Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

GEORGE2011-07-28 20:00:37 // 16752
Ezt próbálom neked is megmagyarázni, hogy attól mert te hánysz a gázolajtól, attól még igen is vannak SportDieselek, hiába is kiabálod az ellenkezőjét :-))))))
Tudom nehéz elfogadni, de ettől még léteznek :-))))
GEORGE2011-07-28 19:56:00 // 16751
én is így gondolom....
GEORGE2011-07-28 19:55:01 // 16750
meg ne haragudj, kit érdekel, hogy mennyibe kerül ha cserélni kell???
Kit érdekel, hogy csak 400e km megy el az a motor???
A hang a lényeg és amit tud a motor. Az a lényeg, hogy V8 hangja van a dieslenek :-))))


Ha már futásteljesítményről beszélünk akkor pont a benzines turbók kezdenek el "fogyi" kilométerre.
Az opel az opc turbóra 150e km vállal úgy, hogy ha nem melegíted be és nem hűtőd ki akkor ennyit el fog menni..........elég óvatos a km adag, nem?
GEORGE2011-07-28 19:52:12 // 16749
Kicsit elkanyarodtunk.
A Sport motor a 3.0 TDi V6 BiTurbó, valóban nem szeretnék a Skoda 1,6D és az Alfa 1,9 jtd 8V-re sportos jelzőt aggatni mert azok valóban nem azok :-)
Wickey2011-07-28 18:04:05 // 16748
tudod... kipufogó... mérnök-munkaóra... háromezer eurós számla, ha cserélni kell... vág?
Wickey2011-07-28 18:01:58 // 16747
ez akkor lesz érdekes amikor valaki kipufogót cserél majd rajta 4-5 éves korában.
Bebőgés? Hát hidd el, nem fogok miatta elpityeredni hogy egy nem túl fényes hangsávon csak annyira voltam jó, hogy meg tudtam mondani azt (amire egyébként kis segítséggel szerintem még te is képes vagy), hogy az a koszlott teknő autós csatában hengerek számában üti a hatot. :-P
Amúgy meg a "semmi trükköt" én is szívesen elfogadnám... mármint a 10 hengeres akármilyen motort. Megint más kérdés, hogy önszántamból benzinest vennék, mert ha már hedonista az ember akkor faszom a dízelbe. Mondjuk ez nem igaz. Tudod milyen dízelt fogadnék el legszívesebben? Egy kellően öreg mondjuk Chevy V8-at, annak igazi zsíros őszinte dízelhangja van a 6.2-6.5 liter körüli lökettérfogatához és 150-180 lóerejéhez. Az király gép. Ez az ódi egy kikúrt menedzserrakéta, és pont azért dízel, hogy kevesebbszer kelljen megállni tankolni. Mert az macera. 200 literes tartályt meg csak nem tesznek már a verda alá mert még a végén felborul a paraszt miután 170 kilót belelökött a csont üres tankba és nem tűnik fel neki, hogy farnehéz lett a verda.

