Szuper, köszönöm!
Ha holnap nem állnak elő valami épkézláb megoldással, akkor fel fogom keresni.
B3WiN2025-03-31 20:05:54 // 38802
RomeoOne2025-03-31 18:34:37 // 38801
Érdre vidd, az Autócentrum Szabóhoz. Timpauer Csabát hívd fel és egyeztess időpontot vele. Ha gond van, ők meg fogják oldani, nem csak a fejüket vakargatják meg kifogást keresnek majd.
B3WiN2025-03-31 17:18:59 // 38800
Ma visszaadták az autót az alábbi kijelentésekkel:
- nem volt benne hibakód (biztos én kiolvastam, és az olvasással automatikusan törlődik a kód...). Kiolvasó se volt nálam...
- szoftvert frissítettek rajta, mert érkezett pár hibajavítás és ez valószínűleg megoldja a gondot.
- mire felértem a szervizbe addigra már találtak vmi hibakódot, amire nem emlékezett az úriember pontosan de talán felső lambda szonda. Ez amiatt érdekes mert kb 400km-rel ezelőtt mikor még otthon egyszer kiolvastam akkor már volt benne egy lambdaszonda hiba.
Kb. 20km-t mentem amikor kiértem az M3 bevezetőre majd 110-nél egy gázfröccs hatására újra bedobta a hibakódot, gázadásra és alapjáraton rángatott a motor. Végig D módban volt. Leállítottam 5 perce majd újraindítás után már nem rángatott, de a hibalámpa égve maradt. Talán most nem felejti el a hibakódot...
Lábon visszahoztam a Pappasba, miközben beszéltem a szervizessel, akitől azt a megnyugtató választ kaptam, hogy még sose találkozott ilyennel. Még egy esélyt adok nekik, de bizalmam már nincs. Ha továbbra is megerőltető lesz nekik ez a feladat, akkor tudnátok ajánlani egy márkaszervizt, ahol értenek is az autóhoz? A legjobb Jászberény 90km-es körzetén belül lenne, de bármit meghallgatok.
- nem volt benne hibakód (biztos én kiolvastam, és az olvasással automatikusan törlődik a kód...). Kiolvasó se volt nálam...
- szoftvert frissítettek rajta, mert érkezett pár hibajavítás és ez valószínűleg megoldja a gondot.
- mire felértem a szervizbe addigra már találtak vmi hibakódot, amire nem emlékezett az úriember pontosan de talán felső lambda szonda. Ez amiatt érdekes mert kb 400km-rel ezelőtt mikor még otthon egyszer kiolvastam akkor már volt benne egy lambdaszonda hiba.
Kb. 20km-t mentem amikor kiértem az M3 bevezetőre majd 110-nél egy gázfröccs hatására újra bedobta a hibakódot, gázadásra és alapjáraton rángatott a motor. Végig D módban volt. Leállítottam 5 perce majd újraindítás után már nem rángatott, de a hibalámpa égve maradt. Talán most nem felejti el a hibakódot...
Lábon visszahoztam a Pappasba, miközben beszéltem a szervizessel, akitől azt a megnyugtató választ kaptam, hogy még sose találkozott ilyennel. Még egy esélyt adok nekik, de bizalmam már nincs. Ha továbbra is megerőltető lesz nekik ez a feladat, akkor tudnátok ajánlani egy márkaszervizt, ahol értenek is az autóhoz? A legjobb Jászberény 90km-es körzetén belül lenne, de bármit meghallgatok.
Kócosw2025-03-31 15:50:49 // 38799
Feri .ajd elteved ott a szerpentineken lehet tenyleg itt kene hagyni egy potkulcsot megőrzésre 🤪🤣
Kazes☻2025-03-31 13:01:04 // 38798
Csak oda és max. Paksra... vissza a ződdel jönnék természetesen. 😅 Különben meg asse tudom hol van vulkán, meg mi is az! 😜🤣
Kazes☻2025-03-31 12:58:52 // 38797
Ez nem nagy kunszt, ezt mindenki tudja...😋 sőt, SD már a féket is cserélné, nem csak a tankot ürítené! 😂
Kócosw2025-03-31 12:38:06 // 38796
Kazes mar jegyet is vásárolt valahova reggel oda este vissza innentől bármi van az véletlenül van 🤣🤣🤣
Kócosw2025-03-31 12:35:24 // 38795
Nálam is leadhatja, megkergetem azt a V6 ot is nem probléma,csak tele tankkal adja le és garantáltan sulycsokketve kapja vissza🤣🤣
Kazes☻2025-03-31 11:11:57 // 38794
Végedről szó sem volt, csak, hogy leesel... azt is te ajánlottad! 😋😂
RomeoOne2025-03-31 11:07:22 // 38793
Na szép... már a végemet várják az Amore-n :DDD
Kazes☻2025-03-31 10:57:48 // 38792
Mondhatni tökéletes...! 😜🤣
SD2025-03-31 10:57:02 // 38791
Én csak a fékeket gondoltam kitermelni a Q-ból;D
Meglepődne a 17-es Ampera felnivel mikor visszajön:P
Meglepődne a 17-es Ampera felnivel mikor visszajön:P
SD2025-03-31 10:55:49 // 38790
Gondolod az alfa megenné?:D komolyabb kéne rá?:D
RomeoOne2025-03-31 10:52:25 // 38789
Aztán ha leesek a vulkán oldalán, akkor SD-nek lesz egy ződ Q-ja, neked meg egy rosso Giuliád? :DDD
RomeoOne2025-03-31 10:50:16 // 38788
Korábbi C63 AMG és E63 AMG-ken volt ez a méret.
Kazes☻2025-03-31 10:48:06 // 38787
Ez jó ötlet, ám akkor a kicsike rosso meg jöhet hozzám, nálad úgysem fér... A tésztától! 😉😆
SD2025-03-31 10:42:11 // 38786
Ez ilyen suv gumi nem?
RomeoOne2025-03-31 10:20:33 // 38785
Pfujj, nehogy már Merci gumit vegyél az Alfára :D
SD2025-03-31 10:15:02 // 38784
RomeoOne2025-03-31 10:14:42 // 38783
SD2025-03-31 10:10:54 // 38782
SD2025-03-31 10:08:02 // 38781
Annyi van hogy az első 3000km alatt ne vidd versenypályára:D
RomeoOne2025-03-31 10:02:39 // 38780
Szépen kifejtetted, én csak röviden írtam volna, hogy tudtommal a gépkönyvben sehol sincs leírva, hogy N-ben kell bejáratni. Sőt. Az a nyektetés, amit N-ben csinál, inkább káros, mint hasznos. N-ban max manualban, magasabb (2000+) fordulatszámon elváltogatva érdemes használni. Egyébként egy üzemmódja van a non-Q Giuliáknak, a "D".
WarbiRunner (Gyuri)2025-03-31 09:59:04 // 38779
Az első hazautamat küzdöttem végig N-ben :-) A bejáratás miatt, a 3-mas úton nyugisan gurultam haza, enyhe gyorsítások, 80-90-es tempók, a 200km végére 100-110. Lényegében konstans felülbíráltam kézzel a váltót, mert bejáratósan pláne ökörség alacsony fordulaton nyomatékból nyektetni egy autót. Minden gyorsításnál előbb konstans gáznál kézzel visszaváltottam egyet, vártam egy pillanatot, aztán óvatosan gyorsultunk.
Azóta is beindítás után az első mozdulat a D. Az N használhatatlan, melegítésre pláne. A váltót és a gázpedált kell megszokni hidegen, az első 100 méteren. Itt az utcánkból 17-tel kigurulni kb a legkomplikáltabb feladat neki :-)
Azóta is beindítás után az első mozdulat a D. Az N használhatatlan, melegítésre pláne. A váltót és a gázpedált kell megszokni hidegen, az első 100 méteren. Itt az utcánkból 17-tel kigurulni kb a legkomplikáltabb feladat neki :-)
SD2025-03-31 09:35:46 // 38778
Az N amúgy gyilkos, ma már elképzelhetetlennek tartom hogy úgy használjam.
Nagyon sokat elrejt a technika de a motor küszködik 2000 és főleg 1500 RMP alatt...
Ennek több jele is van, bemelegítés üzemmódban majd meg fogsz figyelni egy kellemetlen kávédaráló hangot, ami a turbo szelep westgate nemtommi.. elég lazán val illesztve.
És a motorra pedig úgy van rátéve a turbo hogy ebben a fordulat tartományban szétrázza és kikopik a tengely is.
Ugyan ilyen távol van a MA. egység a főtengelytől, ami szintén szétveri magát ezen fordulatszámon használva.
Megfigyeltem hogy nem bemelegedett motorral D-ben is finoman vált, tehát ha nem nyomod neki nem fog kárt tenni az autóban, Én nekem úgy alakult ki hogy amikor felvillan a második olajhőfok led, baloldalt a műszerfalon akkor teszem D-be és ugyan úgy kímélőüzemben melegítem tovább. Ilyenkor már gyorsabban vált, de a váltó még halott, sőtt ha alacsony fordulaton kézzel visszaváltasz meg is rántja az egész autót, szépet kaphat ilyenkor a hajtáslánc.
A MA csak normális hőfokon képes szerintem gyors gázpedál állás változásokat lekövetni, kifejezetten utálhatja a hidegen röfögtetést, ezért is lehet kiírva belőle szoftveresen.
Tehát saját szintén megfigyelésem hogy melegítés üzemmódban úgy kéne használni az autót hogy az MA szinte vezérlés nélkül alap mechanikai jellemzői szerint működjön.
Ehhez pedig pontosan az a fajta vezetési stílus passzol amit igazából csak manual váltóval tudsz elérni, vagy D-ben. 2000-3000 közt váltasz kis gázpedállállással és visszafele pedig hagyod hogy automatán gangoljon.
Aztán később lehet érezni hogy már megmelegedett a váltó is, akkor már lehet szépen tetszés szerint:)
Nem mondom hogy nem eresztem 1500-ra néha le a fordulatot de max terhelés nélkül, ugyan úgy mint anno a kéziváltóval.
Annyi hogy a gyári rendszerrel egyszerűen nem lehet hallani az autó hangját így nem is tudod ezeket a finom jeleket megérezni. Pedig a hátsó dob-ig szinte egy egyenes csövön meg hátra a gáz.
Nem tudom nekem ezek a már-már vallásosan követett elveim hoznak-e valamit valaha, vagy csak szivatom magam a 100-as benzinnel meg az óvatoskodással:D
Egy biztos erre az autóra nem úgy kell vigyázni mint egy toyotára:D
Inkább úgy mint egy nőre, óvatosan indítani, de ha utána nem kened el a száját, akkor nem lesz hosszú a boldogság:D:D:D elhatárolódok magamtól:D
Nagyon sokat elrejt a technika de a motor küszködik 2000 és főleg 1500 RMP alatt...
Ennek több jele is van, bemelegítés üzemmódban majd meg fogsz figyelni egy kellemetlen kávédaráló hangot, ami a turbo szelep westgate nemtommi.. elég lazán val illesztve.
És a motorra pedig úgy van rátéve a turbo hogy ebben a fordulat tartományban szétrázza és kikopik a tengely is.
Ugyan ilyen távol van a MA. egység a főtengelytől, ami szintén szétveri magát ezen fordulatszámon használva.
Megfigyeltem hogy nem bemelegedett motorral D-ben is finoman vált, tehát ha nem nyomod neki nem fog kárt tenni az autóban, Én nekem úgy alakult ki hogy amikor felvillan a második olajhőfok led, baloldalt a műszerfalon akkor teszem D-be és ugyan úgy kímélőüzemben melegítem tovább. Ilyenkor már gyorsabban vált, de a váltó még halott, sőtt ha alacsony fordulaton kézzel visszaváltasz meg is rántja az egész autót, szépet kaphat ilyenkor a hajtáslánc.
A MA csak normális hőfokon képes szerintem gyors gázpedál állás változásokat lekövetni, kifejezetten utálhatja a hidegen röfögtetést, ezért is lehet kiírva belőle szoftveresen.
Tehát saját szintén megfigyelésem hogy melegítés üzemmódban úgy kéne használni az autót hogy az MA szinte vezérlés nélkül alap mechanikai jellemzői szerint működjön.
Ehhez pedig pontosan az a fajta vezetési stílus passzol amit igazából csak manual váltóval tudsz elérni, vagy D-ben. 2000-3000 közt váltasz kis gázpedállállással és visszafele pedig hagyod hogy automatán gangoljon.
Aztán később lehet érezni hogy már megmelegedett a váltó is, akkor már lehet szépen tetszés szerint:)
Nem mondom hogy nem eresztem 1500-ra néha le a fordulatot de max terhelés nélkül, ugyan úgy mint anno a kéziváltóval.
Annyi hogy a gyári rendszerrel egyszerűen nem lehet hallani az autó hangját így nem is tudod ezeket a finom jeleket megérezni. Pedig a hátsó dob-ig szinte egy egyenes csövön meg hátra a gáz.
Nem tudom nekem ezek a már-már vallásosan követett elveim hoznak-e valamit valaha, vagy csak szivatom magam a 100-as benzinnel meg az óvatoskodással:D
Egy biztos erre az autóra nem úgy kell vigyázni mint egy toyotára:D
B3WiN2025-03-31 09:18:48 // 38777
Hát ja... Most tettem be először D-be, eddig csak N-ben használtam figyelve a gépkönyvi ajánlott bejáratásra.
SD2025-03-31 08:48:22 // 38776
Én bemenekítettem a melóhelyre a vasat, mert lomtalanítás volt a környéken, és se csavart nem akarok a kerékbe.. se a színesfémgyűjtők ingereit izgatni:D
Igaz felraktam 4 kamerát a házra az utcába sem mertek bejönni:D
De egy mókus jött hogy van-e akkumulátor, mondom egy fél tonna talán:D
Igaz felraktam 4 kamerát a házra az utcába sem mertek bejönni:D
De egy mókus jött hogy van-e akkumulátor, mondom egy fél tonna talán:D
SD2025-03-31 08:45:53 // 38775
Nagyon helyes addig leadod nálam a kulcsot és szépen megvár itt a gép:D
RomeoOne2025-03-31 08:41:19 // 38774
Most meg az időjárás igényel extra türelmet tőlem. Pedig már nagyon mentem volna a hétvégén is, de ilyen esős időben...
Jövőhéten meg nyaralás, Kanári-szigetek. Jó kis kanyargós utak vannak ott a vulkánon, elgondolkoztam, hogy a kocsival kéne menni, aztán megtekerni ott. Utána kiszámoltam ez mennyiben lenne... Csak az üzemanyag költség és a komp díja többe kerülne, mint így en bloc repülőstől, szállással az egész nyaralás 2 személyre :DDD
Jövőhéten meg nyaralás, Kanári-szigetek. Jó kis kanyargós utak vannak ott a vulkánon, elgondolkoztam, hogy a kocsival kéne menni, aztán megtekerni ott. Utána kiszámoltam ez mennyiben lenne... Csak az üzemanyag költség és a komp díja többe kerülne, mint így en bloc repülőstől, szállással az egész nyaralás 2 személyre :DDD
SD2025-03-31 08:16:34 // 38773
Jó neked extra türelmet igényelt, de azóta meg jó:)
SD2025-03-31 08:12:58 // 38772
Ahha 1000 km alatt szétrúgtad?:)
B3WiN2025-03-30 21:58:40 // 38771
theBanyai2025-03-30 21:11:58 // 38770
Akkor téged láttalak, akkor húztak fel a trélerre a pihenőből, majd a következő pihenőből láttam ahogy már viszik. De ahogy mondani szokás, tréleren is jól mutat :D
RomeoOne2025-03-30 18:49:35 // 38769
Ráérsz még az elkeseredéssel, ha majd hetek múlva sem találják a problémát. Lehet meglesz hamar a gond és gyorsan el is lehet felejteni. Az új autó nem azt jelenti, hogy jó és nincs vele gond, csak azt, hogy nem kell fizetned a szervizért :D
B3WiN2025-03-30 15:53:05 // 38768
Sajnos most nem volt nálam semmilyen diag, hogy ki tudjam olvasni, így nem tudom mire problémázott. Annyit tudok, hogy 600km környékén eltárolt már egy lambda szonda hibakódot, viszont arra hibalámpát nem kapcsolt. Ezt is csak 900km-nel vettem észre, mikor kíváncsiságból rádugtam a MES-t, de úgy voltam vele, hogy biztos vmi újkori hiszti.
B3WiN2025-03-30 15:48:20 // 38767
Hát így most még jobban elkeseredtem. 😭 Szabad tudni melyik volt ez a csodálatos szerviz? Mi most a Pappasba vittük, nem tudom jó döntés volt-e.
B3WiN2025-03-30 15:46:39 // 38766
Igen, 1 hónapja hoztam el a szalonból. Pont 1111 km-nél pedig bedobta a hiba lámpát. Felvittük a Pappas-ba, mi pedig csere autóval haza jöttünk. Elviekben holnap hívnak a Pappas-tól, hogy mi a helyzet.
RomeoOne2025-03-30 12:29:55 // 38765
Kitartás, az még egész jó futás. Az enyém 5 km után dobta és belement majdnem 10k mire jó lett :D
Shadin2025-03-30 12:28:39 // 38764
Sajnálattal hallom :-(
És ez egy új autó?
Nem vágom hogy fordulhat elő ilyen :-(
És ez egy új autó?
Nem vágom hogy fordulhat elő ilyen :-(
B3WiN2025-03-30 11:24:06 // 38763
Hát sajnos nem tartott sokáig. 1000km után most lerobantunk az M3-n. Sárgatengeralattjáró megjelent, erő van benne, de gázadásra beremeg. Az Assistantot kihívtuk, jön a trailer, nem tudom meddig kell majd rá várni...
Shadin2025-03-29 17:08:45 // 38762
Én csak a szellemi részét adtam a forrásssal, Dávid gürizett vele, de rendben működik, sztem visszaellenőrzi a feltöltött állományt és utána...
WarbiRunner (Gyuri)2025-03-29 16:53:32 // 38761
Pont így 😄
WarbiRunner (Gyuri)2025-03-29 14:27:51 // 38759
Eszméletlen király! :-) A megosztásra javaslok egy talit. Kicsit jobb időben, napsütésben, kézben egy pendrive-val, vagy külső HDD-vel.
SD2025-03-28 21:31:05 // 38758
SD2025-03-26 19:31:23 // 38757
küldjük inkább facen, ne itt kompromittáljuk az Amore-t:D
Shadin2025-03-26 18:20:11 // 38755
Egy Isten vagy, felteszed megint? :-D
SD2025-03-26 16:09:46 // 38754
ja és kintebb tettem egy könyvtárral ha úgy is manuálisan kell
SD2025-03-26 14:59:29 // 38753
a pont image-ket kiszedtem helyette ott vannak az SVG-k, de azokat nem hívja be a linkről, ha csak nem meghekkeled a HTML-t:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.