Shadin2025-10-29 18:18:02 // 40508
Elég súlyos az a talp, és a "kapcsoló" forgatja benne a magot h mágnes legyen, ami elég stabil szerintem. Amit én szeretnék tőle azt meg fogom mérni, csakúgy mint anno Pityukomával hasonló műszerrel.
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-29 13:48:13 // 40507
Amúgy ebben nagyon sok igazság van, illesztési pontosságnál pl a tapintás meglepően precíz. Rutinos gépészek, marósok sokmindent hamarabb meglátnak, vagy kézzel kitapintanak mint te megméred XD
Bagee2025-10-29 13:44:44 // 40506
Sziasztok,
előző gazdi nem igazán cserélte a gyertyát, így megsínylette a trafó.... el is van színeződve az egyiknek a gumi szára. Mit javasoltok milyet vegyek bele?
előző gazdi nem igazán cserélte a gyertyát, így megsínylette a trafó.... el is van színeződve az egyiknek a gumi szára. Mit javasoltok milyet vegyek bele?
RomeoOne2025-10-29 13:08:58 // 40505
Ennyi xDDD Műszer sem kell, csak végigsimítod és érezni kell :DDD
SD2025-10-29 12:53:30 // 40504
Nagylevegő megtartod kézben:)
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-29 12:40:05 // 40503
Júúúj... egyébként méréstechnikában már 50-100 mikron felbontáshoz is elég combos, merev alumínium struktúrákból építkezünk, kicsit vicces a műszerhez adott "tartórendszer". Biztos jó, biztos elég, de hogy magamnak csinálnék konzolt ehelyett a mágneses kis izé helyett, az tuti :-))
Shadin2025-10-29 10:01:27 // 40501
Kazes☻2025-10-28 18:39:18 // 40500
Ahogy mondjuk a lengőkarhoz akartad volna... sehogy! :P
Az órának kell mutatni az egyenetlenséget, amit szépen leolvasol róla... kvázi tök mindegy hova rakod, az órát olvasod. Legalábbis ha olyat használsz amire gondolok... amit az iparban, mondjuk egy egyszerű (palást)köszörűgépnél is használnak, vagy akár a kerékpár centrírozáshoz. Persze még az is lehet, hogy nem egyről „beszélünk”! :D
Az órának kell mutatni az egyenetlenséget, amit szépen leolvasol róla... kvázi tök mindegy hova rakod, az órát olvasod. Legalábbis ha olyat használsz amire gondolok... amit az iparban, mondjuk egy egyszerű (palást)köszörűgépnél is használnak, vagy akár a kerékpár centrírozáshoz. Persze még az is lehet, hogy nem egyről „beszélünk”! :D
Shadin2025-10-28 17:59:36 // 40499
Az lesz, szorítóval rögzített fém lap.
Shadin2025-10-28 17:58:19 // 40498
A stabil vas bakhoz hogy igazítom a forgó tárcsa síkját, hogy annak kijöjjön az esetleges ütése?
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-28 15:33:30 // 40497
Egy felcsavarozott vas konzolra pl. Vagy szorítóval felteszed.
Kazes☻2025-10-28 14:40:25 // 40496
Odatolsz egy stabil vas bakot, vagy egy 1 kg-os kalapácsot és kész, már mérhecc is! :D
Shadin2025-10-28 14:11:07 // 40495
Már csak az a kérdés, hogy a mágneses talpú kart/konzolt mihez lehet rögzíteni az alu futóművön :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-28 10:23:35 // 40494
Annyira bonyolult se..
Mondjuk leszednék egy kereket, pl a jobb hátsót. Ott a nyerget 5 perc lekapni. Aztán azon az egy keréken pakolgatnám fel a tárcsákat sorban.
Mondjuk leszednék egy kereket, pl a jobb hátsót. Ott a nyerget 5 perc lekapni. Aztán azon az egy keréken pakolgatnám fel a tárcsákat sorban.
SD2025-10-27 16:13:31 // 40493
hát mondjuk úgy rászerelni annyira nem egyszerű:D
Shadin2025-10-26 08:55:41 // 40492
Kocsin vagy valami forgó izén kell nézni, lapjára pakolva a csomagtartóban nem lesz jó :-D
SD2025-10-25 19:07:38 // 40491
Hűű nézzük meg az én nagy tárcsáimat is:))) Lassan annak is fel kell kerülni. Igaz áltában nem kopik.. egy hete a cégesben áll.. :(
Shadin2025-10-25 14:13:28 // 40488
Azért párásodsz be, mert az az Alfa is néha útálja a gazdáját és rendszeresen lezárja az automatára állított belső levegő keringetést, teszteld kintire állítva.
Ha odalépsz rendesen, akkor 4-ig is felmelegszik télen az olaj, de hajlamos normál módon vezetve csak 3-ig felmenni.
Ha odalépsz rendesen, akkor 4-ig is felmelegszik télen az olaj, de hajlamos normál módon vezetve csak 3-ig felmenni.
Shadin2025-10-25 14:10:25 // 40487
Van csavarom bőven, a hét elején úgyis kimérem a tárcsákat, ha elfékeztem őket és valamelyik üt, akkor az is ki kell derüljön. Ha túl sok van valamelyik tárcsában, akkor könnyebb kideríteni h a tárcsa vagy az agy a problémás.
Kell hogy mérjek valamelyik tárcsán "ütést", mert más oka nem nagyon lehet a fékezéskori remegésnek.
Kell hogy mérjek valamelyik tárcsán "ütést", mert más oka nem nagyon lehet a fékezéskori remegésnek.
Shadin2025-10-25 14:07:10 // 40486
Ha le akarták volna akkor leszedték volna a többit is, nincs külsérelmi nyom a felnin, azaz ha valaki kicsavarta akkkor azt rendes szerszámmal tette.
Bagee2025-10-25 10:43:28 // 40485
köszi! olaj ilyen időben fixen 3 egység, melegebb időben 4
SD2025-10-25 10:22:52 // 40484
Ha klíma nem megy, be tudsz párásodni.
Nézzük sorban:
- klímában van gáz, hűt
- automata módban van, tehát nincs bezárva a külső/belső levegő járat
- télen is párátlanít a klíma, ha párásodsz kapcsold be
- régebben és nyáron volt az hogy lejegesedett a klíma hőcserélő, gondolom ebben az időben az nem történik meg (erre szoftver frissítés is volt)
Olajhő: 3 egység ok, ilyenkor nem fog felmenni 4-re, csak ha nagyon meghajtod.
Ez azért fontos mert az olajszint viszont akkor fog frissülni ha megvan a 90° az olajban.
Nézzük sorban:
- klímában van gáz, hűt
- automata módban van, tehát nincs bezárva a külső/belső levegő járat
- télen is párátlanít a klíma, ha párásodsz kapcsold be
- régebben és nyáron volt az hogy lejegesedett a klíma hőcserélő, gondolom ebben az időben az nem történik meg (erre szoftver frissítés is volt)
Olajhő: 3 egység ok, ilyenkor nem fog felmenni 4-re, csak ha nagyon meghajtod.
Ez azért fontos mert az olajszint viszont akkor fog frissülni ha megvan a 90° az olajban.
Bagee2025-10-25 09:54:48 // 40483
Üdv! :)
Két dologra lennék kíváncsi.
- random módon bepárásodom, hosszabb út alkalmával többször is.
- olajhőfok csak a 3. szintig melegszik fel hűvösebb időben, nem a 4. normál szintig
Két dologra lennék kíváncsi.
- random módon bepárásodom, hosszabb út alkalmával többször is.
- olajhőfok csak a 3. szintig melegszik fel hűvösebb időben, nem a 4. normál szintig
SD2025-10-25 09:28:14 // 40482
Hu az para.. visszavigyem a csavarokat? Nálam már szabadultak.
Kerékőrből van jó? Az megoldja.
Kerékőrből van jó? Az megoldja.
Kazes☻2025-10-24 23:51:09 // 40481
Lehet leakarták lopni... valahol, valamikor?! :-o
Liquid2025-10-24 21:40:23 // 40480
örülök hogy javul :)
A kerékcsavar dolgot nem tudom hova tenni, az hogy veszhet el?
A kerékcsavar dolgot nem tudom hova tenni, az hogy veszhet el?
Shadin2025-10-24 21:00:54 // 40479
Elveszett egy kerékcsavar a jobb elsőből.
Kizárt hogy ne tegyem be, minden keréken hangosan számolom körbe a nyomatékkulcs kattanását. Kerekenként kétszer :-(
Ki akkor sem esik, ha csak lazán rá van tekerve keresztkulccsal :-(
Szervizben volt az autó, meg egyszer idegenben volt egy hétvégi üdülés idejére...
Naszóval a jónak vélt kerekeim őjra lettek súlyozva, 3 kb. oké volt, de a bal első nem igazán, annál a felnin el kellett fordítani a gumit, most jó lett. Így már nem ráz a kormány a német pályán 200 felett, ez ki lett húzva a képletből.
A fék nagy sebességről lassítva ráz, párezer km-es Brembo-k elöl-hátul :-(
Hét elején megjön az indikátor óra, ki fogom mérni melyik szaraxik.
135 km/h-nál jelentkező vibrávió jelen van továbbra is, kardán is érkezik a hét elején, azt meg akarom nézetni szagemberrel, mielőtt beteszem. Minden más megvan már hozzá.
Ha valakinek van egyetlen darab gyári kerékcsavarja, szóljon pls. :-)
Kizárt hogy ne tegyem be, minden keréken hangosan számolom körbe a nyomatékkulcs kattanását. Kerekenként kétszer :-(
Ki akkor sem esik, ha csak lazán rá van tekerve keresztkulccsal :-(
Szervizben volt az autó, meg egyszer idegenben volt egy hétvégi üdülés idejére...
Naszóval a jónak vélt kerekeim őjra lettek súlyozva, 3 kb. oké volt, de a bal első nem igazán, annál a felnin el kellett fordítani a gumit, most jó lett. Így már nem ráz a kormány a német pályán 200 felett, ez ki lett húzva a képletből.
A fék nagy sebességről lassítva ráz, párezer km-es Brembo-k elöl-hátul :-(
Hét elején megjön az indikátor óra, ki fogom mérni melyik szaraxik.
135 km/h-nál jelentkező vibrávió jelen van továbbra is, kardán is érkezik a hét elején, azt meg akarom nézetni szagemberrel, mielőtt beteszem. Minden más megvan már hozzá.
Ha valakinek van egyetlen darab gyári kerékcsavarja, szóljon pls. :-)
SD2025-10-24 16:45:17 // 40478
Tutela gyári hűtőfolyadék, és keserítő adalék illetve alu védő adalék van benne.
Csak hidegen érdemes szintet nézni, mert melegen máshol is állhat bőven.
Standard hűtővizet nem ajánlanak mert ez jó drága:D
Csak hidegen érdemes szintet nézni, mert melegen máshol is állhat bőven.
Standard hűtővizet nem ajánlanak mert ez jó drága:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-24 16:29:57 // 40477
Úgytudom, hogyha a szín stimmel, akkor kompatibilis a hűtőfolyadék még ha nem is pont gyári. A fogyást illetően elsőre a turbó hűtőcsövei környékét nézd át! Ott, magán a turbón a csatlakozások O-gyűrűi fel tudják adni a harcot, típushiba.
Kazes☻2025-10-24 15:44:21 // 40475
Ezt gondolom Shadin cartárstól akartad kérdezni... :)
szana82025-10-24 15:26:59 // 40474
Sziasztok,
Jól tudom hogy a jobb oldali hűtövíz tartály az az intercooleré? Most utána kellett töltenem kb fél litert. De nem tudom hogy azért e mert engedi valahol vagy mikor matattak ott valamit nem lett normálisan szintre töltve. Ezt majd figyelem. Ez esetleg hol tud folyni? Illetve nekem ilyen rózsaszín lötty van benne ami sztem nem a gyári folyadék. Ez okozhat e valami galibát. Gondolom standard hűtő folyadék.
Jól tudom hogy a jobb oldali hűtövíz tartály az az intercooleré? Most utána kellett töltenem kb fél litert. De nem tudom hogy azért e mert engedi valahol vagy mikor matattak ott valamit nem lett normálisan szintre töltve. Ezt majd figyelem. Ez esetleg hol tud folyni? Illetve nekem ilyen rózsaszín lötty van benne ami sztem nem a gyári folyadék. Ez okozhat e valami galibát. Gondolom standard hűtő folyadék.
Kazes☻2025-10-21 18:20:49 // 40473
Én gumiabronccsal jártam hasonlóan, csak sajna hamarabb visszautalták a pííízt... úgyhogy lemaradtam a gyorsan postázós kollégáról! :D
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-21 16:46:15 // 40472
Na akkor ezt hátha megnyerted, szurkolok :-)
Shadin2025-10-21 14:20:30 // 40471
allegro.pl, sztem nagyon elbaxták, mert használtan is rendkívül olcsó a 20e Ft szállítással együtt. Volt némi kavar, mert éppen ennyiben sincs, ugyanis az eladó törölte a vásárlást és visszautalta a pénzt...
Majd megkérdeztem, hogy akkor miért van szállítás alatt a csomag amit nem tud elküldeni, mert nem találja a raktárban??
Eltűnt fél órára és kiderült, hogy tegnap nem dolgozott, a kollégája feladta a csomagot, ezért hiányzik a raktárból a kardán :-D
Na eddig remek :-)
Majd megkérdeztem, hogy akkor miért van szállítás alatt a csomag amit nem tud elküldeni, mert nem találja a raktárban??
Eltűnt fél órára és kiderült, hogy tegnap nem dolgozott, a kollégája feladta a csomagot, ezért hiányzik a raktárból a kardán :-D
Na eddig remek :-)
szana82025-10-21 10:45:21 // 40470
A kardánt honnan sikerült beszerezni? Illetve az ára publikus?
Shadin2025-10-21 10:11:38 // 40469
Még oltanak. A fogadó oldalon a szivattyútér kb. megsemmisült mndenestül. Tankoljatok.
RomeoOne2025-10-21 10:09:03 // 40468
Mi újság Battán, nem robbantatok fel?
Shadin2025-10-21 09:52:08 // 40467
polcon az új hardy, a csavarszett és úton egy használt kardán. féltengelyek jók Szabóék szerint, ha gond van akkor a kardánnal.
szana82025-10-20 19:37:37 // 40466
Erre kíváncsi leszek nálad mi okozza a rázást. Nekem is van egy kicsi, nem vészes 180 fölött már azért kényelmetlen de 100 fölött kezdi minimálisan a kasztnit rázni. A gumi új másik kerékkel ugyan az a helyzet. Hardy cserélve mert be volt repedve kicsit. A kardánt fogom majd ellenőríztetni legközelebb, nem tudom lehet e ezt a karbon kardánt javítani vagy csere. Illetőleg a féltengely ha minden jó a kardánnal.
Shadin2025-10-20 18:26:03 // 40465
Igen, ellenőriztetni fogom biztosan, lehet hogy forgatni is kell valamelyik felnin a gumit, ahogy itt valaki írta korábban.
Shadin2025-10-20 18:24:23 // 40464
Vadi új Michelin PS5-ök a nyáriak és szintén új Bridgestone Blizzak LM005 a téli szett. A remegés ezek előtt az előző gumikkal is megvolt.
A téli a gyári felniken van, szerkezetileg ellenőrzött, míg a nyári az eBay-es turbinákon van, azon volt némi javítás, de szintén ellenőrzött. Gumizás előtt is jelen voltam mindkét ellenőrzésnél.
Miután a két garnitura felni előtte utána is rázott, valamint az nálam a felniken lévő 3 garnitura mindegyik kombinációjával, valamint a téli kerékkel ami csak egy szett volt eddig, szintén jelen van/volt. Talán lehet, de nem biztos, hogy elmentek a súlyok, ezt fogom először pótolni.
Kerekek a súlyok kivételével kizárhatók, talán elbizonytalanít kicsit, hogy mindegyik szerelés ugyan annál a srácnál történt.
A téli a gyári felniken van, szerkezetileg ellenőrzött, míg a nyári az eBay-es turbinákon van, azon volt némi javítás, de szintén ellenőrzött. Gumizás előtt is jelen voltam mindkét ellenőrzésnél.
Miután a két garnitura felni előtte utána is rázott, valamint az nálam a felniken lévő 3 garnitura mindegyik kombinációjával, valamint a téli kerékkel ami csak egy szett volt eddig, szintén jelen van/volt. Talán lehet, de nem biztos, hogy elmentek a súlyok, ezt fogom először pótolni.
Kerekek a súlyok kivételével kizárhatók, talán elbizonytalanít kicsit, hogy mindegyik szerelés ugyan annál a srácnál történt.
Dacsi2025-10-20 15:38:53 // 40463
Stelviora Michelin Primacy gumikat vásároltam amiben belül van egy szivacs réteg a zajcsillapítás miatt. Kb 1,5-2 cm szivacsra gondolj a palástfelületen. Ez nedves volt a gumi felszerelésekor és centírozásakor. Nagyon lelkiismeretes volt a gumis (nyomatékkulcs, TPMS ellenőrzés, odafigyelés stb.), de kis idő elteltével nagyon rázott az autó. Amíg nem szárítottam ki a leszerelt gumiabroncsokat nem oldódott meg a probléma. Lehet neked egészen más lesz, de lehet olyan hibaforrás amire nem feltétlenül gondolnál, hiszen nem látható a dolog. A centírgép a legolcsóbb első lépésnek...
RomeoOne2025-10-20 14:24:12 // 40462
Ha ráz, akkor az 90%-ban a kerékhez köthető. Amiket leírtál, az alapján én arra gyanakodnék. Újra kell centríroztatni egy jó helyen. Ha gyári a felni, akkor mondjuk ilyen középpontosító gyűrű kérdés nem kéne, hogy felmerüljön. Ha a centrír nem segít, akkor kérdés, hogy a gumik jók-e. Ha nem újak, bármi lehet, de ha új, akkor is lehet gyártási hiba, stb. Ha azok is rendben vannak, akkor kérdés, hogy a felnik nincsenek-e megütve.
Van egy pár lehetőség, amit meg lehet vizsgálni, de én biztosan a kerekekre gyanakodnék leginkább.
Van egy pár lehetőség, amit meg lehet vizsgálni, de én biztosan a kerekekre gyanakodnék leginkább.
leopop32025-10-20 09:01:43 // 40461
Igen így már értem minden aggodalmad :))
leopop32025-10-20 09:01:18 // 40460
Szívesen 😁 Igen úgy még könnyebb szeretni ha jó is. Na és ha még jobb is lett na akkor van szerelem 😉
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
3
Vendég3
468