elmondtam már párszor, pont lesz.. nemérdekel, hogy szerinted a dízel az állat versenygép, meg hogy hogy önigazolod magad, szerintem meg dejzelmotor soha a büdös életben nem lesz versenygép. Még akkor sem, ha lassacskán egy biturbó V6 dízel addig elforog mint anno 30 éve a benzines V6 (az L-Jet America 5800nál szabályoz, a QV meg a 2.5-ösök mentek el 6300ig), mindemellett kétszer nyomatékosabb és dupla erős. Mégis mindig megpróbálod elmagyarázni, hogy mindenki más hülye, csak te nem. Mér nem bírod végre felfogni, hogy hányok a gázolaj szagától, és csakis a "helyzetnek" köszönhető, hogy átültem dízelbe? Tudom, leszarod. Viszont fogadd el. Cserébe én is leszarom, hogy szerinted a pöpi dízel állat versenygép. Nem is foglak baszogatni miatta... sokszor. :-)
De tudod mit, erre visszatérünk, ha olyan helyen fogok dolgozni, ahol 1.) jár a cégautó és 2.) annyira laza a policy, hogy választhatók B és D között. Mert jó eséllyel a benzinest fogom elhozni.
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 17:47:10 // 16746
Ha az a tulajdonság egy elvont dolog, akkor miért ne? Definiálta már valaki a sportos hangot? Én elhiszem hogy az az audi jól szól, sőt sportosan szól. A sportos hangot amúgyis csak azért társítjuk a sokhengeres benzines hanghoz, mert régen így volt...egy szimpla hagyomány az egész.
Wickey2011-07-28 17:43:18 // 16745
barátom. Megnéztem egy videót. Egy nem éppen bluray rippet, tegyük hozzá. Megállapítottam magamban, hogy az bizony nem négy, nem öt, de nem is hat henger. V8 bengára tippeltem. Emlékeim szerint annyit fűztem hozzá, hogy "ez nem jétédé bazmeg." Tényleg nem az. Akkor meg? Lássuk be, nem is volt irreális a V8B tipp a körülmények ismeretében. Most erre alapozod a világnézeted, hogy egy tróger videón nem ismerek fel egy V10 tdi-t, amitől eddig is és a jövőben is úgyis távol fogom magam tartani?!? Egy V10 tdi-nek meg csak a sornégy akármihez képest van jó hangja. Még egy csótány teherautó v10 (v.ö. Viper) is szebben szól nála, ha benzines, az örök kedvencemről, a pl. E60 M5 V10eséről nem is beszélve.
satya2011-07-28 17:43:08 // 16744
nekem is van alfa dieselem és nagyon szeretem. :) de ne adjunk olyan tulajdonságot egy motornak amire nem képes. :)
satya2011-07-28 17:41:49 // 16743
csak példának hoztam fel, hogy a gallardo v10-ese sportosan szól. :)
Átok79146TD2011-07-28 16:50:46 // 16742
Gyuri bá' mostanában mintha ingerlékenyebb lennél...:)))
take it easy...:)))
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 16:49:28 // 16741
"Már 4 és az 5 hengeresek közt zongorázni lehet a különbséget."
Sőt, egy kis köbcentis 4 hengeres és egy nagyobb köbcentis közt is. De még márkák közt is igen nagy különbségek vannak. Pl. tegyél egymás mellé egy 4 hengeres JTD-t és Tdci-t. A JTD dohog mint egy mozdony, a Tdci kerepel. Hallottam őket számtalanszor egymás mellett, és akkor két hasonló felépítésű 4 hengeresről beszélünk. Akinek ennyire a hang a fontos, vegyen benzinest, és ezalapján tuti nem döntenék, nem műszaki szempont. Nekem a saját traktorom hangja is tetszik , egészséges géphang. :-))
GEORGE2011-07-28 16:10:16 // 16740
Hallottál már engem "ömlengeni" bármelyik 1,6 D-ről?
GEORGE2011-07-28 16:08:40 // 16739
hagyd már a picsába a 4 hengeres diesel kerepelésével....

Sosem állítottam olyant, hogy egy gallardó szarabbul szól mint a tuareg diesel.

Már 4 és az 5 hengeresek közt zongorázni lehet a különbséget.
Szintén ilyen különbség van a sor 5 és bármelyik V diesel hangja közt.

A Wickey olyan szépen "kioktatott" amit hallunk az V8 B miközben V10 D volt :-))))
satya2011-07-28 16:03:12 // 16738
mondjuk az 1,6 tdi nem megy jól. :))
satya2011-07-28 16:02:34 // 16737
egy szóval sem mondtam hogy nem megy jól :)
satya2011-07-28 16:01:44 // 16736
a legújabb fejlesztésű 1.6-os német ( ráadásul akár ódi is lehetne, mert azokba is ezt rakják) dizelt hajtok évi kb 70000 km-t. nekem ne gyertek ezzel ez a dizel kurva szépen szóllal, mert nem igaz. csörög csattog. halgasd meg ( hogy cégen belül maradjunk) a v10 dizelt meg a v10 benzint az audiban. utána mond azt hogy pont ugyan úgy szól mind a kettő :P :)) az hogy a tesztelő mit kapott a cikkért meg hagyjuk. amikor ugyan ezek az újságírók lefikázták valamelyik olasz vasat akkor mindenki hóhérért kiáltott. most szentírás a szavuk. ne mond nekem hogy egy gallardó szarabbul szól mint a tuareg diesel. :DDD
GEORGE2011-07-28 15:56:34 // 16735
De Satya, ezek már jól is mennek!! 5.3s 0-100-ra 250-ig folyamatosan fenn tartja az orrát....brutálisan rugalmas és jóóóóóóóó a hangja!!
Ki érezni a sorok közül amit kívánok átadni, neked vagy fejtsem ki bővebben?
satya2011-07-28 15:54:30 // 16734
őszintén.... ki venne dizelt ha benzines fogyasztana kevesebbet?? :P nekem is van dizel, és nagyon szeretem, de nem azért vettem mert jól megy, vagy mert szép a hangja :P :))
GEORGE2011-07-28 15:52:31 // 16733
Íme az audi 3.0 V6 BiTurbó tesztjéből az idézet a hangról és a sport motorról.

Az előadó ember mutogatott képeket is, hogy beépítettek valami tehéntőgy formájú rezonátordobot a hátsó kipufogórészbe, hogy ennek a sportos motornak az orgánuma is megfelelő legyen. És hozzátette – meg fogunk lepődni.

Hát... Meg.

Azt a leborult, földindulásos, hörgős, reszelős, durva brutál anyját ennek. Mi ez? Mit tettek ebbe? Eeeeeeeez, díííííízel???? Lehetetlen. Ez egy amerikai vényolc. Nyitott kipufogón. Na jó, nem amerikai, legyen német. De vényóc, és nyitott, az ziher. Audis köcsögök soha nem szóltak még ilyen szépen.



De akár itt le is zárhatjuk, mert amúgy is az egyik problémán itt az amorén, hogy ha az ember tényeket ír, akkor azt megkiabálják. Aztán ha tovább bizonygatod, hogy de kérem ezt tapasztaltam-láttam-éreztem-átéltem, akkor meg bunkó is leszek....

Én elhiszem a tesztelő élményét, ez az A6-os evvel a motorral és kivitelben egy SportDiesel, még akkor is ha ettől vannak akik hánynak..............
GEORGE2011-07-28 15:44:49 // 16732
Hallottál már te V6-V8-V10 hengeres dieselt ?
Mert ha azt állítod, hogy tak-tak.tak, akkor nem mondasz valósat. Kár ezen komoly technikákat alaptalanul becsmérelni......
Javaslom nézd meg Ystuc videóját amin a V10 D hallható. Utána mond a tak-tak-tak-ot.

Sok itt az őskövület, bírom mikor nyál fröcsögve valótlant írnak, csak azért mert még mindig az escort/kadett 1,6 D-nél járnak....
GEORGE2011-07-28 15:39:44 // 16731
Te komám, már bebőgtél egyszer mikor Ystuc videójában a V10-es dieselt kikiáltottad V8-as benyásnak, pedig abban semmi különleges trükk nincs, hogy jó hangja legyen :-)


A BMW-nél megírták, hogy direkt nem finomítanak tovább a diesel hangján, mert akkor szép lassan senki sem venne már benyást.....

Kicsit ferdíted a tényeket, mert mikor megalkották ezt a 3.0 V6 Biturbó diesel erőművet, akkor nem a kipufogó hangolásával töltötték ki a fejlesztési idő java részét, nem az idő a motorra is bőven...
Még ha úgy is lenne akkor sem érdekes mennyi időt fordítottak a kipufogó hangolásra, mert a végeredmény a fontos :-)
A tesztelő pedig aki nem különösebben szereti a dieselt és őrjöngve ömleng a hangjáról és menetteljesítményéről számomra igazolja, hogy beléptünk a valóságos SportDieselek világába, még ha ezt itt páran nem is akarják felfogni.
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 15:07:35 // 16730
meg az exkavátoré :-))
satya2011-07-28 14:47:40 // 16729
a rezonátr az isolator testvére?? :))
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 14:44:22 // 16728
Végre már találtam valamit, csak az se biztos...ugyanaz 1-től 5-ig mint most, csak rövidebb végáttétellel (3,562 a 3,176 helyett). Háát..így se hosszú főleg az 1-es 2-es. Lehet végáttételt cserélni külön ezekben, vagy egyben van a tengellyel/diffivel?
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 14:35:52 // 16727
A hangolása attól lehet más. Egy rezonátor rendszer csodákra képes. :-) Engem mindenesetre kíváncsivá tett a cikk.
satya2011-07-28 14:33:37 // 16726
ííígy van! de abban is olimpiai skoda dizel van, mint az ódiban.:)
Milko2011-07-28 14:19:58 // 16725
érdekes, jut eszembe most hogy írod, nekem is volt már korábban végigrepedve a cső... Remélem csak ennyi a baja...
Milko2011-07-28 14:18:20 // 16724
köszi!

Szerelőhöz ugyanis nem viszem el úgy, hogy itt ne kérdezzek meg valakit... Nekem ne varrjanak rá a kocsira minden hibát... Így szűkült a kör kicsit. :-)
Kovi2011-07-28 14:16:03 // 16723
Nekem is volt ilyen!
Akkor nálam a vákum cső volt hosszában elrepedve! Jól meg szívatott mire meg találtam!
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-28 14:09:37 // 16722
változó geometria vezérlő vagy vákumcső vagy LMM hiba...
Milko2011-07-28 14:08:00 // 16721
Sziasztok, ide is felteszem, hátha valaki már találkozott ezzel a problémával a dieseles kollégák közül. Előre is köszönöm a segítségeket!

némi neműleg elég fontos és jelentős problémával fordulnék hozzátok, szakértőtársakhoz, hátha beleláttok a 156-osom turbójába vagy vezérlésébe és megmondjátok, mi lehet a gond...
A probléma az lenne, hogy 2000-2200 -es fordulat alatt az 1.9 JTD 140- lovas járgányom gyakorlatilag halott... Alig gyorsul, lehetetlen városban 2000 alatt tartva a fordulatot a forgalommal haladni, pedig eddig nem volt gond. Kifüstölve ki van, mert sokat megyek aránylag pályán vagy országúton.
Viszont amikor eléri a 2000-2200-es fordulatot, inkább 2200, akkor megindul, ahogy a csövön kifér... És szépen meg is tartja a nyomatékot az eddigi tartományban, csak feljebb veszíti el az erejét... Ki érti ezt, én nem?
Mi a teendő??? HELP PLEASE!!!

Köszönettel!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-28 14:04:04 // 16720
ez legyen a legnagyobb öröm az életben :DDD nekem ez abszolút nem számít :P
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 14:02:13 // 16719
Ja...147 q2 vagy GT q2 váltóróll kéne infó. Tud valaki áttételeket?
Wickey2011-07-28 14:00:43 // 16718
azé a csótány 30éves V6osom szebben énekli a magas cét, mint akármelyik jtd. :-P
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 13:47:38 // 16717
Ezt a Porsche Panamera V6 dízelre írták ha jól rémlik...
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 13:44:22 // 16716
Nekem jó lesz a prototípus is..:-) A dízel persze..
Selmak2011-07-27 20:38:10 // 16715
Ami azért is GigaLOL mert a sort 5 2.4 JTDnek semmiféle hangszórót nem kellett a kipufogójába rejteni hogy jó hangja legyen fordulaton.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-27 20:33:53 // 16714
no majd akkor kivi leszek a véleményre ha már mindannyian hallottuk :)
satya2011-07-27 20:27:21 // 16712
de betennék egy idézetet amit a tc írt.
A motortér környékén semleges a motorhang, egyáltalán nincs jellegzetes dízel krákogás. Igaz, később kiderült, hogy azért valami hiányzik a hangból. Az ércesség.
lehet hogy félre értem de nekem nem sportosnak tűnik. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-27 20:26:33 // 16711
a biturbós V6 dejzelt
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-27 20:04:32 // 16709
hallottad már ezt az újat?
TSiga ( I am the TSIG)2011-07-27 19:58:06 // 16708
Azért az sti hangja eléggé felismerhető és jellegzetes. A dízel meg tak-tak-tak-tak...
satya2011-07-27 19:56:15 // 16707
talán hallgassuk meg egy sti hangját, pedig csak 2000 ccm, - de ugyanúgy turbós- és hasonlítsuk össze az ódi v6 dizellel. nem vagyok egy denevér, de nekem az sti sportosnak tűnik, a dizel meg mint a beteg teve. mondom úgy hogy nagyon szeretem a kis dizel szerkezetemet.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-27 19:49:33 // 16706
teljesen mind1 ez már olyan dolog ami senkit sem érdekel....megszületett a Sport Dízel ami már hangra is az nem is beszélve a menet teljesítményről :P
GTPeti2011-07-27 19:04:56 // 16705
Ferrari motoros 159... ahh de kár, hogy nem gyártottak belőle legalább egy kis szériát... Bezzeg anno 8.32-t tudtak gyártani. ://

(A 3.0JTDm-et meg vitték volna, mint a cukrot...)
Csosznorbert2011-07-27 18:12:54 // 16704
3.0 JTDM V6..... akarooooom. :)
Wickey2011-07-27 15:57:07 // 16703
azé nemtudom kifigyelted-e, de többezer mérnök-munkaóra és különféle furmányok vannak a szívó és kipufogó rendszerébe rejtve, hogy ne legyen traktorhangja. :-PPP
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak