nem is beszélve, hogy a sorhat továbbá nem soröt. Persze ettől függetlenül azvan, hogy azt a közel 2,5M-et, amit kocsira költhettem volna, rávertem felét a gtv-re, másik felét meg a lakásra. Tehát következő két évben akármit is mondok autócseréről az lesz, hogy fordulás közben a meleg seggem nekiér a hideg falnak, és felébredek. :-)
Wickey2009-04-27 12:01:51 // 10945
attól még teherautó marad... ámbár azokután, hogy a Jumo anno gyártott DÍZEL REPÜLŐGÉPMOTORT, hát már semmin se csodálkozom. Igaz, a germánok sosenemvoltak normálisak, fogalkoztak erősen a széntüzelésű repülőgép gondolatával is. Igaz, akármennyit birkóztak is vele, ugyanúgy nem lett belőle semmi, mint az atommeghajtású bombázóból. Evvan. :-P

Nekem a kövi valszeg B/G-s V6 lesz. És mielőtt betalálsz megint a hülyeségeiddel, hogy neked vót gáz a kocsidban és azmilyenszarazvótmár, ajánlom figyelmedbe amit a 8V és a 20V-ről leírtál. Kábé annyi különbség van ugyanis egy profi hengerenkénti befecskendezéses modern gázrendszer meg a reduktoros között, mint a 8V és a 20V között. Ha ezt egy potens V6 24V-re rádobod, teljesen vidám kombinációt alkotnak. A hangjáról meg ahogy a kasztnit mozgatja ne is beszéljünk. :-)
GTPeti2009-04-27 11:58:18 // 10944
OK, én sem így értettem, csak hogy ne is kezdjük el, mert a 8V-k szépen dolgoznak azért.

Amúgypedig pont írtam a minap, hogy 20V motort vennék... :)
GEORGE2009-04-27 11:16:17 // 10943
Nem csak a plusz henger miatt más....
GEORGE2009-04-27 11:14:18 // 10942
Szerintem nem szidtam a jtd8v-t, csak Wickey mindig abból indul ki, amit rosszul tesz mert azóta komoly változáson estek át a diesel mocik az Alfánál.
WarbiRunner (Gyuri)2009-04-27 11:11:15 // 10941
Így is van..:-)) a 20v M-jethez meg nem fair hasonlítani amúgy sem annak sok a hengere.
GTPeti2009-04-27 10:17:19 // 10940
Csak ne szidjuk a 8V-t, mert a konstrukció korához képest (egy kis doppingal) még ma sem kell szégyenkeznie a forgalomban.
sty2009-04-26 16:36:17 // 10939
Sajna arra még egy kicsit várni kell hogy tényleg ide tartozzam,kb még 8 nap amire nálam lesz a gép.Még ithon nem lett eddig forgalomba helyezve azért ennyi idö.Nade ha már ugyis beszélünk rolla volna 1 kérdésem szerintetek hogyan lehet az hogy egy 2003.05 havi Sw amit 2006.11 hóban hoztak be azóte nem lett forgalomba helyezve?
GEORGE2009-04-26 14:31:06 // 10938
A nézeted ellenére még is használnak az autósportban diesel motorokat.....
Továbbá nem értem, hogy miért a jtd 8V-ből indulsz ki mindig....
Jó motor a jtd8v, de a M-jet 16v és főleg a M-jet 20v lényegesen jobb moci!
Mondhatnám, hogy köszönő viszonyban sincs a jtd8v az M-jet20v-vel. Mind hangban mind ahogyan mozgatja a kasznit...

Amúgy azért merek ilyent kijelenteni, mert "naponta" használom mind kettőt.
kru2009-04-26 14:26:25 // 10937
55-ért hirdetnek egy PRV-öt, az a railszenzorra és a szívósori nyomásérzékelőre is csatlakozik, vedd meg azt :)
én elgondolkodtam rajta, csak 110e körül van az új ára, de még így is sok. meg nem akarom úgy nyitni a szezont, mint piritu, hogy új kuplung a doboz mellé...
kru2009-04-26 14:24:32 // 10936
Én egy másik motort tennék bele. 20ér' :)
Jorjie2009-04-26 12:08:32 // 10935
Üdv a kormosoknál! :-))))
Adrián2009-04-26 11:21:32 // 10934
Nekem is!;)
Wickey2009-04-26 00:24:22 // 10933
:-)

Egye bassza, adjon valaki powerrail ötöt 20ezerér' és beteszem :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-25 18:22:19 // 10932
ellentétben az előző hozzászólással nyugodtan tegyél bele valami normális boxot vagy ha több pénzed van rá chip....20%-ot lehet hozni amit meg is érzel, az előző autómban kb 60e km-et használtam a boxot és se az EGR-nek, se a turbónak nem lett semmi baja most egy másik tag használja nála sincs semmi gond ....halkan megjegyzem pl olaszoknál az új autóhoz rendelhető a gyári írt eprom ami 10-15%-ot hoz....ha bajt okozna nem használnák...
Wickey2009-04-25 17:56:22 // 10931
Én személy szerint semmilyet. Dízelből sose lesz versenyautó, szériaállapotában meg kevésbé tendál a széthullásra. Igaz, a jtd masszív konstrukció, de főleg egy használttal kapcsolatban már lennének fönntartásaim. Úgy hirtelen amit a dologgal kaccsolatban eltok mondani az aszhotty: sok kakajó sok korom egyenlő ledugult egérszelep és elkokszosodott változógeometriás turbó. Én is három éve tipródok a dolgon, nem tettem bele, és nem bántam meg: érzek romlást már az elmúlt 100k km alatt, de szépen öregszik a cucc. Kicsit sokat fogyaszt, újabban pöfékel is picit, de semmi extrém. :-)
sty2009-04-25 17:36:41 // 10930
Gondolkodóba estem,az uj jövevénybe 116 pacis Jtd-be chipet szeretnék milyet érdemes venni,esetleg ha valakinek van az szóljon.Thx
ystuc2009-04-24 21:56:33 // 10929
Nézz be a blogomba, van egy bejegyzés ezzel kapcsolatban. De nekem volt más is apróságok is, meg az enyém más motor. Szóval csak megközelítőleg. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-24 21:55:29 // 10928
változó 56-57e-től a csillagos ég :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-24 21:53:45 // 10927
váltó és szervo olaj amit még érdemes..
sty2009-04-24 21:51:35 // 10926
Vizpumpát is cserélni kell?nem is gondoltam volna és kb ez igycakli pakli mennyibe fáj?
ystuc2009-04-24 21:41:50 // 10925
A teljes vezérlés csere ebből áll:
- vezérműszíj + feszítő és vezető görgő,
- hosszbordás szíj + feszítő és 2 db vezető görgő,
- vízpumpa.

Kihagytam valamit mesterek?
WarbiRunner (Gyuri)2009-04-24 21:40:18 // 10924
Hát ha azt nem is, de a Bravo Clubon olvastam egy jó átalakítást. Egy chipelt JTD-re Punto 2 JTD váltóját tették fel, ami 5 sebességes és hosszabb, mint a gyári. Nagyon szimpatikus megoldás.
sty2009-04-24 21:40:17 // 10923
Srácok ugynéz ki hogy nemsokára átpártolok hozzátok egy 156 Sw 1.9 Jtd-vel,kérdésem :olajcsere alap,ha vezézmüékszijat cserélek akkor még mit kell cserélnem?Thx
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-24 21:30:47 // 10922
mondjuk az Mjet váltóját kéne feldobni a JTD-re hosszú távon termelné a gázolajat :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-24 21:28:10 // 10921
a Multi Dzsentri többet zabrál mint a JTD a 16V-t etetni kell :D
WarbiRunner (Gyuri)2009-04-24 21:26:57 // 10920
Sőt, hiába azonos a váltó, a kerék a 156-on nagyobb, vagyis valójában kevesebbet is forog. Asszem kiveséztük, szóval az 56 eelőnyben van :-) A Tied meg mútidzset, jóhogy nem kajál.
ystuc2009-04-24 21:25:41 // 10919
Én is. Csak tartanék már ott...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-24 21:23:31 // 10918
jah a virsli gumikkal majd kíváncsi leszek a a 215-tel :D
WarbiRunner (Gyuri)2009-04-24 21:17:45 // 10917
Az ős, az igen, a 115 pacisra gondoltam, az nagyon más, habár a blokk ugyanaz.
ystuc2009-04-24 21:12:29 // 10916
Nekem 6,5-7,5. És ezt olyan jól esik leírni. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-24 21:06:01 // 10915
a légellenállás az biztos jobb az 56-nak na meg azért a 115 lovas JTD gyorsabban eléri a kívánt sebességet ez által kevesebbet is fogyaszt ugyan olyan menet teljesítményekkel mint a 45/46 JTD...de egyébként nálam is ugrál az átlag fogyi 6L-től 6,7-ig attól függ hogy nyomom....
Selmak2009-04-24 21:05:00 // 10914
Mert a 156ban is az ős az AR32302.
WarbiRunner (Gyuri)2009-04-24 20:42:42 // 10913
AR32302, szerintem mint a tiédnek..miért?
Selmak2009-04-24 19:40:54 // 10912
Warbi a tiednek mi a motorkódja?
GTPeti2009-04-24 16:07:15 // 10911
Én csak egy 1.4es Fóbia PDTDI-t vezettem "Van" változatban. Namármost az azt megelőző SDI után jobb volt, más PD-t nem vezettem (nem is tervezem :).
(Az autót amúgy a Magyar Halláskárosultak Szövetsége is vszínüleg ajánlja...)
WarbiRunner (Gyuri)2009-04-24 16:01:50 // 10910
Próbálj ki egy PD dízelt :-)
Wickey emlegeti mindíg a dízelek nyomatékgörbéjére. Az Alteanál igen zavaró volt. Hátbanyom az űlés, megindul mintha nagyon qvaerős lenne, aztán azzal a lendülettel le is fárad, már csak az a borzalmas krákogás hallatszik.
WarbiRunner (Gyuri)2009-04-24 15:55:47 // 10909
Szóval ezzel csak annyit akartam mondani, hogy az utóbbi 6.4 majd 6.7-es fogyasztásokat abszolut nem sokallom a tempóhoz mérten. Lehet a légellenállás jelentősen ludas a dologban, úgylátom a 147 étvágya közelebb van a 146-é hoz.
GTPeti2009-04-24 15:55:30 // 10908
Azmiaz a kókadt f... effektus?
WarbiRunner (Gyuri)2009-04-24 15:48:35 // 10907
Gyanítom, hogy nem véletlen a 146 és 156 JTD motorok közti sok-sok különbség. Más a befecskendező rendszere és más vezérműtengely van benne (Eper szerint). Ez kapásból magyarázhatja, hogy mitől fogyasztanak kevesebbet a 156-ok "ugyanazzal" a motorral és váltóval. Nyugis tempóban az enyém is baromi kevéssel beérné, 90-100 körül autózva szerintem reális az 5l, vagy akár alatta. De ahogy elkezd forogni, mintha nőnének a különbségek. Jata szerint a 146 pörgősebb. Nem tudom, de a Wickey által sokat emlegetett kókadt fasz effektust akkor értettem meg, mikor kipróbáltam az Altea PDTDI-t, az enyémnél nem érezni azt a drasztikus lefáradást. Mellesleg a légellenállása sem biztos hogy a legjobb a 146-nak. Ezentúl még az is lehet, hogy használt gép lévén valami fogysztásnövelő baja már van az öreg traktornak, szerencsére az ereje gyári közeli.
GEORGE2009-04-24 13:20:52 // 10906
147 jtd 8v kicsit, autókáztam vele :-)

Bp-en megtankoltam majd H.telek. Másnap be Bp-re jobbra balra ügyintézés....
3.napon le Pécsre. M6 navi szerint 147-el majd a 6-on 120-130 közt...
Vissza fele szintúgy...aztán még 2 napot járt be vele Marty a melóhelyére.....60,02 litert tankoltam 902km-re. Ez 6,65L / 100km
Wickey2009-04-23 18:06:37 // 10905
nekem 5.3, igaz nem siettem sehova :-)
WarbiRunner (Gyuri)2009-04-23 14:53:12 // 10904
6.7 lett, pedig itt városban sem kíméltem :-)
kru2009-04-21 06:40:06 // 10903
Hahó, 159 2.4 mjet kuplung ugyanaz, mint a 156 2.4 20V? Nem tudja valaki? Nem cikkszámra kérdem. Vagy erősebb és ha igen, felmegy vajon a 156-ra?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak