Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Selmak2010-12-19 19:41:52 // 15452
Csökkenti az égési hőmérséklet és az égési végnyomás, valamint kevesebb a zoxigén ami reakcióba léphetne a nitrogénnel, de ez azzal jár hogy elégtelen égés ami csökkenő hatásfokot, korom és CH kibocsájtást okoz.
Piritu - 1.000.0002010-12-19 19:18:39 // 15451
Köszi! Vacsi után elolvasom :-)
GTPeti2010-12-19 19:16:59 // 15450
Te tudsz németül, itt egy doksi erről.
Piritu - 1.000.0002010-12-19 19:14:16 // 15449
Lassan összeáll a kép. Most már csak az érdekelne, hogy miért lesz kevesebb a noxid, ha visszavezetem a motorba?
Piritu - 1.000.0002010-12-19 19:12:36 // 15448
Szóval a sötét zöldek :-DD
Piritu - 1.000.0002010-12-19 19:11:59 // 15447
Nem OFF-ról beszélek, hanem motorról.
A jtd-k és mjet-ek elmennek ennyit.
u.i.
A dejzel NEM városi használatra való, ahogy a SUV-se.
A jtd-k és mjet-ek elmennek ennyit.
u.i.
A dejzel NEM városi használatra való, ahogy a SUV-se.
GTPeti2010-12-19 19:10:02 // 15446
A cartárs leírta az előbb. :) A nitrogénoxidok csökkentésére. Csak állandóan ez a dolog nem működik, mert egy körfolyamat (beszív-elég-kormos levegő keletkezik-amit újra beszív...) és nagyobb fordulatszámnál koromban sokkal dúsabb kipufgogógáz állna elő. Mint a példád mutaja.
Piritu - 1.000.0002010-12-19 19:08:00 // 15445
Lehet olyan "normális" körülmény, amikor teljesen kinyit?
Selmak2010-12-19 19:07:55 // 15444
Hogy a mélyzűdek ne rinyáljanak az NOx miatt.
Selmak2010-12-19 19:07:25 // 15443
Ha egy motor elmegy 3-400e felett, akkor szívja csak a kormot :-)
Tévedés. A korom éppen hogy károsítja a motort.
Erhard mesélt a Volvo SUVjáról amiben Ford diesel van, Van rajta EGR, DPF meg miden fene. Városi használatban néhány ezer km alatt az EGR és DPF regenerációs program gyakori használata miatt úgy elkopott a motor hogy generálozni kellett.
Tévedés. A korom éppen hogy károsítja a motort.
Erhard mesélt a Volvo SUVjáról amiben Ford diesel van, Van rajta EGR, DPF meg miden fene. Városi használatban néhány ezer km alatt az EGR és DPF regenerációs program gyakori használata miatt úgy elkopott a motor hogy generálozni kellett.
Piritu - 1.000.0002010-12-19 19:06:09 // 15442
Akkor minek is van?
Selmak2010-12-19 19:04:27 // 15441
Azt jelentette hogy nem csak akkor szívta a kipufogógáz és legfőképpen nem annyit mint amit a motor tervezői megálmodtak, hanem a mindenkori 30%t. Ami fullgázon nagyon nem egészséges a motornak.
GTPeti2010-12-19 19:01:19 // 15440
"Cserébe amikor jó, akkor nincs látható füst a kocsi mögött."
És ez a legkisebb mértékben köszönhető az EGR-nek.
És ez a legkisebb mértékben köszönhető az EGR-nek.
Piritu - 1.000.0002010-12-19 19:00:18 // 15439
Oké, ez egy abnormális üzemmód.
Cserébe amikor jó, akkor nincs látható füst a kocsi mögött. Ha ennek az az ára legyen. Ha egy motor elmegy 3-400e felett, akkor szívja csak a kormot :-)
u.i.
a boxal néha jött egy-egy pamacs :-)
Cserébe amikor jó, akkor nincs látható füst a kocsi mögött. Ha ennek az az ára legyen. Ha egy motor elmegy 3-400e felett, akkor szívja csak a kormot :-)
u.i.
a boxal néha jött egy-egy pamacs :-)
GTPeti2010-12-19 18:49:54 // 15438
Ez is mutatta, hogy milyen klassz dolog, mikor a kipufogógázt szívja vissza a motor...
