Nem hiszem, hogy Adrián autója jobban karban lenne tartva mint ahogy én karban tartom az enyémet.
Kivi leszek ha Adriánéban meg lesz a 250ezer milyen állapotban lesz.
Nagyon egyszerű magyarázat van arra, ha egy adott típuson belül eltérések vannak az autók közt.
kezdem a te 156-al.
Mindig volt rajta átalakítás, hol különböző program, kipufogó átalakítás stb stb ez látszott is a teljesítményben, mert a tied ment el a legjobban és füstölt is a legjobban.
Adrián verdája teljesen gyári mint az enyém és a Ferkóé és a Hosszúé.
Mivel a motorok sosem egyformán erősek akármennyire is 2,4 jtd 20V az összes mindnek eltérő a teljesítménye bizonyos határon belül.
A vezérlő program viuszont mindegyiken egyforma. szóval van amelyik főtengelyen adja le a 175 lovat van amelyik keréken is.
A ment teljesítményben itt van az eltérés.
Ferkó 2,0 jtd20v nem megy rosszul igaz nem tudja megelőzni az enyémet de le se marad.
Én összemértem Andy 166 3.0 V6-val az enyémet. 80-160-ról megindulva 200-ig egy centit sem tud közelíteni hozzám, utána zárkózik fel és húz el.
Ennek fényében ki merem jelenteni, hogy nincs gond az autóm menetteljesítményével.
Továbbá nem emlékszem, hogy Adrián valaha is 3 autót adott volna 330m-en, ennyire nem ment rosszul sose, csak a legutolsó kaposi talin mikor nem volt jó a turbóm.
Sosem értettem, hogy tudja valaki egy gyorsuló autóból hátra nézve megállapítani, hogy 3 autót adtam neki......
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
GEORGE2010-12-30 17:26:38 // 15552
Ferko2010-12-30 17:17:19 // 15551
Szólok, ha bemérettem.:-)
Ferko2010-12-30 17:16:45 // 15550
Nah igen. Én is kerestem a füstöt, de nem láttam sehol.:-))
GEORGE2010-12-30 17:15:22 // 15549
Szerintem ott megint csak egy Alfa lehúzással találkozunk. Ráadásul egy képen sem látni, hogy füstölne a 156-os.
ALFI1562010-12-30 17:14:52 // 15548
Ok.Majd úgy is látom a blogba.Én is agyalok rajta,hogy padra teszem.Én is nagyon kiváncsi vagyok.
Ferko2010-12-30 17:11:19 // 15547
Ja és George is ment az autómmal és azt mondta, hogy szépen megy ez. Ha gyengébb lenne, azért neki is feltűnt volna.:-)))
De egyszer majd elviszem beméretni, mert engem is izgat, hogy mennyi az annyi.:-)
De egyszer majd elviszem beméretni, mert engem is izgat, hogy mennyi az annyi.:-)
Ferko2010-12-30 17:08:23 // 15546
Biztos, hogy 175 lovas az enyém. A George autójában van 250.000 km már. Mondom: olyan volt, mint ha zsinóron húzott volna. Az enyémben meg 154.000 km van.
Én kizártnak tartom, hogy ez csak 150-160 lovas lenne.:-)
Én kizártnak tartom, hogy ez csak 150-160 lovas lenne.:-)
ALFI1562010-12-30 17:05:34 // 15545
Nem tudom.Több benne a km.,kopotabb,máshogy volt karbantartva......Nem tudom.A legszarabbúl Hosszú kocsija ment.Azon szerintem más program is volt.Más országokba ez a 2.4 volt 150-60 lovas verzíóba is.Mindegyik között volt különbség.Enyémet nem mérem hozzájuk mert az nagyon elment.A rövid Kaposújlaki pályán próbálgattuk össze.Utánnam volt Adrián majd 2 kocsival utánna George.Adrián be is mérette az övét.Az annyi mint papíron meg van adva.Azért mondtam egyszer neked,hogy lehet,hogy a tiéd annyi amennyi a forgalmiba van.Ez csak úgy derülne ki ha beméretnéd.De majd ha Adriánéval összeméred egyszer ahoz már lehet viszonyítaní.
