Shadin2025-01-11 18:25:29 // 38188
Na ez durva lesz! :-D
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-11 14:59:31 // 38187
Ajjajjajajajjjj XDDD Jövő héten GitHub olvasás XD
quash2025-01-11 12:56:44 // 38186
Na ezt nem kellett volna látnom! :(
Elindult a vezérhangya .... :D
Elindult a vezérhangya .... :D
RomeoOne2025-01-11 12:27:55 // 38185
Mondjuk az elég langyos, hogy 2500-nál már villog, hogy SHIFT :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-11 10:23:06 // 38184
Ezt a direkt hozzáférést nem tudtam, köszi! Még hasznos lesz 😄
Shadin2025-01-10 22:29:45 // 38182
Shadin2025-01-10 22:25:40 // 38180
MES-ben a PROXY konfignál ctrl+alt+c és meg is jelenik a tábla. Ennek töredéke van kivezetve a menübe, nagy része nem is ismert. hexa átírás után PROXY rendezés.
SD2025-01-10 19:17:23 // 38179
Ahha na akkor a computer is tudja hogy mekkora tárcsa van az autón ahha…
SD2025-01-10 19:16:33 // 38178
Én is az anya céggel leveleztem, akkor mondta hogy lesz magyar kontakt. Utána ő is behirdette facebook-on.. de valszeg akkor hamvába halt a dolog.. :/
Hogy lehet összevszni a biten.. eszemmegáll:D
Hogy lehet összevszni a biten.. eszemmegáll:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-10 16:54:01 // 38177
De király, ez tetszik :-)
A módosításhoz le kell tölteni a proxy program kódját, és hexa editorban átírni?
A módosításhoz le kell tölteni a proxy program kódját, és hexa editorban átírni?
Shadin2025-01-10 16:03:26 // 38176
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-10 13:09:03 // 38175
Én is Stephannal leveleztem. Jó tudni ezt, köszi!
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-10 13:08:28 // 38174
Hidden? Sikerült is a projekt, vagy még folyamatban?
attila_l2025-01-10 12:40:41 // 38173
Nem kapott semmilyen Squadra-s licenc-et a kérdéses cég.
Rákérdeztem Squadra-nál (Stephan Lenior) mert egy ideje egyeztetek velük TCM/CDCM upgrade kapcsán és azt írták, hogy az együttműködés még azelőtt leállt, hogy igazán elkezdődött volna.
Rákérdeztem Squadra-nál (Stephan Lenior) mert egy ideje egyeztetek velük TCM/CDCM upgrade kapcsán és azt írták, hogy az együttműködés még azelőtt leállt, hogy igazán elkezdődött volna.
Shadin2025-01-10 09:43:00 // 38172
Csaxókol, hogy ha valaki nagyfékesíteni akar "hivatalosan" akkor hidden PROXY config. módosításra is szüksége lesz.
Shadin2025-01-10 09:41:40 // 38171
130 vs 330 én rizikózok :-)
Viszont nekem (is) van olyan beteg igényem, hogy lássam is a 3D térképen azt amit majd érezni is szeretnék :-)
Viszont nekem (is) van olyan beteg igényem, hogy lássam is a 3D térképen azt amit majd érezni is szeretnék :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-10 09:37:49 // 38170
Hozzáállás kérdése. Aki terméket vesz, annak mindegy. Jobban megy az autó és bódottá'
Én a tuner tudásáért fizetek. Más programját én is fel tudom írni, checksum-olom, aztán gyí.
Én olyan helyen szeretném íratni, ahol ha azt mondom a próbakör után, hogy bocsi, 3500-nál vegyünk már el a gázpedál érzékenységből, akkor az ne legyen egy lehetetlen kérés. Vagy ha egy hét múlva betilt, ne az legyen , hogy "az autó volt már biztos eleve szar, a program jó", és ennyi a felelősségvállalás. Hanem képes legyen odaülni 10 percre belenézni, hogy mi lehet rossz, vagy két mondatban elmondani, hogy mit diagoljak neki ki, hogy rá tudjon nézni. Úgy hívják, hogy support :-)
Nyilván szuper, ha erre nincs szükség végül. Ettől függetlenül én csak valódi tudásért vagyok hajlandó ennyit fizetni.
Én a tuner tudásáért fizetek. Más programját én is fel tudom írni, checksum-olom, aztán gyí.
Én olyan helyen szeretném íratni, ahol ha azt mondom a próbakör után, hogy bocsi, 3500-nál vegyünk már el a gázpedál érzékenységből, akkor az ne legyen egy lehetetlen kérés. Vagy ha egy hét múlva betilt, ne az legyen , hogy "az autó volt már biztos eleve szar, a program jó", és ennyi a felelősségvállalás. Hanem képes legyen odaülni 10 percre belenézni, hogy mi lehet rossz, vagy két mondatban elmondani, hogy mit diagoljak neki ki, hogy rá tudjon nézni. Úgy hívják, hogy support :-)
Nyilván szuper, ha erre nincs szükség végül. Ettől függetlenül én csak valódi tudásért vagyok hajlandó ennyit fizetni.
SD2025-01-09 20:57:31 // 38168
Én nekem sem volt szimpi az a lépés hogy épp csak megkapta a Squadra bizalmat és közben a sajátját árulja. De én nem gondolnám túl ezt, csak nem bizalom építő üzleti mozdulat pont kontraproduktív. De nyilván a "saját" azt is veszi valahonnan.. azon többet keres, nyilván azt árulja inkább.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-09 14:28:00 // 38167
Abban egyetértünk, hogy én sem iratnám velük az autómat. Ettől még másnak lehet szimpi.
leopop32025-01-09 12:18:08 // 38166
Remélem érzed, hogy mire akartam rávilágítani. Főleg most a soraid után látszik többszörösen, hogy igaz amit mondtam: Etunners nem bizalomgerjesztő, sőt oda nem adnám a kocsimat nekik. Olcsóbb de ugyanazt tudja persze szép esti mese ez a részükről 🤣
leopop32025-01-09 12:13:55 // 38165
Az tiszta csak ők ott írjak közúton az autót ahogy mondtam esős, hideg, taknyos időben ezzel van a bajom 😅 Illetve a Squadrat és a Celticet én is feltenné. Itthon csak is a LAChip ha benzine, ha dízel akkor nyilván Manky.
leopop32025-01-09 12:10:07 // 38163
Hát amikor összegyűlik rá a pénz 😁
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-09 11:01:21 // 38161
Gyorsulni? Télen? XDDDD
A kamera fel se venne.
1. bárhogy nyomod, nem éred el az 50-et.
2. nem látja a rendszámot, mert nem arra áll
A kamera fel se venne.
1. bárhogy nyomod, nem éred el az 50-et.
2. nem látja a rendszámot, mert nem arra áll
SD2025-01-08 21:41:49 // 38160
Ki az és mivel naaa:p eeee
SD2025-01-08 21:41:04 // 38159
Haverral megérkezek egy Giulia mellé a lámpánál:)
Átnézek, na mi az Csadó Bence egy QV-val:D
Csakazért nem gyorsultunk, 50-es kamera:D
Átnézek, na mi az Csadó Bence egy QV-val:D
Csakazért nem gyorsultunk, 50-es kamera:D
Shadin2025-01-08 18:12:24 // 38158
Nem is értem :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-08 09:38:29 // 38157
Mondjuk ez így sok kérdést felvet, végképp nem a bizalmat építi.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-08 09:28:19 // 38156
Valószínűleg 4300K.
Itt egy OEM pár képe cikkszámmal.
Itt egy OEM pár képe cikkszámmal.
Shadin2025-01-07 20:53:17 // 38155
Tudja valaki hány Kelvines a 25W-os xenon?
Shadin2025-01-07 18:09:33 // 38154
Én is beszéltem az Etuners-es gyerekkel, hogy miként kaphatos Squadra-t a kocsira, és azt mondta, hogy az övék egy százassal olcsóbb és "kb." ugyanazt tudja :-)
Shadin2025-01-07 17:39:11 // 38153
Nem derül ki, VIN-re hozza mindkettőt :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-07 17:29:53 // 38152
Az öntött az öntött, ahogyan a neve is sugallja. Öntőformába injektálják az olvadt alumíniumot. Mikor megszilárdull leválasztják a formát és CNC-n marják végső formára. Az anyagszerkezete kevésbé "direkcionális" mint a kovácsoltnak.
A kovácsolás az amire te gondolsz. Az alu rúd félgyártmányból vágnak egy karikát. Ezt beteszik egy edénybe ami a külső oldal formája egyben. Égőkkel hevítik és konstans/szabályozott hőfokon tartják, miközben a képlékeny anyagba belenyomnak jó nagy erővel egy belső oldali présszerszámot. Itt az anyag nem teljesen olvadt amikor ez történik.
A kész alkatrész a nyomás irányában stabilabb szerkezetű, így a kovácsolás kifejezetten jó technika dugattyúk és hajtókarok gyártására.
Nyilván függ a végeredmény magától az alap ötvözettől, de általában a kovácsolt nagyobb erőket visel el préselés irányban.
A kovácsolás az amire te gondolsz. Az alu rúd félgyártmányból vágnak egy karikát. Ezt beteszik egy edénybe ami a külső oldal formája egyben. Égőkkel hevítik és konstans/szabályozott hőfokon tartják, miközben a képlékeny anyagba belenyomnak jó nagy erővel egy belső oldali présszerszámot. Itt az anyag nem teljesen olvadt amikor ez történik.
A kész alkatrész a nyomás irányában stabilabb szerkezetű, így a kovácsolás kifejezetten jó technika dugattyúk és hajtókarok gyártására.
Nyilván függ a végeredmény magától az alap ötvözettől, de általában a kovácsolt nagyobb erőket visel el préselés irányban.
RomeoOne2025-01-07 17:21:26 // 38151
Mondjuk a telós app szerint még ott áll a helyén xd
RomeoOne2025-01-07 17:08:22 // 38150
Én tavaly láttam utoljára a kocsimat... Lehet már nincs is meg :D
SD2025-01-07 16:40:29 // 38149
Csak rohanok itt nagy erőkkel, mert jön az eső aztán addigra el kell pakoljak a garázsban.. hogy beférjen a lemosott gép:D
SD2025-01-07 16:39:03 // 38148
A keumpli szakszó a krumpli valójában:)
SD2025-01-07 16:36:50 // 38147
Ez tényleg öntött, és méretre mart alkatrésznek tűnik a megfleleő helyeken.
Vagy az is lehet beküldték a kis olasz egereket kalapáccsal az izzó vasba és a kis kalapácsaik nyomai látszanak.
A kovácsolt mitől kovácsolt?
Hogy az öntött homogén keumpliból baxkurálják formára óriási kalapáccsal meg hidraulika nem tom présekkel?
Vagy az is lehet beküldték a kis olasz egereket kalapáccsal az izzó vasba és a kis kalapácsaik nyomai látszanak.
A kovácsolt mitől kovácsolt?
Hogy az öntött homogén keumpliból baxkurálják formára óriási kalapáccsal meg hidraulika nem tom présekkel?
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-07 16:34:49 // 38146
A turbót nekem is írta a Squadrás srác, az átmérők azonosak, minimális a különbség.
Logikus is, hogy nem lehet nagy különbség a verziók között, mert ilyen kicsi darabszámnál több a bukta egy plusz alkatrész variánson mint a nyereség ha esetleg valamivel olcsóbb előállítani ez egyiket.
Szóval látva a Giulia fejlődési trendjét, valószínűtlen, hogy miközben még lökösből és ajtó panelból sem használnak többfélét, felni verzió is alig van, majd pont dugattyúból terveznek egy plusz verziót. XD
Érdekes egyébként, hogy a jól indult Industry 4.0 és lean management ide futott ki. Jobb helyeken (értsd Japán ..) egy soron 7-8 féle modell gyártása megy különböző piacok szerint specifikálva nagyon magas hatásfokkal. Európában ez egyre vacakabbul megy, az olaszoknak meg sose ment jól. Most is beletört a bicska, de mondjuk ki, a Franciák segítségével törték bele végleg a pengét :-)
Logikus is, hogy nem lehet nagy különbség a verziók között, mert ilyen kicsi darabszámnál több a bukta egy plusz alkatrész variánson mint a nyereség ha esetleg valamivel olcsóbb előállítani ez egyiket.
Szóval látva a Giulia fejlődési trendjét, valószínűtlen, hogy miközben még lökösből és ajtó panelból sem használnak többfélét, felni verzió is alig van, majd pont dugattyúból terveznek egy plusz verziót. XD
Érdekes egyébként, hogy a jól indult Industry 4.0 és lean management ide futott ki. Jobb helyeken (értsd Japán ..) egy soron 7-8 féle modell gyártása megy különböző piacok szerint specifikálva nagyon magas hatásfokkal. Európában ez egyre vacakabbul megy, az olaszoknak meg sose ment jól. Most is beletört a bicska, de mondjuk ki, a Franciák segítségével törték bele végleg a pengét :-)
SD2025-01-07 16:13:47 // 38145
Én az ePER hozzáférés idején nézegettem fűzött motor cikkszámokat és nem volt különbség Veloce és Super közt.
A turbo különbséget egyszer nekem a márkaszervízben Csadó Bence kikereste.
Viszont a Squadra tuning azt állítja nincs érdemi mülönbség a két turbo közt légszállításban.
Amúgy az ETuners sráccal fárasztottuk egymást pár apig, nagyon jókat beszélgettünk, amúgy, csak mikor valamelyikünk telója merült, akkor hagytuk abba:D majdnem rámmelegített egy komplett QV fék szettet nagyon ott voltam hogy meg kell lépni, csak bennem volt ha a kipu-ra meg a negyedik szett felnire asszonynak autót kellett venni, akkor ha beállítok egy QV szett fékkel az már válló ok:D meg sárga is volt és nekem piros kell ;D pedig annyira jó áron adta most is sírok :P…
Na de hogy miért mondom.. mert elvileg Etunersnek van már joga Squadra-t írni itthon is. De van nemi valami saját chip megoldás is, a Veloce értékeket több helyről hallottam higy 5 perces művelet.
A kinti Squadra-s sráccal pedig még azelött beszéltem ezt mielött Etuners meghirdette, hogy lesz hungárián főhadiszállás:)
A fék tekintetében pedig most afelé hajlok, hogy igazából a Super fékeket is megtarthatom.. csak rendes betét kell bele, az elsö nyerget meg csak annyival kellene megemelni, hogy alá menjen a 330-as tárcsa, ez a tárcsát leszámítve filléres műtét, az kb. 1cm sugárirányú nóvelés meg nem fogja annxira elhangolni a fékerőt ami veszélyes lenne. Mimt pl. Ha 350-as QV hátsó tárcsa meg előre, és mivel a Veloce és Super fél közt betét méretre sincs nagy különbség tényleg csak egy kis plusz hűlő felületet kapol QV fék felár nélkül és úgy hogy nyerget sem kell cserélni.
És ráadásnak így nem kellene távtartóznom majd a tecnico felnit sem amit nyárinak tervezek későbbre:)))
A Chip tuningnál azt nrm értem hogy logikai dolgokba is bele tudnak nyúlni hogy pl. Paraméterek ne úgy hanem ellenkező módon működjenek.
Vagy csak a meglévő elmentett határértékeket toszigálják.
Mert ma komolyan nézegettem hogy ez Auto Off gomb egyetlen értelmes funkcióját abban látnám hogy akkor az turbo timer legyen ezen túl:D
Nyomaték telintetében pedig nemtom nekem is megóregedett a Brigestone téle vagy mi van, de 12 fokban minimális nyálon volt hogy 4x kellett elindulnom hogy egyszer megtapadjon a kerék:D aztán meg egyutcával arrébb már 140-200Nm-nél elvette a tüzet mondjuk az meg is érdemli aki padlógáznál a mérőműszert nézi:D
Na szóval lesz itt még megfejteni való:D
A turbo különbséget egyszer nekem a márkaszervízben Csadó Bence kikereste.
Viszont a Squadra tuning azt állítja nincs érdemi mülönbség a két turbo közt légszállításban.
Amúgy az ETuners sráccal fárasztottuk egymást pár apig, nagyon jókat beszélgettünk, amúgy, csak mikor valamelyikünk telója merült, akkor hagytuk abba:D majdnem rámmelegített egy komplett QV fék szettet nagyon ott voltam hogy meg kell lépni, csak bennem volt ha a kipu-ra meg a negyedik szett felnire asszonynak autót kellett venni, akkor ha beállítok egy QV szett fékkel az már válló ok:D meg sárga is volt és nekem piros kell ;D pedig annyira jó áron adta most is sírok :P…
Na de hogy miért mondom.. mert elvileg Etunersnek van már joga Squadra-t írni itthon is. De van nemi valami saját chip megoldás is, a Veloce értékeket több helyről hallottam higy 5 perces művelet.
A kinti Squadra-s sráccal pedig még azelött beszéltem ezt mielött Etuners meghirdette, hogy lesz hungárián főhadiszállás:)
A fék tekintetében pedig most afelé hajlok, hogy igazából a Super fékeket is megtarthatom.. csak rendes betét kell bele, az elsö nyerget meg csak annyival kellene megemelni, hogy alá menjen a 330-as tárcsa, ez a tárcsát leszámítve filléres műtét, az kb. 1cm sugárirányú nóvelés meg nem fogja annxira elhangolni a fékerőt ami veszélyes lenne. Mimt pl. Ha 350-as QV hátsó tárcsa meg előre, és mivel a Veloce és Super fél közt betét méretre sincs nagy különbség tényleg csak egy kis plusz hűlő felületet kapol QV fék felár nélkül és úgy hogy nyerget sem kell cserélni.
És ráadásnak így nem kellene távtartóznom majd a tecnico felnit sem amit nyárinak tervezek későbbre:)))
A Chip tuningnál azt nrm értem hogy logikai dolgokba is bele tudnak nyúlni hogy pl. Paraméterek ne úgy hanem ellenkező módon működjenek.
Vagy csak a meglévő elmentett határértékeket toszigálják.
Mert ma komolyan nézegettem hogy ez Auto Off gomb egyetlen értelmes funkcióját abban látnám hogy akkor az turbo timer legyen ezen túl:D
Nyomaték telintetében pedig nemtom nekem is megóregedett a Brigestone téle vagy mi van, de 12 fokban minimális nyálon volt hogy 4x kellett elindulnom hogy egyszer megtapadjon a kerék:D aztán meg egyutcával arrébb már 140-200Nm-nél elvette a tüzet mondjuk az meg is érdemli aki padlógáznál a mérőműszert nézi:D
Na szóval lesz itt még megfejteni való:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-07 14:54:07 // 38144
Na, végignéztem pár fotót a neten a cikkszámok és névre keresés alapján. Szerintem egyértelműen öntvény dugattyú, látszik a formaleválasztás vonala.
![](//www.alfaamore.hu/files/forum/00424/00424099t.jpg)
A hajtókarokon dettó látom, szóval öntvény. A QV esetében eredetileg kovácsolt lehet mind a hajtókar, mind a dugattyú, ellenben találtam olyan fotót ahol a hajtókar öntvénynek tűnik. A 2.0-nál a hajtókar ránézésre is változott 2017-ben. A 2017- verzió jobban néz ki, vastagabb a csúszócsapágyazásnál az anyag, és fel van munkálva marással kétoldalról.
Jópár fotó után 99%-ra azt mondanám, hogy 2017-től full ugyanaz az alkatrész, max tűrési eltérések lehetnek.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00424/00424099t.jpg)
A hajtókarokon dettó látom, szóval öntvény. A QV esetében eredetileg kovácsolt lehet mind a hajtókar, mind a dugattyú, ellenben találtam olyan fotót ahol a hajtókar öntvénynek tűnik. A 2.0-nál a hajtókar ránézésre is változott 2017-ben. A 2017- verzió jobban néz ki, vastagabb a csúszócsapágyazásnál az anyag, és fel van munkálva marással kétoldalról.
Jópár fotó után 99%-ra azt mondanám, hogy 2017-től full ugyanaz az alkatrész, max tűrési eltérések lehetnek.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-07 14:22:40 // 38143
Ebből nekem az jön le, hogy az urban legend alapja az, hogy válogatják e tűrés szerint a dugókat és a főtengely siklócsapágyazást. Az kiderül hogy adott alvázszámú autóban melyik cikkszám van? Vagyis hogy melyik mérettűrésű alkatrész, A vagy B class?
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-07 14:14:22 // 38142
Az OT korúság az SD asztala XD
A "hazai mittudomén kik" pedig kifejezeten nem vonatkozik Mankyra, neki bármikor odaadnám bármelyik autómat, mert tudom, hogy érti is amit csinál. Kár hogy csak dízelezik.A dízeleimet megírtam én.. és volt hogy Manky segített ki, mert be sem indult XDD Tudni kell a nüansznyi trükköket, ha az ember nagyon mélyen belemászik a kódba. És én pont ezt a szintet keresem. Nekem a 280 ló sem úgy kell, hogy elpiszkálom a pedál map-et, és tádámm, kész, "százezer lesz".
A Squadra leírásaiban és a velük való levelezésben éreztem eddig azt a profizmust, ami engem meggyőz.Szoftver és hardver szinten nyakig benne vannak a típusban, erre specializálták magukat.
A LAChip-et nem tudom, csak azt, hogy a lelkesedés itt kevés, ide kell egy műszaki gondolkodási szint, hogy a tuning jó legyen.
A többség bármilyen lelkes és motivált, nem igazán érti amit csinál, csak tud pár alap trükköt.
Leginkább magamnak lenne jó megírni ezt az autót is, de sem infó forrásaim, se igazán időm nincs rá jelenleg, hogy olyan szinten beleássam magam, mint a jtd-knél.
Nekem az jó kis tanulópénz volt, hogy az istenített tuner által írt csoda program mekkora egy sz@r volt. Jobban ment az autó, de hogy mennyivel lett jobb miután azt a kókányt lecseréltem egy rendesen átszámolt programra, arra szavak nincsenek.
Úgyhogy részemről nem rizikózok, mert pontosan tudom, hogy akkor majd kezdődik a hangos lett, 3000-nél rezonál, hülyén veszi a gázt, dadogva indul. stb. problémák. Nincs bizalmam, ez van :-(
A "hazai mittudomén kik" pedig kifejezeten nem vonatkozik Mankyra, neki bármikor odaadnám bármelyik autómat, mert tudom, hogy érti is amit csinál. Kár hogy csak dízelezik.A dízeleimet megírtam én.. és volt hogy Manky segített ki, mert be sem indult XDD Tudni kell a nüansznyi trükköket, ha az ember nagyon mélyen belemászik a kódba. És én pont ezt a szintet keresem. Nekem a 280 ló sem úgy kell, hogy elpiszkálom a pedál map-et, és tádámm, kész, "százezer lesz".
A Squadra leírásaiban és a velük való levelezésben éreztem eddig azt a profizmust, ami engem meggyőz.Szoftver és hardver szinten nyakig benne vannak a típusban, erre specializálták magukat.
A LAChip-et nem tudom, csak azt, hogy a lelkesedés itt kevés, ide kell egy műszaki gondolkodási szint, hogy a tuning jó legyen.
A többség bármilyen lelkes és motivált, nem igazán érti amit csinál, csak tud pár alap trükköt.
Leginkább magamnak lenne jó megírni ezt az autót is, de sem infó forrásaim, se igazán időm nincs rá jelenleg, hogy olyan szinten beleássam magam, mint a jtd-knél.
Nekem az jó kis tanulópénz volt, hogy az istenített tuner által írt csoda program mekkora egy sz@r volt. Jobban ment az autó, de hogy mennyivel lett jobb miután azt a kókányt lecseréltem egy rendesen átszámolt programra, arra szavak nincsenek.
Úgyhogy részemről nem rizikózok, mert pontosan tudom, hogy akkor majd kezdődik a hangos lett, 3000-nél rezonál, hülyén veszi a gázt, dadogva indul. stb. problémák. Nincs bizalmam, ez van :-(
Shadin2025-01-07 12:23:40 // 38141
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
6
Vendég6
530