Piritu - 1.000.0002010-12-19 18:49:22 // 15437
Az mit jelent? (amúgy 30%-on maradt)
Mindent visszaereszt, vagy éppen semmit?
Mindent visszaereszt, vagy éppen semmit?
Selmak2010-12-19 18:48:06 // 15436
Mert állandóan nyitva volt.
Piritu - 1.000.0002010-12-19 18:47:36 // 15435
"EGR...a koromtermelést és szénhidrogén kibocsájtás brutálisan megnöveli. "
Ezt nem értem, amokor rossz volt az EGR-em még állandó sebességnél is füstölt a Vas, mint egy mozdony. A csere után eltűnt a füst a hátunk mögül.
Ezt nem értem, amokor rossz volt az EGR-em még állandó sebességnél is füstölt a Vas, mint egy mozdony. A csere után eltűnt a füst a hátunk mögül.
Selmak2010-12-19 18:43:54 // 15434
Az a baj hogy a legkisebb részecskeméretűt ami a legkárosabb a koromcsapdák is csak időlegesen tudják megfogni.
Sporter2010-12-19 18:39:57 // 15433
Azt kifelejtetted, hogy a szmog kialakulásának legfőbb oka. A korom is veszélyes, de korszerűbb befecskendezés és részecskeszűrő azt már nagy mennyiségben le tudja csökkenteni
Selmak2010-12-19 18:22:08 // 15432
Nitrogén oxidoknak rövidtávú hatásuk van, ráadásul szelektív redukciós katalizátorral könnyen bonthatóak. A korom viszont hosszú távú lárvális hatású szennyező anyag. Szép lassan felhalmozódik és akkor úgymond "berobban" a kártétele. EGR ugyan csökkenti NOx gázokat, viszont a koromtermelést és szénhidrogén kibocsájtás brutálisan megnöveli. Egyik se az könnyen kezelhető szennyezőanyag.
Sporter2010-12-19 18:16:53 // 15431
Te gondolom jártas vagy a biológiában ill. a kémiában, így tudod h miért ártalmasak nitrgonénoxidok is.
Selmak2010-12-19 18:03:05 // 15430
NOx lebomlik, a korom nem.
Sporter2010-12-19 18:02:27 // 15429
Nekem jó az EGR-em, és nem is akarom kiíratni, annak ellenére, hogy 1 szükségtelen plusznak tartom amire csak a károsanyag-kibocsájtási normák betartása miatt van szükség.Ha ezen múlik, én ennyivel hozzájárulok a tisztább környezetért :)
GTPeti2010-12-19 17:57:59 // 15428
Kiváncsi leszek, hogyan jársz majd el, ha egyszer DPF-es autód lesz... ;)
[k i z z o]2010-12-19 17:55:12 // 15427
Van egy solenoid amit vezérel és van egy solenoid feedback, aminek a diagnosztikáját ki lehet maszkolni. Értelme nincs, meg kell csináltatni az EGR -t, uez vonatkozik a részecskeszűrőre. Ha kiütik, ki is kell venni, mert nincs REGEN és meghal. Egy motornál, ahol van EGR, elég sok szerepet szánnak neki, úgyhogy jobb ha vezérelhető, és azt csinálja amit mondanak neki :)
Selmak2010-12-19 17:50:27 // 15426
EGR Exahust Gas Recirculation azaz kipufogógáz visszavezető szelep, ettől dugul el jól a DPF és kormolnak le a VTG turbó terelő lapátjai.
'''''2010-12-19 17:43:29 // 15425
Az egr mi pontosan?Én a részecskeszűrőmet irattam ki mert állandóan eldugult.Azt simán ki lehet irni,annak ellenére,hogy előtte és mögötte is van érzékelő.
Selmak2010-12-19 17:35:47 // 15424
Ha le van tiltva a figyelése akkor csak lehúzod a kábelt róla és viszlát. Bár érdekes lehet amikor 2 év kikapcsolt EGR megpróbálna újból visszakapcsolni.
Sporter2010-12-19 17:34:15 // 15423
Végülis van benne ráció :) Csak a mágnesszelepet kellene valahogy zárva tartani mikor úgy akarom :)
GTPeti2010-12-19 17:13:50 // 15422
Az az értelme, hogy vizsgára visszadughatod...
Sporter2010-12-19 17:08:04 // 15421
Na de, akkor ha bent van az EGR, de a rendszerból ki van írva a hiba figyelése, akkor mi értelme? Nem értem, h gondolod :)
GTPeti2010-12-19 16:56:12 // 15420
Lehet, hogy rosszul gondolom, de nem kpl. az EGR kezelést kell kiírni, hanem a figyelést. Ez azt jelenti, hogy ugyanúgy vezérli az egeret, csak nem nyafog, ha vmi nem kóser. Csak spekuláció. Az viszont NEM spekuláció, hogy a korombandús kipufogógáz NEM való a szívoldalra...
Kovi2010-12-19 16:45:18 // 15419
Igen olvastam de most jó nem piszkálom THX.
Sporter2010-12-19 16:27:35 // 15418
Igazából nem szeretném ha véglegesen ki lenne iktatva, mert akkor a műszaki vizsgán érdekesen néznének a nitrogén-oxidok értékei láttán.
GTPeti2010-12-19 12:50:40 // 15417
Mint írtam, van rá megoldás.
Kovi2010-12-19 12:09:49 // 15414
Már én is meg probáltam le dugozni de az nem jött be!:-((
A problémám viszont megoldodott termosztát cserével ugyanis észre vettem nagy hidegben nem nagyon melegedett a motor gyakorlatilag egyáltalán nem!
Termosztát csere most jó a vas!
Alapjárati gond volt nagyon rázta magát mikor már melegnek kellet volna lennie hát most meleg nem is rázza magát biztosan didergett!!:-))
A problémám viszont megoldodott termosztát cserével ugyanis észre vettem nagy hidegben nem nagyon melegedett a motor gyakorlatilag egyáltalán nem!
Termosztát csere most jó a vas!
Alapjárati gond volt nagyon rázta magát mikor már melegnek kellet volna lennie hát most meleg nem is rázza magát biztosan didergett!!:-))
Piritu - 1.000.0002010-12-19 11:53:33 // 15413
Neken azt találták, hogy tettek bele egy másikat, ami jó volt :-)
klatty
klatty
GTPeti2010-12-19 11:49:37 // 15412
Ha ennyire jó a helyzet nélküle, akkor a helyedben elmennék egy szakértő chippeshez és kiiratnám a figyelést. (Alfi156 cartárs tud is ilyet.)
Sporter2010-12-19 11:48:23 // 15411
Tudomáson szerint, erre még nem talált ki senki semmit, én viszont már jártam úgy pár hetet, hogy ki volt szedve az EGR cakk-pakk :) Jobban is harapott a gép, csak idegesítő volt állandóan nézni ahogy indításnál kiírja a hibát...
GTPeti2010-12-19 11:43:33 // 15410
Ezek kéremszépen az Alfa vírus "D" variánsának korai tünetei.
Dr. GTP
:)
Dr. GTP
:)
Robiq42010-12-19 00:56:53 // 15409
ma már tábortűzből is mindenki dízelt akar :D:D:D
atesssz2010-12-17 12:03:23 // 15408
az enyém valahogy így: http://www.youtube.com/watch?v=E6nLIeMN5oI :)))
Jorjie2010-12-17 12:03:05 // 15407
Öööööö, nem a jtd-ben fogant véletlenül? :-DDDDDDDD
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-17 11:55:00 // 15406
És különben is trarrarrarrarrarrarra-krffff-krffff-trarrarrarra...
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-17 11:53:09 // 15405
Erről jut eszembe...a kislányom komolyan félrenevelődött :-) Ha autót lát bármilyen újságban, könyvben, konkrét (üzemmeleg) dízelhangot ad. 10 hónapos és már dízeles...ezt nem így akartam :-D Sőt én eleve a babázást a "cin-cin kisegeret" meg a "brum-brum mackót" erőltettem, de neki csak az autó tűnik érdekesnek az egész képeskönyvből...:-)
Jorjie2010-12-17 11:51:58 // 15404
Az enyém: krrrrr-takk-tadadadakkk-takk-tadakk-takk-takk-takk stb. :-))))))
zee2010-12-17 11:42:54 // 15403
vagy: takk-takk-takk-takk-takk-takk-takk.... :)