Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

GEORGE2011-07-28 22:40:38 // 16802
Tehát 2000-nél odalépsz a 2,5 V6 156-nak és meglódul és húz mint a barom????
Akkor csak azok nem mentek amikkel én mentem????
Piritu - 1.000.0002011-07-28 22:39:43 // 16801
Mert mások az elvárásaid, sokan megelégedéssel járnak 1,4TS-el. A "széria" 200 ló is kevés volt a kormosban :-DD
GTPeti2011-07-28 22:39:39 // 16800
ezért gondolkodnak itt is páran az 5-ös váltó cseréjén 6-osra

SZVSZ a többség a hosszabb 6. fokozat miatt gondolkozik ezen. Inkább ne harapjon úgy pályázáskor, de fogyasszon kevesebbet.
GEORGE2011-07-28 22:39:26 // 16799
Arról ne már a diesel tegyen, hogy "alul" motorizált 159-et vettél :-)
A 159-es nagy súlyához nem passzol annyira az a 2,0 jtd 16v...

Szerinted a 159-ben milyen az 1.8 benzines?? avval még úgy sem megy mint a te verziód :-)
satya2011-07-28 22:37:21 // 16798
azért ezt beszéld meg pl Dundun-nal. én mentem az övével. a nem történik semmi azért költői túlzás. :))
Piritu - 1.000.0002011-07-28 22:37:12 // 16797
"Minden váltókiosztás kérdése, nem hiszem el, hogy ezt az egyszerű tényt nem látjátok át." - de, már a gyár is átlátja, ezért rak 6-os váltót az új kormosok alá, ezért gondolkodnak itt is páran az 5-ös váltó cseréjén 6-osra :-)
"Dízelnek lekoppintosód, ésrendelkezésre áll a nagy nyomatéka." ezt megbeszélhetnéd a 159-emmel. 70-nél 6-ban lekoppintom, 1500-ös fordulaton 3-4 mp-ig gyakorlatilag nem történik semmi, ugyan úgy kettőt vissza kell gangolni, mint a TS-nél.
GEORGE2011-07-28 22:36:39 // 16796
Szerintem meg nem lenne az összes jtd halott 5-ös váltóval.



Igen régebbinek tartod, de azért messze jobb attól amit te tartasz róla :-)
GEORGE2011-07-28 22:34:49 // 16795
szerintem ez jobb példa

146ti 2.0 TS 16V 155 le 7300 ford 188Nm 4000 ford. nál
156 2,4 jtd 20v 175le 5000. ford 385Nm 2000 ford. n-ál

Te rakhatod a ti-t 3.-ba 2000-nél oda lépsz neki és "semmi nem fog" történni
A jtd 20v meg meglódul mint a barom.......

De hogy súlyban jobbat tegyek és erősebbet és tegyek a jtd 20V mellé, amiben ráadásul szintén 6-os váltó is van az a 2,5 V6 192 lóerővel 6300 ford nál, és 215 Nm 5000 ford nál.
Na annak is odaléphetsz 2000-nél ugyan úgy nem fog történni semmi sem mint a 146ti-nél.
Ezek a verziók a valóságban sem tudnak rugalmasabbak lenni, a jtd 20v-től.
Így évekig vitatkozhatunk attól, hogy melyikkel jobb autókázni.
Piritu - 1.000.0002011-07-28 22:31:26 // 16794
Ismétlem a 159 2,0 egy 5-ös váltóval halott lenne (megkockáztatom, hogy az összes mjet is), nem véletlenül nem is adják olyannal :-((
A "sima" TBi-t tartottam régebbi konstrukciónak a Multiair-hoz képest.
Haro2011-07-28 22:28:36 // 16793
Jeremy Clarkson mondta ma a Top Gear-ben (ő utálja a dieseleket) ,hogy a "diesel autók utolérték a mai világban az azonos tudású benzineseket...."

Azért ők már elég sok és igencsak jó autókat próbáltak már ki.........
Piritu - 1.000.0002011-07-28 22:27:50 // 16792
Pont nem a huzatásról beszélek :-)
Az adataid alapján:
4 - 1:3 használható tartomány
5 - 1:2,2 használható tartomány
GTPeti2011-07-28 22:26:27 // 16791
A letakart fszmérős hsz-omat olvastad?

NEM arról nyílvánítottam véleményt, hogy melyik motortípus a jobb. Hanem arról, hogy a fordulatszám egy gyakorlatilag érdektelen paraméter, ha motorokat hasonlítunk össze. Az egy üzemi paraméter, mondjuk úgy a fordszámmérő váltási segédlet. (Tényleg az.)
Lehet, hogy egy benzines (mindegy, hogy szívó, vagy feltöltött) optimálisabb karakterisztikájú, mint egy dízelmotor, amivel éppen összehasonlítottuk. De ez nem a fordulatszám miatt van. Így oké?
Piritu - 1.000.0002011-07-28 22:24:03 // 16790
Szerinted miért tettek az 1,9-2,0-2,4 mjetek mellé 6-os váltót? Mert egy 5-össel használhatatlan lenne.
(Akkor menjél 5-ben mindkettővel az országúton, a kormossal akkor se tudsz 50-el menni faluban, egyet váltani kell)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-28 22:22:33 // 16789
nekem csak 1.4TS-em volt de az olyan halott volt a módosító fokolásáig mint a diszkó ....
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 22:22:21 // 16788
Minden váltókiosztás kérdése, nem hiszem el, hogy ezt az egyszerű tényt nem látjátok át. 5-ösben nem tudom mekkorát húz egy 16v benzines 1600 fordulatról, de gyanítom nem túl nagyot. Kb mint a dízel 1200-ról, ha leengedném 50-ig. Egyiket sem tenném...
Ezen kár lovagolni, főleg ha egy átlagos előzést nézünk meg. Dízelnek lekoppintosód, ésrendelkezésre áll a nagy nyomatéka. A benzinest visszakapcsolod, és akkor kapod a megfelelő nyomatékot, amivel előzni tudsz. Mellesleg ha fárasztó a váltás, vegyél automatát :-P
Piritu - 1.000.0002011-07-28 22:20:56 // 16787
Akkor számoljunk. Két azonos végsebességű kocsi (mondjuk 200) közül az egyik itt 6000-et forog, a másik 4000-et. Mennyit pörögnek 50-nél? A 6000-es 1500-öt, a 4000-es 1000-et.
Melyik az elképzelhetőbb használati fordulat?
A TS-eim 1500-nél még vígan elvoltak, a kormosoknál meg 1000-nél imádkozunk, hogy szét ne rázza a kettős tömegűt és szét ne essen.
Muti már egy kormost, ami 1:6 fordulatszám tartományban használható, a TS 14 évesen tudja.
GEORGE2011-07-28 22:19:10 // 16786
Azért nem teljesen fer egy 5-ös váltót 6-al összehasonlítani :-)



Fél off

A múltkor régi motornak tartottad az 1750 Tbi 200 -as verzióját.
Hát annyira elavult, hogy a 4c-ben is az van :-)
satya2011-07-28 22:18:11 // 16785
50-től megyek kb 235-ig 5.-ben. ha akarok. :) melyik a rugalmas?? :)
GEORGE2011-07-28 22:17:09 // 16784
Nézőpont kérdése ez a húzatgatás téma.
nálam a 4. 60-170-ig és minta zsinóron húznák.
5.ben 80-90től 200ig és szintén nem kell unatkozni míg eléri a 200-at......
Hova kéne még ettől jobban húzatni egy dieselt??
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-28 22:13:31 // 16783
még jó hogy egy hatgangos váltót sűrűbben kell váltogatni mint egy 5-öst :P az lenne a furcsa ha nem....
Csosznorbert2011-07-28 22:13:29 // 16782
Igazán nem akarok belefolyni, de mindenkinek szive joga olyan üzemü autót venni amilyet akar. Mindnek van biztos hátrány és előnye is. Nekem speciel a dizelnek csupán a hangja tetszik jobban (semmi sport, semmi tuning), csak a ketyergés. Melóba járok a kocsival napi 10 km-t talán. Be se melegszik mire odaérek. Arra a célra sokkal jobban kijönnék egy benzinessel, de nem az alapján választottam, csupán azért mert én dizelt akartam.
Ez az acsarkodás meg nem kell. Egyik autómárkának sincs ilyen összetartó társasága mint ennek a csodás olasz tipusnak. Ne barmoljuk már egymást. Ha x-nek a benyás tetszik, örüljön neki, ha y-nak a dizel, örüljön neki. Emberek, tartsunk össze. Olasz szív dobog az autóinkban. Engem qvára nem érdekel mit tud egy német bömös, vagy egy japán honda. Alfa, semmi más! Ennyi. :)
satya2011-07-28 22:13:23 // 16781
nézzél utána ennek a dolognak.:P de nem is akarlak. :) ebből már kinőttem. :P
GTPeti2011-07-28 22:12:24 // 16780
"pl hogy nagy legyen használható fordulatszám tartomány, ne kelljen állandóan váltogatni."
Ehhez nem kell fordulatszám. Nyomaték (motorkarakterisztika) kell és megfelelően méretezett váltó.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-28 22:11:12 // 16779
és hiába 7300 mit érsz vele csak hangos de nem tudsz megelőzni :D
Piritu - 1.000.0002011-07-28 22:10:42 // 16778
"Fordulat? Miért is kell?" - pl hogy nagy legyen használható fordulatszám tartomány, ne kelljen állandóan váltogatni.
Sport eset, durva szerpentin, TS-t beteszed kettőbe és 20-tól 100-ig jó vagy kormosnál nem győzöl váltogatni, mert a kettes 60-nál elfogy.
Másik eset, minden sporttól mentesen. Mész az országúton 90-el (ennyivel szabad) 6-ban. Beérsz egy faluba, lelassítasz 50-re. Ez a kormosnál a gyakorlatban azt jelenti, hogy kettőt visszaváltasz. A TS-nél meg leveszed a lábad a gázról. Kiérsz a faluból, a kormosnál kétszer váltasz és felveszed az utazót. A TS-nél ráteszed a lábad a gázra. Melyik kényelmesebb?
GTPeti2011-07-28 22:10:19 // 16777
A motort, mint kpl. egységet célszerű tekinteni. Ennyi erővel azt is mondhatnánk, hogy Euro 2-es autót nehogymár Euro 4-essel hasonlítsunk össze. Miért? Az, hogy egy otto-motor feltöltés nélkül is egész jó tud lenni, még nem baj, hogy a dízel-elv jobban működik egy csigával.
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 22:10:04 // 16776
Nem nem...lóerőt lóerővel, az műszakilag sokkal korrektebb a lentebb leírtak miatt, és akkor senki nem aláz senkit, marad a hang különbségnek :-DD
GTPeti2011-07-28 22:08:17 // 16775
Akkor OK. :) ...én pedig vennék egy V6 156-ot, ha találnék egy nokiásdobozt. Tényleg. B)
satya2011-07-28 22:08:17 // 16774
turbót a turbóval. szivót a szivóval. az 19 jtd öszze lehet hasonlitani a gta 3.2-vel persze. porig alázza az 19. pedig mind a kettő motor. :)
satya2011-07-28 22:06:21 // 16773
nem mondtam hogy szarul megy a dizel. nekem is van szeretem. :)
GTPeti2011-07-28 22:04:39 // 16772
"összzelehet minden további nélkul"
És ez volt a kérdés. Mi is motort motorral hasonlítottunk össze. ;)
satya2011-07-28 22:04:32 // 16771
enyém meg 7300)) ja és az apukámnak CSÉB-je volt!! :DDDD nem mondtam hogy szarul megy a dizel!!! :)
GTPeti2011-07-28 22:03:18 // 16770
Tegyük fel, hogy lenne beszerelve egy lámpa ami figyelmeztet a piros mező közeledtére, a fordszámmérő pedig le lenne takarva. Számítana, hogy hol 5500-nál, vagy 7000-nél kell váltani? Nem. Az számítana, hogy mennyi idő alatt ér el az autó adott sebességet. :P
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 22:03:02 // 16769
Fura megközelítés...az 1.3-mas Wartburgom 7000-be forgott, Imi barátom 1.6 Mareája 7200-nál szabályzott. Ezek sport motorok? Nehogymár attől legyen sport. Egy szaros ezres szuzukit megreszelek neked úgy, hogy 7K fölé pörögjön (de lehet gyárilag is tudja).
A kérdésed meg puszta fikció, sosem fog a benzines jobban fogyasztani márcsak a körfolyamat hatásfokánál fogva sem. A sport motor az, amit sport célre használnak. Ennyi.
Fordulat? Miért is kell? Mert a teljesítmény a fordulat és nyomaték szorzata (leegyszerűsítve). Vagyis ahol kevés a nyomaték, oda kell a fordulat, hogy meglegyen a kraft. Nagy nyomatékhoz elég a kevesebb fordulat, ennyi. Hosszabb váltóáttételeket választva csak a hang marad különbségnek. Az meg totál szubjektív.
satya2011-07-28 22:02:41 // 16768
összzelehet minden további nélkul, a plazma sokkal drágább. de kisebb helyen elfér. és ha megkérdezel komoly grafikust, nem használ plazmát mert nem azokat a szineket adja amiket kellene. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-28 22:01:14 // 16767
forog ...de minek? 5000-nél elhal :DDD az enyém meg leszabályzásig húz mint a mozdony :P
satya2011-07-28 21:59:27 // 16766
forog a tbi 7000? :)
GTPeti2011-07-28 21:59:04 // 16765
"szivót a szivóval, turbot a turboval kellene öszzehasonlitani"

Mert?

Miért ne lehetne egy plazmatévét egy LCD-vel összehasonlítani? Mindkettő tévé, mindkettő ugyanazt a célt szolgálja. Ugyanígy van lenti két autóval is.
satya2011-07-28 21:58:50 // 16764
van párom köszi. :)) és hűséges tipus vagyok. ))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-28 21:57:55 // 16763
ok maradjunk házon belül mit tud az 1mp-es 100-as sprinten kívül a TBI 59-nél a 2,4-el szemben?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-28 21:56:19 // 16762
ha lenne egy ikerpár csaj és mindegyik rád lenne izgulva de az egyiknek elég lenne ha a balcsira kéne vinned nyaralni és a másikat meg Balira Te melyiket választanád? :)))
satya2011-07-28 21:54:17 // 16761
régebben olvastam egy tesztet amikor az aktuális Porsche vs sti párharc volt. nehezen de a német nyert. mindkettő utcai autó volt. ha jól emlékezem akkor a Nordschlife-n dizel még nem tartotta a rekordot. :P :)
és arról már nem beszélve, hogy a szivót a szivóval, turbot a turboval kellene öszzehasonlitani. arra azért kiváncsi leszek, hogy egy sdi mikor fog körbeautózni egy azonos köbcentis benyást!! :))))) vagy az csoda tdi egy turbo s4 Porsche-t. :P :)) csak hogy a német gépeknél maradjunk. és családon belül. és még ott a aventador vagy mi. az se dizel. de sportautó. :)
satya2011-07-28 21:47:41 // 16760
a sportmotor pl a 2000v6 tb. vagy az sti 2000, 2500 turboja. vagy a Ferka v8-tól felfelé. hogy skyline-t vagy társait ne is emlegessem. az nem sportmotor ami 6000-nél vagy alatt orra esik. bár szerintem inkább 7000. gépész vagy, nagyon jól tudod, hogy a technika nem tart ott hogy "kényszergyujtásos" motor (a hangjáról meg ne beszéljünk, mert ott is alul marad)ezt tudja. igaz ettől még egy jó váltóáttétellel mehet jól egy darabig. de utána megeszi a benzines. a dizel) és igen nagyon szeretem a dizeleket mert kevesebbet eszik. de több előnye nincs. feltettem egy kérdést,
Ha a benzines kevesebbet fogyasztana mint a dizel, ki venne dizelt?? eddig senki nem válaszolt rá. na, én biztos nem vennék. :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 21:17:40 // 16759
Okosítva a hangja is más amúgy, és egyáltalán nem rossz :-) És eléggé jól is megy, azóta okozott már pár meglepetést az öreg csettegő, elég magabiztosan lehet vele pályán vitézkedni :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-28 21:01:21 // 16758
régi dízel golfot ne is emlegesd nem bírtam tőle ellépni a pályán a múltkor :P igaz az még DPF-es korszak volt
BeeGee2011-07-28 20:59:25 // 16757
Nem azt mondtam, hogy szar, csak mutattam egy egészséges és természetes V8 motor hangot :)

De körbe autózott már pár olyan autó amitől kardomba kellett volna hogy dőljek, de pont nem érdekel :) Volt közte régi dízel golf is. Bitangul ment, igaz hogy mindig tudtuk a füstből hogy hol tart a pályán.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-28 20:52:19 // 16756
kezd megint érdekes fordulatot venni a benzin VS dejzel :))) majd mikor egy pl pályanapon körbe autóz egy ilyen szar dejzel és a végén mellé gurulsz említsd meg neki milyen szépen duruzsol a V6 kivi leszek mi lesz az arcára írva :P
GTPeti2011-07-28 20:44:25 // 16755
Pedig okosítva nem olyan rossz az...
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 20:42:27 // 16754
De a 8V JTD-ra azért oda kellett szúrnod...:-P
BeeGee2011-07-28 20:38:35 // 16753
"Az a lényeg, hogy V8 hangja van a dieslenek :-))))"
Majd szólj, ha ilyen hangjuk lesz :)
És elől is, a motor mellett, nem csak hátul :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak