Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Márkaszerviz-tapasztalatok
Ferke2007-01-09 16:57:22 // 305
Jéézusom, még jár valaki márkaszervízbe???Életveszélyes! Egyltlán mit keres egy alfában TOTAL???? Alfában az olajat Selenianak hívják, a Tiedbe valót bedig Selenia WRD-nek!
Szerintem azonnal keress egy normális szerelőt, vagy csináld magad (a legeslegtutibb a második).
Az olajat pedig valóban 10 ezrenként cseréld, még ha Selenia, akkor is!
BambiSW2007-01-09 16:49:49 // 304
Egyébként van valakinek JÓ márkaszervíz tapasztalata?
BambiSW2007-01-09 16:49:49 // 303
Egyébként van valakinek JÓ márkaszervíz tapasztalata?
BambiSW2007-01-09 16:49:01 // 302
Hát csak annyit Budaörs és autóház, de egyébként nagyon kedvesek voltak :)
Bonnie & Clyde2007-01-09 15:34:53 // 301
Én Csiki-Begénél jártam nagyszervízen (váltócsere+hasonlók). Gondoltam magambam: biztos drága lesz, de legalább nagyon alaposan és nagy szakértelemmel dolgoznak. Hétfőn vittem be, hogy szedjék szét a váltót és mondják meg mi a baja (váltó ki-be szét-össze: 8munkaóra). Gondoltam kedden már hívnak mi újság, erre nekem kellett naponta rájuk telefonálni, hogy mi van már? Majd pénteken az orromalá duktak egy 700ezer Ft-os árajánlatot. Így hát úgy döntöttem veszek egy bontott váltót. Ezt meg is tettem és hétfő délután már ott is volt a szervízben az új váltó, beszerelésre várva. Kértem egy komplett futómű átvizsgálást is, ki is cseréltek pár apróságot, majd közölték, hogy valami még nyekereg elől de nem tudják hogy micsoda, de ne foglalkozzak vele. (ez a valami a mai napig nyekereg és nagyon hangosan!!!) Kérdem én, Ne foglakozzak vele mert nő vagyok?!? Vagy hogy gondolták???
Borzasztó mérges vagyok emiatt rájuk..
Soha többé márkaszervz...
Don Gombóc2007-01-09 15:31:53 // 300
Melyik volt az a szakszervíz? Hagy utáljuk csoportosan. :)
BambiSW2007-01-09 14:49:07 // 299
Hát még meglehetősen új alfás vagyok. Boldogan elvittem a szokásos 40 ezres szervízre. Persze hivatalos márkaszervízbe. Gondoltam, majd szépen átnézzük a szerelővel a gépet, aki olaj meg mindenféle csere közben okos tanácsokkal lát el. Hát kiderült, hogy a szervíz veszélyes terület, így ide ügyfél nem léphet be :). Cseréltek olajat is (1.9 JTDm), TOTAL QUARTZ 9000, számla szerint ami elvileg jó, de otthon felnyitottam a gépházat s a beragasztott matrica szerint az olaj ugyan TOTAL, de természetesen gyengébb minőségű, benzinesbe való, s 10 ekm után cserélni kell. Lehet valaki ráismer? Most egy kicsit bizonytalan vagyok, mert hogy átvertek lehet, de hogy valami nem stimmel az biztos! Végül is jó trükk veszélyes területnek nyílvánítani a műhelyt.
dfg (Tanárúr)2007-01-08 19:23:01 // 298
Ez nem kimondottan márkaszervíz tapasztalat, de meg kell osztanom veletek. VSZ155 evű tagunkhoz NE vigyétek az autótokat. Ő cserélt főtengelyt az autómban, és azóta folyamatosan dolgozni kell utánna.
Zsolt1552006-12-09 10:58:46 // 297
Ez egy négy autóállásos, Alfa szerviz volt.
Mike.2006-12-09 09:31:55 // 296
Az élet majd megteszi, mert egy idő után a roló le húzható.
Charlie 1662006-12-09 09:27:00 // 295
Na igen, de próbáld ezt megymagyarázni a górénak...
Mike.2006-12-09 09:25:13 // 294
Na ezért legyen a telefonos a pénztáros, az egyik kisfőnök meg az anyagbeszerző stb.
Charlie 1662006-12-09 09:14:37 // 293
Igazad van GEORGE, de egyet ne feledjetek el.
ha van 1 max góréval együtt 3 fős maszek, ahol anyu könyvel, ott mindenki értéket termel.
A márkakereskedő/szakszervíznek viszont el kell tartani:
- A telefonos recepciós kislányt
- A külön anyagbeszerzőt
- a takarítónőt
- A nagyfejű főnökséget szolgálati kocsival, benzinpénzzel
- a pénztáros
- .....stb.
Na ezért drágák a szakszervizek.
GEORGE2006-12-09 08:51:29 // 292
Ők nem úgy számolják, hogy ha már szétszedték az ablaktörlő miatt, akkor semennyibe se kerül kipattintani a szűrőt.
Külön munkafolyamatként számolták el!!!
Ez van.......amúgy nem is értem őket....
Ha olcsobbak lennének akkor nagyságrendel több ügyfelük lenne.....
Mike.2006-12-09 08:50:30 // 291
Sajnos ezek a márkaszervízek manapság. :-(
Legközelebb kevesebb mint a feléből megúszod egy "sima" szerelőnél az ilyen atrakciót.
Charlie 1662006-12-09 08:44:37 // 290
Hmmm.
A szakszervíz sajna drága, ált.ban 5000 körül kezdődik az óradíj, és attól csak felfelé megy, láttam már 15000 ft-os óradíjat, és megkezdett egész órákat számláznak ált.ban, szal nincs másodpercalapú .
A labancok valahol 6-és 8 közt mozognak
Az hogy te 1400 -ért meg tudod venni, az nem jelenti azt hogy a szervíz is annyiért árulja.
így csak akkor számolhatsz ha te viszed az alkatrészt, mert a szakműhelyek rezsije sokkl nagyobb.
Ergo, kiszámláztak 2 órát , az kb 12 pénz, a szűrő kb 2-3 , meg a szerelési anyagok, zsírok, csavar, alátét, mittomén ha kellet, és már tt is vagyunk.
Perzs eez kis maszekokra nem igaz, csak a nagy cégek márkaszervizeire.
Zsolt1552006-12-09 08:25:13 // 289
Mivel elég ritkán kell szervizbe vinnem az autót, ezért nem ismerem az Alfa szervizek rezsióradíjait.
A történet a következő:
A 155-ön az ablaktörlőm szakaszos üzemmódban a harmadik-negyedik törlés után vagy teljesen, vagy akadozva, hol itt, hol ott megállva működött. Egyszerűen meguntam, és mivel nincs villanyszerelő ismerősöm, ezért elvittem egy márkaszervizbe. Ott kiderült, hogy a szokásos gond van,
a B(F)OSCH relénél kontakthiba. Ezt kb. 4-5 perc alatt, orvosolták, majd kiszedték az egész mechanikus szerkezet, és bezsírozták, hogy ne szoruljon. Amit lelkiismeretesen el is végzett a szerelő. Akkor, ha már szétszedték az elejét, kértem a pollenszűrő cseréjét is.
A cetlire, amivel fizetni mentem, ezt írta a szerelő:
- ablaktörlő javítás,
- pollenszűrő cseréje.
9.20-kor álltam be a műhelybe, és 10.55-kor már fizettem.
A számla végösszege: 18.000.- Forint volt.
(A pollenszűrő kiskereskedelmi ára: 1.400.- Forint)
Tényleg ennyibe kerül ma két óra munka egy szakszervizben???
theo2006-09-25 10:09:16 // 288
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Most, hogy már tudom a szerelő elérhetőségét így azt hiszem az lesz a legjobb ha vele megnézetem és eggyeztetünk, hogy mit cseréljen.
Valószinüleg kell a Vm. csere is mert van már egy kis dieseles hangja az inditás után egy pár másodpercig.
Mégegyszer köszi.
Kau2006-09-25 06:55:08 // 287
Németh Mihály - Dunakeszi, Esze Tamás u. 14
27/346-569
Vezérműszíj, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, és mivel 100 ezernél jársz, így gyertya is.
A vezérlésmódosítót könnyen meg lehet állapítani, ha rossz. Indításkor dízeles hangot ad, mint ahogy már itt is írták. Nem okoz különösebb gondot. De, ha rossz és szíjjat cserélsz, akkor nem árt ezt is. Persze ez nem olcsó.
Majd a szerelő megmondja.
Xixo2006-09-25 01:32:24 // 286
így van, Ferkének sajna van ebben tapasztalata... :-((
Csabo222006-09-25 00:54:09 // 285
Hi
Németh Mihálynak hivják az mestert.(ha pontosan irtam a nevét)
Nagyok korrekt szerelő sztem, kérés nélkül felmérte az összes hibát a paripán, mikor a vezérműszijat cseréltettem vele. De sajnos a telszámát se meg a cimét se tudom neked megmondani, elhagytam a névjegyét.
Csak fejből tudom a műhelyét, he esetleg ez segit.
Ferke2006-09-25 00:29:16 // 284
Jah, és ha a vezérlés hajtja, akkor vízpumpát is cserélj, ne hagyd, hogy lebeszéljenek róla.
Ferke2006-09-25 00:27:58 // 283
Ha normális hangja van az autónak, akkor az elfokolót nem kell cserélni, viszont aho előttem BS is mona, a kpl. vezérlést eleve cseréld, még ha azt mondták, hogy nemrég volt cserélve, akkor is. A Dayco nem vészes árban, és megbízható, tehát nem kellenek gyári cuccok.
Xixo2006-09-24 23:56:54 // 282
Vezérlést mindenképpen cserélj!!!! (szíj, görgők, olaj, szűrők...)
A módosítótól nem lesz baja állítólag, csak kerregni fog neked. Olyan "dieseles" hangja lesz.
theo2006-09-24 20:29:10 // 281
Hali.
Mivel ez az első Alfám fogalmam sincs, hogy merre hány méter vele kapcsolatban.
Az első kérdésem mindjárt az lenne, hogy Dunakeszin van egy szerelő aki át tudná vizsgálni, hogy milyen állapotban van a verda.
Ha valaki megadná a telefonszámát vagy a címét azt megköszönném.
Az a baj, hogy nem ismerem az előéletét (én viszont Alfához nem értek)ezért jó lenne tudni, hogy mi volt rajta cserélve és mi nem.
Gondolok itt elsősorban: vezérműszíj, gyertya stb. mert 100e km. van benne és bizony ha még nem cserélték ki akkor itt lenne az ideje.
Nem tudom, hogy a vezérlés módosító az úgy működik-e ahogy kell?
Vagy ha valaki tud valamilyen egyébb tanácsot adni azt is megköszönném.
Üdv. theo.
Xixo2006-09-20 23:33:17 // 280
Én úgy tudtam, hogy csak költöznek, a négyes metró miatt. De lehet, hogy ez hüjjeség...
Poló2006-09-20 19:18:23 // 279
És szerinted ott megtudják majd mondani nekem a dolgokat?
raga2006-09-20 19:13:52 // 278
Lesz a Budaörsi reptér melett egy utódszervíz más néven , de a szerelők egy részét átveszik.
Poló2006-09-20 19:09:04 // 277
Múltkor írtam nekik egy mailt, hogy írják meg nekem, hogy a kötelező szervizeken miket cseréltek az autón. Azt írták vissza, hogy csak akkor adnak ki ilyen infót, ha besétálok hozzájuk és a forgalmival bizonyítom, hogy enyém a verda. És hát nem sűrűn járok Bp-n, akkor is általában hétvégén. Szal ezt még szeretném megejteni.
Charlie 1662006-09-20 19:07:45 // 276
Amennyiben igaz akkor béke poraikra............
Halottakról meg vagy jót vagy semmit.
Rumi2006-09-20 19:05:44 // 275
hát szvsz nem éri túl nagy kár az országot ha utód nélkül zár be.nekem szerencsére nem volt velük dolgom, de eddig nem sok jót hallottam róluk.
pontosítanék! csak rosszat hallottam eddig
Poló2006-09-20 19:01:58 // 274
Alfa Clubtól jött egy levél, amiben szót ejtenek arról, hogy bezár a Fiat Boldizsár. Lesz valami utódjuk vagy végleg megszűnnek?
Xixo2006-08-17 01:07:22 // 273
Reméljük ez nem csak reklámfogás akart lenni a részükről és mindenkivel így bánnak!!! :-)))
BeeGee2006-08-16 15:04:16 // 272
Csiki-Bege szerviz tapasztalat:
Julyt oda vittem lakatolásra (hátsó bal sárvédő, lökös, lámpa) valamint olaj es egy két apróság megjavítására (ablakspricni csöve lecsúszott, kipufogó hővédő lemeze rezonált - garba minden).
Leszámítva a biztostó körülményes ügyintézését igen jó kiszolgálást adtak. Tuti lett a lakatos munka, a maradék olajat megkaptam, valamint Haleszt és engem is megvendégeltek egy kávé-üdítőre :)
Egy dolog beárnyékolta az egészet, hogy berepedt az első szélvédő (hogy mitől?). Szó nélkül jöttek dokumentálni, és cserélik az egészet.
Valahogy így kéne kinéznie egy szerviznek szerintem.
Gábor1662006-08-11 21:04:02 // 271
Már beszéltünk! :-)) Természetesen segítek.
Don Gombóc2006-08-11 20:50:50 // 270
Márkaszervízbe ha lehet ne vidd. A 166 topicba gyere át. ott a Gábort kérdezd ő szegedi, biztos tud valakit.
Magoo2006-08-11 20:26:59 // 269
Üdv !!!
Nagyon köszönöm a gyors segítséget sokkal jutottam elore !!!
Bay Magoo
Gábor1662006-08-11 07:58:13 // 268
Magoo:
Hívj fel az oldalamon található telefonszámon.
lausz2006-08-11 06:37:27 // 267
üdv,sztem nagyon drágák,én nem bízok bennük inkább keresnék
Alfához hozzáértő szakit. van közöttünk.
Nyirkos2006-08-11 05:37:37 // 266
Üdv Hölgyek, és Urak!
Érdeklődnék, hogy esetleg van-e valakinek valamilyen tapasztalata a Tatabányán lévő Fiat Riegler szakszervízzel kapcsolatban?
Jövő héten mennék vezérlésszett cserére, de nem félek, hogy nem igazán jó szakemberek. Vagy lehet, hogy azok, és csak előre meg vagyok rémülve, de sajnos egy előző márkánál már voltak tapasztalataim, hogy az olajcserén kívül másra nem igen voltak alkalmasak a srácok.
Xixo2006-08-10 22:00:13 // 265
De a márkaszervízt szerintem nem sokan fogják ajánlani neked!!
Xixo2006-08-10 21:59:29 // 264
A 147-esnél nevezhetjük típushibának is. Főleg a 3 ajtósaknál fordul elő, hogy az ülésben lévő lufi kábele megtörik és azért jelez vissza. Nálam egy kis igazgatással megszűnt a probléma!! :-)))
De ismerősöm 145-ösében is égett, pedig abban csak elöl volt. Szóval szerintem nem nagy gáz, de azért majd nézesd meg, ha úgyis mész szervízbe.
Szervíz ügyben meg kérdezgesd a szegedieket, nem biztos, hogy ebben a topicban is járnak!!
Grando2006-08-10 21:57:11 // 263
Sztem kérdezd meg a tapasztaltabb szegedi tagokat az üzenőfalukon, olyan sokan nincsenek.
Márkaszervizekről nem sok jót hallottam általában, bár lehet, hogy a szegedi kivéltel. De inkább hozzáértő szakit keress. Tőled 70 km-re van egy, akit tudok ajánlani. Itt is megtalálod a 75-ösök között: Hari. De mondom, a szegediek biztosan segítenek neked. ;)
Magoo2006-08-10 21:45:25 // 262
Üdv !!!
Uj emberke vagyok még a klubban de máris lenne pár kérdésem :)))
Szép lassan kozeledik a 80 ezres szerviz és kellene egy megfelelo szerviz a GTV nek Itt Szeged környékén
Aki tud valami jo helyet, esetleg vigyem ( márka szervizbe ? ) ahol tudnak rendesen bánni egy ilyen gyögyszemmel :)))) ajáljon egy jo szervizt ... Elöre is koszönöm
Bay Magoo
ui.: Ujabban folymatasoan ég a lufi viszzajelzo lámpája másnál is láttam képeken hogy folymatosan ég ez tipushiba? fordicsak rá nagyobb figyelmet vagy annyira nem vészes ez a jelenség ?
Attiska2006-07-13 14:35:31 // 261
bubble,
Köszi. Persze, az világos, hogy telefonos egyeztetés nélkül nem megyek oda egy fél bontott autóval. :)
bubble2006-07-13 14:23:05 // 260
Van biza. :-)
Én vittem például a lambdaszondát, de a vezérlést ők szerezték be. A 33-hoz ha jól tévedek még bontott cuccokat is szereztek.
Meg kell velük beszélni, mert azért garanciális kérdéseket is felvet ez a biznisz.
Attiska2006-07-13 13:37:03 // 259
Van arról infótok, hogy Szamosi hozott dolgokból dolgozik-e?
Benőke2006-05-14 15:47:27 // 258
Nekem tavaj muszáj volt cserélni mert nyáron menet közben a pályán ipen hogy volt 50-60 fok :) Most legalább alulról karistolja a 80 -at :D
Poló2006-05-14 15:33:59 // 257
A vízhőfokom nekem is ugyanilyen. Novemberben cseréltem termosztátot, azzal nincs gond, a régi is jó volt.
Benőke2006-05-14 13:44:45 // 256
Egy újabb szervíz tapasztalat.
Egy Amores kollégánál voltam. A kuplung főmunkahengerből csordogált az olaj, és mivel közel jártam a 80k hoz ezért 2 legyet egy csapásra megejtettem a kötelező szervízt is. Hivatalos márka szervízbe nem mertem volna elvinni. Egy az oldalunkon is regisztrált tagnál voltam (botigta) Gyöngyösön, ott első sorban autógáz beszereléssel foglalkozik. Kollégáról rosszat nem tudok mondani, amúgy sem lenne szép dolog :). Korrekt áron korrekt szervizelés, sajna előlre be kell jelentkezni ált 1-2 héttel előlre de inkább 2 volt most is. A kuplung munkahenger csere darabot én vittem, ezen felül a 4 főgyertyát cserélte, az égszíjat is illetve kaptam egy vezmód javítószetett, plusz szelepfedél tömítés cserét, illetve a termosztátomat is megnézettem, mert valahogy nem az igazi, de úgy néz ki majd őszel lehet megint csere lesz, vagy nem tudom hogy alakul még a jövő. Nyáron menetközben közelít a hőfok a normálishoz télen inkább csak 70 fok legalábbis a műszer ennyit mutat mindig, álló helyzetben nincs vele gond :) Ennél a típusnál még 83 fok gyárilag a hivatalos hőérték, a későbbi típusokon meg 90. A termosztát a tavalyi csere óta ilyen. Mondtam is hogy ezt nem szeretném mot kicseréltetni főleg hogy nyáron jó a hőfok (majdnem jó) :)
Igy kompletten volt 28300 de 30k -t hagytam ott. kevesebbre számítottam, de a gyertyákra nem gondoltam, hogy cserések, valami szedett vedett válogatott darabok voltak benne.
Plusz kaptam egy Autógázcenter tenyér naptárat :)
A környékbelieknek csak ajánlani tudom.