Fórum >> Egyebek >> KRESZ

ystuc2009-06-18 14:09:13 // 360
Inni én is szoktam, főleg, ha a Sprinterrel veretek. :-)
Ferko2009-06-18 14:01:13 // 359
Vazze; ez merész azért.
Ferko2009-06-18 14:00:05 // 358
Én szoktam enni vezetés közben, ha épp kajás vagyok. De persze ésszel. Autópályán fordulet elő. Lehet kapni a benyakúton azta szendvicset, ami háromszög alakú tasakban van. Nos azt pont be tudod tenni a lábad közé a csúcsával és kényelmesen ki tudod venni, vissza tudodtenni, anélkül, hogy lenéznél hosszabb ideig. Perze - ahogy mondod - nem 200-nál kell ezt tenni. Inni meg mindig iszom; nem vészes az sem. Telefon meg csak headszetel. Bár a telózás érdekes dolog, mert ha szettel beszélsz, akkor is veszélyes, mert a figyelmed megoszlik. Csak annyival jobb a hagyomámányos telózásnál, hogy mindkét kezed szabad.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-18 13:54:31 // 357
aki könyököl mint pl én is legtöbb esetben autópályán az csak egy dologra koncentrál a vezetésre, aki vezetés közben mást is csinál az egyszerre 2 dologra összpontosít ...persze én is ettem, ittam (cigiztem anno) vezetés közben, még iszom most is ha hosszabb útra megyünk..egyszer németországban a masterrel röpültem hazafelé és 2L-es pet palackból szopiztam a nedűt aztán mikor vissza raktam az ülésre lecsúszott és begurult a fékpedál alá ...volt para hirtelen ..aztán a másik lábammal kirúgtam...
GEORGE2009-06-18 13:20:09 // 356
Egyet értek én is, hogy veszélyes telózni, kajálni, cigizni, inni.

De aki egyiket sem csinálja csak éppen könyököl, az is egyenértékű avval mintha mással lenne elfoglalva. Adott vészhelyzetben hátrányból indul, mert csak egy kézzel vezet.

Tovább fűzve a dolgot, rengetegszer látom, hogy "fekve" vezetnek féloldalasan és menő módon bal kézzel 12 óránál fogják a kormányt.Ezt főleg a fiatalok körében látom... . .nem értem mire jó, mert szerintem nem is néz ki jól, de valamiért biztosan menő, különben nem csinálná ekkora tömeg.....
Nos egy rendesen beállított ülés/kormány/pedál pozicióban, a jobb1-ről pogácsát majszoló vezető lényegesen biztonságosabban vesz részt a forgalomban, mint aki fekve fél kézzel vezet.......

Továbbá az sem mind1, hogy mikor telefonálunk vagy iszunk.
Én sajna szinte "mindig" iszogatok...de pl ha 200-al megyek a "német" autópályán sosem iszom, vagy "rohanunk" mondjuk a Hungárián 70-80-al akkor sem bíbelődöm az üdítős palackkal....de nyugodt 130-al a pályán, ha úgy nincs "semmi különös" akkor iszom egyet....persze tudom, ha akkor kapnék durrdefektet akkor nehezen fogom kivédeni, hogy ne a bontóba kössön ki az Alfa....
GEORGE2009-06-18 12:59:26 // 355
Hát elég bátor vagy...én a helyedben felkelteném az asszonyt, hogy igazítsa meg a gyereket...mi lesz ha térdel vezetés gyerek igazításközben "eldobod" az autót?
ha túléled, hogy számolsz el magaddal?
Liquid2009-06-18 12:38:30 // 354
ígyvan, mondjuk szerintem bármilyen helyzetben gusztustalan amikor kisgyerek mellett dohányzik a szülő
Liquid2009-06-18 12:37:35 // 353
egyetértek, ha valaki hosszútávra megy akkor úgyis megáll időnként, akkor elszívhat egy cigit vagy 2-t, rövidtávon meg tessék kibírni :)
különbenis úgy beleidódik a kárpitokba a szag, hogy 30%-ot bukik kapásból az eladáskor
ystuc2009-06-18 12:30:17 // 352
Mondjuk én abszolút dohányzás ellenes vagyok, de ez más téma... :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-18 12:27:15 // 351
nincs annál gusztustalanabb mikor anya, apa pöfékel elöl hátul meg gyerekek ülnek...
ystuc2009-06-18 12:24:52 // 350
Nem egy példa van cigire, mikor pl a parázs beesik az ember combjai közé, rövid gatyában ez különösen kellemes tud lenni. :-)
Én tiltanám a dohányzást is vezetés közben. (Ezzel sem lettem, népszerű) :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-18 12:22:18 // 349
a mobil esetén szerintem volt egy kis lobby a társaságoktól hogy el lehessen adni a kihangosítókat...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-18 12:19:40 // 348
mondjuk ebben egyetértek Ystuccal hogy a szendvics, üdítő, cigi ugyan olyan veszélyes mint a mobil svájcban nem is lehet meg németeknél van kint az autópályán tábla is amin egy szendvicset zabáló embert mutat vezetés közben alatt a szöveg "és ki vezet?"
ystuc2009-06-18 11:44:01 // 347
Ahol még az is esélytelen, hogy defektet kapj. Értem. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2009-06-18 11:37:23 // 346
Az autópályán? Csak és kizárólag üres autópályán csinálok ilyet.
ystuc2009-06-18 11:34:34 // 345
És ha térddel kitámasztott kormány közben valaki kiszalad eléd...? Végül is ilyen nem történhet... :-)
WarbiRunner (Gyuri)2009-06-18 11:32:45 // 344
A telefon, mert arra figyelni kell :-) A szendvics evés nem egy komoly figyelemelterelés, egyenesben meg simán térddel betámasztom a kormányt.....vagy nem? :-DD
Térddel egyenestartásban már kiművelődtem, ha az asszony hátul alszik, a gyerek kitekeredik a gyerekűlésből álmában(meg ne kérdezd hogy csinálja), valahogy meg kell igazítani. Ha megállok, mindenki felébred :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-18 11:31:04 // 343
bocs a kézben tartott telefont is bünteti már :)
ystuc2009-06-18 11:28:14 // 342
Pl tiltja a kézben tartott telefonon beszélést, de azt nem, hogy esetleg egy kétkezes szendvicset nyomjak a számba. Pedig melyik is a balesetveszélyesebb? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-18 11:23:32 // 341
a Kresz komplex mindenre van kitalálva :)
ystuc2009-06-18 11:12:15 // 340
Na jó, de ez egy extrém helyzet, a KRESZ nyílván nem ilyenre van kitalálva. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2009-06-18 11:09:17 // 339
Feltéve, ha előzőleg nem láttak minket vezetni :-))))
WarbiRunner (Gyuri)2009-06-18 11:08:33 // 338
Nem...ez csak azért van így, hogy ne legyen szabálytalan, a külső sáv gyorsabban araszol mint a belső. :-)
GTPeti2009-06-18 10:47:29 // 337
Srácok, ha ezt a topicot a valamikori KRESZ-oktatóink látnák, most nagyon büszkék lennének ránk. :)
(Függetlenül attól, kinek is van legnagyobbrészben igaza.)
ystuc2009-06-18 10:41:34 // 336
Na de hogy lehet a belső telített, ha kint van hely? Mit előznek azok, akik bent vannak? :-)
Hardy2009-06-18 06:40:52 // 335
Elvileg jól látod, viszont ha telítettek a sávok, és nem tudsz kimenni, és valami okból a belső belassul akkor viszont elmehetsz jobbról, de csak ha nem váltasz sávot, és folyamatosan haladsz a külsőbe ...:)
ystuc2009-06-18 06:26:00 // 334
Akkor rakjuk össze! :-)
Tehát jobbra tartás van, ha a forgalom nem sűrű, vagyis szabad a jobb oldali sáv. Ha szabad a jobb oldali sáv, akkor ki kell menni. Ergo ha ki kell menni, nem lehet elmenni jobbról. Mert ugyebár csak akkor tudsz elmenni, ha szabad a jobb oldali sáv... De mivel szabad, ki kell menni a belsőből... :-)
Xixo2009-06-18 01:57:18 // 333
Nekem az lenne a kérdésem, hogy akkor miért írják ki az autópályán, hogy "jobbra tarts" meg hogy "jobbról előzni tilos"??? :))
Mondjuk ha az elsőt mindenki betartaná, akkor a másodikat ki se kéne írni...
GEORGE2009-06-17 23:34:31 // 332
Szerinted aki túl gyorsan megy be eg kanyarba az táblát fog olvasgatni???
WarbiRunner (Gyuri)2009-06-17 22:51:58 // 331
Gondolom a másik felet fékezésre nem kényszeríthetem. És ha ijedtében fékez arra mi a szabály? És ha direkt gyorsít, hogy ne férjek be, majd fékez mikor látja hogy késő? És ha csak azért fékez, hogy szabálytalanná váljon a sávváltásom?
Hardy2009-06-17 22:44:33 // 330
Ha szabályosan beférsz:)
Mi az hogy szabályosan...:)
WarbiRunner (Gyuri)2009-06-17 22:41:36 // 329
Ezesetben átállok GTPeti oldalára. Mi az, hogy összefüggő? Ha beférek, nem volt az...szóval van ott is igazság :-))
Hardy2009-06-17 22:34:40 // 328
De azért van, ne keseredj el :) 36§ 2 bekezdés szabályozza, hogy vissza kell térni előzés után, kivéve ha olyan sűrű a forgalom hogy nem lehet. Akkor haladhat a belsőben is. Vagy valami ilyesmi. Most lusta vagyok megint felállni és levenni a polcról:)
WarbiRunner (Gyuri)2009-06-17 22:34:03 // 327
Ha még szabad kötözködnöm egy kicsit, a kresz szerintem nem modell. A modell inkább valamilyen törvényszerűségek, események, ok-okozatok, események halmazának megértését célzó közelítés. A kresz pedig maga egy szabályrendszer, amivel próbálják szabályozni a közlekedés működését. És itt a lényeges különbség. Egy jelenséget meg lehet próbálni minél pontosabban leírni, az az jelenségre semmilyen hatással nincs. Egy jó modell az alkalmazásnak megfelelően pontos. Itt viszont a feladat pont az, hogy egy olyan szabályrendszert létrehozni, amelyet alkalmazunk és e szerint várjuk a közlekedők viselkedésének alakulását. Vagyis a paraméterezést a rendszer elemeihez kell szabni olyan pontossággal, amilyen eredményt várunk a rendszertől. Egy "1500m-en túl tartós haladásnak minősül" paramétert vissza kell csatolni, hogy működjön. Meg kell tudni mérni mind az autósnak, mind az ellenőrző hatóságnak, valamint be is kell tudni bizonyítani, illetve nyilvánvalóan kivételeket kell megfogalmazni. Ennyi erőfeszítést kétlem, hogy megér, nem egy kritikus dolog szerintem, az egyszerű alapelvek elég jól szabályozzák a párhuzamos közlekedést. Abban egyetértek, hogy így korrektebb és jobban definiált lenne a kresz, de csak ha vissza van csatolva. Vagyis amikor kamerák mérik és felveszik, az autódban pedig öles számokkal kerül kijelzésre a km számláló.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-17 22:26:41 // 326
na az is lesz Fater kitalál mindig olyan hüle keresztkérdéseket :DDD én is beszopom :)
ystuc2009-06-17 22:25:39 // 325
Részemről rendben, remélem ott tudok majd lenni. :-)
Esetleg állítsatok össze egy KRESZ tesztet is. :-)
ystuc2009-06-17 22:24:08 // 324
Ez tényleg kicsi, az egészet szeretném egyben látni.
Mert hogy innentől ha ez igaz, akkor jobbra tartás sincs...
Hardy2009-06-17 22:21:34 // 323
Csak a kedvedért egy kis részlet :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-17 22:21:00 // 322
majd az 56.os talira hozatok egyet és olvasgathatod ...
Hardy2009-06-17 22:16:21 // 320
Ősszel változik, ha minden igaz addig meg jó lesz ami van :) De lassan már kívülről tudom, a sok országos verseny miatt. Most tanulhatom újra.
ystuc2009-06-17 22:14:11 // 319
Szívesen kezembe vennék egy ilyen könyvet, ami a színtiszta magyarázatról szól. A sima KRESZ könyvekben (amiből a nebulók tanulnak) is az jön le, amit eddig mondogattam. Egyszerűen amíg nem látok ilyet, addig nem hiszem el. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-17 22:13:25 // 317
jé apám is őrnagy volt a járműveseknél aztán MHSZ szakoktató most meg volán elhiheted nem hülye ...jah országos első is volt szakoktatói versenyen....nah mind1
Hardy2009-06-17 22:12:03 // 316
Nekem még "hagyományos" van igaz a sok használattól már teljesen darabokba. Nekem is jó lenne egy link, mert a jogtárba nincs hozzá magyarázat, csak a "nyers" KRESZ.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-17 22:11:24 // 315
ez van végül is nem Ystuc a hibás félre informálták....
ystuc2009-06-17 22:11:08 // 314
Nem magas beosztású emberek, hanem kiképzők. És én úgy gondolom, hogy képben vannak. Sőt, szerintem nem véletlenül dolgoznak ott, ahol... De ebbe szerintem ne menjünk bele.
Hardy2009-06-17 22:09:39 // 313
A magas beosztású emberek mindig hülyeséget beszélnek. A múltkor valakinek a magas beosztású ismerőse adott tanácsot, 200000 Ft-ba került neki az idióta tanács egy baleset folytán :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-17 22:09:32 // 312
amit belinkeltem...pl
ystuc2009-06-17 22:08:23 // 311
Hol találom az útmutató szöveget? Tudsz adni linket?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak