Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2025-01-17 09:48:52 // 38262
Nem biztos hogy egyben van. Ha leveszed az akksi sarut, a komplett rendszert kiiktatod, nem valami kezes úgy. Az Abarth 500-nál pl több tíz oldalon keresztül megy a chat arról, hogy TC off-ban van e TTC :-)
Az, hogy az eLSD nem zár össze, az tévhit. Egy mechanikus difi 20-30%-ot zár (utcai), a fék alapú akár 100%-ot. Csak annyi fékerőt kell alkalmazni, hogy a lediferálást megszüntesse. A mechanikus kiszámíthatóan, gyorsan, de limitáltan működik. Az elektronikus egyre jobb az évek során, és nagy előnye az elektronikus vezérelhetőség. Pontosabban be tudsz avatkozni, még ha milliszekundumban mérten valamivel lassabban is (ma már ez se biztos). Ha jól van megcsinálva, az abs jeladók alapján pontosan annyi nyomatékot tudsz átirányítani, amennyi szükséges. Ma már nem kell megmosolyogni, hogy e-lsd.. az nem lsd, mert ott járunk, hogy van előnye az elektronikusnak, pontosabb, nem egy fix reakcióval segíti a kanyarodást, hanem számol és nyomaték vektoroz. Az A110-ben tudtommal tényleg nincs mechanikus pl. És érzésem szerint a Giulia elektronikus megoldása is tök jó.
SD2025-01-17 08:36:29 // 38261
Én is úgy tudom hogy egyben van a két rendszer ezért nem lehet csak az egyiket, vagy csak a másikat kiiktatni.

A QV kuplungokkal mókázik, ott nem a fék kopik hanem valami drágább:)))

A 2.0 nem tud összezárni csak átterhelni.

De van még ennek egy fizikája is, és emellé dolgozik a program.
Én úgy tapasztaltam lehúzott akkusaruval, hogy nyitott diffivel is simán előre indul meg az autó csúszós úton is. Ha kis sebességgel belevágod a kanyarba akkor pedig igen az egyik kerék ledifferál, és vonyít.

Nagyobb sebességnél éreztem én csak beleavatkozni a féket, mert ott már muszály megfogni az autót különben repülsz seggel az árokba.

Kis sebességnél azonnal a motorerőt veszi el mellette lehet ráfog a fékre is, de az nem érzékelehető.

De várjuk a super-racemódot:)
zgi5212025-01-17 07:16:04 // 38260
Nekem volt ilyen, elemcsere volt a megoldas. Asszem 2032 -es.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-16 19:36:39 // 38259
Igen, gondolom pont ez történik és az abs modul feladata az egész. Pont ez a kérdés, hogy az ESC beavatkozás külön kiiktatható e. Szerintem válasza erre nincs egyelőre senkinek.
RomeoOne2025-01-16 18:56:12 // 38258
Tuti van benne, csak tényleg az a lényeg, hogy meg kell találni, hogy ez bekapcsolva maradjon, a menetstabilizátor meg ki. Ezeket ti jobban tudjátok, én nem nézegettem annyira a 2.0-hoz mik vannak. Nekem így elsőre az jut eszembe, hogy biztosan két külön rendszer az eLSD meg a menetstabilizátor? Nekem nem tűnne költséghatékonynak erre független szoftvereket tervezni meg üzemeltetni. Nem az van, hogy a menetstabilizátor eLSD-ként működik, amíg nincs túl nagy durvulás, aztán jön a betiltás?
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-16 18:20:21 // 38257
Tapasztalatból annyit tudok hozzátenni, hogy D-ben szerintem az eLSD rajtakapható, hogy üzemel. Nem létezik olyan, hogy kipörgő ívbelső kerék, illetve ha normálisan ellenkormányzok, semmiképp sem fékkel fogja meg az autót.
Nyitott difivel az ordító motor, pörgő ívbelső, és korlátozott menés/csúszás a normális eredmény, ami kívülről inkább béna, mint menő.
Én eddig ennek csak az ellenkezőjét tapasztaltam. Instant megy ki alóla mindkét hátsókerék, és indokolatlanul könnyen elindul keresztbe, nyomatékból. A fékcsere óta szerintem még erőszakosabban csinálja. Vizes úton tényleg konkrétan tojás gázzal kell kanyarodni. Ilyenre azért nem emlékszem régről..

A másik az a Kakucs, ennyire a féktuning előtt nem húzta bele magát a kanyarba. Csinálta, de most feltűnően intenzív volt az érzés. Mintha leszúrnánk minden kanyarnál egy póznát, és hozzákötnénk egy pillanatra az autót a B oszlopnál fogva. Csak a fék cseréhez és az elektronikus beavatkozáshoz tudom kötni ezt. Előzőleg nekem sosem dobta el a farát kanyarban, most egyértelműen farból sokallt el.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-16 17:09:36 // 38256
Ez tuti? Én a clubalfa.it fórumon láttam ezt olaszul , felül alfa romeo logóval, mintha belső gyári doksi lenne.
RomeoOne2025-01-16 16:25:50 // 38255
Épp ezért nem is pontos. Olvastam már valahol, hogy azért ez így nem egészen megbízható.
Shadin2025-01-16 15:49:39 // 38254
Emlékeim szerint nem (csak) Q4-re igaz a tábala, hanem RWD-re.
Ezeket agy többszáz oldalas topic hozzászólásaiból tették össze azok alapján, hogy kb. mit tapasztaltak a driverek.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-16 15:35:30 // 38253
Attól függ, mi a szép :-) Tény, hogy vékony talpú cipő kell hozzá, különben kocka lesz a kanyar kicsit. Nekem inkább az a fura, hogy vizes úton efektíve lehetetlen gázt adni kanyarban (D mód). HOgy ez így mennyire normális dolog, azt nem tudom. Más rwd autókat nem szoktam látni a forgalomban így összevissza menni. Kivi leszek az eredményre.

Illetve érdekes a táblázat, bár gondolom ez Q4-re vonatkozó. Mindenképpen megerősíti a TTC és az eLSD létezését, működését.
Zselé2025-01-16 12:40:17 // 38252
Pótkulccsal még nem tudtam kiprobalni
Shadin2025-01-16 11:31:58 // 38251
Jövő pénteken kiderül, hogy a pedáltérképpel van-e szabályozva a kivett teljesítmény. Amennyiben az N módban a max mondjuk ~80-90% és D módban 100%, akkor valóban bukik a teljesítmény is, ha nincs ráállítva N-re is a 100%. Én továbbra is feleslegesen digitálisnak és ezáltal pontetlanul adagolhatónak tartom már az N pedálját, hát még a D-jét :-( D-ben egy sima indulós balkanyart sem vagyok képes tudatosan szépen leművelni :-)



SD2025-01-16 10:52:40 // 38250
nekem modnod, téligumi, fűtött garázs:D lemosva:D
én meg a buszon:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-16 10:39:32 // 38249
Egyébkét a váltó Race módban is D-ben marad. Csak az ECU butul be N módba. Stephan nekem anno azt írta, hogy az ABS modul is lekezeli a Race módot (gondolom D-ben marad.. vagy remélem). Tehát lehet hogy a megoldás valójában simán a Race mód.
Már van SGW-hez hosszabbító kábelem, már csak a jó idő kell, hogy egyszer csak beleszerkesszem. Télen nyúl vagyok ehhez amúgy is.. tudod van az a gyerekdal, hogy "Kis, kis kígyó, tekeredj a fára".. na azt nagyon nem kéne XDDD
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-16 10:30:44 // 38248
MIndkét kulccsal csinálja?
Zselé2025-01-16 10:26:55 // 38247
A kulcsban az elemet kb 1 hónapja cseréltem. Az akkunak hibáját nem érzékelem, start-stoppozik is ha elfelejtem kikapcsolni
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-16 10:13:00 // 38246
Hogy dolgozna másképp? Amelyik kerék fordulata nagyobb, azt fékezi. Ez nem fogja megzabálni a fékbetétet, mert kipörgő kereket kell megfognia, nem az autót. Az eredmény az, hogy nem egy kerék nyikkan, hanem kettő, egyformán. Pl. sosem tapasztaltam kanyarban gázra kipörgő ívbelső kereket, de klasszik kipörgésgátló beavatkozást sem. Normális esetben ez történne. A terheletlen oldal tapadása kisebb, a difi lediferál, az ívbelső elforog, az ívkülsőn nulla a nyomaték. Na ehhez képest ennek a fara instant mozdul kifelé tehát nem fogja meg a kereket asr-ként, hanem valami villám gyorsan csak össze fékezi azonos fordulatra őket. A TTC (torque transfer control) létező dolog a 2.0 verziókban, és szerintem a kanyarokban is besegít, amit a hátsó fék tuning óta határozottabban érzek. Hogy valóban mit csinál és mikor, jó lenne tudni..

Ja azóta nekem is van bajom a kilinccsel.. állandóan rosszfele néz 🤣
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-16 09:49:47 // 38245
Ha mindkét oldalról nehezen megy, akkor nem szenzor hiba. Kulcs elemre +1 szavazat, vagy az autóban az akksi merül esetleg?
G-MANN🍀2025-01-16 07:24:49 // 38244
Furcsa. Esetleg kulcs elemcsere?
(Vagy vékonyabb télikabát, hogy ne árnyékolja a kulcsot? 😁 persze ez csak vicc)
Zselé2025-01-15 22:34:29 // 38243
Sziasztok, a kilinccsel szenvedett már valaki? Nekem állandóan be van kapcsolva, hogy elég legyen a kilincsbe belenyúlni az autó nyitásához. Ma délután óta viszont össze vissza kell fogdosni meg tapogatni, hogy érzékeljen és nyíljon az autó! A vezető oldalon és az anyós oldalon is próbálkoztam! A záró gomb jól működik, azaz a kulcs tuti elég közel van…

Valami ötlet?
SD2025-01-15 22:22:51 // 38242
Én azt gondolom ha kipörgő kerékkel dolgozna az E-diff, 1 hét alatt elfogyna a hátsó fék.
Mivel így most csak mentésre használja, és akkor el is veszi a motorerőt.

De ha nincs tapadás hátul melyik féket húzza mennyire??
Nem tudom szerintem ez nem lesz.

Örülés ha a váltó D-ben marad:)
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-15 21:08:50 // 38241
Na jó, sejtettem hogy a C kódnál kifekszek, az nekem tú mács 😅
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-15 20:46:16 // 38240
Oké, tehát a SavyScan nevű progival visszafejti a Can buson lévő üzeneteket. Majd ezzel a mikrokontrollerrel beledumál a Can adatfolyamba. Tehát a kész firmware elvileg minden know-how-t tartalmaz, és meg is csinál mindent. Kivéve, hogy belső fl után valami más gomb után kell nézni. Szerint amúgy a Squadra OBD eszköze pont ugyanezt csinálja.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-15 20:19:58 // 38239
Néztem, ez a Baccable is összehozható, de még nem pontosan értem, hogy az ESC Off-ot hogy hozza össze. Addig jutottam, hogy ez egy 4-8e Ft-os mikrokontroller, ami felkapaszkodik OBD-n a Can busra, és USB-n hozzáférhetővé teszi. Van egy firmware a GitHubon amivel ez reprodukálható gondolkodás nélkül, illetve valami C program is van hozzá. Nagyon felületesen tudtam csak ránézni.
Az esc off videó viszont nem győzött meg, elég kis butus csúszást mutat. Ott szerintem a TTC/eLSD nem megy. Nekem ennél szebbeket mozdul, és csak akkor billen bele ilyen bénán, amikor elveszi a gázt és belekorrigál.
Még nézegetem azért a GitHubot, hátha megvilágosodok :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-15 20:09:49 // 38238
Erre kéne a Damos..Az megadja a térképek, konstansok helyét, tengelyeit, mértékegységét.
Shadin2025-01-15 19:53:38 // 38237
Most az egygombos ESC Off a scope!!
SD2025-01-15 14:41:18 // 38236
biztos ki lehet ezt is túrni a hexa kódból:D
Shadin2025-01-15 11:05:23 // 38235
Van ami jobb, van ami rosszabb :-(
Shadin2025-01-15 11:04:53 // 38234
Nem egyértelmű, mert ugyan nekik találták ki, de nem mindegyik USA autóban működik.
leopop32025-01-15 09:29:55 // 38233
És ez tudod mióta alap náluk:)
Liquid2025-01-14 22:42:06 // 38232
régen minden jobb vót :D
G-MANN🍀2025-01-14 19:33:25 // 38231
Ez a 2019 előnye😁😁
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-14 13:31:53 // 38230
Szerencsére frissítették a szoftverét, amitől szarabb lett. XD Amikor kértem hogy downgradeljék vissza, teljesen fel voltak háborodva a márkaszervizben, hogy mégis hogy képzelem. A frissítés után nekem állandóan azt csinálta, hogy felvillant egy pillanatra, aztán semmi. Vagy fel se kapcsolt. Azóta valami változott, mert az utcánkban este tuti működik. A frissítés előtt stabilabban üzelemelt.
Shadin2025-01-14 12:31:25 // 38229
Balra kanyarodok be szűken a telekre, nem tudom milyen sebességnél kapcsol be, de miután megálltam a tolókapu előtt várva h kinyíljon, addig a tökig kitekert kormánynál is világít vígan.
SD2025-01-14 12:18:00 // 38228
Igazából kell hogy legyen alsó és felső limit is sebességnél. Mert se áltában nem világít, menéskor.

Beforduláskor én azt gondolom addig világít ameddig biztosan tud sebességadatot kapni az autó az ABS jeladókból. Csak sztem ez pont a parkolási szituációknál ahol értelme lenne nem működik.

A kanyar szög, hát akkor nem tudom:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-13 21:29:01 // 38227
Nekem bizonyos sebesség alatt sem kapcsol be jelenleg.
Shadin2025-01-13 21:19:10 // 38226
nem gpf-esnél sem sokkal jobb a helyzet tudtommal
Shadin2025-01-13 21:16:40 // 38225
Szerintem is inkább sebességfüggő, x kmh alatt világít, felette kikapcsol kormányállástól függetlenül.
SD2025-01-13 21:15:54 // 38224
Konstans sebességnél ahogy tekered nem hallgat el? Tegnap próbálgattam, lehet lassultam is közben, de nekem úgy tűnt, akkor lövi le mikor túl nagy a körmányszög.
Plusz akkor sebesség, persze ha dimmelné.. nem lenne ilyen villogó:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-13 21:15:11 // 38223
Szerintem is..Ha lassan kanyarodok be az utcánkba, nem kapcsol fel. Amúgy nekem frissítették, ami után full rosszul működött egy darabig.Egyszercsak megjavulhatott, mert látom rendszeresen működni este a kis utcákban bekanyarodáskor. Lehet hogy frissítés után ez is tanul? Ki tudja..
G-MANN🍀2025-01-13 20:44:22 // 38222
Én akármennyire betekerem, azérz nem kapcsol ki, full sebesség függőnek érzem inkább.
SD2025-01-13 18:05:07 // 38221
sok helyen ez van elég idegesítő volt eleinte.. de 5000-en sem akarom bőgetni:D hogy legyen valami fék.... DPF off:))
SD2025-01-13 18:04:22 // 38220
Valamelyik facebook csoportban írtam a kanyarfény kreténségére, villogtat.. és kijavított egy csóka hogy nem is a sebességtől függ hanem a kormány szögtől..

tehát ezért tiltja le a kanyarfényt nekem befordulásnál pont az utcában, mert élesen kell fordulni és amikor túllépem a megadott értéket kikapcsolja, pedig pont akkor lenne a legjobb...
SD2025-01-13 18:02:16 // 38219
de szerintem ha minden fogyasztó be van kapcsolva alapjáraton nem tudja visszatölteni.. különben nem tiltaná le alacsony akkufesznél az ablakfűtést, meg a starrstoppot.. ezek valszeg e leg zabálóbb és/de elhagyható extrák...

valahonnan emlékeszem hogy egy sima indítózást 1 óra vissszatölteni, nyilván ez start/stop-nál nem lehet igaz, meg a generátor már nem fordulatra szabályoz, töltőáramot..
Shadin2025-01-13 15:40:39 // 38218
Képtelen vagyok nem koczkán megállni vele :-)

Az megvan, hogy pl. az érdi M6-on lejtő irányben a tempomat fékkel tartja a sebességet, mert motorfék az nincs, legalábbis ha kikapcsolom a tempomatot akkor gyorsul az autó :-)
Shadin2025-01-13 15:35:58 // 38217
Mindent IS csinál 3 percig ha nem tudom leállítani :-) És tényleg :-)
Shadin2025-01-13 15:35:28 // 38216
Ettől nem kellene, mert ugye jár a motor, ez a lényege az egésznek :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-13 15:18:26 // 38215
Mivel hónapokig kvázi hátsó fék nélkül közlekedtem (és telefonon megnyugtatott az egyik márkaszerviz, hogy ez normális XD), nehéz az eredeti gyári állapothoz viszonyítani. Nylván elképesztően sokkal jobb lett működő hátsó fékkel.

Mégis van egy olyan szubjektív érzésem, hogy az OEM konfighoz képest változott a fék működése attól, hogy hátul "tuningoltam".

1. Nekem sosem volt gondom a finom megállásokkal pl. lámpánál, D-ben sem. Az új fékkel lett, oda kell figyelni a pedálkezelésre, különben kocka lesz a megállás. Ez tuti változott.

2. Kakucson teljesen más élmény volt menni az autóval, mint korábban OEM fékkel az M-ringen. Ez tényleg szubjektív, mert volt a kettő között vagy másfél év, lehet csak a vezetési stílusom változott. A különbség nekem feltűnő volt.

- Egyrészt agresszívebbnek éreztem a féket, jó értelemben. Korábban nem volt meg ennyire az "instant harap" érzés, adott valami plusz "vibe"-ot, jó érzés volt, nagyon magabiztos.

- Szűk kanyarban az M-ringen amikor sok volt a tempó, orral csúsztam le. Most egyértelműen az esp fogott meg inkább, a fara kezdett elmenni. Lehet a pálya jellege más, óvatosabb voltam, másképp küldtem be a kanyarba, nem tudom. Állandóan a fara mozgott most az autónak.

- Szintén a lassú kanyarokban sokkal jobban éreztem azt az irreális feelinget, hogy valami fordítja alattam az autót, és bekanyarodunk ott, ahol nem kéne. Ez az érzet nagyon feltűnően erős volt, és lehet összefügg a fenti két másik tapasztalattal. Gyorsak is voltunk nagyon a pálya ezen részein.

- Szintén ehhez kapcsolódik a kanyar kijárat. Az M-ringen full semlegesek voltak a padlógázas kigyorsítások a kanyarokból. Far csusszantást csak fékezésből tudtam összehozni, kanyar bejárat után. Kakucson abszolút nem ez volt, kanyar kijáraton rögtön tette a farát kifelé.

A gumira sem ugyanaz volt sajna a két esetben, M-Ring téli, Kakucs nyári. Viszont a Transzfogarason, nyárival sem volt meg ez az érzet, mint most a Kakucson, úgyhogy én a fékre fognám.
SD2025-01-13 15:02:03 // 38214
aztán sírnak hogy megmakkan az akksi:D
SD2025-01-13 15:01:37 // 38213
LOL:D dudál fütyül villog?:D helyben forog?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.