Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2025-01-05 17:51:52 // 38112
Én sem találtam HC-t, viszont arra jutottam, hogy nem kell ehhez ragaszkodni. A Rotinger mart szürke öntvény eddig eszméletlen jó .

Eddig gyönyörűen kopik a felület, és nagyon tökéletes lett a fék, jobbnak érzem mint eredetileg. Csak úgy ne járjak mint a Vredestein gumikkal 😆
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-05 17:45:56 // 38111
Ez fizetősnek tűnik, de holnap laptopról megnézem. Ha van Damos, az dekódolja a vezérlőről lehúzott hexa kód adathalmazt. Definiálja a matrixok tengelyeit, mértékegységeket, konstansokat, szorzókat. Damos nélkül nehéz ügy ma már. Régen az ecuedit/ecuconnections fórumon megosztották az emberek hogy mit hol találtak, közösségi visszafejtés ment. Ma már nehezebb hozzáférni infókhoz és a programok is több térképből állnak.. Akár több ezerből...
Shadin2025-01-05 17:35:47 // 38110
Elérhető kommersz márkákat nézve nem találok HC tárcsákat hátra, csak előre.
Elég elől is, mégiscsak az kapja a nagyobb ívet ha baj van?
Ill.Bosch ad ece-r90 HC tárcsákat. Na de hát a bosch az milyen vajon?
Delphi Zimmermann Textar is ad HC-t.
Valaki már jutott dűlőre hasonló témában esetleg?
SD2025-01-05 11:39:50 // 38108
Hogy hogy??? Csináljuk meg robottal? ChatGPt?;)
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-05 10:17:00 // 38107
Kéne szerezni egy Damos file-t, aztán szépen bepakolnám excelbe ezt is pár hónap alatt, mint a jtd-imet. :-)
Liquid2025-01-04 19:45:09 // 38106
"Amúgy a 280 ló még a nulla pont, a tuning onnan indul 😉"
igen ez így van :)
Shadin2025-01-04 17:28:01 // 38105
Pont ezért kezdjük majd a pedáltérképekkel és csak azután lesz érdekes a 280Le
Shadin2025-01-04 17:23:08 // 38104
#csakagyári :-)
Shadin2025-01-04 17:21:41 // 38103
Igen, nekem is csinálja, de N-nem is. Nagyon sok helyzetben nyomatékból akar menni és szenvedős kicsit nekem lepadlózva.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-04 15:16:57 // 38102
Mondjuk az etunerses mérés is elég favágó, az az időbeli felbontás az pont nem azt jelzi, hogy megfelelő fokozatban haladó autón diagoltak.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-04 15:14:23 // 38101
Nem tudok ilyenről. A turbó állítólag valamiben más, de nincs infó róla hogy miben. Ugyanakkora XD Az évjáratok előrehaladásával pont hogy uniformizáltak, hogy ne kelljen többfélét gyártani. Lásd egyféle fekete belső, vagy SD-nél már a lökös is Veloce a Superen.
A 2021-es verziónál a szoftver is enyhén favágó módon van korlátozva.

Visszakerestem az etuners akkori Fb bejegyzését, ez itt arra utal, hogy simán a gázpedál állás van manipulálva. Hiába nyomok padlót, 3500 fölött nem 100% állással dolgozik a progi, hanem veszi vissza. SD is lehet ezt érzi, az ő autójánál is így kell hogy legyen már.
Az a 4500-nál félgáz az vicces. Ezen kívül gondolom a nyomaték limiter is meg van írva 330Nm-re, és kb ennyi.
A Squadrások szerint is a 280 ló ennek a motornak az alap.
RomeoOne2025-01-04 14:23:43 // 38100
Amúgy a 280 ló még a nulla pont, a tuning onnan indul 😉

Mármint a korábbi szériáknál, de aztán elkezdtek a 200 lovasoknál olyan alkatrészeket használni a költségoptimalizálás miatt, aminek nem kell a 280 lovas teljesítményszintet bírnia, nem?
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-04 14:19:48 // 38099
Jaja, a Squadra tuning egy biztonságos opció, olyasmin is javítanak amit a költő nem maxolt ki..Pl a vizes intercooler hűtési stratégiáján. Amúgy a 280 ló még a nulla pont, a tuning onnan indul 😉
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-04 14:16:24 // 38098
Giulia Forumson írták ezt ha jól rémlik. Az első szeriáknál volt ez állítólag igaz .
Egyébként meg szerintem eleve nem nagy tűrés van a gyártási előírásban, tehát ezt ne úgy képzeld mint amikor Lada hajtókarokat grammolsz 😀
A főtengely és a hajtókarok kovácsoltak, a dugattyúk öntvények. Az átlagnál igényesebb megoldás, de nyilván ha valaki rendesen húzni akarja a motort, akkor más anyag minőség és kidolgozás kell, nem motorsport minőség azért.
Nagy jelentősége így a tömeg szerinti válogatásnak sincs.
Liquid2025-01-04 13:50:23 // 38097
nehezen tudok ilyet elképzelni de éljenek a legendák :D
SD2025-01-04 11:47:05 // 38096
Volt még ilyen legenda hogy Veloceknél válogaták a hajtókarokat is, vagy az ilyen gezdeti dolog vklt hogy grammolgattak, vagy standard?

Attól félek ilyen vállalati titkokat nem osztanának meg:D
Liquid2025-01-04 11:25:31 // 38095
a csipsz a 200 lovasnál alapvetően a lebutítás előtti állapot visszaállítását jelenti, semmi köze ehhez a költőnek szerintem... persze lehet továbbgondolni is :)
SD2025-01-04 10:42:30 // 38094
Vagy az van hogy távolról tuningolja a gyár vagy ez a full elektromos minden mindenre hat világ ilyen:D nem teljesen következetes amit csinál.

Nyálkásabb úton 130-nál elforgatta a hátsó kereket:D
Ha meg két autó között startolnéknát továbbra is a radar szerintem tiltja a gázt:D

Da csipsztuning tekintetében pedig az ultimate megoldás az lenne hogy fel kellene venni a fejlesztőmérnökökkel a kapcsolatot, és tőlük meglérdezni hogy mit gondolt a költő?:D
Mi az amit emisszió miatt faragtak le és mi az amit élettartam növelés céljából.
Mert ugye azonnal felrobbanó szétforgó motort építeni nem nehéz:D

De engem az érdekelne hogy menjen de sokáig:D
SD2025-01-03 20:59:33 // 38093
Nekem D-ben töbször megcsinálta hogy elértem olyan félgázon 3000-környékén kicsit odaléptem, nem padlón erre nem tovább tolta hanem
Beleváltott és elkezdett 2500-ról nyomatékból gyorsítani:D D-ben:D
Liquid2025-01-03 18:39:04 // 38092
kell az a chip :)
Egyébként meg nagyon szépen elkendőzi a menést.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-03 11:29:06 // 38091
Fogalmam sincs, de a csiga miatt nem valószínű :-) Van egy ilyen érzet, hogy onnan megindul. És általában a többi vigéckedő is ott kezd elmaradni. Lehet hogy a vizes cooler kör is jobban dolgozik nagy tempón. Vagy simán program csalás. Mert ugyan ki mérné meg 8-asban a paramétereit, emisszióját?
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-03 11:23:04 // 38090
Nagyjából értem én, autópályán nyilván nincs akkora menés érzet. A chipelt 159-nél így is jobban ugrik szerintem, de a növekvő sebességgel naná hogy elvész a gyorsítás élmény 200 lóval. Az érdekes az, hogy mégis mekkorát megy valójában. A gödöllői emelkedőn egy 3.0d X5 állt nekem, én kickdownig nyomtam. Visszaváltott, és pont ezt éreztem, hogy rohadtul pörög, de mintha nem húzna már ott. Nem a frászt.. simán otthagytuk a nagydízelt. Engem is meglepett, fater a jobb egyből csak annyit kérdezett, hogy nem neki kellett volna győzni? XDD Nyilván autópályán pláne sokat számítana az a lefaragott felső fordulati nyomaték, biztosna ütősebb érzés lenne. Nekem nincs hiányérzetem, mert autópályán én általában csak megyek, nem szeretem. Ha zizis a helyzet, vagy torlódást ír az utinform, én felülök a vonatra, aztán szenvedjen ott aki akar :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-03 11:13:01 // 38089
A Giulietta is azt csinálja amit írsz. Nagyon könnyű az orra, és viszonylag erős, kis gázra is tolja el az orrát, aztán gázelvételre jön a fara utána. Ezt így normál átlagos gázkezeléssel és tempóknál csinálja. Friss gumikkal azért nem volt ez ilyen.
A Giuliánál pedig emlékeim szerint kifejezetten sztároltam is a Vredesteint, mert nagyon jól fogott. Abszolút nem emlékszem ilyenre amit mostanában művel. Persze erősebb gázzal elcsúszkált, mert szintén hajlamos. De ez most egy pöccintésnyi gázra is megy keresztbe, kanyaríven lényegében nem lehet gyorsítani.
Plusz adalék, a 146TD-n is Vredestein négyévszakos volt, ott is 3-4 év körül tűnt fel, hogy jobban csúszkál mint kéne. Érdekes módon az a gumi azon az autón ennyire azért nem volt drasztikusan rossz, mint most a Giuliettán, vagy a Giulián. Lehet csak a kevesebb powa' miatt.
Fura, régóta használok Vredesteint, az első 146-omon is volt, téliben is. A jtd-nél kitűnő volt évekig, kb hóban csináltam vele ezt amit most a Giuliettával lazán a nedves úton.
Szerintem ez gumi hiba, csak két autón picit költséges kipróbálni, hogy vajon tényleg?
Shadin2025-01-03 09:29:26 // 38088
Nem annyira tragikus a helyzet, de gyakran érzem azt, hogy amikor D-ben lepadlózva visszavált valamennyi fokozatot és elkezd pörögni a motor mintha menne, akkor valójában nem megy jobban, mintha N-ben nem padlógázon "nyomatékból" gyorsulna. Pszichésen megvan a hang alapján, de mintha a rugalmassága jobb, ill. nem rosszabb, ha nem nyomok padlót és alacsonyabb fordulatszámon oldja meg.
Minden egyes alkalommal érzem azt, amikor pályatempónál raccsingosan akarok padlógázzal kielőzni, hogy kell neki az amit elvettek tőle, és nem a "nyomaték", hanem a "teljesítmény"
VKG231!!! (156+75)2025-01-03 09:28:03 // 38087
Ram air intake, mint a 75 TS-ben? :D
Liquid2025-01-02 23:19:14 // 38086
Ez a pár fok pluszban, nyálkás / párás úton csúszkálás újkorától megvan? A kisautón van Hankook Kinergy4S2 H750, az ugyanígy viselkedik de újkorától (nem dobja el magát mert elöl kapar, csak tolja az orrát de nagyon).
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-02 20:40:45 // 38085
Ez azért érdekes, mert az enyém pl 170-nél gondol egyet, és elkezd méh jobban húzni. Totál nem érezni, hogy fordulaton elfogy. Abszolút nem tűnt fel nekem ilyen, hogy 3500-nál lankadna. És nem is szabadna neki, ezért Multiair, hogy alul és felül is legyen nyomaték.
Egyetlen egyszer éreztem úgy, hogy nem megy. Közvetlenül a kétmotoros Tesla vezetése után 😆 Na azután a Giulia se alul, se felül nem ment sehova, csak kiabált 😆
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-02 20:34:15 // 38084
Jaa, közlekedni azt én a Giuliával sem tudok. Szerintem mellényúltam a Vredesteinekkel. Harmadik szezon, és borzalmas, mintha jégen mennék. Ilyen 1-2 fok, párás nyálkás úton kanyarban sóhajtásnyi gázra is dobja el magát. Vagy az ingerküszöböm van beteg szinten, vagy a gumi szar. És mindkét autón Vredestein van, mindkettő tapadása kaki 3-4 évesen.
Úgyhogy ma "Tokyo Drift"-re autóztunk, alkalomhoz illően. 😅
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-02 20:27:41 // 38083
Na ez a baj, hogy dízel 😆 Régi Mercit vezettem is ilyet. Nem volt rossz ám az sem.
Nekem az 5 henger a becsípődésem, úgyhogy ha nyerek a lottón, továbbra is ez a projekt.
Addig meg jó a 4 is, nem sírok nagyon, tökéletes autóm van. 😀
Shadin2025-01-02 19:03:38 // 38082
,🤣
SD2025-01-02 18:44:48 // 38081
véged van kicsi:D motorfék:D
Shadin2025-01-02 16:55:33 // 38080
Követelem vissza a motorféket (is)!
Shadin2025-01-02 16:51:53 // 38079
2x is :-)
Meg egy jó kis decat meg degpf!
Shadin2025-01-02 16:50:55 // 38078
Váltóprojekt is kilátába helyezve...
Shadin2025-01-02 16:50:53 // 38077
Váltóprojekt is kilátába helyezve...
RomeoOne2025-01-02 16:33:10 // 38076
Hangos is, alul is, felül is :D
Shadin2025-01-02 16:31:25 // 38075
Nem érzéki csalódás, 3500-ig megy mint a golyó, aztán meg csak üvölt és közel sem annyira intenzív mint arányaiban pl. a 2.0 JTS karaktere, és ezt kezelje mindenki a helyén. A TBi is meg Degu is elég dízelesre van hangolva és nagyon nem tett neki jót a 280-ről 200-ra butítás.
Shadin2025-01-02 16:27:43 // 38074
Pontosan oda kap egy lapáttal januárban!!!
SD2025-01-02 14:28:12 // 38073
Lehet a tied is csak hangos:D
SD2025-01-02 14:27:56 // 38072
Az van szerintem hogy vagy érzéki csalódás és mert 3000-ig hangosabb a kipu.. csak azt érzem menésnek.

Vagy vagy tényleg alul élőbb lett a kevesebb ellenállás miatt.. és fent meg kéne még levegő szívóoldalról:)
SD2025-01-02 14:26:47 // 38071
Hehe:) Megy megyeget :) Ha hergelem:)
Liquid2025-01-02 14:03:15 // 38070
gázt próbáltad nyomni? :D
RomeoOne2025-01-02 13:33:44 // 38069
Én úgy érzem a Q-nál, hogy 7250-ig megy, utána meg jön a tiltás... oda kell jobb oldali váltófülre egyet ráhúzás.

:DDD
SD2025-01-02 13:01:30 // 38068
Komolyra fordítva a superrel én most úgyérzem 2-3500-ig megy, utána meg elszegényedik.. vagy legalább is nem tol rá.. ott van a hiánygazdaság:) oda kell a csipp:)
SD2025-01-02 13:00:20 // 38067
nem is értem akinek nyomaték kell meg röfögés ott a 2.4 JTD:))) vagy valami ducato moci:))) 3.0 még talán nagyobb is:D

Volt egy gyerek az ladába tett ilyet, azt mondta télen le kellett venni róla a turbo-t hogy lehessen vele közlekedni:D
SD2025-01-02 12:56:03 // 38066
Miért jó az 5 henger?:)
Amúgy meg sztem van úgy hívják hogy VW transporter :D:D:D
Vagy valemelyik ilyen zöldságszállító:D:D
Asszem még dízel is:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-01 22:33:13 // 38065
Ezek egyike sem öthengeres 😉
Ha sorhat japó, akkor veszek egy Nissan Skyline-t.
Ha v8, veszek egy Quattroporte V-öt. Ha négyhenger, annyi pont van most is.
Ha v6, akkor az van készen, nem farigcsálok
Busso motort sehova. Amúgy sem vagyok v6 rajongó.
Viszont 5 henger RWD a világon nincs és nekem kell 😅
SD2024-12-31 22:39:49 // 38064
Azazigazság hogy csak a kipuval is elment a szimmetria, lehetne mindent állítgatni, utána menni… mi lenne egy másik motorral?:D
SD2024-12-31 22:38:53 // 38063
Sorhat toyota?:D
Vagy 4L V8 szívó ferrari?
Esetleg egy Honda S2000?

Vagy akkor vaduljunk:)
TS 8V-ből kettő megépítve V8-nak?:)
Busso V6 2.8 Zender a 2.5 pörgősségével
155 DTM V6TB?:D

Esetleg Tesla ?:D :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.