Fórum >> Típusok >> Giulia

B3WiN2025-10-07 16:45:11 // 40280
Benzinhez nem tudsz ilyen manókat esetleg? XD

Köszi ez hasznos infó, a neten mindkét értéket megtaláltam, de a gépkönyv 5,2l-írt, így nem mertem afölé tölteni.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
leopop32025-10-07 15:09:52 // 40277
Azért az nem túl jó, hogy egyszer nézted csak a nívópálcát, úgy tanítják minden elindulás előtt reggel meg kéne nézni. Persze ettől lehet még minden rendben de az ellenkezője is. Lehet én vagyok a régimódi pedig mindegyik autóm indulás előtt mutatja digitálisan is de ettől független mindig indulás előtt megnézem, semmibe nem tart plusz ha mégis van valami már indulás előtt kiderül 😅
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2025-10-07 14:13:43 // 40274
Dehogy kell :D
A V6 check-engine-el is harapja a Maserati-t, az M6-on :DDD

Júliusban, mielőtt a törött nyomásszenzor cserélve lett és világító sárga tengeralattjáróval mentem, kitolt egy Maserati Ghibli a külsőbe. Pont kijöttek elé, utolértem és beálltam mögé. Na nézzük mit tudsz. Amikor tiszta lett a pálya, beleléptünk mindketten... El kellett vennem kis idő múlva a gázt, mert elkezdett csökkenni a távolság. A biztonság kedvéért eljátszottam még egyszer a dolgot, mert "egy mérés nem mérés" :D De másodjára is szaladt fel neki a kúp. Érzésre valami 400 ló körüli változat lehetett.

Pont velem volt egy kollégám is, ott röhögött, hogy még világító check engine-el is csak egy préda a Maserati :DDD
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2025-10-07 13:50:55 // 40272
Nekem nem állt be maxxra szervíz után, rátöltöttem:D:D:D

Nekem sem állt be, pedig mentem azóta 4 ezer km-t. Max alatt van 1-gyel. Pont nem érdekel xD
2,5 decivel kevesebb olaj, az kb 22 deka súlycsökkentés és hamarabb melegszik be az olaj, nem kell annyit járatni feleslegesen :DDD

Enyémben van nívópálca, hát lehet hogy kihúztam a 4 év alatt 1x...
A digitális elég biztonságosra van hangolva. Emlékszem, mikor a 159-ben már az alsó határon jelzett, akkor a nívó szerint még pont a közepén volt a szint.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2025-10-07 13:02:20 // 40270
Nem termeli ne aggódj:D

A kis alfa manók töltötték bele mert látták hogy szomorkodsz:D

Van hogy több napig nem frissül:
- flat surface
- 4 segment oil temp
- 2 min iddle
- 2 min off
- utána gyújtás

Fel lehet melegíteni álltában is de az kb. az hogy 5 percig 4000-en pörgeted, az elég kegyetlen..

Nekem nem állt be maxxra szervíz után, rátöltöttem:D:D:D

Amúgy a gyári mennyiség 5.5 liter volt, de túltöltés jelzés miatt vitték le 5.2 literre, mert aki nagyon meghajtotta bejelzett neki.. tehát ha rátöltesz az 5.2-re nem fog bejelezni, ha nem 1 litert töltesz rá:D És nem versenypályázol folyamat:D
B3WiN2025-10-07 12:40:08 // 40269
Ez elég szomorú. Nem tudom miért eröltetik ezt az érzékelős témát.
B3WiN2025-10-07 12:38:41 // 40268
Csak az volt a fura, hogy olajcsere után 1000km után állt be maxra, pedig ezalatt párszor be volt már melegítve :)
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-07 12:31:54 // 40267
A McLaren és a Giulia XD
Egyébként a BMW, a Jag, a Merci, mindenben van már ilyen brake torque vectoring valamilyen szinten.
A Giulia D módban tényleg vérfarkas :-) Az agresszív beavatkozás az nem csak leesés környéki szituban van. Először meg akar ölni, aztán gyorsan megment. kb :-)
És nem csak ilyen elindulok, arrébb teszem a seggét szituban. Amit ez művel azt vagy két évig nem annyira élveztem, elég para volt. Egy sima íven rágyorsítás egy zöld lámpára nyári gumin 15 fokban. 70-nél azonnal megy keresztbe. Esős úton 110-nél gázt nyomsz kanyarban? Nesze egy kis slide.
Ha ki lehetne iktatni azt, hogy elvegye a nyomatékot amikor meg akar menteni, kb az lenne az ideális megoldás. Ezt nyomozom továbbra is, több pluszt adna ehhez az autóhoz, mint bármilyen chiptuning.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2025-10-07 12:22:51 // 40264
Nemmm:D:D:D

Ma M0-án levillogott egy A7, semmi gond menj... majd kénytelen volt kisorolni, pedig okádta a füstöt:D:D:D Lehet kijött belőle a dzsin, a csekkendzsin?:D

Utána nem próbálkozott:D El is maradozott:D
SD2025-10-07 12:20:56 // 40263
ez ok, a szervízben nem melegítették meg a motorod, ezért nem mérte meg rendesen, motorhő is kell, ha beállt maxra akkor ott van, néha nézegesd és ne tölts rögtön rá:)

így ok:)
TtK2025-10-07 12:14:41 // 40262
Nincs nívópálca. És igen, az érzékelő egy sz@r.
Shadin2025-10-07 11:02:54 // 40261
Nem bírtál a véreddel? :-)
B3WiN2025-10-07 09:28:27 // 40260
2.0 esetében valóban csak a digitális olajszintmérő van vagy elrejthettek valahova egy normál nívót is? Olajcsere után mikor otthon megnéztem a szintet láttam, hogy nem ment fel maxig a jelzés, hiába vártam meleg motornál több percet egyenes talajon, stb (amit a könyv ír) nem ment följebb a maxig, alatta volt egy rublikával. Nem mertem ráönteni többet miután vissza kaptam a kocsit, mert mérce szerint belement az 5,2l. Viszont most egy kb. 1000km után szépen fel is kűszott a max jelzésig és azóta hidegen melegen meg se mozdul.

Olyan autóm még nem volt, ami termelte volna az olajat, így gondolom a szint mérő csal ennyit.
RomeoOne2025-10-07 08:29:18 // 40259
Giulia Q keréknyomás kézikönyv szerint hátul: 2,2 bar; elöl: 2,4 bar.
SD2025-10-07 00:40:08 // 40258
Giulia a vérfarkas:D
Hát nem véremet vette ez a dög telihold fényénél??? Mit jelent ez?

Hát szereztem neki Pirelli P-Zero Corsa-t, Trofeo felnit.
Elmentem éjszaka kerék savarért, elnézést és ezer köszönet:D nem szerelünk este:D De:D
Esztergáltam neki lukat a távtartóra hogy felmenjen előre.. szépen megtisztogattam a csavarokat, megelenőriztem, teljesen betekerve körbeforgattam, nem ver-e szét valamit a kerékagyban:D

Erre, előbb alig bírom leszedni az első kereket úgy ráhúzták a Fiat Szabóéknál, rendesen emwlővel kellett megtámasztanom a kulcsot:D de csak kerekenént egy csavar volt ilyen kegyetlenül meghúzva:P ez valami trükk lehet:P de kikódoltam :D

Akkor utába a hátsó keréknél full sötétben odacsippentette az ujjacskámat azt összevéreztem a vadi új fényt:D
Nem néztek hülyének a kúton mikor nyomást ellenöriztem hogy nyalogatom le a vérem a felniről…

Vá ROTFL mondom hogy magyarázom meg a rendőrnek ha megállít, full gyári az autó eskü csak véres:D

Na jó akkor ilyen 2,4 hátra 2,5 előre nem tudom jó-ez QV méretre 245, 285???
10,5 fok volt hidegen nagyon csúszott a gumi, jobban minta 3 éves Conti:D
Minden teligáznál elkapart:D mintha megérezte volna most más világ van oda lehet tenni a powertt:D eskü meg vérfarkasodott:D

Na atmztán sikerült kicsit melegítgetni l, megrángattam, nem akartam kanyarswbesség rekordot dönteni csak megízlelni végre a pirellit:)))) ha 4 éves is még is csak az:)

A játékosság állat, a rugalmasság, finomság megmaradt, egy pici plusz menetzaj, igazából még jobban lehet érezni mi tórténik az autó alatt:D mintha még azt is érezném melyik kerék forog épp el:D

Na csak finoman meg görgettem:D aztán most gyógyulok:D

Eza dög hogy mindig meglep, aztán lekenyerez, és megzabál:D

Mennyi nyomás kell bele?

Meglepö de most 23mm-nek mertem a gyári csavart..
A 28-asok kicsit össze vissza vágottak az annnyira nem győzőtt meg.
Előre az 5mm pogácsával a 35-ösöket tettem fel, hátra a gyárit.


Nagyon köszi Shadin, a csavar kölcsönzést!!!


Nem tudom mit irkáltam össze ez mind 8 után történt:D
RomeoOne2025-10-06 20:03:56 // 40257
Ezt most dobtam össze a kedvedért :P



Na jó, nem szívom a véred :D Open diff-el amúgy a McLaren operál, mert könnyebb az autó nélküle és a nyomaték-elosztást megoldják a fékekkel.

A TVD is open diffiként funkcionál 20 vagy 30 km/h alatt. Elég idegesítő is... ha elemelkedik a földtől az egyik oldali hátsó kerék (előfordul a merev kasztni miatt, ha élesebb emelkedőn próbálok lassan átmanőverezni), akkor a másik oldal csak teker és nem segít a gázadás. link
Majdnem elakadtam így az olaszoknál is. Az út szélén kellett parkolnom, de fel volt ázva a fű, indulásnál kikapart az a széle, amelyik meg az aszfalton volt, nem tolta meg az autót.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
leopop32025-10-06 10:44:57 // 40253
De furcsa ezt a te szádból hallani még akkor is ha csak írtad :DD
leopop32025-10-06 10:42:34 // 40252
Na igen
RomeoOne2025-10-06 10:36:13 // 40251
De felesleges. Így is ritkán lehet neki egy rendes padlót nyomni. Furcsa ez az én számból, de ennek már nem kell több ló :D
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
leopop32025-10-06 09:47:23 // 40249
2.0 is tud más szoftvert kapni és brutálist tud utána harapni 310 lóval :DD
leopop32025-10-06 09:45:40 // 40248
De a QV-ra is lehet tenni más szoftvert és úgy 700-800 nm simán amúgy az 1000 is tudja :DD
leopop32025-10-06 09:43:05 // 40247
Ismerem ezt az autót sok tulaja volt. Aki behozta az országba az törötten vette azért kapta meg a QV elemeit, halkan jegyzem meg pizzazója volt a többit ki lehet találni 😅🤐
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2025-10-04 21:26:57 // 40242
A szép időre tekintettel gurultam egyet a Tolnai Dombságban, bejártam néhány kedvenc szakaszomat.

Varsád és Kistormás között:


Keszőhidegkút és Gyönk között necces volt a helyzet. Perifériás látásommal még épp észleltem valamit jobb oldalról kifutni. Szinte abban a pillanatban csattanás... Oldalra néztem: tükör megvan. Akkor a gyönki felfutót még nyomjuk meg rendesen, majd utána kárfelmérünk.
Gyönkön megálltam körbejárni az autót. Jobboldali visszapillantón nagy vérfolt. Első sárvédőn pár hosszanti karcolás (szerencsére le van fóliázva). Pont a fényszóró mögött kapta el a sárvédőt, de azt már olyan éles szögben, hogy lepattant és a tükörházon csattant.


A nap végén lemostam a kocsit és semmi nyoma nem maradt a találkozásnak. A sárvédőn még a kavicsvédő fólián sem maradt semmilyen sérülés, a tükörházon sem látszik semmi és ugyanúgy funkcionál, nyílik, csukódik, stb.

Ezek szerint az alkatrészek arra lettek tervezve, hogy kibírják egy fácán elcsapását :DDD
Még szerencse, hogy jó gyorsan mentem, mert ha kisebb tempóval megyek, akkor lett volna ideje elém kerülni és biztos komolyabb pusztítást végez.
Bár még most sem értem, hogy a tükörnek hogy nem lett baja, de valószínűleg nem a teste csattant rajta csak a szárnya vagy a feje.
SD2025-10-04 20:04:01 // 40241
Ehh 5mm-est néztem ideiglenesre.. neked is 35mm csavarral van?
Most küldtem vissza a rossz csavarokat elvileg küldi már a jókat..

De ha mondod tuti nem is veszem meg;D
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
szana82025-10-04 17:36:34 // 40238
No megvan a hiba. Merül az aksi. Mentem vele egy kicsit és eltünt a hiba. Viszont a start stop még mindig nem kapcsolt vissza. Szóval mennem kell egy hosszabb utat :)
szana82025-10-04 11:35:12 // 40237
Nem tudjátok véletlenül hogy a FCW kis sárga lámpa ha világít akkor csak a radar miatt lehet? A kamerát nem nézi? Azért kérdezem mert mosás után előjött és nem akar elmúlni. Viszont a kamera előtt a szélvédő párás kicsit. Illetve a radar takaró kippattintható?
SD2025-10-03 14:25:49 // 40236
Odaadjuk valamelyik ryanair masinisztának hogy hozza el okosba:D
Gyere be a messenger csaoportba aztán csak ne izé kavarj, majd kialakul mit szerzünk..

Nyilván ha 10db.ot rendelünk még lehet valamelyik kedvezményt is ad... :)
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-03 13:10:09 // 40235
27% Áfa amit fizetni kell, unión kívülről jön.
SD2025-10-03 13:02:45 // 40234
Nagyon hálás vagyok a segítségért:D
Tőlem ilyet is rendelhetünk... :P
Az biztos vannak érdeklődők csavarra és karra is, és nekik segítek ennyi.
Semmi kényszer nincs. Nálam 130 dollár 43k, de nyilván még a szállítás, nem tom erre 10%adó, vám stb. mi jön még ezt előre ki kell deríteni:)

A titán kar nekem is játszik mert nagy előny ha könnyű is a kar:)
RomeoOne2025-10-03 12:21:17 // 40233
~6,6l a nagy átlag, benzines esetén ez majdnem x2! :D

Nekem a 51k km-es nagyátlagom kereken a duplája :D
quash2025-10-03 12:13:56 // 40232
Nem is azt mondtam hogy ettől QV lesz! :D

Volt 1-2 pillanat amikor elgondolkodtam QV-n, de csak második autóként lenne értelme.
2.2 pont most lépte át a 200e KM-t, sokat megyek vele, ~6,6l a nagy átlag, benzines esetén ez majdnem x2! :D

kb. 2-3 hónapja nézem Giu piacot, de most is valószínűleg dizelt vennék, csak abból nagyon kevés van, olyan felszereltséggel amit szeretnék, azzal pedig még kevesebb.
Néztem 200|280 benzineseket is, de Q4-et nem akarok, hátsókerék esetén minimális a különbség benzin/dizel verziók között (ha dizel kapott jobb szoftvert).

QV-n eleve más a váltó is 8HP75, a többin meg csak 8HP50 van, 2.2-t lehetne stabilan akár 600nm-re is írni, de eléggé bátor dolog lenne.
nekem most 230le/530nm kb. ez a reális határ ameddig el szabad menni, így megy már 1,5 éve probléma nélkül.
RomeoOne2025-10-03 08:55:01 // 40231
Amúgy 2.2D is jó, ha gyári szoftver helyett, kicsit dinamikusabb van rajta.
Nyomtatékban majdnem QV! :D


Csak mondjuk a Q azt nyomatékot 3000-rel magasabb fordulaton is tudja. Emiatt kisebb váltóáttét is elég, tehát a kereken azonos sebességnél jóval nagyobb erőt tud kifejteni. És el is érkeztünk a teljesítmény definíciójához :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.