azok nekem is vannak:D
alapvetően a GME 4T (General MId engine) motor elég strapabíró, kiebb alfás félelmek nyúlván adottak:D De hát mi akartunk valamennyire takarékos de erős autót, megkaptuk:D
Nem eszik 30 litert mégis megy:)
Ja még a turbo-hűtést javasolnám, ne állítsd le rögtön ha megérkezel, akkor nem is kapcsol hűtőventit megállás után.. de aztán tudja a faxom ez segít-e vagy olyan mint a csepptöltés, aztán most cserélhetem szégyen szemre az akksit:D
SD2025-06-24 12:27:09 // 39412
Bagee2025-06-24 11:58:13 // 39411
áhhhh értem, hát köszi az információkat! biztos sok kérdésem lesz még! :D
SD2025-06-24 11:41:26 // 39410
Tehát maga a multiair rendszer lényege hogy olajnyomással állítja elő a szelepnyitást, egy elektro hidraulika nemtom:)))
Vannak nagyon jó videók, hogy működik, a lényege hogy egy elektromágnes vezérel egy szlepet és egy nagy nyitású lapos vezértengely által emelet szelep karakterisztikát bármely időpillanatban meg tud változtatni, pl: ha elereszti az olajnyomás vissza tudja zárni a szelepet, mintha hegyes lenne a tengely, ha meg tartja akkor lent nyomatékos mint egy dízel:)
NA és pont ebből van egy kis para.
Annak ellenére hogy Fiat 500-ban, Alfa Mito-ban már évtizedek óta lassan mennek ezek a motyók.. Van amelyik bekrepál van amelyiket meg feltuningolják mint az állat:D
A giulia esetén az okozza az egyik aggodalmat hogy a Multiair szűrő csak a hengerfej eltávolításával cserélhető. stílusosan egy kis bomba formája van az egységnek:)))
Viszont maga az MA szűrő felüelte sokkal nagyobb mint a korábbi modelleké.
Tehát a gyárban valósznüleg úgy gondolták hogy ezzel a keresztmetszettel és szűrő mérettel már élethosszig jó lesz és igazából csak a kettétört hajtókar darabjait nem kéne hogy elszívja az egység, ha egyszer oda jut a gép:P:D
Na és ezért egy kis mítosz övezi a kérdést.. Mert nyilván vannak olyan autók amikben életükben nem cseréltek olajat.. aztá mégis elment 120k-t úgy és még 170k-nál is rendben van...
Van olyan ami 30k alatt megadta magát, aztán azóta meg már jó.. a cseredarab..
A fő gyilkos nem a modul, nem a szűrő hanem:
- az ellinkelt olajcsere periódus, vagy városi fingatáss és a 15k megtartása....
- az EU gyilkos kötelező váltó programja ami A és N módban 1300-1500 fordulaton akar gyorsítani ami olyan rezgéseket csinál a motorban amire nem lehet tervezni..
- a katalizátor/részecskeszűrő fűtés miatti buzi program ami félig bemelegedett állapotban egy életellenes hosszú szelepnyitással melegíti a rendszert.. ezzel halálba baxtatja az egységet... decat:D:D:D
- a start-stop, ami hiába a turbo hűtés meg a tökömtudja.. ha megállítod az autót mikor elindítod a HF-ben 120-130 fok is lehet a hőmérséklet mert nem forgott a víz..
Na szóval sok sok agyalás, és para lehetőségét adja ez.
Egészen pontosan ha alfa-ként használod, és kap olajat, vizet, akkor sokáig jó lesz, ha egyszer ki kell cserélni és saját pénzen akkor pedig majd sírunk együtt..
Vannak nagyon jó videók, hogy működik, a lényege hogy egy elektromágnes vezérel egy szlepet és egy nagy nyitású lapos vezértengely által emelet szelep karakterisztikát bármely időpillanatban meg tud változtatni, pl: ha elereszti az olajnyomás vissza tudja zárni a szelepet, mintha hegyes lenne a tengely, ha meg tartja akkor lent nyomatékos mint egy dízel:)
NA és pont ebből van egy kis para.
Annak ellenére hogy Fiat 500-ban, Alfa Mito-ban már évtizedek óta lassan mennek ezek a motyók.. Van amelyik bekrepál van amelyiket meg feltuningolják mint az állat:D
A giulia esetén az okozza az egyik aggodalmat hogy a Multiair szűrő csak a hengerfej eltávolításával cserélhető. stílusosan egy kis bomba formája van az egységnek:)))
Viszont maga az MA szűrő felüelte sokkal nagyobb mint a korábbi modelleké.
Tehát a gyárban valósznüleg úgy gondolták hogy ezzel a keresztmetszettel és szűrő mérettel már élethosszig jó lesz és igazából csak a kettétört hajtókar darabjait nem kéne hogy elszívja az egység, ha egyszer oda jut a gép:P:D
Na és ezért egy kis mítosz övezi a kérdést.. Mert nyilván vannak olyan autók amikben életükben nem cseréltek olajat.. aztá mégis elment 120k-t úgy és még 170k-nál is rendben van...
Van olyan ami 30k alatt megadta magát, aztán azóta meg már jó.. a cseredarab..
A fő gyilkos nem a modul, nem a szűrő hanem:
- az ellinkelt olajcsere periódus, vagy városi fingatáss és a 15k megtartása....
- az EU gyilkos kötelező váltó programja ami A és N módban 1300-1500 fordulaton akar gyorsítani ami olyan rezgéseket csinál a motorban amire nem lehet tervezni..
- a katalizátor/részecskeszűrő fűtés miatti buzi program ami félig bemelegedett állapotban egy életellenes hosszú szelepnyitással melegíti a rendszert.. ezzel halálba baxtatja az egységet... decat:D:D:D
- a start-stop, ami hiába a turbo hűtés meg a tökömtudja.. ha megállítod az autót mikor elindítod a HF-ben 120-130 fok is lehet a hőmérséklet mert nem forgott a víz..
Na szóval sok sok agyalás, és para lehetőségét adja ez.
Egészen pontosan ha alfa-ként használod, és kap olajat, vizet, akkor sokáig jó lesz, ha egyszer ki kell cserélni és saját pénzen akkor pedig majd sírunk együtt..
SD2025-06-24 11:08:41 // 39409
No para elsőre a többit kifejtem később:)
nem több mint egy szett gumi, ha beszarik kátyút fogtál vedd úgy..
nem több mint egy szett gumi, ha beszarik kátyút fogtál vedd úgy..
Bagee2025-06-24 07:46:41 // 39408
Nos.. ne kíméljetek... mi van ezzel a MultiAir cuccal.... mennyit bír, mit csinál ha kezd bedögleni? Ezekben nincs amúgy szűrő? Giulietta MA-ban van és az cserélhető is... Ebben ezt elbaszták? vagy ilyen biztosra mentek hogy fosson be az egész?
Shadin2025-06-23 19:04:13 // 39407
Mindenre! FW upgrade és számos más autó ill. prog. protokollt tud, de a lényeg, h a Giu C1 C2 és BH CAN protokolljai között automatikusan váltogat. Már rendeztem vele telóról proxy-t meg mindent is :-)
Shadin2025-06-23 19:00:57 // 39406
MIndennel is megy, AlfaOBD PC és mobil, meg MES PC is
RomeoOne2025-06-23 15:59:04 // 39405
Az még pályaautókon is üveg szokott maradni.
SD2025-06-23 15:37:17 // 39404
ja akkor az elsőt hagyják üvegnek értem
SD2025-06-23 12:23:52 // 39401
őő majd mondd el mire jó mert megvettem, 52 dollár után már csak 44 volt azonnal instant get, úgy is kelleni fog előbb utóbb :D
RomeoOne2025-06-23 11:33:29 // 39400
Polikarbonát Giulia ablakok
Na, ez már olyasmi, amiben látok fantáziát. 2 legyet egy csapásra. Jelentős súlycsökkentés a MY20 óta többrétegű laminált üveggel szemben és sokkal jobban hallatszódó kipufogó és motorhang, azaz hatalmas plusz élményfaktor.
Na, ez már olyasmi, amiben látok fantáziát. 2 legyet egy csapásra. Jelentős súlycsökkentés a MY20 óta többrétegű laminált üveggel szemben és sokkal jobban hallatszódó kipufogó és motorhang, azaz hatalmas plusz élményfaktor.
SD2025-06-23 10:53:19 // 39399
ahha ehhez akkor a mobil OS alapú progit kell megvenni? Azt nézem ahogy az évi díjas, vagy melyik kell? Vagy meg ugyan úgy géppel is?
Shadin2025-06-22 23:39:20 // 39398
RomeoOne2025-06-22 21:22:50 // 39397
Rá van fúrva a lökösre facsavarral (vagy egyéb hasonló barbár módon). A bal oldalon nincs menet a vonószem mögött. A konzolt meg a tartókeretet el kell felejteni. Felragasztod kétoldalúval a lemezt és kész.
szana82025-06-22 20:01:31 // 39396
Sziasztok,
Meg tudnátok mondani, hogy az első rendszám mögötti műanyag konzol az milyen csavarral van felfogatva? Ha jól tudom akkor a vonószem helyére megy valami. Esetleg ilyen csavart honnan tudok szerezni?
Előre is köszi
Meg tudnátok mondani, hogy az első rendszám mögötti műanyag konzol az milyen csavarral van felfogatva? Ha jól tudom akkor a vonószem helyére megy valami. Esetleg ilyen csavart honnan tudok szerezni?
Előre is köszi
SD2025-06-22 19:19:44 // 39395
Akku: feltöltöttem a recond programmal most 13.4 V van benne, ha már úgy is elfelejtett mindent az autó szerintem éjszakára így hagyom megnézem reggelre mennyi lesz az akksiban magától.. (most le van kötve..)
De van egy olyan gyanúm hogy ha rárakom holnap sete mondjuk ugyen úgy le fogja szívni fél óra alatt sem.. az az igazság hogy kicsit sajnálom erre a gépsárkányt ellenállásnak használni... de most barkácsolni meg azért 12V-al már lehet tüzet gyújtani:P
Ha sima akku töltőt rárakok bedugás nékül az nem szívja le?
De van egy olyan gyanúm hogy ha rárakom holnap sete mondjuk ugyen úgy le fogja szívni fél óra alatt sem.. az az igazság hogy kicsit sajnálom erre a gépsárkányt ellenállásnak használni... de most barkácsolni meg azért 12V-al már lehet tüzet gyújtani:P
Ha sima akku töltőt rárakok bedugás nékül az nem szívja le?
SD2025-06-22 19:16:56 // 39394
nekem asszony durrantotta le a gumit a barátnőmről :D:D:D
SD2025-06-22 19:15:04 // 39393
Na ez is egy info:) Láttam róla videót amúgy akár home körülmények közt sem lehetetlen.
szintbeállítás: addig kell tölteni míg nem folyik az oldalán:D:D:D
de nyilván egy olyan helyen ahol csináltak már ilyet nem kell szerszámot vágni hozzá meg hasonlók:)
szintbeállítás: addig kell tölteni míg nem folyik az oldalán:D:D:D
de nyilván egy olyan helyen ahol csináltak már ilyet nem kell szerszámot vágni hozzá meg hasonlók:)
WarbiRunner (Gyuri)2025-06-22 16:00:59 // 39392
Gratula! Vettél egy piros díszdobozos élménycsomagot :-)
RomeoOne2025-06-22 13:08:36 // 39391
Giuliaforums szerint csak le kell ereszteni és újratölteni. A géppel átmosatás nem ajánlott.
RomeoOne2025-06-22 12:57:22 // 39390
Sokkal jobban díjjazná, ha akkor szakad ki, mikor ő nincs ott 😅
Fiatal özvegy lesz, ő kap mindent, még van ideje újrakezdeni 🤣
Fiatal özvegy lesz, ő kap mindent, még van ideje újrakezdeni 🤣
SD2025-06-22 12:50:41 // 39389
Mit szól feleséged ha kiszakad a barátnőddel a gumi:D vigyázz:D
Azt csak akkor bocsátják meg ha őt is beveszitek a buliba:D
Azt csak akkor bocsátják meg ha őt is beveszitek a buliba:D
RomeoOne2025-06-22 11:45:17 // 39388
Amíg az asszony dolgozik, az embernek a barátnőjére is időt kell fordítania. :D
Úgyhogy elmentünk tegnap randizni Júliával a még számunkra felfedezetlen baranyai utakra is. Már az elején nagyon riszálta a popsiját, ami bár izgató tud lenni, jelezte, hogy bizony a hátsó gumik már nagyon a végüket járják.
Még magamat is megleptem, hogy a lábkormányt (gázpedál) mennyire készség-szinten kezelem már. Tapadáshatáron vett kanyarban, ahol már kezd könnyülni a kormány, reflexszerűen gázpedállal szűkítem az ívet. Ehhez persze kell az is, hogy a hátulja is tapadáshatáron legyen, különben ez inkább nyitná azt. De ezekkel a hátsó gumikkal már ezt nem volt nehéz elérni.
Az elsők viszont még egész jók, 4 mm körül vannak. Van egy szett félig használt hátsóm, amiket ledobtam, szintén 4 mm-rel. Most azokat visszarakatom a szezon közepére. Aztán körbe új szett majd aug. végén. A Dolomitokba teljes fegyverzettel indulunk :D
Jelenlegi hátsók a kopásjelzőn a belső oldalon:

Mivel meg van döntve belefelé, a külső oldal kicsit jobb, de nem sokkal:

Elsők még egész jók:

A tartalék hátsókkal pont pariban lesznek:

Úgyhogy elmentünk tegnap randizni Júliával a még számunkra felfedezetlen baranyai utakra is. Már az elején nagyon riszálta a popsiját, ami bár izgató tud lenni, jelezte, hogy bizony a hátsó gumik már nagyon a végüket járják.
Még magamat is megleptem, hogy a lábkormányt (gázpedál) mennyire készség-szinten kezelem már. Tapadáshatáron vett kanyarban, ahol már kezd könnyülni a kormány, reflexszerűen gázpedállal szűkítem az ívet. Ehhez persze kell az is, hogy a hátulja is tapadáshatáron legyen, különben ez inkább nyitná azt. De ezekkel a hátsó gumikkal már ezt nem volt nehéz elérni.
Az elsők viszont még egész jók, 4 mm körül vannak. Van egy szett félig használt hátsóm, amiket ledobtam, szintén 4 mm-rel. Most azokat visszarakatom a szezon közepére. Aztán körbe új szett majd aug. végén. A Dolomitokba teljes fegyverzettel indulunk :D
Jelenlegi hátsók a kopásjelzőn a belső oldalon:


Mivel meg van döntve belefelé, a külső oldal kicsit jobb, de nem sokkal:

Elsők még egész jók:

A tartalék hátsókkal pont pariban lesznek:


SD2025-06-22 11:43:21 // 39387
Vannak opciók, amúgy a váltó olaj csere akár házilag is kivitelezhető, de a leg profibb ahol automata géppel megforgatják az olajat.
https://youtu.be/APo2jv4qzho?si=dYAiS3LdxgLourhI
Vinni olyan helyre vinném ahol ilyen géppel csinálják.
https://youtu.be/APo2jv4qzho?si=dYAiS3LdxgLourhI
Vinni olyan helyre vinném ahol ilyen géppel csinálják.
Bagee2025-06-22 10:56:35 // 39386
áááá óriási nagy lépés, köszönöm! ( mindenkinek is )
egyelőre tojás van minden lábam seggem kezem alatt... :D
jut eszembe... Esztergom környékén, vagy is inkább hozzám közelebb eső Juliska szevizest tudtok ajánlani? 100k-nál vagyok és egy váltóolaj cserét megejtenék, meg még amit javasolnak...
egyelőre tojás van minden lábam seggem kezem alatt... :D
jut eszembe... Esztergom környékén, vagy is inkább hozzám közelebb eső Juliska szevizest tudtok ajánlani? 100k-nál vagyok és egy váltóolaj cserét megejtenék, meg még amit javasolnak...
SD2025-06-22 10:44:16 // 39384
Akku:
ma délelőtti teszt: rátettem gyújtásra + lámpa + venti max-on...
este nem volt csepptöltőre rakva, regelre 12.6V volt
20 perc multán csak lámpa, venti, gyújtás és 10.52V-ra esett a feszkó..
Utána magától visszament 12.5-re.. már terhelés nélkül..
Megrpógálok egy recond programot.. aztán valszeg csere:P
:P 3 év.. lehet még elhúzná a belét pár évig..
pedig se startstop-ot még lámpát sem használok csak este:D:D:D
egy akku is el tud lustulni?:P
https://youtu.be/mTs0plryaqQ?si=gn7lqoB2HEyl4Q92

ma délelőtti teszt: rátettem gyújtásra + lámpa + venti max-on...
este nem volt csepptöltőre rakva, regelre 12.6V volt
20 perc multán csak lámpa, venti, gyújtás és 10.52V-ra esett a feszkó..
Utána magától visszament 12.5-re.. már terhelés nélkül..
Megrpógálok egy recond programot.. aztán valszeg csere:P
:P 3 év.. lehet még elhúzná a belét pár évig..
pedig se startstop-ot még lámpát sem használok csak este:D:D:D
egy akku is el tud lustulni?:P
https://youtu.be/mTs0plryaqQ?si=gn7lqoB2HEyl4Q92

SD2025-06-22 10:34:51 // 39383
És még nem láttál belőle semmit mit tud határhelyzetben:D !!!!
De ezt ne közúton és ne az elején próbáld ki!!! :)
adj időt magatoknak:)))
De ezt ne közúton és ne az elején próbáld ki!!! :)
adj időt magatoknak:)))
SD2025-06-22 10:33:29 // 39382
Wow!!! Ez nagyon nagy lépés, és áláírom a hbmeg nem múlik el, és ahogy az autóra néznek az sem:D
Gratula!!!
Gratula!!!
Zselé2025-06-22 09:17:41 // 39381
Gratula! Tapasztalataim szerint 3,5 év után is lesz még húbmeg.. :))
Kazes☻2025-06-21 21:36:07 // 39380
Grat és sok boldog km-t! :)
SD2025-06-21 21:35:53 // 39379
Ahha.. na most azt mondja a chat GPT hogy el lehet szulfátosodva, és a recond program ezt robbantja le, impulzusokkal. Ami gatyába rázhatja.
De ha 10.5V alá megy az már károsíthatja az akku-t..
De a recon-d akkor hatékonyabb ha előtte meg van kicsit merítve.
Viszont az hogy fél óra alatt 10V-ra esik
Azt jelnti hogy már kakukk
Lehet legalább egy cella..
A kevés használat nyírhatta ki..
Vagy ki kéne mérni rendesen..
Multoecuscan megy SGW bypass nélkül is?
De ha 10.5V alá megy az már károsíthatja az akku-t..
De a recon-d akkor hatékonyabb ha előtte meg van kicsit merítve.
Viszont az hogy fél óra alatt 10V-ra esik
Azt jelnti hogy már kakukk
Lehet legalább egy cella..
A kevés használat nyírhatta ki..
Vagy ki kéne mérni rendesen..
Multoecuscan megy SGW bypass nélkül is?
Bagee2025-06-21 21:34:49 // 39378
SD2025-06-21 00:03:58 // 39376
Akksi teszt: kicsit hitetlenkedve de neki álltam tesztelni az akksi-t
A csepptöltő installált aljzatára mértem digitális multimeter-el 20V-ra állítva.
12+ V volt az utóban 12,8 vagy valami ilyen, pár óra állás után tehát az akksi nem cella zárlatos.
Ráraktam a gyújtást ahogy a szervizben mondták: de fél óra mulva is még 12.4V volt benne…
Na mondom akkor nézzünk rá erőteljesebben.. ráraktam a fényszórót, a ventillátort, és húzgáltam le föl az ablakot. Kb 5 perc mulva elkezdte visszavenni a fűtőventi-t..
Ekkor rámérve már csak 11 V majd rá pár percre 10,08V szóval tényleg beesik a fesz,, terhelésre.. ami nagyon nem egészséges.
Utána lekapcsolva visszament épp 12V fölé.. de akkor tényleg kakukk az akksi mert elismerem nem életszerű baxtatni. De egy 95Ah akksi nem merülhet meg 5p ablak húzkodástól..
Szóval kereshetek battery-t..
A csepptöltő installált aljzatára mértem digitális multimeter-el 20V-ra állítva.
12+ V volt az utóban 12,8 vagy valami ilyen, pár óra állás után tehát az akksi nem cella zárlatos.
Ráraktam a gyújtást ahogy a szervizben mondták: de fél óra mulva is még 12.4V volt benne…
Na mondom akkor nézzünk rá erőteljesebben.. ráraktam a fényszórót, a ventillátort, és húzgáltam le föl az ablakot. Kb 5 perc mulva elkezdte visszavenni a fűtőventi-t..
Ekkor rámérve már csak 11 V majd rá pár percre 10,08V szóval tényleg beesik a fesz,, terhelésre.. ami nagyon nem egészséges.
Utána lekapcsolva visszament épp 12V fölé.. de akkor tényleg kakukk az akksi mert elismerem nem életszerű baxtatni. De egy 95Ah akksi nem merülhet meg 5p ablak húzkodástól..
Szóval kereshetek battery-t..
SD2025-06-20 21:46:16 // 39375
Lehet rá is rakom az alfa keyfob-ra:D
SD2025-06-20 21:45:33 // 39374
Majd rálöttyintek ha nem áll be.. másik lehetőség ha kényszermelegítik álló helyzetben, 3000-4000 rpm-en hogy meglegyen az inicializáció.. nem tom mi a jobb.. ha most ezen múlik, van egy lityi a csomiban:)
csepptöltés hmm... 3 év és kuka az akku így is... :P akkor nem ez a megoldás?:D de minnyá kimegyek azt gyújtásra rakom hogy megmerül-e:)))
csepptöltés hmm... 3 év és kuka az akku így is... :P akkor nem ez a megoldás?:D de minnyá kimegyek azt gyújtásra rakom hogy megmerül-e:)))
WarbiRunner (Gyuri)2025-06-20 21:35:25 // 39373
Akkor csak kicsit kerültük el egymást, én 18-án voltam delelőtt. A véleményem továbbra is maximálisan pozitív az érdi szervízről nekem is. Az olajszint? Mittudomén 😅 A szervíz után mentem még aznap vagy 300km-t, biztos jó. Ezt a kijelzős szintmérőt nem nekem találták ki, mert soha nem nézem. Bezzeg a Chiliben két hetente kihúzom a nívópálcát..
Kazes☻2025-06-20 21:12:05 // 39372
Nagyon szuper... akárcsak a kulcsaid! :D
SD2025-06-20 17:55:13 // 39371
Had dobjam be az Akku kérdést:) Ki milyen akku-t tenne most benzines Giuliába?
100Ah ha jól emlékszem, valami jó minőségű kéne de ne aranyárban.
A gyárit 150k-ra teszik ami nekem soknak tűnik, főleg hogy 3 év alatt kidöglött.
Ez megfontolandó: fiat alkatrészek, akciós bár nincs raktáron.
100Ah ha jól emlékszem, valami jó minőségű kéne de ne aranyárban.
A gyárit 150k-ra teszik ami nekem soknak tűnik, főleg hogy 3 év alatt kidöglött.
Ez megfontolandó: fiat alkatrészek, akciós bár nincs raktáron.
SD2025-06-20 16:04:50 // 39370
Jelentem meg volt a 34k-s szerviz nagyon segítőkészen és professzionálisan álltak az összes gondolatomhoz. És abból van sok:D
www.autocentrumszabo.hu
Állapotok:
- olajcsere megtörtént, hűtővizet még nem kellett cserélni, de már megvan az alfissimo csavarka, a műanyag légtelenítő csavarok helyett:)
- futómű pattogás: felvették garanciális javításra a stabilizátor rúd és pálcák cseréjét, mert meg tudtam mutatni a szervizesnek a hangot
- úgy néz ki hogy kakukk az akkumulátorom, 3 évese cseréls lesz.. állítólag 10p gyújtáson és lemerült, de nem erőltették, mondták most nincs raktáron, de javasloják a cseréjét, úgyhogy ezt ellenőrzöm magamnak is hogy megmakkan-e ha nem töltögetem.. de ezek után valszeg akkor cser újabb kicsit píz..
- kerék még van 4mm a gumin ezt a nyarat még elfuthatja
- fék: az is következő évesnek tűnik most még jó:)))
A szerelő nagyon kedves volt, mindenben állt a rendelkezésemre az autó átvizsgálása után tudtam vele beszélni, és meghallgatta a futómű hangot is a szervíz után, és intézkedtek is.
Assistance hosszabbítást is kértem ezt is intézik 1 év 22k lesz.
Hát ilyen az élet egy öreg alfaromeo-val:))))
Hazafele nem állt be az olajszint mert rendesen oda sem tudtam lépni neki, annyi hely nem volt:P
Akku az is lehet hogy csak az utóbbi 2 hónap állítása tett be neki, de ha már ez betesz akkor igazából úgy is csere mert nem akarom hogy külföldön feküdjön ki..

2.8 bar-ra felment a keréknyomás a meleg miatt így már nagyon dobja a farát:D
www.autocentrumszabo.hu
Állapotok:
- olajcsere megtörtént, hűtővizet még nem kellett cserélni, de már megvan az alfissimo csavarka, a műanyag légtelenítő csavarok helyett:)
- futómű pattogás: felvették garanciális javításra a stabilizátor rúd és pálcák cseréjét, mert meg tudtam mutatni a szervizesnek a hangot
- úgy néz ki hogy kakukk az akkumulátorom, 3 évese cseréls lesz.. állítólag 10p gyújtáson és lemerült, de nem erőltették, mondták most nincs raktáron, de javasloják a cseréjét, úgyhogy ezt ellenőrzöm magamnak is hogy megmakkan-e ha nem töltögetem.. de ezek után valszeg akkor cser újabb kicsit píz..
- kerék még van 4mm a gumin ezt a nyarat még elfuthatja
- fék: az is következő évesnek tűnik most még jó:)))
A szerelő nagyon kedves volt, mindenben állt a rendelkezésemre az autó átvizsgálása után tudtam vele beszélni, és meghallgatta a futómű hangot is a szervíz után, és intézkedtek is.
Assistance hosszabbítást is kértem ezt is intézik 1 év 22k lesz.
Hát ilyen az élet egy öreg alfaromeo-val:))))
Hazafele nem állt be az olajszint mert rendesen oda sem tudtam lépni neki, annyi hely nem volt:P
Akku az is lehet hogy csak az utóbbi 2 hónap állítása tett be neki, de ha már ez betesz akkor igazából úgy is csere mert nem akarom hogy külföldön feküdjön ki..

2.8 bar-ra felment a keréknyomás a meleg miatt így már nagyon dobja a farát:D
SD2025-06-18 18:19:51 // 39369
Igen de ha már megreccsen az orra simán lehet hogy kapott a hűtő is.
RomeoOne2025-06-18 12:51:04 // 39368
De itt már bejön az emberi tényező... Mert ha egy csapágy kapott a motorban, vagy megreccsent a hűtő de nem látszik nyoma, nem fogják kicserélni, de majd valakinek elfossa magát..
Na ezt mondom, hogy ha szakszerviz csináljra biztosítás terhére, akkor nem valószínű, hogy elsunyiskodja, sőt keresni fogja, hogy mit cserélhet még, mert neki az plusz pénz a biztosítónak meg így is, úgy is fizetnie kell. Persze minden, meg mindennek az ellenkezője is lehetséges. De egy nagyösszegű kár a carvertical-on simán jelenthet egy szakszerű helyreállítást egy nem olyan nagy sérülésből is. Ha gyári alkatrészeiből raknál össze egy autót, túlzás nélkül 10x annyiba kerülne.
A Q-n a front splitter pl. 2,2M+Áfa... És azért az könnyen megsérül. Tegyük fel, benézel valamit, és 5-10 km/h körül belemész a kocsi bal elejével egy oszlopba. Törik a splitter, törik a lámpa, törik az első lökös. Esetleg még a zárhíd előtti dolgokat is cserélni kell. Nem tudom mekkora sebességtől nyílik a légzsák, de lehet az is az arcodba durran.
A kocsin valójában semmi nem sérült, amit ne lehetne pár csavar kilazításával cserélni, de a javítása szakszervizben cascora simán valahol 6-7M.
Tehát érdemes megnézni, meg kikérdezni a tulajt, hogy itt akkor mi is volt. Lehet le van neki dokumentálva az egész.
Na ezt mondom, hogy ha szakszerviz csináljra biztosítás terhére, akkor nem valószínű, hogy elsunyiskodja, sőt keresni fogja, hogy mit cserélhet még, mert neki az plusz pénz a biztosítónak meg így is, úgy is fizetnie kell. Persze minden, meg mindennek az ellenkezője is lehetséges. De egy nagyösszegű kár a carvertical-on simán jelenthet egy szakszerű helyreállítást egy nem olyan nagy sérülésből is. Ha gyári alkatrészeiből raknál össze egy autót, túlzás nélkül 10x annyiba kerülne.
A Q-n a front splitter pl. 2,2M+Áfa... És azért az könnyen megsérül. Tegyük fel, benézel valamit, és 5-10 km/h körül belemész a kocsi bal elejével egy oszlopba. Törik a splitter, törik a lámpa, törik az első lökös. Esetleg még a zárhíd előtti dolgokat is cserélni kell. Nem tudom mekkora sebességtől nyílik a légzsák, de lehet az is az arcodba durran.
A kocsin valójában semmi nem sérült, amit ne lehetne pár csavar kilazításával cserélni, de a javítása szakszervizben cascora simán valahol 6-7M.
Tehát érdemes megnézni, meg kikérdezni a tulajt, hogy itt akkor mi is volt. Lehet le van neki dokumentálva az egész.
tirex2025-06-18 12:30:30 // 39367
Volt a hahun egy bordó qv 19.5milla körül… carvertical szerint elöl 10 milla kár utána kétszer 20milla a jobb majd a baloldalon…kiváncsiságból meg akartam nézni de levették…
Néztem egy pirosat is, az nagyon betyár volt, látszik hogy összehajigálták de szó szerint
Néztem egy pirosat is, az nagyon betyár volt, látszik hogy összehajigálták de szó szerint
tirex2025-06-18 12:11:13 // 39366
Bocs, közben rájöttem melyik az…200ezer km felett van benne, de nem írja ki mert ember nem hívná…nekem már a 100ezer km is határeset, 50-60ezer km lenne az igazi de nem nagyon van 20 milla alatt…
tirex2025-06-18 12:04:55 // 39365
Ez nem Pécsen van hanem Szekszárdon…gondolom nem ugyanaz… a pécsi qv szerintem nincs fent a hahun…
SD2025-06-18 11:05:07 // 39364
Igazából az ütközéstől függ, de ez minden autóra igaz... ki lehet cserélni gyári technológiával nagyobb elemeket is.
De itt már bejön az emberi tényező... Mert ha egy csapágy kapott a motorban, vagy megreccsent a hűtő de nem látszik nyoma, nem fogják kicserélni, de majd valakinek elfossa magát..
Ezért gondolom, látok olyan autókat hogy simán kisebb sérülésnek mondanám és GTK-ra írják, a légzsákok és egyéb dolgok miatt.
Viszont ezek az autók már túl bonyolultak ahhoz hogy majd ilyen feltámasztjuk kiflibe-hajtottból metamorfózison menjenek át, ahhoz nagyon kell érteni, vagy nagyon kell tűrni... ha jön még ez-az.
És pont az új tulaj nem fogja tudni miért jön mindig ez-az, és akkor elértünk a szarazalfa miért szarazalfa:)
De itt már bejön az emberi tényező... Mert ha egy csapágy kapott a motorban, vagy megreccsent a hűtő de nem látszik nyoma, nem fogják kicserélni, de majd valakinek elfossa magát..
Ezért gondolom, látok olyan autókat hogy simán kisebb sérülésnek mondanám és GTK-ra írják, a légzsákok és egyéb dolgok miatt.
Viszont ezek az autók már túl bonyolultak ahhoz hogy majd ilyen feltámasztjuk kiflibe-hajtottból metamorfózison menjenek át, ahhoz nagyon kell érteni, vagy nagyon kell tűrni... ha jön még ez-az.
És pont az új tulaj nem fogja tudni miért jön mindig ez-az, és akkor elértünk a szarazalfa miért szarazalfa:)
quash2025-06-17 22:26:40 // 39363
"Ha kgfb-re, casco-ra, szakszervizben lett megcsináltatva akkor az olyan, mint újkorában volt." sajnos ez sem igaz sok esetben!
Családban lévő Auris-t megtolták sárga lámpánál hátulról, KGFB-re Toyota márkaszerviz javítottak kb. 1,5 éves korában. Anyukám nem értett hozzá, más meg érdemben nem nézte meg az eredményt. 5-6 évvel később derült ki, hogy eléggé xarul csinálták meg.
Családban lévő Auris-t megtolták sárga lámpánál hátulról, KGFB-re Toyota márkaszerviz javítottak kb. 1,5 éves korában. Anyukám nem értett hozzá, más meg érdemben nem nézte meg az eredményt. 5-6 évvel később derült ki, hogy eléggé xarul csinálták meg.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
1
Vendég1
475
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Alfa reklám
- Filmek
- 4C
- AlfaCity 2025 - július ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Giulia
- Szerelőműhely
- 155
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8