Fórum >> Típusok >> Giulia

Shadin2025-10-18 18:31:04 // 40457
Vettem indikátorórát, amint megérkezik megmérem a tárcsák peremét, meg a kardánt.
Ha találok valamit a cuccnak a kocsin ami mágneses :-)
Liquid2025-10-18 18:15:06 // 40456
Cserélve nem voltak, csak csekkolva, ja és a kardán hátsó difibe csatlakozó részén volt egy "rezgéscsillapító" vagy ami a franc, az is kuka volt. Hogy melyik kezdte és tette tönkre a másikat az nem derült ki. De nem hiszem hogy nálad ilyen gond lenne, mert ez állandóan rázott.
Shadin2025-10-18 16:34:10 // 40455
Hátsó féltengelyeket is cserélted esetleg mielőtt a végén a kardán volt a lúdas?
Shadin2025-10-18 16:33:19 // 40454
Oké, de nekem mindegyik gyári felni és ugye az offset elmászik kicsit és az első kerekek (el)forgás centruma 1 cm-rel beljebb kerül a gumi felületén, ami nem tudom jó-e...
Liquid2025-10-18 13:44:36 // 40453
a 159-nél a kardán lett a megoldás, mindent is ellenőriztünk cseréltünk, mire kiderült, bár az nagyjából konstans rázott már kisebb sebességnél is
SD2025-10-18 13:35:47 // 40452
Giulia 2.0 Westgate lötyögés
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-10-18 12:03:18 // 40448
Az enyémeg így alakulnak pogi nélkül, ill. pogival:

forrás...
Shadin2025-10-18 12:01:23 // 40447
Én a rázás miatt vettem ki a nyomtávszélesítőt, de nem az volt a probléma.
Az elsők pogácsák peremesek, míg a hátsók nem, de hátul még így is maradt az agyból elég a tehermentesítésre/központosításra.
Shadin2025-10-18 11:52:47 // 40446
Nekem hidegen elől 2.2 hátul 2.4 a kompresszoron nézve, ami a Degu szerint 2.1 és 2.3.
Ez a jó kompromisszum nekem és a télin is jó.
Nekem ennyi a vegyes fogyasztás a nem egészen 30e km alatt.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2025-10-18 10:22:51 // 40444
Na tegnap beszéltem az ismerőssel,és ez utóbbi írásodhoz nagyon hasonlóan adta elő.
Azt mondta a csavarokból 2 is elbírná az autósúlyát, és elvben nem nagyon mozdulhatna el semmi, viszont X km után vagy 1-1 nagyobb ütéstől elmászhat. Nem biztos de lehet. És egy gyenge anyagú de pontosan illeszkedő cucc is elég ennek az "ellensúlyozására" illetve meggátolására.
Szóval igen, meg vagyok győzve :)
Egyébként ha ilyen leírással keztétek volna...

Egy kísérletre nagyon kíváncsi lennék mert semmi érdemi infót nem találtam ezügyben, bár elég nehéz ilyet keresni, lehet több energiát kellene beleraknom.

Alapvetően egy merev karika, nem összenyomható.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2025-10-18 06:59:40 // 40440
Na ez segít a megértésben, a széles és kopott gumi a fogatlan fogaskerék:D Dörzshajtás.
Plusz a megkeményedett megégetett felület, ezt el tudom így képzelni!
Ha melegszik javul valamennyit, de nem fog úgy tapadni mint egy jó állapotú gumi.

Imbolygós alatt értem hogy a 225-ös gumi a hátsó fertályon, nagy sebességnél, vagy agresszív kanyarvételnél más dinamikát képvisel oldaltartás tekintetében, mint egy szélesebb, vagy alacsonyabb oldalfalú gumi.

A melegítés az kérdéses.. megfogdostam a gumit minden érkezés után és leginkább a 170 körüli autópályázás után volt normálisab ba hő addig csak épp langyos. Igaz hozzá tartozik a 10 fokos külső hőmérséklet ami szintén nem ideális már ezeknek a gumiknak.

Viszont amikor belépsz a garázsba és a finom gumi szagot érzed, vagy megérkezel és hűl az azutó. A pirellinek jobb az égett szaga mint a continentalnak:D:D:D
G-MANN🍀2025-10-17 19:24:50 // 40439
Azért ez az eco, sport, vékony, vastag, újabb, kopott, fiatal, elhasznált, mindegyik más típus, más méret, más felniken összehasonlítás nekem picit fura 😁 (nálam egy mintára még jónak tűnő 4 szezonon pirelli már használhatatlan volt, miként rakja fel ezt majd más alig használat fiatalként, mint jó állapotút, azt nem pontosan értem)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-10-17 17:21:14 // 40437
Ne szopass már ilyen fogysztásokkal a Te lábaddal bakker, ez már népizgatás :-D
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-17 16:41:42 // 40436
Köszi 😄 Igen, azóta mentem 1500km-t, és de jó vele menni. 😄 Az az igazság, hogy nem csak jó , de jobb is lett az autó, és így most könnyebb szeretni.
leopop32025-10-17 15:44:25 // 40435
autó=autót
leopop32025-10-17 15:44:10 // 40434
Imádod ezt az autó letagadni nem tudod, őszintén örülök neki, hogy megcsinálták és jó lett!! 🙏

Mert rossz volt olvasni mikor nem voltál vele megelégedve úgy, hogy minden mondatból az jött le mennyire szereted mégis
leopop32025-10-17 15:41:42 // 40433
Néztem én is más kerékkel, hogy mennyi de csak kíváncsiságból a többi autóm mellett ha az Alfába ülök nem számít a fogyasztás 😉
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-17 14:33:33 // 40432
Téligummás 18. Track proven 😄

WarbiRunner (Gyuri)2025-10-17 14:29:43 // 40431
Szerintem nem (csak?) a gumi mérete miatt nem tapad be, hanem a karaktere és az állapota miatt. :-) Ha imbolygós, már rég rossz.
A 17-es hamarabb megmelegedett, és EZÉRT tapadt be érzésre jobban. Ez egyszerűen túl nagy gumi, és túl szélsőséges, szarrá kell melegíteni, hogy úgy tapadjon, ahogy egy guminak kell. Értem ezalatt, hogy ne az egyszerű péegyenlőeffperá írja le azt ami történik. Mert egy gumi onnantól fog rendesen, hogy az aszfalt felületéhez hozzáidomul a gumi, és nem sima párhuzamos felületek közti surlódóerő lép fel, hanem mintha mikro fagakkal ellátott fogaskerék kapaszkodna az aszfaltba. Kb innentől van jeletősége egy szélesebb guminak.
Ám ha a tömeg túl kicsi hozzá, a hőfok sem lesz meg évek alatt sem, így a kellő deformáció sem. És akkor igen, a szélesebb csak kipörög és nem fog.
Ha még egy jól felkeményedett lejátszott gumi, akkor aztán pláne semmi normális tapadásod nem lesz vele.
Nekem a gyári méretű kétszéles Godyear is erősen melegítés igényes. Ez az óriáskerék a tieden meg még szélesebb és még extrémebb gumi, szerintem nem szűk másfél tonna és 200 ló alá való
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2025-10-17 12:25:59 // 40426
De a legnagyobb félelmem az volt hogy a QV mérettel úgy fog tapadni hogy nem lesz játékost az autó és ennek ez most teljesen ellent mond.. a 17"-el induláskor jobban betapadt... Nagy sebességnél imbolbygósabb..

A QV méret igaz slick:D de állandóan elforog:D Kanyarban nagyon lineráis, szépen fog, de pontosan azt a karakterisztikát mutatja amire számítottam.

Nem vesz le a funfactor-ból, de a nagyobb felületen elolszló kisebb súly iazából hamarabb csúszik meg, ha már sikerül megmelegíteni onnan indul a játék.

A 17, hamarabb megmelegedett és betapadt, viszont túl is lehetett melegíteni hamarabb, mondjuk nem utcán:D

Érdekes tapasztalaotk:D
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
leopop32025-10-17 11:17:54 // 40424
Fogyasztást nem nézünk az Alfán :DD
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
leopop32025-10-17 08:40:58 // 40422
Ja így megérte játszásra
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2025-10-16 22:11:19 // 40419
Sokkal többet nem tudok hozzátenni ahhoz, amit már leírtak előttem. Nyilván a csavar is fogja tartani függőleges irányban is valamennyire. Ha lefűrészeled az agyról azt a középrészt, ami belemegy a felnibe, akkor is ott marad a kerék. Azok a vastag csavarok nem fognak elnyíródni egykönnyen. 2 erőt lehet ilyenkor számításba venni. A súrlódásit ahogy a csavarok egymáshoz szorítják a felnit és a kerékagyat valamint magát a csavarok deformálásához, elnyírásához szükséges erőt.

Ha pont középen van a felni, akkor ez utóbbi épp a minimumán van, hisz pont jól állnak a csavarok, nem feszülnek. De ahogy említetted is, azért van némi mérnöki faktor meg tűrés, stb, ezek nem arra vannak kitalálva, hogy középen tartsák a felnit, hanem, hogy oldalirányban rögzítsék. Szóval egy nagyobb erőhatásra kimozdulhat a kerék a középpontból és ott is marad, épp az imént emlíett súrlódás hatására. Nyilván egy másik pofon megint odébb lökheti.

Ezért kell az a középrész, ami ezt megakadályozza és ellentart a függőleges irányú ütéseknek, a forgásközéppontban tartja a kerék középpontját.

És igen, ehhez egy kis műanyag bizbasz is elég lehet, ha könnyű az autó és a kerék. Egy dolog, hogy belenyomod a körmöd, de a teljes felületén össze tudod nyomni? Egyébként sem kell a teljes autó súlyát vinnie, csak azt a többlet erőt kell felfognia, ami már meghaladná a kereket és az agyat együtt tartó súrlódási erő nagyságát és odébbmozdítaná a kerék középpontját.

Persze, ha nagy az autó és nehéz, akkor fém gyűrű szokott a kerék alá menni.

Ennél részletesebben nem akarom magyarázni, szerintem már leírtuk, amit érdemes volt leírni ezzel kapcsolatban. Ha nem vagy meggyőzve, akkor egész jó tippeket tudok adni kísérleti setup-ok felállításához :D
leopop32025-10-16 13:51:08 // 40418
Remélem a gumiért nem kellett fizetned 😅🤣
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-10-16 13:18:41 // 40416
Igen, NE törd el a sárvédőt/lökhárítót illesztő füleket!
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-10-16 13:14:33 // 40413
A komplett hajtás lehet gyanús. Az agyakat meg fogom nézni indikátorórával.
Amióta megvan érzem és a kerekekhez hasonlóan a tárcsák is a harmadikak...
Volt 2 db 305 meg 2 db (~)286-os hátul amikor vettem az autót kapot eleve kékcserét, majd ugye jött a bigbrake projekt. Minden cserénél tisztítom az agyak felfekvő felületét természetesen, de eddig nem mértem meg őket.
Shadin2025-10-16 13:10:47 // 40412
Két felnigarnitura, mindegyiken öreg/korábbi téli /nyári gumik majd mindkettőn új téli/nyári szett, ezek ugye számos szerelésssel és cerntrírozással járnak, ill. a felnik üresen gorgőzve felújítva fényezve és itána az új gumikkal szerelve centrírozva. Ebből gondolom, hogy a kerékszettek nem relevánsak, de elviszem őket újrasúlyozni. Pl. a télit, azt úgyis elő kell szedni lassan. Viszont szürke súlyok kellenek és nem mindenhol van :-(
Shadin2025-10-16 13:06:23 // 40411
Egy nagyon precíznek tartott gumisnál csináltattam, ott görgőzték ill. ellenőriztéh a felniket machanikailag a fényezés előtt, de lehet hog ykellene "ellenvélemény"
Shadin2025-10-16 13:01:20 // 40410
Jogos nálam is lehet súlyprobléma, de gyanús, hogy minden szerelésnél mindegyik gumi/felni kombóval kb. ugyanúgy jelentkezik. De megnézem, mert csak cserélgetem a kerekeket, pedig mindig meg kellene előtte pörgetni.
Bagee2025-10-16 12:47:51 // 40409
ja, meg még egy dolog. Fényezni kellene az első lökhárítómat... Leszedésnél kell valamire figyelni? gondolok itt az érzékelőkre... kalibrálás ilyesmi....
leopop32025-10-16 12:24:04 // 40408
Jól el van nyalva ez a gumi 😅
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.