Ferko2010-12-30 17:00:25 // 15544
A George autója miért nem megy úgy? :-o
ALFI1562010-12-30 16:55:19 // 15543
Adriánéval kéne hasonlítaní.Az megy úgy mint egy 2.4m-jet.
Ferko2010-12-30 15:53:18 // 15542
:-)))
Kikormoltam rendesen. HA már 175 paci, akkor had szóljon.:-)
Kikormoltam rendesen. HA már 175 paci, akkor had szóljon.:-)
Ferko2010-12-30 15:52:44 // 15541
Mentünk együtt Georgeval novemberben az M1-esen. Ő ment elő. Padlóig tapostuk ahol tudtuk, volt, hogy lassítani kellett, mert barmok voltak az úton, de mikor kigyorsítás volt, George nem tudott elhúzni. Mint ha zsinóron húzott volna, úgy mentünk együtt.:-)
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-30 15:52:26 // 15540
Beedzetted, ezt tanusíthatom :-)))
Ferko2010-12-30 15:50:54 // 15539
Biztosíthatlak, hogy ha szarul is ment a kormos akkor, most már semmi baja.:-)))))))
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-30 15:50:15 // 15538
Ja, csak épp az a 2.4 a Ferko verdája. Szerintem gyorsulni kéne egyet a George-éval és kiderül az igazság.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-30 15:46:38 // 15537
szerintem valami gebasz volt azzal a 2,4-gyel még a 150 lovassal is körbe autóztam egy hondát, pláne egy mondeot :P
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-30 15:45:14 // 15536
Hát nem tudom...9.5 körül gyorsul az Accord, papíron az Alfának körbe kéne autóznia.
Ferko2010-12-29 12:08:53 // 15535
Biztos béna volt a sofőr.:-DDDD
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-28 23:41:15 // 15534
Füstűű? Meg egy 2.2-es Akkord legyorsulja? 1.6M? :-D
Ferko2010-12-28 22:27:13 // 15533
Sztárautóóóóóóóóó!:-))))
Mit talált George.:-)))
Mit talált George.:-)))
Wickey2010-12-28 10:11:28 // 15532
ÉN ezt tudom, ráadásul nem is túl komplikált dolog, ezért is csodálkozom hogy "fékfolyadék csere" címszóval nem így csinálják... Amúgy a lustaság nagy motivátor, gyártottunk olyan sapkát a tartályra, amiben egy szelep van, csak csurig vágod folyadékkal a tartályt, légtelenítő kinyit, majd kompresszorral megküldeni óvatosba a tartályt. A túlnyomás meg szépen kilöki a nyálat ahogy kell. :)
ABS-es EBD-s féknél még nem merészeltem noha elvileg ebben az irányban nem szabadna szétcsesznie az ABS modult.
ABS-es EBD-s féknél még nem merészeltem noha elvileg ebben az irányban nem szabadna szétcsesznie az ABS modult.
Cro1662010-12-27 23:12:21 // 15531
Gondolom igen..csak jeleztem, hogy attól, hogy fentebb van a befolyó része, automatikusan nem megy bele:))
Kinyitod a légtelenítőt(átlátszó vékony műanyagcső rá,természetesen)és várod, hogy lecsorogjon..vagy pedál pumpál,benyom,légtelenítő kinyit,pedál nyomva tart,légtelenítő elzár...pedál pumpa,benyom, légtelenítő kinyit,pedál nyomva tart, légtelenítő elzár..néha ellenőrizni a szintet, és ha már a csövön a tiszta olaj jön, kész vagy:) kb ennyi:)
Kinyitod a légtelenítőt(átlátszó vékony műanyagcső rá,természetesen)és várod, hogy lecsorogjon..vagy pedál pumpál,benyom,légtelenítő kinyit,pedál nyomva tart,légtelenítő elzár...pedál pumpa,benyom, légtelenítő kinyit,pedál nyomva tart, légtelenítő elzár..néha ellenőrizni a szintet, és ha már a csövön a tiszta olaj jön, kész vagy:) kb ennyi:)
Wickey2010-12-27 22:40:59 // 15530
nade... pont az a lényege, hogy lecseréljem, tehát kinyitom, nemde? :)
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-27 21:51:01 // 15529
Jaha...akkor nem a szervóval közös, hanem a fékkel :-)
Oké.. DOT4 van benne, 3 éves 75e km-es olaj, tavaszra volt a csere kalkulálva.
Oké.. DOT4 van benne, 3 éves 75e km-es olaj, tavaszra volt a csere kalkulálva.
Cro1662010-12-27 21:29:42 // 15528
Az elágazásig jut hamarabb...de abba az ágba csak akkor menne, ha lenne hely...mondjuk,ha kinyitod a légtelenítőt..ha nem, akkor ott bizony csak a régi olaj foglalja a helyet tovább:))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-27 21:07:46 // 15527
mindig olyat fogok ki amin cserélni kell :D
Poló2010-12-27 21:03:15 // 15526
Hogy cserélsz 2 évente fékbetétet, mikor 1,5 évente autót cserélsz? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-27 20:55:59 // 15525
jah csak ilyen szerelővel még nem találkoztam :P
Wickey2010-12-27 20:51:36 // 15524
amúgy a kuplung kivezetése a tartályból mindig feljebb van mint a féké, tehát oda hamarabb jut el a friss olaj... már csak azért is, mert ha összefossa magát a kuplungod és elfolyik a nyál valamelyik munkahengernél azért még féked maradjon, szar megoldás, mi? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-27 20:51:19 // 15523
nálam más a helyzet végül is 2 évente cserélek fékbetétet akkor meg fékolajat is szoktam :)
Wickey2010-12-27 20:50:01 // 15522
kultúrember úgy cserél, hogy feltölti a tartályt frissel, és addig "légteleníti" a fékeket meg a kuplungot, amíg friss olaj kezd el jönni a csőből. És mint volt is róla szó: az látszik a színén.
Poló2010-12-27 20:48:40 // 15521
Hát ez az, hogy nem szokták, pedig kellene azt is. Nekem 4 éve lett cserélve a fékolajam, következő cserénél megy a kuplungból is.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-27 20:44:21 // 15520
ez mind szép és jó de attól hogy cserélgeted a fékolajat 2 évente attól csak a fék rendszerében lesz friss olaj ahol leágazik a kuplunghoz ott ugyan az a használt olaj marad ha csak azt is le nem engedik...azt meg nem igazán szokták
Poló2010-12-27 20:40:44 // 15519
Nem a szintjére gondolok, hanem a minőségére. Elvileg 2 évente kellene fékolajat cserélni. Amit a polcról leveszel dobozban, az sárga, ha a legtöbb autó fékolajtartályát megnézed, azok meg feketék. Az autók 90%-ában rossz a fékolaj. Műszerrel lehet mérni, Selénia rallykon szokták. Tavaly vagy idén odaszól Ofi egyik embere a másiknak, miután megmérte az enyémben, hogy mégsem a műszer a rossz, mert az enyémnél kivillantak a ledek. A többi autónál akik előttem voltak, azoknál nem, így már arra gyanakodtak, hogy megdöglött a műszer.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-27 20:40:37 // 15518
egy jó autószerelő megmondja melyik ment tönkre ...gondolom DOT4-es olajat raktatok bele akkor azzal gond nem lehet
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-27 20:30:42 // 15517
csak jelzi komp hogy kevés a fékolaj...
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-27 19:50:46 // 15516
Szemrevételezéssel kiderül a hiba (ha igen, mit kell nézni?), vagy egyszercsak kidől és kész?
Poló2010-12-27 18:22:24 // 15515
Vagy csak le kéne cserélni az olajat.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-27 18:00:05 // 15514
semennyire vagy munkahenger vagy főhenger hiba
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-27 16:47:26 // 15513
Dízelnél mennyire normális jelenség, hogy hidegben reggel borzasztó nehéz betaposni a kuplungot? Gondolom,hogy sűrű az olaj, de ez kicsit túlzás szerintem..
Melegen sem épp puha, és fent fog mintha 150e lenne minimum a kuplungban, pedig van benne 50e nagyrészt autópálya, tehát még elméletileg szinte új. Gyakorlatilag meg néha már érzem a húzócsapágy bemaródását a lamellákon...
A munkahenger tud szorulni? Vagy mi lehet még? Rossz hidraulika olaj minőség? A kormányzás jó, szervo nem hangos, nem nehézkes.
Melegen sem épp puha, és fent fog mintha 150e lenne minimum a kuplungban, pedig van benne 50e nagyrészt autópálya, tehát még elméletileg szinte új. Gyakorlatilag meg néha már érzem a húzócsapágy bemaródását a lamellákon...
A munkahenger tud szorulni? Vagy mi lehet még? Rossz hidraulika olaj minőség? A kormányzás jó, szervo nem hangos, nem nehézkes.
Selmak2010-12-26 19:40:13 // 15512
Kiveszed és rákapcsolod 12Vra. ha végig izzik akkor jó, ha nem akkor kuka.
Wickey2010-12-26 18:07:30 // 15511
én is mondtam hogy hülyeség, az a váltó 280-300Nm köré lehet méretezve, hogy a V6-okat elbírja. 300Nm-re korlátozni chippel meg gy 20V-t nem túl nagy okosság, annyit egy sima 10V is tud, ráadásul azok ocsóbbak is. :P
GTPeti2010-12-26 12:18:30 // 15510
A rat stílustól eltekintenék, mert ha már vmit csinálunk, csináljuk rendesen. A többi mehetne. :)
Bár a Nyomatékgyár, asszem rövid úton darabokra aprítaná a 75 3seb váltóját. :))
Bár a Nyomatékgyár, asszem rövid úton darabokra aprítaná a 75 3seb váltóját. :))
atesssz2010-12-26 10:54:40 // 15509
Sziasztok,
Hogyan tudom leellenőrizni biztosra azt, hogy mindegyik izzítógyertya izzít-e izzításkor?
Ellenállást már mértem rajtuk csak simán, olyan 1,5 és 2 ohm között voltak.
Az az érzésem, hogy nem mindegyik végzi rendesen a dolgát. Mikor beindul a motor, mintha nem menne mindegyik henger azonnal, hanem csak később 2-3 mp után kapcsolódna be.
Hogyan tudom leellenőrizni biztosra azt, hogy mindegyik izzítógyertya izzít-e izzításkor?
Ellenállást már mértem rajtuk csak simán, olyan 1,5 és 2 ohm között voltak.
Az az érzésem, hogy nem mindegyik végzi rendesen a dolgát. Mikor beindul a motor, mintha nem menne mindegyik henger azonnal, hanem csak később 2-3 mp után kapcsolódna be.
Wickey2010-12-24 15:46:51 // 15508
Robinak amúgy volt egy ilyen húzása, hogy kieszelte hogy majd a törött kasztnimat kikalapálja csak úgy rat stílusban, belevajaz egy szénné csipelt 2.4 20V-t, és mögéakaszt egy 75 Milano 3sebességes automataváltót. Utána bevette a gyógyszerét (tömör vasrúd análisan) és jobban lett. :))
satya2010-12-24 10:07:23 // 15507
orvos látott már??? :))))
GTPeti2010-12-24 09:13:42 // 15506
Hmm... GTV6 JTD motorral. Finom. :)))))
Wickey2010-12-21 20:31:33 // 15505
Van termosztát ha jól sejtem. Az olajszűrőnek van egy "adaptere" vagy mi, ami elvileg termosztátként működik. Ezért is tanácsos a meleg olajat leengedni.
A kapcsolódó bazdmeg: kerestem illusztrációt, erre mit dobott a gép?!
na szóval a szőröstalpú büdöslábú... ésmégtudnámfolytatni :-)))) Ez a google segghülye, de hogy mindenféle intelligenciától távol áll az egyszer biztos.
A kapcsolódó bazdmeg: kerestem illusztrációt, erre mit dobott a gép?!
na szóval a szőröstalpú büdöslábú... ésmégtudnámfolytatni :-)))) Ez a google segghülye, de hogy mindenféle intelligenciától távol áll az egyszer biztos.
Selmak2010-12-21 20:26:35 // 15504
Vízkörben van az olajhűtő és szvsz van valami termosztátja.
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-21 17:15:25 // 15503
Az már igaz...kéne nekem egy olajhőfok mérő :-)) Az enyémben még olajhűtő sincs, a 115 lovasban meg már asszem az is van. Ott az olajnak is van valami termosztát-szerűség, vagy mindíg hűt? Ha az utóbbi, az télen szívás, nem?