Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Wickey2010-12-17 10:10:00 // 15402
katt-katt-katt-katt-katt-katt-katt.... :-)
atesssz2010-12-17 09:33:04 // 15401
Na mi a helyzet így a hideg idő beköszöntével, hogy indulnak a nagy dízelek? :)
GTPeti2010-11-30 19:50:16 // 15400
Sajnos a "lekötés" ennél a motornál már nem működik. Nálam még igen. (Eltárol hibakódot, de ennél több nem történik.) A valódi ledugózás viszont tudtommal járható út. (SZVSZ ajánlott is.)
Kovi2010-11-29 13:59:35 // 15399
Szia all.

Ki kötött vagy dugozott már le EGR szelepet 1,9 JTD Mjet 140Le motorban.
Vagy valaki meg tudná e mondani hogyan kell, egyszerüen dúgozom vagy ez ennél komplikáltabb?

THX.
zee2010-10-31 20:19:54 // 15398
Azok. Remélem,még hosszú ideig bírja az ami rajt van,most nincs "KEDV" a cseréhez... :(
Wickey2010-10-30 12:50:49 // 15397
Nincsmit, az lesz az. Noha egy francia katalógusban a 9104-es végű cikkszámhoz egyik helyen GT225-öt írtak, de mindenhol máshol 2256V-t, szóval buzi franciák, francia buzik. :-)
zee2010-10-30 06:49:45 // 15396
Megtaláltam:

ALFA ROMEO 156 JTD 2001 M722KT24 140 2.4/5 D GT2256V 710811-0001 46769104

Akkor ezek szerint: GT2256V

Köszi a segítséget! :)
zee2010-10-30 06:38:48 // 15395
Ezt hozta: 46769104
Wickey2010-10-30 01:38:29 // 15394
eper alvázszám szerint mit hoz cikkszámnak? :-)
zee2010-10-29 11:45:30 // 15393
2.4 JTD (CF3) 2001-es 140Le 156-ba milyen Garrett turbó van? Azt vágom hogy változó geometriájú.Néztem több helyen is de nem volt egyértelmű.
Én ezeket találtam:
- GT2256V
- TD2503
- GT225
Csak mert az előző "gondos" gazda cseréltette és valszeg nem az van rajt ami kellene...
Buddha2010-10-28 19:37:28 // 15392
Megkérdezem itt is hátha valaki tud tanácsot adni! ;-)
VM adagolót kellene vezérlésre rakni de nem tudom mi a jel! Van a keréken egy A, egy B, meg két hármas. Tudtok valami trükköt, vagy van esetleg valakinek egy szétszedett motor amiről le tudná másolni nekem?
GEORGE2010-10-26 15:29:28 // 15391
Tegyél használt étolajat JTD-be, aztán mond, hogy mész vele év 20ezret.....
Zsaruktól nem tartasz, utaznak a "sült krumpli" szagú autókra.
Selmak2010-10-25 10:14:31 // 15390




Változó geometriás.
atesssz2010-10-24 20:21:54 // 15389
azt tudod esetleg, hogy a Garrett GT20 az milyen?
Selmak2010-10-24 20:03:50 // 15388
Valóban nincs wastegate. Az aktuátor a füst terelő lamellákat mozgatja, általában ez vákuumos, mert azt egyszerűbb vezérelni, de létezik túlyomásos és villanyos aktuátor is.
Hari2010-10-24 14:03:11 // 15387
Na ezzért kell az a bizonyos előszűrő + fűtés, hogy a bio hömérséklete 60 C fok körül legyen.
Nyáron nem fog bedermední, de sokkal szebben, simábban jár az előmelegített bioval a VM is!
atesssz2010-10-24 13:57:57 // 15386
Hali!

Hogy hívják a geometriás turbó szabályzóját? valamilyen labda nem?
ugye ott asszem nincsen wastegate szelep.
Wickey2010-10-23 23:59:04 // 15385
Hja. A VM dieselbe meg a seggünk alatt belefagyott az ausztriában tankolt biodízel mínusz 15 fokban hajnali 2-kor az autópályán. Menet közben. Akksi ki, akksi át a tréleren himbálózó gtv-be, benzincső elvág, kóla kiönt, kólásflakonba benzin AC-vel belenyomat, benzin a tankba beleönt, akksi vissza, indítóz, imádkoz. Furcsán járt az 50 liter biodízel 10 liter poshadt ötéves 95ös keverékkel, de beindult. :-)
Selmak2010-10-23 21:12:01 // 15384
Adagolós közel nem annyira érzékeny mint egy CR vagy PD, az ős JTD csúcsnyomása is 1400 BAR volt, a mostani 4-5 generáció meg közelít a 2000 BARhoz, offos gyártók ezt már meg is haladták (döglenek is ahogy kell sorozatban).
Alfa GT-Csaba2010-10-23 20:59:44 // 15383
nekem van egy 1.9-es Lancia Prismám és kb 6éve járok felesben gázolaj és használt étolaj keverékkel és semmi baja a motornak és az adagolónak pedig évi 20-25 ezret megyek vele.Mélyebb a motor hangja és nem ugrik annyira mint a tiszta olajtól és évente +1 gázolaj szűrő 1000 forintért amúgy semmi gond vele.Amúgy meg logikusan gondolkodva rájön az ember hogy a kenése is jobb mint ennek a szétlopott gázolajnak amiben már lassan nincsen semmi.A 20 évvel ezelötti olajhoz a mostaninak csak a szaga hasonlit az állagához köze sincs!
zee2010-10-23 20:44:41 // 15382
Szóval akkor mehet bele mondjuk felesbe! :) Sztem kipróbálom. Majd beszámolok a fejleményekről.
Alfa GT-Csaba2010-10-23 20:44:17 // 15381
Én valahol egyszer azt hallottam valamelyik külföldi tv adón hogy a diesel autokat növényi olajhoz hoz fejlesztették ki ,aztán rájöttek hogy kőolajbol van szarásig ezért kezték el a gázolajat gyártani.Ausztriában hivatalosan tankolhatsz biot,itt meg büntetnek érte úgy mint ha étolajat raksz a tankba mert hiába van áfa azon is de plusszba nincs jövedéki adó rajta ez a bajuk vele.
Hari2010-10-23 20:33:52 // 15380
Én is tudnák hasonlókat sorolní! ...erre is vannak olyan tagok akik szerintem évek óta nem tankoltak kutakon! ... és bakkerrr nem kel javítanom ezeket - pedíg én szurkoltam - ! :-)
Ha vakaki "igazi" biodiselt használ soha semmí gond nem lehet a rendszerrel!!! Az ásványi gázolaj sokkal agreszívabb mint a bio társa! Bárki- bármi mást állíthat, de ez kéémia ...és akit nem győz meg - az általam belinkelt - szakmaí anyag .........?!
... ez egy kicsit olyan nekem .: "A szomszédom mondta, hogy a barátnője mesélte, halotta valahól ... :-)
A különböző forumokon megjelenő irásoknak én sem szoktam bedölní, de ha egy egyetemi előadás leirását elolvasom?! ... az azért sokkal hihetőbb!
Alfa GT-Csaba2010-10-23 20:16:37 // 15379
Szerintem az egész biodízelt azért fikázzák mert olcsóbb és ezért nincs rajta annyi haszon.A környékünkön lakik egy koma aki a 230-as mercivel jár télen nyáron használt átszűrt étolajjal amit a környező éttermekből szed össze és majdnem tisztán önti a tankba.Az illata is sokkal jobb mint a gázolaj szaga és korom sem jön a csövön.Kb 8 éve ezzel jár,de még sohasem romlott el tőle a gépe.
Selmak2010-10-23 20:00:32 // 15378
Olaszok határozottan tiltották az unijet és multijet motorokban a biodiesel nagy mennyiségben történő használatát, mert Fosch magasnyomású rendszer tömítései hosszú távon nem bírják, lehet hogy azóta a Fosch változtatott a tömítések anyagán, de szvsz keveseknek lehet közülünk olyannal felszerelt motorja.
Hari2010-10-23 19:17:16 // 15377
S ha már ennyire belemerültünk, talán ITT olvasní leht részletesen a biodiesel előnyeiről és hátrányairól is!
Hari2010-10-23 18:54:42 // 15376
:-) Ahha! ... ezt a cikket pedig a totálkáron olvashatod!

"A biodiesel bármelyik diesel autóba tankolható a motor módosítása nélkül. Vegyi összetétele hasonló a gázolajéhoz, fűtőértéke is megegyezik azzal (kb. 20 százalékkal jobb mint a benziné). Kiváló a konzisztenciája, és mivel nem tartalmaz ként, benzolt, aromás szénhidrogéneket, kevésbé környezetszennyező (a közzétett amerikai adatok szerint 75-90 százalékkal kevesebb a károsnyagkibocsátása egy bioautónak, a mérsékeltebb német kutatók 24-36 százalékra teszik ezt az értéket)."

"Az USA Energiaügyi Hivatala szerint jobbak az égési mutatói és kisebb a szénmonoxid kibocsátási érték, mint a fosszilis fűtőanyag esetében. Kevésbé balesetveszélyes, gyulladási pontja 170 C. Természetesen az új üzemanyag bármilyen arányban keverhető kőolajszármazékkal, javítva annak tulajdonságait. A projektnek olyan támogatói akadtak, mint az Amerikai Posta, Philadelphia városa, egyes nemzeti parkok, és nem utolsó sorban a NASA. Legfőbb célpont a tengerészet, mivel az USA olajfelhasználásának 10 százalékát a hajók és kiszolgálógépezeteik (pl. generátorok) viszik el."
Hari2010-10-23 15:51:51 // 15375
Ha valakit érdekel a Diesel technika egy kis csemege! DIESElL tecnika
... és a biorol is: Biodiesel
Ha valakinek nem tiszta csak kérdezzen!
(Ha van még igény teszek fel.)
Poló2010-10-23 15:44:35 // 15374
Nekem ezt mondták, alátámasztani nem tudom semmivel.
Hari2010-10-23 15:43:21 // 15373
Ezt most abszolút de nem értem! Mi köze a motorolajnak a részecskeszűrőhöz? ... meg miért kerülne a gázolaj a motorolajba? ... és elpárolog? :-)
Poló2010-10-23 15:16:51 // 15372
Úgy tudom, hogy ha a gázolaj belekerül a motorolajba, akkor az elpárolog belőle, a biodízel pedig nem. Ettől szarakodnak a részecskeszűrők. Minden gázolajnak van biotartalma, alig találsz olyan kutat, ahol tiszta gázolajat kapsz. Azért tesznek bele pár % biodízelt, hogy ne tudd eltárolni hónapokig az üzemanyagot.
zee2010-10-23 15:14:48 // 15371
Köszi a hozzászólást.
Szóval akkor tisztán biodizellel nem tudok menni ha jól értem. Jó áron kaptam volna,ezért kérdeztem.Milyen arányban lehet használni átalakítás nélkül?

üdv
Hari2010-10-23 15:10:13 // 15370
Hmmm! ... szerintem pedig minden kormosba lehet tankolní biodieselt. Nem tudok róla, hogy speciel az Alfákba nem javasolnák, vagy egyenesen tiltanák!
Ami tény, hogy mivel a bionak kissé sürűbb az állaga ezért nagyobb és stabilabb nyomást képes előállítaní a szivatyú. A tömítéseket - mármint a gumitömítések, szimering - sokkal kevésbé károsítja a bio mint az ásványi olaj. Ha esetleg valahól valamelyk tömítés nem bírja, az valószínű az avultság számlájára irható!
(Egy pár éve "Faláb" barátom 146-osában kipróbáltuk a biot, és nagyon szépen, csendesebben, eggyenletesebben ment. Azóta is szorványosan használ bele - amikor tud tankolní biot - és semmi gond nincs vele.
Vegyes üzemben pedig még át sem kell alakítaní!
(...megfelelő szűrő, melegítő)
WarbiRunner (Gyuri)2010-10-23 14:17:12 // 15369
Akkor lehet hogy illett volna tekerni egy kicsit a max töltőnyomáson is remapkor. Node ezt inkább nem piszkálom, jó ez így :-) Ha jól tudom alapból 1.1 Bar a max töltőnyomás, ami eleve nem kevés. Lehet ha 0km óta nálam lenne a gép (és 90e lenne benne :-) ) merném, de így franc tudja. Nem ér annyit, hogy kikönyököljön a turbo.
Mellesleg találtam a mobile.de-n egy 90e-t futott ezüst jtd-t....teljesen megkísértett. Direkt "klón autót" kerestem, és van! Komolyan megfordult a fejemben, hogy behozom, és nem foglalkozok autócserével egy jódarabig. A kettőből egy mindíg tudna menni, nincs szervíz miatti leállás. Lehet hülyeség....:-) De lehet hogy nem.
Selmak2010-10-23 09:51:46 // 15368
A T15 teljesen mechanikus.
WarbiRunner (Gyuri)2010-10-22 22:10:34 // 15367
Lehet. Megnyugodtam teljesen, mert egy gramm olaj sem hiányzik. A turbo töltést ne tudom, 4000 fölé forgatva inkább úgy hallom, mintha a wastegate orrán száján próbálna szabadulni a nyomástól, nehogy sok legyen.
Azt nem tudom, hogy ezen a nyomást a comp tudja piszkálni, vagy csak mechanikusan van beállítva? Mechanikusan nem lett állítva semmi ugyanis. Lehet kéne tekerni rajta? :-)))
zee2010-10-22 11:32:03 // 15366
Köszi. :((
Selmak2010-10-22 11:29:18 // 15365
Olaszok szerint nem, mert nem bírják a tömítések.
zee2010-10-22 11:27:17 // 15364
Hali

Biodizel mehet a kormosba?

üdv
Selmak2010-10-22 08:52:13 // 15363
Azt se felejtsd el hogy remap-od volt, ahol átírták az adagokat. Elképzelhető hogy padlógáznál 4000 felett már nem ég elég gyorsan a gázolaj hogy füstmentességhez és/vagy nem szállít már eleget a turbó a füstmentes égéshez.
WarbiRunner (Gyuri)2010-10-21 21:38:15 // 15362
És ja...a 180 az épp 4000 környéke, kicsit tán alatta...szóval ebben is van valami :-)
WarbiRunner (Gyuri)2010-10-21 21:35:25 // 15361
Nem sokat kapott a 4k fölötti fordulatból. A végsebességet egyszer próbáltam ki, és rövid időkre néhányszor eltologattam 180 fölé is. Kb óra szerint 180-ig érzem úgy, hogy nem esik nehezére, emelkedőn, szembeszélben, bárhogy szépen felmegy addig. Onnantól szélfüggő a produkció.
Nem szokásom amúgy ennyire kenni neki, valahogy ilyen napom(unk?) volt. Jobbára 3000 és 3500 közt használom az autót, érezhetően azt szereti. De ennyit bírnia kell amúgy, nem gondolom hogy 4k fölött el kéne kopni a motornak, nem akkora eszeveszett fordulat az. A reggeli hidegindítások meggyőződésem, hogy sokkal károsabbak.
Wickey2010-10-21 21:05:17 // 15360
ha te akkora orkánnál, ami 200 fölött az autó mögött van, látsz füstöt, akkor az már úgy kojtol, mint egy Szergej indításkor ráhúzott kövérgáznál. Csak haluztad. :-) Amúgy ne forgasd tartósan 4k környékén a motort, mert fél méretet fog kopni Budapest-Debrecen között. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2010-10-21 18:21:50 // 15359
Akarta...könyörgött, hogy tapossam :-) Tán nem ettől fog kifeküdni, a hidegen rövid utakat jobban utálja :-)
szasza(SW)2010-10-21 17:23:26 // 15358
Gyilkos!Mér bántod azt a szegény párát?:))
WarbiRunner (Gyuri)2010-10-21 17:16:35 // 15357
Húúú..ma megfutotta GPS szerint a 202-t a kistraktor (jó, volt egy kis hátszelem). :-) Szegényt meghajtotottam ma rendesen, a 180-at többször is megnéztük, amúgy 150-160 között mentünk. Jól ment, viszont 200-nál mintha enyhe szürkés füst lett volna mögötte. Vagy haluztam, nem volt határozott füstölés, csak lebbent ott valami, figyelgettem a tükörből...mindenesetre ez nem tetszett. Gyorsításkori füst nem volt, de ez az enyhe ködölés...
Jobbesetben "csak" az olaj csereérett, van benne 13e, végülis lehet. Megnézem, hogy fogyott e (gyanítom, hogy kivételesen igen).
Wickey2010-09-29 20:11:05 // 15356
hát ja. Biztos nem csak sorja amit elfelejtettek letörni öntés után :-PPP
Dags2010-09-29 20:04:12 // 15355
250 bar-nál száll. menny.: 4cm3 3,8cm3 3,2cm3 3,8cm3 4cm3 felújítás előtt
3,5cm3 3,3cm3 3,2cm3 3,5cm3 3,6cm3 felújítás után
Dags2010-09-29 19:58:33 // 15354
2T+M KFT. Győrzámoly, Központi major------------------>a porlaszót felújító cég neve!
Dags2010-09-29 19:56:34 // 15353
hát ezt én se tudom..... jobb nem lett az biztos!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak