Fórum >> Típusok >> Giulia

mesa2015-06-29 22:29:53 // 745
Köszi, gyűjteted a pénzt! De ha lehet választani, inkább Giulia-t kérnék. Neked az úgyis csak egy prémium német (BMW), akkor meg nem mindegy? :D
Haddel2015-06-29 21:09:19 // 744
Igen,Salzburg előtt történt😃
Haddel2015-06-29 21:08:46 // 743
Követtem,és egyből törvénytisztelő polgár lettem 😃
tipoatti2015-06-29 20:27:01 // 742
Ez egy Laguna Coupe, es nekem is irgalmatlanul tetszik, akarcsak a 407 coupe. Igaz, annak foleg a feneke. ;)
VKG699!!! (4x156+75)2015-06-29 19:52:18 // 741
A céges sx4 ugyanez, igazából racionális érvek alapján egy tök jó autó, 150-ig még úgy-ahogy megy is (oké hát nem szedi fel az aszfaltot de szerintem a boxernél erősebbre van hangolva az alsó tartomány), de hát ne vicceljünk már... :D

Pedig van rajta fék, kanyarodik, van csomagtartója, klímás, mittomén. Tök jó lehetne. De csak helyet változtatni jó. Akkor viszont már miért ne buszozzak vagy vonatozzak? Oké, többnyire valamivel lassabb, de nem engem terhel a vezetés, egy rendes buszban akkora lábtér van, hogy ihaj, tudok filmet nézni tabletről, alhatok...
Kb. ugyanannyiba kerül a jegy mondjuk két személyre, mint autóval, csak utána nem kell olajat cserélni, gumizni, futóművezni... Azaz nem nekem.

Nem sokkal racionálisabb?

Na, pont ez a különbség az alfák meg más autók között az én tapasztalatom szerint... Mint a busz, meg a saját autó között. Irracionális, többnyire drága, de az érzés, ahogy egybeforrok a fos csicsafiattal egyszerűen majdnem mindennél jobb. Pedig tudom, hogy semmilyen érv nem szól mellette.

De nőt sem az alapján választ az ember, hogy milyen géntérképe van, hány diplomája, hány nyelvvizsgája van, milyen a fogsora, van-e visszatérő betegsége, esetleg volt-e cukorbeteg a családban... A szerelem nem így működik.
Oké, biztos van aki ez alapján választ, de azok vesznek 1.6 TDI Golfot is :D
GTPeti2015-06-29 19:39:14 // 739
És követted? :)
Haddel2015-06-29 19:15:21 // 738
Én is tegnap utaztam,de megszívtam, fekete a6-tal előzgettük egymást,egy idő után meguntam ,nyomtam egy parkettát ,lemaradt,de aztán lassitottam,utolért,de nem előzött meg,mellém állt,és a faszi az anyós ülésen meglóbálta azt a rendőr tárcsát vagy mit,és mutatta ,hogy kövessem őket 😃
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-29 19:14:58 // 737
Nem tudom kell e ezt egyáltalán bizonyítani, vagy csak meg kell élni :-) Nekem hiába mondja bárki hogy ez hülyeség, ha egyszer átéltem :-)
Nem voltam Alfás, sőt úgy nőttem fel, hogy körülöttem csak "szarolaszrozsdaboglyákról" hallottam. Sose volt olasz kocsink.
Volt egy Skoda Fabiánk 30e km-rel az órájában. Lényegében egy új autó volt, makulátlan állapotban. Soha semmi baja nem volt az égvilágon, de nem voltunk összhangban. Nekem már a Wartburgom is adhatott valamit ebből a lélek a gépben érzésből, mert a Skodában olyan hiányérzetem volt, hogy elmondhatatlan. Nem találtam fogást rajta, még a tesztek is dicsérték, én meg nem szerettem. Olyan érzés volt vezetni, mit amikor a csaj a körmét piszkálja aktus közben. Nem tudom jobban leírni :-)
Az Alfa meg a próbaúton megfogott, és azóta sem ereszt. Semmilyen más autóban nem kaptam még meg ezt, mintha tényleg rám olvadna a gép, figyeli mit akarok és csinálja amit elképzelek. A jtd-ben rém erősen megvan ez..
Piritu2015-06-29 19:01:50 // 736
Erdekes tema ez az automata vs kezivalto egy sportkocsiban.
Nekem speziell sokal inkabb a sportossaghoz tartozik, hogy "en uralom a kocsit" , mint a gyorsasag. Ezt tudjak a kis motoros Alfak is, ezert szeretjuk oket...
Akkorakat autoztam az 1,6TS-el is, hogy csak na. Ha meg valaki gyorsabb volt, nem erdekelt, meg most se.
(Ettol eltekintve tegnap jo volt latni a 320 tulaj arcat az autopalyan, amikor 180 korul elfogyott a szuflaja.)
Piritu2015-06-29 18:54:59 // 735
Remelem, aki erre a gondolatra jut elgondolkodik, hogy eleg felnott-e egy Alfa birtoklasahoz ☺
GTPeti2015-06-29 18:47:25 // 734
A vallás nagyon jó hasonlat, mert ez tényleg olyan. Amit írunk/érzünk azt bizonyítani nagyon nehéz. :)
GTPeti2015-06-29 18:22:48 // 733
Az, hogy régen lovon közlekedtünk számomra nem magyarázza meg, hogy miért tartok/tartunk néhányan bizonyos autókat lélektelen helyzetváltoztató eszköznek, másokat pedig ennek az ellenkezőjének. 8| Jeremy Clarksont is beleértve. :)
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-29 18:22:04 // 732
A te hasonlatodhoz vissztérve...Bibliát bárki vehet, érteni nem biztos hogy fogja. Ha meg úgy olvassa, hogy nem érti, na az úgy fájdalmas olvasmány.
Alfát is bárki vehet ugye...:-)
Dömpi (il dottore)2015-06-29 18:08:35 // 731
gyerekek, valami idegen ide beleolvas, és azt látja, hogy tanult, felnőtt emberek miről képesek itt beszélgetni, ránk küldi az elmeszakértőket...még a végén Giulia helyett kényszerzubbonyban kötünk ki
Dömpi (il dottore)2015-06-29 18:06:28 // 730
Szerintem onnan ered, hogy régen lovon közlekedtünk, annak pedig lelke van! Ez magyarázza azt, hogy néhány ember miért "érez" bármit is az autója iránt.

De arra, hogy ezt - legalább is sokak elmondása alapján - valami "véletlennek már sok" módon az autó viszonozza, arra nincs metafizikai magyarázat.

Arra meg pláne nincs, hogy csak az olasz. A német miért nem?
GTPeti2015-06-29 16:21:56 // 729
Az is egy érdekes kérdés, hogy miért van ez így. Nekem nincs rá jobb magyarázatom, mint az, hogy ez a tervezői részről ered. Én ezt úgy képzelem el, hogy ők nem a Requirements List dokumentumokban tombolják ki magukat. Szerintetek? (Kazes, szerinted? :)
GTPeti2015-06-29 16:18:47 // 728
Nem értem a kérdést. Vagyis, hogy ezt miért kérdezted. És miért tőlem?
Már egy páran leírták rajtam kívül. Te is megteheted, miért ne tehetnéd?
Dömpi (il dottore)2015-06-29 15:44:21 // 727
Ja, hab' verstanden :) alles klar
VKG699!!! (4x156+75)2015-06-29 14:39:23 // 726
RACIONÁLIS érvek alapján Alfát? Basszus ezt még meg kell próbálnom feldolgozni... 22 Alfában töltött év után se jut eszembe a racionalitás semmilyen szinten...

(Bocs nem elsősorban neked szól, hanem in allgemeinen...)
Kazes☻2015-06-29 14:30:38 // 725
És ha ezt ilyen szépen meg tudod fogalmazni, akkor vajon más is elmondhatja, leírhatja, a sajátját?!
Nem vitaindítónak szánom, csak egy költői kérdésként merült fel bennem... :)
Kócosw2015-06-29 14:28:46 // 724
igy igaz, nemket hosszu utam volt a capaval, mindig hazavitt, es ha valami elis faradt benne mindig otthon vagy olyan helyen ahol volt lehetöseg a javitasara.Az ut vegen mindig "hatba veregettem" hogy ismetelvitt oda ahova kellett...
Tegnap is mikor a kormanymü rögzitöcsavarja kiesett a helyeröl mert a menet kikopott, nem az autopalyan haladas közben repült ki hanem a häz elött a beparkolaskor koppant a földön...Több peldat is mondhatnek, de meggyözödesem hogy annyi veletlen nincs :)
GTPeti2015-06-29 14:13:22 // 723
Csak magánvélemény: Attól, hogy malomkerék kerekeket teszel egy autóra, vagy porig ülteted még nem lesz benne meg az a bizonyos "szellem", amit lentebb emlegettünk. De különbözünk és ez nem baj.
Kazes☻2015-06-29 14:09:18 // 722
(Azzal sem volt semmi baj... mikor beindítottam a kis boxit... hmmm... ment, mint a golyó! :))
.......................2015-06-29 14:00:07 // 721
ez így ebben a formában nem igaz
Dömpi (il dottore)2015-06-29 13:59:25 // 720
Nem akarok szentimentális lenni, de az leszek.

Megboldogult Nagypapám egy traktoros volt. Viszont abból a környékben a legjobb. Anno abban a rendszerben mindig ő kapta meg bejáratásra a legújabb orosz csodákat.
Kicsi voltam még mikor elhunyt, de kisgyermekként is emlékszem arra amit sokszor emlegetett nekem: "Drága kisunokám! Tanuld meg, a gépeknek lelkük van! Ha megfelelő módon bánsz velük, és a szíveddel is hozzájuk tudsz fordulni, ők is megnyílnak neked és kialakul az összhang közöttetek."

Valahol ezt érzem én is...de csak a volt fiatomban éreztem, meg az alfámban. Vezetek céges OFF-okat is elégszer, de még egy Drezda vagy München oda-vissza úton sem sikerül se a céges skodával, se a céges opel-al "összecimbizni".

Az alfámban viszont valahol ezt érzem (ahogy a bemutatkozó soraimban is írtam):
"Beülsz egy alfa pilótaülésébe, tenyereddel puhán végigsimítod a kormánykereket, beszippantod az illatát, érzed, hogy mélyen a zsigereedig hatol, majd a jobb kezed lassan a váltóra siklik, bal kezed pedig rákulcsolódik a kormányra, jobb lábad elnehezül és átadod magad az érzésnek, hogy eggyéforrtál az alfáddal. Érzed minden egyes rezdülését, minden lélegzetvételét, mintha neked nőttek volna kerekeid és te magad siklanál az aszfalton. Egy test, egy lélek!"

Nekem ez az alfa érzés.
GTPeti2015-06-29 13:32:10 // 719
Engem meglepett, hogy neked sem jött át. :( Vagyis az Alfa is csak egy a sok közül.
Liquid2015-06-29 13:31:49 // 718
az Alfa érzés az hogy beülsz az autóba és elvigyorodsz, jól eseik már csak beülni is
.......................2015-06-29 13:29:56 // 717
ezzel nem vitát akartam,
csak azt hogy nem mindenkinek egyértelmü az Alfa érzés ,
még akkr sem ha azzal jár
GTPeti2015-06-29 12:42:06 // 716
"lehet a V6 benzines Bussokban lakik az "alfa lélek"?"

NEM. Az olyan Autókban lakik, aminek az elején kereszt és kígyó van. De ha magyarázni kell, akkor az nem jó jel. A titok valahol a hangolásban és v. dizájnban rejlik. A formákban, a hangokban, a viselkedésben, a tökéletlenségekben, itt-ott a kiválóságban.

(Az Arnával ne példálózzunk, jó? Az nagyon alacsony labda.)
mex862015-06-29 12:26:00 // 714
sztem kevesebb van belöle mint breräbol...
van pär csemege ebbe is 4kerékkormänyzäs bizonyos verziokba meg ilyesmik
ettöl függetlenül nem sok fogyott
na de elég az offbol nem idevalo

ja és nehogy félreértsetek, egy breräval szemben nälam esélye se lenne :)
BeeGee2015-06-29 12:22:29 // 713
Ha valahol, a Bussóban biztos megtalálod :)
.......................2015-06-29 12:19:32 // 712
lehet vennem kellene egy GT t V6 al?

felkeltetted a fantáziám ,megnézek egyet használtban
.......................2015-06-29 12:18:07 // 711
"nem éltél együtt előző generációs benzines Alfákkal"

no ez látod sajna kimaradt :(

lehet a V6 benzines Bussokban lakik az "alfa lélek"?
BeeGee2015-06-29 12:14:20 // 710
Érzékeny területre lépsz, de tőled megszoktunk, és igazából bele sem lehet kötni :)

Hogy a lélekkel nem találkoztál, talán annak tudható, hogy
a) adatvezérelt típus vagy
b) nem éltél együtt előző generációs benzines Alfákkal.

Tök emlékszem, mikor az 1.8 TS 156ot hajtottam, ami egy sima szedán, sor4 akármi is lehetne. Akkor egyszer kipróbáltam egy Fiat Barchettát, mert komolyan incselkedtem vele. Azt leszámítva, hogy jó a formája, tök elment a kedvem tőle, olyan életunt motorja volt, pedig olasz..
A dízeleknél ez a lelkesség kevésbé jön ki a jellege miatt.

Lehet, hogy belemagyarázás, de egy Alfánál sokkal jobban összeáll a "flow" vezetés közben, legyen az egy 145 1.6TS vagy GTV 3.2 V6-al. De a dízeleknél is. Ezt már olaszoknál sem érzem (Fiat, Lancia) de offosoknál főleg nem - bár ott kicsi a releváns tapasztalat.

Lehet, hogy tömeg termelt, lehet Fiat alap, lehet gyenge, korszerűtlen vagy FWD, de ha úgy alakul, csak az út és az élmény számít. Még ha csak havonta 15 percre jön is elő. A lélek nekem ezt jelenti.
Liquid2015-06-29 12:09:44 // 709
ez egy teljesen általános modell vagy valami nagyon csúcs? mert az anygon nem mindegy az öszevetés szempontjából
emGéza2015-06-29 11:50:14 // 707
A nagy első lámpák . Nekem nem tetszenek a " nagyszeműek " , olyan divatmajom stilusú az összes ilyen autó(nak látszó tárgy)
GTPeti2015-06-29 11:44:23 // 706
"lélek?
ezt sosem értettem az alfánál"

Ez a materialista gondolkodás manifesztálódása az autók viszonylatában. :D
.......................2015-06-29 11:35:13 // 705
lélek?
ezt sosem értettem az alfánál
van olyan vezetési élmény a Megane coupeban is mint a Brera,
söt a sport Clioban is mint a Mitoban
vezettem mindet ..

..max annyi hogy a Renault tömeggyártású,az Alfa kevésbé..
..ez valahol elöny,valahol hátrány..

nekem az Alfa jelenti:
fasza dieselek(igazából az Fiat)
szép egyedi kaszni nagy nevü Designerek tollából
dianmikus ,biztonságos útfekvés
lélekkel még nem találkoztam
Tomi166Romeo2015-06-29 11:30:41 // 704
Lehet ugyanaz a szint! El is fogadom, sőt igazat adok! De az alfák nem szintekről szólnak, hanem lélekről! A Renault hogy áll a lélekkel?
.......................2015-06-29 11:26:33 // 703
a brera férfiasabb a 6 kerek fényszóróval
.......................2015-06-29 11:25:08 // 702
ültem benne vezettem ,minden ALU minden finom bör a belsöben
megy is úgy mint a Brera simán
a külsö is nagyon sportos ,dinamikus,
nekem tetszik ..
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-29 11:18:37 // 701
hát ha ez neked olyan szint, mint egy Brera akkor menj el szemészhez :)))
.......................2015-06-29 11:14:29 // 700
nem tudom mi bajotok a Renaultal ,
igen van olyan Renault a Megane coupe ami ugyanaz a prémium szint mint a Brera

Tomi166Romeo2015-06-29 10:49:46 // 699
Szerintem a 159 az egyik legszebb alfa! Nem CSAK abban rejlik az Alfák különlegessége, hogy középső ujjat mutat az aktuális kor formavilágának, hanem abban is, hogy hosszú-hosszú évek után is az az általános vélemény, hogy szépek a szemnek. Időtálló formának szokás mondani. És ez kivétel nélkül igaz az összes Alfára. Kevés olyan van, amire nem lehet azt mondani, hogy csúnya. A 159 különösen szép szerintem. A belső világról pedig annyit, hogy bármikor, egy emblémák nélküli autóba beleülsz, megmondod, hogy alfa, vagy nem. Össze sem lehet hasonlítani... Pláne nem egy Renaulttal. Nem akarom bántani a Renault tulajokat, de az szerintem tömegcikk, tömegvásárlóknak.
És az Alfa???
Erre mindenki tudja a választ :)
Kazes☻2015-06-29 10:09:44 // 698
Egyedül kell...! :)
Giuntini2015-06-29 09:54:34 // 697
Jobban nem lehetett volna ezt megfogalmazni. Annyit hozzàtennék, hogy futóműve, kanyarstabilitàsa a mai napig kategóràjànak etalonja. Ha a 3-as BMW csak a màsodik volt a német tesztben az jelent valamit.
denil12015-06-29 09:53:07 // 696
Nekem és más Alfaamore tagnak (illetve 159 tulajnak) szerintem nem az volt a baja, hogy azt mondtad neked nem tetszik a 159. Szubjektív dolgokról kár vitázni, szerencsére sok ember él a földön különböző stílussal így egyértelmű,h nem mindenkinek tetszik ugyanaz.

NA DE AZ,h te a 159-et abban a formában fikázod AHOGY és őszintén kijelented,h Renault belseje van, majd hozol egy képet ahol a hasonlóság annyi,h mindkét autóban van kormány, az már kissé szemellenzős és akkor nagyon finom voltam. Tudván azt is,h az autós sajtó jelentő része elismerte a formáját és a műszaki tartalmát azt mondod,h semmi különös nincs a 159-ben? Tényleg annyira blőd amit mondasz,h az semmi másra nem alkalmas csak arra ami itt kialakult.

Azon nem gondolkodtál, hogy az az Alfa ami kívül-belül egyedi megjelenéssel rendelkezik a szemedben Wartburg és Renault, de az az Alfa (Giulia) ami jegyeiben mind belsejét mind külsejét tekintve sokkal kevésbé merész és sok hasonlóságot hordoz a mai német prémum márkákkal az neked formabontó és húú meg haaa?

Ne vegyünk neked inkább egy BMW-t?
Mindenki jobban járna.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.