Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2024-11-13 16:32:25 // 37813
igen ha a lakk megsérül akkor a sós víz kikezdi az alu-t és nyomja fel végig a lakkot, azt látod fóliának
quash2024-11-13 16:27:19 // 37812
Nekem csak ilyen van, téli és nyári is.
Amit most lakkozunk azt vettem a kocsival együtt, kb. másfél éves korában.
Akkor már voltak rajta ilyen sérülések, de lényegesen kevésbé látványosan.
Ebből lett a téli kerék.
Vettem még egy szettet, vadi újonnan (200e alatt!, számlásan!), abból lett a nyári.
Most lesz 3 éve hogy megvan Giu, tehát kb. 3 nyarat mentem vele, de nekem semmi baja nincsen!
Ezek attól csúnyulnak meg szerintem ha kap ütést, sérülést az a fólia ami a nem festett hanem CNC-ezt alut védi. Ha az nem sérül akkor no problem.

~3 év után, kicsit koszosan:
Shadin2024-11-13 16:08:07 // 37811
Az én játszós autómat vitte a fiam, a GT-t meg még annyira sem akarom télen használni mint a Giulia-t.
Shadin2024-11-13 16:07:18 // 37810
Én ilyen felnit épségben még nem láttam, tetszik, de nem mertem megvenni.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-13 15:49:28 // 37809
Jó hogy nekem is ilyen a téli :-) Viszont az autóm sót még nem látott, és remélem ez így is marad.
quash2024-11-13 15:24:13 // 37808
18"-as Luxury felni az igazi buli!
Vannak benne simán esztergált részek gyárilag, amik valami fólia szerű valamivel vannak gyárilag takarva/védve.
Ezt nagyon szépen el tudja rendezni a só! Bemegy alá, és nagyon rondán kezd kinézni az egész.


Itt már le van fullosan takarítva a felni.


Ez pedig már CNC után, lakkozás előtt.

Jók ezek a téli felni projektek! :D
A múlt hétvégén jutott eszembe hogy ezt így nem rakom fel már idén, ilyenkor találj embert aki rendbe rakja neked!
Végül nekem kellett előkészíteni (takarítás, be csiszolás), utána CNC, majd most ment a festőhöz egy lakkozásra.
Már most durva a különbség, úgy hogy a felniken karc kb. zéró, sérülés kb. zéró nem volt (egyen volt egy 2-3mm-es kacsi nyom), csak azért mert a fólia (nem tudom mi a pontos neve) alá bement a só.
RomeoOne2024-11-13 14:35:38 // 37807
ETBE-set tankolok, nem etanolost, annak bírnia kell :D
Shadin2024-11-13 14:17:32 // 37806
Shadin2024-11-13 14:17:05 // 37805
Megromlik a nyál addig :-)
Én javíttattam a grafit 5 lyukas 18-as felniket (is), meg kaptak új kupakot is télre :-)
RomeoOne2024-11-13 13:58:11 // 37804
Tegnap még lemostam és feltankoltam a gépet. Most egy tankkal már kibírja sztem márciusig :(
Shadin2024-11-13 13:49:53 // 37803
Átérzem, egy sima körforgóra is rá kell készülni, különben kibaxik velem :-(
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-13 12:45:35 // 37802
Illusztrálom a problémát .
Szerintem látszik a fejemen az elfojtott "baszódjmeg", hogy nyitnám a kormányszöget padlógáz mellett, és ordenáré mód belerondít. Nem fánkozni akarok, csak kicsit élvezni a RWD-t.
Shadin2024-11-13 11:30:52 // 37801
Én is visszatettem gyárira, ki a fene akar ezzel fánkozni, meg megmurdelni? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-13 10:59:38 // 37800
Szerintentek ki fogom e bírni az 5 évet, hogy ne proxirendezzem át az esp-t a picsába végre? XD Aztán ha nem, feltekerem e az első fára? XD #nyárigumirulez-helybenelfordulez
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-12 19:29:07 // 37799
A környezetvédelmi motorgyilkos funkciókat én más kategóriába sorolom :-) Plusz bűne, hogy nagyon idegesít ha leáll a motor, ez az ultimate érvem.
De persze bizonyos szempontból igazad van :-)
G-MANN🍀2024-11-12 18:42:59 // 37798
Ég és föld a 25W és a 35W kanyarkövető. Sztm ez ÁLOM! Imádom én is.
RomeoOne2024-11-12 16:59:38 // 37797
Volt egy kollégám, aki vett egy új Opelt vmikor '19 táján.

A melóhelyen a bejárati kapunál van kártyaleolvasó, amihez odagurulsz, lehúzod az ablakod, leolvastatod és behajtasz (kifele ugyanígy). Na ez a fazon odaállta kártyaleolvasó mellé, kinyitotta az ajtót, valahogy kikászálódott, leolvasta a kártyát, majd visszaszállt és úgy be a kocsival.

Egyszer megkérdeztük, hogy mi a fenét csinál? Erre előadta, hogy utánanézett, hogy az ablakemelő szerkezet valami 10 ezres nagyságrendű le-fel húzásra van tervezve, az ajtók nyitása meg egy nagyságrenddel többre, szóval az új autónak ő nem húzogatja le az ablakát. Hát eszméletlenül röhögtünk rajta minden alkalommal :DDDDD
Piritu - 1.000.0002024-11-12 15:18:45 // 37796
"Az kéne még, hogy minden alkatrészt egyenként kímélgessek. :-) "
- no akkor innen vezesd le az induláskor kinyomott startstoppot :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-12 12:15:15 // 37795
Na ilyeneken nem gondolkozok..Az kéne még, hogy minden alkatrészt egyenként kímélgessek. :-) Az ablakemelőt, a ventit, a fűtő csappantyúkat, a tükröket és szamtalan szervó által mozgatott izét. Nem illene hamar tönkremennie a használattól egyiknek sem, akkor sem ha műanyag a mechanika. Örökké pedig akkor sem bírja, ha kímélgetem. Nem ilyesmik szoktak tönkremenni, a vezetékelés, csatlakozók hamarabb megkotlanak.
Piritu - 1.000.0002024-11-12 11:27:38 // 37794
pl hogy nappal ne koptassa feleslegesen a szerkezetet. pl. Tour de Gardasee, az út fele alagút, ki/be mész és inkább égetem a lámpát folyamatosan, a kanyarfunkció nem kell, de ma reggel a ködben se kellett volna a kanyarkövetés.
aranytl2024-11-12 11:10:57 // 37793
S kanyarban előfordult már, hogy még jobbra világított, de már balra kellett nézni. Na az para volt, de amúgy a legjobb extra. Új értelmet nyert az éjszakai autózás.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-12 10:37:54 // 37792
Minek kikapcsolni? A Giuliettában sem használtam sosem azt a gombot :-)
Piritu - 1.000.0002024-11-12 10:28:40 // 37791
A Giuliettában még ki lehetett kapcsolni a kanyarkövetés a lámpában. Ez már modernebb és nem lehet…
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-12 09:48:15 // 37790
Dehogy dobom. Nem véletlenül kértem bele :-)
Vizes úton, sötétben eszméletlen király.
Véletlenül szervo rendeszert is láttam már vagy kettőt, ezért is kezdtem az Y tengely
kábelével a hibakeresést XD
Tetszik, hogy hozzáférhető a kerékdobból.
SD2024-11-12 00:43:02 // 37789
dobd ki belőle a kanyarkövetőt:)
a hülye extráknak a downgrade a sorsa:)
nem lehet kikötni?
RomeoOne2024-11-11 22:29:31 // 37788
Sztem is a legjobb. A 159-cel kapcsolatban nem tudom megállapítani, hogy csak azért volt soványabb, mert könnyen elégett a foncsor és mire már használtan hozzánk került, lecsökkent a fényereje vagy eredetileg sem volt a legerősebb. Pedig ott volt dedikált reflektor és még amellé billentette oda a xenon-t a fényszóró...

Ami még brutál, az az index led-je. Amikor 100 méterről a házfalon látom a narancs villogást, akkor mindig meglepődök, hogy ez hogy? Nem süti ki mások szemét? :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-11 20:58:37 // 37787
Igazából a legjobb lámpám ami valaha volt. USA tesztek is nagyon pozitívan értékelték, és váltóban jó is. Ezt a szintet egyik 35w-ow xenonom se tudta. A 159 messze nem tudta ezt, a Giulietta nem sokkal marad el .
Shadin2024-11-11 19:02:14 // 37786
Kezdem értékelni, hogy nincs jobbra balra nézelődős nagy xenon-om, ja meg hozzá fényszórómosó, meg magasságállító :-) Majd veszek bele madeinchina 35W-os xenon izzót. Ezt a bohóckodós LED gyújtogatós kanyarsegéd is olyan amit írtam korábban, van, de tök felesleges, sőt inkább ciki :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-11 18:16:42 // 37785
Nálam meg megjavult a kanyarkövető a múltkori piszkálástól. Három hete tünetmentes.
Bent a lámpatestben a xenon izzó alatti csatlakozó és a hozzá tartozó vezeték átmozgatásától megjavult. Vagyis kontakt hiba. Sokszor felteszem magamban a kérdést, hogy mennyire akarok én hosszú távon a 21. sz. autóipari minőségével küzdeni. Kár hogy ilyen rohadt jó ez az autó, könnyebb lenne a válasz. XD

G-MANN🍀2024-11-11 18:03:44 // 37784
+1 gari szavazat!😊
Peti16V2024-11-10 23:46:29 // 37783
Köszönöm, én is remélem! Mindenképp beszámolok majd róla.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-10 21:48:48 // 37782
Remélem megoldódik gariban, majd írd meg hogy mi lett!
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-10 21:47:36 // 37781
Felesleges szerintem, mert D-ben jó. Persze lehet hogy az.ujabbak D- ben sem, nem tudom.
A váltási pontokon kívül egyébként nem sok minden változott, én egyéb különbséget nem éreztem. Hamarabb felváltanak az újabbak, kb ennyi. Tuti át lehet írni amúgy.
A hardver is változott 21-től áttételben és más a tengely ami a motorhoz csatlakozik.
Nem érzem a gondot a váltóval. Egy dsg biztos észrevétlenebb városban, azonban azokat pont városban nem használnám, a duplakuplungosok halála a kúszás, araszolás. Azt mind kuplung csúsztatásból oldják meg. Szóval nekem nagyon is tökéletes a "hagyomanyos" elavult automata, ami véletlenül sokkal alkalmasabb városi üzemre. A táblán kívül pedig pont elég gyors.
Shadin2024-11-10 20:59:46 // 37780
Csakúgy mint a motornál, itt is csak az aktuális iso kódú hw-t tudják kiolvasni ill. módosítani. Ha van tartalom azzal felülírják max. a sajátot. Itthon meg lehet kérdezni pl. a LAChip tuningosokat.
Shadin2024-11-10 20:54:21 // 37779
Az enyémben még be lehetett proxy-zni majd a menüben lett on/off lehetőség. Az újakban már nem így működik ezek szerint?
Zselé2024-11-10 20:32:33 // 37778
1: Appból bezárni
2: belső kp zár gombot lenyomni, és úgy zárni

Akkor nem hajtja be.
Piritu - 1.000.0002024-11-10 20:06:49 // 37777
Ha tudnám már megtettem volna….
A győri szerviz szerint nem lehet :-DD
Én meg lusta vagyok bypass-t rendelni.

Mondjuk érdekes hogy a menüből csak bekapcsolni lehet, ki nem.
quash2024-11-10 19:58:07 // 37776
Ha a váltó u.a. minden évjáratban, akkor vajon nem lehetne az "eredeti" szoftvert felrakni az újabbakra?

Squadra és Alfissimo is készít módosítást, akkor akár a korábbi gyárit is fel lehetne rakni!?

https://shop.alfissimo.com/home/2569-tcu-tune-giuliastelvio-squadra-tuning.html
https://squadra-tuning.com/chiptuning/zf8hp-gearbox-tuning/alfa-romeo-giulia-stelvio/2-0t-2-2-jtdm/
Shadin2024-11-10 12:49:21 // 37775
Lassan kapcsoljátok ki az automata tükörbehajtást...
Peti16V2024-11-09 23:42:23 // 37774
Annyit változott csak, hogy a Pappas visszaigazolta az 5 év garit, ami azért jó, mert a flottások elkeverték az átvételi papírokat, semmi nyomtatott nyoma ennek…
Az autó a múltkori szerviz óta (amikor semmit nem csináltak, csak megállapították a hibát) rezzenéstelenül üzemel, úgyhogy úgy döntöttem, hogy majd a következő olajcserével kötjük egybe a javítást, ami kb. 2500 km múlva esedékes. Akkor majd kiderül, hogy simán bevállalják -e garanciális javításként, vagy előjönnek valami okossággal (pl. hogy ez nem hibás alkatrész, hanem tervszerű csere, mivel egy szűrő…), és megpróbálják kifizettetni.
RomeoOne2024-11-09 19:11:49 // 37773
Meghajtottam még az idén utoljára a gépet. Gondoltam, kerülök egy kisebb kört, aztán el is teszem. Persze, ez sosem ilyen egyszerű. Amikor elágazáshoz ér az ember, valahogy mindig a hosszabb utat választja. Ezt nem értheti más, csak akiknek ilyen ÁLOM©autója van...

Eredeti terv:


Ami sikerült:
RomeoOne2024-11-09 18:34:25 // 37772
Nem tudom. Összességében emlékeztet vmennyire a régi Karottás cikkre, mikor a Lipari szürke Veloce-t tesztelte.
Az is arról szólt, hogy mikor megkapta és először városban vezette, nem volt nagyon elájulva. Aztán mikor elkezdte meghajtani rendesen a lakott területeken kívüli utakon, ott állt össze. Írja, hogy úgy már a váltóra se volt panasz.

Amúgy az a gyanúm, hogy ja, az N meg az A módrol beszél, mikor szidja, ami valószínűleg ebben a legújabb modellekben még butább, amit mi a '21-esekben tapasztalunk, pedig már az is nagyon ergya. Hiába tették bele a sok időt, energiát anno, hogy jóra megcsinálják, ha azzán le kellett butítani.

Nem tudom más autókban hogy oldják meg, azt írja jobban. Lehet, ha valamit eleve a legújabb euro szabványt szem előtt tartva terveznek meg, azt élhetőbbre meg tudják csinálni.
Liquid2024-11-09 17:45:01 // 37771
A váltóval mi baja van? Vagy csak arra domborítja ki az A és N "kelletlenségét"?
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-09 13:24:51 // 37770
A Multiair szűrő dologgal mire jutottál? Elvileg ez garis téma, intézték végül valemelyik szervizben?
RomeoOne2024-11-09 13:23:07 // 37769
Befutott a cikk is a múltkori podcastból

Alfának máshogy nincs értelme
SD2024-11-09 09:24:11 // 37768
Az ABC is megfáradt:D
SD2024-11-09 08:41:27 // 37767
Tpms na:D
SD2024-11-09 08:40:52 // 37766
Van plusz tmps-em 4 db. Egy hülyéskedett 3 müxik, egy kerekszettel vettem. :)

Az égéstér most már méltó nevébez:D
Peti16V2024-11-08 20:20:22 // 37765
Mostanában valami nálunk is történt, mert eddig is nagyon jó volt az autó, de az utóbbi pár napban én is többet vigyorgok, és néha amikor oda tudok neki lépni, meg is könnyezem. (Ez azért jó, mert könnyes szemmel nem látom a tréfás tpms visszajelzőt, ami egyre többet tréfálkozik 😀). És ilyenkor eszembe jutnak az égésteres suhancok…
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-08 16:46:10 // 37764
Amúgy a gyári rendszer is sokat változott új kora óta. Sok sok km kellett neki. Eleinte volt az a kávédaráló hang, és visszafogottabb is volt. A Transzfogarason dicsérték meg a hangját először, és azóta is kaptam többször pozitív visszajelzéseket rá. Rajta vagyok, hogy kiégjen rendesen az a dob. 😄
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.