Shadin2025-02-03 14:16:17 // 38390
Az övét Karcsiék csinálták, 2020-as és 290 LE azaz az enyém is tud több lenni, vagy majd kiderül a padon h mennyi az annyi. RACE meg hol ki holk be van kapcsolva :-)
G-MANN🍀2025-02-02 20:59:10 // 38387
az enyém MY 21, de szerencsére semmi ilyesmit nem csinál (nem kértem a távolságtartó tempomatot😁) sávtartó is kikapcsolva 😉
Liquid2025-02-02 14:42:19 // 38386
Tehát visszagyorsít a beállítottra, amiről előtte feleslegesen lelassított :)
Nagyon hasznos :) Az ilyenek tekintetében nagyon nem bánom hogy az enyém régi.
De legalább nem satuzik bele mint a RAV4 :D
Nagyon hasznos :) Az ilyenek tekintetében nagyon nem bánom hogy az enyém régi.
De legalább nem satuzik bele mint a RAV4 :D
Piritu - 1.000.0002025-02-02 14:02:35 // 38385
Az enyém MY22, itt már az N is alá van rendelve a CO2-nek :-(
Shadin2025-02-02 13:44:52 // 38384
A-ban lassabban gyorsít mint N-ben és D-ben, de utóbbiakban sem tol akkorát mint pl az S-Max anno.
Piritu - 1.000.0002025-02-02 13:29:37 // 38383
Hááát a fene tudja, én mindig belegyorsítok gázzal hogy ne tartsam fel a mögöttem jövőket a besorolással...
Mondjuk alapban furcsa hogy milyen lagymatagon gyorsít a tempomattal.
Az 1,4 16V-s Doblóm is gyakorlatilag padlógázzal gyorsít (néha még annál is intenzívebbnek tűnik) ha a tempomattal veszi fel a tempót.
Mondjuk alapban furcsa hogy milyen lagymatagon gyorsít a tempomattal.
Az 1,4 16V-s Doblóm is gyakorlatilag padlógázzal gyorsít (néha még annál is intenzívebbnek tűnik) ha a tempomattal veszi fel a tempót.
RomeoOne2025-02-02 12:23:12 // 38382
Annyi csak az értelme, hogy intenzívebben gyorsít fel a megadott sebességig, mint egyébként. De semmi extra.
Piritu - 1.000.0002025-02-02 11:37:50 // 38381
Csak így értelmetlen külön leírni, nem hoz semmi extrát :-(
Ha nincs előtted autó (márpedig ha átmész a másik sávba akkor nincsen) akkor visszaáll az eredeti tempóra. Ha lekanyarodik előled a kocsi akkor is, meg akkor is ha az felgyorsít és elhúz.
Ha nincs előtted autó (márpedig ha átmész a másik sávba akkor nincsen) akkor visszaáll az eredeti tempóra. Ha lekanyarodik előled a kocsi akkor is, meg akkor is ha az felgyorsít és elhúz.
Shadin2025-02-02 11:21:48 // 38380
Így már valóban van értelme, és így működik is :-)
RomeoOne2025-02-02 11:01:55 // 38378
Oké, elolvastam angolul, így már van értelme. Ez csak azt írja, hogy ha indexelsz és áttérsz a másik sávba, akkor felgyorsít addig, amennyire állítva van a tempomat. Tehát 130-ra van állítva, de utolértél valakit, aki 110-el megy, akkor ha indexelsz, majd átteszed a másik sávba, elkezd visszagyorsítani 130-ig. Hát ez nem egy nagy wasistdas.
RomeoOne2025-02-02 10:56:13 // 38377
Nekem fura ez az egész. A fékezés alapvetően egy biztonság irányába ható manőver, a gyorsítás nagyon nem. Nem tudom mi pontosan a jogi szabályozása, de ezek az előírások elég szigorúak szoktak lenni. Ahhoz, hogy magától gyorsítson egy autó, ahhoz biztos, hogy az kell, hogy sokkal több dolgot fel tudjon maga körül ismerni, mint egyszerűen a tereptárgyak meg más autók.
Pl. ha 90-el mész és utolérsz valakit, akkor felgyorsít sebességhatár fölé? Persze, az ember ezt csinálja, de egy gépet nem programozhatnak erre legálisan. Tehát minimum a vezetésrásegítő extrák, táblafelismerő, ilyesmi kell, hogy legyen benne. Bár sztem ez sem elég. Ehhez komoly önvezetési képesség kell, mint amilyet pl. egy Tesla tud.
Rákerestem egyébként Google-ben erre az adaptív tempomatos előzési gyorsításra, nem adott találatot.
Pl. ha 90-el mész és utolérsz valakit, akkor felgyorsít sebességhatár fölé? Persze, az ember ezt csinálja, de egy gépet nem programozhatnak erre legálisan. Tehát minimum a vezetésrásegítő extrák, táblafelismerő, ilyesmi kell, hogy legyen benne. Bár sztem ez sem elég. Ehhez komoly önvezetési képesség kell, mint amilyet pl. egy Tesla tud.
Rákerestem egyébként Google-ben erre az adaptív tempomatos előzési gyorsításra, nem adott találatot.
Piritu - 1.000.0002025-02-02 10:32:01 // 38376
Az enyémben is megkerestem, ott az áll hogy csak 70 felett csinálja. Tegnap 100+-nál se tűnt fel az autópályán...
"GYORSÍTÁS ELŐZÉSKOR
134)
Ha úgy vezetünk, hogy a készülék be
van állítva, és egy járművet követünk,
a készülék további gyorsítást
biztosít az előzés lehetővé tételére,
70 km/h fölött haladva, és a baloldali
irányjelzőt aktiválva (vagy a jobboldalit
jobbkormányos verzióknál).
Balkormányos járműveknél az
előzéssegítés csak akkor aktív, ha a bal
oldali sávban előzzük az előttünk haladó
járművet (jobbkormányos járműveket
használó piacoknál az aktiválási logika
pont a fordítottja). "
"GYORSÍTÁS ELŐZÉSKOR
134)
Ha úgy vezetünk, hogy a készülék be
van állítva, és egy járművet követünk,
a készülék további gyorsítást
biztosít az előzés lehetővé tételére,
70 km/h fölött haladva, és a baloldali
irányjelzőt aktiválva (vagy a jobboldalit
jobbkormányos verzióknál).
Balkormányos járműveknél az
előzéssegítés csak akkor aktív, ha a bal
oldali sávban előzzük az előttünk haladó
járművet (jobbkormányos járműveket
használó piacoknál az aktiválási logika
pont a fordítottja). "
Piritu - 1.000.0002025-02-02 09:16:23 // 38375
Ahol lehet hasznalom, még faluban is. De egy biciklist se lehet kikerülni vele, mert beáll mögé….
Shadin2025-02-02 08:57:39 // 38374
Nem vettem észre h a lassítás előtt, ha előzésre utaló magatartást tanúsítok akkor rálépne kicsit mint előzés segéd. Ekkor ugye a beállított sebességgel megyek. Ha fékez már és kiteszem az indexet, akkor kellene ignorálnia az utolérő távolságot és nem kéne lassítania, vagy csak később, ha úgy itéli meg, hogy mégsem fogok előzni és belemegyek az előttem menőbe.
Nem bírom értelmezni a leírást. Angolul is pont így írja le.
Nem bírom értelmezni a leírást. Angolul is pont így írja le.
Shadin2025-02-02 08:53:02 // 38373
Néha akkorát fékez ok nélkül egy kamion mögött :-)
Egyébként szoktam használni hosszú nyugis úton.
Egyébként szoktam használni hosszú nyugis úton.
RomeoOne2025-02-01 22:15:28 // 38372
Nem szoktam használni, de nem lehet, hogy akkor működik csak, ha már a lassítás előtt elkezded az indexelést? Lehet, hogy ha már elkezd lassítani, akkor már késő kitenni az irányjelzőt.
RomeoOne2025-02-01 22:14:36 // 38371
Ez valószínűleg nem jó adatokat tartalmaz. Az eLUM lesz a pontos.
Piritu - 1.000.0002025-02-01 18:39:10 // 38370
Amit leírsz az a távolságtartó tempomat működése. Ezért is utálom...
Shadin2025-02-01 18:28:47 // 38369
Shadin2025-02-01 18:26:21 // 38368
Találtam egy ilyet a kézikönyvben:

Jól értem, hogy arról van szó, hogy amikor pl. pályán utolérek valamit és kiteszem az indexet pl. balra akkor gyorsulnia kellene már a megkezdett előzésnél amikor még kvázi a sábomban vagyok?
Mert nálam ez a gyorsítás kizárólag akkor következik be, amikor már kiértem az előzősávaba.
Amikor utolérek valakit pályán, érzem már h elkezd lassítani, de még messze vagyok a kocsitól, kiteszem az indexet, hogy meg fogom előzni, de tobább fékez addig, amíg át nem érek a felezősávon majdnem teljesen. Számomra ez nem ugyan az a működés amit a kezelési ír.

Jól értem, hogy arról van szó, hogy amikor pl. pályán utolérek valamit és kiteszem az indexet pl. balra akkor gyorsulnia kellene már a megkezdett előzésnél amikor még kvázi a sábomban vagyok?
Mert nálam ez a gyorsítás kizárólag akkor következik be, amikor már kiértem az előzősávaba.
Amikor utolérek valakit pályán, érzem már h elkezd lassítani, de még messze vagyok a kocsitól, kiteszem az indexet, hogy meg fogom előzni, de tobább fékez addig, amíg át nem érek a felezősávon majdnem teljesen. Számomra ez nem ugyan az a működés amit a kezelési ír.
Shadin2025-02-01 17:14:45 // 38367
Ezek el sem pörögnek 6500-ig. 6200 a max. MES-ben, ráadásul mindegyik valahol 5500-nál elhal.
Shadin2025-02-01 17:12:47 // 38366
Shadin2025-02-01 17:08:04 // 38365
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-01 14:09:37 // 38364
Egyébként jobban jársz ha vezetsz minél több évjáratot és az alapján döntessz majd. Van egy csomó apró, nagyobb különbség az évjáratok között ami totál ízlés kérdése. Nem az a pár lóerő fog számítani. Annyira, hogy 200 lovasan sem ég a seggem hogy tuningolni kéne.
RomeoOne2025-02-01 14:05:02 // 38363
Szóval 2018 első feléig gyártottat. Abban nincs. Cserébe öregebb, meg még közelebb van a bétateszt állapothoz (első kiadás), szóval lehet sokkal több gondod lesz vele, mint amennyit pluszt a 20 lóerő jelent 6500-on.
RomeoOne2025-02-01 14:03:20 // 38362
Igen, 2018 második fele már MY19, onnantól már van GPF a 2.0T-ben. A Q-nál csak MY20-tól. A nyári leállás után kezdődik a következő modellév, minden ősztől gyártott autó már a következő modellév szokott lenni. Mármint, ha haladnak rendesen a gyártással és nincs folyton gubanc, kényszerleállás meg kínlódás, mint ahogy az utóbbi években és most egyre inkább is van a döglődő autóiparban.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-01 13:58:53 // 38361
2018 második felétől már GPF-esek voltak. A 2018 ősz már MY19-nek számit valamiért.
A tiéd akkor nem gpf-es? Elvesztettem a fonalat.
A tiéd akkor nem gpf-es? Elvesztettem a fonalat.
Shadin2025-02-01 12:35:28 // 38360
2019
De ki tudja, elvileg az enyém MY17-es, de a GPF a MY19-től van.
De ki tudja, elvileg az enyém MY17-es, de a GPF a MY19-től van.
leopop32025-02-01 11:26:12 // 38359
Így értem, tiszta. Melyik évjárattól lett részecskeszűrős a 2.0T?
Csak hogy biztos ne olyat vegyek majd 😅
Csak hogy biztos ne olyat vegyek majd 😅
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-31 20:21:06 // 38358
Már ezen túl vagyok, csak bent maradt a kanyarkövető hiba, és nem vette be az új proxi setupot. Másodjára nem álltam neki.. Azóta van sgw kábel hosszabbítóm, de igazából tényleg nem érzem annyira szükségét a race módnak. Tudom, hogy kikapcsolnám akkor is amikor nem feltétlenül kéne. Így most nekem jó a gázpedál, és tuti nem esünk le az útról.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-31 20:18:19 // 38357
A turbó legenda Stephan állításából ered, senki nem tudja valójában..
Az összes cikkszám USA/EU ugyanahhoz a Garrett Gt2056ksz turbóhoz vezet. Ettől függetlenül lehet hogy vannak kisebb különbségek. Nagyok biztos nem. A gpf-es autók nagyobb nyomáson mennek ugyanakkora teljesítményért, a gpf fojtás miatt.
Erről Giuliaforumson van thread. Ott az is kiderül, hogy fordulaton nem a nyomás kevés, nem a turbó limitálja a teljesítményt. Lehetne neki odaírni még üzemanyagot és levegőt, de mégsem jönnek a lóerők. Az előgyújtással lehet némi lóerőt összekaparni.
A gpf sokat fojt a motoron. Egy de-gpf, decat, downpipe chip nélkül is brutál sokat hozna. Ahogy az 1.4-nél is. Az a durva, hogy a kis 1.4 decat, downpipe után kétszáz (!) ló gyári programmal. 😆
99% biztos vagyok abban is, hogy a tunerek azért akadnak el a nagy fordulati nyomatékka, mert nem turbónyomást és előgyújtást kéne vegletekig hegyezni, hanem... a multiairt megírni. Na ilyen tunert nem találsz 😄
Az összes cikkszám USA/EU ugyanahhoz a Garrett Gt2056ksz turbóhoz vezet. Ettől függetlenül lehet hogy vannak kisebb különbségek. Nagyok biztos nem. A gpf-es autók nagyobb nyomáson mennek ugyanakkora teljesítményért, a gpf fojtás miatt.
Erről Giuliaforumson van thread. Ott az is kiderül, hogy fordulaton nem a nyomás kevés, nem a turbó limitálja a teljesítményt. Lehetne neki odaírni még üzemanyagot és levegőt, de mégsem jönnek a lóerők. Az előgyújtással lehet némi lóerőt összekaparni.
A gpf sokat fojt a motoron. Egy de-gpf, decat, downpipe chip nélkül is brutál sokat hozna. Ahogy az 1.4-nél is. Az a durva, hogy a kis 1.4 decat, downpipe után kétszáz (!) ló gyári programmal. 😆
99% biztos vagyok abban is, hogy a tunerek azért akadnak el a nagy fordulati nyomatékka, mert nem turbónyomást és előgyújtást kéne vegletekig hegyezni, hanem... a multiairt megírni. Na ilyen tunert nem találsz 😄
Shadin2025-01-31 19:19:44 // 38356
Az SGW bypass macerásabb mint átírni a PROXY-t,5 perc kb. ez utóbbi.
Viszont levették a "gombócot" az N és D pedáltérkép elejéről alacsony fordulaton, hát végre isteni lett.
Viszont levették a "gombócot" az N és D pedáltérkép elejéről alacsony fordulaton, hát végre isteni lett.
Shadin2025-01-31 19:17:22 // 38355
E autója nem részecskeszűrős volt, azok többet tudnak, MY19+ már más turbóval van állítólag. Ez egy telefonos app, ugyan jónak tartom, de a paraméterekben tévedhettem, 15-én megy vissza padra, kiderül mennyit tud.
Én a gyári Veloce teljesítményét kértem, és ahogy néztem mind a görbe stílusában, mint az értékekben kb. hasonló a gyári 2019-es utáni mérésekkel.
Ha valaki unatkozik esetleg, van itt némi brainstorming:
Album...
Én a gyári Veloce teljesítményét kértem, és ahogy néztem mind a görbe stílusában, mint az értékekben kb. hasonló a gyári 2019-es utáni mérésekkel.
Ha valaki unatkozik esetleg, van itt némi brainstorming:
Album...
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-31 19:17:17 // 38354
A 6 éves gyerekmnek megemlítettem, hogy fel kéne programozni a hétvégén a race módot.
A reakciója megért volna egy videót. A gyerek ilyen kéz a kormányon pozícióban hangutánozva "leforgatta, dadog, dadog, BAMM.. francba, a bicikliút korlátja 🤣
Van realitás érzéke 😅
A reakciója megért volna egy videót. A gyerek ilyen kéz a kormányon pozícióban hangutánozva "leforgatta, dadog, dadog, BAMM.. francba, a bicikliút korlátja 🤣
Van realitás érzéke 😅
leopop32025-01-31 18:41:38 // 38353
Hogy hogy csak ennyi ló lett?
La chipnél Erhardnak 300-310 lóra írták.
La chipnél Erhardnak 300-310 lóra írták.
Shadin2025-01-31 12:34:36 // 38352
Ami mérés mellesleg hibahatáron belül többször is megegyezett korábban a dyno-s mérésekkel.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-31 12:25:19 // 38351
Akkor az ábrázolás sem arányos, én szemre néztem kb. De mindegy, egy olcsó eszköz egy nagyságrendi mérésre, ennyit tud.
RomeoOne2025-01-31 11:21:38 // 38350
Ha megnyitod Shadin linkjét, akkor az ábrára téve a kurzort, mutatja minden adatpontnál a pontos értéket. Ott van a 400 Nm, ahol behúztam, picivel csak a 225 lóerőt jelző osztás felett.
Shadin2025-01-31 10:42:35 // 38349
Hát ez zavart a legkevésbé, de átérzem :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-31 10:19:46 // 38348
Szerintem föntebb van kicsit a 400Nm. Kicsit kevesebb mint egy osztásnyival (41Nm) a nyomatékcsúcs alatt. De igen, sajna vannak ilyen béna skálázások. Azért nem rebben a szemem sem ilyesmire már, mert pl a spektrofotométerem gyári app-ja is képtelen normális skálázásra XD Mondjuk legalább vonalra teszi, csak épp a komőlett görbe nem látszik a képernyőn a skála miatt XD
Sajna a programozásban is látom, amit minden műszaki területen, hogy a technológia rakétaként lő ki, az igényesség a háttérben pedig omladozik. Hót kókány dolgok kerülnek release-be.
Sajna a programozásban is látom, amit minden műszaki területen, hogy a technológia rakétaként lő ki, az igényesség a háttérben pedig omladozik. Hót kókány dolgok kerülnek release-be.
RomeoOne2025-01-31 09:09:25 // 38347
Shadin2025-01-30 21:28:27 // 38346
Akkor korrekt a mérés, remélem a pad is igazolja majd.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-30 21:16:44 // 38345
Végülis ha a sebességet pontosan tudod, akkor az összes áttételt ki tudod számolni a fordulatszámból.
Az 1.72/3.15 amit találok én is mindenhol.
Az 1.72/3.15 amit találok én is mindenhol.
Shadin2025-01-30 21:04:40 // 38344
kb. ez lett volna a cél, jön a második felvonás 15-én
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-30 20:58:36 // 38342
Pont nem, a dízelek szoktak ilyen 2000 körüli púpról visszaesni. Mindkét dízel tuningomban magamnak vasaltam laposra a nyomatékgörbét, amennyire lehetett, inkább beáldozva pár 10 Nm max nyomatékot.
A 400-at pont azért lőttem be kb itt a görbén, mert pont levágja a púpot, pont benzinesebb lesz a karakter. Persze jó lenne 5500-tól még fölhúzni a görbe végét 😄
A 400-at pont azért lőttem be kb itt a görbén, mert pont levágja a púpot, pont benzinesebb lesz a karakter. Persze jó lenne 5500-tól még fölhúzni a görbe végét 😄
Shadin2025-01-30 20:57:11 // 38341
Egyik talált végáttétel sem stimmel a mért fordulatszám per sebességgel. A 3.12 a legközelebbi. Azzal ~271 LE
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.