RomeoOne2025-07-04 21:04:35 // 39528
Akkor GPT-vel programozd le a ESP off-ot, de e-diff ON-t, és kész a gép :D
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2025-07-04 13:29:52 // 39525
Szóval akkor ez egy LED driver, ami végülis gyors impulzusokat tud bedobálni a CANbus-ra, ezzel gyakorlatilag szimulálja egyes hardwerek ott létét, vagy nem ott létét:))
Elsőre egy kicsit kockázatosnak tűnik egy nem erre készült prottal rámenni az autó hálózatára, ha netán elereszt ott egy erősebb jelet.
Egy ESP32 vagy hasonló chip aminek van i2C portja is alkalmas lehet ilyenre és az erre is való:D
persze lehet ez a chip olcsóbb nemtom.
Elsőre egy kicsit kockázatosnak tűnik egy nem erre készült prottal rámenni az autó hálózatára, ha netán elereszt ott egy erősebb jelet.
Egy ESP32 vagy hasonló chip aminek van i2C portja is alkalmas lehet ilyenre és az erre is való:D
persze lehet ez a chip olcsóbb nemtom.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-07-04 09:56:27 // 39523
Nyitott kapukat döngetsz, de nem én programozom, tököm se' tud C++-ul :-)
Baccable
Baccable
SD2025-07-04 07:08:06 // 39522
Ha megmondod mit kell programászni megirazom a chatgpt-vel:)))
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-07-03 21:36:27 // 39520
Bármilyen MES által is lekérdezhető paraméter kiíratható
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-07-03 16:46:36 // 39517
Tulképp igen, ez egy 26 karakterig címezhető szüvegmező a BH-CAN-on keresztül, viszont a C1-CAN-ről szipkázott adatokat lehet kiíratni ide.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-07-03 14:21:31 // 39515
Shadin2025-07-03 14:19:19 // 39514
A modifikációé :-)
zgi5212025-07-03 14:01:28 // 39513
az elmult 8-9 evben lett volna esely megtanuli egy optimalis poziciot nahh😳
zgi5212025-07-03 13:59:52 // 39512
ez mar az elektrifikacio resze?🫠
Shadin2025-07-03 12:42:27 // 39510
Nem baxtatják szervizben, adja a feszültséget, ill. áramerősséget járó motornál. Egy reset ill. lecsatlakoztatást követően úgy kalibrál, hogy az ismert A és V adatok mellett a 4 óra nyugalmi időszakban milyen mértékű a V esése. Amint ezt betanulta és az akku is megfelelő töltöttséggel bír, (vissza)engedélyezi az S/S-t ill. még rosszabb esetben az ablak ill. tükörfűtést...
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-03 09:33:14 // 39508
Csatlakozom az előttem szólókhoz, gratula! :-)
Shadin2025-07-03 09:14:06 // 39507
"When the IBS is powered up for the first time or is powered after a power disconnection, it enters a “recalibration” phase,
where the IBS must recognize the type of battery and its characteristics and state. In this phase the tolerances on the state
functions (SOC, SOF) are greater than in normal working condition. When IBS is disconnected from the battery, the device
loses its stored memory. When power is restored, the IBS starts a relearn process. Until the relearn process is complete,
accurate battery state information is unavailable to other vehicle systems. The IBS relearn process requires one start and
at least 4 hours with the vehicle off, electrical system asleep. Remember, the relearn process is restarted every time power
is reconnected to the IBS. This has a major effect on the stop/start feature."
where the IBS must recognize the type of battery and its characteristics and state. In this phase the tolerances on the state
functions (SOC, SOF) are greater than in normal working condition. When IBS is disconnected from the battery, the device
loses its stored memory. When power is restored, the IBS starts a relearn process. Until the relearn process is complete,
accurate battery state information is unavailable to other vehicle systems. The IBS relearn process requires one start and
at least 4 hours with the vehicle off, electrical system asleep. Remember, the relearn process is restarted every time power
is reconnected to the IBS. This has a major effect on the stop/start feature."
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Peti16V2025-07-03 00:15:12 // 39505
Köszönöm srácok!
Romeo: előbb volt meg a Plexiclick, mint az autó
Még nem szereltem fel, remélem azzal normálisan fog állni a rendszám.
SD: mehet a csere, de engem csakis az Ampera garnitúra érdekel 🤪
Romeo: előbb volt meg a Plexiclick, mint az autó
Még nem szereltem fel, remélem azzal normálisan fog állni a rendszám.
SD: mehet a csere, de engem csakis az Ampera garnitúra érdekel 🤪
Kazes☻2025-07-02 23:33:57 // 39504
Grat! Sok boldog km-t kívánok...! :)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
zgi5212025-07-02 19:37:34 // 39502
ilyen otrombán csak ôk teszik fel😬
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
szana82025-07-02 17:28:57 // 39499
A hétvégén megyek egy kicsit hosszabbat vele meglátjuk. Ha nem akkor a jövő héten Tirol-ig lesz ideje feltölteni.
Shadin2025-07-02 17:25:11 // 39498
Az IBS ~65-70% körüli töltöttségi értéknél engedi az S/S-t.
szana82025-07-02 17:00:25 // 39497
Aksi csere után vagyok. Viszont ahol cserélték ott megtáplálták 12V-al a csere idejére így nem felejtett el semmit. A kérdésem az hogy kell e resetelni valamit ilyenkor? A start stop még mindig nem megy de ez lehet azért mert az új aksi töltése még nem teljes.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-07-02 13:06:02 // 39495
Bármit is vegyél hozzá, pl. AlfaOBD Android, ha ez megvan akkor a notira már féláron kapod, ill. a fullos MES sem hiányozhat a diag. noti sw készletéből :-)
Az enyém úgy süvít mint egy jó nyitott csöves TDI, néha belegondolok egy kis turbóhibát :)
Az enyém úgy süvít mint egy jó nyitott csöves TDI, néha belegondolok egy kis turbóhibát :)
SD2025-07-02 12:58:02 // 39494
JA távszakértésre lennék kiváncsi:
1. megérkezett az aliexpress-es OBD readerem, akkor mit kell letölteni, hogy mindent is lássak?:)
2. Autópályán pl: ha nyomatékból erősebb gázra gyorsítok megfigyeltem egy olyasmi hangot amit fals levegő szerű süvítést hallok...
egyéb hibajelenség nincs, de több gondolatom is van.. mivel mintha hátulról hallanám.. csak akkor csinálja ha annyira adok nagy gázt amikor még nem vált vissza de kb. ilyen 2000 körül alattról kell gyorsítani 6-7-8 nemtom..
Első tipp: felpörög az üzemanyag pumpa, tud az valami tömítésen bármin falsot szívni? vagy megdögleni ilyen hanggal?
Második tippem: turbo szelep ami nem zár tökéletesen, ilyenkor elereszt egy kis nyomást.. és mivel még nincs motor és kipu hang, így meghallom..
Mi a tököm lehet, ezt csak menetközben csinálja csak melegen és 100+km körül sztem.. bár talán már városban is hallottam, az is lehet csak a differenciál nyíg.. szóval olyan mechanikus de inkább süvítő hang..
1. megérkezett az aliexpress-es OBD readerem, akkor mit kell letölteni, hogy mindent is lássak?:)
2. Autópályán pl: ha nyomatékból erősebb gázra gyorsítok megfigyeltem egy olyasmi hangot amit fals levegő szerű süvítést hallok...
egyéb hibajelenség nincs, de több gondolatom is van.. mivel mintha hátulról hallanám.. csak akkor csinálja ha annyira adok nagy gázt amikor még nem vált vissza de kb. ilyen 2000 körül alattról kell gyorsítani 6-7-8 nemtom..
Első tipp: felpörög az üzemanyag pumpa, tud az valami tömítésen bármin falsot szívni? vagy megdögleni ilyen hanggal?
Második tippem: turbo szelep ami nem zár tökéletesen, ilyenkor elereszt egy kis nyomást.. és mivel még nincs motor és kipu hang, így meghallom..
Mi a tököm lehet, ezt csak menetközben csinálja csak melegen és 100+km körül sztem.. bár talán már városban is hallottam, az is lehet csak a differenciál nyíg.. szóval olyan mechanikus de inkább süvítő hang..
SD2025-07-02 12:52:56 // 39493
Lemostam és felmálháztam reggel a gépet:)))
Alakul a túra szett:)))
nincs friss képem mert már hajtott asszony hogy menni kell dolgozni.. ehh.. Majd lefotózom:P
Addig itt egy régi:D

- új akku müxik meddig nem raktam csepptöltőre csak most mosás és bzgatás után:))
- kerékre azt mondta a szervíz még idén jó utána csere
- fékre is (abból ugye már bent figyel a tarcsiban a 23"b stelvio fék, de gondolkozom hogy még egy szett betétet lehet elhasználok ezzel a szettel)
- garanciális szervízre fogok menni első stabilizátor csere lesz akattogás miatt, ez kérdéses, hogy tényleg az-e remélem semmi nem baxódott el egyéb..
megnéztem ha netán nem lenne kész a verda.. tesla-val 6 töltés Rimini:D Amúgy nem is vészes:D
De majd meglássuk:)
Alakul a túra szett:)))
nincs friss képem mert már hajtott asszony hogy menni kell dolgozni.. ehh.. Majd lefotózom:P
Addig itt egy régi:D

- új akku müxik meddig nem raktam csepptöltőre csak most mosás és bzgatás után:))
- kerékre azt mondta a szervíz még idén jó utána csere
- fékre is (abból ugye már bent figyel a tarcsiban a 23"b stelvio fék, de gondolkozom hogy még egy szett betétet lehet elhasználok ezzel a szettel)
- garanciális szervízre fogok menni első stabilizátor csere lesz akattogás miatt, ez kérdéses, hogy tényleg az-e remélem semmi nem baxódott el egyéb..
megnéztem ha netán nem lenne kész a verda.. tesla-val 6 töltés Rimini:D Amúgy nem is vészes:D
De majd meglássuk:)
leopop32025-07-02 12:10:22 // 39492
Sok balesetmentes km-t kívánok! 😁🍀
Ilyen jól fizetett a biztosító? 😅
Ilyen jól fizetett a biztosító? 😅
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2025-07-02 08:35:19 // 39489
Gratula, nagyon jól néz ki!
A Pappast mondjuk szigorúan büntetném ezért az ízléstelen rendszámelhelyezésért :D
Peti16V2025-07-01 23:56:16 // 39488
Shadin2025-07-01 18:38:41 // 39487
Nem mondom, hogy nem ülök kényelmesebben a Veloce ülésekben, mint anno a Ti-ben, de a Giu-ban még nem találtam meg azt a pozíciót, ami kényelmes is, ill. értelme lenne a combtámasznak, azért próbálkoztam a magasítással, viszont miután ez sikerült és értelmet is nyert a combtámasz állíthatósága, addigra pont átment a Ti fekvős pozijába ami meg nem volt kényelmes itt még rövid távon sem. :-)
Shadin2025-07-01 18:35:44 // 39486
Eskü nem vagyok nepper, de van egy AAWirteless (ONE) és egy friss ropogós AAWireless TWO+ AA adapterem, ha valakit érdekel :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-01 14:06:54 // 39485
Az szép, ilyen magassággal, egy halom gyerekkel. Ugye hogy nem kis autó! XD
Azért nincs lábvisszafeszítéses fájdalom, mert jó a pedál és a rugóerő is. A 146-nál anno feszítettem a rugón egy alu alkatrésszel, úgy egész jó lett. A Giuliánál szerintem ezt is jól eltalálták ezzel a padló pedállal. Egyrészt jó a rugóerő, másrészt padló pedálnál tudsz játszani az erőkarral, vagyis hogy mennyire a tetején taposod. Aztán a lábad odaszokik ahol pont jó.
Az eredmény? Állok a pirosnál a Giuliettával.. állok, és pár másodperc után fülelelek, hogy basszus, valaki álló helyben forgatja a motort a környéken. Ja nem, én forgatom álló helyben XD Mert rajta hagytam a lábam megszokásból a gázon, és ez nem tartja meg a lábam, mint a Giulia pedálja.
Egyedül a fék és a gázpedál közti magasság különbség zavart eleinte a Giuliában, de már kiküszöböltem a problémát.
Azért nincs lábvisszafeszítéses fájdalom, mert jó a pedál és a rugóerő is. A 146-nál anno feszítettem a rugón egy alu alkatrésszel, úgy egész jó lett. A Giuliánál szerintem ezt is jól eltalálták ezzel a padló pedállal. Egyrészt jó a rugóerő, másrészt padló pedálnál tudsz játszani az erőkarral, vagyis hogy mennyire a tetején taposod. Aztán a lábad odaszokik ahol pont jó.
Az eredmény? Állok a pirosnál a Giuliettával.. állok, és pár másodperc után fülelelek, hogy basszus, valaki álló helyben forgatja a motort a környéken. Ja nem, én forgatom álló helyben XD Mert rajta hagytam a lábam megszokásból a gázon, és ez nem tartja meg a lábam, mint a Giulia pedálja.
Egyedül a fék és a gázpedál közti magasság különbség zavart eleinte a Giuliában, de már kiküszöböltem a problémát.
Liquid2025-07-01 12:25:49 // 39484
+1, a TI ülés csak fekve volt jó :)
érdekes módon az Alfatex-ben lehetett értelmesebben ülni.
érdekes módon az Alfatex-ben lehetett értelmesebben ülni.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2025-07-01 12:01:48 // 39481
Én meg aggódva néztem az instruktorra mikor a megszokott 155-ből örökölt majompóznál és full betolt kormánynál, 3cm-el kintebb akarta húzni a kormányt:D
és tényleg jobb lett:D
és tényleg jobb lett:D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.