Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-28 20:59:03 // 11101
akkor azt mondod akinek nem GTA-ja van az már nem is sportos Alfa?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-28 20:52:41 // 11100
LMM hiba első blikkre...
Vikking 3112009-04-28 20:49:44 // 11099
A 75 TS bizony akkora telitalálat volt :)))

Arról szó nincs,hogy egynek sem volt soha baja, balfasz bármit ki tud nyírni mint azt tudjuk, de ettől függetlenül... Zseniális.

Meg is nézem, nincs-e fenn valami épeszű TS jó áron a használtautón....
Suhamer2009-04-28 20:45:10 // 11098
Sziasztok.
Lenne egy problémám, remélem valaki tud tanácsot adni.
Egy 156 1,9 JTD-ről van szó. Ma megugrasztottam másodikban és kb 3500-as fordulatnál úgy éreztam, hogy a motor kicsit elgyengül vagy inkább olyan volt mintha eldugult volna vagy nem kapott volna üzemanyagot és kijelzett a műszerfalon a motorhiba jelző kis lámpácska is felvillant rövid időre. Aztán még megpróbáltam párszor néha felvillant a lámpácska, de a kocsi nem gyengélkedett. Mit gondoltok? Találkozott esetleg valaki már ilyen probélmával?
Köszi. Suhamer
Attie2009-04-28 20:39:37 // 11097
Ja, amúgy a JTD védelmében:
Nekem még egyik motorom sem volt ennyire olajmentes. Tiszta a gumicsőnél is.
Konkértan egy csepp olaj sincs sehol, ha föntről nézem. Alulról meg nem látom a motorvédő miatt, de gyanítom, hogy ott sincs semmi :)
Attie2009-04-28 20:37:22 // 11096
Azért ez lázba hoz:
http://www.youtube.com/watch?v=mYx0NRZuBbA&feature=related

Ez nem hoz lázba:
http://www.youtube.com/watch?v=TJimbNGgdO8

Lázbahoz = jó motor
Nem hoz lázba = jó erőforrás, de A-ból B pontba eljutáshoz jó. (Az Alfa erről szól?)

Ne istenítsük már agyon, azért mert praktikus a diesel :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-28 20:28:47 // 11095
így van teljesen egyetértek ....nekem 1.8TB 159 biztos nem lesz mert gondolom 12L alatt nem tudnék vele közlekedni
Selmak2009-04-28 20:26:50 // 11094
Csak a Nord TS nem egyenlő a Fiat féle TSsel.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-28 20:22:13 // 11093
mákotok van nekem 4 puntós ismerősöm van eddig egyben nem kellett cserélni motorvezérlőt....máig:(((
Adrián2009-04-28 19:30:55 // 11092
Hajtanék én is nagyon szívesen a mostani 20V helyett egy 2.4 turbós benzinest(jobban is menne:) csak fogyasszon annyit mint a dejzel!;) Azt pedig hogy hívják amit beletankolok azt nagy ívben leszarom de nem árt ha az az olcsóbb !:))
GTPeti2009-04-28 18:32:01 // 11091
Én igen szkeptikus vagyok azt illetően, hogy bármilyen agyonturbózott hitech benzinmotor meghat a közeljövőben. Ahogy mondani szokták: "Jó, jó, de otthonra nem kéne."

Engem messziről nem érdekel, hogy hogy szól kívülről. Belülről köztudottan nincs dízeles hangja, még a mi majd tízéves autónknak sem. (Ellentétben pl. egy hasonló korú Mondeo nyers kerregésével...) A motortérre pedig feltalálták a rongyot, bár a porózus turbócsövön kívül, amúgysem találok kivetnivalót benne. (Nem a tisztogatásban élem ki magam, de nincs is rá szükség.)

A nálunk gyakran megforduló S-Klasse V6 dízel pedig kinyitott motorháztetővel sem azonosítható be egyértelműen dízelnek. Halk varrógéphangja van, ennyi. (De messze nem teherautómotor.)


Wickey kolléga amúgy csak provokál itten, a fenti dolgokat ő is tudja, hiszen dízelje is van. :)
Liquid2009-04-28 18:09:02 // 11090
na ezaz, vannak dolgok amiket nemkéne :)

az a helyzet hogy nyugateurópában perpillanat éppen az a qrvanagy divat, hogy übergazdaságosnak és húdenagyonkörnyezettudatosnak kell kinézni, és hunyorogva messziről nézve a dízelmotorok beleférnek a képbe, ezért beletolják a nagylóvét a fejlesztésekbe, így most mindenbe dízelmotort raknak még a kakukkos órába is
GEORGE2009-04-28 17:45:58 // 11089
:-))))))))))) látod hová fajult a világ :-)))))))))))))))
Cgo2009-04-28 17:44:06 // 11088
tegnap lattam (hallottam) egy dizel porschet. nem picit volt kiabrandito. de felturte az aszfaltot ;)
GEORGE2009-04-28 17:38:22 // 11087
Ha kimondottan nem is Ász de igen jó moci :-)
JETi2009-04-28 17:20:02 // 11086
Akárki akármit mond a Diesel az ÁSZ !! :)
GEORGE2009-04-28 17:14:48 // 11085
Wickey másik világban él.....nem kell vele foglalkozni.
Azért mert egy személyautóban diesel motor van és hozzá való üzemenyagot kell bele tölteni, attól még nem lesz teherautó belöle.
Aláírom sokaknak "fáj" hogy itt tart a diesel technika ahol tart, bár sosem értettem miért foglalkoznak azok a diesellel akiket nem érdekel?

Én amondó vagyok, hogy amig a 156-ot úgy mozgatja a 2,4 mjet 20v ahogy mozgatja, nagyon nem érdekel, hogy gázolajat kell bele tölteni....

Biztosan nem véletlen az sem, hogy sorra jelennek meg a luxus kategóriában a diesel mocik....aztán jelenleg a diesel a "legnormálisabb" motor az Alfákban, ha tetszik ha nem.

Még egy gondolat, nagyon várom már a 159 1,8 TB próbakörét...addig meg 2,4 mjet :-)
GEORGE2009-04-28 17:07:26 // 11084
Mi 2db 1,2 puntot nyüstöltünk és egyik nem sem volt semmi gondja......
GEORGE2009-04-28 17:05:11 // 11083
Szóval a 75 TS akkora telitalálat volt , hogy egyetlen egynek sem volt sose semmi gondja?

Reméléem ezt te magad sem hiszed el....
GEORGE2009-04-28 17:03:22 // 11082
Te normális vagy???
Már ne haragudj de igazán kételkedem benne, hogy nálad minden rendben lenne......

Leírjam még1szer, hogy minden nap agyonterhelve teszi meg a napi 440-460km távolságot.

A te hőn dicsőitett benzines verdád se biztos, hogy kibírná gond nélkül azt amit az az 1,3 mjet nyel nap mint nap....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-28 16:31:42 // 11081
ez igaz de a kukacoskodó kollégánknak V6-a is van....azok elég stabilak de a dízelek is nagyon megbízhatóak ezért van nekem is az :D
Abarth2009-04-28 16:20:56 // 11080
Ööö nem kukacoskodásból mert eddig benzinesem volt, de ha lemegyek 1szinttel lejjebb a szervizbe akkor a benzines dízel hibaarány erősen a benzin felé húz :) Mind alfából, mind fiatból.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-28 16:14:26 // 11079
a turbónyomás szabályzó szokott megdögleni bennük nagy arányban meg a turbó...
Wickey2009-04-28 16:08:02 // 11078
Aha, tehát van egy vadi új 1.3 mjet, ami 200k km alatt kétszer is megállt az út szélén. Csodás. :-) Mit is kérdezzek meg ezen felül? :-P
GEORGE2009-04-28 15:08:05 // 11077
El kell szomoritsalak, nekem már jóval 100k felett van benne és még is "tiszta" a motortér.....sajnálom, hogy nem írhatom az ellenkezőjét :-)

1,3 mjet vadi újként használatba vett doblo.
Tartósságáról kérdezd csak meg Willyt!
Naponta Bp-Pécs Bp rendszeresen túlterhelve nagyon sokszor olyan utánfutóval amivel 80km/H a max sebesség sík uton!

122ezernél eltört a turbo tengelye, addig makulátlanul teljesített.
Olyan 188ezer tájékán szerelői hiba miatt ledarálta vez szíjjat.
Ha ezt a doblot magán embre használja az életbe nem esik szét alatta... . .
GTPeti2009-04-28 14:53:17 // 11076
Na tessék. Pedig azt írtam, hgoy TÉGED érdekelnek. Aztán közben tényleg. :))
Wickey2009-04-28 14:42:40 // 11075
öhö. Azért fuss neki mégegyszer, mi közöm is van nekem a fiat motorokhoz. :-)

Referenciaként azért a jószomszédság végett megmutatnám a kedvenc példányomat. Ez a konkrét darab 20 év kegyetlenkedés és közel félmillió km után is simán üzemképes maradt: a kasztni fáradt el: eltörött az A-oszlopnál. Nem is volt túl strapás dolog kivenni a szélvédőt, csak félre kellett hajtani a törött oszlopot. :-)
Motorikusan a legnagyobb hibája a gázbowden műanyag házának törése, és ilyetén módon a gázpedál fennakadása volt negyed állásban. Vicces volt.

GTPeti2009-04-28 13:14:18 // 11074
és vajh ki a náthás francot érdekel a ts? :-)

Hát téged, hiszen Te vagy a benzines-fan! :)
Wickey2009-04-28 13:10:22 // 11073
és vajh ki a náthás francot érdekel a ts? :-)

Illetve: az echte TS nem hullik szét. Félmillió után is simán zakatol. Lásd az összes TS 75-öst. Lehet, hogy nem megy, lehet hogy sokat zabál, lehet hogy mindkettő egyszerre, de beindul és elindul. A fiat motorokat meg felejtsük már el... :-)
Selmak2009-04-28 12:34:03 // 11072
1.3 JTDnek tehergépjárműben a tervezett hasznos élettartama 250K, TS meg széthullik 200K ig garantáltan.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-28 11:20:30 // 11071
nekem teljesen mind1 hogy teherautó, sok személyautót lealázok kis fogyival...a bzis krattyogó hangját meg nem hallom mert üvölt a DM...vagy akármi :D
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-28 11:14:28 // 11070
dízelkomplexus :DDD ez jó
GTPeti2009-04-28 11:12:10 // 11069
Én mindig úgy gondoltam, hogy egy autó felépítése határozza meg, hogy teherautó-e. Erre tessék. Kiderül, hogy az dönti el, mit töltök bele!
Wickey2009-04-28 11:11:04 // 11068
peersze :)

George dízelkomplexusa és gázautóellenessége olyan megbízhatóan működik, hogy atomórát lehet igazítani hozzá :-)
GTPeti2009-04-28 11:09:35 // 11067
Vigyázat, Wickey kolléga tudatosan provokál!!! Az biztoss. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-28 11:09:00 // 11066
nagyapának volt dácsiája sosem volt vele gondja :P
Wickey2009-04-28 11:08:13 // 11065
abban tárolják azt, amit leráznak a pofonfáról? :-)
Wickey2009-04-28 11:07:07 // 11064
A 20v is teherautó. Tudod, kattkattkattkatt.... meg büdös a kipufogója továbbá az is csak kormot köp, ezenfelül 100k km fölött ugyanolyan redvás a motortere azoknak is, mint minden más dízelautónak. De ha úgy jobban érzed magad, nevezzük csattogós éjjelilepkének, motorpótléknak, vagy aminek csak akarod. :-P

mellesleg mocskosnagy kár volt lehagyni a teherautó technikát, az még egyszerű volt, mint a faék, egy fitticsári fasza kisdizel milyen pikkpakk széthullik, az hihetetlen. Mondjuk egy 20v-t nehéz agyonütni már csak a mérete miatt is, de egy 1.3-as mjet nem a tartósság mintaképe, valljuk be. :-)
Wickey2009-04-28 11:02:22 // 11063
két milláért én is beszámolom a te autód :-D Annyit megérne a csere. :-P
Wickey2009-04-28 11:01:10 // 11062
nekem meg 1010 km után közel se világít még a lidércfény, szerinted hány km után fogok 59-60-at tankolni ha végre kifogy? :-)
Abarth2009-04-28 10:33:54 // 11061
Mindkettő motoros volt nekem (1.2 16v 5évig) és egyikkel sem volt gond..
GTPeti2009-04-28 09:46:03 // 11060
(Tipp: ajánlj fel neki egy sárga 2T Warbi Tourist-ot inkább. Vagy akkor nem lesz vacsora? :)
GTPeti2009-04-28 09:37:29 // 11059
Jó izlése van az asszonynak. Ugyanakkor igényei is vannak. :))
WarbiRunner (Gyuri)2009-04-27 23:37:23 // 11058
Engem AlfaCityn elkezdett hajtani, kell neki egy Azurro Nouvola színű 166-os....fehér bőrrel :-)) Vagy egy sötétzöld fekete bőrrel. Az én kikötéseim ezekhez a kombókhoz: manuál váltó, V6. Hogy ki tankolja még nem egyeztettük, úgyhogy egyelőre marad a kedvenc kistraktorom az elavult 8v JTD mocijával. :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 21:51:34 // 11057
nem olyan sok de mindegyiknek ugyan az a hibája...
GEORGE2009-04-27 21:45:35 // 11056
gondolom sok 1,3 Mjetes jár hozzád alkatrészért.....
GEORGE2009-04-27 21:44:18 // 11055
Úgy van ahogy írod, a phedra a négyesből a leggazdagabb és a legigényesebb anyagokkal felszerelt. verzió.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 21:35:07 // 11054
hááát az 1.3mjet-nek elég sok az elektronyos gondja az 1.2 nek meg a szokásos alapjárati motor hiba meg a motorvezérlő :(
Erhard 242 (Pure Energy)2009-04-27 21:32:12 // 11053
tudom csak a phedra igényes nagyon....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak