Én azt nem értem miért álltak fel a rajthoz miért mentek egy felvezető kört ha tudták, hogy nem fognak végigmenni?
Szal ez így nem tisztességes. Elegánsabban is megtudták volna oldani a helyzetet akár egy sajtó közleménnyel vagy bármi mással.
Így tényleg hülyét csináltak a nézőkből. Teljesen jogos a nézők felháborodása de az eszközt megválogathatták volna. Mondjuk többnyire bocsánatot kértek a csapatok de sokat a helyzeten nem fog javítani.
Én spec élveztem a futamot, végig a két piroskát mutatták. Jean Todt meg mosolygott. :)
Ha olyan gumit gyártának ami veszélyes akkor igen.
Egy pár futammal ezelőtt mikor MS-nak két defektje is volt senki nem hozta fel milyen nagy veszélyben volt. Elismerték, hogy fejlődnie kell a Bridgestone-nak és pont. Végezték a feladatukat, úgy tűnik nem is olyan rosszul.
A Michelin kicsit amatőren viselkedett ebben a helyzetben a kiállt csapatok pedig gyerekesen.
bubble2005-06-20 13:21:22 // 1829
Bocsi D, mint Doktore!!! Sorry!! :)
bubble2005-06-20 13:20:44 // 1828
Uraim
Szerintem a maga szempontjából mindenkinek igaza van, gumi ügyben.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy most a biztonságért volt a sztrájk, ami ugye nem hátrány.
Azt gondolom, hogy a gumiszabály eleve életveszélyes, inkább azon kellene változtatni.
Csupán azt nem értem, hogy a gumigyártó miért nem jelentette be időben a gumiváltást?
pb_2005-06-20 13:15:29 // 1827
Ez mikor volt, '80-as évek eleje?
bubble2005-06-20 13:12:54 // 1826
Goktore
Teeeee...., teeeee..., teee mázlista!!! :)))
Tom122005-06-20 12:56:55 // 1825
Tom122005-06-20 12:50:00 // 1823
...meg mikor Ausztráliában az egyenesben "eldurrant" a gumija, milyen szépen megfogta...:)
TarP2005-06-20 12:46:19 // 1822
Na, meg a kilinccsel előre autózás...csak nem volt kilincs :)
zolee1452005-06-20 12:43:14 // 1821
az öreg Mansell jófej volt. Kocsitolás, aztán volt hogy szivárgott az üzemanyag ami állítólag az ülésébe folyt, és benzinben ülve nyomta végig a futamot. Aztán volt olyan, hogy sokkal vezetett, majd 500m-rel a cél előtt megállt. Hű milyen peches, elfogyott a benzin, pedig nem az volt! Az történt, hogy a nagy vezetés tudatában az utolsó körben mindenkinek integetni akart, és annyira leesett a fordulatszám, hogy az elektronika "balesetet érzett" és elzárta az üzemanyagrendszert, meg elvette a gyújtást.:)))
Na meg a "kerékanya" sztori...
:)))
Tom122005-06-20 12:38:54 // 1820
Volt egy kis súlyfeleslege... de tényleg jó volt, én is bírtam.:) Azért egyszer Senna is alig bírt az autóból kiszállni a Brazil GP után, még a serleget is csak pár mp-re tudta megemelni... Videón meg van az egész verseny.
simi2005-06-20 12:38:16 // 1819
Hát srácok ettől a képtől azóta is "fekszek" a röhögéstől. Jól illett a szövegkörnyezetbe.
Tom122005-06-20 12:35:17 // 1818
Kifogyott a benzin és a melegben /Dallas 97/ addig tolta a cél előtt az autót, amíg "el nem feküdt", pedig már nem sok hiányzott...
...de lehet, hogy a másik kettő észrevétel a nyerő:DD
TarP2005-06-20 12:32:34 // 1817
Én szerettem Mansellt, mint pilótát, de szeretett rájátszani...
Ő mindíg halálán volt a versen végére, ha jó helyezést ért el.
A törpiek: Senna, Prost, Piquet meg még ugrabugráltak-bunyóztak egymással levezetés képpen :)
Slowfeet2005-06-20 12:29:47 // 1816
Mér? Schumakker is bever egy bitburgert, amikor szabedzésen meleg van :)
TarP2005-06-20 12:27:54 // 1815
Ez kocsmázás utáni felvétel lehet, csak akkor a bicikli mellett fexik a bácsi, itt meg... :)
simi2005-06-20 12:27:22 // 1814
Jó ez a kép. Ő Mansell valóban? Mi történt, elfáradt?
Buves2005-06-20 12:26:44 // 1813
Csatlakozom!
Lehet sokat vitatkozni azon hogy:
A Mich. nem csinált megfelelő gimikat?
De csinált csak nem jelentette be hogy használná (ez a szabály)
A FIA a hibás mert nem engedte hogy áthozassák Franciao. ból
Persze hogy nem engedte ezért vannak a szabályok hogy betartsák azokat.
Csapatok a hibásak mert nem engedték a pilótáikat?
Tényleg fontos a biztonság!!!
Ugy gondolom, az a tulzás, hogy a lassabb sebességet nem vállalták fel. Azt kellet volna mondani, hogy elb@sztuk, a mai versenyben jobb helyzetben van a Brid. és kész!!! Lett volna egy élvezhető futam!
Slowfeet2005-06-20 12:25:24 // 1812
Vagy annyira vezetett a versenyben, hogy ledőlt kicsit szunyókálni :)
Tom122005-06-20 12:22:20 // 1811
Slowfeet2005-06-20 12:09:20 // 1810
Egyébként, ok, hogy 94-ben visszahozták a tankolást, de nekem előtte se volt gondom, sőt! Az ésszerűen korlátozott méretű benyamennyiségnek elégnek kéne lenni egy versenyre, emléxem, mikor prost tologatta a TAG-Porschját a célegyenesbe :)
No tankolás, és max 1 gumicsere!
Tom122005-06-20 11:54:56 // 1809
...hogy a kecske is, meg a káposzta is megmaradjon, szerintem az ésszerű kompromisszum az lenne, ha ugyanolyan minőségű gumikat használnának mindig /edzés, verseny/, de 1 futam alatt legalább 1x lehetne gumikat cserélni, ami ilyen igénybevétel mellett szerintem nem túlzás. Ettől még a kis csapatok sem mennének tönkre, vagy nekik, ha nem kell, nem is cserélnének...
Tom122005-06-20 11:46:11 // 1808
...még jó, hogy a gumi nyomásra nincs szabály, mert kiderülne, hogy idáig "csaltak" a Michelin-esek és megint a pirosak az elsők:)))
vipex2005-06-20 11:40:30 // 1807
IC,
mivel a F1 forumba finoman lehülyéztél most én teszem meg :-P
"Mert a Bridge csak lassú volt, de nem életveszélyes" a két adat korelációban van valami azért lassú, hogy ne legyen életveszélyes. Az, hogy mennyire lassú legyen valaki azt a mérnököknek kell kitalálni biztosan megtalálták volna, a megfelelő sebességet, ha 20km/h akkor annyi de végig kelett volna menni, mert ez így nem tisztességes
Punisher2005-06-20 11:39:14 // 1806
Szerintem ez a sztrájk undorító volt. Ha olyan a gumi, hogy csak 2 tized bárral több nyomással működik, akkor úgy kell vele menni. Ezért tecnikai sport, ha valami szar, akkor bukik az eredmény. Még egy rally versenyző sem állt meg azért, mert elgumizták az autót, lassabban ment, mert ezt tudta azzal a gumival.
Akik teljesítették a versenyt, azok megérdemlik a pontjaikat!
TarP2005-06-20 11:39:11 // 1805
Eddig a hídkő (bridzssztón) égett, mint állat, most meg a Mislen...
Végül kiderül, ez azoknak a gumigyártóknak reklám, akik nem lépnek be az F1-be: Pirelli, Nokian, Continental...
Tom122005-06-20 11:34:45 // 1804
Nekem csak az furcsa, hogy idáig, mikor Michelin-es autó nyert, híztak a Michelin-esek. Egyszer csak "bevallják", hogy nem tudnak versenyképes gumit csinálni, akkor miért nem mondták az év elején, hogy ilyen labilisak a termékeik /ami az F1-et illeti/, mindenki vigyázzon velük? Szerintem nagyobb leégés nem kell ettől a világ előtt... A következő versenyeken mi lesz? Sebességkorlátozás a gyors kanyarokban? ...vagy összedobnak gyorsan egy gumit, amivel biztonságosan lehet versenyezni - ami idáig sem sikerült? ...vagy áttér mindenki a Bridgestone-ra és legalább, ha gond van, nem lehet a gumira fogni:)
Doktore2005-06-20 11:32:11 // 1803
Akkor most lesz magyarországi futam??? ( A kérdés csak vicc volt)
A költői kérdés csak azért, mert fél órája hívtak meg a hazai futamra VIP kártyával a Ferrari boxba a 3 napra, hogy onnan "izguljam" végig a hétvégét!!!!
TarP2005-06-20 11:29:30 // 1802
Az jobb is kicsit, csak nem utcai autótk, hanem agyonépítettek.
GT1, GT2...
Jók is voltak benne az F360-asok, de tavaly már nem voltak korszerűek eléggé.
A nagyobbik kategóriában meg az F550-esek még most is szépen dolgoznak, bár a Maserati MC12 nagyon ütős.
SKrisz2005-06-20 11:29:29 // 1801
Már ezért megérte! Legalább neked szereztem egy kellemes Hétfő reggelt!:)))
Inner Circle2005-06-20 11:24:55 // 1800
Van ilyen most is, kategóriák is vannak, a Ferrari is indul, csak nem F1-nek hívják.
Inner Circle2005-06-20 11:24:06 // 1799
Akkor így van, pontos százalékot nem tudtam.
TarP2005-06-20 11:23:41 // 1798
Az sose a Ferrari hibája volt, ha többiek lassabbak voltak.
Tessék kérem jó autót építeni.
Ezért mondtam: Utcai autókat az F1-be!!!
Kanyargós pályán a Lotus Elise lenne a nyerő, Sok egyenesnél az F430... Legalább tudnánk, mit tudnak az utcai gépek.
(Már csak az a kérdés, mi alapján legyenek kategóriák: Ár, lökettérfogat, tömeg/teljesítmény arány???)
Viktor852005-06-20 11:18:23 // 1797
Nekem mind1 h. csak nem mindig egy csapat nyerjen mert az nem verseny.
TarP2005-06-20 11:16:11 // 1796
Ha izgalmat akarnak, oldják meg úgy, mint a túrakocsi bajnokságon:
Fordítva induljon az első 8...vagy mindenki.
Ekkor előzni kell, hogy nyerhess.
Ne úgy legyen izgalmas a verseny, hogy ki meg, ki nem mer halálos iramban rohanni egy versenyzésre alkalmatlan gumin.
Tom122005-06-20 11:12:31 // 1795
70% - tól kapják a teljes pontszámot, legalább is idáig úgy volt...
Viktor852005-06-20 11:11:35 // 1794
Már csak az hiányzik h. meginnt olyan legyen az F-1 mint az előző években volt.
zolee1452005-06-20 11:08:43 // 1793
akkor minek a verseny? minden hétvégén, kocsi meg szerelők meg minden felszerelés nélkül Jean Todt-ék elutaznak a helyszínekre, a két pilóta felálla dobogóra és ünneplik magukat, év végén meg átadják maguknak a díjakat.
Sőt, minek utazni: élő video-telefonos kapcsolat, ahol nyilatkoznak, meg örülnek. élő közvetítés Maranelloból:DDD
Viktor852005-06-20 11:01:38 // 1792
Még jó h. nagy részt nem amcsik voltak ott mint szurkolók.
Egyébként most tényleg "cirkusz" volt a javából.
Bati2005-06-20 11:01:24 // 1791
de mindig FERRARI nyerne
Bati2005-06-20 10:59:26 // 1790
és ha a célegyenes végén a rajt után tömeg baleset és kiesik 14 auto akkor is csak 6 köröz vagy amikor 2 auto ért célba
a focimeccsen sem garantálják hogy 4:4 lessz lehet unalmas 0:0 is
ennyi kockázat jár a nézöknek is ha már a piloták az életüket kockáztatják nap mint nap
50 egynéhány éve ez az 1 eset nem rossz arány
persze sajnálnám öket de hát amerikaiak azok meg mind buzik megérdemelnek bármit
jellemzö ezekre a szerencsétlen amikra hogy még a DIESEL autokat sem szeretik ezekután nem is lehet csodálkozni hogy sörös dobozokkal dobálják a kocsikat
gyerekorukban megdobálták a repülöket is !
Viktor852005-06-20 10:58:36 // 1789
"A botrányos Amerikai Nagydíj után kiderült, a futamtól visszalépett Michelin-abroncsos csapatok lemondtak volna a szerzett vb-pontjaikról is, de a pályát számukra biztonságossá tévő sikánt így sem hagyta megépíteni a Nemzetközi Autós Szövetség."
zolee1452005-06-20 10:55:46 // 1788
ugye Te nem szereted az F1-et?:)))
mi lenne abban a jó, hogy 20-22 ferka körözne a pályán és mindenki elengedné Schumákot???:DDD
Willy2005-06-20 10:47:14 // 1787
Főleg annak a sokezer embernek volt a legszebb, aki megvette a méregdrága jegyet. A többmillió TV nézőről nem is beszélve.
TarP2005-06-20 10:36:27 // 1786
Szerintem meg ideje lenne csak gyári, utcai autókat indítani, gyári utcai gumikkal. Minek oda űrtechnika?
Sokkal jobbakat versenyezne pár F430-as, Porsche 911, Lambo Murcie.., BMWM3, Honda NSX, Nissan 350Z, AMG MErci, meg ilyenek. :)
Legalább látnánk mi a valóság, nem azt, hogy jó a Rönó, közben semmi köze a Renault-hoz, amik az utcán járnak.
Bati2005-06-20 10:32:01 // 1785
ez a futam igy volt szép nem ronditott bele mindenféle kokler szerencse csapat
ezt kéne mindig 20-22 ferka és kész
Inner Circle2005-06-20 10:19:26 // 1784
"Mégegyszer kérdezem. Amikor a Bridge volt sz@r és nem bírt ki egy versenyt, akkor miért nem volt bojkott????"
Mert a Bridge csak lassú volt, de nem életveszélyes. Egyébként Barrichello és Schumacher is adtak fel versenyt csak azért, mert a gumijuk nem bírta a versenyképes sebességet, pedig az autó még vihogva továbbment volna (Sepangban ill. Barcelonában).
Inner Circle2005-06-20 10:18:21 // 1783
"Itt ost egy megoldás lenne. Piros zástló, futam leint, pontok kiosztanak azt hello..."
Nem lehetett. Ha nem futják le a verseny 50%-át (asszem), akkor csak a pontok felét kapják meg. Ezért volt hülyeség 2003-ban Japánban, mikor Kiminek győzni kellett volna a VB-hez és Mihálynak 8-ik után befutnia, és pont ez volt az állás, és óbégatott valamelyik kommentátor hogy ha most leintik, akkor Kimi a VB. Mivel még a verseny fele előtt volt, csak feleannyi pontot kapott volna és ugyanaz lett volna a végeredmény.
Inner Circle2005-06-20 10:16:14 // 1782
"Az elmúlt évtizedekben nem volt gond a pályával? ezt szvsz gondold végig mégegyszer!!!"
Ezt te gondold végig még egyszer, mert nyerítettem a röhögéstől mikor elolvastam :DDD