Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Ferke2013-11-26 19:34:57 // 24902
Tényleg megcsinálod egy huszasért? Mert akkor a reggeli melót átviszem hozzád!:)
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-26 19:34:40 // 24901
az is egy megoldás:D
gecsa2013-11-26 19:31:06 // 24900
adok-veszek első hirdetéséből:
1.9 4db-os Valeo szett 132000ft
kb egy huszas a munkadíj..
1.9 4db-os Valeo szett 132000ft
kb egy huszas a munkadíj..
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-26 19:05:07 // 24899
ehhez a részéhez nem értek:D hála istennek kopasz szerelő révén ezt magamnak abszolválom,nem tudom ki hogy éli meg:D de az ilyen kaliberű dolgokat nem biztos hogy érdemes autodidakta módon próbálgatni:D
Buddha2013-11-26 18:45:31 // 24898
...hát ez az!
Aztán bekéredzkedsz egy haver műhelyébe egy gyors cserére, aztán kiderül, hogy úúú ez mégsem olyan! Persze a szerelő (ha Ő rendelte volna) azonnal visszaküldhetné, de így foglalod a műhelyt, nincs kocsid, az árut ki kellene cseréltetni, stb.
Ellenben ha elviszed egy jó helyre, akkor 200-230 lesz a komplett javítás és ebéd után már furikázhatsz!
...és ez nem normális?
Aztán bekéredzkedsz egy haver műhelyébe egy gyors cserére, aztán kiderül, hogy úúú ez mégsem olyan! Persze a szerelő (ha Ő rendelte volna) azonnal visszaküldhetné, de így foglalod a műhelyt, nincs kocsid, az árut ki kellene cseréltetni, stb.
Ellenben ha elviszed egy jó helyre, akkor 200-230 lesz a komplett javítás és ebéd után már furikázhatsz!
...és ez nem normális?
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-26 18:29:32 // 24897
egy 99-es 56-ba anyagáron kijön a 149 ezerből ha 40% kedvezményed van az unixnál. de ez csak anyagár:D
Buddha2013-11-26 18:24:27 // 24896
Akkor konkrétan: Mitől lesz egy műhely normális? ;-)
gecsa2013-11-26 18:08:23 // 24895
a normális műhely nem attól normális, hogy drága.
Buddha2013-11-26 17:06:21 // 24894
A kedvezményt azt értem, de akkor is. Pl egy 99-es 156-ba hogy jön ez ki? Én csak azért kérdezem, mert szerintem nem attól lesz egy műhely "normális", hogy kijön egy szettcsere 150-ből. Mert szerintem egy normális műhelyben nem jön ki! :-)
mex862013-11-26 16:56:10 // 24893
attól függ milyen auto meg mekkora kedvezményed van itt-ott :D
Buddha2013-11-26 16:52:27 // 24892
150-ből? Ezt hogyan lehet kihozni? ;-)
Attika012013-11-26 16:50:31 // 24891
323 000, és még nem volt a kuplunghoz nyúlva. Indításkor, illetve leállításkor már csattan, de ez még nem a vég. :)
Marci1642013-11-26 16:41:45 // 24890
Szakik! 1.9 JTD (105) mi kompresszió a jó? Köszi!
gecsa2013-11-26 15:45:07 // 24889
vezérlést vétel után illik, majd használatfüggően 60-80k körül..
én 263nál tartok, még nem volt kuplungozva, de ez meg előéletfüggő... nem kell tőle félni... :) nézesd át, és kiderül minden..
normális helyen 150ből meg kell állnia a kuplung cseréjének lendkerekestől..
én 263nál tartok, még nem volt kuplungozva, de ez meg előéletfüggő... nem kell tőle félni... :) nézesd át, és kiderül minden..
normális helyen 150ből meg kell állnia a kuplung cseréjének lendkerekestől..
mex862013-11-26 15:43:46 // 24888
a kuplung lendkero nagyon hasznälatfüggö
volt mär OFF-os autom amiböl 330e-nél jött ki a gyäri kuplung, lendkerék még maradt mert hibátlan volt! ez a gép nagyrészt pályán járt.
városban egy chipes vasnäl sztem ki lehet nyirni simän 100e alatt is vagy ha vki botläbu, nyilvän autófüggö is.
szal ezt igy nem tudod kikalkulälni
volt mär OFF-os autom amiböl 330e-nél jött ki a gyäri kuplung, lendkerék még maradt mert hibátlan volt! ez a gép nagyrészt pályán járt.
városban egy chipes vasnäl sztem ki lehet nyirni simän 100e alatt is vagy ha vki botläbu, nyilvän autófüggö is.
szal ezt igy nem tudod kikalkulälni
zozo1452013-11-26 15:22:09 // 24887
Sziasztok!
Ha veszek egy 200.000 km körüli dízel autót, amiben még nem volt kuplung vagy lendkerék cserélve, akkor az már bármikor esedékes lehet?
A vezérlést dízeleknél mikor kell cseréltetni?
Köszi a válaszokat!
Ha veszek egy 200.000 km körüli dízel autót, amiben még nem volt kuplung vagy lendkerék cserélve, akkor az már bármikor esedékes lehet?
A vezérlést dízeleknél mikor kell cseréltetni?
Köszi a válaszokat!
Attika012013-11-25 23:04:11 // 24886
Nem tudom mennyire különbözik a 2.4 az 1.9-től. Lehet az előző gazdi valami oknál fogva lehúzta a helyéről, de lehet nincs is helye. (ez utóbbit nehezen tudom elképzelni) Nekem a lecsapató tartály a motor hátulján jobb oldalon van, egy műanyag tartály. Ebbe van visszavezetve. Irányként említettem hogy nekem hol helyezkedik el. Kérdezd mreni-t, vagy ferke szerelő urakat. Szerintem segítenek neked. Nincs baj, ha engem kérdezel :)
Azzurro2013-11-25 22:55:22 // 24885
Most sikerül egy kicsit megnyugtatnod, mert már azt gondoltam baj van. Én is csodálkoztam rajta, mivel eddig nem csinált ilyet. Ma kezdte. És ha megtoldom egy kicsit, hogy ne a motortérbe nyomja? Mivel ha fűtők akkor lehet érezni a kabinba is.
Akkor ez normális?
Akkor ez normális?
Attika012013-11-25 22:48:27 // 24884
Az nem füst, hanem gőz. Olajgőz. Nekem van lecsapató tartályom, és nekem nem látszik, de ha lelógatnám a végét, biztos gőzölne az enyém is. Hűl a levegő, és szerintem ezért tűnt most fel jobban.
Azzurro2013-11-25 22:40:40 // 24883
Igen a szabadba megy. :-))) De mitől fűstől? Ez a kérdés.
Attika012013-11-25 22:38:09 // 24882
Ha a szabadba megy a vége, akkor az a karter csöved lesz (szerintem)
Azzurro2013-11-25 22:35:25 // 24881
Azért füstölne? De akkor miért nem a repedésnél füstöl, miért a végénél. Fehért füstről van szó. Olyan illata van, mint ha rántott hús sütnék.
Attika012013-11-25 22:32:49 // 24880
Nem a karter csöved van véletlen kirepedve?
Azzurro2013-11-25 22:30:27 // 24879
Sziasztok!
Olyan jelenséget vettem észre a vasamnál ( 166 JTD ), hogy a motor mögött lévő lefele hajló gumi cső fűstől. Mitől lehet ez??? :-(((
Olyan jelenséget vettem észre a vasamnál ( 166 JTD ), hogy a motor mögött lévő lefele hajló gumi cső fűstől. Mitől lehet ez??? :-(((
B.László2013-11-25 22:18:57 // 24878
persze :D de ez csak kíváncsiság ! :D
Manky9562013-11-25 21:54:38 // 24877
Kolléga próbálja bonyolítani az életét :)) a mi kocsink úgy jó ahogy van , ha minden kóser vele utcára több mint tökéletes , sokkal nagyobb értékű autók a nyomába sincsenek ;)
SanyiJTD2013-11-25 21:44:31 // 24876
de persze, gondolhatod :D már a 99 és 2001-es között is tök más a turbo ,hiába 136lovas mindkettő.
B.László2013-11-25 21:22:59 // 24875
Hali ! 1 kérdésem lenne mégpedig az h az 59 es turbóját fellehet rakni a 136 lovasa ? a leömlőnél a az illesztések stimmelnek e ?
Ferke2013-11-25 09:00:37 // 24874
Hallod úgyis ha nem jó. Terhelésnél csattog...
Ferke2013-11-25 08:59:51 // 24873
Egyszerű a képlet: a hengerenkénti 2 szelepesek korongos szelepemelő tőkések, a hengerenkénti 4 szelepesek hidronyuszival szereltek...
Mr. Z2013-11-24 23:03:22 // 24872
Sziasztok 1.9 TD-ben tudtok segíteni?
Az olajszűrő mellett közvetlen van egy gomba, az melyik? Tudtommal 3 van, olajnyomás mérő, az olajhőfok mérő , és a minimum olajnyomás jelző . Ez melyik? Illetve hol van az olajhőfok jelző?
Az olajszűrő mellett közvetlen van egy gomba, az melyik? Tudtommal 3 van, olajnyomás mérő, az olajhőfok mérő , és a minimum olajnyomás jelző . Ez melyik? Illetve hol van az olajhőfok jelző?
Bati2013-11-24 19:10:34 // 24871
akkor legközelebb ellenőriztetem 230K után ezek szerint időszerű
forrasr2013-11-24 19:02:43 // 24870
2,4es 10szelepes az korongos, 60.000km enkent ellenorzest irnak elo. Nem feltetlenul kell allitani is
Bati2013-11-24 09:21:16 // 24869
meg van a megoldás
a GT hez nincs önnáló használati a 147-ét adják hozzá kiegészitő füzettel a 147-ben meg van 8 szelepes motor amit ezekszerint kell állitani azért van benne a használatiban
de még mindig nem tudom hogy akkor 10 szelepes 2.4-en kell állitani ??
a GT hez nincs önnáló használati a 147-ét adják hozzá kiegészitő füzettel a 147-ben meg van 8 szelepes motor amit ezekszerint kell állitani azért van benne a használatiban
de még mindig nem tudom hogy akkor 10 szelepes 2.4-en kell állitani ??
Ferke2013-11-23 22:07:08 // 24868
Gt-ből szerintem nem volt 8v. Akkor viszont nem lehet korongos...
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-23 20:51:22 // 24867
Elvileg kell. Gyakorlatilag meg nekem 340e-nél volt ellenőrizve, egyet kellett korrigálni minimálisan, csak azért ha már szétszedtük... A GT nem hidrotőkés amúgy? Meglep.
Bati2013-11-23 18:49:14 // 24866
sziasztok
a kérdésem az lenne,hogy a jtd motoroknál szelephézagot kell állitani ??
mert én ugy tudom nem, de vettem egy Gt- t pár hete és olvasgattam a használati utasitását és ott 60k nél szelephézag állitást ir elő
a régi vas 2.4-es 140Le 230 000 km tettem bele de sohasem állitattam szelephézagot de most kicsit elbizonytalanodtam
??????
Bati
a kérdésem az lenne,hogy a jtd motoroknál szelephézagot kell állitani ??
mert én ugy tudom nem, de vettem egy Gt- t pár hete és olvasgattam a használati utasitását és ott 60k nél szelephézag állitást ir elő
a régi vas 2.4-es 140Le 230 000 km tettem bele de sohasem állitattam szelephézagot de most kicsit elbizonytalanodtam
??????
Bati
mreni2013-11-23 17:02:10 // 24865
elvonási tünetek :S :D :D
mreni2013-11-23 17:01:50 // 24864
no problem,előfordul :)
Hardy2013-11-23 15:25:04 // 24863
Igaz 1500 körül használom.
Hardy2013-11-23 15:23:34 // 24862
De ahogy látom írni se tudok és a kez is remeg. Ez mar a vég. :-(
Hardy2013-11-23 15:19:35 // 24861
Aha így mar értem. Én vagyok a balf@sz nem tudok olvasni. Pedig mar elsőbeeg kellett volna tanulnom. Így mar teljesen logikus. Bocsi;-)
Hardy2013-11-23 15:19:34 // 24860
Aha így mar értem. Én vagyok a balf@sz nem tudok olvasni. Pedig mar elsőbeeg kellett volna tanulnom. Így mar teljesen logikus. Bocsi;-)
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-23 14:17:56 // 24859
Szerintem meg konstrukció, program és vezetési stílus függő, ezért a sok eltérő tapasztalat, hogy kinek hogy melegszik hamarabb.
1. hatás: a visszavezetett kipufogógáz meleg, tehát a szívósort melegíti
2. hatás. a motort NEM melegíti, mert pont az égési hőmérséklet csökkentése a célja, tehát emiatt a motor később melegedne
3. hatás: ha a befecskendezési idő egr-hez hangolt (program függő), kiiktatott egr-nél romolhat a hatásfok, több hő, kevesebb mozgási energi keletkezik.
Azt hogy ki mit tapasztal, kb ennek a 3 (de főleg a 2-es 3-mas) hatásnak az eredménye. Tippem, hogy akinek lassabban melegszik, hidegen alacsony fordulaton jár. Akinek nincs különbség, szereti 2000 körül tartani a fordulatot :-) Persze csak tipp.
1. hatás: a visszavezetett kipufogógáz meleg, tehát a szívósort melegíti
2. hatás. a motort NEM melegíti, mert pont az égési hőmérséklet csökkentése a célja, tehát emiatt a motor később melegedne
3. hatás: ha a befecskendezési idő egr-hez hangolt (program függő), kiiktatott egr-nél romolhat a hatásfok, több hő, kevesebb mozgási energi keletkezik.
Azt hogy ki mit tapasztal, kb ennek a 3 (de főleg a 2-es 3-mas) hatásnak az eredménye. Tippem, hogy akinek lassabban melegszik, hidegen alacsony fordulaton jár. Akinek nincs különbség, szereti 2000 körül tartani a fordulatot :-) Persze csak tipp.
mreni2013-11-23 13:38:29 // 24858
kartergázt írtam,nem egr-t
Hardy2013-11-23 10:28:07 // 24857
Lehet éjszaka a gonosz egrmanók atlapátoljak.
Hardy2013-11-23 10:21:47 // 24856
Akkor viszont nem értem amit írtál. Hogyan lehet az egr tol koszos a képen látható rész ha az utána van és visszafelé se áramlik a gáz illetve a koormos levegő :-)))))
mreni2013-11-23 08:52:57 // 24855
Nekem sehogy nem megy vissza ;)
Nézd meg jobban, két helyen is vissza van vezetve ;)
Nézd meg jobban, két helyen is vissza van vezetve ;)
Alfa GT-Csaba2013-11-22 22:27:29 // 24854
Na akkor csak nem mondtam hülyeséget :-)
Selmak2013-11-22 22:27:08 // 24853
Tévedés nem fog a motorod gyorsabban melegedni, annyi történik hogy hidegben nem kopog annyira ha van EGR, mert hidegben lassabban éri el az égéstérben a lobbanási pontot a levegő hőmérséklete ha nincs EGR, de ha elérte akkor gyorsabban ég a gázolaj ez okozza a kopogó hangot hidegen.