tirex2025-11-13 11:30:13 // 40613
Rendben, köszönöm. Életemben nem volt még töltőm, akkor veszek egyet…mit meg nem teszek ezért a kocsiért…eszem megáll 😂
Liquid2025-11-13 11:09:42 // 40612
Én is ritkán használom, nyiva áll a garázsban, már 1 hét is meg tud látszani ha nem túl izmos az aksi, mert úgy tudom sose tölti fel magát teljesen. Akkor se ha hosszabbat mész.
Csepptöltővel egy relatíve gatya aksival is élhető volt, idén cseréltem ki a gyárit :)
Igaz legalább hetente tölteni kellett.
Szerintem ha jó az aksi akkor ha 1-2 havonta ráteszed az elég lesz.
Csepptöltővel egy relatíve gatya aksival is élhető volt, idén cseréltem ki a gyárit :)
Igaz legalább hetente tölteni kellett.
Szerintem ha jó az aksi akkor ha 1-2 havonta ráteszed az elég lesz.
tirex2025-11-13 10:42:31 // 40611
Hétvégenként használom, vagy a garázsban áll otthon vagy a telephelyen kint…lehet veszek egy csepptöltőt. Segíthet az akkun szerinted?
Shadin2025-11-13 10:39:41 // 40610
A kövi jó, most szalagavató szülinap stb :-(
Liquid2025-11-13 10:36:53 // 40609
mennyit állt? sajnos időnként tölteni kell
SD2025-11-13 10:16:01 // 40608
Megyek hétvégén felrakjuk?:D
SD2025-11-13 10:15:28 // 40607
Ha rövid távokra használod nem tudja feltölteni, nem biztos hogy rossz az akksi de beesett a fesz..
Szintén érdekes ismeret ami miatt most már csak néha teszem csepptöltőre..
Hogy a csepptöltő 100%-ra tölti az akksit.. Az autó meg 80%-on használja, és oda leereszti.. Tehát a töltő ha folyamatosan rá van toszva túlfeszíti.. Nem teljesen értem ezt a 80% buzériát egy ólomsavas akkunál.. de mégis ez van hogy az IBS 80%-ra tölti :P
Szintén érdekes ismeret ami miatt most már csak néha teszem csepptöltőre..
Hogy a csepptöltő 100%-ra tölti az akksit.. Az autó meg 80%-on használja, és oda leereszti.. Tehát a töltő ha folyamatosan rá van toszva túlfeszíti.. Nem teljesen értem ezt a 80% buzériát egy ólomsavas akkunál.. de mégis ez van hogy az IBS 80%-ra tölti :P
Shadin2025-11-13 09:50:35 // 40606
Bizony fel kellene dobni asap!
Shadin2025-11-13 09:48:09 // 40605
Nem próbáltam még szétszedni.
tirex2025-11-13 08:55:26 // 40604
Megviccelt a julis hétvégén, a létező összes hibakódot elkezdte feldobálni… kamu akkucsere és az utána elvégzett protokol megoldotta a gondot. Be kell méretnem a másfél éves bosch akksit? Vicc
Liquid2025-11-12 22:15:28 // 40602
amúgy mért jó az ha megrohad a polcon? Halgass Gyurira és szereljed fel szépen :)
Liquid2025-11-12 22:13:32 // 40601
Még nem tudom mi lesz de lehet hogy olyasmi páros amit írsz :)
SD2025-11-12 21:42:57 // 40600
Egy biztos valamit kénytelen leszek tenni mert innen üzemórás a gép:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-12 21:32:29 // 40599
Én fordítva ismertem 😆 De vállalom hogy sose növök fel 😄
Zselé2025-11-12 21:20:57 // 40598
Pedig… a hátsókerék hajtás a nagyfiúk játéka!
A férfiaké meg a Q4.
Bocsika :D
A férfiaké meg a Q4.
Bocsika :D
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-12 21:19:07 // 40597
Tehát mivel lyukas rotingert szeretnél, inkább veszel az elkopott tárcsához fékbetétet. Értem. Ja nem 🤣 Tuti feltenném a nagy féket kompletten elöl hátul gyári cuccokkal ha már van. A mostani tárcsát meg ha még használható, elrakod a hozzá tartozó nyergekkel. Majd visszarakod egyszer elhasználni alapon. Ugysem fogod.😀
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-12 21:08:25 // 40596
Mérd meg a tárcsákat. Nem biztos hogy elmennek még egy betét garnitúra élettartamig. Én 43e-nél járok, nekem még nincs jelzés, elmegy saccra 5 ezret aztán csere cakk pakk minden. Ránézésre a tárcsák is.
SD2025-11-12 20:51:54 // 40595
Kép alapján én a hátsónál még bőven jónak látom az első az eltűnt valhova:D
De nem is mentem gyorsan miért?:D Legalább ebben a felniben könnyű megnézni:D
Van amúgy 330-as stelvio gyári betét tárcsa párosom '23-as autóról:) vacsi új, alig mehetett pár ezer km-et ha érdekel, jó drágán eladom neked:) De ott van polcon:))))
Én a fékrendszer miatt vettem, de én lukas rottinger táccsát meg EBC betétet szeretnék:)))
De nem is mentem gyorsan miért?:D Legalább ebben a felniben könnyű megnézni:D
Van amúgy 330-as stelvio gyári betét tárcsa párosom '23-as autóról:) vacsi új, alig mehetett pár ezer km-et ha érdekel, jó drágán eladom neked:) De ott van polcon:))))
Én a fékrendszer miatt vettem, de én lukas rottinger táccsát meg EBC betétet szeretnék:)))
Liquid2025-11-12 20:48:10 // 40594
Műszaki előtt 1 héttel jött ki ugyanez nálam is, az a vicc hogy kb. 2 héttel azelőtt voltam Csörinél, akkor mondta hogy köv. tavasszal/nyáron cseréljünk félet, aboszolut nem vékony.
Megjavítottam úgy hol elcsíptem és szépen elkötegeltem a vezetéket :D
Természetesen lesz fékcsere..
Megjavítottam úgy hol elcsíptem és szépen elkötegeltem a vezetéket :D
Természetesen lesz fékcsere..
SD2025-11-12 17:33:03 // 40593
Úgy néz ki elkopott a fékem, pedig eskü csak a félösök fékeznek.
Ráadásul az első fék kopott el ami azt jelenti hogy nem megyek eleget keresztben...
szégyen:D
De még simán lehet gatya a hátsó belső betét is.. Kijött a dzsin.. na jó csak a fék pikto:P

Na most a nagy kérdés hogy jövőre műszakis az autó és még garis.. kezdjek-e féket cserélgetni, vagy kapjon egy betétet előre aztán majd..
Ugye ott a polcon a 330-as fék rendszer, betét, tárcsa, minden.. őőő
Amúgy már csak üzletileg a komplett fék csere meglévő anyagból kb. nem drágább mint egy betét csere.. sztem..
A kérdés hogy a tárcsákat el akarom-e használni:D:D:D
SD a skót:D
Ráadásul az első fék kopott el ami azt jelenti hogy nem megyek eleget keresztben...
szégyen:D
De még simán lehet gatya a hátsó belső betét is.. Kijött a dzsin.. na jó csak a fék pikto:P

Na most a nagy kérdés hogy jövőre műszakis az autó és még garis.. kezdjek-e féket cserélgetni, vagy kapjon egy betétet előre aztán majd..
Ugye ott a polcon a 330-as fék rendszer, betét, tárcsa, minden.. őőő
Amúgy már csak üzletileg a komplett fék csere meglévő anyagból kb. nem drágább mint egy betét csere.. sztem..
A kérdés hogy a tárcsákat el akarom-e használni:D:D:D
SD a skót:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-12 16:33:12 // 40592
Stimmel hogy valakinek életérzés, kizártnak tartom hogy ez mentette volna meg a márkát. Így is bukó szerintem minden eladott darab Giulia.
Egy Giulia Q ne legyen awd, és le az összes Carrera 4-gyel és összkerekessé erőszakolt társaival. Pokolba a Ferrari FF-el és a GTC4-gyel (ehh azért kéne..) XD
Egy Giulia Q ne legyen awd, és le az összes Carrera 4-gyel és összkerekessé erőszakolt társaival. Pokolba a Ferrari FF-el és a GTC4-gyel (ehh azért kéne..) XD
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-12 16:22:47 // 40591
És csak komplett kardánnal együtt cserélhető? Vagy nem is próbálkoztál szétszedni a csuklót?
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-12 16:21:53 // 40590
Szerintem is :-)
Kazes☻2025-11-12 15:26:19 // 40588
És a búra alatt van a kardánkereszt? Gondolom...
Kazes☻2025-11-12 15:25:53 // 40587
No, de egy kombi, azaz SW Q...! ;)
:D
:D
Shadin2025-11-12 15:15:07 // 40586
RomeoOne2025-11-12 15:14:55 // 40585
Hát, kinek mi :) Nekünk ezt jelenti ez az életérzés, másnak meg mást. Na nem mintha egy 100% nyomatékot hátratoló összkerék hajtás nem rázná ugyanúgy a seggét. És a neten fellelhető számtalan eldobott M3/M4 sem arról tanúskodik, hogy hülyebiztos lenne egy AWD setup :D
Aztán, hogy egy Q4 Giulia Q megdobta volna-e annyira az eladásokat, hogy megérje a többlet fejlesztési- és gyártási költségeket, azt senki sem tudja. De simán elképzelhetőnek tartom.
Aztán, hogy egy Q4 Giulia Q megdobta volna-e annyira az eladásokat, hogy megérje a többlet fejlesztési- és gyártási költségeket, azt senki sem tudja. De simán elképzelhetőnek tartom.
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-12 11:37:49 // 40584
Ezt értem, de a Giulia az életérzésről szól. Nem közlekedni akarunk, autózni :-)
Számomra egy kis küzdős fishtailing elinduláskor ezerszer többet ér mintha kilőne és kész. Gyorsabb autó mindig van. Mókásabb nem mindig :-)
Tudom, elmúlt az idő, amikor az autóval kicsit küzdeni az jelentett valamit. A Giulia Q biztosan de még az én kis béna 200 lovasom is ad még ebből valamit.
Van olyan hétköznapi helyzet, ahol egy 130-140 lovas öreg elsőkerekes hotheccs kikerül. Mert a sávomban nem bírok bennemaradni. Ő azért vigyorog, mert megelőzött egy Giuliát, én meg azért mert így lekorlátozva, kvázi biztoságossá elektronikázva is jól esett.
Számomra egy kis küzdős fishtailing elinduláskor ezerszer többet ér mintha kilőne és kész. Gyorsabb autó mindig van. Mókásabb nem mindig :-)
Tudom, elmúlt az idő, amikor az autóval kicsit küzdeni az jelentett valamit. A Giulia Q biztosan de még az én kis béna 200 lovasom is ad még ebből valamit.
Van olyan hétköznapi helyzet, ahol egy 130-140 lovas öreg elsőkerekes hotheccs kikerül. Mert a sávomban nem bírok bennemaradni. Ő azért vigyorog, mert megelőzött egy Giuliát, én meg azért mert így lekorlátozva, kvázi biztoságossá elektronikázva is jól esett.
RomeoOne2025-11-12 10:14:47 // 40583
Erről azokat kellene kérdezni, akik ilyet szeretnének. De akik nagyobb mennyiségben adnak el hasonló autót (pl. BMW), azok is összkerékkel árulják inkább. Van persze csak RWD is az M3/M4-ből, de csak kézi váltóval. Egyszer néztem, azt hiszem, kb. minden 10 eladott példányból 1 volt ilyen, szóval az eladások 90%-a az AWD volt.
Egyébként hétköznapi helyzetek túlnyomó részében gyorsabb és biztonságosabb. Lámpánál bőgetve jobban megindul, ha elöl is kapar. Nem is kell mindig olyan durván elvennie a teljesítményt hátulról, mnit amit Te is tapasztalsz, ha elölre tudja tolni egy részét. Kvázi az átlagfelhasználó kevésbé fogja darabosnak érezni.
Így belegondolva, igazából elég kevés dolog szól a csak RWD mellett, az életérzést leszámítva.
Egyébként hétköznapi helyzetek túlnyomó részében gyorsabb és biztonságosabb. Lámpánál bőgetve jobban megindul, ha elöl is kapar. Nem is kell mindig olyan durván elvennie a teljesítményt hátulról, mnit amit Te is tapasztalsz, ha elölre tudja tolni egy részét. Kvázi az átlagfelhasználó kevésbé fogja darabosnak érezni.
Így belegondolva, igazából elég kevés dolog szól a csak RWD mellett, az életérzést leszámítva.
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-12 09:50:43 // 40582
Na akkor...nem úszod meg XDD
Szóval Uno:
A keskenyebb 225-ös gumi érintkezési felülete hosszabb és keskenyebb, a 255-ös gumié rövidebb és szélesebb. Rövidebb, mert a rá eső tengelyterhelés változatlan, tehát kevésbé "nyomódik be". Ebből következik a különbség.
A szélesebb gumival alapvetően gyorsabb leszel pályán. Negyobb tapadást ad oldalirányban is, viszont hirtelen enged el a keskenyhez képest. Ergo Neked kell hozzá sokkal gyorsabbnak lenni :-)
Ha mechanikus sperr lenne (pl. torque sensing - Torsen), kevésbé lenne ez kihívás, mert az a valós tapadás (átvitt nyomaték) arányában osztja a megcsúszó kerékre a nyomatékot. És ez "Limited" slip, nem pedig No slip. Az elektronikai megoldás kb. No Slip. És nem a valós tapadás arányában dolgozik. Az elektronika semmit nem tud a tapadásról az elindulás, kipörgés és "összezárás" pillanatában, csak a kerekek fordulatszámát ismeri egymáshoz képest. Tehát az eleve hirtelenebb módon tapadást vesztő kerék tapadását konkrétan neked kell érezni a gázpedállal. Vagy hogy mondjam. Az összes érzékednek ott kell lenni, és egyszerűen érezni, hogy mekkora gázt adhatsz.
Ad Due:
A szélesebb gumi nagyobb belső térfogatú. Vagyis nehezebben melegíted meg. Márpedig amíg nem üzemmeleg, pláne egy high performance gumi, addig ne várj sok tapadást. Addig pontosan azt érzed, mintha mekis tálca lenne hátul.
Ad Tre:
Ugyanez valószínűleg igaz a nyomás függésre, érzékenyebb lesz a korrekt nyomásra. Ami ugye a hőmérséklettel még változik is.
Szumma, a szélesebb lesz gyorsabb, ha te is elég gyors vagy hozzá. :P
Szóval Uno:
A keskenyebb 225-ös gumi érintkezési felülete hosszabb és keskenyebb, a 255-ös gumié rövidebb és szélesebb. Rövidebb, mert a rá eső tengelyterhelés változatlan, tehát kevésbé "nyomódik be". Ebből következik a különbség.
A szélesebb gumival alapvetően gyorsabb leszel pályán. Negyobb tapadást ad oldalirányban is, viszont hirtelen enged el a keskenyhez képest. Ergo Neked kell hozzá sokkal gyorsabbnak lenni :-)
Ha mechanikus sperr lenne (pl. torque sensing - Torsen), kevésbé lenne ez kihívás, mert az a valós tapadás (átvitt nyomaték) arányában osztja a megcsúszó kerékre a nyomatékot. És ez "Limited" slip, nem pedig No slip. Az elektronikai megoldás kb. No Slip. És nem a valós tapadás arányában dolgozik. Az elektronika semmit nem tud a tapadásról az elindulás, kipörgés és "összezárás" pillanatában, csak a kerekek fordulatszámát ismeri egymáshoz képest. Tehát az eleve hirtelenebb módon tapadást vesztő kerék tapadását konkrétan neked kell érezni a gázpedállal. Vagy hogy mondjam. Az összes érzékednek ott kell lenni, és egyszerűen érezni, hogy mekkora gázt adhatsz.
Ad Due:
A szélesebb gumi nagyobb belső térfogatú. Vagyis nehezebben melegíted meg. Márpedig amíg nem üzemmeleg, pláne egy high performance gumi, addig ne várj sok tapadást. Addig pontosan azt érzed, mintha mekis tálca lenne hátul.
Ad Tre:
Ugyanez valószínűleg igaz a nyomás függésre, érzékenyebb lesz a korrekt nyomásra. Ami ugye a hőmérséklettel még változik is.
Szumma, a szélesebb lesz gyorsabb, ha te is elég gyors vagy hozzá. :P
Shadin2025-11-12 09:37:44 // 40581
Nagyun mélyen van, ill., fent a hajtás az aljához képest. Képtelenség felütni odáig, ill. azt GTK-nak hívják :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-12 09:18:45 // 40580
A kérdés, hogy mi értelme lenne? Valahogy az én szememben a Giulia Q az végképp csakis RWD, egy vérbeli hagyományos autó amivel meg kell küzdeni. A szememben vesztene a különlegességéből egy összkerékhajtással.
RomeoOne2025-11-12 08:59:16 // 40579
Ebben a thread-ben elmélkednek róla. A Stelvio Q az összkerék, de nem hallottam róla, hogy valaki tudott volna belőle AWD Giulia Q-t építeni. Talán pont a linken leírtak miatt:
It would be very hard to make an all wheel drive Giuila QV because there’s such a little room in the fender wells especially in the front.
A Veloce-t is meg kellett emelni a Super-hez képest, hogy elférjen az AWD.
It would be very hard to make an all wheel drive Giuila QV because there’s such a little room in the fender wells especially in the front.
A Veloce-t is meg kellett emelni a Super-hez képest, hogy elférjen az AWD.
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-11 21:56:16 // 40578
Ilyen sejtésem van nekem is 😆
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-11 21:54:25 // 40577
Na végre jó hír 😀
Liquid2025-11-11 19:22:54 // 40576
áldassék az Úr neve :)
Szóval kardáncsukló...
Szóval kardáncsukló...
SD2025-11-11 19:00:23 // 40575
Vagy a Stelvio is "csak" hátsókerekes?
SD2025-11-11 18:58:23 // 40574
Hogy lehet hogy még senki nem épített egy Q4 QV-t:) elvileg stelvio-ból pikk-pakk össze lehetne rakni Giuliába nem?:)
SD2025-11-11 18:57:33 // 40573
Én azt a jelleget próbálom leírni hogy az egyszélessel sokkal inkább előre fele indul meg.
Kétszéelesel meg kifordítja magát.
Nagy sebességnél már kijön a különbség mert ott a virsligumi bizonytalanságot ad.
A széles hátsó meg támasz még a puha futómű ellenére is.
De egy normális gumi is segíthet:D
Kétszéelesel meg kifordítja magát.
Nagy sebességnél már kijön a különbség mert ott a virsligumi bizonytalanságot ad.
A széles hátsó meg támasz még a puha futómű ellenére is.
De egy normális gumi is segíthet:D
SD2025-11-11 18:55:34 // 40572
NA ez egy hír, emlékszem mennyit szenvedtél vele meg mondtad hogy ránt. Gratula!
Esetleg felakadhatott valahol és megütötte a hajtást? Mi okozhatja?
Esetleg felakadhatott valahol és megütötte a hajtást? Mi okozhatja?
Shadin2025-11-11 17:12:39 // 40571
Egyszerűbb volt a kardán felől megközelítenem a hibát, itt volt nagyobb esély gibára ill. a lógás is onnan jött a csukló felől, ha nem jön össze, akkor mentem volna a féltengelyek felé, de a srác Érden azt mondta, hogy az is csak cserével lett volna ellenőrizhető, kézzel nem sokat tudnak nézni rajta.
Shadin2025-11-11 17:09:44 // 40570
Nem tudom hogy lehet elbaxni egy ennyire hülyebiztos autóban :-(
És ez az issue azóta konstans amióta 47e km-re megvettem az autót.
És ez az issue azóta konstans amióta 47e km-re megvettem az autót.
szana82025-11-11 17:07:04 // 40569
Én hétfőn rakom le a szerelőnél. Remélem kiderül nálam is mi a gond. A féltengelyeket hogyan ellenőrízték hogy jó vagy nem?
Kazes☻2025-11-11 17:06:34 // 40568
Az előző tulaj biztos sokat racingolt, burningolt... ;)
:D
:D
Shadin2025-11-11 16:35:16 // 40567
Ott van azért 6.-ban 1300-nál N-ben (köszi Luigi!) a rántási probléma, csak most sokkal gumisabban oldja meg, szemben a korábbi eskü fémes csattanás helyett. Egyébként kézzel hibátlannak tűnik a csukló, dehát nem tudok sok Nm-rel tekerni rajta :-)
Shadin2025-11-11 16:32:50 // 40566
Komplett kardán, ill a hardy a sajátom ment vissza rá mert nem bíztam az új am. MAXGEAR 49-1045 hardy-ban. Csukló kb úgy néz ki mint egy GT belső féltengelycsukló, de nem pattintottam szét.
Kazes☻2025-11-11 16:01:08 // 40565
Az még mindig hihetetlen mázli... de jó! :D
Látod, kimaradtak a régi rendes Alfák... ;)
Látod, kimaradtak a régi rendes Alfák... ;)
szana82025-11-11 15:54:18 // 40564
Na az jo hir. Csak a kardan csuklót vagy az egész kardant kellett cserélni? Lehet azt javitani egyáltalán ?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
1
Vendég1
461
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Stelvio
- Szerelőműhely
- 159
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
