RomeoOne2025-07-24 15:54:40 // 39628
Még az is lehet. A szervizes hirtelen nem tudta megmondani, hogy melyik oldalival volt a gond. Most meg visszaolvasva a régi blogjaim, rájöttem, hogy én sem írtam fel, hogy anno, melyik oldalon kellett cserélni... Úgyhogy ez valószínűleg nem fog kiderülni :D
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2025-07-24 14:00:31 // 39626
Nekem menetrend-szerinti karbantartáshoz is kellett a csereautó xd
Egy nyomásszenzor bekrepált megint, emiatt kell visszamennem most. Talán pont az, amivel az elején 7 hónapig szoptam. Mennyivel másabb, ha hozzáértők nyúlnak a kocsihoz és 2 hét alatt rendeződik a probléma... Mint ahogy annak elsőre is lennie kellett volna :D
Érdekes amúgy, hogy mitől törnek ezek a szenzorok. Nekem már a 2., de egyébként külföldi fórumokat is nézve (na nem az összes facebookosat, mint SD), talán nem olyan gyakori dolog, nem sok ilyen bejegyzést találtam.
Egy nyomásszenzor bekrepált megint, emiatt kell visszamennem most. Talán pont az, amivel az elején 7 hónapig szoptam. Mennyivel másabb, ha hozzáértők nyúlnak a kocsihoz és 2 hét alatt rendeződik a probléma... Mint ahogy annak elsőre is lennie kellett volna :D
Érdekes amúgy, hogy mitől törnek ezek a szenzorok. Nekem már a 2., de egyébként külföldi fórumokat is nézve (na nem az összes facebookosat, mint SD), talán nem olyan gyakori dolog, nem sok ilyen bejegyzést találtam.
RomeoOne2025-07-24 13:56:26 // 39625
Akkor remélhetőleg volt casco-ja.
SD2025-07-24 13:49:00 // 39624
A kommentek alapján ez egy jól karbantartott autó volt:/
Én mikor meglett a GIU az összes facebook csoportba beregisztráltam, USA, UK, még Afrikába is:D
Na viszont ezért jönnek szembe sztorik: nagyon kevés de több esetben láttam lukas motorháztetős autót, ami nem égett ki, de csúnyán a motortér kapott.
Jellmezően ha kevés esetben is a turbo környéke kapott lángra, és az terjedt tovább..
láttam olyat is amikor még csak épp pislákolt ott és nem csinált galibát.
Erre a saját megfejtésem hogy a Turbo hűtő és olaj kör kicsi tömítései ha megfáradnak, esetleg elereszti a vizet a hűtőkör, és az olaj is szivárog, plusz a hűtővíz nelkül túlmelegszik a tudrbo.. Na akkor el tudom képezlni hogy meggyullad rajt az olaj.
Ezenkívül még rettenetesen csúnya szokott lenni mikor elfigngja magát légtelenítő csavar a gűtőkörben, az nem tudom hogy tudna meggyulladni, de az is tele köpi a motorteret.
Alap esetben ezt a két amúgy filléres alkatrészt gondolnám ludasnak.
Tüzoltók nyest rágásra gondolnak.
Minden esetre szomorú látni..
Remélem nem valami elektronikai kontárkodás eredménye, béna erősítő bekötés vagy hasonlók..
Hűtő légtelenítő csavar, mindenkinek cserélni kéne előbb vagy utóbb, jobb előbb, van olcsóbb is a piacon, de a műanyag az sorsjegy, előbb vagy utóbb törik..
Turbo oring tömítés szett, ezt még nem cseréltem de lassan nekem is altuális lesz, megelőzés jelleggel.
Én mikor meglett a GIU az összes facebook csoportba beregisztráltam, USA, UK, még Afrikába is:D
Na viszont ezért jönnek szembe sztorik: nagyon kevés de több esetben láttam lukas motorháztetős autót, ami nem égett ki, de csúnyán a motortér kapott.
Jellmezően ha kevés esetben is a turbo környéke kapott lángra, és az terjedt tovább..
láttam olyat is amikor még csak épp pislákolt ott és nem csinált galibát.
Erre a saját megfejtésem hogy a Turbo hűtő és olaj kör kicsi tömítései ha megfáradnak, esetleg elereszti a vizet a hűtőkör, és az olaj is szivárog, plusz a hűtővíz nelkül túlmelegszik a tudrbo.. Na akkor el tudom képezlni hogy meggyullad rajt az olaj.
Ezenkívül még rettenetesen csúnya szokott lenni mikor elfigngja magát légtelenítő csavar a gűtőkörben, az nem tudom hogy tudna meggyulladni, de az is tele köpi a motorteret.
Alap esetben ezt a két amúgy filléres alkatrészt gondolnám ludasnak.
Tüzoltók nyest rágásra gondolnak.
Minden esetre szomorú látni..
Remélem nem valami elektronikai kontárkodás eredménye, béna erősítő bekötés vagy hasonlók..
Hűtő légtelenítő csavar, mindenkinek cserélni kéne előbb vagy utóbb, jobb előbb, van olcsóbb is a piacon, de a műanyag az sorsjegy, előbb vagy utóbb törik..
Turbo oring tömítés szett, ezt még nem cseréltem de lassan nekem is altuális lesz, megelőzés jelleggel.
tdemeter2025-07-24 13:39:38 // 39623
A rózsadombi önkéntes tűzoltó egyesület fb oldalán lehet még további fotókat találni róla
SD2025-07-24 13:37:46 // 39622
Ne maradjon rajta fék:D
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
attila_l2025-07-24 11:29:03 // 39620
Ha jól látom, ez egy Giulia:
https://telex.hu/belfold/2025/07/24/menet-kozben-fustolni-kezdett-majd-kigyulladt-egy-auto-budan
Gáz.
https://telex.hu/belfold/2025/07/24/menet-kozben-fustolni-kezdett-majd-kigyulladt-egy-auto-budan
Gáz.
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-24 10:36:02 // 39619
Ez elég vicces 🤣
A zörgő hangot nyomozzák. Új kora óta hallom, mostanra hangosodott annyit, hogy egyértelmű. Utolsó évem a gariból, szeretnék a végére járni. Egyrészt mivel újkora óta jelzem, ez nem kopó alkatrész dolog, így kaptam az autót. Nem esne jól gari lejárta után költségekbe szaladni emiatt.
Másrészt ha el akarnám adni, mit mondok a vevőnek? Zörög. Ez ilyen..? Szóval nagyon szeretnék megszabadulni ettől a zörgéstől. Ami szerintem, egy Alfás szerelő és egy BMW szerelő szerint is tuti hogy wastegate.
Érden nagyon rendesek egyébként, nekiálltak kinyomozni, csak megköszönni tudom a hozzáállást. Viszont az lett, hogy a wastegate lehúzása után törölhetetlenül beírta hibának, és vészmódba tette magát a verda. Szóval nem tudtam hazajönni vele. Határozatlan időre 500-azok..
A zörgő hangot nyomozzák. Új kora óta hallom, mostanra hangosodott annyit, hogy egyértelmű. Utolsó évem a gariból, szeretnék a végére járni. Egyrészt mivel újkora óta jelzem, ez nem kopó alkatrész dolog, így kaptam az autót. Nem esne jól gari lejárta után költségekbe szaladni emiatt.
Másrészt ha el akarnám adni, mit mondok a vevőnek? Zörög. Ez ilyen..? Szóval nagyon szeretnék megszabadulni ettől a zörgéstől. Ami szerintem, egy Alfás szerelő és egy BMW szerelő szerint is tuti hogy wastegate.
Érden nagyon rendesek egyébként, nekiálltak kinyomozni, csak megköszönni tudom a hozzáállást. Viszont az lett, hogy a wastegate lehúzása után törölhetetlenül beírta hibának, és vészmódba tette magát a verda. Szóval nem tudtam hazajönni vele. Határozatlan időre 500-azok..
RomeoOne2025-07-24 09:37:12 // 39618
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-24 09:23:09 // 39617
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2025-07-23 23:03:56 // 39615
nézegettem folyamatosan, és 4 vagy 5 LED-nél (nem emlékszem pontosan melyik fázisban volt) már nem forró
SD2025-07-23 12:06:35 // 39614
Igen nekem is meleg, 3-as 4-es program állásnál kb. 70W-ot vesz fel, és a kábel is meleg, a csatival. Ha pl. fel van töltve az autó és rányitod a központit, és nem húzod le akkor megint el kezd melegedni, mert nő az áramfelvétel.
Érzésre lehetne langyosabb, de műszakilag még ez a 50fok körüli hőmérséklet nem gond.
Érzésre lehetne langyosabb, de műszakilag még ez a 50fok körüli hőmérséklet nem gond.
Liquid2025-07-23 11:53:40 // 39613
köszi mindenkinek, akkor nem izgulok :)
Shadin2025-07-23 11:24:13 // 39612
A csatit nem néztem, de a töltő nagyon meleg tud lenni függően az aktuális programjától.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2025-07-23 10:59:01 // 39610
nekem is úgy tűnt fel, hogy felraktam aztán pár óra múlva kellett az autó...
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2025-07-22 22:57:31 // 39607
CTEK userek, nálatok mennyire melegszik a töltő maga illetve a gyorscsatlakozó?
A csatit még meg tudom fogni, de már nem komfortos, majdnem éget a töltő hasonló. Lehet hogy eddig is ilyen volt, csak most figyeltem fel rá.
A csatit még meg tudom fogni, de már nem komfortos, majdnem éget a töltő hasonló. Lehet hogy eddig is ilyen volt, csak most figyeltem fel rá.
7 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2025-07-22 06:25:37 // 39599
Én a tükrözést használom, arra szoktam rá, az frissül, és úgy is rá kell dugni, zene, telefon, töltés... Gugli maps-ot használok, már kiismertem, nem egyszer mentett már meg kemény dugógktól.
létezik olyan adapter ami drót nélkül is műxik..
létezik olyan adapter ami drót nélkül is műxik..
SD2025-07-22 06:23:59 // 39598
Köszi ezt megvizsgálom hogy kapjon még egy firsebb tréképet az autó, mielőtt kifut az öregségi nyugdíjból:D Köszi köszi!!
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2025-07-21 12:19:30 // 39595
Az autó magát frissíti a beépített sim-en keresztül, illetve márkaszervízben tudják frissíteni.
A navigációt is, de van valami USB megoldás is.(a navi-ra)
Mit frissítenél?:)
A navigációt is, de van valami USB megoldás is.(a navi-ra)
Mit frissítenél?:)
Bagee2025-07-21 07:22:45 // 39594
Navihoz honnan lehet letölteni frissítést?
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-18 12:31:23 // 39592
SD2025-07-18 08:12:02 // 39591
De ott nem a rászált fékpor (acél dara) rozsdál meg, tehát nem lemosható róla?
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-17 23:04:33 // 39590
Mondjuk nekem pont nem szimpi a fúrt. Az anyagot teljes keresztmetszetében megbontja, tipikus repedési pont. Kinézetre is jobban bejön a mart, és az némileg öntisztító, illetve a marások a betét felületét is simítják.
A Rotinger grafit színű galván (?) bevonatról csak annyit, hogy az első esőig tart. Sajnos lópikulát sem ér. Egy nagyobb eső után szolidan rozsda színű lesz az egész. Nekem is, másnak is ilyen :-)
A Rotinger grafit színű galván (?) bevonatról csak annyit, hogy az első esőig tart. Sajnos lópikulát sem ér. Egy nagyobb eső után szolidan rozsda színű lesz az egész. Nekem is, másnak is ilyen :-)
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
szana82025-07-17 17:30:44 // 39587
:) Igen ezt én is hallottam, úgy kell eltenni télire mint a bográcsot ki kell kenni zsírral hogy ne rozsdásodjon. :)
SD2025-07-17 17:17:03 // 39586
beszéltem AC-ben Elfaforg standon, kérdeztem hogy bírja a fúrt tárcsa:)
Annyit mondtak hogy azt is ki kell néha nyomatni magasnyomásúval mert szeret beleülni a fékpor a lukakba, de amúgy nagyon performance.
Nyilván a sötét bevonat megkopik, de a nem kopó felületeken gátolja a rozsdát továbbra is.
Tehát a fékmosás lehet alap karbantartási elem:D
Néha meg meg is kell zsírozni:)
Annyit mondtak hogy azt is ki kell néha nyomatni magasnyomásúval mert szeret beleülni a fékpor a lukakba, de amúgy nagyon performance.
Nyilván a sötét bevonat megkopik, de a nem kopó felületeken gátolja a rozsdát továbbra is.
Tehát a fékmosás lehet alap karbantartási elem:D
Néha meg meg is kell zsírozni:)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
szana82025-07-17 16:26:16 // 39584
Köszönöm, de valószínű én is valami komolyabb tárcsát szeretnék rátenni. Amit itt láttam WarbiRunner-nél a Rottinger tárcsa az szimpatikus.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
szana82025-07-17 15:53:39 // 39582
Az jó kérdés. Elől nem tudom. Hátul valami bosch betét van. De nem a hátsó a ludas. Próbáltam már mosni is meg minden de ugyan olyan. Nem most jött ez elő. Már egy ideje ilyen. De akkor szét kell kapni. Gyanús, hogy hullámos a tárcsa. Ugyanis a kormány is remeg kicsit nagyobb sebességnél.
Meg olyan mintha a betét mozogna elől a nyeregbe egy minimálisan.
Meg olyan mintha a betét mozogna elől a nyeregbe egy minimálisan.
G-MANN🍀2025-07-17 15:01:02 // 39581
gyárival ilyen gondom soha nem volt (most milyen tárcsa és betét van benne?)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
1
Vendég1
465
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV