Fórum >> Egyebek >> Forma-1

zolee1452005-04-26 14:48:14 // 707
az időmérés, hmm, jó téma! arra gondoltak hogy a vezetői hibák, meg az időjárás miatt talán ideig-óráig sikerül összekavarni a mezőnyt! ez néha be is jön, de így nehéz izgalmas futamot csinálni...ez mesterséges izgalomkeltés:)))
2005-04-26 14:47:52 // 706
Szolidaritás több száz millió USD kockázatával? Mesében esetleg. Ha neked lenne ennyi lóvéd Te szolidálnál a kis csapatokkal? Hogyan tennéd? Miért nem adnak nekik fejenként 20%-ot és tesztelhetnének annyit amennyit akarnak.
2005-04-26 14:42:52 // 705
Soha nem lesznek állandóak a szabályok, tehát ebből a szempontból minden év kisérleti. Ha változtatsz akkor érdekes ha folyamatosan változtatsz akkor folyamatosan érdekes lesz. Ez olyan mint a más formájú üvegbe töltött sör. A beltartalom nem változik de egy lendület miatt némi növekedés következik be az eladásban. S az új palackot vásárlók közül néhányan meg is maradnak a márkánal és elmondják, hogy hmmmmmm ittam az új ...... sörből nagyon jó ez az új sör és a formája sem rossz. Face lift? Miről is szól? Az időmérő tényleg unalmas, sokkal jobb volt a tavalyi de leginkább a mindenki 1xre időmérőt szerettem. Az majdnem olyan volt mint egy futam.
zolee1452005-04-26 14:39:20 // 704
a teszttilalom csak a két legkisebb csapatnak lenne előny, a többinek van rá pénze, ez egyfajta szolidaritás a privát csapatokkal, mert ők is kellenek az F1-be!
zolee1452005-04-26 14:37:48 // 703
nincs fűrészem, de ha lenne akkor sem keverném vele össze az ujjaimat, legalábbis nem szeretném:)
zolee1452005-04-26 14:36:01 // 702
én inkább azt mondom, hogy a "szabályt a Ferrari ellen" című mondat mögé bújva jön a gyors szabályváltoztatás, ki tud gyorsabban reagálni dolog és ez mélyíti a szakadékot. Abban egyetértünk, hogy a Ferrari használja ki a legjobban az adott lehetőséget, de volt olyan amivel a Ferrari is kísérletezett, de nem jött nekik össze így betiltották: Mclaren dupla fékpedál. (ami amúgy sztem baromság, de náluk működött)
2005-04-26 14:35:55 // 701
A teszt tilalom is csak egy hirtelen felmerült ötlet volt a 9-ek által. Hátha így sikerül korlátozni a Ferrarit. Nekem ezzel pusztán annyi a bajom, hogy úgy akarnak előnyt szerezni, hogy korlátozni akarják a Ferrarit. Ez így tisztességtelen. Miért nem tesztelnek ők is mint a vadbarmok és gyűrik le a Ferrarit? Van aki már erre rájött és lassan elkezdenek majd több mint 30 napot tesztelni.
2005-04-26 14:32:45 // 700
Összekeverted? A 8 hónapos lányom pont most elmélkedik a kérdésen. A játék, karikára kötött kulcsok mindig más sorrendben helyezkednek el miután megrázza ellenben az ujjaival gondban van. Hiába az új a legjobb játékszer. :)
Tom122005-04-26 14:31:45 // 699
Ez egy kísérleti év szerintem. Ezek a szabályok is változni fognak rövidesen, mert elég sok hibájuk van és nem egészen érték el velük, amit akartak...
2005-04-26 14:28:09 // 698
Ha ez így van akkor nagyon rosszul gondokodnak. Nem a szabályokat kell változtatni hanem azokat az embereket akik alkalmazkodnak a szabályokhoz. Mindig az erősebbek a túlélők ez így van már évezredek óta.
bubble2005-04-26 14:27:48 // 697
zolee Persze, hogy nincs olyan, amit csak a Ferrarinak szabad és másoknak nem. Azt mondom, hogy a szabályok betartásával a Ferrari használja ki maximálisan a legjobban a lehetőségeket. Ezt mások nem tudják megtenni, így hoznak még szabályokat, hogy ha másképp nem megy, hát így próbáljanak meg némileg felzárkózni. Ennyi az egész. Eddig burkoltan tették mindezt, most már nyíltan, lásd gumikérdés!
zolee1452005-04-26 14:27:38 // 696
nana, azért ha láncfűrésszel próbálod összekeverni!!!:)))
2005-04-26 14:24:49 // 695
Hát lehet benne valami mesterséges mesterkedés. Üzleti oldalról teljesen érhető (nem biztos, hogy etikus) és egy jó forgatókönyv mellett haladva akár kifizetődő is lehet. Két olyan üzlet ember mint börni és Luca szavak és egyeztetések nélkül is képes táplálni egy üzletet ha van benne fantázia. Egy kicsit olyan ez mint a meló, mindig másképp kell csinálni a dolgokat de a végén alapvetően nem változik semmi. Viszont adtunk munkát egy csomó embernek lett egy csomó bevételünk stb stb. Próbáld meg össze keverni az ujjaidat. :) A végén mindig ugyaz a sorrend marad.
bubble2005-04-26 14:19:22 // 694
Igaz, de az régebben volt és kopik a memóriám. :) Pl.: hasmagasság változtatása még ugye. Nem felkészült, csak érdeklődő. :)
Tom122005-04-26 14:18:54 // 693
Szerintem nem konkrétan Ferrari ellen irányult szabályokról van szó, hanem úgy gondolták, hogy a Ferrari olyan, mint valami gomba, hogy csak azok a szabályok a jó "táptalaj" nekik és ha ezt megváltoztatják, meg plusz a "klímát" is, csak nem fog tudni annyira alkalmazkodni, hogy megint lekörözzön mindenkit és addig is időt nyernek a többiek, amíg "magához tér". Ez részben bejött: Renault.
2005-04-26 14:14:30 // 692
...........mindeki kidobja (Sauber) a Bridgestone-t csak a Ferrari nem. Viszont csak a Ferrari-nak fognak fejleszteni ........... futják a sok teszt km-et, mivel a teszt korlátozásba nem mentek bele és majd lesz egy olyan de olyan gumijuk .... hamarosan. A gumi csere tiltása inkább költség oldali megközelítés mintsem a Ferrari-val való kiszúrás. De lehet, hogy a Michelin áll a dolgok mögött. :) Vagy nincsnek is mögöttes gondolatok, szándékok.
Tom122005-04-26 14:10:15 // 691
Lehet, hogy ez a "gyengélkedés" a Ferrarinál is csak a haditerv része? Én már ezt is el tudom képzelni...
zolee1452005-04-26 14:08:42 // 690
még mindig nem mondtad el azt hogy mi az a szabály ami szerint valami lehet a Ferrarinak ami a többieknek nem, és ezt eltörölték! Nincs olyan szabály ami ne mindenkire vonatkozna, és így az eltörlése ne mindenkinek jelentene könnyebbséget! az hogy a többiek nem tudnak vele élni az az ő bajuk, de ezt nem szeretem hallani amikor azt mondják hogy a Ferrari ellen hoznak szabályt! Sőt, a dolog másik oldala: új szabály=új autó, a leggyorsabban reagálni képes csapat előnybe kerül. Ki tud a leggyorsabban reagálni? Az aki szenved az idei autóval, vagy az aki az év második felében már az új autón dolgozik??? Ha jól belegondolunk a folyamatos változtatás a Ferrarinak kedvez!:)
2005-04-26 14:08:23 // 689
A slick gumi eltörlése? Felkészült vagy. :)
2005-04-26 14:06:05 // 688
Ez igaz, tényleg nem minden előzés végződik töréssel. Valahol meg kell találni az egyensúlyt a befektetések és a kivett lóvé között. Arra már rájöttek, hogy előzgetni nem fognak a csapatok. Valahogy másképp kell vonzóvá tenni az F1-et pl. szabály módosítással, gyengélkedő majd megerősödő Ferrari-val stb stb. Ez egy qrva nagy biznisz ahol meg kell adni mindenki számára a játék lehetőségét.
Tom122005-04-26 14:06:02 // 687
Valamikor a 80-as évek elején voltak valami Béjemvé M1-esek, amikkel /egyenlő autók/ a versenyek előtt mentek egy futamot a pilóták. Bizony ott születtek érdekes eredmények... Most is kéne mondjuk 360-asokkal egyenlő feltételekkel rendezni valamit legalább minden 2. futam előtt. Jó lenne, nem? Azért "hazabeszélek", ha észrevettétek, mert 360-asokat /Ferrari/ írtam, ugyanis ez jó kis reklám violt a Béjemvenek akkor. VAGY ALFÁKKAL!:-)))
bubble2005-04-26 14:04:34 // 686
Meg a pontozás megváltoztatása is azért keletkezett, hogy a Ferrari ne tudjon elhúzni oly gyorsan.
bubble2005-04-26 14:02:58 // 685
NEM! Túl unalmas lenne nélküle! Miért szerinted Gyulus és WéGé netán Lapaj ennyivel érdekesebb?
Apacs2005-04-26 14:00:21 // 684
Hát a kerékcsere eltörlését biztosan nem a Ferrari kedvéért hozták. Kifejleszteni egy új gumit amire az elenfélnek 7* annyi csapata van azt ne mond, hogy nem a Ferrari ellen van. Elsö 3 futamon meg is látszott azóta meg a teszteket végzik amiket más versenyképes bridgestone-os csapatok híján nekik kell.
Olasz2005-04-26 13:58:40 // 683
egy vmiben mindenki egyet ért: MR. PALIK! MONDJON LE!
Tom122005-04-26 13:58:34 // 682
Valahogy úgy gondolták, hogy kevesebb gumi, meg motor/ verseny, akkor kisebb lesz a kiadás a kis csapatoknál, több marad fejlesztésre, de ahogy én látom, ez valahogy nem jött be a valóságban. A tényleg kis csapatok így is csak futnak a "többiek" után és nem nagy örömmel írom, de az lesz pár éven belül, hogy csupa gyári "nagy"csapat lesz versenyben. Éppen úgy eltűnnek a "süllyesztőben" a kicsik, mint a Tyrrell, Lotus, Matra, meg sorolhatnám, de ez van az élet más területein is... Attól még lehetnek érdekes versenyek.:-))
bubble2005-04-26 13:58:26 // 681
Zolee csak néhány példa: megtiltották az edzésekre külön épített motor használatát. A ferrari köztudottan használt ilyet, valószínűleg mások is, persze nem sokan, bár kétlem, hogy akát Jordan, akár a Minardi, akár még a szépemlékű Jaguár megengedhette volna magának ezt a luxust. Jött a két hétvégés motor: azért mert köztudottan a Ferrari volt, aki minden versenyre másikat hajított a gépbe. A kisebb csapatok ezt sem engedhették meg magunak. gumicsere kilőve: volt olyan taktijája RBnek, hogy akár négyszer is kihívta MS-t a pályáról mégis megvert mindenkit. rajtautomatika kitiltása, szervo használata = legyen minél nehezebb a versenyzőknek, mert véleményük szerint Schuminak baromira magától megy a gép, alig tesz valamit verseny alatt. Leszorítóerő korlátozása, mivel a Ferrarinak atompontosan jól működött ellenben másokéval. Az időmérők megváltoztatása is kizárólag a Ferrari hátrányára szerettek volna lenni. Hirtelen ennyi jutott eszembe, de ennél jóval több, sokszor aprónak tűnő dolgokkal próbálták "KIEGYENLÍTENI" a versenyt!
Apacs2005-04-26 13:56:18 // 680
Részben igazad van, de nem hiszem, hogy minden előzés törött autóval záródna és azt sem hiszem, hogy valaki azért fogja megkedvelni az F1-et mert a boxban x megverte y-t és ez deizgalmas volt. És ha a szemét pénz oldalát nézzük a dolognak akkor a legtöbb kereskedelmi csatornán akkor látsz F1-et ha törés van. Ezáltal reklámértéke is akkor van a dolognak.
2005-04-26 13:52:10 // 679
Egyenlő feltételek között mindig lesznek erősebbek és gyengébbek, egyenlőtlen feltételek között pedig pláne.
bubble2005-04-26 13:49:24 // 678
Biza szinte mindegyiket. És ők finomabban fogalmaztak, ahogy már előttem a kolléga válaszolt neked.
2005-04-26 13:48:15 // 677
Ja, csak ott baxták el, hogy nem számoltak a Ferrarival. Azt hitték ha változtatnak majd a Ferrari kivételével mindenki alkalmazkodni fog? Ez nem a tipikus XOR.
zolee1452005-04-26 13:48:13 // 676
én komolyan kérdeztem, mert sztem egyiket sem, és ahogy nézegettem a változtatásokat nem találtam olyat... mint lentebb írtam, minél szűkebb korlátok közé terelik az F1-et annál jobban nő a szakadék, mert a gazdag csapatok úgyis megoldják, a kicsik viszont lemaradnak, mégjobban. a szabályokat az izgalmasabb versenyek miatt hozzák, csak rossz útra léptek, de ezt nem beismerik hanem inkább presztízsből végigjárják... ha egy futamos gumi van, akkor a tankolást sem engedném, mert ez így az előzés ellen van. Egy kifékezés (nem elfékezés) sokat elvesz a gumiból, és minek ha majd a tankolásnál úgyis elé kerül??? csökkentik a diffúzor méretét! minek??? be kell tiltani! ott a szárny, az majd adja a leszorító erőt...és a szélárnyékot:) 2 hétvégés motor...nehogymá' 12000-nél többet forogjon, még valaki gyorsan menne...:)
2005-04-26 13:45:54 // 675
Beteszel egy autót és kiveszel egy töröttet. Hol itt a biznisz? Ja, lehet, hogy börnivel megállapodtak? Asszongya a Ross: Te, börni összetörök neked egy autót tegyél rá 10%-ot és fizesd vissza nekem. Asszongya a Flavio: Te, börni tudod mit összetörünk neked két autót és vissza fizetsz nekünk plusszba 10%-ot. Asszongya Jean: Te, börni összetörünk neked két autót visszafizeted az autót meg még egyet, hogy ilyen balf@szok legyünk (mert egyébként minket kirúgnak). Asszongya Luca: Te, börni összetörünk neked két autót, kirúgom a személyzetet és még fizetsz is érte. Na jó biznisz, nem? Na neeeeeeeeee máááááá. Ellenben ha a hit mindig megmarad a nézőkben akkor el is fognak menni megnézni, arról nem is beszélve, hogy a szurkolók nagy része a Ferrari miatt megy ki.
Tom122005-04-26 13:40:43 // 674
Mindet. ...na jó, csak vicc volt, de az igaz, hogy azt hangoztatták, hogy azért kellenek, hogy a mezőny "kiegyenlítettebb" legyen, azt meg tudjuk, ki lógott ki a sorból, tehát valahogy "Hőőőő"-t kellett vezényelni a Cavallino-knak.:-))
zolee1452005-04-26 13:29:53 // 673
melyik szabályt hozták a Ferrari ellen???
Apacs2005-04-26 13:27:24 // 672
Előzés=igen sok millió néző=még több lóvé a szponzoroktól=a sportág életbentartása (autóversenyröl beszélünk nem?) Abba azért gondoljuk bele, ha Schumi belemegy Alonsóval egy kockázatosba és mind2-en kiesnek akkor Schuminak 2 pontal kevesebbet kell ledolgoznia mint most....de természetesen hosszú még az idény....azért legyen előzés is...
Tom122005-04-26 13:27:17 // 671
Ez mára így alakult. A komolyabb taktikázást a F1-ben a "szakértők" szerint Niki Lauda kezdte el /pont a Ferrarinál :-)/.
2005-04-26 13:24:03 // 670
Időnként villant vmit a versenyzős jelenéből és a Hungaroring vezetői székéből amit tényleg nem lehet máshonnan megtudni. Tehetné ezt sűrűbben is.
2005-04-26 13:21:58 // 669
előzés = igen nagy kockázat = sok sok dollár millió a kukába stb stb. Ezek után én sem előzgetnék ha nem muszály. Sokkal egyszerűbb az íróasztal mellett és a boxban eldönteni a csatát.
bubble2005-04-26 13:18:40 // 668
A szabályokat manapság azért hozzák, hogy minél hátrányosabb helyzetbe kerüljön a Ferrari, mert unják az egyeduralmat. Ezt valahol értem, sőt még el is fogadom. Természetesen nagyon szeretek előzést és jó harcot nézni az F1-ben, de mára inkább a taktika a domináns nem a látványosság. A másik "nemlehetelőzni" pálya Monaco lesz! :))
2005-04-26 13:17:30 // 667
Húúúúúú Ti aztán termeltetek reggel óta, igaz egy része a vezmod körül forgott. RossB tényleg zseniálisat alakított a kerékcserekor. Ettől jobbak Ők mint a többiek valahogy mindig adódik egy-egy mozzanat, ötlet amit korábban senki nem alkalmazott. Szerencsére általában ötlet alkotók és nem lopkodók. Ott van a kasztni pl. az F2004 GA volt az első ahol a mostani formát alkalmazták és azóta a rönó, mekláren stb is alkalmazza. Az ütőkártya pedig a gumi lehet, sokkal könnyebb egy csapatnak fejleszteni mint sok másnak pléna úgy, hogy a Ferrari egyedül több teszt km-t fut mint az összes többi. A tototya már gondokozik a teszt egyezmény felrúgásán. Na, ki is nevet a végén ... mire a többiek erre rájönnek a Ferrari ismét fényévnyire lesz mindekitől majd jön egy újabb szabálymódosítás. Egy kicsit olyan ez mint a súly többlet a WTCC-n, aki jó azt büntetik itt nem súlyokkal hanem újabb és újabb szabályokkal..... de ettől még lényegében nem változik semmi.
Apacs2005-04-26 13:05:01 // 666
Nem hiszem , hogy a szabályokat azért hozzák, hogy ne lássunk előzést. A FIA évek óta a több előzésért harcol, de kevés sikerrel. Én pár évvel ezelött meg voltam róla győződve, hogy az F1 jövője a fordulatszám játaszadozások miatt meg van mentve, (mint a 80-as évek közepén a turbónyomás szabályozása) de sajnos nem ezt látni. Nem hiszem, hogy lenne olyan ember a földön aki autóversenyben nem akar előzést látni! Meglátjuk az év többi részében és reménykedünk abban, hogy ez egy "nemlehetelőzni" pálya volt....
Tom122005-04-26 13:02:53 // 665
Így van.;) Enzo elég konzervatív volt ebből a szempontból. Az utolsó pillanatig hitt a jól bavált, régi módszerekben. Pl. egy korabeli kijelentése:" Az aerodinamika azoknak a tudománya, akik nem tudnak rendes motort építeni."
zolee1452005-04-26 12:58:06 // 664
RB, nagy taktikus, és fejszámoló, de ha megfigyelted vagy 3-4 körön keresztül kint voltak, és JB nem azonnal jött ki, szóval akkor tankolt a BAR amikor elfogyott a 95-ös ólommentes:))) én nem szeretem a hidegvért! Tessék előzni!!!!!:))))))) Börnivel majd az embereim fognak beszélni!;)
Tom122005-04-26 12:56:48 // 663
Palik legalább hangulatot teremt, ha néha "érdekes" dolgokat is beszél. Az a dolga. Láttam egy - két F1-es közvetítést valami lengyel, meg szlovák "előadásban", na az aztán igazi altató mese volt, még a legizgalmasabb pillanatokban sem zökkent ki a bemondó a "tempójából"... Szerintem az osztrákok Heinz Prüller-je, aki ért is hozzá /mióta az eszemet tudom - kb. 1970-től nézem a versenyeket 93-tól meg rögzítem- ő közvetít az ORF-nek/, meg a szövege is "pont jó". A már klasszikussá vált:"Hujjjj, das ist eine böse unfall" beszólása már szállóigévé vált itt a környéken.:)) Kár, hogy csak németül közvetít.
zolee1452005-04-26 12:54:12 // 662
még egy érdekeség, bár biztos sokan tudják: a Mclaren csinálta az első kevlár vázat, amit a Hercules-nél gyártatott, ez a név az űrhajózásban elég ismert...:)
bubble2005-04-26 12:49:51 // 661
Zolee Ez ügyben esetleg vedd fel a kontaktust az Öreg Börnivel! :))) Egyébként a taktikázás is lehet izgalmas. Olyan bravúrokat iszonyatosan tudok értékelni, mint ahogy RB kiparancsolta a szerelőgárdát és ezzel a Renault csapatot teljesen átverte. Kinek jutna eszébe egy ilyen túl egyszerű, szabályokat át nem hágó beetetés? És számtalan brilliáns megoldás fűződik a nevéhez. Azonkívül MS páratlan hidegvérét és előre látását irigylem. Kinek lenne idegzete Alonso mögött óvatosan autózni és védeni így a második helyért járó pontokat. Én például az adrenalinfröccs hatására simán kilöktem volna az első kanyarban. De azt hiszem éppen ezért nincs sehol Sato és Montoya. Belőlük pont ez hiányzik. Mennek mint a barmok akkor is, ha jobban járnának némi önuralommal. Látványos, de a végén nem jár pont a kiesésükért.
zolee1452005-04-26 12:47:47 // 660
egy kis Palik: a klasszikus: hovatűntdémonhill?!?!? Kanada: hogy ment el villnöv, hogy ment el villnöv??? ...hát sehogy! egy többkörös 5-ös vonatozás után: az izgalom a tetőfokára hágott...de nem történt semmi! sokszor hallottuk már: tojja le..tojja le!!! (természetesen tolja, nem pedig a madár féle anyagcserefolyamat:) ) még egy: ...forma 1-es személygépjármű verseny... hehe, reggelig folytathatnám a sort, és talán még akkor sem sikerülne sikeresen abszolválnom a feladatot (abszolválnom...érted?!) :)
zolee1452005-04-26 12:38:44 // 659
most elkeserítettél! azt mondod, hogy ne nézzem a kedvenc sportomat!:) nem akarok mást nézni! F1-et akarok, de jó, látványos, izgalmas F1-et! én is bírom Palikot, a maga módján szórakoztató, bár ha a barátnőm játszaná ennyire túl az orgazmust lehet hogy elgondolkodnék "mit csináltam rosszul" témakörben:DDD a negatív csúcs Crazy Jenő, és Dávid Sándor...
bubble2005-04-26 12:33:34 // 658
Zolee 145 Nem tudom húsz évvel ezelőtt milyen volt a forma1, mert akkoriban nem figyeltem. (Amikor én még kislány voltam...) :) De azt gondolom, hogy azóta csakúgy, mint a szabályok és autók átalakult az egész száguldó cirkusz. Nem a látvány a fontos ebben a versenyben, hanem a taktika, stratégia. Ettől izgalmas és nem a látványos autózástól. Persze ha van izgalmas előzés vagy manőver az hab a tortán. Ezért írtam, hogy ha látványos autózást akarsz látni, azt nem az F1-től kell várnod! Abban valószínűleg Palik sem tévedett, hogy inkább a repüléstechnkához van nagyobb köze az F1-nek, mint az utcai autózáshoz. A hétköznapi autókban köztudottan a rally-ból származó megoldásokat veszik át. Egyébként pedig én bírom a Palik baromságait, mert legalább jót szórakozom. Amikor Gyulusom és WéGé kommentál, hát.... azt nagyon nem csípem. Bocs WéGé!!! :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak